![]() |
(Satyajit Ray) The Lonely Wife vs. Night on Earth (Jim Jarmusch)
Meci: (B15. Satyajit Ray) The Lonely Wife vs. Night on Earth (B16. Jim Jarmusch)
Rezultat: 2 - 2 Perioada de votare: 28 noiembrie 2011 - 4 decembrie 2011 Topicuri utile: Turneu regizori - Reguli / Rezultate Turneu - Idei / Discutii / Nelamuriri |
am vazut deja "night on earth", acum vreo cateva luni.
merita trecut prin el. e lipsit complet de pretentii si e amuzant si simptatic. dar ce mi-a placut mie cel mai mult la el e cat de bine se pricepe la oameni jarmusch. foarte mult mi-au placut actorii, cu o mentiune speciala pt primul tandem alcatuit de gena rowlands si winona ryder (desi, sunt siguri ca unii o vor gasi enervanta la culme pe wr) sufera un pic la capitolul unitate a formei filmul, neexistand niste conexiuni "ideologice" fertile intre cele 5 episoade dar, na - ce sa-i faci?... |
Night on Earth - O colectie de cinci povestiri care se petrec in taxi-uri, fiecare intr-o locatie diferita din America si Europa.
Los Angles sau ODA SIMPLITATII - O fetisana cam tantalaie o duce cu taxiul pe o doamna director de casting. In pofida diferentelor de avere si rafinament cele doua stabilesc un soi de relatie, pentru ca, nu-i asa, toate femeile sunt la fel. :-O La final doamna directoare ii propune fetei s-o faca star de cinema, dar aceasta alege sa-si traiasca viata sa simpla si adevarata si autentica. Respect! (:| New York sau COMEDY CENTRAL - Fostul clown Helmut il transporta pe negrul Yo Yo in Brooklin. Da, ati citit bine. Yo yo il cheama pe negru ... hahaha ahah haha ha!! Si pe geman il cheama Helmut... bwhahahahah hahaha!!! Amandoi poarta niste caciuli tembele. Funyyy! Pe drum, Yo Yo o culege cu forta de pe strada pe cumnata-sa care il gratuleaza cu un sir de "FUCK YOU! FUVK YOO! FUK YOOOU! De-a dreptul hilar. (:| Paris sau ORBII VEDE - Dupa o alta cearta intre negri (sunt prea hilare ca sa nu le avem peste tot), un taximetrist de origine africana are o conversatie cu o clienta oarba, care ii risipeste prejudecatile legate de persoanele cu handicap vizual. (:| Roma sau DORU OCTAVIAN DUMITRU - Un preot are un atac de cord in taxi, dar soferul palavragiu nici nu observa, fiind prea ocupat sa-i faca o spovedanie inedita despre iubirile sale botanice (sex cu dovleci), zoofile (o oita simpatica foc) si relativ umane (sotia fratelui sau). :-? Helsinki sau LASA-NE - Intr-o incercare jalnica de a aduce profunzime freak show-ului, Jarmush ne spune povestea trista foc a unui taximetrist care si-a pierdut fetita nascuta prematur. Daca umorul de doi bani de pana acum era cat de cat tolerabil, episodul asta telenovelist calca linia prost gustului. :-& |
Excelenta cronica, Twinsen! :D
(formalistic vorbind) Ai un haz cand scrii la "suparare"... brici! :D In rest, nu stiu ce sa zic. Poate ai luat filmul prea in serios. Si mie mi s-au parut problematice pe alocuri povestile, luate in mare. Am depus o plangere pe undeva pe forum cand am vazut filmul mai demult in sensul asta. Dar sunt multe detalii prin care transpare un ochi de o finete excelenta al lui Jarmusch pt oameni si relatiile dintre ei. De ex., primul episod, cand doamna blonda urca in masina, am jubilat la cum taragneaza J. actiune respectiva prin manierele grosolane ale pustoaicei. E un detaliu absolut irelevant de obicei pt. regizorii care ataca probleme filosofice grandioase si care n-au timp de asemenea fleacuri, insa pe mine ma impresioneaza generozitatea cu care isi risipeste J. energia in directia asta. Chestiile aste marunte m-au cumparat pe mine. :) |
Twinsen, doar fiindcă Iwai a fost eliminat, n-are rost sa trotilezi acum fiecare film aflat in competitie, prin opinii bășcălioase și superficiale, mai ales dacă respectivul film nu le merită. Let byegones be byegones.;)
|
Sincer nu-mi imaginez ce legatura vezi intre Iwai (care a fost eliminat de un film pe care il consider capodopera) si threadul asta.
Revenind la film: - Shit. - What the fuck are you doin'? - Let me out of this car! What the fuck is your problem, man? What the fuck is your fuckin' problem, man? - You're my problem! - No, you're my fuckin' problem. - Angela, don't be cursin' me out. - Well, fuck you, fuck you and fuck you! - Look, Angela. Just shut up! - No, you shut up. Don't be telling me to shut up. - Shut up! - You shut up! - No, you shut up! - Shit. E greu de imaginat de ce as scrie o cronica ironica la adresa lui, nu? |
Nope, e doar trist ca nu poti trece dincolo de suprafata si ca te cramponezi de o caciula si un „fuck you”.
Night on Earth e, probabil, cel mai reprezentativ film pentru stilul lui Jarmusch. În primul rînd, pentru că surprinde niște momente pe care alții le-ar lăsa afară (probabil ăsta e și motivul pentru care unora li se pare „aiurea”). La fel ca în întreaga sa filmografie, Jarmusch se concentrează și aici pe „nesemnificativ”, într-o manieră, însă, care sfîrșește prin a-l transforma în „semnificativ”. După cum spunea J într-un interviu, „o tipă își anunță prietenul că-l părăsește, prin telefon. El îi spune că vine la ea să discute problema. Majoritatea vor filma convorbirea telefonică, apoi pe tip care se prezintă la ușa tipei. Adică „esențialul”. Pe mine nu mă interesează în mod deosebit asta, mă interesează ce face, ce gîndește tipul pe drumul pînă acolo.” Așa e și cu personajele din Night on Earth. Fiecare au un background, cu bagajul lor de probleme. Acesta însă nu contează. Călătorii intră în acea capsulă care e taxiul, are loc o interacțiune între pasager și șofer, mai comică, mai tragică, care nu poți să spui că le marchează în mod semnificativ existența ori că schimbă cu adevărat ceva, dar care ne spune nouă cîte ceva despre cultura reprezentată de personajul respectiv, fie că e vorba de miserupismul newyorkez, de exuberanta italiană ori de aparentul glamour hollywoodian. Și eu am vazut filmul mai demult, însă îmi sînt proaspete și acum în minte două chestii care au contribuit din plin la unicitatea filmului: imaginea lui Frederick Elms (Blue Velvet) – doar la Kubrick și Mann am mai văzut un asemenea New York after dark și coloana sonoră, semnată Tom Waits. |
Originally Posted by Windom:
Imaginea e intr-adevar foarte buna, dar limitata de faptul ca marea majoritate a timpului sunt filmate niste personaje intr-un taxi. |
Nu mi-a placut The Lonely Wife, m-a plictisit la culme. Dar am rezistat eroic pina la sfirsit. Personajele parca au luat o supradoza de Diazepam, belesc fasolele ca proasta-n tirg tot la 2 minute, ori ingina cintecele ca idiotii, in cel mai gretos stil bollywoodian. Totul se afla permanent la limita kitschului, nimeni nu are destul singe-n puta ori pasarica sa spuna ceea ce gindeste. Si de ce naiba îi zice The Lonely Wife? Pentru că gagica nu dă ghes pornirilor incestuoase? Se tot vorbeste de politică și literatură, așa, să se afle în treabă, fără chef, fără convingere. Primul film al lui Ray nu mi s-a părut atît de parazitar, chiar dacă avea în centru doi paraziți. Aici lenea e la ea acasă: lene în gîndire, lene în gesturi, lene în trăiri. Nu cred că mai vreau alt Ray...
Vot: Jarmusch |
Originally Posted by Windom:
|
Ok, dar diferenta nu e mare, in ceea ce priveste semnificatia titlului. Si folosirea numelui personajului principal tot spre presupusul martiriu al acesteia incearca sa canalizeze atentia. Vechea poveste cu pasarica plictisita in colivia din aur care, chipurile, ar fi inchisoare. Naked, filmul de saptamina viitoare, intr-adevar vorbeste despre singuratate, crunt si fara compromisuri. Aici avem plictiseala ce pozeaza in singuratate.
|
The Lonely Wife - O melodrama in dulcele stil indian. Charulata e nevasta unui om instarit si cumsecade, care o neglijeaza fiind ocupat cu jurnalismul si politica. Cand Amal, fratele mai tanar si mult mai simpatic al sotului ei se intoarce acasa de la studii, Charulata se indragosteste de el. Personajele sunt cliseistice, actiunile lor neverosibile in orice alt univers decat in cel telenovelistic. Printre altele avem nefericirea de a trebui sa suportam 1-2 cantecele care amintesc in mod deloc placut de Bollywood. Satyajit Ray poate mult mai mult decat atat, nu pot sa-mi inchipui decat ca a facut filmul asta pentru publicul indian.
Din pacate, trebuie sa votez cu Night on Earth. Dintre doua rele... :| |
MinRep, tu ai vazut filmele? o sa scrii ceva despre ele? Stiu ca nu e fair sa spun asta, dar timpul pe care-l am sa vad filme e atit de drastic dramuit ca nu vreau sa-l pierd si am incredere in parerea ta :) Jarmusch stiu sigur ca merita si deja am vazut citeva secvente care mi-au placut, episodul din Paris cu oarba, vad ca Twinsen a denumit episodul ala "orbii vede" dar de fapt n-a amintit nimic de scena asta, doar de cearta, too bad. Dar nevasta lui Ray, daca e sa ma iau dupa tot ce s-a scris, nu merita sa-l vad si totusi am ceva dubii ca e chiar asa, desi nu am vazut nici un film de-al lui. Si la parerea lui Win tin, si nu numai, a multor altora, dar de obicei cind scriu despre filme care le plac, nu care le displac. La a gasi neajunsuri filmelor sintem ceva mai deosebiti decit la a le gasi calitati. In fine, asta a fost o paranteza foarte mare, total pe linga subiect.
|
Ioi, Amal e fratele LUI? Stergeti "incest" de acolo atunci.:)) I missed that part. Now that explains a few things.:-? Da' tot cu Jarmusch merg.:D
|
Originally Posted by anaemona:
|
Haha, asa-i cred ca am si eu putin orbul gainilor, mii de scuze, totusi, chiar ii risipeste prejudecatile?
|
Originally Posted by anaemona:
|
Problema e ca tu nu crezi chestia asta :) de fapt tie ti-a risipit prejudecatile?
|
Eu incerc sa judec fiecare situatie in parte, ca sa nu fiu nevoit sa ma bazez pe prejudecati. Episodul mi s-a parut fals si ipocrit, in dulcele stil politically correct unde orice personaj handicapat e automat o persoana minunata, superioara oamenilor obisnuiti.
|
Originally Posted by anaemona:
"Night on Earth" e un film foarte frumos, chiar daca minor in opera lui Jarmusch. E amuzant, usurel, cu foarte multi actori buni care isi fac fiecare, pe rand, numarul. Also, eu ii vad ecourile sale in toate filme romanesti care au scene care se petrec intr-un taxi. Sper sa am timp in zilele urmatoare sa elaborez, dar deocamdata votez cu Ray. |
All times are GMT +2. The time now is 11:01. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.