Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Film in general (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=227)
-   -   (Robert Bresson) A Man Escaped vs. Zerkalo (Andrei Tarkovsky) (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=98345)

Chambord 05 Nov 2011 09:49

(Robert Bresson) A Man Escaped vs. Zerkalo (Andrei Tarkovsky)
 
Meci: (B9. Robert Bresson) A Man Escaped vs. Zerkalo (B10. Andrei Tarkovsky)

Rezultat: 0 - 3

Perioada de votare: 7 noiembrie 2011 - 13 noiembrie 2011

Topicuri utile:

Turneu regizori - Reguli / Rezultate

Turneu - Idei / Discutii / Nelamuriri



Originally Posted by Federico:

Originally Posted by Windom:

Originally Posted by Federico:

Prea multa vorbaraie, bleah... plus naratorul - absolut grotesc, e o crima impotriva cinemaului naratorul, bleah. :-& :-&

Stai sa vezi A Man Escaped. Audiobook, frate.:))

Mai, pe bune acuma, imi scapa mie ceva sau cum? Ce-i cu tipul asta (Bresson) ? Mi-e greu sa cred ca e chiar atat de nesmtit sau... retardat (there, I said it :"> )


Uau. Deja s-a trecut la nivelul urmator. Nu mai discutam filmele ci trecem direct la masurarea "prin metode stiintifice" a IQ-ului regizorilor. Probabil urmatoarea etapa e sa-i bagam direct in pizda ma-sii, fara alta vorbarie inutila... Pai atunci cred ca o sa votez si eu cu Bergman in meciul asta, desi nu am vazut filmele, pentru ca il suspectez pe Tsai de a fi: tampit, oligofren, batut in cap, prost, idiot, etc. Na, poate omul n-o fi asa, dar mi-e greu sa cred ca nu e asa. Si daca tot am votat meciul asta cred ca o sa iau o pauza la urmatorul pentru ca mi-au placut amandoua filmele si n-am pe cine injura. Si n-ar avea nici un haz.

:-&

Federico 05 Nov 2011 12:59

Originally Posted by Chambord:

tot nu cred ca mai e cineva care s-o ia personal si sa se simta ofensat cand filmul lui preferat e treshuit de alti forumisti. Gusturi diverse. That's what a forum is about. Ofticareala e in plus aici.

Originally Posted by Federico:

Mai, pe bune acuma, imi scapa mie ceva sau cum? Ce-i cu tipul asta (Bresson) ? Mi-e greu sa cred ca e chiar atat de nesmtit sau... retardat (there, I said it )

Originally Posted by Chambord:

Uau. Deja s-a trecut la nivelul urmator. Nu mai discutam filmele ci trecem direct la masurarea "prin metode stiintifice" a IQ-ului regizorilor. Probabil urmatoarea etapa e sa-i bagam direct in pizda ma-sii, fara alta vorbarie inutila... Pai atunci cred ca o sa votez si eu cu Bergman in meciul asta, desi nu am vazut filmele, pentru ca il suspectez pe Tsai de a fi: tampit, oligofren, batut in cap, prost, idiot, etc. Na, poate omul n-o fi asa, dar mi-e greu sa cred ca nu e asa. Si daca tot am votat meciul asta cred ca o sa iau o pauza la urmatorul pentru ca mi-au placut amandoua filmele si n-am pe cine injura. Si n-ar avea nici un haz.

:-&


:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Mercutio 05 Nov 2011 13:45

Feddy, ai avut ocazia sa taci. Parca ziceai ca ai citit cartea asta.

"Bresson is perhaps the only man in the cinema to have achieved the perfect fusion of the finished work with a concept theoretically formulated beforehand. I know of no other artist as consistent as he is in this respect. His guiding principle was the elimination of what is known as expressiveness, in the sense that he wanted to do away with the frontier between the image and actual life; that is, to render life itself graphic and expressive. No special feeding in of material, nothing laboured, nothing that smacks of deliberate generalisation." - Andrei Tarkovsky, Sculpting in Time

Windom 05 Nov 2011 14:33

Si care-i morala, ca viata e...inexpresiva?

Mercutio 05 Nov 2011 14:47

Originally Posted by Windom:

Si care-i morala, ca viata e...inexpresiva?

Nu trebuie generalizat. Ideea era ca Bresson stia foarte bine ce face si o facea deliberat. Nu la intamplare, ca un retardat. Uite un articol in care se explica putin despre conceptia lui Bresson.
http://www.guardian.co.uk/film/filmb...siestofallarts

Dar, cum spunea cineva, sunt o gramada de oameni care gasesc opera sau piesele lui Sheakespeare plictisitoare. Asta nu spune nimic despre ele, spune doar despre respectivii.
La fel afirmatia lui Federico, nu spune nimic despre Bresson, spune despre Federico.
Ca sa vorbesti despre Bresson ar trebui sa aduci niste argumente, daca nu intelegi sa cauti sa vezi ce au inteles altii. Cand ai pretentia ca le intelegi pe toate... nu prea mai e loc de discutie.

dragonfly_drk 05 Nov 2011 14:54

Originally Posted by Mercutio:

sunt o gramada de oameni care gasesc opera sau piesele lui Sheakespeare plictisitoare. Asta nu spune nimic despre ele, spune doar despre respectivii.


Sau poate ne-am săturat să despicăm firul în 7?:-/
De ce să citesc un articol care explică aşanumita concepţie a lui Bresson? Nu mai bine să îl înţeleg din filmele lui? Dacă e nevoie de explicaţii suplimentare, sincer, nu ştiu a cui e problema... a regizorului că nu ştie să transmită sau a celui care se uită la film şi nu îl înţelege?

Federico 05 Nov 2011 15:05

Originally Posted by Mercutio:

Feddy, ai avut ocazia sa taci. Parca ziceai ca ai citit cartea asta.

"Bresson is perhaps the only man in the cinema to have achieved the perfect fusion of the finished work with a concept theoretically formulated beforehand. I know of no other artist as consistent as he is in this respect. His guiding principle was the elimination of what is known as expressiveness, in the sense that he wanted to do away with the frontier between the image and actual life; that is, to render life itself graphic and expressive. No special feeding in of material, nothing laboured, nothing that smacks of deliberate generalisation." - Andrei Tarkovsky, Sculpting in Time

Ha! Ha! Ha!
Scuza-ma ca n-am si memorat-o cuvant cu cuvant.
Da, stiam ca ii place Bresson lui Tarkovski, (si nu numai din carte).
Dar sa vedem ce zice, ca io chiar vreau sa inteleg.

to have achieved the perfect fusion of the finished work with a concept theoretically formulated beforehand.
Poti sa traduci, te rog?

His guiding principle was the elimination of what is known as expressiveness, in the sense that he wanted to do away with the frontier between the image and actual life; that is, to render life itself graphic and expressive
Iar nu-nteleg.
Viata-i expresiva dar el tot incearca sa elimine expresivitatea din produsul sau care se vrea o reprezentare a vietii? Sau cum?

Originally Posted by Mercutio:

Nu trebuie generalizat. Ideea era ca Bresson stia foarte bine ce face si o facea deliberat. Nu la intamplare, ca un retardat

Da, ma gandeam io. Si totusi care-i scopul? Ce-i asa interesant in naratorul ala?

Originally Posted by Mercutio:

Ca sa vorbesti despre Bresson ar trebui sa aduci niste argumente

Pai in afara de faptul ca ma plictiseste, argumentul meu este ca daca vreau cuvinte, ma duc in biblioteca. Nu la cinema.

Originally Posted by Mercutio:

Uite un articol in care se explica putin despre conceptia lui Bresson.
http://www.guardian.co.uk/film/filmb...siestofallarts

Ei, pe dracu'.
Hai s-o rezolvam cu cuvintele noastre.
Tre' sa ne dam liste cu bibliografii obligatorii, ca la scoala, ca sa avem dreptul la discutie?
Nu-i o dezbatere academica. Suntem pe un forum.
Forumul Cinemagia!

Mercutio 05 Nov 2011 15:07

Pai nu te obliga nimeni, nici sa vezi filmele lui Bresson, nici sa despici firul in 7 sau sa citesti despre ele. Chestia cu transmisul e mai complicata. Nu cred ca Bresson si-a propus sa faca filme care sa placa sau sa fie pe inteles la toata lumea.

Mercutio 05 Nov 2011 15:15

Originally Posted by Federico:

Ei, pe dracu'.
Hai s-o rezolvam cu cuvintele noastre.
Tre' sa ne dam liste cu bibliografii obligatorii, ca la scoala, ca sa avem dreptul la discutie?
Nu-i o dezbatere academica. Suntem pe un forum.
Forumul Cinemagia!

Problema e, asa cum a observat si Chambord, ca o discutie se poarta intre anumite limite. Eu sunt primul si cel mai bucuros sa particip daca e cazul. Ok, hai sa vizionam, hai sa analizam, sa argumentam. Insa la nivelul la care ai coborat-o tu (discutia) asa ceva nu e posibil. If you know what I mean.

Federico 05 Nov 2011 15:23

Care nivel?
Ca nu vreau sa apelam la argumente externe si experte?
Nu se poate cu bagajul cultural pe care l-am acumulat pana in secunda asta ca sa discut despre Bresson? Cate carti tre' sa mai citesc ca sa am dreptul la replica? Asta e nivelul lui? Asa Luceafar pretentios e?
De ce nu putem sa vorbim despre efectul voice-over-ului in filmele sale? Ca de-aici a plecat discutia. Poti sa-mi spui de e nevoie de asa ceva intr-un film. Tie-ti place? De ce?
Iar cu expresivitatea. Care-i scopul reductiei sale? Ce efect umareste Bresson sa provoace prin manevra asta. Raceala emotionala? Atat?

LE: Stiu ca nu ma cunosti aproape deloc dar din ce-ai mai putut sa prinzi din mesajele mele...spune-mi in fata! Crezi ca la momentul actual eu sunt insuficient pregatit ca sa-l inteleg pe Bresson sau sa discut despre el?

Federico 05 Nov 2011 15:55

Originally Posted by Mercutio:

Originally Posted by Windom:

Si care-i morala, ca viata e...inexpresiva?

Nu trebuie generalizat. Ideea era ca Bresson stia foarte bine ce face si o facea deliberat. Nu la intamplare, ca un retardat. Uite un articol in care se explica putin despre conceptia lui Bresson.
http://www.guardian.co.uk/film/filmb...siestofallarts



Nu explica nimic.
Trecand peste discutabila teza a redactorului (ca actoria e usoara si ca tine mai mult de regizor decat de actor) tot nu explica atitudinea lui Bresson. Acting-ul e unul dintre cele mai importante lucruri pe care le are cinemaul si el il arunca la cos. Ca deh, e prea usor pt el... :) :) :) :) :)

Windom 05 Nov 2011 16:22

'When we are there, you say this sentence. Say it as calmly as possible, as mechanically as possible.' (Din invataturile lui Bresson catre figuranti)
Nu inteleg de ce "mecanic" si nu "natural"? Care e scopul pentru care individul trebuie sa-si tina naturaletea in friu? Am inteles, Bresson vrea real life, nu interpretare shakespeariana. Dar real life inseamna emotie, oricit de discret ar fi ea afisata. Ceea ce le cere el "actorilor" nu e tot...overacting, impins la cealalta extremitate?:-?

P.S. Ca sa nu fim off topic, s-ar putea, eventual, deschide mai rapid topicul cu meciul saptaminii viitoare si sa se mute totul acolo...

Liviu- 05 Nov 2011 17:29

Bresson vs Tarkovsky
 
Ati luat-o putin inainte :)) Poate de data asta se va vorbi mai mult si despre Tarkovsky daca tot e Bresson implicat, care vad ca provoaca o foarte mare schisma :)) Voi modifica primul mesaj din topic cu datele principale ale rundei cand se va termina Tsai vs Bergman. Primele doua mesaje pe subiect nu am cum sa le pun pentru ca cea mai importanta parte a lor se refere la celalalt meci. Unul din ele este insa citat in mesajul lui Chambord. As vrea sa pun tot in primul mesaj si mesajul tau, Windom, daca esti ok cu asta, ca sa se vada de unde a pornit dicutia :P De votat nu se poate vota in meciul asta, Bresson vs Tarkovsky, pana cand modific primul mesaj cu datele de turneu, asta ca sa pastram acelasi timp de votare.

Mercutio 05 Nov 2011 18:18

Originally Posted by Federico:

Care nivel?


Ad hominem, ca sa nu zic altfel.

Originally Posted by Federico:

Ca nu vreau sa apelam la argumente externe si experte?
Nu se poate cu bagajul cultural pe care l-am acumulat pana in secunda asta ca sa discut despre Bresson? Cate carti tre' sa mai citesc ca sa am dreptul la replica? Asta e nivelul lui? Asa Luceafar pretentios e?
De ce nu putem sa vorbim despre efectul voice-over-ului in filmele sale? Ca de-aici a plecat discutia. Poti sa-mi spui de e nevoie de asa ceva intr-un film. Tie-ti place? De ce?
Iar cu expresivitatea. Care-i scopul reductiei sale? Ce efect umareste Bresson sa provoace prin manevra asta. Raceala emotionala? Atat?

LE: Stiu ca nu ma cunosti aproape deloc dar din ce-ai mai putut sa prinzi din mesajele mele...spune-mi in fata! Crezi ca la momentul actual eu sunt insuficient pregatit ca sa-l inteleg pe Bresson sau sa discut despre el?


Impusti cu intrebari in toate directiile. Vrei sa-ti demostrez eu ca Bresson nu e retardat? Vezi ce spun criticii si cineastii care il considera outstandig ca autor. Dar in primul rand trebuie sa accepti ca exista si alte formule artistice, dincolo de cele care corespund gusturilor tale. Unii folosesc voice-over, altii nu, unii intepenesc camera intr-un loc si filmeaza cadre de 20 min, altii o misca in continuu, unii monteaza, altii nu, unii folosesc actori profesionisti, altii oameni de pe strada. E usor sa spui ca autorul si cei care il apreciaza sunt banda de idioti. Ai rezolvat pe loc. Eu unul sunt mai modest, recunosc cand nu inteleg un film in intregime. Nu trebuie sa citesti nu stiu cate carti ca sa-l intelegi, iar bagajul cultural nu e un sesam, ajunge un articol cateodata, o confruntare cu ce au inteles altii. Citesc, de exemplu, ceva despre lipsa expresivitatii in interpretare si despre faptul ca el utilizeaza actori neprofesionisti.
Ma intreb, care e asteptarea mea, etalonul meu, privind expresivitatea jocului actoricesc, ce pot spune despre aceast element in filmele care imi plac mie? Ce e mai aproape de realitate, un actor cu gesturi studiate ori un om de pe strada?
Dupa ce-ti pui intrebarile astea si urmaresti din nou filmul poate il vezi altfel.
Pentru a aprecia anumite forme de arta trebuie depus putin efort.

Mercutio 05 Nov 2011 18:24

Originally Posted by Windom:

'When we are there, you say this sentence. Say it as calmly as possible, as mechanically as possible.' (Din invataturile lui Bresson catre figuranti)
Nu inteleg de ce "mecanic" si nu "natural"? Care e scopul pentru care individul trebuie sa-si tina naturaletea in friu? Am inteles, Bresson vrea real life, nu interpretare shakespeariana. Dar real life inseamna emotie, oricit de discret ar fi ea afisata. Ceea ce le cere el "actorilor" nu e tot...overacting, impins la cealalta extremitate?:-?

Se poate spune ca e o alta forma de minimalism, nu?

Windom 05 Nov 2011 19:08

Originally Posted by Mercutio:

Ce e mai aproape de realitate, un actor cu gesturi studiate ori un om de pe strada?

Rossellini, Pasolini, au folosit si ei oameni de pe strada, dar nu i-au golit de viata transformindu-i in zombie. Imi si imaginez o sedinta de casting la Bresson:
:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|

Originally Posted by Mercutio:

Se poate spune ca e o alta forma de minimalism, nu?

Teribilism, mai degraba...

Liviule, e ok.

Chambord 05 Nov 2011 19:09

Federico, tu ori esti nesimtit pe fata ori ai alta problema (dar nu vreau sa fac pasul sa etichetez alti forumisti) din moment ce ma citezi atat de "pe langa". Una e sa faci praf un film pastrand un limbaj decent, alta e sa etichetezi drept retardat autorul filmului respectiv. Daca ziceai "cutare film al lui Bresson e cel mai prost din toate timpurile" n-as fi zis absolut nimic din cele de mai sus, te asigur. E parerea ta si eu mi-as fi vazut de treaba respectandu-ti dreptul la opinie (chiar daca nu si opinia in sine).

Federico 05 Nov 2011 19:30

Originally Posted by Mercutio:

Vrei sa-ti demostrez eu ca Bresson nu e retardat?


Da, asta vreau. Cum ti-ai dat seama? :)
Unde pubipla mea ti-am cerut eu asa ceva? :)
Eu am pus intrebari la obiect. :)
Originally Posted by Mercutio:

Vezi ce E usor sa spui ca autorul si cei care il apreciaza sunt banda de idioti. Ai rezolvat pe loc.

Din nou: de unde dracu' le scoti? :)
Eu l-am facut pe Bresson idiot si pe-al sau film. :)
Vezi ca e valabila si reciversa, cand tu spui ca cutare film sau autor sunt inteligenti, geniali, cei care detesta filmul au dreptul sa se simta si ei insultati. :)
Sau nu? :)

Originally Posted by Chambord:

Federico, tu ori esti nesimtit pe fata ori ai alta problema (dar nu vreau sa fac pasul sa etichetez alti forumisti) din moment ce ma citezi atat de "pe langa". Una e sa faci praf un film pastrand un limbaj decent, alta e sa etichetezi drept retardat autorul filmului respectiv. Daca ziceai "cutare film al lui Bresson e cel mai prost din toate timpurile" n-as fi zis absolut nimic din cele de mai sus, te asigur. E parerea ta si eu mi-as fi vazut de treaba respectandu-ti dreptul la opinie (chiar daca nu si opinia in sine).

Da' ce-am facut? Eu doar am reprodus niste citate, fara niciun comentariu. Fiecare sa traga ce concluzie vrea. O:-)
Nu e vorba de asta da' daca stau sa ma gandesc mi se pare mai logic sa-ti pese mai mai putin de autor decat de produsul lui, fiindca tu produsul il admiri, in primul rand, nu pe autor. Dar fie...

Limbaj decent? Ce-i cu termenul asta tocit complet lipsit de semnificatie. Nu stiu ce-i aia.
Dar stiu ca, asa cum i-am spus si lu' Mercutio un pic mai sus, daca tu te simti jignit cand artistul tau preferat e numit retardat, si sari la gatul "nesimtitului", atunci si io am dreptul sa-ti interzic sa mai folesesti cuvinte ca "genial" sau "talentat" fiindca ma faci implicit pe mine, ca spectator ca detesta opera, sa ma simt ca un idiot. Si deci sa ne rezumam strict la afirmatii asertorice impersonale, la obiect! :) :) :)

Federico 05 Nov 2011 19:43

Originally Posted by Mercutio:

Dar, cum spunea cineva, sunt o gramada de oameni care gasesc opera sau piesele lui Sheakespeare plictisitoare. Asta nu spune nimic despre ele, spune doar despre respectivii.
La fel afirmatia lui Federico, nu spune nimic despre Bresson, spune despre Federico.

La fel si afimatiile fanilor - nu spun absolut nimic despre obiectul admirat ci doar despre persoana lor. :P

Chambord 05 Nov 2011 20:03

Nu e nici artistul meu preferat si nici nu l-am facut "genial" sau "talentat". E doar un regizor din opera caruia am vazut niste filme care mi-au placut. Dar deja mi-e scarba sa mai raspund la toate deformarile de sens si masura, cu care intelegi sa-ti justifici opiniile sau sa raspunzi la ale altora. Ma opresc aici. Dar aminteste-ti cum ai sarit in sus cand am ras de modul cum il idolatrizezi pe Charlie Kaufman.


All times are GMT +2. The time now is 13:54.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.