![]() |
Turneul Forumistilor: Twinsen ne propune El Metodo
Film: El Metodo
Propus de: Twinsen Perioada de votare: 19 august 2012 - 26 august 2012 Oricine vede filmul poate vota fie Thumbs up fie Thumbs down, cu conditia sa comenteze alegerea. Pentru Thumbs down e suficienta vizionarea primelor 60 de minute. |
T., prefer coaforul!
|
Pe mine ma intereseaza mai mult ce e in cap, nu pe cap.
|
o veche zicala spune ca: "haina face pe om". cu siguranta putem extinde teoria si in cazul podoabei care acopera cutia craniana, fie ca e par,caciula sau sapca...
iata motivul pentru care tu, te barbieresti in fiecare dimineata! |
E de-a dreptul fascinanta discutia asta despre cosmetizare si igiena. De ce ne-am mai uita la un thriller, daca putem dezbate in loc cate periaje dentare sunt ideale pe zi? :-?
|
of, esti total lipsit de imaginatie. inchipuieste-ti ca ne aflam in sala de cinema si omul se destinde putin pana sa inceapa filmul....
|
E bun filmul. N-as spune ca e chiar un thriller(unde-i sangele, unde-s armele, unde-s urmaririle pe patru roti? nu exista nici macar un villain propriu-zis in poveste) dar e interesant, mi-a tinut in frau atentia foarte ferm. Imi plac povestile care se desfasoara cat mai in timp real, pe perioade cat mai condensate de timp. Actorii-s convingatori in cea mai mare parte a timpului (o bila neagra pentru overactingul fatalaului fastacios, ezitant si parsiv in scena care precede dezvaluirea cartitei), atmosfera e naturala si pulsanda (exceptand un mic iz de gimmick comic impragmatic al ideii asteia de a segrega candidatii la un job; nu ma pot abtine sa nu-l compar cu o comedie frivola si ieftina - dar distractiva - pe care am vazut-o mai demult pe HBO: "12 In a Box", care isi infige intriga in cam aceeasi idee: izoleeaza un grup de persoane si pune-i sa se omoare unii pe altii incercand sa coopereze, si sa coopereze incercand sa se omoare, dupa ce ii intarati cu o recompensa consistenta). Nu stiu exact despre ce se vrea a fi filmul dar pare ca denunta mentalitatea celor care sunt in stare sa calce pe cadavre si sa-si neglijeze demnitatea, din disperarea la care i-a adus vitregia conditiilor de pe piata actuala a muncii. Dar pare prea simplist-logic si evident ca sa fie redus la atat. Ar fi pacat daca ar fi redus la atat. Scena in care camera paraseste discret si surprinzator zidul de termopan al salii, dezvaluindu-ne (foarte inteligent, doar prin aluzie sonora) pandemoniumul iscat de razvratiti impotriva conditiilor muncitoresti&co, din nou, pare sa sublinieze aplecarea filmului intr-o directie a criticii socioeconomice. Totusi, scena asta mi s-a parut semnificativa mai mult din considerente estetice. Schimbarea brusca si scurta de atmosfera e pe de-o parte ca o gura de aer proaspat care se invita inauntru profitand de deschiderea unei ferestre, dar in acelasi timp e un aer subversiv, daca pot sa-i zic asa, care aduce cu sine nelinistitorul. Poate e cel mai thriller-easc moment al filmului. In concurenta - poate - cu ultimele scene, duelul dintre the last two men standing, care e imbalsamat intr-un suspans genuin viguros. Chiar muream de curiozitate sa vad care cedeaza (si cum). (Also, I don't know what to make of the bathroom sex-scene. M-a cam consternat submisivitatea doamnei. N-am inteles exact ce s-a-ntamplat acolo, si si-a lasat o impresie puternicuta pe mintea mea. O sa simt nevoia sa mai reflectez asupra ei in zilele urmatoare probabil)
8/10. Up! |
El Método, un film spaniol regizat de tipul ăsta, M.Piñeyro, în 2005. Să vedem... În primul rând, ce nu mi-a plăcut (că au fost și niște dezamăgiri). Tehnica în care au fost redate primele fragmente din film, în multiframe-uri, n-a făcut decât să mă obosească vizual în timp ce încercam să înțeleg niște informații și așa greu de digerat (legate de FMI, Banca Mondială. proteste în Madrid etc.) Informații tari + imagini tari nu fac o rețetă prea bună din punctul meu de vedere. În mod automat sacrifici elementul informativ când te concentrez pe o imagine frumoasă și viceversa.
Apoi, tipic spaniolilor, s-au grăbit să insiste pe o latură siropoasă care chiar nu-și are locul în universul corporatist pe care încearcă Marcelo Piñeyro să ni-l prezinte prin micuța s-a parabolă. Au ei o chestie nativă, la regizorii neolatini mă refer, care îi conduce inevitabil către corazón. În contextul bussines al peliculei, este nepotrivit. Ca să nu mai zic că, din nu știu câti candidați, s-au nimerit să fie cei mai buni taman doi inși care au avut o relație în trecut. În fine, să trec peste - deși este un aspect care, cel puțin în ochii, mei scade valoarea producției. Pelicula reușește să te distreze și să te țină în priză, cu toate că acțiunea are loc într-un spațiu destul de restrâns. Dar senzația care te încearcă la El Método este similară, păstrând proporțiile, cu plăcerea pe care o aveam când eram mic, vizionând Jumanji. Sunt curios mai mult să văd cine mai pleacă și am tendința de a considera oamenii din cameră ca niște pioni aflați pe cale să primească, din clipă-n clipă, câte un eject de la conducerea companiei (pe care, apropo, nu avem ocazia să o cunoaștem). Personajele au CV-uri, poartă "măști" și rostesc doar expresii fabricate. Culmea, cei care ies din cursa pentru funcția executivă sunt, de fapt, indivizii complecși, umani. Oare asta o fi esența capitalismului? N-aș prea crede. El Método nu este atât un film care caracterizează capitalismul, ci un fel de gimmick-joc-experiment care speculează, foarte bine de altfel, dorința privitorului către tragi-comic. Dacă m-aș gândi că El Método s-ar fi menit a fi un film despre capitalism sau unul despre firea umană, atunci el cade pradă propriilor imperfecțiuni. Dacă, însă, iau în calcul posibilitatea că acestă peliculă a avut rolul mai puțin nobil de a distra, într-un sens poate puțin răutăcios și crud, atunci cred că și-a atins bine scopul. Per total, El Método se încadrează în acea categorie de filme care sunt prea over the top și superficiale pentru a fi considerate capodopere, dar, în același timp, prea distractive ca să fie numite slabe. Thumbs Up, fiindcă nu m-am uitat niciun moment la ceas. Dacă era o parte mai profundă în acest film, cre' că probabil am pierdut-o printre spaghetele alea reci pe care le mâncau aparent cu silă personajele, pardon, concurenții. PS: Mă întreb, de ce am avut senzația că concurenții se luptă, nu pentru un banal post de conducere, ci chiar pentru un loc în acel adăpost nuclear fictiv? Ideea unui inteviu este aceea că nu ai foarte multe de pierdut, mai ales când candidații sunt oameni cu costume de 1000 de dolari. Nu e ca și cum există doar o firmă în lumea asta. |
Originally Posted by Federico:
Ești darnic! După părerea mea, prima jumătate este într-adevăr foarte bună, motiv pentru care ar merita un 8. După faza cu scena de sex din baie, deja începe picajul, care ține până spre sfârșit. Eu i-aș da un 6 per total. |
Eu cred ca unul din cele mai mari complimente pe care le poti face unui film e sa spui ca a fost distractiv si ca te-a facut sa uiti de timp in timp ce-l priveai. Iar El Metodo e si un film inteligent din punctul meu de vedere. Nu e o capodopera si nici nu-si propune sa fie, insa entertainment inteligent e greu de gasit in ziua de azi.
|
Originally Posted by Twinsen:
Nu știu dacă se poate numi entertainment inteligent. Probabil așa s-a dorit a fi, dar, în opinia mea, la finalul zilei e doar entertainment, ceea ce e good enough in my book. Motivele pentru care nu mi s-a părut un film inteligent sunt lipsa de credibilitate și anumite acțiuni ale unor personaje care nu prea au sens, judecându-le la rece. Admit că filmul te învăluie și îți captează atenția, dar eu cred că și-a propus mai multe obiective, pe care nu le-a îndeplinit. Am ales însă să privesc partea plină a paharului, așa fac cu orice film, așa că i-am dat Thumbs Up pentru ceea ce are, nu pentru ceea ce-i lipsește. |
Un exemplu de dialog inteligent e cel in care se stabileste daca tipul care si-a raportat compania ca polueaza mediul a procedat corect sau nu. Sincer eu nu imi amintesc nici macar un singur film care sa fie doar entertainment si sa aiba o discutie la nivelul ala. Imi amintesc o mie de filme in care doar entertainment inseamna negrii facand giumbuslucuri, renderizari 3D de 50 milioane de $, animale simpatice sau hahaieli despre sex.
Nu ma intelege gresit iti inteleg si iti respect punctul de vedere, chiar daca nu-l impartasesc. Dar nu stiu ce fel de filme de entertainment ai vazut pana acum, incat El Metodo sa nu ti se para mai inteligent ca ele. Da-mi te rog trei exemple de filme pe care le consideri entertainment inteligent. |
spoileristilor, mai sunt si altii care vor sa vada filmul. stabiliti naibii o zi cand sa ne uitam toti la el, ca sa nu ne trezim si noi, codasii, ca insailam trei fraze la spartul targului, dupa ce s-au ciondanit pe 5 pagini, useri care se lafaie in timp liber.
|
Originally Posted by Twinsen:
Hm, sunt momente în care există într-adevăr o anume inteligență. Din păcate însă, filmele sunt precum castelele de nisip. Ce construiești cu pricepere într-o secvență, poți dărâma foarte ușor în altele. Scena cu sexul din baie este parcă din alt film, complet neverosimilă (deci prostească). Nu pot să cred că doi posibili viitori directori executivi nu se pot abține de la "una mică" în timpul unui interviu. Să nu mai zic că unul ejaculează în palmă. Tu poate ai trecut mai ușor peste aceste gafe ale scenariului, eu mai puțin. @rvn, chestiunile astea (spoilerele) nu prea se pot evita, din moment ce trebuie să argumentezi anumite lucruri. Cel mai bine ar fi să nu intri pe secțiunea asta fără să fi văzut în prealabil filmul. |
Originally Posted by robertsandu:
in cazul asta imi plac spoilerele.....:-O |
Mie nu mi s-a parut filmul complet gratuit. Just entertainment. De fapt mai mult am sentimentul ca avem de-a face cu un film de continut (nu unul dintre cele mai profunde, dar totusi) si cu un autor care chiar are ceva pe suflet.
Quote:
Plus ca au loc si niste amenintari, santaje acolo; cum spuneam, n-am inteles exact ce s-a-ntamplat, m-a prins un pic pe contre-pied scena, dar tipa nu de libidinoasa ce era, coopereaza (nici macar nu sta pana la final).
Quote:
Quote:
PS: Sunt sigur ca e irelevant pentru toata lumea asta, dar vroiam doar sa mentionez cat de ridicol e cum se sincronizeaza tema filmului cu ce se-ntampla momentan in viata mea. De fapt, chiar in seara de dininainte de a propune Twinsen filmul, eram intr-o febra pre-intervievistica de mi-a dat insomnii. Insa interviul n-a avut loc. Vorbea cineva pe forum odata (Shorry, esti prin preajma?) cum filmele ne aleg ele pe noi, cateodata, si nu numai invers. Cam exact asta mi s-a-ntamplat si mie acum. (de fapt mi se intampla destul de des in ultimul timp sa ma recunosc suspect de mult in filmele la care aleg sa ma uit :| ) |
l-am vazut aseara, tarziu, dupa o saptamana grea de munca si ma gandeam, in timp ce se contura tot mai clar scenariul, ca, psihologia, ofera omului zilelor noastre, cele mai rafinate posibilitati de a-si testa rezistenta si limitele suportabilitatii fizice si psihice. acum, nu mai este nevoie de ghilotina, lanturi si alte instrumente de tortura. oamenii de stiinta au inventat metode mult mai curate, elegante si eficiente. numai cei inteligenti reusesc sa supravietuiasca si sa castige.fiindca isi folosesc mintea pentru a-si controla emotiile, temerile, slabiciunile si a le transforma din dezavantaj in avantaj.
Federico a zis ca e bun filmul. eu spun ca este extraordinar de bun. a reuni o mana de oameni in acelasi loc si a-i obliga sa ia decizii de care depinde cariera lor, de a-i obliga sa se confrunte, sa-ti etaleze capacitatile de a domina, de a convinge, de a impresiona si dobori cu zambetul pe buze contracandidatul, mi s-a parut a fi un joc inteligent si foarte antrenant, mai ales ca, personajele, sunt create special pentru a face fata unui astfel de joc, in care miza, poate fi pentru unii, de neinteles, iar pentru altii, (cei care isi dedica viata carierei), sfarsitul sau un nou inceput. THUMBS UP! meriti felicitari pentru alegerea de data asta, T. |
este primul film (cel putin, vazut de mine) in care arta de a conduce a fost ridicata la rang de competitie pe viata si pe moarte. nu oricine poate fi un lider. trebuie sa te nasti cu talentul de a-i face pe altii sa te urmeze si sa te asculte. talentul acesta, cultivat, impreuna cu ambitia de a fi cel mai bun, este combinatia ideala pentru a conduce. in primul rand, trebuie sa te faci respectat, iar respectul se castiga intr-un asemenea joc al testarii capacitatilor, ca cel din film. mi s-a parut extraordianr de buna si actuala, ideea dupa care s-a realizat filmul. nu m-am miscat din fata ecranului de la inceput pana la sfarsit.
|
Slab! Slaaaab! Twinsen, una alba una neagra. :)
film tv de mana a doua, filmat ca un serial, de parca a fost montat in direct... despre corporatisti si pe gustul corporatistilor (genul spalati pe creier, care se imbraca la fel, vorbesc, gandesc la fel, au acelasi portret, colectiv) cu glumele lor (inside jockes) si legendele lor urbane, dintr-alea care circla pe e-mail, presuspus inteligente, in realitate ieftine, fara sare si piper. macar daca ar fi fost o critica a acestui mod de viata. deci, lung si plictisitor, personaje fade, nici o miza, ti se falfaie de toti si nici nu vrei sa afli macar cine va castiga postul pana la urma. e atat de lungita pelteaua cu importanta jobului, ca nici macar baietii (sau fetele) de firma (corporatistii), in obtuzitatea lor, nu s-ar omori pentru un job, ca astia din film. la fel si cea cu compania care inventeaza si investeste in metode si teste sofisticate pentru a a face o angajare. ce sa spun... comparatie cu 12 Angry man a lui Lumet...nici nu vreau sa intru in detalii pentru ca diferenta e de la cer la pamant. orice autoras care baricadeaza cateva personaje intr-o incapere vrea sa se compare cu Lumet. cum ar spune robertsandu: un entuziast thambs down. |
Originally Posted by Mercutio:
Originally Posted by Mercutio:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:33. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.