![]() |
Inapoi In cartier
probabil postez cam tarziu acest film , sry daca mai exista un thread , merita vazut filmu ..... www.filmulcartier.ro
|
Vizionare Inapoi in cartier
Filmul se poate vedea acum gratuit pe IMDb http://www.imdb.com/title/tt1358586/.
|
rahat cu perje. şi la film şi la "îl puteţi vedea"
|
Deduc, din cele de mai sus, ca ati vazut filmul. "Gusturile nu se discuta" si "Clientul nostru, stapanul nostru" se aplica si in acest caz. Asadar, apreciez ca v-ati rupt din timpul dv. ca sa "consumati" produsul nostru, dar si mai mult apreciez faptul ca v-ati impartasit parerea. Stim cu totii ca publicitate negativa nu exista.
Vise placute! |
desigur că l-am văzut...
şi după cum zicean Murphy, orice eşec nu e un eşec, ci un experiment din care tragi învăţăminte... |
Destupat baiat, Murphy asta! N-as schimba nici unul din lungul sir de "esecuri" care mi-au marcat existenta pana acum, fiindca ar insemna sa nu fiu multumit de ceea ce sunt in momentul de fata. Iar cand un astfel de esec este apreciat de un anumit segment din societate, nu pot decat sa ma bucur. Prin atitudinea adoptata v-ati autoexclus din acest segment, regasindu-va intr-un altul, care, in mod intentionat nu a facut tinta produsului nostru. Mai exista totusi un segment caruia ne-am adresat, insa pana la el e cale destul de lunga. Nu vreau sa va descurajez,caci, teoretic, nimic nu e imposibil, dar nu cred ca starea dv actuala de spirit va va conduce acolo. Pontul vi l-ar putea da chiar personajul Hensi, prin replicile care nu au fost nicidecum aruncate la intamplare, insa, cum aveti repulsie fata de film, va trebui sa va descurcati pe cont propriu, in cazul in care veti dori sa va upgradati conditia. Se pare ca dintre noi doi, doar unul a obtinut tot ce a cerut de la viata.
|
cu siguranţă nu mă pot încadra în publicul vostru ţintă. nu că ar fi greu, drogurile, armele şi prostituţia sunt ceva obişnuit aici. le poţi cumpăra la fel de uşor cum ţi-ai cumpăra tu pâine de exemplu. oricum trecerea mea într-o condiţie care să se încadreze în cea a publicului vostru ţintă ar însemna pentru mine un downgrade şi nu un upgrade.
nu am spus că am repulsie faţă de film. mi-am exprimat doar o părere - şi mi-o menţin - atât în privinţa acestei părţi a doua, cât şi a primei. pentru că da, le-am văzut pe amândouă. am avut răbdarea să vizionez Legenda fatală până la capăt, aşa că nu e o problemă. în schimb faptul că tu nu poţi să accepţi o părere negativă despre film este o problemă. a ta, din fericire pentru mine. în rest, baftă. într-o zi vei ajunge să obţii ceea ce vrei de la viaţă. poate atunci când vei înţelege că între a face film cu amatori şi a da dovadă de amatorism în a face film e totuşi o diferenţă. enormă. |
" In cartier totul s-a schimbat dar de fapt totul a ramas la fel " .
|
@paul_aramis:
Nu ma deranjeaza parerile negative, nici atacurile la adresa mea, insa interventia dv initiala la acest thread seamana mai mult a insulta la adresa intregii echipe. Aveti dreptul la libertatea cuvantului si vi-l respect. Altii, inaintea dv, s-au batut ca sa va puteti exprima, insa raspunderea pentru modul in care o faceti va apartine. |
Wah, deci originalul Cartier (2001) http://old.clujeanul.ro/articol/ziar...blocuri/10538/ a fost o experienta cinematografica, RECOMAND clar doar ca nu stiu unde poate fi gasit, si vad ca si sequelul incepe fff tare, il pastrez pentru weekend :)))
|
accentul ardelenesc e super!:)
imi aduce aminte de parodiile alea, cu unguru bulan, erdeesh:)) |
Degeaba rideti voi rautacios! "Inapoi in cartier" este un fel de "Plan 9 From Outer Space" al Romaniei... Tot asa cum "Vlad, the Impaler" ar trebui sa fie... "Rocky Horrow Picture Show" :-/ Super one-liners, super-entertainment! :D Bring out the popcorn & soda! Watch it with friends! :-bd
|
Alice_Fluture saluta filmele independente.
|
Bai, am vazut 'Cartier'. E cacator!!! =))
|
Ai văzut "Cartier" sau "Înapoi în cartier"? Să-nţeleg deci că l-ai savurat cum trebuie, ca un cinefil hardcore şi nu ca un "auteur" cu pretenţii de elitist, da?
|
Primul. Sequel-ul mi-l dai tu. :P
Da, ca un cinefil. :D |
Originally Posted by Hensi:
Vezi dacă nu citeşti thread-ul? E gratis pe IMDb! |
Ioi, cool. :D
|
Cadou pentru cinefili
Multumim tuturor pentru interventiile postate!
Ne-am gandit sa facem un cadou vizitatorilor forumului cinemagia.ro. Cei ce doresc sa-si adauge la colectie un DVD original cu filmul Inapoi in cartier, sunt rugati sa trimita pana marti, 9 noiembrie 2010, inclusiv, la [email protected], numele si adresa la care doresc sa primeasca pachetul. DVD-ul este subtitrat in cinci limbi, contine si "goofs" si este oferit gratuit (nu se percep nici taxe postale). |
Trivia
Am incercat sa adaug niste informatii despre film la sectiunea "Trivia" insa n-am reusit sa gasesc asa ceva pe pagina filmului. In speranta ca nu supar pe nimeni, le postez mai jos:
1. Cu un buget de numai 3.500 de lire sterline, printre primele cadre trase au fost cele in care apareau bani cash : scena din padure si cea in care se negociaza medalionul, in ambele aparand bugetul filmului in forma initiala. Imediat dupa aceea, toate lirele au fost schimbate in lei pentru a acoperi cheltuielile de filmare. Mare parte din bani a fost folosita pentru achizitionarea celor doua pistoale mitraliera AK 47, nu inainte insa de a se filma scena din bar, cu Hensi si Flori, unde trebuia sa apara un teanc de lei in bancnote de 500. 2. ATENTIE, CONTINE SPOILERE! Castingul pentru rolul Dianei, rolul principal feminin, a fost extrem de anevoios, nici o actrita nedorind sa-l interpreteze in forma propusa. Dupa mai multe negocieri si modificari ale scenariului, una dintre candidate a acceptat rolul, insa, in cele din urma, a renuntat sa mai joace, cu numai cateva zile inainte de inceperea filmarilor pentru rol. Cu filmarile pe ansamblu aproape de final, producatorii n-au avut alta optiune decat sa introduca un actor imaginar si sa reduca la minim rolul Dianei. |
DVD-uri trimise...
... de mai bine de doua saptamani de la Cluj, dar neajunse destinatie.
Din pacate, nu am nici un control asupra Postei Romane, care prin nepredarea scrisorilor la destinatari, ne-a lasat un gust amar. Am vorbit cu un prieten din Bucuresti sa expedieze maine altele, sperand ca, de aceasta data, cei ce le-au comandat sa intre in posesia lor. Va multumesc pentru rabdare, |
Povestea nu s-a terminat
Aventura lui Hensi abia incepe. De data asta in 3D.
http://filmulhensi.ro/ |
La mine au ajuns, în fine - si cel din Cluj, si cel din Bucuresti!
Multam. Om vedea, om judeca... |
Placerea e de partea mea!
Indiferent de verdict ;) Vizionare placuta! |
Apropo, asta inseamnä cä am un exemplar de dat.
Cine, din Bucuresti, îl vrea? Primul venit, primul servit. |
Felicitari pentru initiativa de a face un film low budget.
L-am vazut. Mai ai mult de lucru pana la un film profi. Toate au un inceput. Bafta si Spor pentru urmatorul proiect. |
Mersi, teo_k3!
Stiu ca mai am de tras si sper ca urmatoru' sa iasa ceva mai bine. Apreciez! |
"Înapoi în cartier" - Un comentariu atipic ...dar, să sperăm, util Recunosc că am stat mult timp la îndoială, înainte de a-mi aduna curajul pentru a deschide DVD-ul cu materialul filmat sub titlul "Înapoi în cartier". Mă aşteptam la tot ce poate fi mai rău - dar, în acelaşi timp, gestul realizatorilor de a-mi fi trimis discul (chiar în dublu exemplar, din cauza unor întârzieri ale poştei), precum şi schimbul civilizat de replici asociat cu acest demers, mă puneau într-o situaţie ipotetic stânjenitoare. Dacă lucrurile stăteau într-adevăr aşa cum mă aşteptam, pe ce ton aş fi putut comenta, fără a fi acuzat (cel mai probabil, pe bună dreptate) de cinism şi ingratitudine? Din fericire, rezultatul este bivalent - fie şi numai datorită lăudabilelor eforturi de producţie: oamenii şi-au luat treaba în serios şi au muncit pe brânci (lucru care se simte tot timpul, şi în sens bun!) Vestea proastă e că materialul, aşa cum mă aşteptasem, nu stă în picioare - nu rezistă, nu se poate numi "film". Vestea bună e că nu se situează nici pe acel palier catastrofic care nu permite alt nivel de discuţie decât al epitetelor, al imprecaţiilor şi al mişoturilor atroce. Nu se poate depista o lipsă totală a oricăror apetenţe cinematografice - ca în cazul unor realizatori funciarmente inepţi (ca Adrian Popovici sau Cristina Nichituş), ori al unora expiraţi iremediabil în timp, după câte un început cât de cât promiţător (Ioan Cărmăzan, Marius Theodor Barna), sau chiar având la activ, cu zeci de ani în urmă, perioade consistente de talent profesional şi artistic (Sergiu Nicolaescu, Mircea Daneliuc). Echipa care a realizat "Înapoi în cartier", formată din neprofesionişti, se situează într-o cu totul altă zonă - aceea extraprofesională. Deşi e clar că, deocamdată, nu ştiu să facă film, nivelul lor nu e atât de dezastruos încât să fie alungaţi în şuturi, ca pseudo-profesioniştii de mai sus. Cam toate greşelile vizibile pe ecran sunt tipice pentru amatorii lipsiţi de studii şi îndrumări, dar nu şi de inteligenţă, cultură profesională şi calităţi organizatorice - astfel încât rămâne deschisă posibilitatea ca, dacă vor urma un proces pedagogic (fie instituţional, fie independent - dar cu un mentor bun), să se dovedească realmente capabili de a asimila şi aplica principiile şi regulile meseriei. Din acest motiv, demersul de faţă dobândeşte o formă categoric atipică: nu-l putem numi "cronică" sau "analiză de film" - ci mai degrabă un comentariu didactic pe care-l nădăjduiesc util atât echipei de la Cluj, cât şi oricăror alţi cititori interesaţi. Încă din pornire, trebuie să fie clar un lucru: din cauza discrepanţei sistemice dintre cele două niveluri, sunt nevoit ca, pe de o parte, să mă rezum la nişte verdicte severe şi aparent gratuite, iar la polul opus, să folosesc doar nişte exemple foarte concrete şi punctuale. Construirea unei argumentaţii riguroase, ca liant între cele două straturi, ar fi neprofitabil de laborioasă, în condiţiile de faţă. Aşadar: Trăsătura caracteristică a acestui exerciţiu filmat este mymesis-ul - imitaţia. Realizatorii efectiv caută să reproducă la nivel formal ceea ce au văzut în multe filme, fiind însă lipsiţi de cunoştinţele aprofundate obligatorii pentru ca simpla mimare să devină un act de creaţie cât de cât consistent. E firesc să fie aşa: este etapa primară prin care trec toţi începătorii - mi-o amintesc cum nu se poate mai limpede de la vârsta de doisprezece ani, când proiectam un thriller SF cu colegii de clasă şi tovarăşii de joacă (păcat că n-am filmat nici măcar un cadru din el, am fi avut acum de ce râde!), precum şi de la cincisprezece ani, când tocmai mă înscrisesem la un cineclub. Şi se regăseşte în toate compartimentele. Scenariul e simplist, liniar, pueril, nemotivat, necredibil. Toate personajele fac ceea ce au văzut prin alte filme - dar fără să conştientizeze de ce acolo se făceau acele lucruri. Apoi, se creează o relaţie contradictoriu-păguboasă cu regia. În mod normal, schiţişoara de poveste depănată aici ar fi acoperit cel mult treizeci-patruzeci de minute - dar ritmul insuportabil de lent în care se mişcă toţi şi toate (interpreţii, camera, montajul - sub forma multor cadre nepermis de lungi) o întinde artificial până la formatul standard de o oră şi jumătate. Apropo de inabilităţile regisorale descrise mai sus, realizatorilor trebuie să le fie clar că limbajul cinematografic are inimaginabil de multe reguli, pe cât de complexe, pe atât de subtile. Una dintre cele mai elementare şi clare este aceea că fiecare cadru trebuie să spună ceva (nu doar să arate - ATENŢIE! - ci să şi spună, să comunice!) într-o formulă economică proprie acelui "ceva" pe care-l spune. E inadmisibil ca, atunci când nişte personaje fac o acţiune prelungită şi care se comunică în primele secunde (de exemplu, un cuplu face sex, sau un bărbat se îmbată temeinic la o masă de bar), să stai cu camera pe ele minute în şir, ba nici măcar la montaj să nu scurtezi, lăsând acolo toată paleaşca în timp real (lucru valabil şi la unele episoade mai puţin statice - de exemplu, secvenţa în care el şi ea vin la bar, se aşează la masă, vine chelnerul, ia comanda, le aduce băuturile, le toarnă în pahare... fără nici un rost! Aşa ceva se face din trei cadre scurte, tăiate precis, într-o zecime din timp!) Bref, filmezi atât cât transmiţi mesajul, şi gata! Nu voi insista acum asupra încălcării deliberate a acestei reguli, în filmele româneşti ale noii generaţii; acolo există motivaţii şi suporturi consistente, de profunzime (pe care mulţi nu le pot înţelege, drept pentru care acuză nefondat minimalismul - un curent dificil şi controversat, desigur), iar în al doilea rând, un cineast îşi poate permite asumarea unor asemenea figuri de stil riscante numai după ce reuşeşte să stăpânească bine mijloacele clasice de expresie (nu degeaba Radu Muntean a debutat cu "Furia", iar Cristi Puiu, cu "Marfa şi banii" - ca să dăm numai două exemple!) Altfel spus, nu poţi inventa noi salturi mortale, până nu înveţi să te balansezi corect în echer, la trapez, că-cazi şi-ţi rupi gâtu'! Dar, dincolo de aceste neajunsuri formale, regiei îi lipseşte în mod clar fondul. Viziunea regisorală conţine strict câteva elemente exterioare (intenţii de naturalism, violenţă explicită, nuditate, scatologie, limbaj trivial, etc. - neacoperite în plan interior), dar nu se simte nicăieri o concepţie substanţială asupra poveştii şi modului de a o spune. Mă întreb dacă autorii ştiu cum se defineşte un concept cinematografic - care dacă nu e, nimic nu e. Nu se simte sub nici o formă lucrul cu actorii - cu atât mai important, cu cât aceştia sunt nepofesionişti. N-am de unde şti cum s-a procedat pe platou, dar rezultatul audiovizual este al unor texte învăţate pe de rost şi debitate mecanic - cel mult, cu nişte repetiţii de ordin tehnic. Să fie clar un lucru: cu actorii amatori se munceşte de câteva ori mai mult, mai greu, mai exigent, decât cu cei de meserie - motiv pentru care cea mai firească e abordarea în cruce: un cineast începător trebuie să folosească actori profesionişti, cu o experienţă cât mai vastă, care să-l ajute, iar la colaborarea cu amatorii nu trebuie să se înhame decât cineva cu ani şi ani de regie la activ (din nou, vorbesc din proprie experienţă: la filmul meu din 1993, am comis greşeala de a folosi prea mulţi copii, adolescenţi, studenţi debutanţi şi alţi amatori sau semiprofesionişti - când eu însumi eram la primul lung-metraj; rezultatul: deşi toţi erau talentaţi, şi deşi ne-am străduit cât am putut, cu repetiţii lungi şi detaliate, şi tot tacâmul, secvenţele cu grupul de tineri lasă enorm de dorit la capitolul interpretare). În cazul de faţă, unii joacă fals, alţii cu o vizibilă dezinvoltură nativă (din fericire, în acest sens lucrurile stau surprinzător de bine), însă chiar şi în cazul îmbucurător al celor din urmă, personajelor le lipseşte substanţa şi coerenţa de ansamblu. Din păcate, nu au nici o scuză efectele comice ale secvenţelor de luptă: absolut în toate cazurile, personajele efectiv se mângâie (care cu pumnul, care cu şutul, care cu toroipanu') şi cad grămadă. Aşa ceva se vede cu ochiul liber - şi nu e deloc un obstacol insurmontabil: e obligatoriu să foloseşti un consilier de lupte (un cascador, un coregraf sau fie şi un actor cu experienţă specifică, de la teatrul local), însă chiar şi în lipsa acestuia, rămâne soluţia unghiulaţiilor abile şi a tăieturilor de montaj care să escamoteze măcar parţial falsitatea loviturilor. Ar mai fi multe de spus, dar c-un comentariu nu se face şcoală, aşa că, în speranţa că puţinele exemple de mai sus au fost concludente, închei prin a le face realizatorilor câteva recomandări cât se poate de prietenoase - ba chiar, cu reale speranţe că nu se vor pierde în neant. Fiţi conştienţi de un lucru: majoritatea meseriilor, chiar şi umaniste (scriitor, dramaturg, gazetar, plastician, muzician, etc.) necesită studii de specialitate; cazurile de artă naivă convingătoare, sau de autodidacticism încununat de succes, sunt rarissime, şi e cea mai mare greşeală posibilă să mizăm pe ele - pe principiul infantil: "Da' ce, Chaplin (sau Griffith, sau Orson Welles, sau Eisenstein) de la cine a-nvăţat? Dacă el a putut, eu de ce să nu pot?" (Simplu: fiindcă nu eşti Chaplin - etc.) Cu atât mai mult, regia (de teatru, dar mai ales cea de film), este una dintre cele mai dificile meserii din lume. Dacă urmezi politehnica, un inginer de nivel mediu tot ai şanse să ajungi; sau avocat, de bine de rău, sau medic, sau sau sau... Dar uitaţi-vă câţi oameni studiază regia, numai ca să ajungă de râsul lumii (vezi numele menţionate la început) - deci, chiar şi cu şcoală, tot nu poţi fi sigur c-au să te ţină curelele să faci un film care... măcar să se ţină el în curele! De mirare cum, în explozia de ageamii din ultima vreme, de când tehnica de filmare a devenit atât de accesibilă, aşa de puţini stau să-şi pună problema în aceşti termeni de o simplitate elementară. Aşadar, rămâne cum am stabilit: învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi. Şi cum, evident, învăţătura cinematografică are o componentă practică predominantă şi determinantă, alegeţi-vă subiecte accesibile, proprii experienţei şi nivelului la care vă aflaţi în fiecare moment - pot ieşi din ele adevărate capodopere! (Uitaţi-vă ce-a făcut George Dorobanţu, un autodidact aflat la primul film, cu doar doi adolescenţi într-un lift!) Nu vă repeziţi la genurile ambiţioase (policier, thriller, acţiune), de pe poziţia de amatori (când noi, la nivel naţional, nici profesionişti n-avem pentru ele!), că vă faceţi de râs, şi-i păcat de Dumnezeu! Pitbull (Mihnea Columbeanu) 23 decembrie, 2010, h. 19:25-20:31 Bucureşti, România |
Multumesc, Pitbull, pentru amabilitate. Raspund cu intarziere , fiind prins in ultima vreme cu scrisul scenariului pentru "Hensi", continuarea povestii de mai sus.
Cele spuse in comentariul atipic sunt cat se poate de adevarate si am sa revin, in curand, asupra lor, nu pentru a ma justifica, ci in speranta ca si altii vor avea ceva de invatat din experienta noastra. |
Scenariul
Revin cu interventiile promise.
Scenariul a fost, in cea mai mare parte, ca si constitutia Marii Britanii. Adica, nescris. Am avut o schita cu scenele, numerotate si descrise succint, adesea la nivel de titlu (exemplu: Scena X, Ambulanta, rocker ranit; asta, pentru ca nu am vrut sa-l aratam direct si sec, pe Brazilianu, in camera de spital). Am mai avut si majoritatea dialogurilor. Revin la scena cu ambulanta: aici n-am scris dialogurile, pentru ca nu stiam exact unde o sa filmam, cu cine, si nici care ar fi protocolul exact, asa ca le-am explicat doctorilor si personalului medical ce dorim si ca cel mai bine ar fi sa actioneze ca intr-o situatie din viata reala, singura lor grija sa fie aceea de a nu privi in camera de filmat, sub nici un motiv. Lucru care nu a fost intocmai respectat si care ne-a dat ceva bataie de cap la montaj (ma refer, evident, la privitul in camera), mai ales ca nu am tras mai multe duble (as putea zice ca am tras o simpla?!), timpul care ne-a fost pus la dispozitie fiind extrem de limitat. Cu toate acestea ne-am bucurat enorm ca am avut acces la locatie si le suntem recunoscatori tuturor celor care ne-au ajutat. Pana la urma, am fost nevoiti sa transcriem toate dialogurile, dupa montaj, ca sa avem lista completa pentru traduceri si subtitrari. Un pasaj foarte lung si foarte lent s-a dovedit a fi cel in care asistenta lui Brazilianu o ajuta pe fata sa se curete, destainuindu-se, acesta fiind prompt sanctionat de un spectator din sala, care, la a nustiucata reprezentatie, imediat dupa ce fata isi incepe monologul (o improvizatie de-a ei in fata camerei de filmat), izbucneste: " da' mai taci-odata-n πΖΔα ma-tii!". Si eu, in sala fiind, sa vad reactia spectatorilor, si cunoscand pasajul, a trebuit sa ies urgent, sa nu ma sparg de ras acolo. Nici gand sa ma ofenseze reactia spectatorului, care nu ma putea duce decat la concluzia ca mai vazuse filmul in zilele anterioare si stia ce-l asteapta in urmatoarele minute. Necunoscand, la vremea respectiva, importanta scenariului scris, am mizat pe compensarea la regie, insa si acolo s-au ivit probleme, asupra carora voi reveni intr-un post ulterior. De aceea, pentru urmatorul film, am scris un scenariu in toata regula, cu speranta ca va fi cat de cat in regula, si ca ne va ajuta mai mult. |
Desi am promis mai multe interventii la subiect, ma opresc deocamdata aici. Cei interesati pentru mai multe detalii ma pot contacta prin mesaj privat.
|
All times are GMT +2. The time now is 23:23. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.