Scenaristul e tot Alex Garland, MinRep (ca si la "The Beach" - ma rog, acolo a scris doar cartea) si trecerea intre cele doua modalitati de filmare e suficient de subtila incat n-am vazut-o pomenita decat in foarte putine review-uri. Schimbarea e exact la sfarsit, incepand cu momentul trezirii din somn a lui Jim (apropo, pe DVD gasiti si un final mai sumbru, daca v-a dezamagit cel care a intrat in cut-ul lansat in cinematografe).
Comentariile pozitive erau de asteptat - desi intarziate de o premiera neobisnuit de tarzie in State - pentru ca, in ciuda defectelor pe care le are filmul, Boyle+Garland au reusit sa imprumute din Wyndham, Forester si Cristopher, din Romero si "The Omega Man", din Hitchcock si Kubrick (imprumuturi pe care desigur orice fan serios de filme si carti sci-fi/horror le recunoaste imediat) si totusi n-au facut tocmai un horror, ci mai mult un studiu de psihologie, complementat de imaginea DV (asupra careia Boyle oscileaza intre a recunoaste ca a fost un simplu compromis pentru a facilita filmarea in Londra si in a pretinde ca a fost o optiune estetica voita ...).
De altfel, Boyle nici nu neaga respectivele influente, le recunoaste deschis si sublinieaza ca principala inspiratie in decuparea filmului a fost "Alien" si acel tip special de relatie creata intre oameni aflati in situatii limita si izolati (nu, MinRep, nu "Big Brother" a inventat conceptul, desi mi-ar place sa vad un astfel de Reality Show in care concurentii sunt inchisi intr-o casa cu un astfel de monstru... :lol: ).
Apropo, un alt lucru pozitiv care trebuie remarcat e coloana sonora/muzica... ca de obicei in filmele lui Boyle, nu numai ca e foarte cool, dar e si extrem de bine folosita, canadienii Godspeed You Black Emperor! in particular.
Dar cum spunea si bogie, tot ansamblul se prabuseste din cauza acelui act III ratat... pacat.
Salutari,
Andrei
|