![]() |
C.N.C. - aberatii si coruptie
Sper sa nu irit pe cineva pt ca incep un nou topic.
Dar gasesc interesanta trecerea in revista a aberatiilor din regulamentul de concurs. In topicul HBO-Romania .... va semnalam doua uriase aberatii. Aberatii pentru cei cu bun simt si OPORTUNITATI pentru cei citiva initiati care mulg CNC de citiva ani. CALITATEA REGIZORULUI DEBUTANT 1. Calitatea regizorului care atirna in proportie de 25% la punctajul final al unui proiect depus in concurs(25 de puncte din max 100). Din premii/selectii in festivaluri internationale un regizor poate obtine max 15 puncte. Restul de 10 puncte se pot obtine doar din numarulde televiziuni care au difuzat filmul. Si vorbim de acelasi film! Adica e musai sa iei si o poala de premii cu filmul dar si sa fie difuzat apoi. Pentru difuzare primesti cite 1 pct pentru fiecare televiziune. :) OBIECTII A. Pai daca concurez la sectiunea DEBUT se cheama ca am facut doar scurt metraje. Cite scurt metraje au fost cumparate/difuzate de televiziuni? Si aici intervin pilele din Romanica care-ti pot deschide usile la televiuni. Recent am vazut si pe PROCinema un grupaj de scurt metraje. B. Ce are a face asta cu talentul regizorului? Sint o gramada de filme tembele difuzate de televiziuni si o gramda de filme geniale ignorate de televiziuni. Si cine semneaza contractele cu distribuitorul? REGIZORUL? De cind? PRODUCATORUL! C. Aberatia nu este tocmai o aberatie. Asa esti obligat sa apelezi la casele de productie care au puncte. Ma cam repet. Promit sa nu o fac pe viitor! :) |
completare
referitor la cele scrise mai sus ... consultati ANEXA 11 C din regulamentul de concurs-sesiunea 2007 Noiembrie.
il gasiti si in topicul HBO-Romania .... |
numarul de spectatori
Probleme si mai grave apar la CALITATEA REGIZORULUI (categoria-regizori "consacrati").
Se iau in calcul si numarul de spectatori! Dar pentru ca DEDICATIA sa fie clara ... in regulament se spune ... numarul de spectatori inregistrat in cinematografe din alte tari. Nu pun ghilimele pt. ca am citat din memorie. O sa revin cu copy&paste. Asta in conditiile in care producatorii care tot participa si tot cistiga la CNC ... detin si sali de cinema! Curat democratic! Media PRO - detine CINEMA PRO (fostul Luceafarul) Ion Ionescu - detine Glendale Studio (cinema Cotroceni) Ada Solomon si Tudor Giurgiu - detin salile din Cityplex Si astfel ajung sa concureze (pe numar de spectatori) filme care au avut doar 2 copii cu filme care au ajut 6 copii, filme care au fost tinute in cinematografe 7 zile cu filme care au fost tinute in cinematografe 1 luna. :) |
http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-734.pdf
Ce aflam citind lista festivalurilor care aduc puncte regizorilor si producatorilor la viitoarea sesiune de concurs-iulie 2008? Ca s-a imbogatit lista festivalurilor de categoria A. CATEGORIA 1 (A) - FESTIVALURI INTERNATIONALE ACREDITATE DE F.IA.P.F - BERLIN -Germania - BILBAO -Spania - CANNES -Franta ( indiferent de sectiunea de participare) - CAIRO -Egipt - KARLOVY VARY - Cehia - LOCARNO - Elvetia - LOS ANGELES ( AFI FEST)- SUA - MAR DEL PLATA –Argentina - MONTREAL -Canada - MOSCOVA -Rusia - OBERHAUSEN - Germania ( scurt metraj) -SAN SEBASTIAN – Spania - SHANGHAI -China - TOKYO -Japonia - TORONTO - Canada ( scurt metraj) - VENETIA -Italia Si a aparut pe lista pina si CAIRO! Bravo!Uite asa ... pina si filmul Cristinei NICHITUS, care a fost selectionat la CAIRO, ajunge sa fie punctat la fel ca un film selectionat la CANNES, Venetia (MOstra, nu vestivalul obscur din Venetia la care a tot luat premii Tica!) sau Berlin(Berlinala)! Si mai ziceti ca nu sint toti in cirdasie? Ca noul val are si ceva urme de perlan in el? Cine a avut interes sa apara AFI FIlm Festival si Toronto pe lista celor de categoria A? Nu mai zic de restul festivalurilor nimic, sint cit sa primeasca toata lumea puncte. Dragilor de ce nu o faceti pe fata? Sa fie TIFF, GOPO si NEXT capete de lista si gata. O tot dati dupa plop ca poate nu se prinde lumea. |
Originally Posted by sergiu puiu:
Am mutat aici mesajul ästa, nu e necesar sä deschidem saptejdemii de topicuri despre coruptia din C.N.C. Mai bine mai putine, dar mai eficiente. |
Ingerul necesar a fost la Cairo si Shanghai, deci are 2 selectii in festivaluri (cica) de clasa A :)
Probabil pe viitor orice festival va deveni la fel de important precum Cannes-ul sau Berlinul atata timp cat interesele lor vor cere lucrul asta. |
dar Romila?
Dar ma intreb ... CLAUDIU ROMILA care a impuscat si el un premiu la un festival din Moscova(nu stiu daca este acelasi cu cel de pe lista CNC) urmeaza sa fie punctat la fel ca unul ce a bubuit la Cannes, Berlinala sau Venetia-MOSTRA? O sa poata bomba pieptul si Stelian Tanase ca un scenarist premiat ce este!
:) Nu ar fi prima oara cind cei care calculeaza punctele la CNC gresesc in favoarea unora si in defavoarea altora. Vezi ... cite contestatii au fost acceptate la ultima sesiune de concurs. A platit cineva pentru acele greseli? |
CASTEL FILM-o adunatura de impostori
SI ce noutati mai aflam din ograda ministrului Adrian Iorgulescu si a subalternului sau Eugen Serbanescu?Ce surprize ne-au pregatit pentru iulie 2008?
Ghid de completare - In atentia producatorilor http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-751.pdf ÎN ATENÞIA PRODUCÃTORILOR 2. Producãtorii care au fost coproducãtori într-o coproducþie cinematograficã, vor face dovada participãrii lor prin contract de coproducþie. ORDIN Nr. 2359 din 27 mai 2008 privind modificarea ºi completarea Regulamentului privind concursul de selecþie a proiectelor cinematografice în vederea acordãrii de credite financiare directe pentru dezvoltare de proiecte, producþie ºi distribuire de filme, aprobat prin Ordinul ministrului culturii ºi cultelor nr. 2.335/2006 EMITENT: MINISTERUL CULTURII ªI CULTELOR PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 452 din 17 iunie 2008 http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-730.pdf ART20 6. La articolul 27 punctul 8, dupãlitera d) se introduc douãnoi litere, literele e) ºi f), cu urmãtorul cuprins: "e) În cazul în care producãtorul a avut calitatea de coproducãtor într-o coproducþie cinematograficãinternaþionalã, doveditãprin contract de coproducþie, acesta beneficiazãde punctajul corespunzãtor recunoaºterii internaþionale ºi succesului comercial ale respectivei coproducþii. f) În cazul în care producãtorul a avut calitatea de coproducãtor într-o producþie româneascã, doveditãprin contract de coproducþie, acesta beneficiazãde punctajul pentru recunoaºterea internaþionalãºi succesul comercial ale respectivei producþii, corespunzãtor contribuþiei tehnice ºi financiare a acestuia în realizarea filmului." Si cui ii este destinata smecheria asta? Ati pomenit casa de productie care sa fie COPRODUCATOR la un film si sa nu doreasca sa fie prezenta pe generic? Ei bine ... exista in ROMANIA! CASTEL FILM sustine sus si tare ca a fost coproducator la filmul COLD MOUNTAIN. Asta pentru ca este un film premiat cu OSCAR si deci aduce multe puncte firmei cind aceasta se prezinta la CNC cu alte proiecte. Dar CASTEL FILM nu este trecut pe generic drept COPRODUCATOR! http://www.imdb.com/title/tt0159365/companycredits Aruncati voi un ochi sa vedeti unde este trecuta firma CASTEL FILM. Si atunci vine smecherasul de Adrian Iorgulescu cu o idee sugerata de Eugen Serbanescu. Pai calitatea de COPRODUCATOR trebuie dovedita pe hirtie nu pe generic! Asta ca sa le inchida gura celor ce ridica glasul sustinind ca in trecut CASTEL FILM a obtinut puncte nemeritate la CNC!!! Eu VOMIT, voi nu? Imi este teama ca o sa vomit peste tambalul peste care au aruncat batista cei din noul val. |
poi bine da' tre s faca dovada de "contract de coproductie", nu?
in mod normal, daca nu sunt coproducatori astia de la castel, americanii n-ar trebui sa le semneze contractul si pe IMDB scrie la OTHER COMPANIES: "Castel Film Romania production services: Romania (as Castel Film Services, Bucharest, Romania)" |
Deja strutocamila a devenit hipopotamofluture cu trei capete si solzi de peste.
Regulamentul asta e de risul curcilor. Eu zic sa renuntam complet la el si sa il inlocuim cu unul in care sa nu existe decit UNICUL criteriu logic si de bun simt : CALITATEA SCENARIULUI. Regizorul atasat sa dovedeasca prin ce doreste el ca stie meserie, la latitudinea sa. Nu ne intereseaza decit sa stim ca stie meserie, suficient cit sa transpuna cel putin corect un scenariu in film. In primul rind, sa avem certitudinea ca are forta, talentul si dorinta de a se inhama la o intreprindere atit de grea cum este filmul. Si ca isi intelege si simte subiectul si il intereseaza nu banii si faima, ci sa transpuna o poveste cu care sa ne subjuge. Asta e tot ce conteaza. Premiile au ajuns ceva total derizoriu, iar numarul de spectatori la fel. E fix ca la situatia cu retrocedarile. Chiar nu v-ati saturat de atitea mismasuri si incurcaturi si aranjamente si minciuni bagate in ochi? Dupa care, sa se atribuie banii, conform notei si alfabetului, ca in filmul lui nae. :lol: Daca nu intri la concursul din iulie, iti vine rindul sa zicem in maximum 2 ani. Ca sa nu mai fie atitea discutii halucinante. Sa stim o treaba : la primul concurs cistiga cei cu A, B,C.D si poate si E, se pregatesc cei cu F, G etc. E o bataie de joc de cartea recordurilor. Nu au nici o sansa sa cistige cei realmente buni, ca sa intram si noi in rindul lumii civilizate. |
Pai daca-ti inchiriez tie trotineta si te platesc cu 150 euro/zi pentru trotineta .... se cheama ca tu esti COPRODUCATOR la filmul meu?
Alta-i povestea daca tu pui la bataie trotineta de pe balcon gratis.Dar ar trebui sa pui la bataie si balconul, si scara blocului, si banii din salteaua parintilor! Tu nu ai vazut pe generice mentiuni de tipul ... multumim firmei X, multumim firmei Y? Astea erau pentru trotinete oferite gratis.Pentru calitatea de COPRODUCATOR la un film cu un buget urias trebuie sa pui multe la bataie.Nu poti sa oferi servicii in valoare de 50-100 mii dolari(preturile oricum sint umflate la CASTEL FILM) la un film cu buget de milioane si sa speri la calitatea de COPRODUCATOR!!! COPRODUCATOR inseamna mai mult decit sa participi la realizarea unui film. Si in primul rind COPRODUCATORUL are parte apoi din banii produsi de film, din profit !!! ASTA-I SI MOTIVUL PENTRU CARE UN COPRODUCATOR apare pe generic, afise si alte materiale promotionale. CASTEL FILM a taxat toate serviciile oferite pt COLD MOUNTAIN. Ca apoi a facut rost de o scrisorica de la americani cum ca romanii au fost coproducatori ... asta-i alta socoteala,tine de moralitatea celor din echipa de productie. Plicul nu-i inventie romaneasca. Ma indoiesc ca acea scrisorica/acel contract este real/legal.Daca exista. |
rocky,
Hai sa discutam pe marginea regulamentului existent. Daca lasam doar calitatea scenariului sa faca ierarhia finala a proiectelor le acorzi putere discretionara celor din comisia de jurizare. Si o sa apara din nou in comisie oameni mereu gata sa dea 2 pe linie celor ce trebuie scosi din concurs.O fac ei si acum, daca o sa conteze doar nota pe scenariu nu o sa mai judece deloc. Cum itit explici faptul ca atunci cind pilosii ce trebuie sa cistige la CNC dar nu au puncte ca regizori ... iau note mari la scenariu(vezi sesiunea de concurs noiembrie 2006)? Si atunci cind pilosii au in spate case de productie galonate ... notele la scenariu scad(vezi sesiunea de concurs noiembrie 2007).Asta ca sa le iasa punctele la socoteala. Exemplul cel mai graitor de pilos cu nota mare la scenariu ... ALEX ROTARU - sesiunea noiembrie 2006. titlul scenariului: SFIRSITUL PLOILOR scenariul®ia: ALEX ROTARU producator: M-Film antecedentele regizorului(premii,festivaluri): 0 puncte antecedentele producatorului(premii,festivaluri): 0 puncte ALEX ROTARU are o singura calitate. Este fiul lui George Rotaru. Cine este George ROTARU? Prietenul si partenerul de afaceri al lui Adrian Iorgulescu. Si pentru ca juniorul trebuia sa debuteze ... a luat 09.43 la scenariu !!! :) |
@puiu
nu k tin cu ei, dar nu TU esti cel care defineste cine este coproducator si ce trebuie sa faca acela. daca americanii i-au trecut la " production services" mie imi poate suna a coproducator |
ma scuzati dar vorbiti in necunostinta de cauza - sau poate e doar semantica de vina. Un co-producator nu este un prestator de servicii, nici chiar daca le face pe gratis. E ca si cum Kodak s-ar trece coproducator la toate filmele din lume care le folosesc pelicula si serviciile de developare contra cost, si la cele carora si-au donat total sau partial serviciile si produsele. Un coproducator are putere de decizie, intr-o oarecare masura. isi da cu parerea. isi ia raspunderea. Nu numai la nivel de bani - la nivel de decizii creative. Are putere, fiindca partenerii sai ii acorda incredere si il respecta - acesta fiind girul profesional si moral pe care clauzele din concursul CNC ar trebui sa-l recompenseze. Firesc, apoi ia parte si in cistigul financiar si de prestigiu al filmului. E un credit care se cistiga greu si nu se acorda usor, mai ales la americani, fiindca inseamna ceva. de asta castel e trecut ca "other companies" - fiindca e cale lunga de la pozitia de prestator de servicii si pina la cea de co-producator. Americanii sint foarte atenti cu creditul fiindca inseamna bani si faima - genericul filmului e considerat document legal si in baza lui poti sa ai pretentii la statut de coproducator, co-scenarist sau mai stiu eu ce. Castel, sa ma scuze, nu e decit un angajat umil al companiei producatoare americane indiferent ce scrie in contract. "Contract de coproductie" ca atare e o sintagma romaneasca. Sint sigura ca in sistemul american se cheama altfel, daca exista. Din partea americanilor, ei si-au exprimat parerea despre contributia Castelului pe genericul filmului.
|
da. eu vb in necunostinta de cauza :huh:
|
scuze n-am vrut sa pun pe nimeni la punct, doar sa clarific :oops:
|
nu eram ironic si nu m-am simtit pus la punct.
doar k pur si simplu aveai dreptate si n-am niciun motiv s nu recunosc kestia asta direct si smiley-ul ala trebuia sa ilustreze diletantismul |
castel film nu a fost co-producator la Cold Mountain, dupa cum scrie si pe imdb. vezi cazul Joyeux Noel unde pe imdb, Media Pro Pictures apare ca co-producator intr-o lunga lista. Dar ca cei de la Castel au facut o magarie si au facut rost de un contract de co-producator.. asta e alta discutie si nu pune sub semnul intrebarii regulamentul CNC ci legalitatea acelui contract intre Castel si adevaratul producator.
Dar e adevarat, sunt foarte multe nereguli in CNC si nimic nu prea poate fi schimbat. Palme d'orul lui 432, apoi Ursul de aur al Zilei Bune de Plaja, apoi Palme d'orul lui Megatron ii certifica pe cei din CNC s-o tina tot asa. N-o sa vrea nimeni sa se schimbe un sistem care pana acum a dat roade. |
Pai roadele astea seamana cu productiile la hectar raportate partidului inainte de 1989.
Sint mult gonflate de presa si de critica de film. Pai avem critici de film ce jurizeaza scenarii. Sa fie ei oare obiectivi apoi cind film iesit pe ecrane este de toata jena? Pina acum nu s-a intimplat. Si daca luam filmele premiate in ultimii ani(chiar si scurt metraje) ... recolta este slaba. Slaba nu la numarul de premii(un singur film poate aduna zeci de premii!) ci la numarul de filme premiate. Ce folos ca avem 2-3 filme care fac valuri in festivaluri cit timp restul sint mediocre? Care este valoarea reala a CNC?Cea data de citeva filme premiate sau cea data de grosul filmelor mediocre? Iar privitor la CASTEL FILM ... CNC este chemat sa vegheze la respectarea regulamentului. Nu-i normal sa inghita ca o stiuca lacoma orice hirtie cu antet colorat. Va promit insa surprize pe acest subiect. Ca sa fie CASTEL FILM coproducator la COLD M. trebuie sa vrea multa lume. Si nu golanasi vorbitori de engleza care sa fie cumparati cu 3 lei. |
Am niste intrebari pentru voi toti.
1. Daca un regizor cistiga concursul de scenarii la sectiunea LUNG METRAJ DEBUT cu un film dar il abandoneaza cum este el evaluat pe viitor daca revine la portile CNC? Tot la sectiunea DEBUT concureaza sau nu? Sau ... va prezint alta situatie. 2. Daca cel ce cistiga la LUNG METRAJ DEBUT si abandoneaza apoi proiectul finantat de CNC pentru a realiza un altul pe cont propriu? Si aici ma refer si la CORNEL PORUMBOIU. Omul a cistigat in 2004 sau 2005 finantare pentru debut in lung metraj si a renuntat la proiectul respectiv. Dar Cornel a facut A FOST SAU N-A FOST pe banii sai si a bubuit la Cannes cu el. A impuscat la Cannes marele premiu pentru film de debut. Daca Porumboiu revine la CNC pentru o finantare el la ce categorie intra? Se ia in calcul orice debut indiferent de finantare sau se iau in calcul doar debuturile pe banii CNC? Despre asta nu se zice nimic in regulament/lege. Pt. moderatori ... ati schimbat titlul acestui topic desi cel initial pus de mine era mai la obiect. Cel propus de mine era ceva de genul- CNC-aberatii ale regulametului de concurs. Scuze pt reactia mea intirziata, acum am observat. Chestia cu coruptia arunca topicul intr-o alta zona. Pina acum imi cereati dovezi (eventual poze sau inregistrari video la calitatea HD!) ... iar acum sariti voi pirleazul inaintea mea. :) |
All times are GMT +2. The time now is 21:53. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.