Thread: The Pianist
View Single Post
Old 11 May 2003, 08:38   #13
Floydman
Guru
 
Floydman
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 842
1. nu inteleg de ce actul cinematografic trebuie mereu discutat politic. e posibil, chiar probabil ca acest film sa fi fost sustinut din mai multe puncte de vedere de comunitatea evreiasca si implicit sa atraga antipatiile antisemitilor. fiecare isi apara interesele cum poate. EU INSA VREAU SA IAU FILMUL DOAR CA FILM SI SA IL APRECIEZ CA ATARE. si este iritant ca oamenii au tendinta banala de a refuza adevarul ca un film trebuie judecat ca film nu ca propaganda (fie ca este sau nu propaganda). doar acest lucru ar trebui sa intereseze pe spectatorul impartial care intra in cinema.
2. nu sunt nici anti nici pro semit. dar sugestia de a intitula filmul evreul este dovedeste lipsa de intelegere a filmului si de compasiune (ce expresie desueta in sec XXI) pentru om ca fiinta.
3. in alta ordine de idei , filmul mi se pare rupt in doua. prima parte nu pare film artistic. este o cronica seaca despre durere ura cruzime umilinta mizerie rautate pe scurt suferinta. este un documentar despre ghetoul varsovian. aici nu mai exista scenariu, regizor, replici , recitaluri actoricesti camere de filmat. exista doar suferinta si decorurile ei. si pe deasupra troneaza ideea regizorului de a spune totul foarte sec. ceea ce accentueaza senzatia de groaza si greatza la stomac pe care mi-a facut-o partea de pina la evadare. am fost socat si atit. nu ma uitam la un film, nu savuram jocul actorilor sau calitatile imaginii ale montajului sau ale scenariului. eram pur si simplu spectatorul macelului. cea mai groaznica a fost faza cu executia la care s-a terminat incarcatorul pistolului. :o
partea a doua este film. este actor, este regizor, este poveste spusa pe ecran. este drama supravietuirii NU A EVREULUI, ci a omului inconjurat de ura dezlantuita. cinema autentic: scena cintatului la pian pe mutzeste ca sa nu auda vecinii, scena in care un obuz exploziv percuteaza zidul ascunzatorii pinaistului si in care asurzeste si fuge haituit de nemti mascati, scena cintecului in fatza ofiterului german, scena tragicomica din final cind polonezii (rusii?) il vineaza pe acest om cu grenade pentru simplu fapt ca ii era frig. brody este promitator. e un actor al firescului .asteptam noi roluri . cine si cit a meritat oscarul nu ma intereseaza. ah, inca ceva metafora cu pianistul pe strada de cladiri demolate mi s-a parut o metafora facila, nelalocul ei intr-un film sec ca acesta.
Floydman is offline   Reply With Quote sendpm.gif