![]() |
"Cum mi-am petrecut sfârsitul lumii"
zici ca-i o colectie de timbre de pe vremuri, tinute frumos prin sertare, dar fara glosar. f. misto filmat (pandaru e excelent), jucat bine, finutz tare pe alocuri (o atentie la detalii super faina). din nefericire nu prea are nici nerv, nici ritm si nici constructie. are in schimb emotie. poate e de ajuns, nu stiu. am plecat de la cinema cu gandul ca putea fi un film mare. asa e doar bun.
|
vaaai, dk t aude mitulescu... t spurk!
:lol: PS am auzit k lu ctp-u i-a placut mai mult mitulescu decit porumboiu... rectific> filmu lui cornel NU i-a placut! why am i not surprised? |
"vesnicul ctp" sfinti-s-ar numele lui :sick: ...
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
i can handle it 8) . in privinta lui ctp si a gusturilor sale cinefile is lamurit de mult timp. iar de la "ciomageala" aplicata lui pintilie cu ocazia filmului "prea tarziu", direct ignore scrie pe el :lol: |
Originally Posted by EgoN:
ctp-ul e cam repezit, pasional, obsesiv-restrictiv uneori, dar le si mai nimereste... nu scrie chiar "ignore" pe el... afirmi asta doar daca vrei sa faci placere cuiva (...), ori daca te consideri deja urcat in "ziguratul" criticii de film romanesti. nu e cazul... unele amendamente ale lui ctp la filmele lui Pintilie sunt valabile... chiar filmele lui Pintilie isi amendeaza de cele mai multe ori creatorul... |
filmul lui Porumboiu nu prinde la gusturi tip CTP(care e sangvinic/pasional/rulz sometimes :P ) pentru motivul ca romanii, in general nu prind risul decit daca e urmat instantaneu de grotesc &familia!
risul nud nu e marca romaneasca. Romanii nu au un grad zero al risului! :P |
pt. herbert:
scurt: 1. nu ma intereseaza ca domnul ctp "le mai nimereste", asa si vecinul meu de bloc uneori le mai nimereste. nu-mi permit luxul sa ciulesc urechea chiar la oricine :P . 2. nu-i nici o problema sa critici filmele lui pintilie, you missed the point: a fost vorba de un articol gen "romania mare" in care domnului pintilie era caracterizat drept o "curva ce-si ridica poalele" si era indemnat sa paraseasca tarisoara si sa ne lase pe noi in "durerea noastra". era vorba de ton. case closed, chiar nu merita sa deturnam discutia de la filmul lui mitulescu pentru ctp 8) . 3. spune parerea ta despre film, in cazul in care l-ai vazut, altfel fa-ti 10 topicuri despre ctp si alti ziaristi, critici ori poeti ca tine. |
Asa... sarind peste parerile lui CTP, care nu ma intereseaza absolut deloc, "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" mi s-a parut un film ok. E drept, nu aduce nimic nou, dar macar nu e un film la care sa mori de plictiseala sau de nervi. Ritmul este bun, sunt destule glumite reusite si nici povestea nu-i foarte rea. Per total, e asa, cam de nota 7... Deci bunicel... Fara prea mari sanse in cursa pentru OSCAR...
|
Originally Posted by MinRep:
vai, si p tine o sa t spurce mitulescu! eu am transmis, d la cannes, k ma asteptam la un film f bun si k e doar un film bun - si el m-a facut 'o intimplare' in public, la masa rotunda d la tiff... :w00t: egon, ambra & herbert - sinteti prea patimashi. plus k e tipic, pt cinemagia, k o discutie care trebuie sa ramina strict dspr filmu respectiv s paraziteaza cu off-topicuri abundente, impertinente & inclemente... :( aici ar trebui sa scrie doar cei care au vazut filmu lui mitulescu, punct! asha k - ambra, herbert, sorry: o-u-t! |
Bun dar cu minusuri mari.Nu voi intelege de ce puii mei a bagat secventa cu balonul urias care se inalta poetic spre cer (e cea mai la indemana metafora pentru libertate) si pe langa asta mai si urla "libertate, libertate, libertate".Nici nu e truism.A mai fost un simbol fumat cu geamul spart in spatele caruia erau personajele, blablabla.Exact pe gustul doamnei editor...Trecand peste, in principiu sunt de acord cu primul post al topicului.Personal, vreau sa vad filme curate decat fumate cu metafore ieftine in incercarea disperata de a se inalta la rang de arta.Doroteea Petre a fost chiar misto.
|
de acord cu egon (in ceea ce priveste filmul). am regasit multe locuri comune da' mai trist a fost cand ne-am dat seama ce copilarii trase la indigo am avut. bottom line tot am acumulat niste frustrari vazand ca M. tine prea mult de amintirile alea si, in loc sa construiasca, ajunge sa se impiedice in ele.
mitulesculeeeee, iesi din carapace si apuca-te de filme adevarate ca p'astea de vazut cu clasa le pot face si altii. cat despre bla bla-ul ala cu 'romanii n-au gradul 0 al umorului' , hai sa nu ne trezim tinand speech'uri in fata oglinzii, nu de alta da' inca n'am vazut un film primit mai bine de public ca "a fost sau n'a fost" . ctp nu e decat mascariciul contra al televiziunilor. |
FILMUL ASTA E O PORCARIE
|
mda, ce sa zic, are sanse mari la americani, vor vedea numai lirism in filmul asta... cred ca mi-ar fi placut mai mult daca nu l-ar fi prezentat magda mihailescu inainte... cu toata admiratia mea pt ea, vreau sa vad cum se termina un film, nu sa ma traga cineva de maneca ca sa stiu ce urmeaza
|
Cand naiba vor invata si ai nostri ca daca pui niste replici mature in gura unui copil, cazi in ridicol? plus mutrele pe care le facea, dadeau bine la matroanele de 40 de ani, "cat de dragalas e" etc.
Doroteea Petre a jucat bine, dar accentul si pronuntia super-corecte o faceau sa para o cioara alba in stolul celor negre...cam deplasate presiunile familiei asupra ei de a se combina cu puiul de securist, bine ca nu s-a insistat prea tare....intr-adevar, metaforele cu submarinul, balonul au fost inutile, din cate mi-aduc eu aminte, nici un copil de 10-12 ani nu visa la libertate, nu voia sa-l ucida pe Ceausescu etc...dar poate altii au fost dizidenti de la acea varsta, cine stie. |
@bogie
in mod EVIDENT replicile 'grave' ale lui lalalilu sunt puse ca sa starneasca ridicolul. pe undeva, in felul de a starni ridicolul, mi-a adus aminte de 'moartea domnului lazarescu'. sa-l auzi pe baiatul de 7 ani (sau whatever) zicand 'vreau sa mor' mi se pare la fel de comic / ridicol ca atunci cand il auzi pe unul dintre doctorii din MDL spunand: 'noi acum te operam la creier ca sa poti sa mergi acasa sa mori de cancer' sau 'defineste XXXXXX' (nu mai stiu ce). dat fiind 1. ca nu prea mi-a placut 'trafic', cu care mitulescu fusese premiat la cannes si 2. ca toata lumea stramba din nas la 'cum mi-am petrecut...', lung-metrajul lui mitulescu mi-a placut. isi merita banii macar pt (cum zicea si EgoN) 'emotie' (chiar daca aici poate fi sinonima cu 'nostalgia'). nu aveam decat 4 ani la revolutie, insa mi-a lasat senzatia unei incredibil de fine reconstituiri de epoca. amintirile pe care le mai am eu de cand eram mic dateaza mai mult de dupa '89, insa nu poti spune ca mentalitatea oamenilor, atitudinile s-au schimbat atat de mult... atata doar ca schimbarea regimului a dat frau liber 'nebuniei' tuturor care vedeau in democratie un fel de altar in fata caruia sa te inchini. in termeni mai prozaici, ca o bautura acidulata imbuteliata sub presiune, care, atunci cand o desfaci, tasneste cu putere. asadar, filmul mi-a rascolit anumite sentimente, nu pot sa explic exact care... poate de nostalgie, dar mi s-a parut ceva mai mult de-atat. apoi, regia e chiar meseriasa: imaginea e frumoasa si iti da acel sentiment de imediatete fara sa fie spartana in stil dogma, chipurile si portretele sunt pitoresti, sentimentul ca ai trait totul si ca 'parca n-a fost chiar asa de rau' te insoteste permanent. sau poate sunt eu prea sentimental... oricum, unele prestatii actoricesti raman destul de artificiale (printre care, din pacate, si a lui mircea diaconu), filmul n-are constructie (iarasi, bine punctat de EgoN)... insa chiar m-a incantat. @ ALS de ce zici ca 'te spurca' mitulescu ? sa inteleg ca e de scortosenia lui puiu sau ceva ? :? |
1. trafic a fost, este si va fi o voma de film care nu zice, nu arata si nu spune nimic.
a se nota ca nu am zis "nimic inteligent/interesant" si pur si simplu nimic 2. cum mi-am petrecut sfarsitul lumii are un titlu frumos dar oribil de pretentios. faza cu gardu si leopardu 3.deci copilu e de umplutura, are un nume de rahat (laili-mortzii masii) filme din astea care trag la emotie si sufletzel prin intermediu copil -personaj sobolanos ma irita peste masura. 4. madam petre a luat premiu, bravo ei faza e ca am vaga senzatie ca luat premiu nu pentru cat de bine joaca ci pentru cat de mult incearca sa joace bine 5. cel mai bine a scris-o daniel goace in catavencu 6. comparatiile cu mdl mi se pare la fel de oportune ca si cele cu planet of the vampires sau intacto. 7. comparatiile cu porumboiu mi se par futile pe simplu rezon ca filmele au cu totul si cu totul alte teme (ba chiar subiecte) si in priomul rind pentru ca porumboiu e cu o clasa mai sus. |
Originally Posted by KORBEN:
dat fiind ca, na, eu sunt in mod evident cel vizat, clarific (ca vad ca singur nu prea intelegi): din perspectiva unui comic ridicol, si numai in aceasta privinta, analizand in cadrul cinematografiei romanesti din prezent de calitate si-asa paupera (deci, neavand multe etaloane), am zis ca imi aduce aminte de MDL. deci, nici macar nu era o comparatie per se. in rest, ma bucur ca 'comparatiile... ti se pare' inoportune; KORBEN, zau, dezacoardele astea este de-a dreptul [/i]enervante[/i], mai ales atunci cand citeste aiurea. fii si tu atenta. |
oh look, it's trying to think and make jokes. aaah, that's so sweet.
nutricious, sa nu te enervezi ca nu vreau sa imi furi rotile de la masina or whatever you people do. |
e plictisitor sa fii imbecil, nu, nightwane ? nu-ti mai ramane decat sa-i freci pe ceilalti la melodie...
|
whoa mister redneck! don't steal my hubcaps!
|
kiar nu poti sa taci odata din curu ala mare si roz ??
|
nah, cuz i wanna kiss you on the cheeks with my butt-cheeks. y'all have a good time now, ya hear?
so, how's it hangin' nutricious? still a virgin, i see. |
Originally Posted by notorious:
ouch! :lol: re: 'spurcaiala' - pt k n-ai fost la tiff, sa-ti explic: la masa rotunda 'moderata', kipurile, d moa, cm a sarit la bataie d cum i-am dat cuvintu, reprosindu-mi k, acu tz ani, la cannes, cind a luat el palma pt 'trafic', eu nu m-am dus sa-l felicit... perfect adevarat (si inadecvat contextului in care noi discutam cu totul altceva!): sint d parere k in job descriptionul unui critic nu scrie 'relatii cordiale cu regizorii'! in situatii ideale, drumul unui critic si al unui regizor nu s-ar intersecta decit in filmu p care unu il face iar celalalt il vede. inevitabil, cu puiu sint in relatii f ok acum (m-a invitat si la deskiderea restaurantului sau... si o sa ma duc!), iar cu cm - so-so: si el m-a invitat in colentina, la party-ul filmului, dar nu m-am dus. re: film - mi s pare sub 'trafic' (un scurt plin d calitati, f interesant & cool) si, mai ales, '17 minute intirziere' (cel mai bun film al sau). omu stie sa filmeze, s vd asta, dar filmu asta e ingalat (k structura) si cam batrinicios (k facatura). kestia cu nostalgia e extra-estetik, ar trebui k cei care feel weak about this movie din motive sentimentale sa-si 'struneask' sentimentul... ctp-u cred k a vibrat tocmai la latura asta 'fluier d os/mult cinta duios' - adik la kitsch. |
az-dimineata la radio guerilla, in emisiunea care se desfasoara inainte de emisiunea care era de obicei revista presei, un baiat intra in legatura cu domnul CMi. vorbeau despre felul in care el, CMi, o ajuns la povestea pe care o vedem pe ecran in Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii.
dar, fire-ar sa fie, tocmai atunci se intampla sa asez niste obiecte care fac zgomot la locul lor. si mai eram si ud pe maini. asa ca ma aflam intr-o dubla imposibilitate: 2. aceea ce a da radioul mai tare - ca ar fi putut intra picuri in aparat; si 1. aceea de a auzi exact ce spune regizorul - troncotele obiectelor pe care le asezam la locul lor. ceea ce am retinut din discutia telefonica a celor doi domni sint doar termeni cheie: nostalgie, revolutie, scenariu, film, elevi... astia sint sigur ca i-am auzit. nu insir alti termeni fiindca in cazul acelora cresc probabilitatile de a nu-i fi auzit in fapt, or' intentia mea nu este aceea de a relata distorsionat intamplarile petrecute la radio. si am inceput sa reflectez asupra felului in care am petrecut sfarsitul lumii. eram elev in clasa a treia. era o iarna blanda, in 22 muncitorii combinatului sidernurgic au iesit in strada sa protesteze impotriva regimului.. deci, a fost sau n-a fost? revolutie la noi in urbe... la noi nu venea in vizita taticul nostru dela Bucuresti, astfel ca vazand reactiile elevilor din scoala prezenta in film nu puteam decat sa ma intreb daca a fost sau n-a fost? credibil personajul asta din scoala primara. si intrebarile curgeau mai departe: a fost sau n-a fost? moral gestul baiatului de a nu recunoaste faptul ca el a doborat chipul domnitorului... a fost sau n-a fost? folositoare tinerilor baia in gheata... a fost sau n-a fost? un film bun... oricum o intoarcem, tot la a fost sau n-a fost ajungem, iar acesta este cu siguranta un film mult mai bun decat cum mi-am petrecut..., pentru ca scenariul lui Porumboiu a fost (presque genial) iar al lui Mitulescu n-a fost deloc spectaculos... cu ata mai mult ca trebuia sa aduca sfarsitul lumii! nu stiu daca astea au fost concluziile exprimate la radio, insa termenii cheie auziti acolo inspre ele ne conduc! |
p liternet penescu a publicat txtul lui catalin tolontan dspr film (extras d p blogul lui), care cre k pune niste probleme...
mi s pare k mai toata lumea pedaleaza la greu p kestia asta cu nostalgia, film-madlena (apud cm) blabla; probabil k asha este, dar - repet - toate ac. kestii sint extra-artistice! e genu ala d identificare cu subiectu p care o denunta nabokov in cursurile lui (mi-amintesc k si andrei serban a spus la un mom. dat k a fost profund emotionat d 'moartea dlui lazarescu' pt k tatal lui tocmai murise...). sigur k multi rezoneaza cu povestea, recunoscind semnele epocii - d la sarafane la sticlele d lapte -, dar toate ac. lucruri nu tin d emotia pura p care ar trebui s-o provoace filmu, ci d o emotie identificativa, d tip (intr-adevar) madlena. este o emotie comuna & consensuala. filmu acesta e k o terapie d grup: bun, probabil, k terapie, dar... |
Eu cred ca un film ca asta trebuia facut - si inca demult.
Ii multumesc lui Catalin ca l-a facut, deci, si ma bucur ca l-a facut bine. my 2cents. |
Ce vreau sa zic e ca mi se pare un pic suspect ca ochiul care a mangaiat pentru dvs. "Legaturi bolnavicioase" sa zgarie atat de prompt "Cum mi-am petrecut sfarsitul..."
In rest, probabil va ramane ca film de referinta pentru unui timp pe care unii dintre noi il stim prea bine, insa pe care pelicula noastra interioara a inceput sa il voaleze. Repet, trebuia facut - si chiar mai demult - un astfel de film. |
ink un neadevar din lunga serie a ecranelor d ceatza: eu am scris dspr 'legaturi...' k e un film mediu iar dspr 'cum mi-am petrecut...' k e un film bun!
in acelasi timp, nu pot sa nu observ k filmu lui tg aduce cva nou (as in: new topic, cool & trendy) in cinema-ul rom., in timp c acela al lui cm este rememorativ & cam batrinicios... actorii sint f buni in ambele filme, imaginea - la fel, povestea din 'leg.' e mai limpede si mai coerenta, iar the dividing line tine d c si-au propus amindoua: cel al lui tg - f putin, dar reuseste c si-a propus, cel al lui cm - f mult, dar falls short of achieving it. so... |
:)
nu vorbeam despre dvs, sau nu neaparat despre, dle Serban. e asa, un cantec comun lately, si la dl. Gorzo am auzit acelasi mesaj. ma bucur insa ca sunteti prompt in reactii. mi-e dificil sa cred ca tg 'si-a propus putin' la un film de debut :lol: |
'putinul' s refera la scara povestii si la limitele ambitiei: a face un film intimist, cu - practic - 2 > 3 personaje...
este - totodata - imens pt cinema-ul rom., in care nu exista o astfel d traditie. |
cred ca vorbeste caviarul, in astfel de momente :D
|
sper...
|
Originally Posted by Nightwane:
ma pastrez pentru tine, curvistino ! end of story. |
you'd wish. dar, din pacate pt tine, nu sunt mama ranitilor ca sa-mi fie mila de orice servitor sinistru de la tara.
|
back on topic: am citit si eu cronicile lui gorzo din 'dilema veche' si din 'B-24-FUN', si se pare ca tipul are un fix: ca e 'artificiala' si trasa de par toata dramaturgia pt ca lalalilu si prietenii sai viseaza sa infiga un cutit in ceausescu si, vezi, asta e neverosimil, atata timp cat pt el si restul copiilor atunci era relevant numele pif.
mie mi se pare o exagerare peste care poti sa treci destul de usor fara sa dai in cap intregului film - intr-adevar, si eu si prietenii mei ne jucam de topi si testoasele ninja, dar tin minte ca, imediat ce a cazut regimul, eram destul de montat impotriva impuscatului si debitam cuvinte jignitoare la adresa domniei sale in fata tuturor, cuvinte desprinse, in principal, din gura familiei + desigur ceva improvizatie de la mine. :lol: copiii sunt extrem de usor de modelat si, daca sentimentele anti-comuniste dintr-o familie sunt foarte puternice, este posibil ca niste copii sa le 'preia' si sa le 'duca mai departe'. andrei, mon ami, imi esti drag, dar ai niste fixuri ! |
haha, welcome to 'metoda gorzo': ia un detaliu si merge cu el pina in pinzele albe (la el, negre), regardless of... (remember 'leg. bolnavicioase'? sau, si mai important, 'kill bil'...?) toata insistenta pe eva nu e justificata, decit dk gorzo s-a indragostit d dorotheea petre! SPER din tot sufletu k nu e cazul!!
eu i-am atras atentia k titlul din dilema ('in toti & in toate') nu prea are leg. cu restul articolului. 'partidul e-n toate...', blabla, e un vers dintr-un poem (p buna dreptate uitat!) al lui tiberiu utan, doar k acesta este anterior nebuniei ceausiste... cred k andrei s gindea la 'partidul, ceausescu, romania'. |
"În le Figaro, 26 August, o cronicã scurtã semnatã Anthony Palou
Primul lungmetraj al lui Cãtãlin Mitulescu este un film aproape proustian- mizând pe senzaþiile venind dinspre trecut- despre o lume care, din fericire, nu mai existã" (textul e inserat într-un amplu interviu dat de Mitulescu în Dilema Veche nr. 139, the last one) destul de oarecare anyway..ca si cronicheta dealtminteri |
Originally Posted by silver_boy:
cuvintele-keie, aici, sint 'DIN FERICIRE'... ;) eu, recunosc, NU sint nostalgic al acelui timp... da, eram mai tinar, dar NU regret cozile, uniformele, frigul din case, frica din oase s.cl cred k este o probl cu acest 'proustianism': toate amintirile lui marcel (naratorul) sint imbatate de bucuria trecutului - frumoase, calme, senine... nu cred k s poate aplik etiketa d 'proustian' p povestea lui cm (desi el insusi spune k e 'un film-madlena'...); e un rapt lingvistic. |
existã o memorie selectivã în fiecare din noi care alege, cel mai adesea involuntar ºi cu migalã, doar partea însoritã a trecutului.
un proces absolut natural care face suportabil prezentul ºi viaþa în genere. ºi ca sã fiu total offtopic nu mai ºtiu care teolog spunea foarte fain cã sentimentul re-amintirii nu e altceva decât lumina prin care ne vom privii în ziua judecãþii de apoi. |
Originally Posted by silver_boy:
marx, poate ?... |
nu domle ... marx se referea nu la lumina judecãþii de apoi, ci la întunericul de pe urmã.
|
ma refeream la marx al nostru, domn'le.
|
ºi eu la fel
|
bai, eu vreau doar sa spun asa: daca din ferocitatea si schelalaiala aia continue care au fost ultimii 50 de ani (din care eu am prins cam 19) se poate desprinde, si asta in mod natural, veridic, adica fara fortaj la tema, atata nostalgie si intelegere, atata lumina calma cata am vazut eu in film, atunci cel/cei care a/au distilat povestea merita tot creditul meu pentru felul cum au ajuns la o astfel de substanta.
si probabil sunt subiectiv, dar am sa fiu subiectiv pana la capat. am zis. |
[quote="Ambra Blu"]
Originally Posted by Alex Leo Serban:
p.s:sunt si eu subiectiv-enervat,ptr.ca a trebuit sa-l vad asa cum m-am dezobisnuit,adica fara cutia de viteze la indemana+gugal+wikipedia+imdb+mess...dar cred ca as fi avut alta reactie la "hartia va fi albastra"(a aluat ieri premiul anatoliei,intr-o competitie puternica,cum de n-a scris nimeni de el?).asta mi-a adus aminte mai mult de un film vechi all lui kusturica decat de ce-a fost inainte de '89. |
hello, '17 minute intirziere' (p care-l consider cel mai bun film al lui cm - vezi mai sus!) NU este primul film al lui cm...
in rest, cu totul d acord: si mie mi s-a parut batrinicios (k formula). iar kestia cu 'lumina calma' blabla (vezi airlight) - whatever, d gustibus :sleep: nu stiu dk ferocitatea poate fi solubila in apa d trandariri. iar a spune k s-a trait si 'calm', 'luminos' etc in comunism e k si cum ai spune k la auschwitz s cinta si bach... |
Hai sa fim seriosi: cat de anticomunist esti la varsta pantalonilor scurti? Auzisem ca nu trebuie sa spui multe din casa pe la toate colturile si ca e bine sa nu-ti bati joc de hrana, ca se gaseste din greu. In rest... imi amintesc de colegii de scoala si de joaca, de duminicile in care urmaream Gala desenului animat, Cascadorii rasului si Papusile Muppets, Razboiul Stelelor, colectia de Pif-uri si Rahane si suprizele cu Tipi Tip.
|
dupa cum spuneam, depinde foarte mult de familie si de atitudinea ei, pt ca un copil isi poate insusi foarte usor o atitudine a parintilor.
|
banguletz, stop making sense, u r being boring! astea sint asha neshte truisme :lol:
in alta ordine d idei, ieri am aflat o kestie neverosimila: s-a primit un tel la dilema, din partea firmei la strada, cum k cm vrea sa dea un 'drept la replik' la cronik lui gorzo!! :w00t: i mean, hel-LO, how low can u go!?! |
de fapt 'how low can you e-go', dar la asta fiecare isi stie, rusinat, raspunsul propriu, n'est pas dl. Seban ? :)
|
All times are GMT +2. The time now is 09:46. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.