![]() |
Luni dimineata
un film minunat.
ca o sonata pt toamna & clavecin. dar, vai!, citi il vor intelege, citi - aprecia? traim in romania, deci scepticismul e de rigoare... |
Brokeback Mountain ?
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Originally Posted by st3fan:
dada, d-l als pare a se plange aci de calitatea compatriotilor sai vazatori de filme... are ceva din atitudinea luceafarului :D. nemuritor si rece, ish' exprima distanta si, in acelasi timp, puterea de a intelege ca nu toata lumea poate gusta filmul Lundi matin, in CJ de vinerea viitoare la Victoria, ca doar traim in romania... |
dar se mai indoieste cineva de asta?! i mean - sorry, da credeam k spun o mare banalitate... :?
cinema-ul merge prost mai peste tot, da k la noi, la nimenea. si atunci ce-ar trebui sa fac, sa ma bucur? sa ma fac k ploua? cu atit mai mult un film precum "lundi matin" are - cred - sanse f. mici, cu cit este un "bijou discret"... for the happy few... imi cer scuze daca am fost disdainful & stuff, ma refeream - evident - la grosso modo publico, nicidecum la cinefilii puri & duri (si rari!) de pe cinemagia... PS salutari din clermont ferrand, unde este si un scurt romanesc: "pretul inocentei" de gianina grigoras; rings a bell? |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
:D Mala
Poate aflam si cum e filmul ? |
Vezi p'acolo http://www.cinemagia.ro/forum/viewto...asc&star t=25
Ei sunt mai in masura sa-ti spuna. |
mersi frumos; 2004 e "pre-istorie" pt mine..
enlightening thou. atunci poate aflam cum e fursecurli la c-f anu' asta :) |
exact ce avea nevoie topicu asta: de revenirea dlui guru airlight & a glumelor lui nesarate... :sick:
|
Haaaideti dl Serban, demonstrati ca puteti fi si sociabil; ca sincer, s'tem satui de nejustificata dvs tzafna...
Eu chiar speram naiv la niste relatari de la Clairmont-Ferrand. Si e "exact de ce avea".. :P, ca sa va intorc o rigoare gramaticala prost plasata.. |
Da, bun filmul, dar la un moment dat aveam impresia ca sunt la un film de jacques tati...
|
... which is not such a bad thing after all, is it? ;)
nu, adevaru e ca mecanismul de producere a gagurilor este tatiesc, dar atmosfera e iosseliniana; incearca sa vezi si "la chasse aux papillons" (1992, my favorite :love: ) si "les favoris de la lune" (1984) |
E un film frumos, intr-adevar; micile gaguri( ritualul matinal al tigarilor, preotul care spioneaza femei goale si nu se sfieste sa bea in biserica, aplauzele auditoriului inexistent etc), numeroase, se integreaza perfect.
Mi-a placut seninatatea cu care este descrisa viata personajelor, calmul lor, faptul ca niste hotarari importante sunt luate ca din senin, fara prea multa bataie de cap, fara crize existentiale. |
superb film. de mult nu mai vazusem un film bun...desi recunosc ca nu ma uit prea des la filme :oops:
|
Da, cu adevarat un film frumos, subapreciat din pacate.
Un inceput de film romanesc (decoruri, actori, miscarea camerei, daca nu as fi stiut ca e "Lundi Matin" serios ca as fi zis ca e un film mioritic), care zugraveste foarte inteligent viata simpla de la tara, precum si viata intr-o fabrica.Spectatorul are destul timp sa observe frumusetea incadraturilor, frumusete regasite in simplitate, nimic complicat sau fartsy.Cateva secvente memorabile (de exemplu batranul care nu se putea desprinde de trecut), cateva glumite care nu au cum sa nu te faca sa zambesti.Si multe subtilitati, una dintre ele nu imi da pace totusi...DE CE toti fumau??? Vincent fuma si cand lucra la fabrica, si cand a evadat din acea lume robotica, plecand prin lume.Fumau si in fabrica pe ascuns.(Memorabil cadrul cand prietenul lui Vincent din Venetia intra in fabrica si isi arunca tigara, in timp ce protagonistul ramane la porti si isi continua tigara).Fumau peste tot.Acest lucru ii lega, viciul acesta este metafora pentru faptul ca oriunde si oricand, in orice situatie , oamenii sunt legati de ceva?Sau ca nu conteaza daca esti liber sau nu, exista un ceva de care nu se poate scapa niciodata.ALS, Bogie, help. |
bai eu am vazut filmul asta, undeva la institutul francez parca, acum vreo doi ani. mi-am amintit de el in momentul in care l-a descris st3fan mai sus.
imi aduc vag aminte - ce stiu ca am apreciat, dincolo de poetica imaginii, e relativizarea inteligenta a notiunii de timp, lucru frumos si dificil de facut. genul de film in care atmosfera este povestea, ceea ce o face fondanta pentru unii, indigesta pentru altii, oricum teribil de frantuzeasca. si parca si muzica foarte buna, foarte eficienta. |
Da da da, dar cum e cu tigarile? :lol:
Poate ca se sugereaza faptul ca omul are tendinta de a face ceea ce e interzis...(facand legatura cu acele semne imense de "no smoking").Cum e, cum e? |
de ce toti fumau? eu am inteles k e simbolic si scenele sunt filmate la fel ..so "fumul" e acelasi peste tot. in incercarea de asi schimba viata poate vincent a realizat ca oriunde te duci e la fel si conteaza cum stii sa apreciezi lucrurile si vorba prietenului din venetia "spiritul" :) parerea mea :? acum astept si eu raspunsuri mai geniale :P
|
"de ce fumeaza toti?"
si lizza, si st3fan dau raspunsuri plauzibile... dar trebuie stiut ca, la iosseliani, nu exista "simboluri-standard", nu sintem intr-un cinema strict codificat decit la nivelul formal; in rest, exista totala libertate a spectatorului de a interpreta cum vrea elementele filmului... (as putea sa va spun ca si "monsieur otar" fumeaza - dar stiu ca nu e relevant! ;) ) in plus, in toate filmele lui se bea (se pileshte, plutot!) la greu; treaba asta poate fi luata ca un "manierism", un "tic regizoral", dar - cunoscindu-l pe autor - stiu ca nu este altceva decit un ingredient pur personal, 100% iosselinian: asa cum scorsese scoate pistoalele & tarantino scoate dialogurile, otar iosseliani scoate sticlele & paharele cu vin :P asta tine si de temperamentul gruzin. este limpede, insa, ca - in "lundi matin" - fumatul trimite (in prima instanta, si tinind cont si de contextul in care se fumeaza) la evadarea din inchisoarea cotidiana: o rutina care o evacueaza pe alta. interesant mi se pare altceva: ce ramine dupa ce ai fumat o tigara... adica chishtocul; el mi se pare un "simbol" mai savuros al "evadarii" din contingent - tocmai pt ca fumul se duce, dar chishtocul ramine; si gestul feroviarului aceluia care matura chishtoacele dupa plecarea trenului, intorcindu-se pleoshtit, cu matura-n berna, dupa ce si-a terminat treaba, mi se pare ca spune tone despre un anumit automatism contemporan - pe care iosseliani il surprinde in ce are mai derizoriu & mai paradoxal: dupa plecarea trenului, in urma, ramin zeci de evadari, de vise, fantasme & "fumuri" strivite... |
All times are GMT +2. The time now is 01:51. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.