![]() |
C.N.C. - aberatii si coruptie
Sper sa nu irit pe cineva pt ca incep un nou topic.
Dar gasesc interesanta trecerea in revista a aberatiilor din regulamentul de concurs. In topicul HBO-Romania .... va semnalam doua uriase aberatii. Aberatii pentru cei cu bun simt si OPORTUNITATI pentru cei citiva initiati care mulg CNC de citiva ani. CALITATEA REGIZORULUI DEBUTANT 1. Calitatea regizorului care atirna in proportie de 25% la punctajul final al unui proiect depus in concurs(25 de puncte din max 100). Din premii/selectii in festivaluri internationale un regizor poate obtine max 15 puncte. Restul de 10 puncte se pot obtine doar din numarulde televiziuni care au difuzat filmul. Si vorbim de acelasi film! Adica e musai sa iei si o poala de premii cu filmul dar si sa fie difuzat apoi. Pentru difuzare primesti cite 1 pct pentru fiecare televiziune. :) OBIECTII A. Pai daca concurez la sectiunea DEBUT se cheama ca am facut doar scurt metraje. Cite scurt metraje au fost cumparate/difuzate de televiziuni? Si aici intervin pilele din Romanica care-ti pot deschide usile la televiuni. Recent am vazut si pe PROCinema un grupaj de scurt metraje. B. Ce are a face asta cu talentul regizorului? Sint o gramada de filme tembele difuzate de televiziuni si o gramda de filme geniale ignorate de televiziuni. Si cine semneaza contractele cu distribuitorul? REGIZORUL? De cind? PRODUCATORUL! C. Aberatia nu este tocmai o aberatie. Asa esti obligat sa apelezi la casele de productie care au puncte. Ma cam repet. Promit sa nu o fac pe viitor! :) |
completare
referitor la cele scrise mai sus ... consultati ANEXA 11 C din regulamentul de concurs-sesiunea 2007 Noiembrie.
il gasiti si in topicul HBO-Romania .... |
numarul de spectatori
Probleme si mai grave apar la CALITATEA REGIZORULUI (categoria-regizori "consacrati").
Se iau in calcul si numarul de spectatori! Dar pentru ca DEDICATIA sa fie clara ... in regulament se spune ... numarul de spectatori inregistrat in cinematografe din alte tari. Nu pun ghilimele pt. ca am citat din memorie. O sa revin cu copy&paste. Asta in conditiile in care producatorii care tot participa si tot cistiga la CNC ... detin si sali de cinema! Curat democratic! Media PRO - detine CINEMA PRO (fostul Luceafarul) Ion Ionescu - detine Glendale Studio (cinema Cotroceni) Ada Solomon si Tudor Giurgiu - detin salile din Cityplex Si astfel ajung sa concureze (pe numar de spectatori) filme care au avut doar 2 copii cu filme care au ajut 6 copii, filme care au fost tinute in cinematografe 7 zile cu filme care au fost tinute in cinematografe 1 luna. :) |
http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-734.pdf
Ce aflam citind lista festivalurilor care aduc puncte regizorilor si producatorilor la viitoarea sesiune de concurs-iulie 2008? Ca s-a imbogatit lista festivalurilor de categoria A. CATEGORIA 1 (A) - FESTIVALURI INTERNATIONALE ACREDITATE DE F.IA.P.F - BERLIN -Germania - BILBAO -Spania - CANNES -Franta ( indiferent de sectiunea de participare) - CAIRO -Egipt - KARLOVY VARY - Cehia - LOCARNO - Elvetia - LOS ANGELES ( AFI FEST)- SUA - MAR DEL PLATA –Argentina - MONTREAL -Canada - MOSCOVA -Rusia - OBERHAUSEN - Germania ( scurt metraj) -SAN SEBASTIAN – Spania - SHANGHAI -China - TOKYO -Japonia - TORONTO - Canada ( scurt metraj) - VENETIA -Italia Si a aparut pe lista pina si CAIRO! Bravo!Uite asa ... pina si filmul Cristinei NICHITUS, care a fost selectionat la CAIRO, ajunge sa fie punctat la fel ca un film selectionat la CANNES, Venetia (MOstra, nu vestivalul obscur din Venetia la care a tot luat premii Tica!) sau Berlin(Berlinala)! Si mai ziceti ca nu sint toti in cirdasie? Ca noul val are si ceva urme de perlan in el? Cine a avut interes sa apara AFI FIlm Festival si Toronto pe lista celor de categoria A? Nu mai zic de restul festivalurilor nimic, sint cit sa primeasca toata lumea puncte. Dragilor de ce nu o faceti pe fata? Sa fie TIFF, GOPO si NEXT capete de lista si gata. O tot dati dupa plop ca poate nu se prinde lumea. |
Originally Posted by sergiu puiu:
Am mutat aici mesajul ästa, nu e necesar sä deschidem saptejdemii de topicuri despre coruptia din C.N.C. Mai bine mai putine, dar mai eficiente. |
Ingerul necesar a fost la Cairo si Shanghai, deci are 2 selectii in festivaluri (cica) de clasa A :)
Probabil pe viitor orice festival va deveni la fel de important precum Cannes-ul sau Berlinul atata timp cat interesele lor vor cere lucrul asta. |
dar Romila?
Dar ma intreb ... CLAUDIU ROMILA care a impuscat si el un premiu la un festival din Moscova(nu stiu daca este acelasi cu cel de pe lista CNC) urmeaza sa fie punctat la fel ca unul ce a bubuit la Cannes, Berlinala sau Venetia-MOSTRA? O sa poata bomba pieptul si Stelian Tanase ca un scenarist premiat ce este!
:) Nu ar fi prima oara cind cei care calculeaza punctele la CNC gresesc in favoarea unora si in defavoarea altora. Vezi ... cite contestatii au fost acceptate la ultima sesiune de concurs. A platit cineva pentru acele greseli? |
CASTEL FILM-o adunatura de impostori
SI ce noutati mai aflam din ograda ministrului Adrian Iorgulescu si a subalternului sau Eugen Serbanescu?Ce surprize ne-au pregatit pentru iulie 2008?
Ghid de completare - In atentia producatorilor http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-751.pdf ÎN ATENÞIA PRODUCÃTORILOR 2. Producãtorii care au fost coproducãtori într-o coproducþie cinematograficã, vor face dovada participãrii lor prin contract de coproducþie. ORDIN Nr. 2359 din 27 mai 2008 privind modificarea ºi completarea Regulamentului privind concursul de selecþie a proiectelor cinematografice în vederea acordãrii de credite financiare directe pentru dezvoltare de proiecte, producþie ºi distribuire de filme, aprobat prin Ordinul ministrului culturii ºi cultelor nr. 2.335/2006 EMITENT: MINISTERUL CULTURII ªI CULTELOR PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 452 din 17 iunie 2008 http://www.cncinema.abt.ro/Files/Documents/fls-730.pdf ART20 6. La articolul 27 punctul 8, dupãlitera d) se introduc douãnoi litere, literele e) ºi f), cu urmãtorul cuprins: "e) În cazul în care producãtorul a avut calitatea de coproducãtor într-o coproducþie cinematograficãinternaþionalã, doveditãprin contract de coproducþie, acesta beneficiazãde punctajul corespunzãtor recunoaºterii internaþionale ºi succesului comercial ale respectivei coproducþii. f) În cazul în care producãtorul a avut calitatea de coproducãtor într-o producþie româneascã, doveditãprin contract de coproducþie, acesta beneficiazãde punctajul pentru recunoaºterea internaþionalãºi succesul comercial ale respectivei producþii, corespunzãtor contribuþiei tehnice ºi financiare a acestuia în realizarea filmului." Si cui ii este destinata smecheria asta? Ati pomenit casa de productie care sa fie COPRODUCATOR la un film si sa nu doreasca sa fie prezenta pe generic? Ei bine ... exista in ROMANIA! CASTEL FILM sustine sus si tare ca a fost coproducator la filmul COLD MOUNTAIN. Asta pentru ca este un film premiat cu OSCAR si deci aduce multe puncte firmei cind aceasta se prezinta la CNC cu alte proiecte. Dar CASTEL FILM nu este trecut pe generic drept COPRODUCATOR! http://www.imdb.com/title/tt0159365/companycredits Aruncati voi un ochi sa vedeti unde este trecuta firma CASTEL FILM. Si atunci vine smecherasul de Adrian Iorgulescu cu o idee sugerata de Eugen Serbanescu. Pai calitatea de COPRODUCATOR trebuie dovedita pe hirtie nu pe generic! Asta ca sa le inchida gura celor ce ridica glasul sustinind ca in trecut CASTEL FILM a obtinut puncte nemeritate la CNC!!! Eu VOMIT, voi nu? Imi este teama ca o sa vomit peste tambalul peste care au aruncat batista cei din noul val. |
poi bine da' tre s faca dovada de "contract de coproductie", nu?
in mod normal, daca nu sunt coproducatori astia de la castel, americanii n-ar trebui sa le semneze contractul si pe IMDB scrie la OTHER COMPANIES: "Castel Film Romania production services: Romania (as Castel Film Services, Bucharest, Romania)" |
Deja strutocamila a devenit hipopotamofluture cu trei capete si solzi de peste.
Regulamentul asta e de risul curcilor. Eu zic sa renuntam complet la el si sa il inlocuim cu unul in care sa nu existe decit UNICUL criteriu logic si de bun simt : CALITATEA SCENARIULUI. Regizorul atasat sa dovedeasca prin ce doreste el ca stie meserie, la latitudinea sa. Nu ne intereseaza decit sa stim ca stie meserie, suficient cit sa transpuna cel putin corect un scenariu in film. In primul rind, sa avem certitudinea ca are forta, talentul si dorinta de a se inhama la o intreprindere atit de grea cum este filmul. Si ca isi intelege si simte subiectul si il intereseaza nu banii si faima, ci sa transpuna o poveste cu care sa ne subjuge. Asta e tot ce conteaza. Premiile au ajuns ceva total derizoriu, iar numarul de spectatori la fel. E fix ca la situatia cu retrocedarile. Chiar nu v-ati saturat de atitea mismasuri si incurcaturi si aranjamente si minciuni bagate in ochi? Dupa care, sa se atribuie banii, conform notei si alfabetului, ca in filmul lui nae. :lol: Daca nu intri la concursul din iulie, iti vine rindul sa zicem in maximum 2 ani. Ca sa nu mai fie atitea discutii halucinante. Sa stim o treaba : la primul concurs cistiga cei cu A, B,C.D si poate si E, se pregatesc cei cu F, G etc. E o bataie de joc de cartea recordurilor. Nu au nici o sansa sa cistige cei realmente buni, ca sa intram si noi in rindul lumii civilizate. |
Pai daca-ti inchiriez tie trotineta si te platesc cu 150 euro/zi pentru trotineta .... se cheama ca tu esti COPRODUCATOR la filmul meu?
Alta-i povestea daca tu pui la bataie trotineta de pe balcon gratis.Dar ar trebui sa pui la bataie si balconul, si scara blocului, si banii din salteaua parintilor! Tu nu ai vazut pe generice mentiuni de tipul ... multumim firmei X, multumim firmei Y? Astea erau pentru trotinete oferite gratis.Pentru calitatea de COPRODUCATOR la un film cu un buget urias trebuie sa pui multe la bataie.Nu poti sa oferi servicii in valoare de 50-100 mii dolari(preturile oricum sint umflate la CASTEL FILM) la un film cu buget de milioane si sa speri la calitatea de COPRODUCATOR!!! COPRODUCATOR inseamna mai mult decit sa participi la realizarea unui film. Si in primul rind COPRODUCATORUL are parte apoi din banii produsi de film, din profit !!! ASTA-I SI MOTIVUL PENTRU CARE UN COPRODUCATOR apare pe generic, afise si alte materiale promotionale. CASTEL FILM a taxat toate serviciile oferite pt COLD MOUNTAIN. Ca apoi a facut rost de o scrisorica de la americani cum ca romanii au fost coproducatori ... asta-i alta socoteala,tine de moralitatea celor din echipa de productie. Plicul nu-i inventie romaneasca. Ma indoiesc ca acea scrisorica/acel contract este real/legal.Daca exista. |
rocky,
Hai sa discutam pe marginea regulamentului existent. Daca lasam doar calitatea scenariului sa faca ierarhia finala a proiectelor le acorzi putere discretionara celor din comisia de jurizare. Si o sa apara din nou in comisie oameni mereu gata sa dea 2 pe linie celor ce trebuie scosi din concurs.O fac ei si acum, daca o sa conteze doar nota pe scenariu nu o sa mai judece deloc. Cum itit explici faptul ca atunci cind pilosii ce trebuie sa cistige la CNC dar nu au puncte ca regizori ... iau note mari la scenariu(vezi sesiunea de concurs noiembrie 2006)? Si atunci cind pilosii au in spate case de productie galonate ... notele la scenariu scad(vezi sesiunea de concurs noiembrie 2007).Asta ca sa le iasa punctele la socoteala. Exemplul cel mai graitor de pilos cu nota mare la scenariu ... ALEX ROTARU - sesiunea noiembrie 2006. titlul scenariului: SFIRSITUL PLOILOR scenariul®ia: ALEX ROTARU producator: M-Film antecedentele regizorului(premii,festivaluri): 0 puncte antecedentele producatorului(premii,festivaluri): 0 puncte ALEX ROTARU are o singura calitate. Este fiul lui George Rotaru. Cine este George ROTARU? Prietenul si partenerul de afaceri al lui Adrian Iorgulescu. Si pentru ca juniorul trebuia sa debuteze ... a luat 09.43 la scenariu !!! :) |
@puiu
nu k tin cu ei, dar nu TU esti cel care defineste cine este coproducator si ce trebuie sa faca acela. daca americanii i-au trecut la " production services" mie imi poate suna a coproducator |
ma scuzati dar vorbiti in necunostinta de cauza - sau poate e doar semantica de vina. Un co-producator nu este un prestator de servicii, nici chiar daca le face pe gratis. E ca si cum Kodak s-ar trece coproducator la toate filmele din lume care le folosesc pelicula si serviciile de developare contra cost, si la cele carora si-au donat total sau partial serviciile si produsele. Un coproducator are putere de decizie, intr-o oarecare masura. isi da cu parerea. isi ia raspunderea. Nu numai la nivel de bani - la nivel de decizii creative. Are putere, fiindca partenerii sai ii acorda incredere si il respecta - acesta fiind girul profesional si moral pe care clauzele din concursul CNC ar trebui sa-l recompenseze. Firesc, apoi ia parte si in cistigul financiar si de prestigiu al filmului. E un credit care se cistiga greu si nu se acorda usor, mai ales la americani, fiindca inseamna ceva. de asta castel e trecut ca "other companies" - fiindca e cale lunga de la pozitia de prestator de servicii si pina la cea de co-producator. Americanii sint foarte atenti cu creditul fiindca inseamna bani si faima - genericul filmului e considerat document legal si in baza lui poti sa ai pretentii la statut de coproducator, co-scenarist sau mai stiu eu ce. Castel, sa ma scuze, nu e decit un angajat umil al companiei producatoare americane indiferent ce scrie in contract. "Contract de coproductie" ca atare e o sintagma romaneasca. Sint sigura ca in sistemul american se cheama altfel, daca exista. Din partea americanilor, ei si-au exprimat parerea despre contributia Castelului pe genericul filmului.
|
da. eu vb in necunostinta de cauza :huh:
|
scuze n-am vrut sa pun pe nimeni la punct, doar sa clarific :oops:
|
nu eram ironic si nu m-am simtit pus la punct.
doar k pur si simplu aveai dreptate si n-am niciun motiv s nu recunosc kestia asta direct si smiley-ul ala trebuia sa ilustreze diletantismul |
castel film nu a fost co-producator la Cold Mountain, dupa cum scrie si pe imdb. vezi cazul Joyeux Noel unde pe imdb, Media Pro Pictures apare ca co-producator intr-o lunga lista. Dar ca cei de la Castel au facut o magarie si au facut rost de un contract de co-producator.. asta e alta discutie si nu pune sub semnul intrebarii regulamentul CNC ci legalitatea acelui contract intre Castel si adevaratul producator.
Dar e adevarat, sunt foarte multe nereguli in CNC si nimic nu prea poate fi schimbat. Palme d'orul lui 432, apoi Ursul de aur al Zilei Bune de Plaja, apoi Palme d'orul lui Megatron ii certifica pe cei din CNC s-o tina tot asa. N-o sa vrea nimeni sa se schimbe un sistem care pana acum a dat roade. |
Pai roadele astea seamana cu productiile la hectar raportate partidului inainte de 1989.
Sint mult gonflate de presa si de critica de film. Pai avem critici de film ce jurizeaza scenarii. Sa fie ei oare obiectivi apoi cind film iesit pe ecrane este de toata jena? Pina acum nu s-a intimplat. Si daca luam filmele premiate in ultimii ani(chiar si scurt metraje) ... recolta este slaba. Slaba nu la numarul de premii(un singur film poate aduna zeci de premii!) ci la numarul de filme premiate. Ce folos ca avem 2-3 filme care fac valuri in festivaluri cit timp restul sint mediocre? Care este valoarea reala a CNC?Cea data de citeva filme premiate sau cea data de grosul filmelor mediocre? Iar privitor la CASTEL FILM ... CNC este chemat sa vegheze la respectarea regulamentului. Nu-i normal sa inghita ca o stiuca lacoma orice hirtie cu antet colorat. Va promit insa surprize pe acest subiect. Ca sa fie CASTEL FILM coproducator la COLD M. trebuie sa vrea multa lume. Si nu golanasi vorbitori de engleza care sa fie cumparati cu 3 lei. |
Am niste intrebari pentru voi toti.
1. Daca un regizor cistiga concursul de scenarii la sectiunea LUNG METRAJ DEBUT cu un film dar il abandoneaza cum este el evaluat pe viitor daca revine la portile CNC? Tot la sectiunea DEBUT concureaza sau nu? Sau ... va prezint alta situatie. 2. Daca cel ce cistiga la LUNG METRAJ DEBUT si abandoneaza apoi proiectul finantat de CNC pentru a realiza un altul pe cont propriu? Si aici ma refer si la CORNEL PORUMBOIU. Omul a cistigat in 2004 sau 2005 finantare pentru debut in lung metraj si a renuntat la proiectul respectiv. Dar Cornel a facut A FOST SAU N-A FOST pe banii sai si a bubuit la Cannes cu el. A impuscat la Cannes marele premiu pentru film de debut. Daca Porumboiu revine la CNC pentru o finantare el la ce categorie intra? Se ia in calcul orice debut indiferent de finantare sau se iau in calcul doar debuturile pe banii CNC? Despre asta nu se zice nimic in regulament/lege. Pt. moderatori ... ati schimbat titlul acestui topic desi cel initial pus de mine era mai la obiect. Cel propus de mine era ceva de genul- CNC-aberatii ale regulametului de concurs. Scuze pt reactia mea intirziata, acum am observat. Chestia cu coruptia arunca topicul intr-o alta zona. Pina acum imi cereati dovezi (eventual poze sau inregistrari video la calitatea HD!) ... iar acum sariti voi pirleazul inaintea mea. :) |
M-a surprins apariþia unui topic nou, dar dacã îºi propunea analizarea regulamentului concursurilor CNC, atunci se explicã. Nu neapãrat aberaþii, ci pur ºi simplu „despre regulament”. Eu am sperat sã se dezbatã acest subiect în topicul „Concurs CNC 2008”, dar se pare cã nu avem printre useri, aºa cum speram eu, gazetari care sã pãtrundã la CNC sau alte instituþii, în virtutea dreptului la informare, pentru a implica persoanele cu decizie în acest domeniu. În aceastã situaþie, vorbim noi între noi. Ba mai mult, pentru cã Sergiu Puiu scrie în douã locuri, va trebui sã fac ºi eu acest lucru, ca sã nu fie singur.
|
Originally Posted by sergiu puiu:
pit, stii ceva despre asta? |
Da, eu l-am schimbat, pentru cä formula initialä era prea limitativä; nu e vorba doar de aberatiile regulamentului de concurs, ci si de cele procedurale, precum si de traficul de influentä, de spägi, de tot haloimäsul de acolo. De-asta am optat pentru ceva mai cuprinzätor.
|
Originally Posted by sergiu puiu:
nu stiu de ce am senzatia ca faci confuzie intre producator/ coproducator si finantator. producatorul nu vine el personal cu banii, ci face rost de resursele finaciare. tot asa si coproducatorul. se opteaza pentru "angajarea" in proiect a unui coproducator in momentul in care acesta fie vine cu niste relatii, fie cu propriul sau renume. Sunt absolut convinsa ca Martin Scorsese nu a facut absolut nimic concret pentru productia filmului "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii", insa faptul ca apare pe generic sunt convinsa ca a deschis multe usi. |
Dar macar apare pe GENERIC!
CASTEL FILM sustine ca este co-producator al filmului COLD M. dar nu este creditat ca atare. Nu apare nici pe genericul filmului si nici in materialele promotionale ale filmului Cold M. Este co-producator al filmului doar in baza unei fituici care este vinturata la CNC doar ca sa le aduca puncte pentru alte proiecte. Citeste cu atentie ce a postat Transilvana, a avut grija si rabdarea sa explice cum si ce. AM DE FACUT O PRECIZARE. Eu nu incerc sa conving pe nimeni de nimic. Toate mesajele postate de mine pe acest forum sint harazite celor inocenti care chiar cred in ideea de concurs CNC. Sau celor ce cred moraliatea personajelor de tipul TUDOR GIURGIU, CRISTI MUNGIU, ADA SOLOMON sau CRISTI PUIU. Avem regizori dar din pacate nu avem si caractere. Aceste regulamente de concurs sint opera celor 4 in principal. Dar si a CORNELIEI PALOS si MONA MUSCA. |
scuze pt literele in plus dar si pentru cele lipsa!
asa mesajele mele sint in spiritul regulamentelor CNC. :) |
Originally Posted by ricutza:
ricutza, tu faci un pic de confuzie intre co-producator si executive producer (titlul in engleza inseamna cu totul altceva decit ce se intelege in terminologia romaneasca prin producator executiv). Martin Scorsese a fost executive producer la Mitulescu, credit care intr-adevar se atribuie chiar si numai pentru permisiunea de a-ti folosi numele. |
Originally Posted by transilvana:
da, am retinut gresit si nu am verificat inainte sa postez...mea cupla.... in rest stiu relativ bine si ce inseamna producator (si la noi si la americani), co-producator, exacutive producer si producator exacutiv (care sunt intr-adevar doua lucruri foarte diferite).... ;) :P |
transilvana, corect si la obiect.
am vrut sa arunc un ochi pe genericul filmului lui Mitulescu inainte de a posta mesajul dar n-am avut timp. este cum spune transilvana. ca executive producer poate sa apara cineva pe generic doar pt. ca numele lui este deja un BRAND capabil sa atraga finantari si interesul distribuitorilor. daca este o celebritate numele lui functioneaza ca un cec in alb. cec pe deplin meritat de Catalin Mitulescu. dar in USA cel cu realtii si cu capul bun de deschis usile este in general PRODUCATORUL ASOCIAT. asta ca sa nu-si imagineze cineva ca MARTIN SCORSESE a stat cu telefonul la timpla pe perioada filmarilor ca sa verifice locatii, ca sa semneze toata faxurile catre CNC, ca sa se certe cu Serbanescu pentru ultima transa de bani, ca sa verifice programarea actorilor etc. :) |
Mie nu mi se pare tocmai OK ca la CNC sa vina regizori straini si sa impuste finantari.
Pai daca vin regizori din POLONIA, UNGARIA, FRANTA ... de acum incolo timp de 10 ani romanii nu mai prind finantari. Nu mai spun ca aia au nume uriase, dar mai fac si incasari fabuloase. Cei ce se bucura la gindul ca ... "uitati cit de europeni sintem, la DEBUT avem o frantuzoaica in 2008!" ... sint complet idioti. In primul rind este vorba de o actrita care are doar doua calitati si un mare defect. Cele doua calitati ar fi ca arata f. bine pentru virsta ei si are relatii. Marele ei defect este ca n-a REGIZAT in viata ei un film! Si totusi ... citi ROMANI au primit finantari la CNCul din Franta? :) |
corect.
si, sa-mi fie iertata blasfemia, dar nici Radu Mihaileanu nu prea ar avea ce sa caute la banii romanesti pentru coproductii care nu vor reprezenta Romania in competitiile internationale. |
E normal sa fie corupt ca e de stat. Lasa ca le convine cand "rumega" banii toti, fie ca iese un cacat fie ca nu. Care e smecher sa faca filmu' pa banu' lui sau pe ai sponsorului.
|
Asta am postat pe topicul concurs cnc 2008.
Ca sa intelegi ca nu poti gasi sponsori daca nu ai cistigat la CNC! Hai ca am ajuns sa citez din mine. :) "Ce este de remarcat la ultima sesiune. Punctajul a fost la vedere. Ca sa stim si noi cite puncte ia un regizor sau altul. Cite puncte casa de productie, citi bani au cerut unii si citi bani au primit! Pentru asta merita felicitari. Trist este insa ca la debut in lung metraj avem 3 regizori( 3 din 4!) cu ZERO puncte la calitatea regizorului. Dar astia chiar nu au rusine. Si acum o sa-l vedem pe DAN CHISU si in calitate de regizor "talentat" nu doar in calitate de bucatar, marinar, bursuc gastric. Sa vedeti voi aici cazatura, Barna a fost parfum cu Dincolo de FILM. Cei ce dau cu bolovani in Cristi PUIU pe motiv ca s-a intors la CNC nu au habar cum este cu legea ce guverneaza fondurile destinate cinematografiei. Unui regizor ii este imposibil sa obtina bani de la televiziuni si agentii de publicitate pentru un proiect(poate sa fie genial scenariul!) daca acel proiect NU este cistigator la CNC. In lege se spune ca televiziunile, agentiile de publicitate si bla-bla-bla fie dau banii(obligati fiind de lege!) catre OFNDUL CINEMATOGRAFIEI fie isi aleg un film cistigator la CNC catre care pot sa indrepte max. jumatate din banii datorati fondului. Adica daca ai de dat suma X la stat poti sa dai doar X/2 la stat si cu X/2 poti finanta proiecte cistigatoare la CNC. Adica unora ca MUNGIU, PUIU sau PORUMBOIU le este la fel de greu sa obtina finantari ca unui regizor NONAME daca proiectele lor nu-s cistigatoare la CNC. Oare am fost clar?" |
Adica poate ca scenariul frantuzoaicei este genial si poate ca nota este luata pe drept.
Eu puneam in discutie principiul, ideea ca unor regizori straini sa li se permita participarea la concursurile CNC. Stiu ca teoretic si romanii se pot duce la "CNCurile" altor tari ... dar cu ce sanse? Si acum a venit actrita made in France ... dar ce ne facem daca vin si colegii ei regizori din Franta? Tudor Giurgiu a deschis CUTIA PANDOREI la aceasta sesiune. Nu ne ramine decit sa fugarim regizori straini cu palmares(si sint o groaza in Europa! )ca sa prindem finantari la CNC. Are cineva telefonul lui LARS? :) Imi pute Mungiu, imi pute Giurgiu, imi pute Muntean ... eu vreau sa fac filme cu LARS! :) |
Originally Posted by sergiu puiu:
|
OK,am gresit. FINANTATORI(televiziuni,agentii de publicitate etc) si nu sponsori.
Deci prin FINANTATORI inteleg firme care ORICUM DAU BANI STATULUI OBLIGATI FIIND DE LEGEA CINEMATOGRAFIEI. Aceste firme pot alege intre a da statului banii direct sau doar 1/2 urmind ca restul de 1/2 sa mearga in proiecte girate de catre CNC. Sigur, sint mai multe filme productii 100%independente(adica fara bani CNC). Din pacate epoca asta romantica a cam apus. Acum este imposibil sa-ti faci o echipa buna fara bani. |
Finantarile CNC-ului
275.000 lei da CNC-ul pentru un festival care anul trecut baga in competitia principala Supravietuitorul lui Sergiu Nicolaescu si No Country For Old Men al Fratilor Coen.
Rezultatele sesiunii de finantare a manifestarilor cinematografice organizate in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2009 sunt cel putin surprinzatoare: cea mai mare suma acordata de comisia CNC unui festival, dupa cea data Festivalului International de Film Transilvania (TIFF), este pentru Festivalului International al Producatorilor de Film Independenti - IPIFF. Festivalul va avea loc cel mai probabil in iulie 2009 cand se va desfasura ce-a de-a patra editie. In 2008 selectionerii Festivalui (care este un proiect al Uniunii producatorilor de film si audiovzual din România si al Patronatul societatilor de productie din cinematografie si televiziune - UPFAR/PSPCT) au luat o decizie care discrediteaza aceasta manifestare cinematografica: au pus in aceeasi sectiune competitionala pelicule de Oscar (No Country For Old Men de Fratii Coen, There Will Be Blood de Paul Thomas Anderson, Atonement de Joe Wright, La vie en rose de Olivier Dahan), filme de autor din Asia si Europa (My Blueberry Nights de Wong Kar Wai, Nuovomondo de Emanuele Crialese), precum si doua productii romanesti (Restul e tacere de Nae Caranfil si Supravietuitorul de Sergiu Nicolaescu). Apoi, o alta nedumerire vine din dubla finantare a APFR-ului (Asociatia pentru promovarea filmului romanesc) pentru acelasi eveniment: ”Shooting Stars- Festivalul de Film de la Berlin”, in conditiile in care anul acesta nu avem din partea Romaniei niciun reprezentant la Berlinale - Shooting Stars. Astfel, pentru “Editarea” cataloagelor de prezentare si a altor materiale promotionale s-a aprobat un buget de 80.000 de lei, iar pentru “altceva”, adica proiectul numit simplu “Shooting Stars- Festivalul de Film de la Berlin” s-au acordat 38.000 lei. Pentru organizarea Pavilionului Romanesc la Festivalul de Film de la Berlin APFR a primit 120.000 de lei. |
Re: Finantarile CNC-ului
Originally Posted by Gloria:
Probabil e inclusa spaga care trebuie data ca sa ia un roman la anul. |
Foarte posibil! O proportie consistentä din actiunile C.N.C. o reprezintä gestionarea spägilor, delapidärile, spälärile de bani si alte manevre. Acelasi e si motivul producerii/finantärii unor vome ca peliculele lui Barna, Daneliuc, Cärmäzan, Serban Marinescu, etc. Sunt si rusinoase valoric, si falimentare financiar: rolul lor e acela de vehicule bänesti ilicite: din subventii, se alocä sume mari onorariilor asa-zisilor "autori" si spägilor aferente pentru membrii comisiei, toatä lumea e multumitä, iar cu restul de bani se impresioneazä pelicula-pretext.
|
pai ce, autostrazile se fac altfel pe aici?
orice roman viseaza la micul lui butic, in care sa nu piarda nimic dar cu care sa incaseze la max. money for nothing and kitsch for free. |
Re: Finantarile CNC-ului
Originally Posted by m3lku:
:lol: :lol: :lol: la multi ani mey.. |
Re: Finantarile CNC-ului
Originally Posted by Airlight:
:) |
Originally Posted by Dan Mihu:
eu zic ca este timp pentru redactarea unui document cu propuneri. dar putem trimite si noi, oameni neconstituiti in vreo organizatie profesionala? |
Sigur cä putem!
Intrebarea e dac-or sä ne ia în seamä...! |
Originally Posted by Pitbull:
|
Nu ni-l publicä nici dracu'.
Dar, dacä vä adunati sä-l facem, în astea patru zile care este, I'm with you. |
eu propun asa:
1. scenariul - 70% din nota finala 2. regizorul - 15% 3. casa de filme - 15 % 4. nota minima pentru scenariu: 7.00 5. toate informatiile despre concurs, note, felul in care a notat fiecare membru al juriului, etc., sa fie publice, conform legii 544 a informatiilor de interes public. practic, daca eu fac o cerere prin care solicit absolut toate detaliile ce tin de rezultate, sa-mi fie furnizate in maximum 30 de zile. |
In mare, sunt de acord cu tine - desi, dac-am sta la o discutie, poate-am mai ajusta procentajele alea - nu stiu...
Mai adaug: o metodologie de jurizare a scenariilor complet separat - nu ca elemente ale proiectelor. O datä notate scenariile, cele admise vor fi apoi incluse în pachetele-proiect discutate pentru finantare, iar nota lor nu va avea nici o influentä. Astfel, se vor preveni aberatii gen: - scenariu de nota 5, acceptat fiindcä producätorul si regisorul au punctaje mari; - Iclozan si Barna, cu proiect acceptat fiindcä scenariul a luat nota 9! Ideea cä "un regisor poate ridica un scenariu slab" sä se aplice INAINTE DE CONCURS - adicä, sä-l rescrie, sä facä din el scenariul äla bunu', si abia ASA sä-l înscrie! Evident, reversul e de la sine înteles: nimic mai simplu, decât ca un dobitoc sä distrugä un scenariu bun (vezi Popovici, cu "Un acoperis deasupra capului"). |
Cineaştii cer desecretizarea proiectelor şi criterii obiective de punctare la concursul CNC
Criterii obiective şi clare de punctare, precum şi desecretizarea proiectelor, se numără printre propunerile făcute de cineaşti pentru modificarea regulamentului la concursul de proiecte organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC). O parte a regizorilor şi-au trimis propunerile chiar vineri, în ultima zi a intervalului pus la dispoziţie de CNC. Alţi cineaşti au precizat, pentru NewsIn, că şi-au mandatat colegi pentru a face acest lucru sau că şi-au exprimat punctele de vedere, în mai multe rânduri, înainte de invitaţia CNC. "Propunerile centralizate de Cristian Mungiu vor ajunge la CNC în după-amiaza zilei de vineri", au precizat reprezentanţii casei de producţie a lui Mungiu. În opinia lui Mungiu, selecţia ar trebui făcută de un organism independent, pe baza datelor puse la dispozitie de CNC. După anunţarea rezultatelor de la ultimul concurs de proiecte al CNC, Mungiu a redactat o scrisoare deschisă către Ministerul Culturii, în care propunea ca tuturor membrilor din comisiile de selecţie să le fie solicitate declaraţii pe propria răspundere, în care aceştia să precizeze dacă s-au făcut presiuni asupra lor de a favoriza anumite proiecte. Membrii comisiei ar mai trebui, în opinia lui Mungiu, să aibă obligaţia de a face o apreciere scrisă despre proiectele câştigătoare, urmând ca ei să nu mai facă parte din viitoare comisii de selecţie in cazul în care carierele publice ale filmelor notate de ei diferă semnificativ de estimările pe care le-au făcut. Potrivit lui Mungiu, este necesară şi o recalculare a punctajelor aplicanţilor la concursurile CNC anterioare, cu aplicarea strictă a regulamentului şi folosirea doar a datelor care se confirmă din declaraţiile candidatilor, recalculare ce ar putea furniza, în unele cazuri, rezultate semnificativ diferite faţă de cele care au desemnat câştigătorii. Cristian Mungiu apreciază că, pe termen scurt, regulamentul de concurs trebuie modificat în sensul revenirii la spiritul său iniţial, acela de a sprijini valoarea probată prin succese incontestabile în festivaluri de prestigiu incontestabil, prin vânzări şi încasări probate prin returnări de fonduri către CNC. Regizorul mai spune că este preferabil ca membrii comisiei de selectie şi experţii comisiei financiare să nu fie aleşi de CNC, iar verificarea dosarelor, inclusiv a bugetelor candidaţilor, trebuie făcuta înainte de concurs, în aşa fel încât etapa a doua a concursului să nu fie interpretabilă. Un alt regizor din "noul val", Tudor Giurgiu, spune că, în ultimii doi ani, a trimis mai multe propuneri de îmbunătăţire a regulamentului. "Ca membru al Asociaţiei Cineaştilor din România, am tot trimis propuneri de îmbunătăţire a acestui regulament. În ultima săptămână nu am trimis, însă ştiu că va face acest lucru Cristian Mungiu. Principala doleanţă a mea este eliminarea oricărui tip de echivoc în ceea ce priveşte criteriile de acordare a acestor finanţări", a declarat Giurgiu, care a fost mandatat şi de Stere Gulea să îl reprezinte în această problemă. La propunerile lui Mungiu şi Giurgiu subscriu mai mulţi regizori tineri. "Eu, personal, nu am trimis nimic. Din câte ştiu, Cristi Mungiu se ocupă în mod concret de aceste propuneri", a spus Hanno Höfer, care a colaborat cu Mungiu la "Amintiri din Epoca de Aur", unul dintre cele două filme care au reprezentat România la ediţia 2009 a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. Printre semnatarii scrisorii lui Mungiu s-au numărat şi Radu Muntean şi Adrian Sitaru, care spun că se alătură, şi de această dată, aşa-zisului grup reformator. "Făcând parte din Asociaţiei Cineaştilor, Cristian Mungiu şi Tudor Giurgiu sunt cei care se ocupă de asta. Noi am tot discutat de-a lungul timpului despre ce anume trebuie modificat în regulamentul CNC. Propunerile au fost incluse într-o serie de documente care sunt sigur că au fost trimise la CNC şi la Ministerul Culturii", a declarat Radu Muntean. Regizorul Mircea Mureşan este pesimist în privinţa şanselor de schimbare în bine a regulamentului. "Am trimis propunerile din partea Societăţii Cineaştilor Independenţi din România acum trei-patru zile. Nu-mi pun mari speranţe că o să se rezolve ceva, cel puţin pentru noi, cei bătrâni, care şi aşa am mai rămas puţini. Poate va fi ceva bun pentru cei care vor urma. Principalul lucru care vrem să se întâmple este desecretizarea proiectelor. Oricum, această secretizare a fost un bluf. Sunt sigur că toate datele proiectelor erau cunoscute de către juriu", spune regizorul Mircea Mureşan. Un alt veteran al cinematografiei româneşti, Dan Piţa, invocă prioritatea desecretizării concursului. "Am trimis propunerile mele domnului Mureşan. Principala modificare este cea referitoare la desecretizare", spune Piţa. Regizorul Mircea Daneliuc, însă, spune că nu a trimis propuneri la CNC. "Am trimis propunerile mele la Comisia de cultură a Senatului. Sper să asimileze ei ce este de asimilat. La CNC nu trimit. Are cine să trimită, sunt băieţii aştia noi care au protestat. Să trimită ei la CNC şi să-şi facă singuri cinematografia lor", a declarat Mircea Daneliuc. Un alt regizor din "vechea gardă", Constantin Vaeni, se declară rezervat în privinţa şanselor ca noul regulament să aibă urmări pozitive. "Nu am nicio speranţă ca un nou regulament să aducă ceva fundamental bun. Cei care participă nu au decât un ideal: să ia toţi banii. Dar asta nu se poate. Oricum, acolo e un talmeş-balmeş. Nu se mai ştie dacă e concurs de scenarii, de regizori, de producători, când de fapt ar trebui să fie un concurs de proiecte. Iar un proiect se ia de la zero. Faptul că ai avut un rezultat cu un film nu garantează că la următoarea peliculă o să fii la fel de prost sau de genial. Ca să facem o paralelă, după ce Nadia a luat nota zece la Olimpiadă, nimeni nu a clasat-o direct pe locul unu la următoarele concursuri. A trebuit şi ea să treacă prin calificări ca toţi oamenii. Ce este şi mai trist este faptul că în toată această problemă Ministerul Culturii este pe dinafară. Eu cred că cel mai bine ar fi ca CNC să revină în administrarea guvernului şi să nu rămână a unui singur minister", este de părere Vaeni, fost preşedinte al CNC. În urma propunerilor primite, CNC va organiza o dezbatere profesională la care vor fi invitaţi să participe şi reprezentanţii asociaţiilor din domeniul cinematografiei. "Ca urmare a acestei dezbateri se va realiza proiectul noului Regulament de Concurs, care va fi transmis spre aprobare şi publicare Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional. Întrucât ne propunem ca următoarea sesiune de concurs să aibă loc în luna septembrie 2009, vă rugăm să respectaţi, ca termen limită, data de 29.05.2009 pentru transmiterea propunerilor dumneavoastră", spun reprezentanţii CNC. |
jfc
|
All times are GMT +2. The time now is 16:15. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.