![]() |
Tonul face filmul
Cand o sa reincepem sa facem si noi filme cu coloana muzicala?
Ascult acum soundtrack-urile din "Misiunea" si "Cinema Paradiso"...hehe...cand o sa avem si noi un Ennio Morricone? :) |
Niciodatä.
Nici nu trebuie. Vom avea compozitori români buni, asa cum am avut: Adrian Enescu, Mircea Florian, Tiberiu Olah, Richard Oschanitzky, Temistocle Popa, Florin si Cristian Nanu... Apropo, un asa-zis "critic de film" a scos din putul gândirii, nu demult, ineptia arogant-ignorantä cä "muzica româneascä de film sucks", spre revolta lui Adrian Enescu. Noroc cä l-am linistit, explicându-i cä äla (bine c-am scäpat) nu era decât un product-(self)-placement umflat cu aer flatulos - si s-a lämurit omul. De ce sä ne umilim, raportându-ne la Morricone, la Nino Rota, la Mancini, la Artemiev...? Avem si noi valorile noastre, slavä Domnului! La capitolul muzicä, am excelat mereu. La poezie, prozä, picturä, sculpturä, asemenea... Si, de vreo nouä ani încoace, si la arta filmului. Avem noi päcatele noastre, suntem escroci, hoti, lenesti, invidiosi, imorali, corupti... Dar ca artisti, nu ne poate contesta nimeni. (Si nu numai ca artisti...) |
@Keepwalking: Intrebarile din primul post fiind - banuiesc - retorice, cred ca tre' sa fii un pic mai specific. Despre ce anume vrei sa discutam? :)
Eu unul sunt impotriva muzicii in film. Daca sub aspectul asta vrei sa dezbatem ( a fi sau a nu fi muzica in film? ) as putea sa incerc sa dezvolt. |
@federico,
da, asupra rolului coloanei sonore intr-un film vroiam sa vorbesc. ma intreb daca regizorii romani de azi stiu cand si ce muzica sa aleaga pentru filmele lor. am convingerea ca muzica joaca un rol foarte important in ecuatia artistica a unui film. |
Muzica este esentiala in film. Ca si o coloana sonora bine facuta. Pentru ca muzica si coloana sonora nu reprezinta acelasi lucru. Muzica FACE PARTE din coloana sonora. ;)
|
Originally Posted by Judex:
Confuzia a plecat de la snobism. Prea multora li se pärea mai "distins" sä spunä "coloanä sonorä" - "muzicä" zice oricine! |
da, e binevenita precizarea cu diferenta dintre muzica si coloana sonora.
o stiam, fireste. :D in fine, de ce a disparut muzica din coloana sonora a filmelor noastre? |
N-a disparut, dar se foloseste mult mai rar. Probabil fiindcä generatia actualä se concentreazä mai mult asupra cäutärilor unor noi forme de expresie pur cinematografice. Muzica e un accesoriu - important si de mare valoare, da, dar împrumutat...
|
Pituleanu, nu e vorba de mijloace noi de expresie, cat mai degraba de un soi de esentializare tip teatru filmat. Ceea ce dauneaza cinematografului ca arta in opinia mea. ;)
|
Da, si nu. Nu e numai aia. Ea e esenta, tocmai pentru ca, pe baza acestei esentializäri, sä se poatä cäuta.
Totusi, nu e teatru filmat - äla se structureazä cu totul altfel. Aici e o formä aparte de cinema esentializat. |
Da, evident, n-am dat un verdict, e de discutat, inclusiv in privinta formularii mele si a referirii la teatrul filmat. Insa muzica reprezinta in film mai mult decat 'un accesoriu' - sa nu uitam ca avem intotdeauna un ritm al montajului. ;)
|
Si acolo, contributia muzicii e tot auxiliarä. Montajul se poate face si simplu, clar, corect. Ritmul muzical implicä deja "montajul creator".
|
Montajul simplu, clar, corect ramane asa numai cand e vorba de stiri. Cand discutam de film, montajul este creator rpin definitie.
|
Nu fi rigid.
Când e vorba de film, montajul are libertatea de a fi oricum - rpin definitie! De la montajul absent (filmul-plan-fix), trecând prin montajul sec si functional, prin "montajul în cadru" (un montaj de facturä eminamente intelectrualä, desigur, nu practicä - vezi "The Rope"), prin toate celelalte forme, pânä la cele mai elaborate constructii de montaj, de inspiratie muzicalä. Dacä vrei sä-i zici "creator - rpin definitie" (echivalând aceastä "creativitate" cu "libertatea" postulatä de mine mai sus), n-am nimic împotrivä - dar atunci, vei include în paleta tipurilor de "montaj creator" si formele non-ritmice de la început. |
la cate efecte speciale zgomotoase, contin ultimele aparitii cinematografice de pe piata, muzica mai are vreun sens?
|
Pit, trecand peste insistenta cu care evidentiezi una din rarele mele erori dactilo, nu vad de ce a trebuit sa mergi atat de departe cu exemplele menite sa-mi contrazica afirmatia. Eu stiu ca tu ai incercat mereu si vei incerca in continuare sa pui intr-o lumina favorabila scenariul si scenaristul. Si la fel de bine stiu ca nu ma vei convinge niciodata; sau cel putin pana cand in Romania nu vor exista indivizi care sa scrie scenarii mai bune decat regizorii insisi. ;)
Rvnico, muzica este parte a coloanei sonore. Care coloana sonora contine si zgomote. Care zgomote... just think about it. ;) |
Originally Posted by Judex:
Originally Posted by Judex:
Originally Posted by Judex:
Back on topic...? Da, hai. |
Ok, back. ;)
Da, normal ca avem voie sa radem, dar mai aveai putin si ma bagai la perle pentru doua litere inversate in graba. :)) Despre scenaristii romani si scoala aferenta ar fi de discutat enorm. Eu innebunesc cand vad gramezi de jurnalisti care se dau scenaristi si se exprima ca atare, cred ei - 'fac un film', 'filmul meu', 'scriu un film', 'filmul meu regizat de' etc etc etc. :-& Dar, cum ai spus, hai on topic. ;) |
dar vi s-a intamplat ca o anumita melodie sa va inspire la crearea unui film?
|
Efectiv, nu. Dar de nenumärate ori, diverse melodii îmi inspirau secvente sau "posibile filme". Odata, "Parla piu piano" mi-a inspirat o eventualä poveste de dragoste cu final trist, care se petrecea pe o pârtie de ski, sub ninsoare. Si multe altele asemenea...
|
All times are GMT +2. The time now is 23:56. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.