Thread: Elephant
View Single Post
Old 05 Jul 2004, 17:49   #73
Ambra Blu
Banned
 
Ambra Blu
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bucuresti
Posts: 3,292
Originally Posted by marx:
In primul rand Tarantino nu e un inovator, ci un compilator.
Apoi, cele doua sub-increngaturi se refera la fluenta naratiunii.
Si acum loveste-ma cu "iconoclastul" tau!

PS: Imi asum eroarea folosita.

In primul rind, Tarantino este un inovator. Faza asta cu compilatia, desi existenta si in operele pre-Kill Bill, nu este in totalitate verificata decit in KB. Apoi, cele doua sub-genuri (aici nu e biologie si nici padure, sa vorbim de sub-increngaturi) nu se referea doar la cursivitatea/ fluiditatea naratiunii ci la structura filmului, per total. Atita vreme cit o conventie cere ca filmul sa inceapa de la punctul A si sa se termine la C trecind prin B (asta ca sa vorbesc de cele trei acte ale story-ului, in buna traditie americana; mai exista si cele 5 'acte' ), el este un film cinstit. Cind filmul incepe in C si ajunge in A, aia este cu siguranta anti-structura, si nu are legatura cu fluenta naratiunii. Anti-structure inseamna mai mult de atit: Inciting Incident, Antagonist, Turning Points, Self-revelation, etc (termenii astia ti-i explica teoreticieni ca Syd Field sau Robert McKee). Atita vreme cit Tarantino rastoarna majoritatea din cele amintite de mine mai sus, el este un iconoclast, un inovator. Iata si un citat: The heart of McKee's teaching is classical design/structure, which for him is a combination of the "classical" five-part narrative structure (inciting incident, progressive complications, crisis, climax and resolution) and the three-act story. He takes great pains to defend classical structure, contrasting it with minimalism and the avant-garde (which he defines as reduced structure and anti-structure-i.e., you have to know the rules to break them). Tarntino stie regulile si le rupe, ca atare nu doar compileaza ci innoieste. Banuiesc ca stii si tu ca atunci cindcombini doua valori de baza (albul si negrul) nasti o culaore noua, gri-ul. Sa iti dau acum si varianta lui Umberto Eco despre pluritatea surselor si originalitate? Tarantino nu e in avangarda film-making-ului doar prin faptul ca schimba la fata, sa zicem, film noir (Reservoir Dogs, PF) ci si prin faptul ca este ofensiv vizual (acum nu mai imi da iar exemplul lui A. F., ca japonezii sau asiaticii in g-ral ii umplu de singe pe amindoi).

PS: Imi scot iconoclastul din pantaloni si te lovesc, dar nu peste gura, ci peste umeri, ca ei sint vinovatii care iti sprijina capul.
Ambra Blu is offline   Reply With Quote sendpm.gif