![]() |
prostituþie sau prostie?
e vorba de rateurile regizorilor mari. a se exclude filmele de debut, cã e de înþeles cã multora le e mai greu la început. deci numai filmele relizate, cronologic, dupã cel puþin un film genial.
Bad News Bears (Linklater, 2005). cum e posibil ca dupã cel mai bun film din lume sã realizeze cel mai prost film din lume? mai e ºi remake. cred cã erau alte 1000 de filme dupã care dacã ar fi fãcut remake ieºea ceva mai bun. asta din cauza subiectului ºi scenariului de 2 lei (vechi). în afarã de niºte americani bãtuþi în cap (cu bîta da baseball) cine s-ar putea entuziasma la o astfel de mizerie? 2/10 M. Butterfly (Cronenberg, 1993). un film american fãcut de un regizor canadian cu un actor englez (Jeremy Irons) în rolul unui francez aflat în China, avînd care pretext o operã scrisã de un italian. cu alte cuvinte, o varzã, un deºeu: joc actoricesc atît de fals, un script atît de idiot, replici stupide 'are you my butterfly?' ªi ce sã zic, mare întorsãturã de situaþie la final, cînd chinezoaica de care era îndrãgostit se dovedeºte a fi bãrbat. În primul rînd cã de la început mi-am zis cã aia ori nu e chinezoaicã ori nu e femeie. ºi într-adevãr, era chinez. cum dreaq sã fie atît de bãtut în cap personajul încît sã nu facã diferenþa? Penibilitatea maximã e cã mai rãmîne ºi însãrcinat personajul asiatic. ce dreaq a fost în capu lu Cronenberg de a fãcut aºa jeg? bleah! 3/10 28 Days Later (Danny Boyle, 2002). l-am vãzut mai demult dar nici nu vreau sã-mi mai amintesc cît de jegos e. 2/10 Millions (Danny Boyle, 2004) 3/10. n-aº bãga aici Jackie Brown sau Manderlay care m-au dezamãgit, într-adevãr, dar totuºi sunt distractive, respectiv suportabile ºi cãrora le-am dat notã de trecere. |
sa zicem ca, in ce-l priveste pe cimino, 'the deer hunter' n-a fost chiar 'genial', dar 'desperate hours' e... chiar disperat ! (mentiune: am incercat sa evit 'sunchaser')
coppola e de asemenea un exemplu de 'ratacire': e suficient sa vezi 'jack' dupa 'apocalypse now' ca sa-ti vina sa te sinucizi ! 'small time crooks' de la woody allen. 'palmetto', un noir lipsit de stil si personalitate, de la un volker schlondorff care ne-a adus 'die blechtrommel'. si am auzit niste lucruri destul de negre despre 'twisted' al lui kaufman. |
Nu am vazut filmul cu chinezul si nu am inteles cine a ramas insarcinat.Cinezul a ramas? Sper ca nu.
|
Tim Burton's Planet of The Apes anyone?
Dune-ul lui Lynch nu-l bag pt ca fu entertaining :P Alien-ul lui Jeunet a fost iarasi horripilant. |
Originally Posted by qwerty:
coppola(cu mult prea multe compromisuri),scorsese(la fel),losey(cu asasinarea lui trotki,dupa interminabila serie de filme bune din anii '60),ridley scott("someone to watch over me",dupa "blade runner")...mai sunt.e greu sa fii constant inteligent-ca sa zic asa-baa...momentele de prostie sunt chiar mai dese. p.s.:ciudat,la jeunet ma gandeam si eu,dar exact pe dos("uite,ba,un frantuz destept care nu s-a prosti(tua)t cand a ajund dincolo").se vede treaba ca-i comparam alienul cu celelalte din serie(oricum,e cel mai bun dupa ala al lui r.scott) |
altfel, buna si ontopic semnatura ta, sir ulrich..
|
Originally Posted by notorious:
|
Cred ca Richard Linklater a vrut sa incerce altceva in Bad News Bears dar nu ia reusit sau ia reusit insa nu am inteles noi ce a vrut sa exprime.
|
Originally Posted by notorious:
NO way! 'stc' e kiar reusit - la proaste as pune mai degraba 'hollywood ending' si, mai ales, prostul-proastelor: 'shadows and fog' :(( iar 'palmetto' nu e, nici el, catastrofal; doar mediocru. are si stil, si atmosfera - doar ca sint ale altora, deja-vazute... |
polanski - ninth gate, jenant
greenaway - 8 1/2 women, plictisitor altman - secret honor, slab |
Ladykillers - fratii Coen.
Execrabil, a shadow of the men they used to be:) PS: Pentru Leonard, what da fock is da best movie in the world? De linklater? Banuiesc ca te referi la School of rock :oops: |
.prostitutie...constitutie...contributie...prostie ee....nananaaaa-naaaaaa....
.as zice ridely scott, dupa 1992. |
Originally Posted by RinTinTin:
vezi ºi tu pe imdb ce film e exact sub Bad News Bears. |
Almodovar, acest Coelho....
|
fincher-panic room
dupa ce face al mai superb alien se7en fight club ...........................si the game comite un thriller de familie jenant, previzibil, de tot kktu prostitutie bertolucci si l'ultimo imperatore pro-comunist, jegnant la secvenat de final in care bernarado o arde proletar si vai, imparatul s-a impacat cu soarta si...voma prostie carpenter flight plan la muya grande thriller cu teroristi? cei omu asta.? propagandist pt regimul bush? THAT's selling out imbecilitate, prostitutie, nesimtire atat pe moment |
Originally Posted by KORBEN:
Don't you like mean: Wes Craven - "Red Eye" ? |
Cand am auzit ca Jim Sheridan face filmul cu/despre juma' de dolar , n-am prea inteles de ce s-a apucat de ceamai veche meserie, acu' la batranete. :(( Credeam ca se descurca bine ca regizor.
& again, n-am vazut filmul, poate iese cu fata curata. |
I-ati uitat...?
Orson Welles - "Confidential Report", "Touch of Evil", etc. Hitchcock - zece stifturi, ZBANG, o rade! zece stifturi, ZBANG, o rade! ( exceptie-n jurul lui 1960, când i s-au îngrämädit trei zbanguri de mamä-mamä - "Vertigo", "Psycho" si "The Birds") Truffaut - «Tirez sur le pianiste» si altele. Buñuel - personal, îl contest aproape total (mai putin "Los Olvidados") da' fie si fanii lui trebuie sä recunoascä: prin Mexic, a mai vomat unele, de nu se poate: "Râul si moartea", etc. Wajda - "Omul de fier". Spielberg - GRAMEZI; de-ajuns doar sechelele la "Jurassic Park", ca sä-ti bati copiii cu basca udä; si "W.o.W" ce-o fi, chopped liver? (Päi chiar cä!) (Sovieticii nu-i punem la socotealä, cä äia dacä nu se prostituau cu n-1 din n filme, unde n > m, ca Soljenitîn päteau.) (Si de Stanley Kramer putem sä facem putinticä abstractie, cä mânca cäcat avec le polonique; e drept cä-n "Lantul", "Ghici cine vine la cinä" si "...Nurnberg" l-a mâncat foarte artistic, da' tot cäcat era.) |
Originally Posted by Pitbull:
Touch of evil??? :? |
Da. Hai, nu cä m-a plictisit si iritat de moarte, cä poate eram eu într-o fazä proastä (asteptam sä moarä taicä-meu de cancer, ceea ce s-a si întâmplat în aceeasi searä), dar ulterior mi s-a confirmat opinia. Oricum, Wells era un geniu, si chiar si rateurile lui aveau elemente seducätoare (vezi secventa oglinzilor din "Lady of Shanghai", sau începutul de la "Confidential Report"). Asa cä nu-i o nenorocire dacä ti-a pläcut.
(Apropo, "Confidential Report" m-a încântat când l-am väzut prima oarä - da' aveam vreo unspce ani; mai acaná, m-am mai dumirit.) |
Originally Posted by KORBEN:
CE FACEEEEEEEEEEEEEEE? De unde pana unde CARPENTER cu FLIGHTPLAN? Ce-ai baut, papusha? |
lasa-l, e... korben :D
pe de alta parte, de unde-i scos mata, nea pitbulle, "algoritmu" ala de cacao cu hitchcock, cf caruia dadea 10 rateuri si-apoi facea, in fine, un masterpis?? anii '40-'50, for sure, DO NOT qualify: filmele bune, cind nu de-a dreptul mari, s-au insiruit atunci ca margelele pe atza! |
Sunt complet de acord cu "Tim Burton's Planet of the Apes" (:sick:) si "Touch of Evil" (ok, asta nu a fost chiar atat de rau, dar fata de "Kane" si "Procesul" e echivalent cu "Showgirls"... ca veni vorba de prostie si/sau prostitutie)... De asemenea, o buna parte din cariera lui Ridley Scott ma face sa ma intreb daca poate fi numit regizor mare (dar ce mai inceput!)
|
well i beg to differ, eu unul am savurat maxim ironia lui burton din 'maimute', fiecare cadru e o referinta mascata la umanitate, in general. revedeti-l in cheia asta, va sfatuiesc.
|
Originally Posted by RinTinTin:
ei, acuma o sa incepem cu totii sa ne dam in cap. :D 'the ladykillers' este, evident, cel mai slab coen ever (si spun asta in calitate de mare fan coen bros.), dar un lucru e cert - am ras cu lacrimi la filmul asta ! asadar, no way that's a BAD movie ! in ce priveste 'touch of evil', unul dintre piesele de rezistenta ale genului noir si ale carierei lui orson welles - rushineeeee !! pitbull, mai sa ma omori cu faza asta ! :(( |
Biiine, mä, puneti-vi-l în ramä!
Iar apropo de Hitch, am simplificat numeric algoritmul, dar el însusi comenta "ritmicitatea" asta, cu Truffaut. Si ce, n-am mentionat perioada aia când le-a însirat ca pe atä? (Desi s-a strecurat si pe-acolo "To Catch a Thief"...) |
tu iei drept bun ce spunea hitch!?
i thought u knew better than that... here it is - the list of hitch's 'diamond dozens'; doar vreo 3-4 sint carbune (ai zis si tu - 'to catch a thief', mai adaug 'under capricorn' & 'the paradine case'... ier eu, recunosc, nu m-am innebunit nici dupa 'dial m for murder' :oops: dar am o feblete particulara pt 'lifeboat' & 'mr and mrs smith', care sint prea putin cunoscute...) North by Northwest (1959) Vertigo (1958) The Wrong Man (1956) The Man Who Knew Too Much (1956) The Trouble with Harry (1955) To Catch a Thief (1955) Rear Window (1954) Dial M for Murder (1954) I Confess (1953) Strangers on a Train (1951) Stage Fright (1950) Under Capricorn (1949) Rope (1948) The Paradine Case (1947) Notorious (1946) Spellbound (1945) Watchtower Over Tomorrow (1945) (uncredited) Lifeboat (1944) Bon Voyage (1944) Aventure malgache (1944) Shadow of a Doubt (1943) Saboteur (1942) Suspicion (1941) Mr. & Mrs. Smith (1941) Foreign Correspondent (1940) Rebecca (1940) pt notorious mie 'o brother where art thou' mi s-a parut mai stupizel decit 'the ladykillers'! pt ceilalti cam repede il aruncati pe nea ridley la gunoi... ati uitat de 'black hawk down'? |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
sunt de acord ca scott a facut filme MARI ('alien', 'blade runner'), altele foarte bune ('duellists', 'black hawk down', 'thelma and louise') si altele doar-bune ('gladiator'), insa a mai facut si mediocritati flagrante ('black rain', 'someone to watch over me', 'hannibal' etc) si oboseli de zile mari (eu n-am rezistat pana la sfarsit la '1492'). si asta inca in conditiile in care am evitat cu succes alte zvonite bazaconii precum 'white squall' sau 'g.i. jane' (desi, daca zici ca te potrivesti la gusturi atat de bine cu mihai chirilov - vezi si cazul 'palmetto' -, banuiesc ca asta ti s-a parut ok). in fine, ceea ce ma deranjeaza pe mine enorm la ridley scott este usurinta cu care pare sa accepte scenarii slabe sau mediocre. pe unele, din ambitie sau talent sau whatever, le transforma in pelicule notabile, peste medie ('matchstick men'), cu altele da chix cu gratie ('hannibal' sau mai recentul 'kingdom of boredom', pardon 'of heaven'). evident, ai mai spus ca un regizor nu poate scoate numai capodopere. insa nu cred ca ar accepta cu atata lejeritate proiecte de o calitate suspecta... |
ca sa-ti intaresti convingerea, sau doar ca sa ti-o hatzani :D (scuzati franceza), uite un link cu ce va sa vina de la Sir Scott in anii urmatori:
http://www.variety.com/article/VR111...goryid=13&cs=1 Eu aprob atitudinea asta; tipul e profesionist, face film din aproape orice.. btw: v-am povestit cum sunt primiti fratii scoti in maroc ? ca niste eroi nationali: businessul lor le ridica pib-ul de cel putin 2-3 ori pe an.. |
Originally Posted by notorious:
poate ai tu un umor mai aparte:) |
de ce "prostie si prostitutie"?
de ce sentinta asta necrutatoare, aproape radical-islamista? poate e vorba de o scadere a tonusului creator, o epuizare intelectuala..., oboseala si monotonia unei meserii..., rara "inspiratie divina" s. cl. vezi scriitorii, care nu publica in fiecare an cate o capodopera, dar nu abandoneaza scrisul. vezi pictorii, compozitorii... sportivii. pe scurt: existenta intr-o meserie, cu urcusurile si scaderile inerente... |
ºi asta înseamnã sã nu-i taxãm, nea herberte?
mai bine iei pauzã sau nu-þi publici/lansezi 'capodoperele' decît sã-þi dezamãgeºti fanii adevãraþi. de pildã, de ce Tarkovsky, de exemplu, n-a fãcut compromisuri sau cãderi din astea penale? Sau Wong Kar-Wai (pînã acum)? îi taxez ºi pe compozitori, stai liniºtit (dar aici e forum de filme). iar la sportivi se mai întîmplã accidentãri fizice or apar alþii mai buni, fiindcã acolo e ºi concurenþã. |
de acord, mos Leonard :D
ii taxezi. spui ca filmul asta e mai prost decat precedentul, ori ca perioada albastra de creatie e mai tare decat perioada argintie s.a.m.d. dar de ce sa-i numesti prosti si curve (prostituate) pentru niste rateuri aproape inevitabile? exceptiile confirma regula... uite, genialul & dragul nostru Wong Kar-Wai vrea sa filmeze ceva dsp uraganul Katrina, mai garnisind totul cu insinuantul skaraotzki Brody. riscuri foarte mari, s-ar putea sa iasa ceva greu de digerat (desi nu cred)... ei bine, in cazul unui esec (s-a putea sa fie mai multe...), nu voi spune niciodata ca WKW e prost sau curva (prostituata)... aici, in zona acestei nuante, se situa nedumerirea mea... dar cum libertatea de expresie e aproape garantata (pana cand vor cuceri islamishtii Europa), nu ne impiedica nimeni sa-i declaram oligofreni pe cei care, de la un timp incolo, ne dezamagesc... |
draga, eu nu stiu de unde tot scoti kestia asta cu katrina wkw-made!
aici zice k filmu cu nicole k s-a aminat - urmind sa fie filmat intre 01-05.07, si k acu se pregateste sa faca un film cu... norah jones, cu titlul "my blueberry nights"... & "it starts shooting in new york"! so: no katrina la orizont :P |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
iarasi wong kar-wai ?! :sleep: i don't know... i go for kim ki-duk, personally.
|
Originally Posted by notorious:
cause u got bad taste, very personally! (just kiddin... ;) ) |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Originally Posted by Alex Leo Serban:
Bunä treabä c-ai pus lista, c-am scormonit dupä ea-n bibliotecä si n-am mai gäsit-o. Deci, sä vedem: alea marile, am sä le boldez, iar alea väzutele de mine, le subliniez (ca sä fie clar cä, unde n-am väzut, nu mä pronuntez). North by Northwest (1959) Vertigo (1958) The Wrong Man (1956) The Man Who Knew Too Much (1956) The Trouble with Harry (1955) To Catch a Thief (1955) Rear Window (1954) Dial M for Murder (1954) I Confess (1953) Strangers on a Train (1951) Stage Fright (1950) Under Capricorn (1949) Rope (1948) The Paradine Case (1947) Notorious (1946) Spellbound (1945) Watchtower Over Tomorrow (1945) (uncredited) Lifeboat (1944) Bon Voyage (1944) Aventure malgache (1944) Shadow of a Doubt (1943) Saboteur (1942) Suspicion (1941) Mr. & Mrs. Smith (1941) Foreign Correspondent (1940) Rebecca (1940) Apropo, de ce n-ai mers si mai în fatä (la "Psycho", etc...), si mai înapoi (spre "The Lady Vanishes", etc., pân-la "Blackmail"? |
am zis sa pun numai 'deceniile prodigioase', nu alea (the 30s, the 60s) unde a mai calcat si strimb...
'mr & mrs smith' e 'parlour comedy' - can u believe that!? iar carole lombard e superba! |
Da, stiam din ce-am citit. Päcat cä încä nu l-am prins cu nici o ocazie. Apropo, acu' vreo... câti ani sä fie? Era prin 1997-1999, cred... Au dat unii (cred cä PRO-TV-ul), multe Hitchcock-uri în sir, si mi le-am luat. Da' din päcate madam Vreme e mare curvä cu staif, si n-am avut-o, cä era scumpä, asa cä unele casete mä mai asteaptä si-acum sä le väd... când mi-oi repara video-ul, sau mi-oi lua altul, sau mi le-oi digitaliza.
|
Originally Posted by Alex Leo Serban:
well, exsqueez me ! nu-ti place kim ki-duk ? pour quoi ?... :huh: @ Pitbull INCEARCA sa vezi, totusi, si 'shadow of a doubt' si 'foreign correspondent'. sunt doua din hitchcock-urile mele favorite. inca mai tin minte gagul acela vizual din ultimul: intr-un cadru larg, personajul principal este surprins mergand pe marginea cladirii unui hotel, la mare inaltime, putandu-se deslusi clar neoanele formand 'hotel europa'. numai ca literele 'el' din 'hotel' nu sunt 'aprinse', asa ca iese 'hot europa'. :D |
Hehe, drägutä!
Probabil de-aici o fi fost inspiratä aia cu "Hello there!" ("Hell_ _here!") - poanta mea favoritä din "Batman Returns". Si, mämicule, väd ZILNIC "Shadow of a Doubt" - pe raftul de sub videoul paradit! |
back on topic: "gangs of new york" si "the aviator". crapfest...
|
Originally Posted by neanae:
hm... |
come to tink of it - 'the aviator' figureaza pe top ten-ul meu pe 2005... :o
|
din cele postate aici excludeti o realitate: aceea k 'prostitutia' poate produce SI capodopere! doua exemple: 'triumful vointei' si 'olympia', regizate de leni riefenstahl...
cu acestea cum ramine? ;) |
Leni nu s-a "prostituat", credea sincer.
Ceea ce a fäcut si mai mizerabile toate insultele pe care le-a avut de înghitit pe urmä. |
Originally Posted by Pitbull:
eu nu stiu daca 'credea sincer' - sincer, nu cred ca a crezut in altceva decit in geniul ei (si avea dreptate! :P )... declaratiile ei sint f balmajite, deci nu pot fi luate drept litera de evanghelie. i really think she enjoyed the money & the power & didn' t give a damn on whose side she was! |
Pe undeva, s-ar putea sä fie si asa... Ce-i drept, declaratiile sunt bälmäjite räu, dar cred cä mai degrabä ca reactie la contextul bälmäjit în care trebuia sä le dea.
Totusi, punând aläturi si realitatea acelor ani, si relatärile altora, înclin sä cred cä si ea fäcea parte dintre cei sinceri. Iar dupä ce i-am väzut si documentarele alea cu bästinasi sälbatici, as zice cä, mai mult decât puterea si banii, fata iubea CINEMAUL! ;) |
cela va sans dire, mon cher...
|
All times are GMT +2. The time now is 16:43. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.