Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   Cinematografia romaneasca (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=229)
-   -   "Casa Creatorilor" - cronica unui vis posibil (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=86687)

silver_boy 13 Jul 2005 17:52

"Casa Creatorilor" - cronica unui vis posibil
 
[In urma consultärilor recente ale echipei, am stabilit sä înlocuim titulatura de "sitcom" cu cea a unui "serial de comedie". Argumentele în acest sens sunt explicitate în comentariul meu din 19 august, ora 17:16, pagina 7.
Ca atare, precizez cä toate referirile la "sitcom" de pânä atunci se datoreazä conceptiei noastre initiale. - Pitbull]


Cum spune si titlul topicului propun realizarea unui
sitcom romanesc care sa vina cu o alternativa la tipul
de sitcom practicat pana acum de televiziunile neaose
.
Sitcomul romanesc e inca in pleistocen.Prin saracia
tiplogiilor, prin lipsa de orizont a intrigii, prin
lipsa unor scenarii competente, prin jocul fad al
actorilor. Raspunsul e de fapt mult mai simplu si mai
trist: prin lipsa de talent .Daca unii au inventat
cafeaua fara cofeina sau berea fara alcool, noi am
inventat sitcomul fara umor.
De curand am vazut un episod din Dear Raymond si
urmarindu-l am inteles ce lipseste sitcomurilor
romanesti: Ei bine, actul seductiei.
Raymond , ca dealtminteri o intreaga pleiada de
actori-creatori, au in sange vraja cu care stiu sa te
farmece, sa te seduca. In Seinfeld sunt bunaoara
episoade pe care le urmaresti realmente cu bucurie.
Absolut toate sitcomurile de peste ocean care au ajuns
la noi (Taxi, Cheers, News Radio, Friends, Dear
Raymond, Seinfeld, etc.) stiu sa te faca sa razi
pantru ca stiu sa te faca sa le iubesti.
Enfin .. se va putea spune de pilda ca e absurd sa
compare ce se face afara cu ce se face la noi, ca la
noi nu sunt mijloace etc. Daca in cadrul
cinematografiei, a filmelor de lung metraj,
inutiliatea comparatiei are cat de cat acoperire, in
privinta sitcomurilor, specie prin natura ei mult mai
facila (cel putin la nivel logistic) argumentul
“infrastructurii” nu mai tine.
Evident, mai e si tirania ratingului, si proasta sa
intelegere.
Pana una alta propun sa uitam de ea .. si sa facem un
episod pilot cum ne-ar placea noua sa vedem, cum inca
n-am vazut… Regizorii tineri romani au o expresie
favorita, prin care isi tradeaza modul profund
balcanic de a lucra: Ei fac filme “pe genunchi”.
Unele din ele, tocmai pentru ca sunt facute cu
competenta si talent, ajung sa se impuna .
Prin urmare, propun un episod pilot facut “pe
genunchi”, filmat unde s-o putea (cautam variante) cu
actori necunoscuti (dar talentati) dupa care vom
orbecai prin facultatea de teatru .Existenta unei
casete are un ascendent mult mai mare in comparatie cu
un simplu scenariu lasat pe la producatori si
televiziuni. Stiu cel putin un actor cunoscut care
cred ca va accepta sa ne sprijine in proiectul asta in
fond naiv dar plin de pasiune .Rolul lui va fi
episodic, secundar, dar avem nevoie de garantia si
prestigiul unui consacrat. In schimb ii vom da replici
de care sa nu-i fie jena.
Exista o prejudecata tampita care spune ca idea de
comercial cu cea de valoare nu fac casa buna.
Nu fac pentru ca nu exista arhitecti cu imaginatie
care sa construiasca un edificiu destul de incapator
si luminos pentru amandoua. La o adica cautam o Ana
, niste caramizi… Vointa sa fie, pasiune si talent.

Pe cinemagia sunt cativa oameni care si-au exprimat
deja încrederea în proiect, si vor face parte din
echipa de creatie: Notorious, BeNnY, Ogto. Mai contäm
pe Nightwane, Obvious si Airlight, cärora le asteptäm
räspunsurile, iar Mala Portugal e si ea, cu spiritul,
aläturi de noi.
Dar sunt convins cä mai existä printre voi si altii
dornici si capabili sä ne ajutati, asa cä vä invit sä
räspundeti în acest topic. ORICINE E BINEVENIT, atâta
vreme cât îsi poate aduce o contributie utilä.
In fond n-are de ce sa-i fie rusine nimänui… sa visezi
sa aduci “pe sticla” un sitcom cu un umor care sa
nu-ti jigneasca inteligenta nu are cum sa fie decat un
lucru nobil.

Pitbull 13 Jul 2005 20:38

Dom'le, count me in. Cel putin la nivelul discutiilor pe scenariu. Pe urmä, mai vedem.
Sincer sä fiu, sunt constient cât de greu e sä urnesti muntii în domeniul ästa jalonat de Garci si La Blocuri, dar... am si eu doza mea de nebunie. Când o treabä meritä, mä BAT pentru ea. Iar de-un sitcom inteligent, cu bun gust si umor autentic, era nevoie DE MULT în tara asta!
Hai, popor, hai, creatori - dati nävalä!

GhitzaCartitza 14 Jul 2005 19:37

Dornic sunt. Capabil inca nu stiu. Nu mi-a dat nimeni nici o diploma. Cu entuziasmul stau bine. Daca pot fi de ajutor, de ce nu? We can do it! Cine incepe? Pana acum doar liniste aici :? .

Pitbull 14 Jul 2005 19:42

Welcome to the club. Tine aproape! vorba lu' Antena 1 (da' vezi sä nu te afle Becali, c-ai sä primesti la cinä ce nu vrei!). Sä ne-adunäm câtiva, si-i däm drumul.
Intre timp, am citit si scenariul. Important e cä are o BAZA SOLIDA: premise generoase, umor de calitate. Una dintre primele miscäri va fi sä-l discutäm, sä-l îmbunätätim cât se poate de mult. Prepare for the brainstorming!

GhitzaCartitza 14 Jul 2005 19:56

Eu de unde fac rost de scenariu :(( ? Ma puneti si pe mine la curent? Pls!

Pitbull 14 Jul 2005 20:17

Silver! Ia legätura cu omu'! (Sau viceversa.)

nume 14 Jul 2005 22:20

Bah, v-ajut si eu cu mici secvente, bucati de viata adevarata, nu fantsme.
Imi place ca e la vedere, nu ca defunctul atelier de ... whatever ...
Asa sa-l tineti ca altfel nu faceti nimic. In fond il puteti lua ca pe un exercitiu. Daca iese, iese ...

Pitbull 15 Jul 2005 00:23

Excelent! Incet-încet, ne-adunäm.
Nume, am retinut oferta cu crâmpeiele de viatä adeväratä, ideea stä bine în picioare si se poate folosi. Eventual, ne-ai putea ajuta si la filmare. Cum spunea Silver mai sus, vrem sä facem un început "pe genunchi" (sau "studenteste"), cu mijloace proprii, pe care sä-l scoatem la înaintare când abordäm posibilii producätori pentru productia propriu-zisä. Altfel discutä oamenii cu tine când le-aräti o casetä.
Obligatoriu îl tinem "la vedere". Nici n-avem fasoane, nici nu credem în confidentialitäti si elitisme (vezi si principiul brainstormingului). Singurul lucru unde voi fi FOARTE STRICT va fi moderarea acestui topic, în sensul c-am sä-l tin CURAT. Nu voi läsa aici nici o insultä, nici un banc prost, si nici luäri pe aräturä. (Altfel, însä, nici nu se pune problema cä vom accepta si chiar încuraja controversele, atâta vreme cât sunt creatoare si constructive, iar criticile bine argumentate vor ajuta la epurarea proiectului de orice posibile greseli pe care noi nu le observäm din cauza copacilor.)

obvious 15 Jul 2005 11:02

dupa foarte multa treaba...oboseala,chestii.faptul ca nu am raspuns pana acum se datoreaza lipsei de timp. ma bucur mult de proiect si in masura in care pot ajuta, o voi face cu placere. ramane sa discutam, si va multumesc mult pentru "strigare".m.p. sa traiasca!
back to the drawing board.
pax.

obvious 15 Jul 2005 11:13

Re: Propunere sitcom romanesc
 
Originally Posted by silver_boy:

La o adica cautam o Ana
, niste caramizi.


yipe... :shock:

nume 15 Jul 2005 17:11

Vreau sa-l invitam si pe Nae in mini echipa noastra. Am lucrat impreuna la doo proiecte, dintre care copilul nostru de suflet este Jim, un s.m. care se va realiza candva asa cum trebuie.

Ceva obiectiuni ? Nu cred.

Pitbull 15 Jul 2005 18:58

Nae e în.
(Nae is in.)
Am vorbit cu el pe Yahoo, s-a aranjat.

NightWane e în asisjderea.
Mi-a räspuns pe Yahoo, de-i exulta poponeata.

Cu Obvious, telect de frunte.
Vom avea victorii multe.


Asadar, echipa se contureazä, recrutând deja capete valabile.
Usile rämân larg deschise - mai poftiti, mai poftiti!
Propun urmätoarea strategie pe termen imediat: începând din acest moment, Silver sä trimitä scenariul tuturor preopinentilor, pentru o primä lecturä. In câteva zile, maximum o säptämânä, punem de-o întâlnire pentru discutäri fatä-n fatä. Imprejurul ei, desigur, discutii deschise aici.
Ar fi bine ca în urma acestei prime etape scenariul sä se definitiveze, si sä mergem mai departe cu pasi mari si repezi. S-ar putea ca forma sa astfel îmbunätätitä, reprezentând baza filmului, sä fie postatä aici. Vom decide împreunä.

nume 15 Jul 2005 23:00

Tu vrei sa-i iei locul lui Riciotto. :lol:

Escape 16 Jul 2005 00:18

Sa spunem deci in gluma tot ce e serios...sunt nerabdator sa fac parte din proiect...si acum ma culc si astept..nu....am cateva idei, unde au loc discutiile? 8)

Pitbull 16 Jul 2005 00:31

Welcome to CineMagia - and to the project!
Tot ce te pot sfätui e sä stai cu ochii pe topicul ästa. Si nu numai cu ochii, ci si cu postatul, ca sä vedem si noi cu cine avem de-a face - cä, de, abia ai aterizat. Povesteste-ne despre tine orice crezi cä ar fi relevant, dar mai ales, fii cât mai activ, oriunde te inspirä topicurile.

silver_boy 16 Jul 2005 11:53

Welcome to CineMagia - and to the project! -cum bine spune above mister Pitbull.
Multumesc tuturor celor care si-au declarat adeziunea fie aici, fie prin pm-uri .Sper sa nu incremenim in proiect.
Maine propun o prima intalnire (vine cine vrea, scapa cine poate) daca nu de dragul ideii cu sitcomul barem de dragul berii.Sau de dragul lui IMM care desi nu si-a declarat explicit implicarea vrem s-o simtim.Alaturi.Cei care vor sinopsisul si episotul pilot sa-mi trimita un pm.
(de preferat pana maine in the afternoon cand ne vom vedea meclele prelungi de cinemagisti, 3 d )
Cine nu poate onora intalnirea fizic, s-o faca metafizic.
Locatia e "barul poetilor" de la Universitate, pe langa Arhitectura, dar ne vom vedea cu totii la fantana la 12...E bine ???

Pitbull 16 Jul 2005 12:02

Je zicque cä-i bine.
Mais qu'est-ce qu'il zicquent äilantii?
PRECIZARE: Pe unul dintre primele puncte la ordinea de zi se va înscrie si rezolvarea unei probleme centrale ale scenariului, deci sunt pohtiti INSISTENT cei cu imaginatia cea mai creatoare, hazlie si zgubiliticä (vä stiti voi care s'teti. Puteti sä vä aduceti si splina, dacä v-ati ginit-o înapoi.)

Airlight 16 Jul 2005 12:03

Succes intregii gasti entuziaste si scuze ca nu pot sa ma alatur.
Sper ca prin toamna sa devin mai liber si sa va ajut si eu..

Toate cele bune.

Nightwane 16 Jul 2005 12:55

hai ca poate dau si eu o fuga maine pe la fantana. 12 you say? maybe i'll be there. Look for the sexy fat man.

GhitzaCartitza 16 Jul 2005 14:09

O sa fiu acolo. Uitati-va dupa ala micu'! Bineinteles tot sexy 8) .

Nightwane 16 Jul 2005 14:58

Originally Posted by GhitzaCartitza:

Bineinteles tot sexy


slabe sanse. There can be only one.

Leonard 16 Jul 2005 17:56

pot sã intru ºi eu în calitate de consultant??

Pitbull 16 Jul 2005 20:25

Poftiti, Coane Leonard, poftiti!

silver_boy 16 Jul 2005 20:33

Let me think ..Mmmm ...Mda, Fie..OK.. :P
OF COURSEEEE
Geeeez
Cu atat mai mult cu cat avem nevoie de sprijin avizat.

Mala Portugal 16 Jul 2005 22:16

Re: Propunere sitcom romanesc
 
Originally Posted by silver_boy:

oameni care si-au exprimat
deja încrederea în proiect, si vor face parte din
echipa de creatie: Notorious, BeNnY, Ogto. Mai contäm
pe Nightwane, Obvious si Airlight, cärora le asteptäm
räspunsurile, iar Mala Portugal e si ea, cu spiritul,
aläturi de noi.
.

Holy Molly, eu nu cred ca pot fi aproape spiritual de vreo chestie care-l include pe (..............). Adic' are si spiritul meu mandria lui , da? :P

Pitbull: V-am rugat sä vä abtineti de la discordii si alte atacuri personale în topicul ästa. Aveti la dispozitie un forum întreg pentru ele. (Nu cä v-as sugera sä-l umpleti cu asa ceva, dar întrucât aici încercäm sä facem un lucru constructiv si pozitiv, si deloc usor, insist încä o datä: abtineti-vä!) Vä multumesc.

Airlight 16 Jul 2005 22:17

Originally Posted by Mala Portugal:


Holy Molly, eu nu cred ca pot fi aproape spiritual de vreo chestie care-l include pe (...............). Adic' are si spiritul meu mandria lui , da? :P


lol dont box her in :)

silver_boy 16 Jul 2005 22:46

Cine e "(.............)" ?
Oricum din (ne) fericire nu sunt la curent cu istoria romantata a "conflictelor " dintre forumisti, desi... pe zi ce trece realizez cat de profunde si de ireconciliabile sunt.
x nu vine pentru ca vine si y, etc ...
Trist, ce sa zic...

Airlight 16 Jul 2005 22:49

io zic sa scrieti un sitcom cu subiectu' asta :P

BeNnY 16 Jul 2005 23:00

O sa vin si eu maine, daca ma trezesc.

Pitbull 17 Jul 2005 00:16

Originally Posted by silver_boy:

x nu vine pentru ca vine si y, etc ...
(...)
Cine e "(.............)" ?

Este y, desigur.
Originally Posted by silver_boy:

Trist, ce sa zic...

Da, asta-i latura tristä a copiläriei din noi.
Sper s-o putem activa pe cea fericitä: creativä, veselä, neinhibatä, nebunaticä, eminamente pozitivä.

Airlight 17 Jul 2005 00:23

hence my signature:

herbert 17 Jul 2005 01:06

de ce ai sters Pitbull? nostalgic cumva dupa cenzura comunista?...
Mala formulase atat de inteligent-orgolios... si-apoi, Mala e ca mama: unde bate ea, creste...
mie mi s-a parut mai mult o cochetarie decat un duel cu plasa si trident...
jos cenzura!!!

Pitbull 17 Jul 2005 01:08

Tocmai de-aia am lasat totul - din respect pentru persoana si atitudine.
Am sters numai numele atacatului - din respect pentru persoana si imaginea LUI.
Si-apoi, am rugat de la INCEPUT sa se crute acest topic de rafuieli personale. Nu ne-ajunge ditamai forumul?

Mala Portugal 17 Jul 2005 09:22

Haoleu, chestia cu Y era o gluma. Z (adica eu & va rog frumos sa nu ma mai reprezentati in nici o ecuatie cu litera x ) nu vrea sa participe fiindca n-are timp si fiindca n-are nici o fericire in a se vedea in postura de facator de sitcomuri. Atata tot :sleep:

silver_boy 17 Jul 2005 09:45

Tocmai asta incercam sa evitam Mala, "facatura" de sitcomuri...

Mala Portugal 17 Jul 2005 10:44

& I wish U good luck & plenty inspiration
punct

Pitbull 17 Jul 2005 16:21

Sär'na! ;)

Inspiratie a fost, slavä Domnului. La sesiunea de azi, au combätut:

Leonard
Cinemania
GhitzäCârtitzä
Nightwane
Silver_Boy
Pitbull

Au absentat, din motive întemeiate, urmätorii membri confirmati ai colectivului de creatie:

Nae
Notorious
Obvious
Nume
BeNnY
Ogto

S-a discutat scenariul, s-a analizat temeinic, s-au propus îmbunätätiri, s-a fäcut un plan de bätaie, s-au trasat sarcini.
Urmätoarea întâlnire e preväzutä pentru joi sau vineri. Insistäm stäruitor si stäruim insistent ca si onoratii absenti de azi sä ne onoreze cu prezenta, si nu numai atât. Sunt NECESARI.
Keep in touch.

silver_boy 19 Jul 2005 03:01

Cate ceva din literatura de "specialitate".
De buna seama ca eruditia pe teme de sitcom nu te face cu necesitate scenarist... dar nici de prisos nu ramane.


Richard F. Taflinger


Sitcom -- Chapter Six:
A Theory of Comedy
Comedy is that which makes one laugh. This is the basis for any study of comedy. However, just what is it that makes one laugh?
Six elements are required for something to be humorous:

1) it must appeal to the intellect rather than the emotions;

2) it must be mechanical;

3) it must be inherently human, with the capability of reminding us of humanity;

4) there must be a set of established societal norms with which the observer is familiar, either through everyday life or through the author providing it in expository material, or both;

5) the situation and its component parts (the actions performed and the dialogue spoken) must be inconsistent or unsuitable to the surrounding or associations (i.e., the societal norms); and

6) it must be perceived by the observer as harmless or painless to the participants. When these criteria have been met, people will laugh. If any one is absent, then the attempt at humor will fail.

The first criterion, the appeal to intellect rather than emotion, is obvious when ethnic humor is used. Polish (Irish, whitey, gay, fraternity, sorority, etc.) jokes can be hilarious to everyone; everyone, that is, except to the Poles (Irish, whitey, gay, fraternity, sorority, etc.). To the group that is being made fun of, jokes at their expense are not funny -- they are insulting and rude. People respond to insults and rudeness subjectively, taking umbrage, or, in more simple terms,get ang ry, which is an emotion. To those who have no personal interest in the joke, i.e., everybody else, there is no insult and they take an objective, intellectual view of the joke and can respond to the other criteria for comedy if they are met. Thus, one c an take the old joke, "How many Poles does it take to screw in a light bulb? Five: one to hold the bulb and four to turn the ladder.", substitute a different group for Poles in each retelling, and irritate a whole new set of people each time.

Lenny Bruce counted on the intellectual basis of comedy when, in one of his routines, he identified all the races and ethnic groups in his audience with insulting labels: "I see we have three niggers in the audience. And over there I see two wogs, and five spics, and four kikes," etc.. As he started the routine there were gasps of incredulity and even anger: the audience couldn't believe that Bruce would be so insulting and insensitive. But as Bruce continued and the list grew longer, and it became clear that he was listing everything he could think of, the words lost their connotative, emotional meaning as insulting terms and turned into just noises. In other words, they lost their emotive content and became an intellectual exercise in how words l ose their meanings outside of context. At this point, the audience, all of whom had been appalled and angry at exactly the same words, started laughing at them: the audience was reacting intellectually, not emotionally.

The second two criteria for comedy, that it be mechanical and inherently human, are delineated by Henri Bergson in his essay "Laughter". His theory revolves around a basic axiom, that the laughable element consists of a mechanical inelasti city, just where one would expect adaptability and flexibility. It's humorous when a person acts in a manner that is inappropriate to a stimulus or situation, as in any slapstick comedy routine. It is funny when a chair is pulled out from under someone who is sitting down, because he doesn't adapt to the change in situation and continues to sit in a mechanical fashion. Dogberry, in Shakespeare's MUCH ADO ABOUT NOTHING, is funny because he continues blithely along, thinking he's in charge of the situati on when in actuality he has no idea what's happening. Lucy on I LOVE LUCY is funny because she mechanically reacts to events without thinking about how events have changed the situation.

An extension of Bergson's theory is his idea that comedy is inherently human. Something is funny only insofar as it is or reminds the audience of humanity. The audience may laugh at the antics of an animal, such as chimpanzees or horses or bears, b ut only in direct proportion to the animal's capability of reminding the audience of something human. Thus, animals such as chimps and orangutans are often dressed in human clothing to heighten the reminder, and horses, such as Mr. Ed and Francis the Tal king Mule, can talk and think better than the men they're around.

One major point that becomes apparent when one examines comedy is that it is based on incongruity: the unexpected with the expected, the unusual with the usual, the misfit in what has been established as a societal norm.

For there to be incongruity there must be something to be incongruous to. Therefore, for a comedy to work there must be an established set of cultural, human and societal norms, mores, idioms, idiosyncrasies, and terminologies against which incongru ities may be found. Such norms may be internal or external. Internal norms are those which the author has provided in the script. External norms are those which exist in the society for which the script was written.

The major problem is to know what norms exist, and which have become out-of-date. Many times some people, upon hearing a joke, will respond with "I don't get it". This is because they don't know or understand the societal norms being violated in th e joke. This is also why you can never explain a joke: to explain you must first expound on the norms, then show how they have been violated. Such an explanation removes any incongruity by illustrating how it works within the norms.

The need for norms also explains why humor can become passe. Stand-up comedians do very few jokes about President Eisenhower's administration because the norms have changed: no one understands topical references to forty years ago.

Plays and jokes can also go out-of-date. Neil Simon's early plays often depended heavily on social attitudes of the time, particularly those about the relationships between men and women. However, sex roles and attitudes have changed considerably s ince 1961 and COME BLOW YOUR HORN, and the humor in the character Alan Baker's rather sexist approach to women and sex now evokes an emotional reaction in many people, distaste, rather than laughter. The humor that does work takes as its norms human atti tudes and norms that are independent of society and culture.

Nonetheless, a funny play can remain funny, even when the norms change. Shakespeare's "breeches parts", such as Viola in TWELFTH NIGHT or Rosalind in AS YOU LIKE IT, evoked great laughter from Elizabethan audiences because their societal norms said that women do not wear men's clothing, and the sight of Viola and Rosalind in male attire was incongruous. Today, women wearing men's clothing is the norm, and therefore seeing Viola in pants is not funny. Nonetheless, there are many things in Shakespea re's plays that are incongruous to today's norms, and thus his comedies continue to be funny four hundred years later. We still laugh, perhaps not at what Elizabethan audiences did, but the plays are still funny because he gained most of his humor from h uman rather than societal norms.

Three aspects of incongruity are literalization, reversal, and exaggeration. In literalization the joke comes from taking a figure of speech and then performing it literally. When Max Smart (GET SMART) asks the robot agent Hymi e to "give me a hand", Hymie detaches a hand and gives it over, interpreting the instruction literally. On the situation comedy CHEERS, Coach, and later Woody, the bartenders, take everything that is said to them at face value, apparently incapable of re cognizing innuendo, hyperbole, or figures of speech.

Reversal is simply reversing the normal, taking what is normal and expected and doing or saying the opposite. When Retief, in Keith Laumer's science fiction novel RETIEF AND THE WARLORDS, is subjected to what his captors think are the most horrendou s tortures, he is assailed with modern art and smellovision renditions of overheated tires, burnt toast, chow mein, aged Gorgonzola, and the authentic odor of sanctity.

An exaggeration is taking what is normal and blowing it out of proportion. Events occur to which the characters will react beyond all proportion: the mountain out of a molehill syndrome. The jealous wife's discovery of a blonde hair on her husband 's jacket leads her to build an entire scenario of mad trysts, trips to the Riveria, and a murder plot against her, until he points at the collie sitting at her feet. Such exaggeration is a standard in comedy.

The greatest incongruity is the violating of societal taboos. This violation can provoke the greatest laughter. In American society the greatest taboos are discussions of sex, death, and biological functions. These are all subjects which society h as decreed should be discussed seriously, discreetly, and euphemistically, if discussed at all. It is from these taboos that much humor is derived.

The sixth and final criterion for humor is, as Aristotle states, that ". . . which causes no pain or destruction . . . is distorted but painless" (my emphasis). The comic action is perceived by the audience as causing the participants no actu al harm: their physical, mental, and/or emotional well-being may be stretched, distorted, or crushed, but they recover quickly and by the end of the performance they are once again in their original state. A prime example are the Warner Brothers' Road R unner cartoons, in which Wile E. Coyote is dropped, crushed, pummeled, rolled, wrung, and otherwise punished for his attempts to catch the road runner, yet seconds later is putting together his next Acme widget to carry out his next plan. Wile is never d amaged permanently, no matter how high the cliff he falls off or how big the rock that lands on him. The criterion applies to real life, as well. It is funny when someone slips on the ice and falls: people laugh--until they realize that the person brok e his leg. At that moment the event is no longer humorous.

The six criteria must all be present for an attempt at humor to succeed: if only one is missing then the joke will fail. As long as the audience knows the norms and can thus see the incongruity, the participants act in an inflexible manner but are inherently human, no one appears to get hurt, and the audience doesn't take it personally, then an attempt at being funny will succeed.

obvious 19 Jul 2005 11:37

right-on cu articolul asta, silver.

intre timp, off-topic, unii dintre noi (recte eu) au recitit azi noua lege a cinematografiei. 6 luni pentru folosirea finantarilor??? mwahahaha.sec.
:huh:

Pitbull 19 Jul 2005 12:23

Am citit-o si eu, si m-am uitat pätrat. :shock:

Revenind la topic:

Am avut azi o lungä discutie cu Silver, pentru structurarea scenariului, astfel încât ideile care au început sä se adune, si pânä vineri se vor tot aduna, sä se poatä integra organic în el. Totodatä, am schitat planul calendaristic, care în principiu ar aräta cam asa:
- 24 iulie: finalizarea discutiilor pentru episodul pilot;
- 27 iulie: refacerea scenariului;
- lecturi si consultäri finale cu echipa;
- 31 iulie: finalizarea scenariului;
- 1-15 august: pregätire;
- 16-22 august: filmare;
- 22-31 august: montaj, sonorizare, finisäri.
Acordând în total douä säptämâni marjä de sigurantä (mai ales în pregätire, plus elemente nepreväzute la filmare si montaj), ar trebui sä avem caseta gata dacä nu în 1 septembrie, cel târziu în 15.

Probleme imediate:
- Weekendul 22-24 iulie: întâlnire cu echipa
- Probe actori.
ORICINE DE PE FORUM (SI NU NUMAI) VREA SA-SI INCERCE MANA PENTRU VREUN ROL, E INVITAT SA SE ANUNTE AICI FARA INTARZIERE!
Precizäri:
- distributia episodului pilot va fi sustinutä si pentru serialul propriu-zis, dacä gäsim un producätor; totusi, în ultimä instantä, patronul va decide - c-asa-i în tenis!
- de asemenea, dacä cineva vrea sä joace în episodul pilot, dar apoi nu va putea continua (de ex.: NightWane, care pleacä în Spania), e binevenit oricum; actori pentru serial se gäsesc, har Domnului, dar entuziasti pentru pachetul-ofertä, mai greu!
VA ASTEPTAM!!!

GhitzaCartitza 19 Jul 2005 12:29

Sunt de acord cu calendarul. Trebuie sa ne grabim daca dorim ca serialul sa fie inclus in grila de programe din toamna.

Pitbull 19 Jul 2005 12:35

Tocmai am primit de veste de la Silver cä la toamnä o sä plouä cu sitcomuri. Unii care erau mai avansati ca noi, s-au si gândit s-o lase pe primävarä.
Da' stiti ceva? ;)
Noi NU!
Adicä... noi - DA!
Bägäm cärbuni si genialitate, inträm tare-n ei si-i SPARGEM!!! :D

Cinemania 19 Jul 2005 14:25

ii rupem, tata, ca de idei nu ducem lipsa...noroc cu Pitbull, ca le mai organizeaza :D

herbert 19 Jul 2005 15:07

Originally Posted by Cinemania:

ii rupem, tata, ca de idei nu ducem lipsa...noroc cu Pitbull, ca le mai organizeaza :D


mai, ce-i cu entuziasmul asta vesel? cred ca aveti nevoie in echipa de un sceptic de serviciu, unul asa mai trist si mai reflexiv-dramatic, ca altfel iese o opera cu bulbuci...
da, dar cei veseli-seriosi nu se implica...
sunt gata sa fac un comentariu - of course "destept, lamuritor, salvator" - la scenariul final.

Cinemania 19 Jul 2005 15:36

Originally Posted by herbert:

Originally Posted by Cinemania:

ii rupem, tata, ca de idei nu ducem lipsa...noroc cu Pitbull, ca le mai organizeaza :D


mai, ce-i cu entuziasmul asta vesel? cred ca aveti nevoie in echipa de un sceptic de serviciu, unul asa mai trist si mai reflexiv-dramatic, ca altfel iese o opera cu bulbuci...
da, dar cei veseli-seriosi nu se implica...
sunt gata sa fac un comentariu - of course "destept, lamuritor, salvator" - la scenariul final.


n-avem nevoie de comentarii...avem nevoie de oameni care sa contribuie la scenariu, altfel...

Pitbull 20 Jul 2005 00:30

Originally Posted by Cinemania:

n-avem nevoie de comentarii...avem nevoie de oameni care sa contribuie la scenariu, altfel...


ERROR! Avem nevoie SI de comentarii, SI de critici, SI de sceptici de serviciu, altfel înseamnä cä am pornit pe cel mai sigur drum spre luatul în barbä big time!
Asadar, si aceste comentarii critice si sceptice, atâta vreme cât vor fi constructive si obiective, ne sunt de mare folos! Nici o grijä, numai fraierii se dezumflä când primesc bobârnace. Entuziasmul nostru VA CRESTE cu fiecare hibä care ni se relevä, ca s-o înläturäm pânä nu-i prea târziu.
Prin urmare, Herbie - you are welcome as the skeptical-on-duty voice! :)

herbert 20 Jul 2005 01:11

va doresc succes!

Pitbull 20 Jul 2005 01:44

Promitem sä nu te dezamägim!

Cinemania 20 Jul 2005 09:52

Originally Posted by Pitbull:

Originally Posted by Cinemania:

n-avem nevoie de comentarii...avem nevoie de oameni care sa contribuie la scenariu, altfel...


ERROR! Avem nevoie SI de comentarii, SI de critici, SI de sceptici de serviciu, altfel înseamnä cä am pornit pe cel mai sigur drum spre luatul în barbä big time!
Asadar, si aceste comentarii critice si sceptice, atâta vreme cât vor fi constructive si obiective, ne sunt de mare folos! Nici o grijä, numai fraierii se dezumflä când primesc bobârnace. Entuziasmul nostru VA CRESTE cu fiecare hibä care ni se relevä, ca s-o înläturäm pânä nu-i prea târziu.
Prin urmare, Herbie - you are welcome as the skeptical-on-duty voice! :)


eu ma refeream la "comentarii la scenariul final", cand va fi relativ tarziu sa faci vreo modificare majora...comentariile pe parcurs sunt, of course, foarte bine venite si folositoare...asa ca sa-i propunem si lui Herbert sa ne onoreze cu prezenta la intalnirile pt sitcom...daca poate, desigur

Pitbull 20 Jul 2005 10:01

Herbert nu e în Bucuresti, asa cä-i vom trimite prin e-mail penultima variantä a scenariului.
Herbie, dä-mi te rog adresa de e-mail, într-un m.p.


All times are GMT +2. The time now is 21:22.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.