![]() |
Jesus Christ Superstar
Pe forum s-a mai discutat despre acest film (cand la music-hall-uri, cand la "Passion of the Christ"), dar niciodata nu a fost dezbatut cum trebuie, disecat, explorat si explicat. De aceea, iata un topic despre unul dintre cele mai provocatoare realizari ale ultimei jumatati de secol, despre filmul celebrei opere rock a lui Andrew Lloyd Webber si Tim Rice.
Fani si combatanti, you are invited... :happy: |
Da-mi motivele pentru care vrei sa-l aduceti la azilu' de batrini, ca, al'fel, il trimit la Mall, la Film in G-ral.
|
E vechi de peste 30 de ani, din ac. perioada cu "The Godfather", despre care exista un thread aici... Pe de alta parte, este un film "clasic" recunoscut si nu foarte accesibil, iar fiindca la Mall topicurile tind sa degenereze, m-am gandit ca sectiunea asta - la care si asa nu se posteaza decat din an in paste - ar fi mai potrivita pentru JCS decat "Film in general".
|
SUS-tin initiativa si argumentele lui MinRep.
Mai ales cä mare îmbucurare mi-a pricinuit cu acest topic. Se-apropie Säptämâna Mare, si iar am sä-mi pun playlistul cu multä osârdie întocmit din downloadäri prin KaZaA. Asa cäci voi fi printre primii ce se vor avânta sä combatä despre "J.C.S.". Pânä una-alta, atât: Oricât de drag mi-e "Iisus din Nazareth" al lui Zeffirelli, "J.C.S." mä atinge mult mai profund. |
filmul este excelent, si probabil cel mai important pentru Norman Jewison.
eu zic ca a trecut prea mult timp de la lansare pentru a spune ca e vorba de un film sustinut exclusiv de controversa. a rezistat destul timp pentru a deveni un film clasic. muzica este esentiala pentru Jesus Christ Superstar, si nu cred ca se vor gasi prea multi care sa conteste acest lucru. intr-adevar, poate fi deranjant pentru fanaticii religiosi sa-l vada pe Isus in acest film, dar pana la urma s-au vazut blasfemii mai multe si mai rele intr-o gramada de alte filme ca sa mai insistam pe asta. |
damn that movie ruled... este unu dintre my all-time-favorites...
muzica ete geniala, textul este incredibil, si ideia este buna de tot... deh, nici nu am cuvinte, dar pe mine m-a atins mult filmul asta cand l-am vazut la varsta frageda de 9 anisori... and i loved it back then... p.s. inca mai stiu TOATE lyrics-urile pe de rost...heheh |
ubercool chestia....
de vazut, la pachet cu pasiunea... :x ultima tentatie :shock: gsus of nazareth :) si episodu din southpark cu superbest friends :w00t: :(( clipu genesis cu gsus he loves and he knows my work...sau asa ceva si clipu lu manson pt personal gsus... :sleep: reach out, touch faith |
Efendi Korben, m-as fi uitat ca mâta-n calendar la jongleria asta cu mingiute galbene si sintaxä prescurtatä, dacä n-as fi retinut niste interventii de-ale tale de la "The Passion of the Christ", din care-am dedus douä lucruri:
Oricât de bine le ai tu în genere pe astea cu filmu' - si le cam ai, nu zic - "Jesus Christ Superstar" l-ai înteles fix cucurunsus. Nu-i bai, se mai întämplä si la case mai mari. Iti imaginezi cä simpla diferentä de câteva secole dintre crestinism si islamism l-ar face pe primul "învechit" si "perimat" fatä de-al doilea. Nu-i asa, mäi tatä. Nu e. Ambele religii sunt la fel de valabile si puternice - una inspiratä de Insusi Fiul lui Dumnezeu, cealaltä de Arhanghelul Gabriel. Asa cä-ncearcä sä lasi partizanatele deoparte si sä fii mai obiectiv, cä n-o sä ai decât de câstigat. De curiozitate: ai citit "Versetele Satanice", de Rushdie? M-ar interesa sä-ti aud pärerea. |
Originally Posted by Pitbull:
nu am inteles si nici n-am d gand sa recitesc nam citit versetele si nu ma lua cu efendi, ca la glumite proste nu ne intrece nimeni |
No problem.
Glumita cu efendi nu era deloc desteaptä, recunosc, dar nici supärätoare nu s-a vrut a fi. Fii pe pace, n-am s-o mai folosesc. |
Si acum, din nou despre film.
Mai întâi, câteva chestii introductive. E foarte adevärat cä o parte a muzicii rock are tangente cu culturile pägâne si chiar satanismul. Unii rockeri îsi declarä afilierile satanice, altii deviazä într-acolo din tembelism si naivitate. (Unele cazuri au dat nastere la controverse celebre - vezi notoria discutie despre Led Zeppelin si "Stairway to Heaven", o piesä cu valente magice, într-adevär, dar a cärei orientare, crestinä sau satanicä, depinde în ultimä instantä de cine si/sau ce a fost Aleister Crowley: un scamator escroc? un mag alb? un mag negru, deci satanic?) Dar toate astea nu înseamnä cä se poate arunca anatema peste ÎNTREGUL rock, si cä acesta, ca gen în ansamblu, ar fi incompatibil cu valorile crestine. Si totusi, multi s-au repezit sä atace "Jesus Christ Superstar", sub pretextele de mai sus. Un alt sistem de argumente al contestatarilor era de o facturä de-a dreptul iconoclastä (desi nu neapärat declaratä ca atare): considerau cä un subiect biblic nu poate fi tratat cu mijloace artistice atât de moderne, cä ritmurile muzicii actuale nu rimeazä cu cele ale abordärilor clasice, cä iconografia contemporanä e sträinä de cea evanghelicä, si alte asemenea superficialitäti. Trecând peste toate aceste veritabile desertäciuni, care în ultimä instantä nu exprimä decât o atitudine gen: "numai modul MEU de a crede e just, asa cä, roiu'!"), "Jesus Christ Superstar" se relevä ca una dintre cele mai importante revalorizäri ale Patimilor într-un sistem estetic actual. Nu e numai excelent realizatä, ca virtuozitate profesionalä si profunzime liricä, ci si extrem de utilä pe plan social, pentru cä le oferä o deschidere tinerilor si celorlalti adepti ai culturii moderne, mai refractari fatä de clasicism si conformism. Pe de altä parte, procedeul includerii elementelor de recuzitä, decoruri si costume contemporane, pe lângä cä întregeste sinteza cu muzica si dansul, relevä foarte bine ATEMPORALITATEA si UNIVERSALITATEA Mesianismului. Aluziile repetate la interminabilul conflict din Orientul Mijlociu sunt cât se poate de adecvate, atât prin paralelismul cu perioada istoricä în discutie, când Iudeea era sub ocupatie romanä, cât si în raport cu perenele ciocniri, de naturä religioasä si nu numai, dintre crestini si alte confesiuni. Personal, as cita urmätoarele piese/secvente printre favoritele mele: "The Temple" - unde infamii negustori vând pe tarabe, printre altele, ilustrate, droguri, materiale porno, munitii, mitraliere, etc. "The Last Supper" si, imediat, "Getsemani", ca punct culminant al filmului. Acea magnificä arie construitä pe refrenul "I want to know, I want to know, my Lord!!!" contine o fortä christicä pe care niciodatä n-am mai întâlnit-o; în ceea ce mä priveste, îmi oferä în repetate rânduri acea identificare cu Patimile care e obligatorie si inerentä asimilärii Eucharistiei. "Herod's Song" - o bijuterie comicä, expunând necrutätor limitele de gândire si simtire, infantilismul cronic si aroganta neghioabä a tuturor denigratorilor Mântuitorului. |
ei da...din lipsa de timp acum nu voi scrie exact tot ce a fost esential pentru mine la filmul asta vazut de aproape...multe ori, nevermind.
doar zambet nostalgic la imaginea mea de mic matelot de 15 ani, vizionand a nu stiu cata oara si facand bratari din ata...sniff.reveni-voi cu detalii. |
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by Pitbull:
--- "Heaven on Their Minds" (Carl Andersson kicks ass!) --- "Pilate's Dream" (actorul e bun rau de tot, dar mie acea scurta melodie mi se pare cea mai reusita) --- "I Don't Know How to Love Him" --- secventa aceea scurta, cu Judas amenintat de tancuri... kick-ass! |
Acest film pe mine chiar m-a lasat rece. Nu pot sa va spun cate fraze gen: "ce tot vb?" ... "esti nebun?" ... "cum sa nu iti placa ?" am primit.
Tot ce pot spune despre acest film este ca din primele minute vizionate am stiut ca nu o sa-mi placa. La Fallen Angels a lui Wong Kar Wai am simtit imediat ca o sa imi placa la nebunie (apogeul fiind scena: the music jukebox). Multi sunt ignoranti si catalogheaza filmul direct. Eu nu am procedat asa si l-am vazut cap-coada. Cu greu, cu plictiseala instalata si cu un accentuat sentiment de greata am finalizat vizionarea unei opere rock in care toata lumea canta ... pot fi mii de "onion" layers... filmul mi s-a parut VOMA. |
Originally Posted by Gaandalf:
|
Originally Posted by MinRep:
|
Originally Posted by Gaandalf:
atata timp cat nu ai apreciat filmul de la inceput (sau pentru cei cu rabdare mai multa la a 324-a vizionare) e stupid sa ti se spuna "esti nebun?" & toate alea. totusi, nu iti inteleg reactia de "voma" |
Originally Posted by radu83:
Originally Posted by radu83:
|
Originally Posted by KORBEN:
si cu Life of Brian, ... ;) ; |
Originally Posted by Pitbull:
universalitatea mesianismului revolutionar de tip Che Guevara, poate..; dar stai, nu era filmul asta parca despre un lider barbos si un grup de revolutionari care se revoltau impotriva unui establishment imperialist pazit de soldati cu mitraliere? :? |
Originally Posted by bellhop:
Grup de revolutionari? (cu accent pe revolutionari) Establishment imperialist? mai greu... Soldati cu mitraliere? Asta parca... Cantau in filmul ala? :shock: |
Originally Posted by MinRep:
am ras, nu gluma... :lol: |
Originally Posted by MinRep:
|
am revazut azi filmu
si mi-am notat niste chestii 1 vocea mariei magdalena e f ok care totusi nu arata prea intersant (in fine, cand aud maria magdalena ma gandesc obsesiv la monica belucci) 2 interesul lui lloyd webber pt personaje adorate /contestate si mecanismele care i-au pus/au incercat sa-i puna la zid (evita, Gsus?) 3 ruinele templului, adica niste coloane in mijlocul de sertului... frumos 4 dansul penibil al adoratorilor, care seamana suspect de mult cu ceva coregrafii tip familia jakson (jermaine si janet) sau de ce cu "parize you" al lui fatboyslim 5 desert, mult desert 6 cine dracue penibilul asta drapat in catifea mov??? aha..pilat? 7 jerusalimul, redus la templul/bazar/bordel cu "balerine" oare e vreo contestare hipioata a consumismului? super tare cantecul 8 anecdotic vorbind, daca pe Gsus l-ar fi apucat pandaliile si ar fi dat cu marfa evreilor de pamant, impiedicand comertul si facerea banilor, si-ar fi luat-o serios pe cocoasa parca prea face ordine tip bruce willis] 9secventa cu leprosii/mai ales muzica SENZATIONALA 10 enervant o avea ea voce, dar de ce tre sa faca maria magdalena pe barbara streisand / celine dion? 11 wow..tancuri americanii imperialisti si cotropitori? 12 rugaciunea/monolog din gradina ghetimani..prea seamana a evita... 13 "why are you obsessed with fighting? stick tto fishing from now on" :w00t: 14 ce Nu inteleg astia cu muzichallurile lor cu tot e ca anumite replici Nu trebuie/Nu pot fi cantate :x 15 anna si caiafa- colosali :D pe post de stan si bran varianta evil-hippie gay? 16 microfoanele invibile pe drumul spre judecat lui pilat asta da idee 17 arestarea lui gsus de catre "mascatii' vremii se vede clar din difernta intre uniformele soldatilor obisnuiti (maieu mov+ casca argintie) si cele ale trupelor anti-tero (maieu negru+ casca neagra cu tinte) 18 prove to me that you`re no fool, walk across my swimming pool :w00t: toata intalnirea cu irod este colosala burlesc-grotesc jazzy ( imaginaru later on preluat cu copy-paste de buz luhrman in romeo+juliett scxena balului mascat) oare cum ar fi facut ken russel chestia??? 19 mariamagdalena "what do we do now? could we start again?" piesa reciclata in "you must love me" evita 20 "could we start again?" NU. terminati cu lalaiala si treceti la crucificare 21 "we need him crucifeid, it`sall you have to do' aratarea unei multimi de verei insetati de sange e o chestie care n-are cum sa lipseasca dintr-un film cu gsus 22 biciuirea....prefer varianta gibson la secventa asta 23 iuda coboara din cer, intr-un costum uber-penal cu franjuri; sunt si dansatoare secventa e atat de proasta ca ar putea lipsi TOTAL e feeling de scena de broadway... sau asta o fi marele final???????? 24 aha...crucificarea mult prea softcore, da` nu stiu cum de are ceva greutate, incarcatura emotionala 25 wow sa-i urce pe toti in autobuz... bineeee 26 rock-opera? unde e rocku? 27 tim rice asta o fi sotul lu anne rice, aia cu cronicile vampirilor? |
Ohoo, KORBEN, ce mai analiza... Totusi...
2, 12 si altele: nu inteleg de ce trebuie comparat cu "Evita"... Acolo sunt cateva cantece 'reciclate' si atat. Tematica se asemana, dar nu cred ca o comparatie se preteaza. 6: Pilat penibil? Ala e unul dintre rolurile cele mai bine jucate in filmul asta. 7: contestare hipiota a consumismului? You bet! :D 10: "I Don't Know How To Love Him" e una dintre cele mai frumoase bucati. La vremea ei, mare "slagar". Balada rock, cu cateva clase peste streisand/dion 11: da, super-tari tancurile! americani imperialisti si cotropitori? nu. 14: care? P.S.: opera-rock, nu music-hall... 15, 18, 18: so true... 22: "The 39 lashes"... Aici, sincer sa fiu, si eu prefer varianta Gibson, da' n-are nici o legatura. 23: not one of my favourites either... Dar melodia e faina, la fel ca si aparitia lui Iuda. 25: pizdos finalul... ideea este un pic sucita... Hippiotii astia pleaca, Iuda e ultimul si ramane privind in urma. Singurul care ramana acolo este Jesus si ii vedem silueta in secventa urmatoare, in desertul cald peste care troneaza crucea. 26: rock-ul este in instrumentatie, in tipicul melodiilor, in interpretare. Influente mojore din jazz, pop si folk, chiar si din muzica clasica, dar ramana o opera-rock... Sincer, la ce te puteai astepta? Death-metal? |
All times are GMT +2. The time now is 18:57. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.