Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Cinematografia romaneasca (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=229)
-   -   O ora cu regizorul Corneliu Porumboiu (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=96398)

Gloria 02 Dec 2009 14:08

O ora cu regizorul Corneliu Porumboiu
 
Cinemagia este onorata sa-l aiba alaturi pe regizorul Corneliu Porumboiu - joi, 3 decembrie, de la ora 16 - pentru un debate online la care va invitam, dragi forumisti.

Discutia va avea loc in cadrul acestui topic al rubricii "Cinematografia romaneasca". Incepand chiar de acum puteti posta aici intrebarile voastre. Iar maine nu ratati sansa de a dialoga chiar cu regizorul Corneliu Porumboiu.

keepwalking 02 Dec 2009 14:27

Excelent!

Draga Cornel, te salut si pe aceasta cale si-ti urez bun venit pe Cinemagia!
Am pentru tine doua intrebari care imi vin acum in minte:

- Cand si in ce imprejurari ai luat decizia de a face film?
- Care e stilul tau de lucru cand scrii scenarii? Te izolezi intr-o camera fara zgomote? Asculti muzica? Scrii seara, ziua, noaptea?

mai adaug o intrebare:

- Ai vreo intamplare reala in minte, cu potential "cinematografic", dar careia totusi nu-i gasesti locul intr-o constructie filmica? Ne-o poti povesti?

gabriel andronache

Disciple 02 Dec 2009 14:32

Il salut si eu pe Corneliu si ii urez bun-venit pe forumul nostru si salut initiativa de a crea asemenea discutii:

Si intrebarile:

1.Care este scopul filmelor tale?Care este adevarata idee pe care doresti sa o scoti la lumina?
2.Ce gen ti-ai mai dori sa abordezi in afara de drama?

Bogdan Drumea

Windom 02 Dec 2009 15:11

Salut Corneliu, e o şansă nemaipomenită să te avem printre noi. Profit de ocazie sa iti pun şi eu citeva intrebari, care pot părea banale, dar mă risc, totusi:

- Daca ti s-ar face o oferta de la Hollywood, pentru a regiza un film, ceva însă total diferit de ceea ce ai facut pina acum (sa zicem un horror) ai accepta?
- Care ar fi actorul/actrita de talie internatională cu care ti-ar făcea placere sa lucrezi?
- Care crezi că ar fi personalitatea lumii politice, sociale, culturale de la noi destul de interesantă încît să merite un film biografic? Te-ai încumeta să faci un asemenea film?

Adrian.

Gloria 02 Dec 2009 21:01

Buna.
Intrebarile mele:
daca te revendici de la vreun regizor european/international.
Daca a incoltit deja ideea unui nou proiect - si despre ce ar fi vorba.
Ce carte dintre cele scrise recent la noi - de scriitorii romani - ai ecraniza?
Ce crezi despre sansele filmului Politist, adj. la Oscaruri - categoria film strain?

buticut 02 Dec 2009 23:46

Salut Corneliu! Ne bucuram ca ne vei onora cu prezenta ta aici,sper sa iti placa sederea :D. Am si eu cateva intrebari mai mult sau mai putin interesante...

1) Citesti critica? Daca da, pui mult pret pe ceea ce se scrie despre filmele tale, in sensul ca, daca crezi ca ai facut un film excelent,insa criticii il desfiinteaza,opinile lor ar reusi sa iti schimbe parerea despre el, sa te faca sa ai "second thoughts"? Asta ma duce la o alta intrebare. Ceri parerea oamenilor in legatura cu munca ta aflata in progres? Le citesti fragmente din scenariul tau sau le arati secvente pe care le-ai filmat, pentru a avea mai multa incredere ca proiectele tale merg intr-o directie buna?

2) Kusturica spunea ca nu simte nevoia de a-si vedea filmele, pentru ca stie cum sunt, doar el le-a filmat. La fel se intampla si in cazul tau? Te multumesti cu experienta de pe platou,fara a simti dorinta arzatoare de a mai vedea produsul final,pentru ca stii inaintea tuturor cum o sa iasa?

3)Tii cu dintii de scenariile tale? Te asemeni Fratilor Coen, care asculta toate ideile actorilor privind anumite replici, pentru a le spune in final ca tot varianta lor li se pare mai buna sau esti deschis la sugestiile/improvizatiile actorilor cu care lucrezi?

4) Pe platou dai multe indicatii actorilor, gen: "Fa cutare si cutare lucru in timp ce spui replica!" sau le lasi libertatea de a-si contura personajele prin gesturi si manierisme pe care ei le cred de cuviinta?

5) In "A fost sau n-a fost" ,ultima persoana care suna in timpul emisiunii spune:"Eu v-am sunat sa va zic ca ninge afara. Bucurati-va domnii mei de zapada,ca maine va fi din nou noroi." Acel ultim telefon mi se pare edificator pentru concluzia filmului, asa cum am perceput-o eu. Pe durata intregului film, oamenii incearca sa stabileasca daca a fost sau n-a fost revolutie in orasul lor, dar la urma urmei conteaza mai putin ce a fost sau ce n-a fost, ci conteaza ce este. Riscam sa ramanem prea mult ancorati in trecut, in loc sa traim prezentul, sa ne continuam vietile. Acesta este pentru mine mesajul filmului. Gresesc?

6) Pe masura ce filmarile se apropie de sfarsit, simti mai mult entuziasm gandindu-te la ce va urma sau tristete pentru ca se termina? Ce sentimente te incerc cel mai mult in timp ce lucrezi pe platou?

S-ar putea sa mai revin cu vreo 2 intrebari ulterior,daca inspiratia va fi de partea mea.

Alexandra Fechete

Liviu- 02 Dec 2009 23:56

Buna domnule Porumboiu, imi cer scuze daca va deranjeaza modul meu mai putin familiar de a vorbi, dar mi-e imposibil sa ma adresez altfel.

Intrebari:

Avand in vedere ca sunteti si scenaristul filmelor dumneavoastra, incercati sa trasmiteti prin intermediul lor si propriile perceptii despre un anumit subiect sau va detasati complet de acestea?

Doriti ca filmele dumneavoastra sa aiba o tenta moralizatoare, sa educe publicul si sa-l puna pe ganduri asupra unor aspecte etice sau va multumiti doar cu binedispunearea acestuia?

Cozma Liviu.

marius_em 03 Dec 2009 00:07

1. Urmatorul film va fi tot in Vaslui? Sau veti alege o schimbare de peisagistica?
2. Cand va fi urmatorul film?
3. Politistul (adjectiv) este modelat dupa o persoana reala, sau este o idee utopica a politistului cu constiinta?
4. Va place sau va enerveaza muzica Mirabelei Dauer?

Floydman 03 Dec 2009 10:01

Credeti ca exponentii "noului val" al cinematografiei romanesti, vor putea face filme la fel de valoroase si apreciate abordand ALT gen de subiecte decat cel "politico-socio-psihologic"? (poate termenul acesta combinat nu e cel mai fericit, dar fara indoiala intelegeti la ce ma refer)

Dumneavoastra planuiti o evadare din acest spectru, familiar filmelor noului val? Daca da, in ce gen se situeaza subiectul acelui proiect?

Pun aceste intrebari deoarece ca "privitor" de filme, simt nevoia de altceva decat analiza amara (sau comica) a tarelor si sinuozitatilor societatii noastre pre-si-post-decembriste.

Judex 03 Dec 2009 10:30

Cornel, esti in stare sa produci un film gen Taxi? Dar un 'Fifth element'?

Gospin 03 Dec 2009 10:34

V-ati aventura la o productie cu un buget mic?
Ce stil v-ati dori sa abordati in urmatoarele pelicule?
Care este cel mai slab film al dumneavoastra (din punctul dvs de vedere)?
Multumesc anticipat!

Pitbull 03 Dec 2009 10:43

Iacätä-mi cârpirä si mie netu' la loc - taman ieri dup-amiazä, în timp ce puneam la cale aceastä frumoasä actiune, s-or bulit reteaua.

Intrebärile mele:
1) Momentul "Nu te päräsesc iubire" este pivotul central al filmului: dacä pânä atunci plotul pärea fals-politist, din acel moment el se înscrie clar pe directia unui film-proces de constiintä. Cum ai ajuns la acea secventä, atât de specialä (nu-i reiau aici toate caracteristicile)?
- Din "necesitate dramaturgicä": aveai nevoie de o asemenea "turnantä" si ai elaborat-o pas cu pas?
- Din "inspiratie"/"întâmplare": ti s-a lipit de memorie melodia, si pornind de la ea ai creat o secventä, investind-o pe parcurs cu functiile ei dramaturgice?

...Si, pentru cä stiu deja räspunsul (aici trisez frumos ;) întrebarea e pusä în interesul forumistilor, va fi foarte interesant sä afle si ei ceea ce mi-ai explicat mie), urmeazä:

2) Te rog sä ne vorbesti despre etapele intermediare ale proiectului "Politist, adj.", pânä la fimul final.

...Si, în sfârsit:

3) Folosesti, asemenea colegilor täi de "nouä generatie cinematograficä", cadre foarte lungi, de obicei fixe, uneori mai mult sau mai putin mobile. Unii se plâng cä un asemenea mod de a concepe filmele "omoarä montajul". Pärerea mea, asa cum am cäutat s-o expun si în cele câteva analize specifice publicate pe Cinemagia, e cä, dimpotrivä, în filmele voastre, si ale tale mai ales, montajul e sublimat si esentializat. Ce ne poti spune mai mult despre aceastä conceptie esteticä?

civica65 03 Dec 2009 10:49

1, Corneliu Vadim Tudor ţi-a transmis, într-o emisiune, prin intermediul tatălui tău, propunerea de a semna regia filmului "Candele de zăpadă", după un scenariu scris chiar de el. Acelaşi lucru i-a fost propus mai demult şi lui Sergiu Nicolaescu. Ai fi dispus să accepţi?

2, Pe când un film despre fotbal? Te tentează subiectul?

corinka 03 Dec 2009 11:01

Bun gasit pe Cinemagia, draga Corneliu!
Imi permit sa abordez stilul oarecum familiar pe care il practicam pe forum, lasand la o parte pronumele de politete in favoarea celor personale, cu speranta ca acest lucru nu te va deranja (in caz contrar, imi cer scuze).

In primul rand vreau sa iti multumesc, in calitate de spectator, pentru ca m-ai rasfatat cu A fost sau n-a fost? si Politist, adj. si pentru ca, alaturi de alti regizori din generatia ta mi-ai redeschis apetitul pentru filmele romanesti, apetit pe care productiile romanesti din anii ’90 mi-l cam taiasera (exceptie facand filmele lui Nae Caranfil).

Te-as ruga ca, in masura in care timpul si dispozitia iti permit, sa imi raspunzi si mie la cateva intrebari:

1. Ce alte teme te preocupa si ce subiect te gandesti sa abordezi in urmatorul tau film?

2. Ce te satisface mai mult: un impact pozitiv in festivaluri si in randul criticii (aprecierea sigura a unui numar restrans de persoane) sau succesul de box-office (satisfactia ca filmul a ajuns sa fie vazut de un numar mare de spectatori, dar cu incertitudinea ca efectul urmarit s-a si produs, existand riscul ca o parte din spectatori sa fi iesit plictisiti de la film)?

3. Cand lucrezi la un film, recurgi la multe modificari pe parcurs, ajungand ca produsul final sa difere de proiectul initial sau esti genul meticulos care nu se abate de la regulile prestabilite si de la plan?

4. Daca ai avea ocazia, te-ar tenta sa faci filme in limba engleza, pentru a fi mai usor accesibil unui public mai larg (sau consideri ca un public prea lenes ca sa citeasca subtitrarile nu merita efortul)?

5. Daca ai participa la un proiect gen Paris, je t'aime sau All the Invisible Children (mai multe scurt-metraje pe o singura tema), ce alti regizori (romani si/sau straini) ti-ar placea sa mai faca parte din proiect?

Deocamdata ma limitez la aceste intrebari, suntem destul de multi si sper sa reusesti sa ne raspunzi tuturor.

Multumesc, iti urez mult succes si o cariera frumoasa in continuare si te mai astept cu drag pe forum!

Corina

mihaifulger 03 Dec 2009 11:59

Din pacate, nu voi fi online in dupa-amiaza asta, dar profit de ocazie pentru a-i adresa lui Corneliu o intrebare care ma preocupa de ceva timp, dar de care uit mereu cand vorbim :) :
Cum ai ales / gasit numele celor trei personaje principale din primul tau lungmetraj? Virgil Jderescu, Tiberiu Manescu si Emanoil Piscoci nu sunt chiar niste nume comune...
Multumesc.

marmatia 03 Dec 2009 12:02

Am parcurs intrebarile de mai sus si brusc mintea mi s-a golit. Aici sint multe intrebari care nu mi-ar fi trecut prin cap asa ca eu am una singura.

Gusturile spectatorului Corneliu Porumboiu coincid cu cele ale regizorului Corneliu Porumboiu?

Multa bafta cu urmatorul film!

Chambord 03 Dec 2009 12:35

Nici n-a inceput intalnirea si deja l-ati mitraliat cu 100 de intrebari. :))

Pitbull 03 Dec 2009 12:41

Ceea ce e foarte bine - Cornel are rägaz sä le citeascä din timp si sä räspundä metodic. :)
Hai, Chambord, cä tu esti un user de tinutä - cu ce-l mitraliezi (sau mäcar împusti right on target)?

Judex 03 Dec 2009 12:47

Pana la Chambord, il impusc eu: Cornel, spune pe bune ca e misto sa ai bani ca sa faci film!

PS
Ma rog, nu e tocmai impuscat. :D

halebardul 03 Dec 2009 12:56

am si eu cateva intrebari la care as dori sincer sa aflu raspunsul:

1. Ce-ar fi marea fara soare?
2. Ce-ar fi campul fara floare?
3. Ce-ar fi astazi fara maine?

Si, daca se mai poate: ce-ar fi pasta fara periuta? :)

(Just kidding. Succes la intalnire!)

Pitbull 03 Dec 2009 13:04

Drägut - dar vä rog sä nu parazitati topicul cu alte chestii. Cornel va avea foarte putin timp, si dacä-i fug ochii pe mesajele off-topic, rezultatul va fi si mai ineficient.
De-acum încolo, strict on-topic, please!

Windom 03 Dec 2009 13:05

As mai avea vreo doua intrebari, daca imi este ingaduit si daca nu e prea mult - nu as vrea nici sa plictisesc, nici sa defavorizez pe altii... Asadar:

- Ce părere ai despre influenta „revoluţiei digitale” în cinema? E un lucru bun sau nu? Care crezi că ar fii avantajele/dezavantajele noii tehnologii?

- Crezi că reprezintă un risc pentru regizorul român să-şi urmeze instinctul, sa nu-şi „trădeze” ideile, în condiţiile în care asta poate însemna, în foarte multe cazuri, un eşec la public? Cît de mult contează publicul atunci cînd iei hotărîrile cruciale în realizarea unui film?

Multumesc mult.:)

buticut 03 Dec 2009 14:48

Patru intrebari aditionale,daca mi se permite :) (desi nu m-ar deranja deloc sa fie lasate pe dinafara, avand in vedere multimea de intrebari interesante care se gasesc deja in topic si care merita mai mult sa primeasca raspuns):

1) Care este/sunt filmul/filmele care ti-a/ti-au marcat copilaria?
2) A existat vreun film "declansator", care sa te convinga dupa vizionarea lui de faptul ca si tu vrei sa faci asa ceva?
3) Care a fost cea mai marcanta experienta dintr-un cinematograf, in postura de spectator?

Si inca una banala (ma macina curiozitatea :) )
4) Care este ultimul film vazut si ce impresii ti-a lasat?

halebardul 03 Dec 2009 14:51

@pitbull
Umorul e cel mai on-topic lucru aici, fiind vorba de Corneliu Porumboiu, autor al unor filme cu mult umor.
Nu?
So, relax!

de aici inspirata, vine si intrebarea catre invitat:

Cand te bucuri mai mult: cand ti-a reusit o secventa cu umor sau una dramatica?
(in scris sau la filmare)
Pe care o cizelezi mai cu grija?

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 14:52

Bine v-am gasit, si pentru ca nu sunt familiar cu tipul asta de conversatie, o sa ma ajute Pitbull in redactare.
Originally Posted by keepwalking:

:
Excelent!

Draga Cornel, te salut si pe aceasta cale si-ti urez bun venit pe Cinemagia!
Am pentru tine doua intrebari care imi vin acum in minte:

- Cand si in ce imprejurari ai luat decizia de a face film?
- Care e stilul tau de lucru cand scrii scenarii? Te izolezi intr-o camera fara zgomote? Asculti muzica? Scrii seara, ziua, noaptea?

mai adaug o intrebare:

- Ai vreo intamplare reala in minte, cu potential "cinematografic", dar careia totusi nu-i gasesti locul intr-o constructie filmica? Ne-o poti povesti?

gabriel andronache

- Eram student la ASE, din anul I am început sa ma duc la cinemateca, de cateva ori pe saptamana, si decizia cred ca a venit cam in anul II, dupa vreun an de vizionari. Dupa ce am terminat ASE-ul am dat prima oara, in '98, si am intrat in '99.
- De obicei vin la birou si stau cam 8 ore pe zi, incerc sa scriu, dar sunt momente in care citesc,sau ma uit la alte filme, sau ma uit pe net; durata de acomodare e cam de trei saptamani, pana cand ajung la o rutina.
- Bineinteles ca sunt intamplari, sau mai poate personaje pe care as vrea sa le prind intr-un film, dar mai bine nu mai vorbesc - daca tot nu vor ajunge niciodata sa apara in filme...

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 14:56

Originally Posted by Disciple:

Il salut si eu pe Corneliu si ii urez bun-venit pe forumul nostru si salut initiativa de a crea asemenea discutii:

Si intrebarile:

1.Care este scopul filmelor tale?Care este adevarata idee pe care doresti sa o scoti la lumina?
2.Ce gen ti-ai mai dori sa abordezi in afara de drama?

Bogdan Drumea

1. Fiecare film in sine este, daca vrei, o parere despre lume si o parere despre cinema, cum zicea Godard, si eu unul nu pot sa-mi dau seama inca daca am obsesii, intrucat sunt prea tanar, dar fiecare film in sine este o opera separata.
2. Pai, am facut pana acuma si comedie, "Politist, adj." este un film de gen pana la urma, si nu-mi dau seama acum daca voi aborda un gen anume pentru urmatorul film.

Gloria 03 Dec 2009 14:57

Ca regula - in ora aceasta care urmeaza - cine a pus deja intrebari, sa astepte ca dnul Porumboiu sa dea feedback la tot ce s-a postat pana acum, dupa care sa posteze noi intrebari.

Ar fi grozav, pe de alta parte, sa reactionam imediat ce un raspuns ne incita, astfel incat sa avem parte aici, pe forum, de un dialog cat mai viu.

halebardul 03 Dec 2009 15:00

ar fi grozav, dar sunt deja 50 de intrebari, numarate, iar la 60 de minute cat tine intalnirea...

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:00

Originally Posted by Windom:

Salut Corneliu, e o şansă nemaipomenită să te avem printre noi. Profit de ocazie sa iti pun şi eu citeva intrebari, care pot părea banale, dar mă risc, totusi:

- Daca ti s-ar face o oferta de la Hollywood, pentru a regiza un film, ceva însă total diferit de ceea ce ai facut pina acum (sa zicem un horror) ai accepta?
- Care ar fi actorul/actrita de talie internatională cu care ti-ar făcea placere sa lucrezi?
- Care crezi că ar fi personalitatea lumii politice, sociale, culturale de la noi destul de interesantă încît să merite un film biografic? Te-ai încumeta să faci un asemenea film?

Adrian.


- Nu. "Niciodata sa nu spui niciodata", dar acum n-as accepta.
- Da, imi plac foarte multi actori, dar nu pot gandi inainte, daca n-am un subiect... nu pot sa-i vad a priori intr-un scenariu pe care nu-l am inca.
- Eu am o problema cu filmul biografic: cred ca filmul nu poate sa faca orice, si m-as teme sa dau verdicte, mai ales in cazul unei personalitati marcante; mi se pare superficial sa cuprinzi destinul unui om in 90 de minute - oricine ar fi el; personalitate sau nu.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:04

Originally Posted by Gloria:

Buna.
Intrebarile mele:
daca te revendici de la vreun regizor european/international.
Daca a incoltit deja ideea unui nou proiect - si despre ce ar fi vorba.
Ce carte dintre cele scrise recent la noi - de scriitorii romani - ai ecraniza?
Ce crezi despre sansele filmului Politist, adj. la Oscaruri - categoria film strain?

- Am doua idei care sunt la inceput, si din superstitie n-as vrea sa vorbesc acum despre ele.
- Cred ca literatura e o arta care are mijloacele ei, si nu cred ca m-as incumeta vreodata sa ecranizez vreo carte; poate as porni de la un fragment dintr-o carte, dar n-as ecraniza-o. Nu am acum ceva special, n-am o opera in sine...
- Cred ca-s sanse mici, zic eu, 1/65, sau cam asa ceva :)

halebardul 03 Dec 2009 15:21

:-w
acum se dospesc raspunsuri la cele 6 intrebari ale lui buticut...
sper ca nu si la celelalte 4 de la sfarsit. :-/

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:22

Originally Posted by buticut:

Salut Corneliu! Ne bucuram ca ne vei onora cu prezenta ta aici,sper sa iti placa sederea :D. Am si eu cateva intrebari mai mult sau mai putin interesante...

1) Citesti critica? Daca da, pui mult pret pe ceea ce se scrie despre filmele tale, in sensul ca, daca crezi ca ai facut un film excelent,insa criticii il desfiinteaza,opinile lor ar reusi sa iti schimbe parerea despre el, sa te faca sa ai "second thoughts"? Asta ma duce la o alta intrebare. Ceri parerea oamenilor in legatura cu munca ta aflata in progres? Le citesti fragmente din scenariul tau sau le arati secvente pe care le-ai filmat, pentru a avea mai multa incredere ca proiectele tale merg intr-o directie buna?

2) Kusturica spunea ca nu simte nevoia de a-si vedea filmele, pentru ca stie cum sunt, doar el le-a filmat. La fel se intampla si in cazul tau? Te multumesti cu experienta de pe platou,fara a simti dorinta arzatoare de a mai vedea produsul final,pentru ca stii inaintea tuturor cum o sa iasa?

3)Tii cu dintii de scenariile tale? Te asemeni Fratilor Coen, care asculta toate ideile actorilor privind anumite replici, pentru a le spune in final ca tot varianta lor li se pare mai buna sau esti deschis la sugestiile/improvizatiile actorilor cu care lucrezi?

4) Pe platou dai multe indicatii actorilor, gen: "Fa cutare si cutare lucru in timp ce spui replica!" sau le lasi libertatea de a-si contura personajele prin gesturi si manierisme pe care ei le cred de cuviinta?

5) In "A fost sau n-a fost" ,ultima persoana care suna in timpul emisiunii spune:"Eu v-am sunat sa va zic ca ninge afara. Bucurati-va domnii mei de zapada,ca maine va fi din nou noroi." Acel ultim telefon mi se pare edificator pentru concluzia filmului, asa cum am perceput-o eu. Pe durata intregului film, oamenii incearca sa stabileasca daca a fost sau n-a fost revolutie in orasul lor, dar la urma urmei conteaza mai putin ce a fost sau ce n-a fost, ci conteaza ce este. Riscam sa ramanem prea mult ancorati in trecut, in loc sa traim prezentul, sa ne continuam vietile. Acesta este pentru mine mesajul filmului. Gresesc?

6) Pe masura ce filmarile se apropie de sfarsit, simti mai mult entuziasm gandindu-te la ce va urma sau tristete pentru ca se termina? Ce sentimente te incerc cel mai mult in timp ce lucrezi pe platou?

S-ar putea sa mai revin cu vreo 2 intrebari ulterior,daca inspiratia va fi de partea mea.

Alexandra Fechete

1) Citesc critica, si evident ca tin cont de ea; pana acum nu mi s-a intamplat ca un articol care mi-a distrus un film sa fi avut dreptate din punctul meu de vedere. Inainte de a face un film ma gandesc foarte mult la stilul si la maniera in care va fi facut, iar optiunile mele sunt foarte clare, inca inainte de a incepe filmul. Evident ca poti gasi situatii in care un critic sau un spectator iti uraste filmul, dar de cele mai multe ori asta era datorita unei diferente de gust. Cinemaul are 100 de ani si are foarte multe directii, si daca-ti asumi sa faci filme in care te preocupa limbajul cinematografic si intr-un fel experimentezi in zona aia, bineinteles ca vei avea si oameni care-ti vor contesta filmul. Pe de alta parte e bine sa existe dezbateri in jurul unui film, pentru ca eu cred ca un film care e criticat provoaca, la un anumit nivel, pe contestatar. Cred ca cel mai trist e sa fie indiferent.
Pentru ca lucrez singur, in momentul in care termin o varianta de scenariu o arat la destul de multa lume, nu numai profesionisti, pentru ca am nevoie de pareri despre film si asa pot vedea daca intentiile mele sunt intelese sau nu.

2) Dupa premiera nu-mi place sa mai vad filmele, fiecare film pentru mine e o etapa, si din momentul ala incep sa ma gandesc la urmatorul proiect.

3) Atunci cand scrii un scenariu aproape un an de zile, bineinteles ca in mintea ta foarte multe lucruri sunt clare. In perioada de repetitii discut cu actorii textul, intotdeauna am si propuneri de miscare, dar bineinteles ca unele lucruri se modifica. Dar lucrurile astea se intampla la repetitii.

4) Pe platou, nu. La repetitii, cum am zis mai-nainte, discutam lucruri sau detalii de gest, dar pe mine ma intereseaza ca actorul sa fie in starea pe care o vreau, si daca anumite gesturi il pot ajuta in constructia unui personaj, i le impun.
Cu personajele principale exista si o documentare, care-i ajuta, in principiu.

5) Eu am vazut replica aia ca pe o alta viziune asupra Revolutiei; nu-mi place sa dau verdicte in filmele mele, dar cred ca noi avem o cultura care se refera mult prea mult la trecut, si mistificam cu usurinta faptele.

6) Filmarea e o etapa speciala, si dupa ce termin un film am un sentiment de melancolie. Trebuie sa recunosc ca uneori imi place mai mult procesul decat finalitatea lui. :)

buticut 03 Dec 2009 15:24

Sau poate au fost deja dospite unele raspunsuri de ieri si se incearca o singura postare care sa cuprinda raspunsuri la intrebarile mai multor persoane ;). Oricum pana acum mi-a placut ce am citit,dar nu am dorit sa intervin,ca sa nu intrerup sirul.

EDIT: Hu hu foarte happy cu raspunsurile la intrebarile mele, pacat insa ca l-au retinut cam mult :(. Multumesc Corneliu!

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:26

Originally Posted by Liviu-:

Buna domnule Porumboiu, imi cer scuze daca va deranjeaza modul meu mai putin familiar de a vorbi, dar mi-e imposibil sa ma adresez altfel.

Intrebari:

Avand in vedere ca sunteti si scenaristul filmelor dumneavoastra, incercati sa trasmiteti prin intermediul lor si propriile perceptii despre un anumit subiect sau va detasati complet de acestea?

Doriti ca filmele dumneavoastra sa aiba o tenta moralizatoare, sa educe publicul si sa-l puna pe ganduri asupra unor aspecte etice sau va multumiti doar cu binedispunearea acestuia?

Cozma Liviu.


Evident ca n-ai cum sa-ti eviti propriile conceptii, in orice demers, pana la urma, esti foarte subiectiv. Pana si faptul ca pe tine te impresioneaza un lucru inseamna ca evenimentul ala a gasit in tine ceva ce te intereseaza, nu? Daca citim amandoi acelasi ziar, cu siguranta ca fiecare ar fi impresionat de altceva.

Nu vreau ca filmele mele sunt moralizatoare, dar imi place sa cred ca ele pot provoca dileme in mintea spectatorului.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:29

Originally Posted by marius_em:

1. Urmatorul film va fi tot in Vaslui? Sau veti alege o schimbare de peisagistica?
2. Cand va fi urmatorul film?
3. Politistul (adjectiv) este modelat dupa o persoana reala, sau este o idee utopica a politistului cu constiinta?
4. Va place sau va enerveaza muzica Mirabelei Dauer?

1. Niciodata nu-mi propun sa fac un film in Vaslui, dar pana acum am fost atras de subiecte de-acolo.
2. Nu stiu.
3. A fost inspirat de persoane reale.
4. Imi place melodia, nu sunt chiar fanul versurilor. :)

Leonard 03 Dec 2009 15:29

salut. aş avea două scurte întrebări:
1. cît de importante sunt premiile pentru tine? recunoaşterea criticilor te motivează să continui pe stilul tău sau îţi este indiferentă?
2. cît de mult se reflectă copilăria în filmele tale?

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:33

Originally Posted by Floydman:

Credeti ca exponentii "noului val" al cinematografiei romanesti, vor putea face filme la fel de valoroase si apreciate abordand ALT gen de subiecte decat cel "politico-socio-psihologic"? (poate termenul acesta combinat nu e cel mai fericit, dar fara indoiala intelegeti la ce ma refer)

Dumneavoastra planuiti o evadare din acest spectru, familiar filmelor noului val? Daca da, in ce gen se situeaza subiectul acelui proiect?

Pun aceste intrebari deoarece ca "privitor" de filme, simt nevoia de altceva decat analiza amara (sau comica) a tarelor si sinuozitatilor societatii noastre pre-si-post-decembriste.

Nu stiu. Cred ca fiecare dintre noi este la inceput de drum, fiecare a facut cam doua filme, si cred ca fiecare va evolua in directii pe care mi-e greu sa le prevad.

Cred ca "Politist, adj." e un film cu o doza mai mare de absurd, si poate asta m-ar interesa sa fac.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:34

Originally Posted by Judex:

Cornel, esti in stare sa produci un film gen Taxi? Dar un 'Fifth element'?

Nu. Cred ca trebuie sa fim sinceri cu noi si sa realizam ca nu avem inca nici know-how-ul, nici infrastructura sa facem astfel de filme.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:38

Originally Posted by Gospin:

V-ati aventura la o productie cu un buget mic?
Ce stil v-ati dori sa abordati in urmatoarele pelicule?
Care este cel mai slab film al dumneavoastra (din punctul dvs de vedere)?
Multumesc anticipat!

Pana acum, filmele pe care le-am facut au avut un buget destul de mic.
Stilul depinde foarte mult de subiectul pe care o sa-l am.
In scoala am lucrat opt scurt-metraje si sunt acolo cateva "mai slabe". Ele pana la urma au fost importante pentru ca am experimentat si am incercat sa-mi definesc un stil.

marius_em 03 Dec 2009 15:38

O intrebare de actualitate politica.
Domnule Porumboiu, a fost sau n-a fost trucaj? :)

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:45

Originally Posted by Pitbull:

Iacätä-mi cârpirä si mie netu' la loc - taman ieri dup-amiazä, în timp ce puneam la cale aceastä frumoasä actiune, s-or bulit reteaua.

Intrebärile mele:
1) Momentul "Nu te päräsesc iubire" este pivotul central al filmului: dacä pânä atunci plotul pärea fals-politist, din acel moment el se înscrie clar pe directia unui film-proces de constiintä. Cum ai ajuns la acea secventä, atât de specialä (nu-i reiau aici toate caracteristicile)?
- Din "necesitate dramaturgicä": aveai nevoie de o asemenea "turnantä" si ai elaborat-o pas cu pas?
- Din "inspiratie"/"întâmplare": ti s-a lipit de memorie melodia, si pornind de la ea ai creat o secventä, investind-o pe parcurs cu functiile ei dramaturgice?

...Si, pentru cä stiu deja räspunsul (aici trisez frumos ;) întrebarea e pusä în interesul forumistilor, va fi foarte interesant sä afle si ei ceea ce mi-ai explicat mie), urmeazä:

2) Te rog sä ne vorbesti despre etapele intermediare ale proiectului "Politist, adj.", pânä la fimul final.

...Si, în sfârsit:

3) Folosesti, asemenea colegilor täi de "nouä generatie cinematograficä", cadre foarte lungi, de obicei fixe, uneori mai mult sau mai putin mobile. Unii se plâng cä un asemenea mod de a concepe filmele "omoarä montajul". Pärerea mea, asa cum am cäutat s-o expun si în cele câteva analize specifice publicate pe Cinemagia, e cä, dimpotrivä, în filmele voastre, si ale tale mai ales, montajul e sublimat si esentializat. Ce ne poti spune mai mult despre aceastä conceptie esteticä?

1-2) Scenariul a avut trei variante, in prima exista o melodie de Dalida, care avea o functie dramaturgica, in a doua am inlocuit-o cu "Nu te parasesc iubire", iar secventa avea mai mult un rol de caracterizare a sotiei, si in a treia varianta secventa a devenit ceea ce e in film acum, pentru ca filmul devenise unul despre cuvinte si sensul lor.
3) Cred ca filmul are o mare legatura cu muzica, iar montajul de fapt da un ritm operei, si chiar daca iti propui un ritm lent, eu cred ca trebuie sa-ti urmaresti tempoul in care ti l-ai propus. Cred ca montajul este cel mai important element narativ.

ilustra.films 03 Dec 2009 15:48

Muzica
 
Buna ziua, :)

Am observat ca muzica in filmele dumneavoastra are o importanta destul de semnificativa in linia comica a filmului. Cum alegeti melodiile/ muzica?

L.E. : Apoi am vazut raspunsul postului anterior. Sunt de acesi parere cu privire la legatura dintre muzica si film. Inainte sa scriu ascult foarte multa muzica.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:49

Originally Posted by civica65:

1, Corneliu Vadim Tudor ţi-a transmis, într-o emisiune, prin intermediul tatălui tău, propunerea de a semna regia filmului "Candele de zăpadă", după un scenariu scris chiar de el. Acelaşi lucru i-a fost propus mai demult şi lui Sergiu Nicolaescu. Ai fi dispus să accepţi?

2, Pe când un film despre fotbal? Te tentează subiectul?

1. Nu stiu de propunere, si nu cunosc nici scenariul. Imi place prea mult sa scriu singur, si cred ca intr-un fel sunt un scriitor lenes - adica, imi place sa ma ajute si altii ca sa fac filme. :)
2. Bineinteles ca e un subiect care-mi place, dar nu am inca o situatie care sa ma faca sa ma gandesc la un film.

Dragomara 03 Dec 2009 15:49

întrebările mele:

1) de ce-ai ales filmul şi nu literatura, sau muzica, sau teatru, de exemplu, ca modalitate de expresie?!
2) care este primul film după a cărui vizionare ai ştiut că vei face la rândul tău filme?!
3) cum se ajunge la o vastă cultură cinematografică, te rog încearcă să nu-mi răspunzi "prin vizionarea cât mai multor filme" ;),
4) în general, cum ar trebui privit filmul?!
5) dacă aş muri mâine, ce film m-ai sfătui să văd/ revăd, azi :P ?!
6) dacă ar fi să trimitem un film în spaţiu, posibilelor civilizaţii extraterestre, care ar fi acel film, şi de ce?!


îmi cer scuze anticipat dacă aceste întrebări au fost deja puse, nu am avut timp să citesc totul.

l.e.
7) mai visează Liviu?! dacă da, la ce anume?! prin asta vroiam să te întreb despre "media de vârstă" a unui film?!

marius_em 03 Dec 2009 15:52

Originally Posted by Corneliu_Porumboiu:

Originally Posted by civica65:

1, Corneliu Vadim Tudor ţi-a transmis, într-o emisiune, prin intermediul tatălui tău, propunerea de a semna regia filmului "Candele de zăpadă", după un scenariu scris chiar de el. Acelaşi lucru i-a fost propus mai demult şi lui Sergiu Nicolaescu. Ai fi dispus să accepţi?

2, Pe când un film despre fotbal? Te tentează subiectul?

1. Nu stiu de propunere, si nu cunosc nici scenariul. Imi place prea mult sa scriu singur, si cred ca intr-un fel sunt un scriitor lenes - adica, imi place sa ma ajute si altii ca sa fac filme. :)
2. Bineinteles ca e un subiect care-mi place, dar nu am inca o situatie care sa ma faca sa ma gandesc la un film.


Si tot legat de fotbal a fost o intrebare care a fost stearsa, daca ati fi interesat sa faceti un film despre bataile dintre vasluieni si ieseni. Poate un documentar chiar. :)

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:55

Originally Posted by corinka:

Bun gasit pe Cinemagia, draga Corneliu!
Imi permit sa abordez stilul oarecum familiar pe care il practicam pe forum, lasand la o parte pronumele de politete in favoarea celor personale, cu speranta ca acest lucru nu te va deranja (in caz contrar, imi cer scuze).

In primul rand vreau sa iti multumesc, in calitate de spectator, pentru ca m-ai rasfatat cu A fost sau n-a fost? si Politist, adj. si pentru ca, alaturi de alti regizori din generatia ta mi-ai redeschis apetitul pentru filmele romanesti, apetit pe care productiile romanesti din anii ’90 mi-l cam taiasera (exceptie facand filmele lui Nae Caranfil).

Te-as ruga ca, in masura in care timpul si dispozitia iti permit, sa imi raspunzi si mie la cateva intrebari:

1. Ce alte teme te preocupa si ce subiect te gandesti sa abordezi in urmatorul tau film?

2. Ce te satisface mai mult: un impact pozitiv in festivaluri si in randul criticii (aprecierea sigura a unui numar restrans de persoane) sau succesul de box-office (satisfactia ca filmul a ajuns sa fie vazut de un numar mare de spectatori, dar cu incertitudinea ca efectul urmarit s-a si produs, existand riscul ca o parte din spectatori sa fi iesit plictisiti de la film)?

3. Cand lucrezi la un film, recurgi la multe modificari pe parcurs, ajungand ca produsul final sa difere de proiectul initial sau esti genul meticulos care nu se abate de la regulile prestabilite si de la plan?

4. Daca ai avea ocazia, te-ar tenta sa faci filme in limba engleza, pentru a fi mai usor accesibil unui public mai larg (sau consideri ca un public prea lenes ca sa citeasca subtitrarile nu merita efortul)?

5. Daca ai participa la un proiect gen Paris, je t'aime sau All the Invisible Children (mai multe scurt-metraje pe o singura tema), ce alti regizori (romani si/sau straini) ti-ar placea sa mai faca parte din proiect?

Deocamdata ma limitez la aceste intrebari, suntem destul de multi si sper sa reusesti sa ne raspunzi tuturor.

Multumesc, iti urez mult succes si o cariera frumoasa in continuare si te mai astept cu drag pe forum!

Corina

1. 3. Am abordat deja aceste chestiuni, in unele raspunsuri anterioare.

2. Imi place ca filmul meu sa fie vazut de cat mai multi oameni. Din fericire, filmele mele au fost vazute, atat in sali, cat si in festivaluri, de un numar de spectatori la care nu m-as fi gandit atunci cand am terminat scoala.

4. Mi-e teama ca in engleza pe care o stiu acum as face filme superficiale.

5. N-as participa acum, pentru ca am destule proiecte personale pe care le-am inceput.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:56

Originally Posted by mihaifulger:

Din pacate, nu voi fi online in dupa-amiaza asta, dar profit de ocazie pentru a-i adresa lui Corneliu o intrebare care ma preocupa de ceva timp, dar de care uit mereu cand vorbim :) :
Cum ai ales / gasit numele celor trei personaje principale din primul tau lungmetraj? Virgil Jderescu, Tiberiu Manescu si Emanoil Piscoci nu sunt chiar niste nume comune...
Multumesc.

Da, se simte influenta lui Caragiale, nu? :)

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:57

Originally Posted by marmatia:

Am parcurs intrebarile de mai sus si brusc mintea mi s-a golit. Aici sint multe intrebari care nu mi-ar fi trecut prin cap asa ca eu am una singura.

Gusturile spectatorului Corneliu Porumboiu coincid cu cele ale regizorului Corneliu Porumboiu?

Multa bafta cu urmatorul film!

Evident! Suntem formati de cartile si filmele pe care le-am vazut.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 15:59

Originally Posted by bremen1980:

In copilarie /adolescenta erai atras de filmele de actiune ?? Van Damme ,Stallone ,Arnold ,Bruce Lee erau printre eroii pe care doreai sa-i imiti ??

Am vazut foarte multe filme de actiune in copilarie-adolescenta - atat de multe, incat incepusem sa stiu structura si nu ma mai surprindeau. Cred ca au reprezentat o etapa necesara.

Corneliu_Porumboiu 03 Dec 2009 16:01

Originally Posted by mafalda:

Domnule Porumboiu, din curiozitate, am sa va pun si eu cateva intrebari:

1. Cata importanta acordati criticii de film, tineti cont de aprecierile criticilor de specialitate?

2. Pentru ca sunteti si scenarist, stabiliti forma finala a scenariului pana incepeti filmarile sau lasati loc improvizatiei, modificand scenariul pe platou, pe parcursul filmarilor?

3. Credeti in sintagma "film de autor"?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri

1. Da, tin cont de critici.
2. Am raspuns anterior.
3. Da. Un film de autor "este atunci cand" regizorul este si scenarist, si cred ca este o formula care s-a definit in comparatie cu filmul-reteta.


All times are GMT +2. The time now is 22:26.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.