![]() |
PROFESORI DE FILM de ieri si de azi
Sper sa nu irit pe nimeni ca am deschis un nou topic dar vreau pe aceasta cale sa aduc un omagiu memoriei celui care a fost GEORGE LITERA. Mi-a fost profesor si cred ca a fost unul din cei mai buni pedagogi de film din fostul IATC. Cand ma gandesc din cine este format azi corpul didactic al facultatii de film (cu unele exceptii) a UNATC -ului ma apuca jalea
|
Asta-i Romanica si se pare ca la capitolul valori suferim cel mai mult.
Condoleante.Cum era? |
George Littera
Avea o vasta cultura si nu numai cinematografica. Era o enciclopedie ambulanta. Avea o intuitie pedagogica extraordinara, credea in valoarea unor studenti pe care alti profesori ii credeau mediocri. In timp, s-a dovedit ca domnul Littera avea dreptate. Era un om foarte delicat, nu ar fi jignit pe nimeni, niciodata, chiar daca cineva ar fi meritat asta.
|
Pacat,astefel de oameni sunt f rari...Sper ca trait mult si a facut lucruri minunate..Ce iti amintesti din contactul direct cu el?
|
Desi mi-a fost profesor de istoria filmului, nu de scenaristica, i-am dat cateva din incercarile mele scenaristice da atunci sa le citeasca si sa-si dea o parere. Mi-a dat niste sfaturi foarte folositoare si m-a incurajat! Datorita lui indraznesc astazi sa mai scriu scenarii.
|
Mult succes si realizari.Am vazut ca ....preferintele sunt de domeniul clasicului.Scenariile sunt in alta epoca,ce subiecte abordezi?(Scuze de tutuiala asta e forumul fara formalisme).
|
In materie de scenaristica abordez subiecte din realitate, dar acum ma preocupa sa gasesc modalitati noi de expresie, in materie de limbaj vizual, nu-mi place sa merg pe cai batute de altii desi stiu ca-mi asum riscul de a nu fi inteleasa. O dovada este faptul ca am depus un scenariu la un concurs CNC care a fos respins dar a obtinut finantare la un concurs international. Asta spune multe despre concursurile de scenarii din Romania
|
George LITTERA kiar merita mai multa atentie decat orice alt critic/cronicar de film. A fost singurul filmolog din tzara asta ametita de verva multor 'telectuali impostori, orice scriere a sa era substantiala, nu trantea verdicte sumare cum am citit curand in Dilema aprecierea unui asa-zis critic in corespondenta sa de la anume festival: "filmul premiat a fost OK". din pacate, George Littera nu are urmasi in breasla asta....
|
profa mea l-a avut profesor si tot asa vorbea foarte frumos despre el. cred ca printre calitatile sale se numara si faptul ca era intr-adevar ceea ce ar trebui sa fie un pedagog si ii placea mult sa predea si sa lucreze cu studentii... ceea ce sunt calitati rar intalnite in zilele noastre.
|
Nu pot sa nu confirm.
Daca a existat un motiv pentru care nu regret ca mi-am pierdut 4 ani din viata cu atf-ul, el se numeste George Littera. E greu de spus in doua cuvinte cum e sa intilnesti un om atit de cult, de modest, de inteligent, de caustic si totodata extrem de bun la suflet si de generos, un om care sa te stimuleze si sa te ajute sa fii mai bun decit inainte. Relatia studentilor cu el era una foarte dinamica, am vazut cum ii stimula chiar si pe cei care il cam urau pentru limba adesea ascutita si pentru ironia a carei tinta erau. Cite festivaluri romanesti dau un premiu cu numele lui ? A fost, din cite stiu, presedintele Fipresci, dar nu a profitat nici o secunda de asta. Era un om iesit din comun de corect, cred ca daca mai traia azi era socat de ce se petrece la cnc. Pentru mine, el ramine Profesorul prin excelenta. De la un profesor trebuie sa inveti si cum sa te porti in lume si sa te raportezi la ea si la cunoastere, nu doar de unde sa copiezi. Cred ca asta e lucrul cel mai dificil in viata, sa iti dai seama de la cine sa inveti. Mai ales azi, mi-e sincer mila de pustii care nu stiu incotro s-o apuce, fiindca sint bombardati de idiotenii, de neturi si de tot soiul de agresiuni. De asta, cei care reusesc sa nu se lase deturnati si sa isi faca intii o cultura si pe urma restul cred ca merita toata aprecierea mea. M-a impresionat tare odata, la un examen, cind GL ne-a marturisit cit de socat a fost, tinar profesor fiind, sa asiste la un curs al Sandei Manu, dupa el, pedagogul desavirsit. Si cit de mult a contat pentru el modelul ei. Simbolic vorbind, imi place ca ati inceput acest topic de ziua olimpiadei. El era adeptul suta la suta al ideii de fair-play. Asa ca mi se pare foarte potrivit. Hai Romania! |
Nu se poate ca, o datä ce l-ai cunoscut, sä ai altä pärere.
Prima mea amintire legatä de el dateazä din vara lui 1981 - când, împreunä cu Radu Aneste Petrescu, începuse realizarea unei filmografii detaliate a arhivei I.A.T.C., iar noi, studentii, îi ajutam în cadrul practicii (prilej cu care am väzut pentru prima oarä multe filme studentesti mai vechi). Când mi s-a spus cä voi lucra cu dl profesor Littera, am fost putin timorat - pentru ca imediat sä mä socheze modul direct, dezinvolt, de la egal la egal, în care trata cu noi. Si meticulozitatea cu are insista ca fiecare fisä filmograficä sä fie perfectä pânä-n cele mai mici amänunte (dacä pe generic scria "Ovid S. Crohmälniceanu", asa trebuia sä se regäseascä si pe hârtie, nu "O.S." sau altcumva). Si frustrarea fatä de orice hiatus cauzat de dolcefarnientismul si doruleliitatea multor angajati din Rahova care chipurile ne ajutau (aducând filmele de la arhivä, etc.) In toamna urmätoare, a fost ultima oarä când s-au mai gäsit tigäri BT în Bucuresti - locurile (noastre) privilegiate: barurile de la Inter si bufetul de la subsol al Teatrului National. George Littera îsi cumpära câte un cartus, apoi mä lua deoparte si, aproape rusinat, scuzându-se de mii de ori, îmi dädea bani sä-i mai cumpär încä unul, ca sä nu-l bombäne lumea cä le ia el pe toate... |
Premiul "George Littera"
Asociatia Criticilor de Film din Romania a instituit premiul "George Littera" pe care l-a acordat in 2003 regizorului Lucian Pintilie pentru volumul sau "Bricabrac" aparut la editura Umanitas.
|
Carte in care maestrul Lucian Pintilie recunoastea ca s-a oferit voluntar ca informator al Securitatii.
Cred ca merita mai mult regretatul Littera. As zice ca suna chiar a mistocareala de Dimbovita atita timp cit Littera avea o aversiune totala fata de securistii din arta. Cum ar fi fost oare receptate filmele lui Pintilie(alea "interzise") de catre noi toti daca stiam ca maestrul a semnat pactul cu diavolul? VOLUNTAR! Si intr-o perioada total nefasta a Romaniei, intr-o perioada in care bocancul in gura era politica Securitatii. Sau citi dintre noi au stiut ca Pintilie face si drege dar au tacut preferind sa mimam entuziasmul in fata "curajului" demonstrat de Pintilie inainte de 89? |
Mai corect ...
Sau citi dintre noi AM stiut ca Pintilie face si drege dar AM tacut preferind sa mimam entuziasmul in fata "curajului" demonstrat de Pintilie inainte de 89? Inainte de 89 ne k.k.am pe noi la orice sopirla ridicola strecurata in film. Simpla rostire a cuvintului SECURITATE pe ecran ne facea sa ne dam coate in sala si sa chicotim voiosi. Cuvintele cheie erau ... frig, foame, securitate ...Cum le auzeam pe ecran, indiferent de context, cum ne imaginam lupta dusa de regizor cu cenzura. :) Cind in realitate baietii-regizorii-erau platiti regeste inainte de 89. Cam una bucata vila pentru una bucata film de lung metraj. |
despre falsa dizidenta a lui Pintilie a vorbit si Bujor Nedelcovici in al sau "Jurnal infidel", iar plata pt serviciile aduse securitatii s-a instituit si dupa revolutie, cand conu' Lucica a primit moca finante pt un studio-fantoma (Studioul de Creatie Cinematografica al Ministerului Culturii).
|
Profesorii de la IATC si Securitatea
Daca tot am ajuns de la profesorii de la IATC la Securitate, atunci as vrea sa aflu parerea voatra despre "profesorul" Mihai Malaimare (azi mare politician) care a fost securistul IATC-ului. Si-a turnat la Securitate fosta profesoara, pe doamna Zoe Anghel Stanca, iar aceasta si-a pierdut catedra. Zoe Anghel Stanca, unul dintre cei mai buni pedagogi de arta actorului pe care i-a avut IATC-ul, a avut un fiu medic, care a fugit din tara. Profesoara avea obiceiul sa primeasca in casa ei pe fostii studenti, printre care si pe Mihai Malaimare care i-a subtilizat niste scrisori de la fiul ei din Germania si le-a predat Securitatii. Pe vremea cand Mihai Malaimare a terminat IATC-ul, era obligatoriu ca actorii sa faca un stagiu de 3 ani intr-un teatru de provincie. Mihai Malaimare a fost angajat direct la Teatrul National Bucuresti de unde a continuat sa-si toarne la Securitate colegii de breasla. Drept rasplata, Mihai Malaimare a primit cadou de la Nicu Ceausescu (prietenul lui) vila din curtea Ambasdei Elvetiei (Str. Pitar Mos nr 1.) . Stiti cine este a treia nevasta a lui Malaimare? Regizoarea Anca Florea, al carei tata a fost redactor sef la ERA SOCIALISTA, iar maica-sa a fost profesor la Academia Stefan Gheorghiu! De ce credeti ca, dupa Revolutie, a fost dat afara din IATC, ATF, UNATC (aceeasi Marie cu alta palarie) "pedagogul" Mihai Malaimare? :sick:
|
Daca exista acest premiu, el trebuie oferit celor care au calitatile pe care Littera le aprecia la un om, in primul rind profesional vorbind. Oricum, unui om tinar, nu unuia la pensie ! Sau unuia la pensie care toata viata a muncit ca un greiere si nu a cedat la presiuni si santaje pentru bani sau altele.
Vorbeam de faptul ca ar trebui sa-i onoram numele, rostindu-i-l asa cum merita, atunci cind ne e bine sau ne amintim efectiv de el, de preferinta intre prieteni care inteleg si stiu despre ce vorbesti. De exemplu, la TIFF e locul perfect in care sa se dea acest premiu. |
@Mafalda
Nu stiam toate detaliile, dar se leagä perfect cu profilul tipului. Ca profesor, nu era cine stie ce, chestie care de asemenea a contribuit la mazilirea lui din I.A.T.C. Prin 1991, ajuns profesor la Universitatea Ecologicä, declara ritos-dispretuitor: "M-au dat afarä studentii revolutionari, fiindcä-i bäteam!" (Da, era un profesor brutal, si dictatorial.) Prin acea perioadä, fäcea la cursuri o propagandä fesenistä desäntatä (era începutul traseismului lui politic ca deputat, actualmente oplosit sub pulpana penelistilor täriceni). In 1997, Serban Georgevici mi-a descris atmosfera de cosmar din Teatrul Masca - ceea ce mi-a inspirat un posibil scenariu de film: de data asta, nu mai era clasicul, clown care plânge, ci un sinistru clown care-i face pe ceilalti sä plângä (un fel de Pennywise, dacä vreti...) Anca Florea ("Florica", cum îi ziceam noi), mi-a fost colegä de clasä; nu era o fatä rea, pe vremea aia, da' avea päsärelele ei - inclusiv un comunism si conformism ceausist feroce; o luam la misto pe tema asta. Eram în termeni amicali (la 2 Mai, fäceam nudism împreunä, en famille), si adesea ne contraziceam virulent pe teme politice. In anul II, când am vrut sä intru în partid, mi-a bägat strâmbe la adunarea A.S.C. de recomandare ("Sä facä bine tov. Columbeanu sä ne spunä care sunt convingerile lui politice!") - da' am iertat-o, cä finalmente asta m-a salvat de intrarea în cloacä (mä rog, si-a cerut si ea iertare: "I-am fäcut jocul lui Misu Diaconescu, da' lasä, la anu' te sustin!"; noroc cä n-a mai fost nici un "la anu'"). Intr-adevär, tatäl ei, Gh. Florea, era redactor sef la "Era Socialistä", dar din câte-mi amintesc, maicä-sa nu preda la St. Gheorghiu, ci era profesoarä de socialism stiintific la facultatea de medicinä. Anca a ajuns asistentä la regie teatru, în I.A.T.C., da' au zburat-o si pe ea la Revolutie, cu Mälai cu tot. Sunt adevärate din câte stiu, si datele privitoare la Zoe Anghel Stanca - o profesoarä legendarä, foarte apropiatä de studenti. Eu n-am apucat-o (iesise la pensie), dar o vizitam adesea, c-a fost prietenä din copilärie cu maicä-mea. Când mä pregäteam pentru admitere, mä mai ajuta cu consultatii, cu sfaturi, mä mai trimitea la unul, la altul... O mare Doamnä. |
Tot Malaimare Senior dorea sa impuste intelectualii dupa 1990.
:) Asta-i deja mai grav. Si desigur Mihai Malaimare Jr. a reusit prin forte proprii ca DOP. Ca DOP al unor filme unde regia era semnata de alti printi mostenitori ai filmului romanesc. :) |
Si eu am lucrat la Teatrul Masca 6 luni, ca mai mult n-am rezistat! L-am vazut pe Mihai Malaimare facand crize de isterie de 3 ori: odata a spart un telefon, l-a facut tandari, a doua oara a dat cu capul intr-un fiset metalic si l-a indoit, a treia oara a rupt un scaun, l-a facut surcele de spinarea unui student da la actorie particular. A trebuit sa plec da acolo fiindca nu am mai suportat. :w00t:
|
Ciudat cum mentalitatea romaneasca distruge si lucruri de bun-simt.Parca se voia un topic in care sa cinstiti memoria unui om mare,un artist,nu sa balacariti alte nume(chestie absolut dizgratioasa pt publicul larg).Nu stiu ce frustrari se ascund sub asta,dar nu mi se pare inaltator sa ii ingropi sau manjesti pe altii.Lucian Pintilie a fost un nume in cinema si este reprezentativ,nu cred ca a fost torturat sau omorat nimeni,pt ca i-a vandut el.Vanatoare de vrajitoare pe principiul "Iubesc tradarea dar ii urasc pe tradatori".
Urat topic si incepuse bine.Mi-amintesc ca am vazut la tv premiile UNITER in anii trecuti si invitati au fost Fanny Ardant si Gerard Depardieu(bineinteles ca presupun ca si Caramitru si toti au fost niste vanzatori de tara).Si acesti mari actori francezi,europeni erau fascinati de cata bucurie,cata complicitate si dragoste exista intre actorii romani(artisti),atunci.Dar se vede treaba ca peste tot e ca la circ. |
Au am deschis acest topic cu intentia sa vorbim despre profesorii din IATC, UNATC, si pentru cei care merita laudati dar si pentru cei care au patat imaginea acestei institutii. De ce sa nu stie lumea cine merita respectat si cine merita scuipat?
In alta ordine de idei, un respect deosebit merita profesorul SERGIU DAN POP. Destinul acestui profesor e demn de mentionat. Absolvent al conservatoarelor de muzica din Cluj si Bucuresti, specializarile canto si regie opera, a fost profesor la IATC de tehnica vocala si asistent la catedra de actorie. A facut un doctorat in arta actorului la Institutul Nemirovici Dancenko din Moscova si a fost profesor de actorie la Institutul de Arta Dramatica Schiukin tot din Moscova. Vrand sa se intoarca la IATC tot ca profesor de actorie, este sapat ce multi "pedagogi" care nu au ce cauta in universitatea aia printre care si Gelu Colceag (actualul rector). Si uite asa, UNATC pierde un pedagog de mare valoare, din cauza unor nulitati cu ifose da mari magistri! :huh: |
mafalda a scris:
Quote:
Nu cred ca e necesar. |
draga P K, infamie este sa ai ca nick numele unei renumite criticarese de film, tu fiind cel mult o consumatoare de film cu impresii vagi despre ceea ce vezi, iti lipseste kine-esenta care sa te apropie de un act critic. de ce ai ales sa patezi un astfel de nume?
iar, daca n-ai inteles, acest topic este dedicat unor plusuri si minusuri din lumea universitara a teatrului si filmului (mai putin Pintilie, care pe langa caracterul sau meschin mai are si o filmografie controversata). |
Originally Posted by marx:
Bineinteles ca tu te crezi critic de film dar nu esti,si imi aduc aminte (citind pe forum)cat de mult ai profitat de sensibilitatea lui Alex Leo Serban(care chiar stie ce e acela un film,dar se implica atunci cand e cazul) ca sa-l jignesti-scarbesti-izgonesti,etalandu-ti propriile frustrari,slabiciuni.Esti culmea,Pauline Kael nu era mare critic,e recunoscuta pt subiectivismul si vulgaritatea cu care trata multe filme bune.Cand am zis eu ca ma pretind critic? Potriveste-ti ochelarii bine pe nas,scarpina-te in barbisonul freudian si vezi.Tu patezi numele lui Marx daca folosesti nickul asta? Puritanule. N-o sa fi nici la degetul mic de la piciorul lui Pintilie,iar daca ai de gand sa faci spume in continuare,da-i bataie,nu-ti raspund ca n-am timp.Tristule.De ce nu scrii injuriile si concupiscentele pe forumul ala gol al lui punctfilm?Sau ai de gand sa bestelesti aici tot ce-ti pica in cale,regizori,critici,profesori universitari?Distractie placuta. |
Originally Posted by Pauline Kael:
1. despre adevarata Pauline Kael am spus ca e "renumita", nu "mare", deci nici sa citesti nu stii. 2. punctfilm este un proiect pe care l-am sustinut 2 ani impreuna cu nume cunoscute din lumea filmului sau a criticii de film, iar forumul este inkis de ceva timp, asa ca posibilitatea ta de-ati deversa ineptiile era obliterata inainte de-a cunoaste tu acest site. 3. marx e un nume banal, care poate spune multe sau nimic. 4. daca als e sensibil la 50 de ani, oare cum era la varsta mea?! despre filme poate vorbi oricine dotat cu ratiune si cultura vizuala, asa ca nu sunt impresionat de fanfaronadele unui batran imberb cu pretentii elitiste. 5. iar despre Pintilie, au spus altii mai mult, eu am facut doar sa reproduc. cred ca scandalul Pintilie vs. Puiu & Radulescu ti-e cunoscut, asa ca nu vad ce te inflamezi pe un asemenea subiect. 6. reactia ta denota unele aspecte patologice. cred ca e cazul sa incerci sa-ti rezolvi problemele personale in intimitate, nu pe un forum public. |
[[quote]quote="marx"]
Originally Posted by Pauline Kael:
1.Nu te dezminti,esti aceeasi tzatza care crede ca discutiile se rezuma la jigniri si maruntisuri. 2.Singurul lucru bun la acel site e ca se puteau posta fotografii mari,in rest e jalnic,un fel de cinefan2 cu latraturi la luna. 3.Esti banal si nu spui nimic. 4.Ai aproape 50,sau esti trecut de 40.Oricum arati de 70(oamenii hidosi sunt si rai asa in compensare,sunt vesnic respinsi si libidinosi) si gandesti ca la 5.Si acum il jignesti si ii patezi numele,in lipsa lui,ma refer la ALS de la care ai avea de invatat: sa iei totul si cu umor ,dar la tine e tarziu. 5.Spre deosebire de tine,care esti un monument de calmitate,complezenta si toleranta mie nu-mi plac scandalurile.Daca tie iti plac n-am decat sa presupun ca in saloanele cu cuiburi de cuci,iti placea sa provoci scandalurile,sa o incasezi si pe urma sa iti faci tot tu injectii.Poate asa nimereai si un orgasm intelectual. 6.Esti lugubru,eu nu vb decat despre filme pe forum,tu in schimb te-ai injurat destul cu userii si cu criticii care mai ramasesera pe aici. Nu am probleme decat stressul cotidian,acel borderline din adolescenta e cam 75% specific femeilor.(dupa cum vezi sunt destul de transparenta si nu lovesc josnic sub centura,etc)In schimb matale ai sigur probleme mai grave de-atat.Am mai auzit de doctori care au avut bunul simt sa se interneze singuri.In loc sa-i nenoroceasca pe altii. No respect. |
Va rog frumos!
Marx si Pauline
Va rog, nu va mai insultati ca nu de asta am deschis eu topicu' asta. Are alt scop! Multumesc! |
Marx,imi pare rau pt ce am scris mai sus,nu ma onoreaza.Nimic nu este adevarat,am scris la nervi.Ai tot respectul meu si s-a vrut totul o gluma, a fost " cu scenariu".Poate asa facem trafic :)
Te respect ca medic si ca fin degustator de filme. Imi pare rau ca te-ai certat cu ALs si vreau sa va impacati.Acum poti scrie ce vrei,mi-am cerut scuze public,si chiar n-am timp sa stau f mult pe forum. |
ok, deci conflict aplanat
de bostan ce stiti, cum e ca profesoara? pe mine m-a socat la Si totul era nimic..., cand, desi era absolut evident ca sunetul si imaginea nu erau sincronizate, ea sustinea vehement ca filmul n-are nicio problema de acest gen :D |
ptr. Di Stefano
Filmul "Si totul era nimic" nu e alui Zizi Bostan ci a lui Cristina Nichitus!
Intr-adevar filmul este un nimic, adica un mare FAS! Cred ca orice student de la UNATC face un film mai bun decat al doamnei "profesoare" Nichitus alt "pedagog" care a nimerit din gresala in UNATC. Ce sa-i invete Nichitus pe studenti cand nu stie meserie nici pentru ea? A mai facut cu 16 ani inainte filmul "Liliacul infloreste a doua oara" tot un FAS! A facut si un documentar dupa revolutie: "Doamna cu trandafiri" (dupa jurnalul Marthei Bibescu" care e onorabil. Mai bine s-ar axa pe documentare. |
Stefan se referea la conferinta de presä, unde Nichituta si-o adusese pe Bostanca-ca "backup".
* * * Bostan e o MARE si CELEBRA profesoarä. - Afinitäti psihologice de mare acuitate. E incapabilä sä pätrundä, sä înteleagä, sä cunoascä personalitatea studentului. Comunicä mecanic, stereotip, superficial. - Obiectivitate blindatä. Se îndrägosteste (pedagogic!) de câte un student, si-l laudä desäntat, îl ajutä exagerat, pe fatä, în detrimentul celorlalti. Sau, dacä nu-i place o replicä scäpatä de un student (Octav Brânzei: "Doamnä, da' de ce-a rämas Tarkovski în sträinätate?"), îl dispretuieste public, îi sapä filmele de examen, îl picä în sesiune... - Super-riguroasä. Nu are nici brumä de schitä de intentie de sistem pedagogic. Povesteste chestii d-a valma, dupä cum vine vorba, se foloseste de exemple concrete disparate cu nemiluita, iar metoda ei centralä e directiva: "Fä cum îti zic eu, cä altfel iese prost." - Eruditä. Vorbeste cu greseli gramaticale si scrie cu greseli de ortografie. - Intuitivä. Exaltatä când ar trebui sä fie analiticä, si cinicä unde ar trebui sä fie empaticä sau emotivä. - O magistralä capacitate de analizä a filmlor. Ne punea "...Potemkin" în masa de montaj, si la fiecare cadru îl oprea si izbucnea: "Ei, da' de asta ce mai ziceti? :happy: DE UNDE LE SCOATE, DOMNULE??? :? :love: " Sau: "Ia hai sä-i numäräm fotogramele... 1, 2, 3, 4... Extraordinar! Cadrul ästa are doar NOUA FOTOGRAME!" :w00t: :love: La care eu: "Doamnä, sä nu uitäm cä asta e copie modernä, cu fotogramele dublate din douä-n douä - deci, ne rämân sase..." Ea: "Aää... da, da, sigur... :huh: trebuie sä tinem seama si de asta..." - Un caracter - beton! Mincinoasä, ipocritä, slugarnicä-n sus, tiranicä-n jos. (In anul III, fäcusem un film plin de strâmbe la adresa lui Ceausescu - recunosc: transparente, simpliste, si nici filmul nu era mare brânzä, cä ne impusese ca scenarii niste piesulite insipide de Mazilu; era cam un film de nota 6-7. Ea, speriatä de bombe si revoltatä cä nu montasem cum îmi ordonase, a refuzat sä-mi aprobe copia standard, si a vrut sä mä pice. Comisia, în schimb, a spus cä filmul nu e în nici un caz de picat, se tine acceptabil, si dacä refac unele post-sincroane cam stridente, merge si la copie standard färä probleme. - Stiam asta fiindcä Nae Caranfil stätea cu cana lipitä de perete si-mi povestea ce discutau, iar unele fragmente le mai auzeam si eu, când se deschidea usa... - Dupä "dezbateri", Bostan a zis cä toatä comisia a insistat sä mä pice, dar pe ea, vezi-Doamne, n-o lasä inima, asa cä-mi dä totusi un cinci, de milä - si cä "de copie standard nici nu s-a adus vorba.") - Un I.Q. astronomic: aproape 50. - Comunistä. |
Zisi Bostan
m. s.
|
Et voil�*! :oops: :(( :sick:
|
Pai hai sa-i luam la puricat pe toti.
http://193.203.205.239/index.html CATEDRA REGIE DE FILM SI TV 1. PROF.UNIV. ELISABETA BOSTAN 2. PROF.UNIV.DR. CRISTINA NICHITUS 3. PROF.UNIV.DR. GHEORGHE BALASOIU 4. PROF.UNIV.DR. LAURENTIU DAMIAN 5. CONF.UNIV.DR. MARIUS SOPTEREAN 6. CONF.UNIV.DR. COPEL MOSCU 7. LECT.UNIV.DR. DINU TANASE 8. LECT.UNIV. DR. DOINA MAXIMILIAN 9. LECT.UNIV.DRD. OVIDIU GEORGESCU 10. LECT.UNIV. NAPOLEON HELMIS 11. ASIST.UNIV.DRD. IULIANA CONSTANTINESCU 12. ASIST.UNIV.DRD. DORU NITESCU 13. PREP.UNIV. GABRIEL SARBU 14. PREP.UNIV. CORNEL PORUMBOIU 15. PREP.UNIV. TEODORA ALEXANDRU |
Anul trecut ma batea gandul sa ma inscriu la doctorat la Film. Dupa ce i-am propus subiectul si i-am dat si bibliografia corespunzatoare, Cristina Nichitus s-a oferit sa-mi coordoneze teza de doctorat dar mi-a pretins o spaga substantiala. Adica voia sa-mi vanda un loc scos la doctorat (finantat cu bursa de la stat) de UNATC! :shock:
Asa se ocupa locurile la doctorat in UNATC! |
:? De ce nu mä mir...? ;)
|
cat ti-a cerut?
|
Originally Posted by sergiu puiu:
|
pentru Stefano
Mi-a cerut 2000 de Euro.
Nu stiu daca era o afacere, avand in vedere ca daca vrei sa faci doctoratul fara bursa, adica pe un loc cu plata, acum te costa 4000 de euro! M-a luat prin surprindere ca daca stiam imi luam reportofonul cu mine si o inregistram. Culmea e ca eu nu am avut atatia bani sa-i dau si subiectul pe care i l-am propus eu l-a dat altui doctorand de al ei! |
si tu ce-ai facut? daca ai declara public aceste lucruri (mai public decat aici :D) crezi ca ai avea probleme? Sau crezi ca nu ar rezolva nimic? Mi se pare jenant mediul din UNATC care parca functioneaza dupa principiul (uneori eficient, dar per total deloc constructiv) "ce nu te omoara te face mai puternic".
LE: nu pot sa cred, e exact semnatura ta! :w00t: |
Daca mi-as fi inchipuit ca o sa-mi ceara spaga as fi inregistrat-o pe repotofon sau pe mobil dar nu am nici o dovada. Culmea e ca ar putea sa ma dea in judecata pentru calomnie. Mi-a cerut intre 4 ochi nu de fata cu martori!
Singura solutie e ca acum caut o bursa in strainatate, trimit CV-uri pe la universitati internationale de profil si chiar am primit un raspuns de la Universitatea Michelle Montaigne din Bordeaux France care acorda burse studii postuniversitare pe diverse specializari din domeniul filmului dar nu de doctorat in film |
mai du-te o data si fa-te ca ai uitat suma :)
oricum, din cate stiu in instanta nu sunt acceptate inregistrari facute fara stirea "partenerilor de dialog" :( |
Florian Potra
Am o intrebare: cum era Florian Potra ca profesor? Am auzit multe lucruri contradictorii despre el, si rele si bune. Nu mi-a fost profesor asa ca nu pot sa ma poronunt.
|
Potra mi-a fost si profesor, si era si prieten din liceu cu maicä-mea, asa cä l-am cunoscut bine.
Ca profesor, l-as plasa imediat dupä Littera: era metodic, clar, organizat - pedagog, ce mai. Comunica deschis si interactiv cu noi, atmosfera era dinamicä, destinsä, antrenantä. Era exigent, dar färä severitäti absurde. Unul dintre putinii profesori cu care învätai cu adevärat. Ca om, din päcate, nu stätea la fel de bine... Avea lacune de caracter si altruism. N-am sä propag acum diverse lucruri auzite si neverificate, ci doar unul, care-i cert: în 1983-84, am fost vecini în Rosetti, pe aceeasi scarä, eu stäteam la 5, el la 9. Intr-o dimineatä, machiorul institutului, Mihai Ionescu, a înteles gresit o stire de la radio si a crezut cä eu suferisem un grav accident de circulatie si eram în comä la spital. Vestea s-a räspândit ca fulgerul prin tot institutul, iar o sefä de productie - Rada Antip (Istrate), care dupä Revolutie a intrat în politicä - l-a sunat disperatä pe Potra, cu rugämintea sä coboare patru etaje pânä la mine sä afle ce se întâmplä. Potra s-a rästit cä numai de-asa ceva n-are timp, si a închis telefonul. Pe la prânz, färä sä stiu nimic, am coborât din bloc si ne-am întâlnit întâmplätor jos, la cabina telefonicä. Potra a izbucnit: "Ce faci, dom'le, hai cä de-azi dimineatä mä piseazä ästia de la scoalä cä ti s-a întâmplat nu stiu ce, si sä väd ce-i cu tine, de parcä n-as avea si eu treburile mele! Sunä-i si spune-le cä esti bine." Päcat... |
Mi se pare jenant sa judeci profesorii,omul din fiecare ,etc.Imi pare rau,dar asa se vede din afara.
|
Da, asta e o problemä... "Nu judeca, si nu vei fi judecat."
Eu, însä, îmi asum principiul: "Cu mäsura cu care judeci, vei fi si tu judecat." Ca atare, stiu cä Dumnezeu o sä mä judece cu aceeasi mäsurä cu care am judecat eu la viata mea. Nici nu mi-as putea dori ceva mai bun. Dincolo de asta, profesorii fac parte dintre acele persoane de o responsabilitate socialä aparte (aläturi de medici, preoti, juristi, legislatori, ministri), ale cäror izbânzi clädesc viitorul, si ale cäror esecuri îl pot distruge. In aceste categorii, societatea si individul investesc o încredere cu totul specialä. De aceea, se cuvine si se impune sä fie judecati sever si impartial, cu verdicte juste pe toatä gama - de la omagii nemuritoare pentru fäuritori, pânä la stâlpul infamiei pentru impostori. |
Originally Posted by Pitbull:
Draga domnule Columbeanu,eu sunt aproape nimeni,nu trebuie sa imi exemplificati.Dar asa cum pe dvs,pe mine ne deranjeaza criticile personale nu vad cum pe oamenii acestia nu i-ar supara,intrista.Si din afara se vede urat,imi prae rau,nu e un lucru ce face cinste. Marile valori,lucruri pozitive nu se construiesc pe barfe si pe disecarea defectelor altora.Noi nu ni le vedem pe ale noastre. Despre cei cu responsabilitati si care gresesc.. intentionat sa se argumenteze mai mult,nu doar prt a atrage userii pe forum in discutie..Ci de dragul "dreptatii"(care?) Sistemul e oricum corupt. Marx spunea ca Pintilie a mimat disidenta(se putea asta atunci?) Ca "Pisica rupta" a lui Daneliuc e graitoare,cartea.Nu o voi citi. Cine stie care e adevarul? Doar ei.Si oricum lumea e satula de exemple negative.In fiecare din noi zace un demon. |
Deocamdatä, informäm - corect si concret.
Judecata sä apartinä fiecäruia, în forul lui interior. |
Originally Posted by Pitbull:
Orice informatie presupune tact. |
All times are GMT +2. The time now is 04:06. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.