![]() |
Cum sã ajungi SCENARIST PROFESIONIST !
„Rãsfoind” CINEMAGIA, fãrã intenþii criminale, am descoperit dorinþa multora de a deveni scenariºti profesioniºti. Inevitabil, Pitbull le-a rãspuns. Dar aº vrea sã le rãspund ºi eu, însã nu mai ºtiu care pe unde a pus întrebãrile, aºa cã înfiinþez un nou subiect. Asta, mai ales, pentru cã mã surprinde cum Pitbull recomandã tuturor UNATC-ul. Este vorba de acelaºi (aceeaºi?) UNATC pe care eu nu-l cunosc decât prin filmele româneºti realizate, ºi pe care Pitbull l-a demolat într-un material scris nu-mai-ºtiu-când, nu-mai-ºtiu-unde, dar l-a demolat pâna la temelii, ba a lucrat ceva ºi la demisol, apoi a nivelat pãmântul deasupra ºi a pus panseluþe, ca prea-iubitul-nostru conducãtor, când s-a dãrâmat Casata la cutremuru’ din ’77. Nu cã am ceva contra, dimpotrivã, judecând, cum spuneam, dupã filmele vãzute.
Tot aºa era ºi în comunism: erai strungar, strunjeai piese, erai frezor, frezai piese. Adicã ce diplomã aveai, aia profesie profesai. Când aud, însã, cã existã o ºcoalã de scenariºti, sau de critici de film, mã gândesc ce ºcoalã de poeþi a absolvit Nichita Stãnescu, sau de critici literari George Cãlinescu. ªi totuºi, Pitbull are dreptate, numai cã nu a spus tot. Ca sã vã mai spun eu, fac o parantezã mare. Pe vremuri, singura publicaþie de umor era URZICA. (acum nu mai e niciuna , dar foarte multe sunt de râs!). Mã interesa caricatura, ºi, pentru cã-mi ieºise redacþia în cale, m-am dus ºi am întrebat un redactor cum aº putea colabora cu un bun desenator, pentru cã eu nu am talent, dar am idei. Mi-a spus cã toþi caricaturiºtii vin ºi cu ideile lor. Am încercat sã-i explic politicos cã eu am ºi mai multe ºi mai bune, dar mi-a rãspuns cã nu asta conteazã. Dacã vreau, sã desenez eu, aºa cum ºtiu, nu asta conteazã. Cum, am zis eu, desenul nu conteazã, ideile nu conteazã, atunci ce conteazã ?! Tinere, mi-a zis redactorul, eram tânãr atunci, cum spuneai cã te cheamã? I-am spus numele meu, unul oarecare, dar al meu. Pãi vezi!?, mi-a rãspuns. Deci, ca sã fii profesionist în cinematografie trebuie sã ai un nume. Dacã nu ai avut norocul sã te cheme Caranfil sau Saizescu, trebuie sã-þi faci alt nume, evident pe bani. Pentru asta, trebuie sã urmezi o facultate, douã, în alt domeniu, evitent pe banii babacilor, nu spãlând vase la un restaurant. Apoi sã faci pregãtire cu cine trebuie ºi sã intri la UNATC, cã de ieºit, trebuie sã ieºi. Dacã ai ºi ceva talent, cã nu e exclus, îl mai cultivi, îl mai pliveºti, îl rãsãdeºti ºi-l stropeºti la rãdãcinã periodic, ºi poþi realiza, dupã un timp, ca scenarist sau scenarist-regizor, filme cu spectatori. Poþi realiza ºi fãrã talent filme, cu bani de la CNC, dar nu cu spectatori. În tot acest timp, cum spuneam, ai nevoie de mulþi bani. Nu-þi poþi permite sã-þi urle copiii de foame pe acasã, sau sã te cicãle nevasta pe unde þi-ai petrecut timpul în ultimii doi ani fãrã leafã. Dupã ce ai un nume, e mult mai uºor. Nu chiar foarte uºor, pentru cã trebuie sã ai grijã ºi de cei care vin din urmã, sã nu þi-o ia înainte. Nu cã ar fi obligatoriu sã alergi mai repede, dar ceva piedici tot trebuie sã le pui. Uitasem varianta sã ai ºi nume, ºi bani, ºi talent. Dar pentru asta trebuie sã te cheme Porumboiu. Ca sã vedeþi cât de important este sã ai un nume, primit de la cineva, vã dau un exemplu, ca o perpendicularã la ce-am mai spus. Florin Piersic jr. scrie. Nu pentru el, publicã, pe bani. Are ºi cititori, adicã cititoare, cã altfel patronu’ nu l-ar plãti. ªi scrie pro-fund. De exemplu, despre nasturi. Însã, aici e aici, nu scrie oricum! Scrie cu literã micã la începutul frazei. Am crezut cã e o greºealã de tipar, dar nu, i-am vãzut scrierile ºi în altã publicaþie. N-am reþinut numele publicaþiilor, cã nu le-am mai cumpãrat de atunci, dar, oricum, Florin Piersic jr. scrie! Dar eu voiam sã vã spun cum se ajunge scenarist profesionist... Ce înseamnã sã n-am pregãtire de specialitate! Pitbull n-a spus cã un cititor profesionist nu se uitã nici cu... ceafa la un scenariu care nu e scris cu un program special care costã pe puþin 200 de dolari. Dacã un rând dintr-o replicã nu are fix 40 de semne ºi nu este la jumãtatea paginii nu are nicio valoare. Dacã numele personajului nu este scris cu litere mari, la jumãtatea paginii, actorul va sughiþa în timpul filmãrilor. Dar nu mai enumãr eu toate regulile, le gãsiþi în Regulamentul CNC, ca ºi cum de la concurs, scenariul ar intra direct în producþie. Niciun astfel de program nu a rezolvat, însã, problema diacriticelor. Astfel, poþi citi în cea mai profundã dramã cum o fatã „mangaie parul iubitului ei”. Sau îl priveºte în razele Lunii, depinde de caz. Evident cã toate au un rost. În primul rând sã se vadã dacã pretinsul scenarist a trecut pe la UNATC, sau dacã are pe cineva pe acolo. Eu sfaturi mai am. Timp s-aveþi sã le citiþi! |
Permite-mi sa te contrazic.
Ca scenarist, nu trebuie sa ai nici un leu in buzunar pentru a te afirma. Este suficient sa fii talentat si sa ai noroc. Ambele iti sunt date de catre Dumnezeu si nu de un "nume" aflat in spate. |
Re: Cum sã ajungi SCENARIST PROFESIONIST !
Unu la mânä: mutati careva topicul ista la "Atelierul de scenaristicä"
Doi la mânä:
Originally Posted by mirodoni:
Prin urmare, departe de mine gândul de a "recomanda U.N.A.T.C."-ul. Ceea de recomand este SCOALA DE CINEMA. Din päcate, institutia aia de boli nervoase din Matei Voievod e cam singura... Mai avem câteva private, le acordasem mult credit acu' vreo cinspe ani, când s-au lansat, dar din päcate n-au fäcut fatä... Totusi, U.N.A.T.C.-ul nu trebuie urmat decât ca o simplä rampä de lansare (pentru cä, ce-i drept, e drept: te tâmpeste). Solutia e sä prinzi ceva în sträinätate si sä faci scoala ACOLO, cât poti de repede. Uite, un bun prieten al lui Collins, acum în anul trei la C.A.V., e deja-n Marea Britanie. Mai e Parisul, mai e Polonia, mai e F.A.M.U. - mai sunt atâtea! ASTA e calea! Trei la mânä:
Originally Posted by mirodoni:
Si-n plus: dacä pornesti la drum în ideea de a deveni un Nichita sau un Cälinescu al dramaturgiei de film, pa! Nici mäcar un Silver Boy n-ai s-ajungi! Läsati în pace cazurile exceptionale, geniile, unicatele - din orice domeniu. Luati-o cätinel, färä alt scop decât de a înväta meseria. Dacä e scris în steaua voasträ, veti ajunge mari. Dacä nu, nu. (Dar un destin grandios poate fi compromis FOARTE USOR, prin nesocotinta individului! Oricând e posibil sä-ti fie scris sä ajungi, într-adevär, mare - iar tu sä cazi în nas definitiv fiindc-ai fost prost si te-ai pripit. Câte cazuri de-astea n-am väzut cu ochii mei!) Patru la mânä: Intr-adevär, un scenariu trebuie sä fie scris corect. Intâmplätor, regulile lui de redactare sunt partea CEA MAI SIMPLA, le poti înväta într-o zi. Dacä nici mäcar de-atâta lucru n-ai fost în stare, cum o sä stii sä folosesti bine plot-point-urile, functiile proppiene, sub-ploturile, etc., etc., etc.? Nu-i musai s-ajungi scenarist, poti träi si dintr-o leafä de profesor de românä, sau redactor la "Curierul de Urziceni". Ultima la mânä: Argumentele si exemplele din fragmentul final sunt reale, dar nicidecum universal valabile. E drept cä pila si spaga fac ravagii la noi, însä asta nu înseamnä cä dacä esti Pompilian Bäläcäräu din Amärästi Olt si te-a înzestrat Dumnezeu c-un har divin de scenarist, o inteligentä si un simt cinematografic rare, si o vointä de fier, n-ai avea nici o sansä. (A, poti sä ratezi, desigur, si în conditiile astea - dacä, de pildä, înainte sä iei rata spre Bucuresti, cu scenariu-n sarsana, îti zici: "Ia stai, dom'le, päi cine sä-mi citeascä scenariul mie, lui Pompilian Bäläcäräu din Amärästi Olt? Ce-s io, väru' lu' Tiriac, finu' lu' Eugen Serbänescu, cumnatu' lu' Madam Palos? Mai bine stau acasä si plâng cä m-a fäcut mama färä noroc!" Da, dacä gândesti asa, atunci meriti sä sezi si sä plângi pe malu' Jiului.) |
Proletar a scris:
Permite-mi sa te contrazic. Ca scenarist, nu trebuie sa ai nici un leu in buzunar pentru a te afirma. Este suficient sa fii talentat si sa ai noroc. Ambele iti sunt date de catre Dumnezeu si nu de un "nume" aflat in spate. Ba nu mã contrazici deloc. Eu nu am zis cã trebuie sã ai bani în buzunar. Trebuie ca cineva sã te întreþinã ca sã urmezi niºte facultãþi, sã faci niºte drumuri la Paris, sã-þi întreþinã copiii ºi nevasta, ºi, da, sã-þi dea ºi niºte bani de buzunar pânã devii tu profesionist. N-am spus nimic tendenþios. Toþi cineaºti acum apreciaþi nu mai sunt aºa de tineri cum se spune. Au absolvit mai întâi alte facultãþi, au vãzut lumea, s-au maturizat, au lucrat fãrã renumeraþie ºi abia apoi au reuºit. Am zis eu cã nu e suficient sã ai talentat ºi noroc? Numai cã partea a doua, cea cu norocul, e imensã în raport cu prima. Ba o poate ºi absorbi, pentru cã trebuie sã ai noroc sã-þi descopere cineva talentul. Cã pânã la Dumnezeu... Sau glumeai?! Pitbull a scris: Argumentele si exemplele din fragmentul final sunt reale, dar nicidecum universal valabile. E drept cä pila si spaga fac ravagii la noi, însä asta nu înseamnä cä dacä esti Pompilian Bäläcäräu din Amärästi Olt si te-a înzestrat Dumnezeu c-un har divin de scenarist, o inteligentä si un simt cinematografic rare, si o vointä de fier, n-ai avea nici o sansä. Departe de mine intenþia de a mã considera deþinãtorul adevãrului universal. Zic ºi eu, nu dau cu parul. Când vorbeam de bani, ºpaga nici mãcar n-am pus-o la socotealã. Dacã ai dreptate, adicã se poate reuºi dacã..., înseamnã cã Dumnezeu nu prea i-a înzestrat pe români cu har divin de scenarist, inteligenþã, simþ cinematografic ºi voinþã de fier. Iar Dumnezeu! În ce-l priveºte pe Cristian Mungiu, deocamdatã e bine. Sincer sã fiu, însã, mã cam îngrijoreazã amintirile lui din „epoca de aur”. Am mai auzit eu de unu’ care a luat premiu la Cannes pentru scenariu ºi s-a pierdut în ceaþã. Acum îi învaþã pe alþii sã scrie scenarii... Cât priveºte mutarea topicului la Atelierul de scenaristicã nu o pot face eu, cã nu eu am început. Sã spunã cineva cã s-a mutat, ºi gata. Dar acolo cred cã trebuie discutat concret despre scenarii. Am sã vizitez ºi eu Atelierul... |
Situatia pe care o descrii tu (un om matur, întretinätor de familie, etc., care ar vrea sä ajungä scenarist dar, din motiele practice descrise mai sus, îi e greu, sau chiar imposibil, sä mai prindä trenul normal) e de înteles - si este crudä si ingratä. Dar nici ästa nu e un capät de lume. Nu-ti mai rämâne decât sä pornesti pe calea autodidacticismului - lungä, grea, cu sanse si mai mici, dar nu imposibilä. Iar dacä nu vei reusi, oricum vei putea spune, ca McMurphy: "Mäcar am încercat."
Mai existä si varianta colaborärii cu un scenarist profesionist. Tu scrii prima formä a povestirilor, iar el o finiseazä profesional (mäcar pentru început; asta ar deveni, în timp, tot un fel de scoalä, si ai avea sansa ca de la un moment dat sä-i furi meseria). Cine stie - dacä subiectele tale cuceresc, s-ar putea sä-ti gäsesti acel colaborator chiar aici, pe CineMagia! * * * Observä cum se redacteazä citatele (din mine, din Proletar, din alti useri): [quote="Pitbull".] (........................................) [/quote.] Exclusiv punctul dinainte de ], l-am pus ca sä parazitez codul si sä rämânä vizibil. Rezultatul va fi "Pitbull a scris" si citatul între linii d-alea. |
Originally Posted by mirodoni:
P.S. Pe topicu ala cu Mungiu si "sistemu" cineva ne intreba cum poate fi demolat un sistem din interior. Asa cum a facut McMurphy pe care l-a pomenit si Pitbull. |
Nu era el, era "Sergiu Puiu".
|
Originally Posted by Pitbull:
M-ai înþeles greºit ºi nu ºtiu de ce. Eu am spus: Trebuie ca cineva sã te întreþinã ca sã urmezi niºte facultãþi, sã faci niºte drumuri la Paris, sã-þi întreþinã copiii ºi nevasta, ºi, da, sã-þi dea ºi niºte bani de buzunar pânã devii tu profesionist. Nu e cazul meu. Eu aº putea sã scriu liniºtit scenarii, cã nu-mi plâng copiii de foame, dar vorba altui user, ce sã fac apoi cu ele!? Matur înseamnã 18 ani. Copiii nu se fac dupã 40 de ani decât în filme. Sigur, ca moderator, ºi numai, nu poþi spune: bãieþi, n-aveþi nicio ºansã. Am intrat în Atelierul de scenaristicã, dar mã orientez deocamdatã cam greu. Adicã ar trebui sã citesc foarte mult, ca sã-mi dau seama cum se pune problema ºi cu cine am de-a face. Era ºi un subiect cu concursul de la HBO. Erau acolo niºte nedumeriri privind rezultatele, ba chiar acuze. ªi vin alþii ºi-mi spun cã e suficient talentul ºi norocul de la Dumnezeu? Sã fim serioºi! Câºtigã cine trebuie, ca ºi la CNC. Pentru thequietsurfer Scuze, am uitat ghilimelel… |
Originally Posted by mirodoni:
2) Si, presupunând cä cineva mi-ar impune asa ceva, în clipa aia as demisiona. 3) Nu numai ca moderator - ci si ca om în deplinätatea facultätilor mintale, nu pot spune o asemenea aberatie. Räspunsul real si adevärat este: bäieti, e îngrozitor de greu, dar dacä într-adevär credeti în treaba asta, go for it! Intotdeauna existä o sansä!
Originally Posted by mirodoni:
Numai cä întrebarea era: "Cum pot sä ajung scenarist profesionist?" - nu "Cum pot sä-mi bag scenariile în productie?". Din päcate, nu întotdeauna una se pupä cu alta... |
Originally Posted by Pitbull:
Sã nu exagerãm. Eu am înþeles foarte bine. Aºa cum medicul spune cancerosului cã existã o ºansã, aºa ºi moderatorul spune. Dar aici, într-adevãr, existã o ºansã, atâta timp cât cineva, totuºi, câºtigã (la un concurs de scenarii). Problema care se punea este dacã rãzbeºte cel mai bun.
Originally Posted by Proletar:
Textul de mai sus este intergral, la el mã refeream.
Originally Posted by Pitbull:
Eu nu le zic aºa. Nu cã „nu e frumos”, cã „nu ºade bine”, e „ruºinicã” sau „nu aºa te învaþã la ºcoalã”, ci pentru cã, în comunicare, deºi drumul cel mai scurt este înjurãtura, nu e cel mai eficient. Îi spui unuia cã e bou ºi crezi cã-i gata, ai terminat. Dar el îþi rãspunde: „ba tu”. Îi spui „ba tu”, ºi-þi zice ceva de mamã. Îi zici ºi tu de mamã, iar el te fute-n cur. Îl scuipi, iar el îþi dã o palmã. Îi dai un punm, el scoate pistolu’... Zic ºi eu, nu dau cu paru’! Nu am vãzut pe LiterNet decât unul dintre scenariile câºtigãtoare la HBO ºi avea puþine comentarii. Au fost comentarii pe CineMagia? |
Proletar a câstigat într-adevär finantare pentru un scenariu al lui - si, de câteva luni, un an, de când ne cunoastem de pe CineMagia tind sä-i acord credit. Dar nu stiu, totusi, toate dedesubturile.
Oricum, personal nu cred în exclusivitatea: talent+noroc. FIE norocul respectiv este exceptional (deci, nu ceva pe care sä mizeze oricine), FIE i se mai dä si câte o mânä de ajutor. A, si violentele mele de limbaj, îndeobste, sunt indirecte - semnificä ceva, nu tind sä loveascä interlocutorul. De obicei, cân mä cert cu cineva, prefer sä folosesc mijloace mai subtile. Au mai mult efect. La înjuräturi ajung doar uneori, în ultimä instantä, dacä reiese cä adversarul nu întelege altceva. A, si nu cred în "noroc" din principiu. Dar în karma, da. |
Mirodoni este Mistah J. Am verificat adresa de e-mail, Lucian Hodoboc. Nu ar fi o problema, bineinteles, discutia mi-a starnit interesul si e mai mult decat interesanta, prea interesanta! Mirodor a pus niste probleme serioase, pacat ca nu priveste in perspectiva si nu accepta adevaruri spuse de altii. Pitbull are perfecta dreptate, ba eu as fi mai "trasnit", eu unul tind sa cred ca ORICE ROMAN E CAPABIL SA CASTIGE OSCARUL PT CEL MAI BUN SCENARIU. ;)
Daca nu e posibil, nu e capabil, atunci, DE CE? WHY? Argumentat cu studii stiintifice pe 2 pagini, sa vad, si fara scuze ca "asa e sistemul", sa-l ia draku' de sistem!!! :x Ati citit mica biografie a lui Mungiu de pe liternet? Oare in ziua cand nu a reusit sa intre la UNATC, ce i-ar fi spus toti oamenii, TOTI ROMANII! daca el ar fi declarat ca vrea sa castige Oscarul pt Film Strain (sau Nominalizare, sau Cannes). Pesemne ca i-ar fi spus asa: "Baaaaahh! Ai si tu grija de porcii aia!!! Si vezi ce vorbesti cu Nea Ilie pt postul ala de profesor! Nu mai visa cai verzi pe peretzi!" :hmm: :hmm: |
Pitbull, mi-era teamã cã te-ai supãrat. N-aº vrea...
Originally Posted by Pitbull:
Bãnuiam eu ceva, dar nu-l cunosc. Nu a fost nicio aluzie la el, cã nu ºtiu cine e. Dacã vreþi, vã spun cum a câºtigat Cristian Mungiu la HBO. Sau mai bine, nu, sã nu parã cã devin antiMungiu, acum, când nici CNC-ul nu mai are curaj sã-l dea în judecatã. Întrebaþi-l, ºi dacã nu spune tot, completez eu.
Originally Posted by Pitbull:
Cel puþin în literaturã, a dãinuit metafora, nu înjurãtura. Deºi se zice cã metaforã este atunci când te scarpini cu mâna dreaptã la urechea stângã.
Originally Posted by Neuptolen:
Neuptolem, mulþumesc pentru aprecieri. ªtii povestea cu ursul pãcalit de vulpe... Când o apuca de picior, striga: trage nãtãrãule, cã nu mã doare! Când agãþa o rãdãcinã, se vãita: nu mai trage, ursule, cã mã omori! Am citat din memorie. Ei, care e?! Cum mi-ai verificat mata e-mail-ul, eºti de la SRI? Eu accept ºi adevãrurile spuse de alþii, dar, pânã la proba contrarie, le pãstrez ºi pe ale mele. De privit, privesc ºi în perspectivã, poate chiar dincolo de perspectivã, ºi nu mai vãd pãdurea din cauza copacilor. Se poate. Dar cum altfel sã privesc, atenþie, Pitbull, când un jurat trebuie sã citeascã 200 de proiecte la HBO sau CNC în 20 de zile? ªtiu cã nu trebuie sã mãnânci toatã ciorba ca sã vezi dacã e stricatã, sau bunã, dar cu scenariile e altã mâncare de peºte. Aici intervine raportul ãla, noroc/talent, de care ziceam. Pitbull spunea cã un profesionist poate sã-ºi dea seama. Avem noi acei profesioniºti!? ªtiþi bine cum era sã... moarã Lãzãrescu lu’ Pui! Sã-mi spunã mie Pitbull, vorbesc serios, ce l-ar fi determinat din primele 10 pagini ale respectivului scenariu, precum ºi din cel al lui Mungiu, sã continue lectura?! Excludem sinopsisul. A, da, se poate ca 180 de proiecte sã fie catastrofe ºi sã-þi vinã sã te arunci pe fereastrã, pentru cã ar fi prea mare efortul sã arunci respectivele scenarii, dar nici pentru 20 de scenarii ca lumea nu-þi ajunge timpul acordat într-o sesiune, cã mai ai ºi alte treburi. Nichita Stãnescu ºi Marin Sorescu, sau cine am mai zis eu, nu au fost autodidacþi, aºa s-au nãscut ei. Dar ca sã zici „gãinaþ de stele” ºi sã te aplaude lumea, e ceva! Pitbull zice cã scenariul nu e poezie. Ba da. S-ar putea sã ne întâlnim pe la jumãtatea drumului, cum spunea (în englezã), dar sã nu cumva sã fim pe linii paralele. Scenariul este poezie, îl scrii cum îþi dicteazã sufletul. Dupã aceea, regizorul despicã filmu-n patru, cã d-ai face ºcoalã. Se acordã prea mare importanþã formei în detrimentul conþinutului. Un regizor, sau alt profesionist în domeniu, trebuie sã aibã suficientã imaginaþie sã „citeascã” un text, indiferent cum e scris. Adicã se face soft pentru redactare, dar scrii „mi se face parul maciuca”. Sigur, discutãm ºi noi discuþii, n-o sã schimbãm lumea. Peste tot sunt reguli. Dacã vrei sã-þi faci singur contabilitatea, de exemplu, þi-apuci urechile în termenii „de specialitate”. ªi eu pot sã spun, ca Neuptolem, cã un român poate câºtiga Oscarul pentru scenariu, dar pân-la Oscar, te mãnãncã CNC-ul. Noi avem talente, dar nu avem „descoperitori de talente”. La alþii, un editor a plãtit o scriitoare vreo 10 ani ca sã continue „Pe aripile vântului” ºi s-a îmbogãþit. La noi, ar fi ascris-o el ºi ar fi rãmas sãrac, dar cinstit. Zic ºi eu, nu dau cã parul ! |
Originally Posted by mirodoni:
|
Mulþumesc, Supastar!
Iatã, ai descoperit dezavantajul diacriticelor! Puteam sã scriu "Zic si eu, nu dau ce parul !" se mai întâmplã. Dar eu îþi mulþumeam pentru cã ai citit pânã la sfârºit. |
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
|
Originally Posted by Neuptolem:
Uite cã nu te-ai prins deloc...
Originally Posted by Neuptolem:
Nu, nu ºtiam, uite cã aici te-ai prins... mirodoni a scris: Cum mi-ai verificat mata e-mail-ul, eºti de la SRI?
Originally Posted by Neuptolem:
Neuptolem, vãd cã la contabilitate te pricepi, dar la e-mail-uri ºi Profil-uri nu prea..
Originally Posted by Neuptolem:
Aºa crezi ? Ce, ãla din „pozã” eºti tu ? |
Pisoiu' e mistsajblablabla?
|
asa se pare.
si s-a nimerit bine cu neuptolem fiind niste limbuti amandoi. |
Ciudat, ala era un cretin prin excelenta, s-a desteptat peste noapte ? Pisoiu vad ca poate sa articuleze mai mult de 2 cuvinte ... :?
|
nu bag mana in geam k e acelasi individ, dar pare asemanator felul in care "articuleaza 2 cuvinte" utilizand 3 posturi de cate 4 fraze fiecare.
|
mai rau e ca vorbiram despre el, de curand...si viitoarele banari ale ip-ului sau..si apare un motanel... care da din labute! :lol:
|
Aloooo, unde eºti, moderatorule ! Au sãrit ãºtia pe mine ! Cu ce le-am greºit dom’le? La început m-a amuzat, dar vãd c-o þin una ºi bunã. Explicã-le, dom’le, cã dacã eram ãla nu lãsam sã se înþeleagã acest lucru din Profil sau e-mail.
Dacã era un idiot ºi mã comparaþi cu el, eu vã zic PA ! |
Originally Posted by films4all:
|
a chinuit pisica degeaba ..:(
|
Vãd cã dacã n-a fost Pitbull acasã, voi v-aþi urcat deja pe masã. Lasã cã vã arãt eu vouã, ºoriceilor.
Motanul dã din lãbuþe? Trebuia sã bocseze, dar n-a prea ieºit. Habar n-aveþi, însã, ce gheare are. Îl rog pe Pitbull sã mai stea puþin de-o parte, pânã va ºti sigur ce are de spus. |
Originally Posted by mirodoni:
Originally Posted by mirodoni:
|
Carminte Galante, vezi cã nu sunt ãla? Lucian Hodoboc e poiet, pardon, poet, absolvent de filologie, l-am gãsit pe Internet, el ºtie cã numai Alecsandri se scrie aºa...
|
mah..cred ca pisica nu minte... :hmm:
|
Originally Posted by mirodoni:
Sa fii sanatos ! |
Originally Posted by films4all:
Mersi, puºtiule. ªi ceilalþi cred la fel, dar aºa adunãm puncte ca sã devenim… guri, aºteptându-l pe Pitbull. Când mai vii pe la UNATC sã-þi cauþi colaboratori pentru filmele tale independente ? ªi… vezi cã se scrie …hmm. Mie mi se pare mai interesant Carminte Galante. Dar, îmi pare rãu, cântecul acela chiar nu-l ºtiu. |
Originally Posted by mirodoni:
well..well.. dar de unde ma stii? Sper ca nu esti unul din acei multi pe care i-am luat la intrebari cu privire la o colaborare pt "narcotice".. Da..inca mai circul pacolo..si sa stii ca... am reusit in privinta colaborarii... Si nu scriu sa devin guru... pt ca deja sunt si daca u crezi ca scriu ca sa-l ajung pe Pit... daca cineva de aici crede asta..se inseala..cum zicea un bun prieten: (Ofer) magie...nu vrajala! PS: Stiam cum se scrie.. :P |
Un punct pentru mine...
|
Mie mi se pare ca CARMINE scrie de dragu counterului de mesaje. De fiecare data observ in cazul lui mesaje aproape monosilabice sau foarte scurte, pe alocuri vulgare si fara un spirit obiectiv.
|
ma intreb de unde scoate pisica punctele astea :hmm: :?
|
Originally Posted by mirodoni:
Uite-l aici!
Originally Posted by hellsteed:
|
Originally Posted by Carmine Galante:
|
Carmin-te Galan-te, ai auzit de inabilitate voitã (cãutatã, intenþionatã) ?
Ai auzi, cã tu le ºtii pe toate. Aºteptându-l pe Pitbull... |
Esti .... TRIST. De prin 2004 bantui p-aici (carmine galante aka nume), m-am plictisit de gushteri. Categoria grea a disparut. Mai sunt vreo 3/4.[/quote]
Unii traiesc din trecut. Daca ma gandesc mai bine nu cred ca ar avea forumu de suferit in lipsa ta. Ar ramane la aceeasi mediocritate. Mai multa libertate pentru altii. |
E bine ca recunosti ca esti mediocru, e un pas inainte. In rest eu sa fiu sanatos !
|
Originally Posted by hellsteed:
si mie mi se pare Ca Carmine e inutil-degeaba pe aici. Gloria, ai putea sa ne faci un cadou in ajunul Craciunului... |
Deporteaza-l pe Herbert in Siberia
|
Originally Posted by jeleu:
|
Originally Posted by Carmine Galante:
|
Originally Posted by herbert:
Originally Posted by herbert:
|
carmine, nu te lua dupa capul lui Voronin, comunistul troglodit, ca el e pe duca. fii mai optimist - Chisinaul, Basarabia in general, e sansa Romaniei...
peripetiile tale mi se par suprarealiste. Chisinaul e un oras f. ospitalier. cand am fost ultima data la Chisinau, acum vreo 3 luni, m-am simtit excelent. au niste restaurante!!! si se gateste/mananca mult mai bine decat in Romania... ce mai, cred ca te-am convins sa mai mergi la Chisinau... |
Eu stiu un pretenar care o zis ca-s pitzipoance beton in Chijnau. 8)
|
Originally Posted by Neuptolem:
|
Quote:
Originally Posted by herbert:
|
Originally Posted by Carmine Galante:
"Bine ati venit in RM" |
All times are GMT +2. The time now is 22:22. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.