![]() |
Originally Posted by Pitbull:
Daca ai sti tu, Mikala, ce inseamna asta... Dar tu nu stii. Nici macar cum se pun spatiile la virgula sau cati de i se folosesc in diferite situatii. Asa ca, da, aici e de tine. |
Si ce ai rezolvat daca ai ras de mine ? :) sau daca te iei de mine ?:)
Crezi ca ai rezolvat ceva ?:) Stii , cand dau de exemplare ca tine mi se face rau :) De aia nici nu mai vreau sa comentez pe seama ta , nu ai valorat nimic , nu valorezi nimic . Nu vei valora nimic :) pentru ca asa esti tu , un nimic :) |
halebardule!
Originally Posted by halebardul:
eu sunt si mai nou decat mikala si nu stiu ce inseamna asta daca te rog frumos, ma inveti sa pun virgule? inainte sa apuc sa ma integrez ... si pana nu e prea tarziu! pls |
Eu nu inteleg de ce a vrut Dumnezeu sa faca astfel de experimente esuate .
De ce ne pierdem timpul sa tot vedem asemenea oameni . Toata lumea rade de toata lumea dar nu se uita in ograda lor . Evident , ca n-oi fi tu prost sa te uiti in oglinda si sa iti observi propriile defecte ! Cum se zice ? A da , " Imi place despre tine " . |
halebardu'
Originally Posted by halebardul:
da' asta cum suna: "cati de i se folosesc in diferite situatii"? ador pescuitorii de râme! |
Originally Posted by halebardul:
Hale, ai facut o greseala imensa! Esti analfabet? |
Originally Posted by Mistah J:
|
re: "cati de i"
domnului care scrie numai dupa cum dicteaza Academia: cum spuneti? La Oficiul Fortelor de Munca: Cati Vasile s-au inscris pentru vidanjare? Cati "i" fata de 'Cati de i'. Am preferat sa scriu "de" in loc sa pun doua ghilimele (doua shifturi in plus). intrebare: "gem de capsuni" sau "gem de capsune"? |
Gem de capsune.
Dar tu cum spui? Cate mere sau cate de mere ? |
pai n-ai inteles nimic.
exemplul tau e total aiurea, n-are nicio legatura. da, zic: cate de mere, isteato! #-o |
bună ieşire!
Originally Posted by halebardul:
:)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) Viermii ăştia ... că nu se mai satură! Şi zici că "de" în "câţi de i" era dintr-un atribut substantival prepoziţional? mamma mia! Ce de lume, frate! P.S. Vezi cum e cu relaţia afectiv-cantitativă în grupul nominal :P |
Originally Posted by Mistah J:
el a (pre)schimbat-o :) ca să scape (uită-te la exemplele cu gem de....) de aia am exclamat "bună iesire"! forma corectă este "câţi i", ok? i fiind aici "substantivizat", iar câţi - un adjectiv (pronominal), care se acordă în gen, număr şi caz cu substantivul, nu? or, acest nărăvaş "i" e de fapt un plural, de aia spunem ... câte mere, câţi nuci ş.a.m.d. http://dictionare.edu.ro/search.php?lexemId=9071 în scriere însă, pe "i" nu-l marcăm ca plural, deşi îl "numărăm" (cel puţin în gând). dar e o chichiţă - pe net nu ne împiedicăm în asemenea fleacuri, aici scrierea e mai lejeră, apropiată de stilul oral :) discuţia asta nici nu are rost - a pornit doar fiindcă el i-a jignit pe unii sau pe alţii că nu ştiu să scrie corect. după care a gafat. i se poate întâmpla oricui. so what? de exemplu, dacă eu nu folosesc majuscule la început de propoziţie, or să mă banneze pentru atâta lucru? mai ştii :)) |
mistah j
ma adresam lui deleted deleted faza cu "gem de capsuni" "gem de capsune" nu era data ca exemplu de problema echivalenta. Doar ca alta problema "incuietoare", dar fara legatura cu aia cu "i"-urile. "cati Vasile" da, era. eu tot susttin ca scrii ori <cati "i"> asa, cu ghilimele, ori <cati de i> in care de-ul tine loc de ghilimele (pe care mi-a fost lene sa le pun, implicand inca doua shifturi) nu cred ca scrii <cati i> pentru ca poti crea confuzii: "a fost pus sa care tot atatia saci cati i se pun magarului in spinare." vs "cati i se pun cand scriem copiii articulat?" btw, cati 10 ai luat la gramatica? :D (once upon a time in the west) |
topicul ăsta trebuia să se cheme altfel! :D în concluzie nu-mi rămâne decât să protestez! X_X
chestiile serioase "ie decât" pentru copii... iiii (că ia-m numărat şi erau 6; 4 băieţi, şi 2 fete) :P --- "nu şti", sau "nu ştii" - când, unde, şi de ce?!:-? |
Originally Posted by halebardul:
Topicul ăsta ar trebui intitulat: Să „ne” râdem! Mama mă-sii de gramatică! Fiindcă trebuie să intrăm şi în „structura de adâncime” a Grupului nominal ca să putem înţelege ce ni se petrece în minte, de ce ne sună mai bine „câţi de i” în loc de „câţi i” (acolo, în urechea internă). Iar demonstraţia va fi pe etape. - Construcţia cu de (prepoziţie) se utilizează în structuri de tip [numeral cardinal + de + substantiv] atunci când determinantul numeral este compus de la douăzeci în sus (cu excepţia cazului când numeralul este un compus al numeralelor cuprinse între unu şi nouăsprezece, cum ar fi: o sută treisprezece, cinci mii patru sute nouă etc.) Prin urmare: două cărţi, douăzeci şi două de cărţi, o sută două cărţi (am ales un substantiv feminin, carte, de aici şi acordul). Necunoaşterea acestei reguli (care variază în funcţie de numeral) poate conduce la o anumită nesiguranţă în vorbire în construirea unor numerale, cărora vorbitorul le atribuie, prin extensie, un nejustificat de (fenomen denumit „hipercorectitudine”): o sută două de articole. - Sub aspect strict formal, acest de (antepus) ar părea că situează substantivul într-un raport de subordonare faţă de numeral, dar datorită faptului că numeralul care cunoaşte forme flexionare ia forma de gen a substantivului (acordul!), gruparea [numeral + de] poate fi interpretată şi ca o unitate funcţională, aceea de determinant al substantivului. Drept dovadă, construcţiile de tip: „cei / acei / ceilalţi două sute douăzeci de utilizatori”. - Cu toate acestea, construcţia cu de poate apărea şi la numeralele mai mici de douăzeci, când ele însoţesc un substantiv „metalingvistic”, adică denumiri ale unor unităţi ale limbii: un numeral substantivat, o literă, o notă muzicală sau orice cuvânt sau segment de cuvânt citat: doi (de) 3, doi (de) i, doi (de) re, doi (de) care. În acest caz, vorbim de o variaţie tolerată. Că doar tre’ să fim toleranţi!!! - Ce am făcut până acum? am tot numărat. Apelând la o categorie de elemente denumite „cuantificatori”. Cuantificarea substantivului se poate face prin determinaţi cantitativi şi o serie de termeni, adjuncţi ai acestuia: numeralele cardinale propriu-zise, unele adjective pronominale (nedefinite, cum sunt: fiecare, orice, vreun, toţi, câţiva, ori interogativ-relative: cât? câţi?), dar şi alţii, pe care îi las să doarmă la locul lor. În toate aceste cazuri e implicată ideea existenţei unei pluralităţi. Cuantificatorii (atât numeralul ordinal, cât şi adjectivul pronominal) intră în aceeaşi clasă a atributului adjectival. Cum s-a văzut, prepoziţia de aparţine numeralului, care are comportament adjectival, la fel ca în secvenţele: destul de, astfel de, extrem de. Structura numeral + de se aseamănă şi altor construcţii substantivale cu valoare de cuantificatori nedefiniţi, de tipul un grup de (oameni), o mulţime de, o sumedenie de etc., decodată ca determinativ (nu centru), deoarece acordul se face uneori cu substantivul la plural: un grup de utilizatori s-au … (voi ştiţi ce). Prin aceasta se produce un acord semantic (sau logic), iar nu strict gramatical (sau formal), al subiectului cu predicatul. Ca să nu mai vorbim de posibilitatea unei combinate cu acordul „prin atracţie”! Nu insist asupra atributului adjectival exprimat prin adjective pronominale interogative (sau relative), fiindcă acordul în gen, număr, caz cu substantivul determinat nu ridică probleme. - În ambele situaţii fiind vorba de cuantificatori ai unui nominal, în cazul ăsta de răsunet forumistic asistăm la un transfer (logico-semantic): de la numeralul cardinal (doi de i) la adjectivul pronominal relativ (câţi de i), căruia i s-a alipit astfel un de (de import). Cu atât mai mult cu cât acordul formal impus în genere de substantiv „se subţiază” aici, în faţa unui substantiv care - el însuşi – e resimţit ca fiind mai „slab” decât unul concret. Fără să mai punem la socoteală şi absenţa mărcii de plural, care ne-ar fi ajutat la recunoaşterea ca atare a unui substantiv (doar de aia recurgem la exerciţiul de substituire înăuntrul paradigmei ori de câte ori suntem nesiguri). - Din punct de vedere formal, regula e strictă: câţi i, câţi copii, câţi oameni. Dar limba este vie. Normele se modifică din mers: abaterea nostrificată se impune, treptat – silindu-i în cele din urmă şi pe ăia să o aşeze, regulamentar. Poate că au şi făcut-o între timp, iar eu nu ştiu: e suficient să dai un telefon la Academie. Mai vrei? :) P.S. Chestia aia cu tastatura e bla – bla :P (once upon a time in the East) |
N-am mai adormit de mult asa de bine cu un text in fata, mersi
Mikala, daca ai inteles, sa-mi explici si mie. Dar nu mi-ai zis, pana la urma, cum e: Cati 10 ai luat la gramatica? sau Cati de 10? |
Delly dragä... :-S
Ce ti-au fäcut copchiii istia*...? :( De ce-a trebuit sä-i SPULBERI asa? ;) Acum or sä fugä înapoi la bloc, chiräind: "Mama lu' Cinemagiaaa**!... :-O Mama lu' Cinemagiaaa...! :-t Uitati la Deleted, ne bate!" :(( __________________________________________________ ______ * - Halebardul si Mistah J. (n.Pb.) ** - Gloria (n.Pb.) |
În locul lui, aş fi întrebat:
băăăăăăăăă, da' cum ziceţi: câţi de doi ai încasat sau câţi doi? :)) N-a fost pe fază :D Fertig! promit că-l las în pace ;) |
:)) =))
|
too late,
Originally Posted by halebardul:
my dear, too late Oricum, nu era pentru tine, ci pentru cei de aici :) |
All times are GMT +2. The time now is 00:05. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.