![]() |
O ora cu regizorul Corneliu Porumboiu
Cinemagia este onorata sa-l aiba alaturi pe regizorul Corneliu Porumboiu - joi, 3 decembrie, de la ora 16 - pentru un debate online la care va invitam, dragi forumisti.
Discutia va avea loc in cadrul acestui topic al rubricii "Cinematografia romaneasca". Incepand chiar de acum puteti posta aici intrebarile voastre. Iar maine nu ratati sansa de a dialoga chiar cu regizorul Corneliu Porumboiu. |
Excelent!
Draga Cornel, te salut si pe aceasta cale si-ti urez bun venit pe Cinemagia! Am pentru tine doua intrebari care imi vin acum in minte: - Cand si in ce imprejurari ai luat decizia de a face film? - Care e stilul tau de lucru cand scrii scenarii? Te izolezi intr-o camera fara zgomote? Asculti muzica? Scrii seara, ziua, noaptea? mai adaug o intrebare: - Ai vreo intamplare reala in minte, cu potential "cinematografic", dar careia totusi nu-i gasesti locul intr-o constructie filmica? Ne-o poti povesti? gabriel andronache |
Il salut si eu pe Corneliu si ii urez bun-venit pe forumul nostru si salut initiativa de a crea asemenea discutii:
Si intrebarile: 1.Care este scopul filmelor tale?Care este adevarata idee pe care doresti sa o scoti la lumina? 2.Ce gen ti-ai mai dori sa abordezi in afara de drama? Bogdan Drumea |
Salut Corneliu, e o şansă nemaipomenită să te avem printre noi. Profit de ocazie sa iti pun şi eu citeva intrebari, care pot părea banale, dar mă risc, totusi:
- Daca ti s-ar face o oferta de la Hollywood, pentru a regiza un film, ceva însă total diferit de ceea ce ai facut pina acum (sa zicem un horror) ai accepta? - Care ar fi actorul/actrita de talie internatională cu care ti-ar făcea placere sa lucrezi? - Care crezi că ar fi personalitatea lumii politice, sociale, culturale de la noi destul de interesantă încît să merite un film biografic? Te-ai încumeta să faci un asemenea film? Adrian. |
Buna.
Intrebarile mele: daca te revendici de la vreun regizor european/international. Daca a incoltit deja ideea unui nou proiect - si despre ce ar fi vorba. Ce carte dintre cele scrise recent la noi - de scriitorii romani - ai ecraniza? Ce crezi despre sansele filmului Politist, adj. la Oscaruri - categoria film strain? |
Salut Corneliu! Ne bucuram ca ne vei onora cu prezenta ta aici,sper sa iti placa sederea :D. Am si eu cateva intrebari mai mult sau mai putin interesante...
1) Citesti critica? Daca da, pui mult pret pe ceea ce se scrie despre filmele tale, in sensul ca, daca crezi ca ai facut un film excelent,insa criticii il desfiinteaza,opinile lor ar reusi sa iti schimbe parerea despre el, sa te faca sa ai "second thoughts"? Asta ma duce la o alta intrebare. Ceri parerea oamenilor in legatura cu munca ta aflata in progres? Le citesti fragmente din scenariul tau sau le arati secvente pe care le-ai filmat, pentru a avea mai multa incredere ca proiectele tale merg intr-o directie buna? 2) Kusturica spunea ca nu simte nevoia de a-si vedea filmele, pentru ca stie cum sunt, doar el le-a filmat. La fel se intampla si in cazul tau? Te multumesti cu experienta de pe platou,fara a simti dorinta arzatoare de a mai vedea produsul final,pentru ca stii inaintea tuturor cum o sa iasa? 3)Tii cu dintii de scenariile tale? Te asemeni Fratilor Coen, care asculta toate ideile actorilor privind anumite replici, pentru a le spune in final ca tot varianta lor li se pare mai buna sau esti deschis la sugestiile/improvizatiile actorilor cu care lucrezi? 4) Pe platou dai multe indicatii actorilor, gen: "Fa cutare si cutare lucru in timp ce spui replica!" sau le lasi libertatea de a-si contura personajele prin gesturi si manierisme pe care ei le cred de cuviinta? 5) In "A fost sau n-a fost" ,ultima persoana care suna in timpul emisiunii spune:"Eu v-am sunat sa va zic ca ninge afara. Bucurati-va domnii mei de zapada,ca maine va fi din nou noroi." Acel ultim telefon mi se pare edificator pentru concluzia filmului, asa cum am perceput-o eu. Pe durata intregului film, oamenii incearca sa stabileasca daca a fost sau n-a fost revolutie in orasul lor, dar la urma urmei conteaza mai putin ce a fost sau ce n-a fost, ci conteaza ce este. Riscam sa ramanem prea mult ancorati in trecut, in loc sa traim prezentul, sa ne continuam vietile. Acesta este pentru mine mesajul filmului. Gresesc? 6) Pe masura ce filmarile se apropie de sfarsit, simti mai mult entuziasm gandindu-te la ce va urma sau tristete pentru ca se termina? Ce sentimente te incerc cel mai mult in timp ce lucrezi pe platou? S-ar putea sa mai revin cu vreo 2 intrebari ulterior,daca inspiratia va fi de partea mea. Alexandra Fechete |
Buna domnule Porumboiu, imi cer scuze daca va deranjeaza modul meu mai putin familiar de a vorbi, dar mi-e imposibil sa ma adresez altfel.
Intrebari: Avand in vedere ca sunteti si scenaristul filmelor dumneavoastra, incercati sa trasmiteti prin intermediul lor si propriile perceptii despre un anumit subiect sau va detasati complet de acestea? Doriti ca filmele dumneavoastra sa aiba o tenta moralizatoare, sa educe publicul si sa-l puna pe ganduri asupra unor aspecte etice sau va multumiti doar cu binedispunearea acestuia? Cozma Liviu. |
1. Urmatorul film va fi tot in Vaslui? Sau veti alege o schimbare de peisagistica?
2. Cand va fi urmatorul film? 3. Politistul (adjectiv) este modelat dupa o persoana reala, sau este o idee utopica a politistului cu constiinta? 4. Va place sau va enerveaza muzica Mirabelei Dauer? |
Credeti ca exponentii "noului val" al cinematografiei romanesti, vor putea face filme la fel de valoroase si apreciate abordand ALT gen de subiecte decat cel "politico-socio-psihologic"? (poate termenul acesta combinat nu e cel mai fericit, dar fara indoiala intelegeti la ce ma refer)
Dumneavoastra planuiti o evadare din acest spectru, familiar filmelor noului val? Daca da, in ce gen se situeaza subiectul acelui proiect? Pun aceste intrebari deoarece ca "privitor" de filme, simt nevoia de altceva decat analiza amara (sau comica) a tarelor si sinuozitatilor societatii noastre pre-si-post-decembriste. |
Cornel, esti in stare sa produci un film gen Taxi? Dar un 'Fifth element'?
|
V-ati aventura la o productie cu un buget mic?
Ce stil v-ati dori sa abordati in urmatoarele pelicule? Care este cel mai slab film al dumneavoastra (din punctul dvs de vedere)? Multumesc anticipat! |
Iacätä-mi cârpirä si mie netu' la loc - taman ieri dup-amiazä, în timp ce puneam la cale aceastä frumoasä actiune, s-or bulit reteaua.
Intrebärile mele: 1) Momentul "Nu te päräsesc iubire" este pivotul central al filmului: dacä pânä atunci plotul pärea fals-politist, din acel moment el se înscrie clar pe directia unui film-proces de constiintä. Cum ai ajuns la acea secventä, atât de specialä (nu-i reiau aici toate caracteristicile)? - Din "necesitate dramaturgicä": aveai nevoie de o asemenea "turnantä" si ai elaborat-o pas cu pas? - Din "inspiratie"/"întâmplare": ti s-a lipit de memorie melodia, si pornind de la ea ai creat o secventä, investind-o pe parcurs cu functiile ei dramaturgice? ...Si, pentru cä stiu deja räspunsul (aici trisez frumos ;) întrebarea e pusä în interesul forumistilor, va fi foarte interesant sä afle si ei ceea ce mi-ai explicat mie), urmeazä: 2) Te rog sä ne vorbesti despre etapele intermediare ale proiectului "Politist, adj.", pânä la fimul final. ...Si, în sfârsit: 3) Folosesti, asemenea colegilor täi de "nouä generatie cinematograficä", cadre foarte lungi, de obicei fixe, uneori mai mult sau mai putin mobile. Unii se plâng cä un asemenea mod de a concepe filmele "omoarä montajul". Pärerea mea, asa cum am cäutat s-o expun si în cele câteva analize specifice publicate pe Cinemagia, e cä, dimpotrivä, în filmele voastre, si ale tale mai ales, montajul e sublimat si esentializat. Ce ne poti spune mai mult despre aceastä conceptie esteticä? |
1, Corneliu Vadim Tudor ţi-a transmis, într-o emisiune, prin intermediul tatălui tău, propunerea de a semna regia filmului "Candele de zăpadă", după un scenariu scris chiar de el. Acelaşi lucru i-a fost propus mai demult şi lui Sergiu Nicolaescu. Ai fi dispus să accepţi?
2, Pe când un film despre fotbal? Te tentează subiectul? |
Bun gasit pe Cinemagia, draga Corneliu!
Imi permit sa abordez stilul oarecum familiar pe care il practicam pe forum, lasand la o parte pronumele de politete in favoarea celor personale, cu speranta ca acest lucru nu te va deranja (in caz contrar, imi cer scuze). In primul rand vreau sa iti multumesc, in calitate de spectator, pentru ca m-ai rasfatat cu A fost sau n-a fost? si Politist, adj. si pentru ca, alaturi de alti regizori din generatia ta mi-ai redeschis apetitul pentru filmele romanesti, apetit pe care productiile romanesti din anii ’90 mi-l cam taiasera (exceptie facand filmele lui Nae Caranfil). Te-as ruga ca, in masura in care timpul si dispozitia iti permit, sa imi raspunzi si mie la cateva intrebari: 1. Ce alte teme te preocupa si ce subiect te gandesti sa abordezi in urmatorul tau film? 2. Ce te satisface mai mult: un impact pozitiv in festivaluri si in randul criticii (aprecierea sigura a unui numar restrans de persoane) sau succesul de box-office (satisfactia ca filmul a ajuns sa fie vazut de un numar mare de spectatori, dar cu incertitudinea ca efectul urmarit s-a si produs, existand riscul ca o parte din spectatori sa fi iesit plictisiti de la film)? 3. Cand lucrezi la un film, recurgi la multe modificari pe parcurs, ajungand ca produsul final sa difere de proiectul initial sau esti genul meticulos care nu se abate de la regulile prestabilite si de la plan? 4. Daca ai avea ocazia, te-ar tenta sa faci filme in limba engleza, pentru a fi mai usor accesibil unui public mai larg (sau consideri ca un public prea lenes ca sa citeasca subtitrarile nu merita efortul)? 5. Daca ai participa la un proiect gen Paris, je t'aime sau All the Invisible Children (mai multe scurt-metraje pe o singura tema), ce alti regizori (romani si/sau straini) ti-ar placea sa mai faca parte din proiect? Deocamdata ma limitez la aceste intrebari, suntem destul de multi si sper sa reusesti sa ne raspunzi tuturor. Multumesc, iti urez mult succes si o cariera frumoasa in continuare si te mai astept cu drag pe forum! Corina |
Din pacate, nu voi fi online in dupa-amiaza asta, dar profit de ocazie pentru a-i adresa lui Corneliu o intrebare care ma preocupa de ceva timp, dar de care uit mereu cand vorbim :) :
Cum ai ales / gasit numele celor trei personaje principale din primul tau lungmetraj? Virgil Jderescu, Tiberiu Manescu si Emanoil Piscoci nu sunt chiar niste nume comune... Multumesc. |
Am parcurs intrebarile de mai sus si brusc mintea mi s-a golit. Aici sint multe intrebari care nu mi-ar fi trecut prin cap asa ca eu am una singura.
Gusturile spectatorului Corneliu Porumboiu coincid cu cele ale regizorului Corneliu Porumboiu? Multa bafta cu urmatorul film! |
Nici n-a inceput intalnirea si deja l-ati mitraliat cu 100 de intrebari. :))
|
Ceea ce e foarte bine - Cornel are rägaz sä le citeascä din timp si sä räspundä metodic. :)
Hai, Chambord, cä tu esti un user de tinutä - cu ce-l mitraliezi (sau mäcar împusti right on target)? |
Pana la Chambord, il impusc eu: Cornel, spune pe bune ca e misto sa ai bani ca sa faci film!
PS Ma rog, nu e tocmai impuscat. :D |
am si eu cateva intrebari la care as dori sincer sa aflu raspunsul:
1. Ce-ar fi marea fara soare? 2. Ce-ar fi campul fara floare? 3. Ce-ar fi astazi fara maine? Si, daca se mai poate: ce-ar fi pasta fara periuta? :) (Just kidding. Succes la intalnire!) |
Drägut - dar vä rog sä nu parazitati topicul cu alte chestii. Cornel va avea foarte putin timp, si dacä-i fug ochii pe mesajele off-topic, rezultatul va fi si mai ineficient.
De-acum încolo, strict on-topic, please! |
As mai avea vreo doua intrebari, daca imi este ingaduit si daca nu e prea mult - nu as vrea nici sa plictisesc, nici sa defavorizez pe altii... Asadar:
- Ce părere ai despre influenta „revoluţiei digitale” în cinema? E un lucru bun sau nu? Care crezi că ar fii avantajele/dezavantajele noii tehnologii? - Crezi că reprezintă un risc pentru regizorul român să-şi urmeze instinctul, sa nu-şi „trădeze” ideile, în condiţiile în care asta poate însemna, în foarte multe cazuri, un eşec la public? Cît de mult contează publicul atunci cînd iei hotărîrile cruciale în realizarea unui film? Multumesc mult.:) |
Patru intrebari aditionale,daca mi se permite :) (desi nu m-ar deranja deloc sa fie lasate pe dinafara, avand in vedere multimea de intrebari interesante care se gasesc deja in topic si care merita mai mult sa primeasca raspuns):
1) Care este/sunt filmul/filmele care ti-a/ti-au marcat copilaria? 2) A existat vreun film "declansator", care sa te convinga dupa vizionarea lui de faptul ca si tu vrei sa faci asa ceva? 3) Care a fost cea mai marcanta experienta dintr-un cinematograf, in postura de spectator? Si inca una banala (ma macina curiozitatea :) ) 4) Care este ultimul film vazut si ce impresii ti-a lasat? |
@pitbull
Umorul e cel mai on-topic lucru aici, fiind vorba de Corneliu Porumboiu, autor al unor filme cu mult umor. Nu? So, relax! de aici inspirata, vine si intrebarea catre invitat: Cand te bucuri mai mult: cand ti-a reusit o secventa cu umor sau una dramatica? (in scris sau la filmare) Pe care o cizelezi mai cu grija? |
Bine v-am gasit, si pentru ca nu sunt familiar cu tipul asta de conversatie, o sa ma ajute Pitbull in redactare.
Originally Posted by keepwalking:
- De obicei vin la birou si stau cam 8 ore pe zi, incerc sa scriu, dar sunt momente in care citesc,sau ma uit la alte filme, sau ma uit pe net; durata de acomodare e cam de trei saptamani, pana cand ajung la o rutina. - Bineinteles ca sunt intamplari, sau mai poate personaje pe care as vrea sa le prind intr-un film, dar mai bine nu mai vorbesc - daca tot nu vor ajunge niciodata sa apara in filme... |
Originally Posted by Disciple:
2. Pai, am facut pana acuma si comedie, "Politist, adj." este un film de gen pana la urma, si nu-mi dau seama acum daca voi aborda un gen anume pentru urmatorul film. |
Ca regula - in ora aceasta care urmeaza - cine a pus deja intrebari, sa astepte ca dnul Porumboiu sa dea feedback la tot ce s-a postat pana acum, dupa care sa posteze noi intrebari.
Ar fi grozav, pe de alta parte, sa reactionam imediat ce un raspuns ne incita, astfel incat sa avem parte aici, pe forum, de un dialog cat mai viu. |
ar fi grozav, dar sunt deja 50 de intrebari, numarate, iar la 60 de minute cat tine intalnirea...
|
Originally Posted by Windom:
- Nu. "Niciodata sa nu spui niciodata", dar acum n-as accepta. - Da, imi plac foarte multi actori, dar nu pot gandi inainte, daca n-am un subiect... nu pot sa-i vad a priori intr-un scenariu pe care nu-l am inca. - Eu am o problema cu filmul biografic: cred ca filmul nu poate sa faca orice, si m-as teme sa dau verdicte, mai ales in cazul unei personalitati marcante; mi se pare superficial sa cuprinzi destinul unui om in 90 de minute - oricine ar fi el; personalitate sau nu. |
Originally Posted by Gloria:
- Cred ca literatura e o arta care are mijloacele ei, si nu cred ca m-as incumeta vreodata sa ecranizez vreo carte; poate as porni de la un fragment dintr-o carte, dar n-as ecraniza-o. Nu am acum ceva special, n-am o opera in sine... - Cred ca-s sanse mici, zic eu, 1/65, sau cam asa ceva :) |
:-w
acum se dospesc raspunsuri la cele 6 intrebari ale lui buticut... sper ca nu si la celelalte 4 de la sfarsit. :-/ |
Originally Posted by buticut:
Pentru ca lucrez singur, in momentul in care termin o varianta de scenariu o arat la destul de multa lume, nu numai profesionisti, pentru ca am nevoie de pareri despre film si asa pot vedea daca intentiile mele sunt intelese sau nu. 2) Dupa premiera nu-mi place sa mai vad filmele, fiecare film pentru mine e o etapa, si din momentul ala incep sa ma gandesc la urmatorul proiect. 3) Atunci cand scrii un scenariu aproape un an de zile, bineinteles ca in mintea ta foarte multe lucruri sunt clare. In perioada de repetitii discut cu actorii textul, intotdeauna am si propuneri de miscare, dar bineinteles ca unele lucruri se modifica. Dar lucrurile astea se intampla la repetitii. 4) Pe platou, nu. La repetitii, cum am zis mai-nainte, discutam lucruri sau detalii de gest, dar pe mine ma intereseaza ca actorul sa fie in starea pe care o vreau, si daca anumite gesturi il pot ajuta in constructia unui personaj, i le impun. Cu personajele principale exista si o documentare, care-i ajuta, in principiu. 5) Eu am vazut replica aia ca pe o alta viziune asupra Revolutiei; nu-mi place sa dau verdicte in filmele mele, dar cred ca noi avem o cultura care se refera mult prea mult la trecut, si mistificam cu usurinta faptele. 6) Filmarea e o etapa speciala, si dupa ce termin un film am un sentiment de melancolie. Trebuie sa recunosc ca uneori imi place mai mult procesul decat finalitatea lui. :) |
Sau poate au fost deja dospite unele raspunsuri de ieri si se incearca o singura postare care sa cuprinda raspunsuri la intrebarile mai multor persoane ;). Oricum pana acum mi-a placut ce am citit,dar nu am dorit sa intervin,ca sa nu intrerup sirul.
EDIT: Hu hu foarte happy cu raspunsurile la intrebarile mele, pacat insa ca l-au retinut cam mult :(. Multumesc Corneliu! |
Originally Posted by Liviu-:
Evident ca n-ai cum sa-ti eviti propriile conceptii, in orice demers, pana la urma, esti foarte subiectiv. Pana si faptul ca pe tine te impresioneaza un lucru inseamna ca evenimentul ala a gasit in tine ceva ce te intereseaza, nu? Daca citim amandoi acelasi ziar, cu siguranta ca fiecare ar fi impresionat de altceva. Nu vreau ca filmele mele sunt moralizatoare, dar imi place sa cred ca ele pot provoca dileme in mintea spectatorului. |
Originally Posted by marius_em:
2. Nu stiu. 3. A fost inspirat de persoane reale. 4. Imi place melodia, nu sunt chiar fanul versurilor. :) |
salut. aş avea două scurte întrebări:
1. cît de importante sunt premiile pentru tine? recunoaşterea criticilor te motivează să continui pe stilul tău sau îţi este indiferentă? 2. cît de mult se reflectă copilăria în filmele tale? |
Originally Posted by Floydman:
Cred ca "Politist, adj." e un film cu o doza mai mare de absurd, si poate asta m-ar interesa sa fac. |
Originally Posted by Judex:
|
Originally Posted by Gospin:
Stilul depinde foarte mult de subiectul pe care o sa-l am. In scoala am lucrat opt scurt-metraje si sunt acolo cateva "mai slabe". Ele pana la urma au fost importante pentru ca am experimentat si am incercat sa-mi definesc un stil. |
O intrebare de actualitate politica.
Domnule Porumboiu, a fost sau n-a fost trucaj? :) |
Originally Posted by Pitbull:
3) Cred ca filmul are o mare legatura cu muzica, iar montajul de fapt da un ritm operei, si chiar daca iti propui un ritm lent, eu cred ca trebuie sa-ti urmaresti tempoul in care ti l-ai propus. Cred ca montajul este cel mai important element narativ. |
Muzica
Buna ziua, :)
Am observat ca muzica in filmele dumneavoastra are o importanta destul de semnificativa in linia comica a filmului. Cum alegeti melodiile/ muzica? L.E. : Apoi am vazut raspunsul postului anterior. Sunt de acesi parere cu privire la legatura dintre muzica si film. Inainte sa scriu ascult foarte multa muzica. |
Originally Posted by civica65:
2. Bineinteles ca e un subiect care-mi place, dar nu am inca o situatie care sa ma faca sa ma gandesc la un film. |
întrebările mele:
1) de ce-ai ales filmul şi nu literatura, sau muzica, sau teatru, de exemplu, ca modalitate de expresie?! 2) care este primul film după a cărui vizionare ai ştiut că vei face la rândul tău filme?! 3) cum se ajunge la o vastă cultură cinematografică, te rog încearcă să nu-mi răspunzi "prin vizionarea cât mai multor filme" ;), 4) în general, cum ar trebui privit filmul?! 5) dacă aş muri mâine, ce film m-ai sfătui să văd/ revăd, azi :P ?! 6) dacă ar fi să trimitem un film în spaţiu, posibilelor civilizaţii extraterestre, care ar fi acel film, şi de ce?! îmi cer scuze anticipat dacă aceste întrebări au fost deja puse, nu am avut timp să citesc totul. l.e. 7) mai visează Liviu?! dacă da, la ce anume?! prin asta vroiam să te întreb despre "media de vârstă" a unui film?! |
Originally Posted by Corneliu_Porumboiu:
Si tot legat de fotbal a fost o intrebare care a fost stearsa, daca ati fi interesat sa faceti un film despre bataile dintre vasluieni si ieseni. Poate un documentar chiar. :) |
Originally Posted by corinka:
2. Imi place ca filmul meu sa fie vazut de cat mai multi oameni. Din fericire, filmele mele au fost vazute, atat in sali, cat si in festivaluri, de un numar de spectatori la care nu m-as fi gandit atunci cand am terminat scoala. 4. Mi-e teama ca in engleza pe care o stiu acum as face filme superficiale. 5. N-as participa acum, pentru ca am destule proiecte personale pe care le-am inceput. |
Originally Posted by mihaifulger:
|
Originally Posted by marmatia:
|
Originally Posted by bremen1980:
|
Originally Posted by mafalda:
2. Am raspuns anterior. 3. Da. Un film de autor "este atunci cand" regizorul este si scenarist, si cred ca este o formula care s-a definit in comparatie cu filmul-reteta. |
All times are GMT +2. The time now is 22:26. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.