![]() |
Closer
'Closer' ii spune. 'Ispita' l-au stalcit romanii. Are un banner cu patru ochi de sticla pe cinemagia. Plus un monolog fierbinte.
|
Bun, lasind comentariile pe linga la o parte, vizionarea lui 'Closer' mi-a schimbat in bine parerea despre Natalie Portman, in sensul ca rosul parului ei e mai frumos ca al lui Kate Winslet in Eternal..., iar dansul ei la bara mai frumos ca al lui Demi Moore in Striptease. Bine, si Jude Law e mai ingrijit ca in Enemy at the Gates.
|
excelent filmul... Natalie Portman arata ca are potential, Clive Owen merita sa-si ia oscarul. N-am mai vazut de ceva vreme un film in care dialogul sa aiba un rol atat de important (probabil ca aici e 'responsabila' piesa)
|
Closer
Closer este dupa parerea mea unul dintre cele mai reusite si complexe filme ale anului.Clive Owen merita pe departe Oscarul pentru rolul lui Larry.
|
da, gen closer e un film de top 20 personal pe anu ce vine
5/5, totusi discutabil pentru ca tot sarmu rezulta din faptu ca e adaptarea unei piese de teatru, de unde si replicile/dialogurile ge-ni-a-le so far singuru film cu julia roberts pe care l-as revedea cat dsp natalie portman....just WOW |
delicios, genul meu de film. totuºi, nu este un film romantic, aºa cum ma asteptam, ci mai mult comedie. Dialogurile sunt excelente. Tema ºi subiectul se aseamãnã oarecum cu cele din filmele lui Woody Allen (în special Husbands and Wives sau A midsummer night's Sex Comedy) ºi nu o spun ca pe un lucru negativ. În orice caz, este un comic aparte, în stil personal Mike Nichols.
cît despre actori, cel mai tare mi s-a pãrut Clive Owen, apoi Julia Roberts (cel mai bun rol în care am vãzut-o, la concurenþã cu cel din Everyone Says I love you... ºi cînd mã gîndesc cît de enervantã poate fi în alte roluri). Natalie Portman joacã foarte bine. Am fost frustrat, totuºi, cã nu m-a excitat absolut deloc scena din club (care, apropo, aminteºte de Exotica lui Egoyan: 'poþi sã priveºti dar nu poþi sã atingi'), asta fiindcã pare încã o fetiþã de 12-15 ani. Jude Law ºi el pare un copil. Foarte sadicã secvenþa în care este umilit de Clive Owen în cabinet cînd îl cheamã din uºã ºi-i spune 'te-am minþit, am cãlãrit-o', un fel de reversul monedei la farsa pe care i-o fãcuse pe chat cu ceva timp înainte. interesant cã la Oscar, Natalie ºi Owen au nominalizãri la roluri secundare, deºi mi se pare cã toþi 4 în acest film joacã roluri principale. 7,5/10 |
Originally Posted by Leonard:
good point |
Originally Posted by Leonard:
Foarte sadic personajul in general. Bine conturat si excelent jucat de Clive Owen. In ceea ce priveste personajele principale/secundare la Oscaruri, e oarecum de inteles decizia organizatorilor. Batalia pentru cei mai buni actori principali e si asa stransa, iar monopolizarea premiilor cu actorii din "Closer" n-ar fi fost benefica pentru nici una din partile implicate. Probabil ca asa au vrut ei sa ajute promovarea ulterioara a filmului. In cativa ani, cand multa lume o sa uite despre ce a fost vorba, o sa ajute cand pe coperta principala scrie "7 nominalizari la Oscar & 3 Oscaruri pentru..." |
Originally Posted by Leonard:
e vorba despre cum aleg studiourile sa promoveze performantele pt a fi luate in vizorul academiei. e fuc*ed up, stiu. dar asha a fost tot timpul.(exemplu clar fiind cu timothy hutton pt ordinary people, unde e clar rol principal, dar daq il promovau pt best actor nu avea sanse in fata lui de niro in raging bull, care era locked 100% pe premiu). closer nu l-am vazut dar intra in cd-rom in fix 20 min.imi arunc centzii dupa. update : vazut. 9/10. unul din cele mai bune filme de anul asta, complet, egal, si cu interpretari spot on. totusi, nu mi s-au parut toti 4 principali desi indiscutabil asa s-a vrut. am considerat rolul juliei, si ca screen time si ca rol in poveste, secundar. oricum, la premii, le-au luat pe dos rau. iar nat portman,... :love: |
Ca si 'Tape' al lui R. Linklater, 'Closer' nu a reusit sa se desprinda integral de (piesa de) teatru a lui Patrick Marber. Cind vad conventiile astea teatrale adaptate pentru cinema - de exemplu, schimbarile in timp si spatiu sint prezentate atit de abrupt incit imi lasa impresia unei scenete pe care se schimba repede-repede decorurile, fara ca scenografilor sa le pese daca efectul este sau nu realist, iar daca alunecarile astea in mai multe planuri temporale te fac sa inghiti povestea, sau nu. Nu cer insert-uri pe ecran care sa imi aminteasca unde si cind se intimpla lucrurile, chiar ma enerveaza, dar nici sa plimbi personajele din niste decoruri in altele, doar ca piesa sa nu fie monotona. Si multe dintre locatiile (sau reconstituirea in studio a laboratorului foto, cabinetului doctorului, etc) prezente in film sint strict functionale intr-un mod evident. E ca si cum ar scrie cu litere mari: el este doctor, deci trebuie sa il vedem in cabinetul alb. Ea este fotografa, deci are laborator luminos si poze cu straini. Ea este striperita, trebuie neaparat sa joace pe o scena cu lumini rosii.
Asta una. In al doilea rind, lasind la o parte faptul ca imi lipseste organul necesar pentru a ma introduce in sufletul povestii - un scriitor se indragosteste de o striperita care inainte avea un prieten de care s-a despartit brusc pt ca nu il mai iubea; acelasi tratament i-l aplica si scriitorului; scriitorul este un lunatic, un sensibil, si isi mai face inca o prietenea, pe Julia Roberts, fotografa cea stearpa; care fotografa se combina cu doctorul, care doctor se combina cu striperita si chiuie cu toti in caruselul prieteniei. Ce e asta, fratre? Dangerous liaisons? Toate legaturile astea inter-sexe trebuie sa fie asa de complicate? Sa jongleze cu nuante? Daca arata un cuplu monogam nu mai era un film pretentios, I gather. Nu se sondau variabilele cum trebuie. Pe linga asta, si nu regret deloc sa o spun, caracterele si replicile lor sint as boring as would have been a fuck between the good ole dr and the sad blue-eyed writer, singurii care nu au apucat inca sa se limbareasca intre ei. Cine pula mea vorbeste in viata reala ca aia? Atit de mult? Si atit de phoney? Si unde mai vezi personaje asa de schematic conturate? Regizorul si scenaristul filmului cred ca au vrut sa iasa ceva ultra-complicat, chestii din astea subtile, sufletul omenesc si relatiile interpersonale sint al dracu de complexe, da' nu prea pun botu', ca ii vad pe ei asa de fakeri. (Paranteza: singura faza care mi-a placut a fost chatul intre cei doi barbati, dintre care unul, scriitorul, normal, was impersonating a young lady so good that the dr was getting ready to wank.) Jude Law era barbat bine, stia sa traga cu pusca, cum de l-a lasat el pe bunul doctor sa ii fute fetele? Julia Roberts e destul de mihnita asa in general, nu pare genul sa stirneasca pasinui ascunse (bine camuflate, chiar, pasiunile astea). Natalie Portman, fata cea pitica, o arde ingeuna, ca Bonham Carter in Fight Club sau Winslet in Eternal Sunshine, then in the end she turns bitchy and spits. Bunul doctor, pe asta am uitat cum il cheama, e un barbat care se duce la currrrve si se poarta cu toate femeile ca cu niste currrrve. Normal, asa face un barbat ca el care umbla tot timpul nebarbierit.O-au. Fuck that. Desi e facut de barbati, 'Closer' asta e film de pizde. |
bro, n-ai prins spilu', tu chiar l-ai crezut pe nebãrbieritul de Owen cînd a zis cã i-a tras-o Natalicii!? :huh: na-nah..that's the whole key of the movie, trebuie s-o crezi pe fatã ;)
si pune si tu doar o stelutã în cuvintele autocenzurate, cã e greu de ghicit pe biti cuvîntul cel rusinos :) ; |
Originally Posted by bellhop:
Nu, si nici pe ea cind s-a dat in fapt asa, numai ca Jude Law insista sa auda asta. La faza cu stelutele merge si asa, ca din cuvintele alea doua care incep cu p, doar unul e rusinos, celalalt umplind de glorie. |
Hmmm....tocmai am vazut si eu closer...si pot sa spun ca sunt de-a dreptul furios.M-a innebunit lumea sa-l vad, ca la toti le-a placut, ca s-au regasit in el,ca portretizeaza relatiile exact asa cum sunt ele.Pai in cazul asta ii compatimesc pe toti care s-au regasit in film, pentru o relatie matura nu consta in inselat si minciuni pastrate bine.Si dintr-o data toata lumea vrea sa afle adevarul..bleah.Si fantastic de surprinzator , adevarul doare.DOH! Bleah...nu m-a mai enervat de mult un film in halul asta.Dar acum sunt nervos si prea subiectiv asa ca hai sa spun ca rolurile au fost interpretate cu mult sarm si maturitate, in afara de tristetea intruchipata de Julia Roberts.Fata asta si cand e fericita parca plange...ar trebui sa se duca in padure undeva sa stea cu lupii.The point e ca filmu asta e un no-no pentru mine.
|
Closer e un 'film despre relatii',placut desi nu foarte original, care mi-a trezit cateva amintiri filmice destul de recente.
M-a dus de pilda cu gandul la Lost in translation (tipa depresiva intalneste hartistul ratat aflat intr-o ascensiune de moment / scenele anti-erotice de striptease/ scurtele insertii de planuri generale citadine) sau la Sixteen Years of Alcohol prin abundenta de gros planuri & prim planuri. Si fiindca veni vorba de asta , am remarcat o tendita a acestui film de a omora decorurile, de unde si acuzatiile de teatarlitate care i s-au pus in carca. Nu cred ca e deplasata o comparatie cu minimalismul de tip Dogville unde mare parte din scenografie e redusa la nivelul de desen pe asfalt. In Closer scenografia e anulata cu complicitatea aparatului de filmat care se incapataneaza sa se tina scai de personaje si sa blureze pe cat posibil ceea ce trece de planul secund. Spatiul nu dispare cu desavarsire.Vedem ici-colo cateva interioare destul de migaloase insa evaziv exploatate. |
sobra si eficienta, Mala vine si spune, apoi pleaca... banuiesc ca orgoliosa. si are dreptate, pt ca observatiile sale sunt valabile...
in spatiul acesta restrans, de doar cateva randuri, e bine totusi sa lasi sa se inteleaga daca filmul ti-a placut sau nu. notele ar fi un criteriu din multele disponibile. |
Originally Posted by herbert:
|
mala rulz!!!
(but then, se stie ca am o feblete speciala pt dinsa... ;) ) o sa vad filmu gindindu-ma la ce-ai scris. |
Vazut si eu filmul asta de dragul lui Natalie Portman. E misto sa vezi cum se combina toti intre ei si la sfarsit there's nothing.
De remarcat ca doar cei 4 actori au replici in cam tot filmul (cu MICI exceptii). Mi-a placut scenariul. No bullshit, mult umor si aboredeaza misto ideea "relatiilor in realitate". Interesant cum sare de la perioada la perioada. Cand incepe filmul si apare jude law ma gandesc la chris rock cand zice: "why is jude law in every movie i've seen in the last 5 years?", a devenit reflex. Desi, un n-am nimic cu el, nu ma enerveaza precum beyonce sau altii. Clive owen e genial. Nu stiu daca merita oscarul, dar nominalizarea o merita cu varf si indesat. Personajul lui e foooarte muist dar totusi, e si cel mai simpatic De cand am vazut Garden State a inceput sa-mi palca Natalie Portman. De atunci imi place din ce-n ce-n mai mult. Aici joaca bestial si merita oscarul, sincer. Scena intre ea si Owen de la bar face toti banii. Astept cu nerabdare sa vad ce filme mai scoate Portman. De adaugat ca Julia Roberts joaca, dar nimic remarcabil Faza de la sfarsit cu numele lui Alice este geniala dar parca e inspirata din Usual Suspects. 9/10 Must see. |
Originally Posted by ogto:
Si mie mi s-a intamplat la fel. E actor bun, dar cred ca lumea deja a inceput sa se sature lumea de el. Oricum, in Closer a fost clar depasit de prestatiile lui Clive Owen si Natalie Portman. Parca dupa discursul lui Chris Rock de la Oscar-uri si-a concediat impresarul... buna miscare. |
Originally Posted by ogto:
hai, ma, ca m-ai dat gata !! :huh: nu, aici sunt intru totul de acord cu ambra blu, ba chiar dubios de 'de acord'. kestiile pe care le-a subliniat domnia sa, le-am subliniat si eu un pic mai 'nainte, numai ca in doi peri. nici mala, nici nimeni altcineva nu ma va putea convinge sa trec peste teatralitatea mizanscenei, salturile in timp, psihologiile complicate, dar fragile, cam ca poanta cu nodul ala de la circ - incurci firul de ata si il tot incurci, pe urma tragi de el o singura data si voila, ca sfoara e neteda ca la inceput. tot aburul asta cu 'now i love you, now i don't' ce altceva sa fie decat reziduuri stendhaliene (v 'rosu si negru') reincalzite in secolul XXI ?? daca nichols vroia sa arunce o privire ironica asupra relatiilor interumane moderne (asta deja a ajuns un stereotip lansat din america, de la premiera filmului), trebuia sa simplifice mentalitatile. si ca tot a fost asemuita (!) lipsa decorurilor din 'dogville' cu formalismul celor din 'closer'... ei, pana mea ! in 'dogville', intocmai, spectatorul-complice era, mai intai, manipulat. aici, la ce naiba sa fii complice: la portman, owen, law si roberts jucandu-se cu sentimentele erotice de parc-ar fi mingi de ping-pong ?? hai, lasa-ma ! (dar portman este, confirm repetand, excelenta, spre deosebire de 'garden state', unde era isterica si exagerata ca o mahalagioaica trasa in tzapa) |
All times are GMT +2. The time now is 03:17. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.