[quote="snatchro"]
Originally Posted by theo:
Intr-un film bun caut sa descopar muzica, actorii, povestea care scoate la lumina sentimente launtrice, regia si nu in ultimul rand o imagine de exceptie precum si stabilitatea camerei de filmat (acolo unde este cazul, un contraexemplu fiind "Traffic")
|
S-ar putea sa nu te fi inteles bine, asa ca te intreb: faci din Traffic o exceptie la regulile tale de stabilitate a camerei (un film cu moving cameras, which you still enjoyed?) sau un film la caetgoria "asa nu"? daca ultima varianta este cea corecta, de-abia acum o sa imi iau libertatea sa te contrazic. Traffic e un film in care alternantele cromatice sint foarte justificate (pentru fiecare story in parte, cite un filtru diferit), spre deosebire de rahatul ala de Sex, Lies and Videotape, al aceluiasi regizor. Hand-held cameras erau cerute de ritmul fast pacing al naratiunii, plus de caracterul "naturalistic" al actiunii. Poate asa or sta lucrurile, in teorie, si cu adeptii Dogmei lui von Trier insa rezultatele lor sint lamentabile. Dupa primele minute din "Dancer in the Dark" ma apuca deja ameteala. Ca sa nu mai vorbesc de "Festen". Oricum, de-aici putem sa alunecam foarte usor (in Ginunga Gap) pe panta discutiilor despre produsele jenant de proaste ale filmelor nordicilor europeni. Uite un exemplu de film in care Insert Shotsurile si Jump Cuts nu sint motivate de mare lucru (decit, ca sa vezi si sa nu crezi, de efectul reality-altering al halucinogenelor): Requiem for a Dream.