BBC e un caz special, din cauza felului cum e gandit conglomeratul. In ultimul timp sunt ceva mai deschisi la colaborari cu producatori independenti. Iar faptul ca finanteaza integral productia nu inseamna ca o si face in-house, ci sub-contracteaza case de productie/regizor/etc. externi.
Dar si in cazul celor de la Discovery, modul de lucru preferat e co-productia, pentru ca doresc sa aiba control asupra ei. Daca mergi la ei cu pachetul facut de-a gata de tine independent, primesti preturi execrabile, care nu prea iti acopera nici macar costurile de productie. In schimb, daca participi la pitch, ii lasi sa aiba input la dezvoltarea conceptului si sa cofinanteze, iesi mai rentabil. Altfel, pentru cumpararea in avans a drepturilor exclusive de pay-TV/free-TV nu ofera mai mult de €10.000 per ora, ceea ce e mult prea putin pentru a finanta o productie serioasa (si in plus au o limita anuala destul de mica pentru astfel de cumparaturi).
Cele mai multe documentare au 52 de minute pentru Discovery, iar cele care sunt gandite in serie sunt de 26 de minute, cu minim in jur de 5 episoade. Dar se pot negocia in functie de interes si formate de 90 de minute, 47 si 30. BBC are mai multe canale, fiecare cu specificul lui, dar merg si ei mai mult pe varianta de 50-55 minute, cu exceptia BBC World & co, care prefera formatul de 24-25 de minute.
Salutari,
Andrei
|