Cum s-a ajuns ca Tancul- sau Tancheta, cum i-am spus eu pe undeva p-aici- sa aiba mai putin cu 3 minute decat minimum prevazut de legea cinematografie? De ce a trecut de comisia CNC un scenariu care nu respecta regula "pagina si minutul"? Poate pentru ca dinozaurii din comisie nu au nici cea mai vaga idee despre cum trebuie sa arate un scenariu, iar misiunea lor acolo este sa faca jocurile diferitor smecheri care se imbogatzesc din banii pe care ii fura din bugetul filmului?
Despre Occident... am scris tot pe aici prin forum ca nu are substanta dramaturgica pentru 90 de minute si din aceasta cauza a treia poveste se petrece pe vorbe: in loc sa vedem trecerea Dunarii pe gonflabila, se vorbeshte desprea ea, in loc sa-l vedem pe ala din Germania, se discuta despre el. Acesta nu e cinema, e sitcom, doar acolo stau doua personaje intr-un decor de butaforie si bla-bla. A doua poveste - cu negru- e o gluma de urzica anilor '80 (ia uite, ba, un negru- hahaha) lungita la 30 de minute. Am vazut glume mai bune in programul de revelion si mai mult umor in scurt metrajul lui Mungiu de absolventa, Mana lui Paulishta. Apropo de rasturnari de situatzie prost facute. In Furia, spre final, dragos bucur il lasa pe Vasluianu sa moara incet, dar sigur si o duce pe ...fata aia cum o cheama sa i-o predea lui Copilu' minune. Daca asta o lua totul era ok, se lasa cu happy end, dar cum cel care o vrea este crocoi, dragos bucur se infurie brusc si il injunghie cu sina de la trenuletzul electric
De curand, l-am vazut pe Mungiu la o emisiune la romania 1 facand pe specialistul in film. Sfatul meu sa mai faca o data cursul de scenaristica de anul 2.
Problema in cinematografia romneasca, pana la lipsa banilor si furtul lor, incepe de la scenariu, nu se cunoasc notiuni de baza legate de tehnica construirii lui.
|