![]() |
Concurs CNC, noiembrie - decembrie 2007
Membrii comisiei de selectie a proiectelor de fictiune la concursul Centrului National al Cinematografiei (CNC), sesiunea noiembrie – decembrie sunt: Stere Gulea, Florin Iaru, Tudor Caranfil, Cristina Corciovescu si Dorel Visan. Juriul pentru proiectele de documentar si animatie va fi format din: Denis Dinulescu, Copel Moscu si Ioan Truica.
27 de persoane au fost propuse de asociatiile de cineasti pentru a face parte din juriile concursului CNC din aceasta toamna. CNC a organizat o sedinta pentru a vota cei opt membri ai comisiilor de selectie: cinci pentru comisia ce va alege proiectele de fictiune si trei pentru comisia proiectelor de documentar si animatie. |
Acceptabil.
Caranfil, Corci si Iaru sunt okay, competenti si obiectivi. Stere, sper cä si el. Latura asta nu i-o cunosc, da' n-am auzit lucruri rele despre el. Cât despre Visan, mä întreb dacä în juriu va fi la fel de canalie ca-n viatä. |
Caranfil imi pare un tip sever.
Iaru e simpatic. Gulea, la fel. Si pe Cristina Corciovescu o simt severa... Cat despre Visan, da, pare antipatic... |
am vazut ca termenul limita de primire a proiectelor este 19 noiembrie.
asta inseamna ca a fost anuntat cu 30 de zile inainte, deci cam pe 19 octombrie. dar juriul a fost ales abia pe 26 octombrie. nu trebuia mai intai ales juriul si apoi anuntata data concursului? |
A intrat Cälin Stänculescu în locul lui Stere.
|
Si iatä si câstigätorii:
PROIECTE LUNG METRAJ FICTIUNE 1. Concertul (co-productie / producator Castel Film) – credit alocat 1.600.000 lei Regia si scenariul Radu Mihaileanu 2. Principii de viata (prod. Hi Film Production) – credit alocat 1.050.000 lei Regia Constantin Popescu, scenariul Razvan Radulescu, Alexandru Baciu 3. Caravana Cinematografica (prod. Libra Film) – credit alocat 1.200.000 lei Regia si scenariul Titus Muntean 4. Poker (prod. Cine TV) – credit alocat 1.250.000 lei Regia Sergiu Nicolaescu, scenariul Adrian Lustig 5. Trupul dusmanului tau (prod. Tandem Film Production) – credit alocat 1.000.000 lei Regia si scenariul Mircea Daneliuc 6. Cruciada copiilor (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 1.250.000 lei Regia si scenariul Constantin Dicu 7. Proiecte de trecut (prod. Tica Trade) – credit alocat 650.000 lei Regia Stere Gulea, scenariul Ana Blandiana PROIECTE DEBUT LUNG METRAJ FICTIUNE 1. Felicia, inainte de toate (prod. Hi Film Production) – credit alocat 930.000 lei Regia si scenariul Razvan Radulescu, Melissa de Raaf 2. Puzzle pentru un orb (prod. Castel Film) – credit alocat 1.290.000 lei Regia Andrei Zinca, scenariul Adrian Lustig, Andrei Zinca 3. Copilaria lui Icar (co-productie / prod. Mobra Film) – credit alocat 780.000 lei Regia Alexandru Iordachescu, scenariul Alexandru Iordachescu, Marcel Beaulieu 4. Umilinta (prod. Paradox Film) – credit alocat – 600.000 lei Regia si scenariul Catalin Apostol PROIECTE SCURT METRAJ FICTIUNE 1. Trenul catre Bucuresti pleaca de la linia 3 (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 340.000 lei Regia Vladimir Anton, scenariul Augustin Cupsa 2. Tot ce vreau de ziua mea (prod. Mandragora Films) – credit alocat 170.000 lei Regia si scenariul Marian Crisan 3. Captivi de Craciun (prod. MediaPro Pictures) – credit alocat 175.000 lei Regia Iulia Rugina, scenariul Iulia Rugina, Oana Rasuceanu, Ana Agopian 4. Nunta lui Oli (prod. Libra Film) – credit alocat 115.000 lei Regia si scenariul Tudor Jurgiu 5. Home Alone (prod. Libra Film) – credit alocat 90.000 lei Regia Tudor Giurgiu, scenariul Roxana Trofin 6. Pechinezul (prod. Hi Film Production) – credit alocat 110.000 lei Regia si scenariul Adrian Sitaru PROIECTE DOCUMENTAR SI ANIMATIE LUNG SI SCURT METRAJ 1. Odessa (prod. Sub-Cult-Ura, doc. lung metraj) – credit alocat 252.000 lei Regia si scenariul Florin Iepan 2. Drumul Pasarilor (prod. Libra Film, doc. lung metraj) – credit 207.000 lei Regia Klara Trencsany, scenariul Klara Trencsany, Vlad Naumescu 3. A fost odata un emigrant (prod. Hi Film Production, doc. lung metraj) – credit alocat 315.000 lei Regia Tereza Barta, scenariul Tudor Voican 4. Glasul rotilor de tren (prod. Total TV, doc. lung metraj) – credit alocat 194.000 lei Regia Radu Gabrea, scenariul Maria-Magdalena Schubert, Radu Gabrea 5. Cavelerul adormit (prod. Zorba Film, doc. scurt metraj) – credit alocat 108.000 lei Regia si scenariul Florut Gruia 6. Comunismul la gura sobei (prod. Paradox Film, doc. lung metraj) – credit alocat 283.000 lei Regia Marius Theodor Barna, scenariul Maris Theodor Barna, Lucian Dan Teodorovici 7. Traitori pe o fasie de pamant (prod. D.M.G. Film, doc. lung metraj) – credit alocat 238.000 lei Regia si scenariul Ovidiu Georgescu 8. Noica, ce vrea, ce stie, ce-i trebuie (prod. Tandem Film Production, doc. lung metraj) – credit alocat 274.000 lei Regia Serban Marinescu, scenariul Radu Parvu 9. Spaghete cu capsuni (prod. Carter Film, doc. lung metraj) – credit alocat 236.000 lei Regia si scenariul Gabriel Achim 10. Satul atomic (prod. Libra Film, doc. lung metraj) – credit alocat 60.000 lei Regia si scenariul Adina Popescu, Iulian Ghervais 11. Alba-Neagra (prod. IF Profit, animatie scurt metraj) – credit alocat 83.000 lei Regia si scenariul Sergiu Baiesu PROIECTE DEZVOLTARE 1. Reconstructia unui mit: Regina Maria (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei Regia si scenariul Corina radu 2. Tiganii si Dunarea (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei Regia nu a fost stabilita, scenariul Ioan T. Morar 3. Eminescu.ro (prod. Electro Wave Industries, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei Regia nu a fost stabilita, scenariul Catalin Chirila, Marcel Manea 4. Ultimul Tango la Munchen (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 10.000 lei Regia Alexander Nanau, scenariul Liviu Tofan, Alexander Nanau 5. Intoarcerea Solomonarilor (prod. Imagina Studio, proiect dezv. lung metraj animatie) – credit alocat 13.000 lei Regia nu a fost stabilita, scenariul Daniel Sur 6. Mostenirea (prod. Libra Film, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei Regia nu a fost stabilita, scenariul Viorel Timaru 7. Din dragoste cu cele mai buna intentii (prod. Hi Film production, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei Regia si scenariul Adrian Sitaru 8. Un pas inaintea Serafimilor (prod. Hi Film production, proiect dezv. lung metraj fictiune) – credit alocat 25.000 lei Regia nu a fost stabilita, scenariul Daniel Sandu 9. Potcovaria de Aur (prod. Artis Film Romania, proiect dezv. lung metraj animatie) – credit alocat 13.000 lei Regia si scenariul Mircea Popovici 10. Puscariasele (prod. Agentia Noua, proiect dezv. lung metraj documentar) – credit alocat 9.000 lei Regia si scenariul Gabriel Sarbu |
mda, scenariu de nota 3.53, castigator la scurtmetraje....
eu stiam ca se pastreaza pragul minim de nota sapte pentru a trece in etapa a doua. in fine, eu sunt linistit, macar in vara am castigat cu 7.40, nu cu 3... |
Originally Posted by Pitbull:
|
Pe cat punem pariu ca nu-l mai face?
|
"Poker" e o banala piesa de teatru scrisa de Lustig.
Ma intreb cum poate fi ecranizata... Ma mai intreb: daca membrii juriului nu prea au avut de unde alege, de ce n-au selectat 2-3 scenarii mai acatarii, iar restul sa le lase in pace? Erau obligati sa cheltuie atatia bani pentru ecranizarea unor scenarii de notele 3 si 4? |
Originally Posted by Cazeemeer:
2. Men mah, da' voi d'-und' face rost de scenariile acestelea??? Sunteti sus pusi? Ca io-'n afar' d' liternt nush nimika. :huh: 3. CNC....asta e sansa unuia ca mine de afirmare? Singura din Romania??? :(( 4. Anca :w00t: , unde-ai pus draga pasaportul ala? Unde iubire? Aaa...bine. Ce?? Ha ha ha...da' ai rolul asigurat iubire, numa' ca eu-s cam lefter si fara relatii, adica un nimeni. Ce? Aa, nu. Eu te cred, pai da, te-am descoperit. Si mai scriu si prost pe deasupra...recunosc, intr-adevar. Un romantic incurabil... :oops: |
De unde sa am scenariul lui? Dar povestea cu "Poker" e arhicunoscuta, se scandalizase SN prin media la tura trecuta de finantari de la CNC, cand i-l refuzasera (dupa ce ii dadusera in prealabil o nota de toata jena), si a promis ca nu se lasa pana nu il vede realizat. Ceea ce s-a intamplat mult mai devreme decat era nevoie.
|
Originally Posted by Proletar:
|
LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU)
lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU: 1 460 000 RON Asta doar la sesiunea asta. Dar pe voi va freaca grija Nicolaescu. :D El este omul negru. Mai are un pic si moare.Cine o sa fie atunci omul negru? |
Nu pot sa nu observ cat de stupid (adica greoi si the complete opposite of catchy) suna "Caravana cinematografica" pentru titlul unui film. Pe langa ca e o intreaga complicatie doar cu evitarea cacofoniilor cand scrii despre el, ca de pus cuvinte gen "ca" nu poti nici inainte, nici dupa denumire.
|
cum s-a impartit tortul
Scuze, uitasem de lung metrajul documentar cistigat de LIBRA.
Mungiu a fost cel mai de bun simt. LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU) lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON lung metraj documentar - DRUMUL PASARILOR - credit alocat: 207 000 RON Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU: 1 667 000 RON HI FILM PRODUCTION (patroni: ADA SOLOMON & ALECU SOLOMON) lung metraj fictiune - PRINCIPII DE VIATA - credit alocat: 1 050 000 RON lung metraj fictiune DEBUT - FELICIA INAINTE DE ToATE - credit alocat: 930 000 RON scurt metraj fictiune - PECHINEZUL - credit alocat: 110 000 RON proiecte de dezvoltare - DIN DRAGOSTE CU CELE MAI BUNE INTENTII - credit alocat:25 000 RON proiecte de dezvoltare - UN PAS INAINTE SERAFIMILOR - credit alocat: 25 000 RON lung metraj documentar - A FOST ODATA UN EMIGRANT - credit alocat: 315 000 RON Total bani pentru familia Somolon: 2 455 000 RON MOBRA FILM(patron: Cristi Mungiu) lung metraj DEBUT-COPILARIA LUI ICAR(nota scenariu 4.67)-credit alocat: 780 000 RON MANDRAGORA(Cristi Puiu) scurt metraj fictiune -TOT CE VREAU DE ZIUA MEA - 170 000 RON PARADOX FILM (MARIUS BARNA si ICLOZAN) lung metraj debut - UMILINTA - credit alocat: 600 000 RON lung metraj documentar - COMUNISMUL LA GURA SOBEI - credit alocat: 283 000 RON total bani pentru maestrul BARNA: 883 000 RON MEDIAPRO lung metraj fictiune - CRUCIADA COPIILOR - credit alocat: 1 250 000 RON scurt metraje fictiune - TRENUL CATRE BUCURESTI PLEACA DE LA LINIA 3-credit alocat: 340 000 RON scurt metraj fictiune - CAPTIVI DE CRACIUN-credit alocat: 175 000 RON total bani pentru plapanda firma MEDIAPRO: 1 765 000 RON CASTEL FILM lung metraj fictiune debut - PUZZLE PENTRU UN ORB - credit alocat: 1 290 000 RON lung metraj fictiune - CONCERTUL - credit alocat: 1 600 000 RON total bani pentru micuta casa de productie CASTEL: 2 890 000 RON |
:shock: EU AM O DILEMA :shock:
Sa spunem ca eu am o casa de productie si vin cu o propunere care primeste finantare :w00t: nu ca ar exista asemenea sanse in urmatorul secol 8) Este relevant ca e casa mea de productie, sau faptul ca e un sceariu scris de tata care il regizeaza bunicu (si retineti ca nu mai traieste saracu) si joaca numai "vedete" Nicoleta Luciu, Lucian Viziru, Oana Zavoranu, Pepe etc. va garantez eu ca va avea si spectatori si incasari in tara si o sa il cumpere si Media PRO-ul. Deci succesul e asigurat, banii la fel Dar va spun eu ca va avea o calitate "de zile mari". si la fel pot sa fac acelasi film ,la care aleg un regizor care stie ce inseamna regia in general si cea de film in special, cu "anonimi" in distributie (dar care sunt pe scena de cel putin 2 ani, indiferent amatori sau profesionisti), si obtinem un alt film pe acelasi scenariu slab care nu va avea succes, nu va avea incasari nu va fi cumparat de distribuitorii Romani, si s-ar putea sa inceapa sa apara ulterior si aprecierile. Asadar oameni buni, in domeniul asta treaba se face cu oameni nu cu bani neaparat, nu este relevant cati bani are un proiect ci ce se reuseste sa se faca cu el. Haideti sa discutam peste ceva timp cand avem pe ce nu pe niste idei/ipoteze de genul filmul X are un nume asa si pe dincolo (nume care la lansare poate sa fie altul), pentru ca s-ar putea sa ne trezim ca putem sa avem surprize placute in unele cazuri si neplacute in altele. Astept sa-mi dati in cap cu contraarumente care stiu ca vor veni. |
Originally Posted by legardere:
cand se impart banii, nu cred k se stie nici regizor (eh, asta poate "transpare") si nici actorii care vor interpreta (poate regizorul nici nu s-a hotarat inca) |
Originally Posted by Supastar:
Se stie numele regizorului. De viziunea sa regizorala, dar mai ales de palmaresul sau, depinde un anumit procent din nota finala. |
CNC-membrii juriului
Membrii juriului ce au fost aici aplaudati si recomandati cu gura plina ...
CNC-concursul de proiecte sesiunea NOIEMBRIE 2007 Membrii Juriului-sectiunea FICTIUNE(fictiune lung si scurt metraj): FLORIN IARU DOREL VISAN CRISTINA CORCIOVESCU TUDOR CARANFIL CALIN STANCULESCU Florin Iaru(poet) Sotia sa (Cecilia Stefanescu) a scris scenariul filmului Legaturi Bolnavicioase regizat TUDOR GIURGIU. Are o emisiune la TVR si in mod sigur TUDOR GIURGIU(fost presedinte general al TVR) i-a pus bete in roate intuind ca o sa fie un moderator jalnic. Florin Iaru prinde aceasta ocazie ca sa se razbune pe TUDOR GIURGIU! Un infam! :) Si Tudor Giurgiu cistiga 9 proiecte! CRISTINA CORCIOVESCU(critic)-propusa in juriu de asociatia condusa de T.Giurgiu-a dat note de 2 la majoritatea scenariilor mai putin la cele depuse pe firma lui TG TUDOR CARANFIL critic si tata de regizor celebru ce a reusit singur in viata- NAE CARANFIL. Filmele lui NAE CARANFIL au fost mereu produse(mai putin unul!) de firma DOMINO(patron COMEAGA) care a fost cumparata/preluata cu ceva timp in urma de catre MEDIAPRO. Desi MEDIAPRO(si PROTV) s-a implicat sustinind puternic filmele lui Nae Caranfil tatal acestui are de platit o polita. Tudor Caranfil este nemultumit de marimea afiselor de la ultimul film al lui NAE si decide sa se razbune dind de pamint cu proiectele depuse la CNC pe casa de productie MEDIAPRO! Si uite asa MediaPro cistiga la aceasta sesiune doar 3 proiecte. DOREL VISAN - avea de platit datorii celor ce au ajutat-o pe iubita sa primeasca finantare(Geanina Grigoras) nu cu mult timp in urma de la CNC. Ghici pe cine sare sa ajute incoruptibilul Visan? Si asta-i doar virful icebergului ce pluteste intr-o groapa plina de cacat. |
Stimate Sergiu Puiu,
Fiindca ati pomenit numele meu in comentariul dvs., o sa va raspund, sub numele meu (fiindca probabil veti fi de acord ca sub pseudonim multi viteji se-arata), la observatiile pe care le-ati facut in legatura cu rezultatele concursului CNC. Sint convinsa ca, asa cum documentat si exact ati precizat ca, Florin Iaru, unul dintre membri juriului din acest an, este sotul meu si ati descoperit deja, cu mare perspicacitate, legaturile veroase care ne unesc de unii dintre concurenti, la fel de bine v-ati documentat si asupra rezultatelor reale. Ati enumerat o lista cu cele 9 proiecte pe care Libra Film (patron Tudor Giurgiu, cum bine observati) le-a cistigat. Dintre aceste 9 proiecte, daca e sa le luam pe rind, veti descoperi (desi sint convinsa ca deja ati facut-o) ca la scurt metraj, proiectul cistigator, "Home alone" a luat nota 3.53. La fel, un alt proiect in care Tudor Giurgiu era unul dintre regizori, "De ce iubim femeile", a luat 4.40 si a picat. Restul proiectelor la care va referiti sint proiecte de dezvoltare de documentare, care au intrat in atentia unui alt juriu. Asupra "Caravanei cinematografice" n-am sa va dau eu referinte, fiindca sint convinsa ca ati citit deja nuvela lui Ioan Grosan si aveti posibilitatea sa cititi chiar scenariul scris de Titus Muntean si sa va convingeti ca nu e vorba de o judecata preferentiala. Iar in ceea ce priveste scurt metrajul "Nunta lui Oli", singur spuneti ca la concursul precedent picase cu o nota mare. Asadar, daca in felul asta credeti ca a fost favorizat Tudor Giurgiu (fost presedinte TVR, dar presedinte al acestei institutii MULT DUPA ce sotul meu aceptase deja si modera o emisiune la TVR cultural din 2004), atunci nu ramine decit sa speram ca pe viitor va exista un juriu mai corect. Din impetuozitatea tonului si din graba, deduc (sper, cel putin!) ca sinteti un om tinar. Poate ar fi de aceea mai profitabil sa discutati despre regulamentul actual si inechitatile pe care acesta le genereaza, pentru ca va priveste in mod direct. |
Doamna Stefanescu,
vi se pare firesc ca un scenariu de 3.53 sa castige un concurs CNC? cu alte cuvinte, se poate face din rahat, bici? |
Pai, tocmai asta spuneam, ca juriul a facut ce-a putut in asemenea conditii si, in plus, a tras si un semnal de alarma, in conferinta de presa, asupra regulamentului defect. Va sugeram ca tocmai asta ar fi un subiect de discutat, cum de ajung proiecte cu nota 3 sa cistige un concurs de scenarii? Cum poate un producator, oricit de experimentat si cu o mapa impecabila, sa salveze un scenariu execrabil? E vina juriului, oricare ar fi el, ca un astfel de regulament genereaza astfel de aberatii? Ca doar 50% din nota finala o reprezinta nota pe scenariu si ca o casa de productie poate propulsa in primele proiecte scenarii notate cu 2,3 sau 4? Nu ar fi mai corect ca, intr-un astfel de caz, sa se numeasca concurs de producatori si nu concurs de scenarii? In fine, am intrat doar pentru a aduce o nuanta discutiilor dvs.
|
Si inca ceva...
din cate stiu, Nunta lui Oli a luat in vara lui 2007 nota 9.46. acum a fost notat cu 6.93. e drept, juriile au fost diferite. dar, totusi, un decalaj in apreciere de circa 2 puncte si 50 de sutimi? |
Sunt numeroase memorii la CNC ºi la Ministerul Culturii în care se solicitã separarea efectivã a etapei de jurizare a scenariilor, dar nu au primit un rãspuns nici mãcar formal.
Nu poþi cere lupului sã angajeze câini la stânã ! |
Inteleg ca e o problema ca am cistigat 9 proiecte. Bun, imi pun cenusa in cap, probabil ca ar fi trebuit sa imi propun sa cistig numai unul. Hai sa fim seriosi... Documentarul cistigator la CNC pe locul 2 a luat anul trecut finantare europeana pt development de la MEDIA, cu lung-metrajul lui Titus am fost selectati in 4 pitchinguri prin Europa si finalmente am gasit si un coproducator francez. Unul din documentarele in dezvoltare a fost selectat la un alt workshop european, ARCHIDOC. Nu mai continui, ideea ar fi ca trebuie sa "aim high" si sa ai un portofoliu de proiecte valabil si serios si cu care sa vrei sa faci performanta.
OK, e o problema cu sistemul de punctaj, am declarat asta si in Romania Libera, toata tevatura s-ar fi evitat daca propunerile Asociatiei Cineastilor (ACRO), unde nu sint "conducator" (seful e Mungiu), ar fi fost luate in seama la negocierile pe regulament de acu 2 ani de la Minister si din CNC. Am sustinut atunci ca ponderea pt scenariu sa fie de 60 sau 65% si producatorul sa fie notat cu 15 sau 10%. Opozitia a venit in special din partea aripii conservatoare a producatorilor, adica cei care isi inchipuiau ca pot cistiga pe banda rulanta proiecte, si care au spus ca e musai sa aiba 25% pondere in nota finala, pt ca isi asuma o raspundere imensa, semneaza contracte cu CNCul, bullshituri din astea... Mai cred ca era important sa ramina pragul notei 7 dupa etapa de scenarii, in felul asta comisia s-ar fi "acordat" intrucitva si ar fi trecut in etapa doua doar un set de proiecte care sa merite intr-adevar asta. Dupa care, s-ar fi putut face o triere mai normala decit balamucul care s-a intimplat acum, in care s-au punctat toate proiectele inscrise in concurs, de aici aparind si aberatiile cu scenariile de 3 si 4 care au luat finantare. Evident, ca e o chestie aiurea si deranjanta sa cistigi la scurt-metraj cu 3.53, ma simt prost, sa nu va inchipuiti ca am baut sampanie pt asta. As fi dat oricit sa fi cistigat in locul acestui proiect cu un alt "scurt" care are un scenariu de 10 ori mai bun decit cel pomenit inainte, cel scris de Vali Hotea. Dar asta e, sper sa se corecteze regulamentul si sa se accepte propunerile noastre initiale. In final, cred ca ironiile lui Sergiu Puiu sint ieftine, singurele firme care fac "pe bune" si serios development de proiecte sint Libra, Hi Film, Strada, Mobra (ordinea e aleatoare) si probabil Mandragora. La Mediapro nu ma bag, nu cunosc. Ca urmare, cred ca in continuare aceste firme vor cistiga proiecte an de an pentru ca merita si au inteles ce inseamna networkingul si productia de film in fapt. Si o vor face indiferent de juriu pentru ca tot timpul vor apare conexiuni, prietenii, dusmanii sau ante-colaborari. Jos palaria pt. observatia lui Legardere, problema nu sint banii finalmente ci oamenii. Am vazut de curind un lung-metraj neterminat facut de un englez, prof de literatura la Budapesta, care si-a investit 30.000 Eu (ramasi dupa o mostenire) in pelicula de 16mm si ceva mijloace de productie si a filmat in Romania un film cu actori din Cluj si Sf Gheorghe, echipa minima dar sufletista, totul facut la "blana". Filmul arata impecabil pentru conditiile in care a fost facut si am intrat in coproductie, incerc sa-l ajut si sa gasim un minim de rest de bani pt a-l termina. E o dovada ca daca crezi cu adevarat in "ceva" si iti propui sa faci film, vei face asta, indiferent de banii pe care ii ai la dispozitie. |
Ati amutit cu totii. :)
Originally Posted by Tudor Giurgiu:
|
Originally Posted by Tudor Giurgiu:
Era la fel de aberant ca ºi acum. Atâta timp cât participanþii la concurs îºi trimit reprezentanþii în juriu, aceºtia vor da nota maximã proiectelor lor ºi minimã contracandidaþilor. Aºa s-a întâmplat ºi acum. Tudor Caranfil a afirmat cã în timp ce un jurat a dat 9 unui proiect, alþii i-au dat 2. Din câte ºtiu eu, CNC nu a fãcut publicã situaþia scenariilor care au primit bani de-a lungul timpului, cine a fãcut parte din comisii, ce note a pus fiecare membru al comisiei. ªi nici nu o va face, pentru cã nu are cine sã cearã imperios acest lucru. Cei care ar putea s-o facã au câte o muscã pe cãciulã, ceilalþi sperã sã aibã. |
Stimata Cecilia Stefanescu,
Este DEPLASAT sa va mirati ca pe un forum exista oameni care prefera sa "ia cuvintul" folosind un nickname. Nu este dovada de lasitate, este doar o conventie. Din cite stiu pe cinemagia.ro doar cei ce semneaza cronici intra cu numele lor adevarate. Lucru ce ii onoreaza dar care este explicabil, de multe ori ei indica pe site linkuri care cronici semnate de ei. Dar ei evita sa-si exprime opinia privind CNC sau rezultatele concursurilor. Lasitate ar fi fost daca in cele scrise de mine era depistata minciuna. M-am limitat insa la a constata rezultatele aceste sesiuni. Si va asigur ca daca as fi semnat cu numele real deserviciul ar fi fost mai mare. Pentru ca nu sint un impostor doamna. Numele real mi-l pastrez insa pentru petitii catre CNC si Ministerul Culturii. Dar sa citez dintr-un articol din ROMANIA LIBERA(15 ianuarie 2008)-IULIA BLAGA. Asta pentru a intelege grotescul absolut al situatiei. Situatie imbalsamata de Iulia Blaga nu tocmai intr-un mod fericit. Mortul inca pute. :) "Cat priveste noile acuze adresate direct sau indirect tinerilor cineasti ("tineri" acum cativa ani), ca au propus schimbarea regulamentului concursului de finantare pentru a-si favoriza noile case de productie, Tudor Giurgiu, patronul Libra Film (care are noua proiecte castigatoare), declara pentru "R.l.": "Observatiile comisiilor sunt absolut justificate si ar fi fost foarte bine ca propunerile tinerilor cineasti care au si case de productie sa fi fost adoptate in actualul regulament". Tudor Giurgiu spune ca el si colegii lui (Cristian Mungiu, Ada Solomon) au pledat pentru o pondere a scenariului de 60-65% in nota finala, dar ca producatorii au fost impotriva. "Acest «cerc de interese» a pledat si o sa pledeze pentru imbunatatirea regulamentului", spune Giurgiu, care in aceasta luna va prezenta MCC, impreuna cu Cristian Mungiu, un set de propuneri de modificare a regulamentului care "sa-i sprijine si pe tinerii care se inscriu la concurs cu case de productie fara rezultate". Celelalte case de productie de succes sunt Hi Film Production (cu sase proiecte) si MediaPro (cu trei proiecte). " Adica din nou Mungiu, Giurgiu si Solomon vin sa ne salveze din ghearele producatorilor cei haini! Dar ei nu sint deja in tagma celor ce mulg CNC din orice pozitie si la orice ora? Tot ei sa REnegocieze viitoarele regulamente? 1.Va deranjeaza utilizarea nicknameului pe un forum dar nu va deranjeaza coincidentele semnalate de mine?Promit sa fac curind un scurt istoric al finantarilor din ultimii ani. 2.De ce nu va intrebati sotul care au fost notele reale? Cele cu care au jonglat apoi in perioada 24 decembrie 2007 - 14 ianuarie 2008. Daca pina si membrii juriului au declarat ca au participat la o farsa! Si asta in timpul conferintei de presa. 3.Aveti habar de cite interventii(scrise si semnate, stimata doamna!) a fost nevoie pentru ca pe lista cu festivalurile recunoscute de CNC sa apara si altele decit cele unde au avut succes filmele regizate de Mungiu, Giurgiu, Radu Muntean sau produse de casele de productie ale acestora? Daca RADU JUDE(producator ADA SOLOMON!) nu ar fi luat premiu la SUNDANCE acest festival nu ar fi aparut pe acea lista. Functie de aceste festivaluri un regizor primeste sau nu puncte cind vine la cersit la poarta CNCului. 4. Aveti habar ca NOI(ca doar nu credeti ca-s un idiot cu probleme de adaptare ce injura pe toata lumea) incercam de ani de zile separarea concursului in doua etape? Etapa 1. Jurizarea scenariilor. Publicarea rezultatelor. Etapa 2. Evaluarea regizorilor si a producatorilor. Publicarea clasamentului final. Pentru a nu mai sta membrii juriului sa faca multe calcule.Pentru ca apoi nemultumiti ca nu cistiga favoritii lor sa schimbe notele in note de 2,3,4. Sau 4,3,2 daca preferati.Au avut atita minte insa sa scada notele tuturor scenariilor. 5.Stimatul FLORIN IARU chiar se pricepe la scenarii? Ce are in comun poezia cu scenaristica? Un scenariu bun este tocmai acela care unui poet i se poate parea insipid. Fara metafore, fara nimic din ce i-ar putea stimula imaginatia unui poet cu har precum FORIN IARU. 6. Are stimatul FLORIN IARU habar despre regulament? Nu se cuvenea ca el sa-l citeasca inainte de a accepta sa faca parte din juriu? Stie FLORIN IARU ca nota la scenariu nu se poate contesta? Sau poate tocmai asta-i motivul pentru care era asa de senin la conferinta de presa. |
pt.tudor giurgiu
Problema nu este ca a castigat TUDOR GIURIU sau firma lui atatea finantari in 2007.
Problema este alta. Subtilule! Pe masura ce Ministerul Culturii si CNC plecau urechea la "sugestiile" asociatiilor de creatie (asociatii reprezentate de Cristi Mungiu, Tudor Giurgiu , Ada Solomon) regulamentele de concurs sufereau modificari menite sa avantajeze casele de productie in general. Dar si pe cele ale celor trei enumerati mai sus. Si va propun un scurt inventar ar finantarile cistigate de LIBRA FILM din 2004. Nici MANDRAGORA(Cristi Puiu), MOBRA FILM(Cristi Mungiu),HI FILM(Ada Solomon) nu stau rau. Dar macar astia au bun simt si tac! Si finantarile astea s-au inmultit tocmai dupa anul de gratie 2004. Din 2004-2005 TINERII au incalecat calul alb si au pornit la lupta cea mare in aplauzele presei si in chiuitul criticilor. rezultate 2007 LIBRA FILM(patron: TUDOR GIURGIU) lung metraj fictiune - CARAVANA CINEMATOGRAFICA-credit alocat: 1 200 000 RON scurt metraj fictiune - NUNTA LUI OLI-credit alocat: 115 000 RON scurt metraj fictiune - HOME ALONE -(nota scenariu 3.53): 90 000 RON proiecte de dezvoltare - Reconstructia unui mit:REGINA MARIA- credit alocat:10 000 RON Proiecte de dezvoltare - TiGANII SI DUNAREA-credit alocat:10 000 RON priecte de dezvoltare - ULTIMUL TANGO LA MUNCHEN-credit alocat:10 000 RON proiecte de dezvoltare - MOSTENIREA-credit alocat: 25 000 RON lung metraj documentar - DRUMUL PASARILOR - credit alocat: 207 000 RON Total bani pentru maestrul TUDOR GIURGIU in anul 2007: 1 667 000 RON rezultate 2006 LIBRA FILM (patron: Tudor Giurgiu) fictiune SCURT METRAJ - Cronica unei morti anuntate - credit alocat: 176 000 RON fictiune LUNG METRAJ DEBUT - CONVERSATIE CU SERAFIM - credit alocat: 1 600 000 RON -regizor Silviu Purcarete fictiune LUNG METRAJ DEBUT - INTALNIRI INCRUCISATE - credit alocat: 750 000 RON (locul 7 din 8) regizor: Anca Damian HAI HUI ENTERTAIMENT (Oana Giurgiu&Tudor Giurgiu) fictiune LUNG METRAJ - SARADA - credit alocat: 1 100 000 RON (locul 6 din 13) -regizor:Tudor Giurgiu total bani pentru familia Giurgiu in anul 2006: 3 626 000 RON doar in 2006 adica doar 36 miliarde lei vechi. :) rezultate 2005 HAI HUI ENTERTAIMENT(OANA & Tudor Giurgiu) fictiune scurt metraj - NUNTI,MUZICI SI CASETE VIDEO - credit alocat: 900 000 RON Slaba recolta pe anul 2005, doar 900 000 RON. Pentru un scurt metraj insa! rezultate 2004 LIBRA FILM(Tudor Giurgiu) fictiune lung metraj debut -Legaturi Bolnavicioase creditele alocate in sesiunea din 2004 (vara) precum si cele acordate in urma contestatiilor nu sint afisate pe siteul CNC. |
In calitatea mea de adversar acerb al matrapazlâcurilor care-n anii trecuti au fäcut rusinea C.N.C. si a unei mari pärti din productia româneascä de film - vezi si articolul de pe Liternet...
http://agenda.liternet.ro/articol/37...uitocalie.html ... - as fi fericit sä aflu orice date concrete despre eventualele manevre, malversatiuni si misculatii de anul ästa. Din päcate, mesajele de mai sus, blindate cu numeroase date concrete si detaliate din domeniul public si legitim, sunt lipsite de orice informatii privind lumea oneroasä a coruptiei, sforäriilor de culise si traficului de influentä. Prin urmare, fatä de toate aceste inestimabile contributii ale lui Sergiu Puiu, s-ar impune urmätoarea precizare - fii bun, scumpe S.P., si adaug-o: "Toate astea nu dovedesc în nici un fel coruptia juriului de la aceastä editie a concursului C.N.C., dar credeti-mä pe cuvânt - toti e neste porci de câini!" |
dovada!vrem dovada!
Dovada!Vrem dovada!
Tu doresti o poza a unui producator cu mana infipta in buzunarul unui membru al juriului? :) Poate a bagat mana sa ia si nu sa dea! Cam ce te-ar multumi? O inregistrare video? una audio? Eu ma multumesc sa constat. Datele de multe ori vorbesc singure. Este problema ta daca-ti vorbesc pe o limba cunoscuta tie sau nu. Daca intelegi sau nu aceste informatii. Dar ma amuza dubla masura folosita de presa si lipsa de bun simt. |
Deci, vorbe goale.
OK. |
Originally Posted by Pitbull:
|
Bâshpi!
Nu pregätesc nici un teren, nici nu e nevoie, nici nu m-as pricepe s-o fac. Nu-s nici asa de previzibil, nici ipocrit cum ar putea crede papagalii. Dar nu agreez ideea unui Ephialtes în trupä; ai väzut unde duce. |
sorry, nu stiam.
Pitbull, nu stiam ca fiul tau este student in UNATC.
Asta explica multe interventii ale tale pe subiecte pe care pareai sa NU le stapinesti. De acum nici ca iti voi mai raspunde. Faptul ca apar niste comentarii pe un forum moderat de tine nu inseamna ca esti responsabil pentru atitudinile ce transpar din acele comentarii. Ma induioseaza grija ta parinteasca. Dar asta nu cautioneaza partizanatele tale. Bafta fiului tau la scoala! Prevad deja premii la Dakino, Cinemaiubit si TIFF. Afara e mai greu cu scurt metrajele studentesti, iti pot spune asta cei din "noul val". Cu grija ocrotiti de tine aici. Se aude? Animalelor, sa nu va razbunati pe puiul lui PITBULL! |
Originally Posted by sergiu puiu:
aici trebuie sa ii dau, partial, dreptate lui s.p. Pe acea lista figureaza niste festivaluri de care nu a auzit nimeni, nici macar Google. In schimb lipsesc multe festivaluri importante. Chiar si lista festivalurilor agreate de oscar nu este completa. Pe de alta parte, Sundance trebuie sa fie pe lista, indiferent cine a castigat acolo sau nu. Trebuie sa fie pe lista, ba chiar pe lista festivalurilor de clasa A. |
Sä fie clar un lucru.
Situatia mea familialä este cu totul independentä de cea profesionalä, ca si de prezenta mea pe acest forum. Ca atare, oricine face referiri neprincipiale la acest lucru, dovedeste cä e atât cretin, cât si canalie, si îl voi trata ca atare. Din partea unui fost user si moderator de pe-aici, din timpul regimului de tristä amintire, care de-atunci încoace a fost bannat de mai multe ori si tot de-atâtea reprimit mai din milä, mai din silä, nu mä mir, pentru cä stie toatä lumea ce specimen e si cä singura lui satisfactie-n viatä e sä se pise-n sus - dar acest "Sergiu Puiu", cu mesajul de mai sus, a ajuns la un pas de-a o încasa. Ai grijä, c-ai s-ajungi sä-ti blestemi propriii pärinti cä nu ti-au servit un 432 la timp! Si tu, oltene, mai controleazä-te, nu le-o mai ridica la fileu tuturor dementilor. |
Originally Posted by Pitbull:
Mda...nu doream sa se ajunga aici... de fapt sergiu puiu nu mi-a dat pana acum de inteles c-ar fi un antisocial dement. Pana la urma valorile se detaseaza net de masa mizerabila a pizmuitorilor. |
Originally Posted by Neuptolem:
Si Tudor Giurgiu, din päcate, a pus botu' - vezi mai sus - noroc c-am väzut la timp si i-am explicat imediat cu cine avem de-a face, asa cä s-a mai linistit. |
Originally Posted by Pitbull:
Ma amuza psihopatii astia internetisti, nu mi-e frica de ei, am intalnit in real-life cateva exemplare asa ca-s calit (suficienta de care vorbeam). E bine sa fii mai paranoic decat psihopatul, numai asa-l poti izgoni. Bineinteles, tu iti controlezi psihopatia, e un rol al tau, depinde cat de bine il duci la capat. Aia cu cenzuratul e un adevar perfect.
Originally Posted by Pitbull:
|
Originally Posted by Pitbull:
raspunsul lui pitbull mi se pare disproportionat fata de presupusa insulta care l-a declansat. cred k in calitatea lui de moderator, pitbull ar trebui sa dovedeasca o conduita impecabila pe acest forum. poate o banare temporare (de 2-3 zile) l-ar aduce din nou pe calea cea buna! :huh: |
Originally Posted by Supastar:
|
Vä acord amândurora beneficiul îndoielii: n-ati perceput gravitatea de fond a insultei.
Existä anumite limite dincolo de care orice "regulä de conduitä" devine caducä. Sä-l fereascä Dumnezeu pe cel care, indiferent din ce motive, le încalcä. Nu voi mai continua sä discut acest subiect. Rog doar atât: cine nu e implicat, nici sä n-o facä, iar cine este, sä aibä mare grijä. Case closed. Inapoi la concursul C.N.C. |
mie asta imi miroase a tiranie. ca moderator, nu poti sa ameninti pe cineva in halul ala indiferent pentru ce tip de insulta primita (mai ales daca era serioasa; k e total altceva daca ne luam la p.ula asa... de dragu vocabularului) si apoi sa interzici interventiile din exterior declarand cazul inchis.
stefan, gloria, care e pozitia voastra oficiala in fata acestui caz? |
atacul lui sergiu puiu a fost evident.
in fotbal, ar fi fost sanctionat imediat cu cartonas rosu. sergiu puiu nu a "jucat mingea", ci a pus talpa fix la tibia lui pitbull. ce legatura are calitatea de student a fiului lui mihnea columbeanu cu regulamentul concursului CNC si viitoarele avataruri ale acestuia? zice sergiu puiu ca prevede viitoare premii la dakino, tiff, etc. ei, uite, eu am luat un premiu pentru scenariu la dakino de anul asta si nu cunosc pe nimeni in UNATC. |
Impresia mea e ca exista niste background info care ne lipseste despre intreaga chestie cu "sergiu puiu" si care ar explica cumva comportamentul lui Pitbull. Having said that, genul asta de amenintari personale sunt ceva ce chiar n-am mai vazut pe forumuri (avand in vedere ca se presupune ca fiind un mediu in care te exprimi in scris, nu actionezi chiar in virtutea primului impuls).
Dar si asta cu intrebarea despre "pozitia oficiala" a lui StefanDo si a Gloriei (ma abtin sa fac un joc de cuvinte de prost gust referitor la aceasta formulare) e kind of over-the-top. |
intocmai: o fapta over-the-top cere masuri si atitudini over-the-top.
e moderator. mai bine stergea toata partea referitoare la fi-su in ideea respectarii intimitatii. dar nuuuu, el prefera sa ameninte cu un ton serios si oripilant. :sick: tot ce vroiam sa accentuez este ca: that's not the right attitude! :sleep: |
Mie stergerea partii cu fiul lui mi se parea ceva ipocrit. Adica identitatea lui Pitbull n-a fost niciodata un secret, si vorbeste constant de el, despre propria viata personala (inclusiv inside jokes-urile alea pe care n-are cum sa le priceapa nimeni) etc, deci mi s-ar parea cel putin ciudat sa isi invoce dreptul la intimitate acum, doar fiindca altcineva aduce vorba despre subiect.
Dar adevarul e ca este interesant de privit topicul asta in ansamblu. Cand sergiu puiu face niste acuzatii despre presupuse escrocherii concrete la adresa lui Tudor Giurgiu, printre multi altii, nimeni nu face urat, nici macar dupa ce personajul in cauza apare aici (ba mai mult, atitudinea lui Giurgiu e extrem de civilizata). Dar cand se ia la modul ipotetic (si da, paranoic si nejustificat) de a doua cea mai celebra familie Columbeanu a tarii, Pitbull has a meltdown, si inca de o violenta rara. |
Originally Posted by Cazeemeer:
Pai iti spun eu de ce aceasta reactie. Pe mine cel putin, nimic nu ma enerveaza mai mult pe aceasta lume decat absurdul. Tudor Giurgiu a considerat ca are motive sa dea o replica la toate cele spuse de Sergiu Puiu. Dar Pitbull la ce sa dea replica? Omul asta a fost foarte fericit cand fiul sau a intrat la CAV. Prin intermediul sau, o parte din visurile tatalui, neimplinite din diverse motive, vor capata concretete. Si, da, il va ajuta din toate puterile sa isi faca meseria in conditii onorabile. Si acum, in afara subiectului Mihnea Columbeanu: sa fim seriosi, cati dintre voi ar refuza un sprijin in castigarea unui concurs CNC? |
All times are GMT +2. The time now is 00:31. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.