Originally Posted by theo:
Sunt de parere ca departe de a-si propune sa promoveze imoralitatea avand drept scuza ca scopul scuza mijloacele, filmul este o critica a societatii americane si prezinta o stare de fapt: exista staruri cu un trecut/prezent dubios, dar asta nu inseamna ca ele trebuie luate drept exemplu de urmat. In definitiv exista multa alte filme care prezinta evenimente reprobabile dar asta nu inseamna ca le si promoveaza. Iar muzicalul in general este un pretext pentru o desfasurare de forte (as zice ca in Moulin Rouge, de exemplu, intriga este chiar mai subtire si asta nu il face un film prost).
|
Uite ce e... Nu am spus ca promoveaza imoralitatea, ci doar ca subiectul este imoral conceput. Sunt de acord ca sunt filme - chiar prestigioase - care prezinta astfel de evenimente. Dar in "Chicago" personajul principal nu invata nimic! Cand, in scena de la tribunal, avocatul ii explica blondei cum sta treaba, ea tot nu intelege si cauta in continuare lumina reflectoarelor. Dupa aceea, ea chiar devine "star", cu toate ca are la activ mai multe nereusite si chiar o morala. Filmul nu povesteste cum reusesc cele doua femei sa ajunga star-uri, si eu chiar m-am intrebat.
Asta este problema music-hall-urilor. De ele mai multe ori nu exista nici un motiv pentru care oamenii sa se apuce sa danseze. In "Moulin Rouge" - film pe care nu il consider foarte bun - dansul si muzica se vor metafore, paralele, "prostii" dintr-astea (e scena cu "Roxanne", excelenta adaptare a melodiei formatiei "The Police", dar si o explicatie a filmului, ideii etc.). Totusi, sunt music-hall-uri care au si un subiect mai adanc (vezi "Cabaret").
Daca "Chicago" este o critica la adresa societatii americane - nu neg ca asta s-ar fi vrut - atunci este dus un pic prea departe subiectul.
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/