View Single Post
Old 05 Feb 2004, 06:30   #27
Dino
Veteran
 
Dino
 
Join Date: Nov 2002
Location: banner
Posts: 148
Originally Posted by Holden:
Eu unul abia astept sa-l vad chiar daca pe unde ma uit dau numai de comentarii deloc laudative
De ce nu le bag in seama ? Pentru ca si in dosarul cronicilor filmului anterior al lui Pintilie - "Dupa amiaza unui tortionar" - au existat cronici cu semnul minus care condamnau "obsesia securistica", "exhibarea mizeriei" si cate si mai cate.
Total de acord. N-am vazut "Dupa amiaza unui tortionar" (mia fost lene sa ma duc) am vazut insa "Balanta" si mi s-a parut ok. Da, omul are stilul lui, are viziunea lui asupra lucrurilor, simte enorm si vede monstruos, whatever. Securitatea poate provoca obsesii, mizeria poate sa atinga mai stiu eu ce nivele de nesuportat in anumite suflete, etc.
Insa in filmul(scenariul) asta exhibarile a la Pintilie (cele mai multe dintre ele) sunt folosite absolut gratuit ducand la enervarea si derutarea spectatorului.

Originally Posted by Holden:
Au si acesti detractori dreptatea lor si nu doresc sa trec cu vederea aceste defecte in judecarea filmelor lui L.P. Caci acestea sunt, in fapt, limitele creatiei lui Pintilie.
Lucrurile care trebuie remarcate intr-un asemenea film nu se refera neaparat la "scheletul scenaristic" care ni se infatiseaza drept unul subred. NU. Admiri mai curand naturaletea actorilor, comicul de limbaj si ti-e imposibil sa nu faci asocieri de situatii.

Tocmai asta e aiurea, ca stilul regizoral intra pe parcursul filmului brusc si bulversant de cateva ori peste naturaletea actorilor si comicul de limbaj. ca si cum ar vrea sa isi puna neaparat si cu orice mijloace amprenta personala pe film. Care ati vazut filmul stiti la ce ma refer.Daca il lasau pe Cristi Puiu sa faca si regia iesea o bijuterie filmata cu camera ascunsa gen Marfa si banii de ar fi umplut salile de cinema 3 luni la rand. Insa pesemne ca Pintilie a venit cu banu de la minister asa ca el a trebuit sa stea la carma.

Originally Posted by Holden:
Multi dintre vecinii mei judeca asemeni personajelor schitate de Razvan Radulescu si L. P. Grosolania, agramatismul, patri(h)otismul si toate celelalte tare ale civilizatiei suburbane isi gasesc o oglinda fidela intr-o asemenea constructie.

Foarte adevarat, vezi mai sus. Cu precizarea ca poti sa faci o oglinda fidela poate fi slefuita in diferite moduri de diferite persoane. In cazuld e fata a iesit o oglinda in care n-o sa se uite mai nimeni desi ar fi fost posibil sa iasa ceva mult mai valoros.

Ca sa inchei, atitudinea mea e data de faptul ca acest film arata ca un caz clar de cum poti sa deformezi un film care ar fi putut avea succes la public dandu-l pe mana unui regizor ales pe alte considerente decat cele potrivite. Nu ma intrebati care sunt astea, nu ma pricep, nu stiu. Stiu doar ca vad 2 filme romanesti noi pe an si singurele care au avut succes de public pana acum au fost regizate de oameni care au pus publicul inaintea viziunii lor artistice. Sau au incercat sa integreze gusturile publicului in aceasta, FARA sa rezulte kitchuri. Statul finanteaza filmele romanesti (asa cum este si necesar, ele neputand sa fie rentabile pe piata romaneasca) iar in acest caz se vede clar cum da cu flit publicului, punand toate partile bune ale filmului intr-un ambalaj total nepotrivit si dezagreabil.
Dino is offline   Reply With Quote sendpm.gif