![]() |
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Ieri mi l-a dat si mie cineva, si zic ca merita sa stea aici, in patria desenelor animale. Bagati discutii grupa mare!
ps; in cazul in care iar se gaseste vreunu' sa nu se prinda, am zis totu' la caterinca; filmul e misto. |
wow!
michael gondry rulz!
am si bjork volumen si massive attak: eleven promos, care mi-au placut la nebunie! abia astept sa fac rost de film! (te oferi cumva???) nu mai vorbim de kaufman! |
Re: wow!
Originally Posted by capitain:
cere-mi-l si ti se va da. in schimb, te oferi cumva? |
a aparut dvd-rip? pe dc++ am gasit doar versiune mpg trasa din cinema :( m-am gandit sa mai astept
|
Filmu' asta are, totusi, sanse sa ajunga in Romania? La cinema evident...
|
Sanse are. Dar pana la materializarea lor mai e. Eu astept o versiune buna de downloadat pana vine la noi la cinema.
|
l-am vazut la cinematograf si imi e rusine sa spun dar e un film la care am adormit. Jim Carrey nu are ce cauta in acest registru de personaje, nu se mai poate. Eu cand ii vad mutra tot Ace Ventura vad in fata.
Plictisitor de-a binelea. |
Originally Posted by robertcj:
aceate ganduri spun multe despre tine. eu nu m-as lauda... |
mi-am expus punctul de vedere. Trebuia sa intelegi ca Jim Carrey nu are ce cauta in astfel de filme. Tocmai din acelasi motiv nu mi-a placut Man on the moon.
Probabil m-am asteptat sa vad o comedie si am intrat la un film prea serios si cam la fel au facut si spectatorii in sala de cinema care au cam iesit. Cel mai bun film care l-am vazut in ultimul timp ramane tot Zatoichi |
Originally Posted by robertcj:
Acum nici eu nu cred ca subiectul unuia care isi sterge mintea sa uite o fata face in mod necesar un film deosebit. Dar nici cu Zatoichi nu mi-e frica, un film la fel d eprafuit ca alea ale lui Kurosawa. |
Originally Posted by robertcj:
Problema ta daca te-ai asteptat sa vezi o comedie! Scria foarte clar ca nu e comedie! Si Man on the Moon si The Majestic mi-au placut! |
Unde scria?
|
Genre: Comedy / Drama / Romance / Sci-Fi
Cand e Comedy alaturi de Drama si alte genuri e cam clar ca nu te poti astepta la o comedie gen Ace Ventura |
E relativ de clar.
|
E indeajuns de clar pentru a nu te astepta la o comedie Ace Ventura
|
Mda, asta asa e...dar Carrey si-a facut din pacate o imagine de buffon si orice film in care este creditat cu un rol principal, se asociaza in mod automatic la o "comedie tembeloida".
|
vazut, placut...iar despre jim carrey: eu unul consider rolul din Man On The Moon unul dintre cele mai bune din ultimii ani...(iar in eternal sunshine joaca la fel, f. bine)
scenariul desi cam intortocheat pe alocuri (deh, charlie kaufman style) e "manipulat" de gondry cu multa maiestrie si simtire (mi-a placut mult alternanta cadrelor sofisticate cu unele simple de tot si cu o muzica de "legat prietenii") |
Esotsm
Cum maine la TIFF unii dintre noi (nu si eu) vor avea ocazie sa asiste la premiera filmului „Eternal sunshine of the spotless mind” in Romania iar ieri „TVR1” a avut bunavointa sa difuzeze in miez de noapte „Adaptation/Hotul de Orhidee”, m-am gandit ca ar fi un moment potrivit pentru a posta pe acest forum cateva ganduri legate de Charlie Kaufman si filmele sale, in special de ultimul dintre ele.
Nu o sa ma apuc acum sa povestesc actiunea filmului. Totusi daca nu l-ati vazut, cel mai bine ar fi sa nu cititi nimic din ceea ce urmeaza. Urmeaza niste pareri neavizate, cam lungi si plictisitoare, despre acest film. Am fost indeajuns de neinspirat incat sa citesc acum ceva vreme un scenariu pentru un film care inca nu aparuse pe ecrane si nici macar nu avea de gand sa apara prea curand. Din nefericire, scenariul mi s-a parut, oarecum previzibil, extraordinar de bun. Se numea, ati ghicit, „Eternal sunshine of the spotless mind”. Daca nu stiati (desi ma indoiesc), scenariul pentru „Eternal sunshine of the spotless mind” este scris de Charlie Kaufman. Charlie Kaufman, pentru cei care au deschis televizoarele mai tarziu, este autorul filmelor de lungmetraj „Being John Malkovich”, „Adaptation”, si a putin cunoscutelor, dar la fel de lungmetraje, „Human Nature” si „Confessions of a dangerous mind”. Autor poate parea mult spus pentru un scenarist de Hollywood, dar in acest caz particular se potriveste cum nu se poate mai bine. De regula, scenaristul este la Hollywood arhinecunoscut, exceptand cazul in care scenaristul este totodata si regizor. Filmele sunt privite ca apartinand regizorului, scenaristul facand mai mult figuratie prin generic, impreuna cu alti necunoscuti la fel de notorii. Cu toate acestea, in cazul de fata, lucrurile stau putin altfel. Regizate de Spike Jonze, BJM si Adaptation sunt, pentru majoritatea cunoscatorilor, filmele lui Kaufman. Eu unul am ramas fascinat vizionand (din greseala) BJM. Nu ma asteptam la ce s-a intamplat acolo, asa ca socul a fost cu atat mai mare. Iar cand mi-a venit ideea sa ma interesez de acest film pentru a-mi astampara curiozitatea crescanda capatata dupa vizionari repetate, primul amanunt care m-a interesat a fost sa aflu cine a scris scenariul pentru film si ce altceva a mai facut el in viata. Este drept ca faima lui Charlie Kaufman se datoreaza in buna masura filmului Adaptation (Hotul de orhidee). Nu ca ar fi acesta vreo capodopera, insa ar fost greu sa nu il remarce lumea cand unul din personajele principale al acestui film este un scriitor pe nume Charlie Kaufman, care asuda din rasputeri (la propriu) sa scrie scenariul filmului pe care-l urmarim. Si daca nu era de ajuns doar atat, in film mai apare si un alter-ego al alter-ego-ului, Donald Kaufman (fratele geaman al lui Charlie Kaufman, personaj fictiv, care a reusit totusi performanta de a fi nominalizat la Oscar, impreuna cu fra-su, pentru cel mai bun scenariu adaptat). Adaptation nu m-a lasat in cea mai buna stare posibila. Ceea ce s-a intamplat in ultima parte a filmului m-a facut sa urasc acest film. Cu toate acestea, este unul dintre filmele mele preferate. Adaptation este un film extraordinar despre cum s-a facut un film prost, filmul prost fiind din pacate chiar Adaptation (Silly, isn’t it?). Atat BJM cat si Adaptation l-au avut ca regizor pe Spike Jonze. Ambele s-au bucurat de un succes considerabil. Nu acelasi lucru se poate spune si despre Human Nature, prima colaborare intre Kaufman si Michel Gondry. Human Nature (aparut in 2001, inainte de Adaptation si dupa BJM) a fost un dezastru din punct de vedere financiar (nici critica nu a fost mai blanda cu el). Este greu de spus cine este vinovat pentru insuccesul numit Human Nature: Kaufman-pentru scenariu, sau Gondry-pentru regie (ar mai exista si o a treia varianta sau chiar o a patra) Oricum, dupa un asemenea esec, un nou proiect Kaufman-Gondry parea ciudat. Ceea ce nu se prea stie este ca Gondry ar fi vrut initial sa regizeze BJM. Cam greu de infaptuit, pentru ca se ocupa altcineva de a aceasta (Spike Jonze). Gondry, pana in acel moment cunoscut pentru scurtmetraje, fie acestea videoclipuri (Protection-Massive Attack, majoritatea Bjorkurilor, si altele), fie spoturi publicitare foarte premiate, i-a propus lui Kaufman o idee de scenariu (destul de banala in sine, vezi si puzderia de filme cu subiect asemanator aparute in ultima vreme), preluata de la un prieten artist, Pierre Bismuth: cineva iti trimite o scrisoare in care esti anuntat ca ai fost sters din memoria sa. Cum de la o simpla idee spusa intr-o fraza si pana la transpunerea intr-o pelicula e cale lunga, Gondry a trebuit sa se multumeasca in momentul respectiv cu un alt scenariu de-al lui Kaufman. Asa a aparut Human Nature. Intre timp, scenariul pentru film a fost scris, iar Eternal sunshine a ajuns sa fie turnat, undeva pe la inceputul anului 2003. Initial era programat sa-si vada spectatorii in toamna anului 2003. In cele din urma, a iesit pe ecrane (nu in Romania) in martie 2004. S-a intamplat ca transpunerea cinematografica a scenariului „Eternal sunshine of the spotless mind” sa nu-mi placa. Intr-adevar, poate asteptarile prea mari pentru acest film si faptul ca am vizionat un screener au contribuit in acest sens. Aveam asteptari exagerate de la Eternal sunshine of the spotless mind si asta pentru ca aveam impresia ca a fost cel mai bun scenariu pe care l-am citit eu vreodata. Ar fi avut o oarecare relevanta acest fapt daca as fi citit cel putin 100 de scenarii (sau macar 50) pana sa ajung la el. Dar nu citisem decat vreo 2 sau 3, intamplator scrise toate de Kaufman. Sa luam pe rand cateva din nemultumirile legate de acest film, nu intotdeauna in ordinea importantei: Cea mai mare nemultumire o constituie modul in care a fost regizat. Nu ma pricep in domeniul asta (cum nu ma pricep nici in celelate), insa, dupa parerea mea, principalul vinovat pentru modul in care arata filmul este Michel Gondry. Giumbuslucurile lui Gondry au distrus un scenariu bun, lasandu-ma sa admir aproape doua ore de incoerenta, subtila si placuta uneori, dar frustranta si dezamagitoare per ansamblu. Filmul a semanat cu un vis nesemnificant si incoerent (genul pe care nici macar nu ti-l amintesti cand te trezesti), cand ar fi trebuit sa fie un cosmar induiosator, foarte puternic si mult prea greu de uitat. Impresia care ma stapanea privind acest film era aceea a vizionarii timp de doua ore a MTV-ului (nu asta romanesc): o insiruire de videoclipuri, inegale ca valoare si ca stil, intrerupte de calupuri de publicitate asemenea videoclipurilor. Imagini plicitisitoare, lipsite de valoare, urmate de sclipiri greu de anticipat, care se pierd mai apoi in complicatii vizuale inutile, deturnandu-mi atentia de la ceea ce ar fi trebuit sa ma intereseze cu adevarat. Dupa doua ore de MTV nu ramai cu prea multe. Pe alocuri, Gondry reuseste sa creeze momente emotionante, dar prea putine si prea scurte, filmul ducandu-se de foarte multe ori in balarii (sau „off the map”, pentru a ma exprima altfel). Se poate argumenta ca incoerenta pe care o aduc eu in dicutie este indispensabila filmului, in ideea ca pana la urma acesta nu este decat visul lucid al unui personaj (Joel) care este nevoit sa uite tot ce a trait printr-un proces dureros de anamneza. Dar nu despre o astfel de incoerenta este vorba in Eternal sunshine, ci mai degraba depre una a trairilor. Daca ar fi fost regizat cum trebuie, filmul asta ar fi fost dementa. Asa cum il vedeam eu, era de o intensitate insuportabila, neexistand pauza, doar curgere in amonte de amintiri, neuroni si sinapse dezintegrandu-se, timp sters, calatorind o ora si jumatate in mintea lui Joel aflata in descompunere constienta. Un film care m-ar fi lasat in urma vizionarii intr-o stare de nervozitate intelectuala sora cu dementa fizica. Nimic din toate acestea nu s-a intamplat. In schimb, din motive care-mi scapa, filmul a fost in unele momente, in care chiar nu ar fi fost cazul, ingrozitor de lent, inexpresiv, si, mai grav, lipsit de toate momentele emotionante existente in primul draft al scenariului. Viata ca-n filme sau filme ca-n viata! Una din obiectiile aduse filmului de mai toti cei carora filmul nu le-a placut este ca personajele sunt construite de asa maniera, incat nu exista empatie in randul privitorilor pentru ele. Asta in cel mai bun caz, pentru ca unii de-a dreptul urasc cele doua personaje (in special pe Clementine), considerandu-le niste fiinte ratate care nu-si gasesc locul intr-un film, oricare ar fi el. Chiar daca nu mi-a placut filmul, nu prea sunt de acord cu aceasta obiectie. Este adevarat ca in film personajele nu mi-au spus aproape nimic, dar in varianta scrisa personajele mi s-au parut cel putin interesante. Filmele (si in general cam tot ceea ce inseamna literatura) fac din plin apel la narcisismul privitorului, fortandu-l pe acesta sa se identifice cu „eroii”, cu personajele pozitive. Cum fiecare dintre noi are tendinta egocentrica de a se considera inzestrat cu foarte multe calitati (morale si de alta natura), este normal ca majoritatea produselor fictionale sa prezinte astfel de arhetipuri ale vitejiei, bunatatii si bla-bla-bla-ului suprem. Pana acum ceva vreme, rare erau exceptiile in care nu apareau astfel de „eroi”. De ceva vreme, si din ce in ce mai des, se gasesc si alte tipuri de eroi, pe care niste minti luminate i-au numit „antieroi”. Au existat dintotdeauna astfel de „antieroi”, numai ca scopul principal al existentei lor virtuale era de a starni hohote de ras. „Antieroii” actuali, desi provoaca uneori amuzamentul, se comporta foarte ciudat: la fel ca si „eroii”, ei fac apel la narcisismul privitorului, care se identifica fara prea mari impotriviri cu acesta. Cum este posibil asa ceva? Dintr-un exces de constiinta (de sine), si poate de pierdere a unei referinte morale (raul si binele ducandu-se care-ncotro), individul modern (sau mai degraba postmodern) a incetat sa se mai identifice cu „eroii”, care au devenit niste imagini inaccesibile, departe rau de ceea ce se considera ei a fi sau ar putea fi. Ma indoiesc ca generatiile anterioare erau mai putin ratate decat cele actuale („Suntem cu totii mai mult sau mai putin niste ratati”, ca sa-l citez rupt din context pe Cioran), dar macar aveau ignoranta placuta de a se vedea altfel decat ar fi trebuit. Astfel, este relativ usor de inteles motivul pentru care Joel Barish si Clementine Kruczynski nu sunt pe placul multora dintre privitori. Sunt personaje atipice si potential antipatice: Joel este un introvertit mediocru iar Klementine, a fucked-up girl fara prea multa personalitate (cu tot cu parul ei intens colorat si schimbat in functie de vremea de afara). Cine este atent la filmele lui Kaufman, observa ca personajele sale se incadreaza cu succes in categoria de „antieroi” (si nu intamplator): Craig Scwartz in BJM, Charlie Kaufman in Adaptation, Chuck Barris in Confessions of a dangerous mind si, in cele din urma, Joel Barish si Clementine Kruczynski in Eternal sunshine of the spotless mind (singurul antierou veritabil ramine totusi Craig Schwartz). Nu intamplator, pentru ca scenariile lui Kaufman sunt o reactie la excesul de personaje si intamplari exemplare prezente in majoritatea filmelor de la Hollywood. Elementul nociv al acestor productii identificat de Kaufman este legat de perpetuarea unor iluzii a caror infaptuire improbabila este cautata mai apoi in realitate. Presiunea pe care astfel de filme o exercita asupra oamenilor este imensa, tendinta de imitare a povestilor exemplare (de dragoste sau de alta natura) fiind irezistibila. Orice relatie este privita prin prisma celorlalte perfecte imaginate in filme. Dar „[...] life isn’t like that. It just isn’t.” si tocmai de aceea se ajunge in situatia de a fi mereu frustrat de neimplinirile garantate de filme. Kate Winslet si Jim Carrey s-au achitat fiecare cum a trebuit de rolurile avute. Jim Carrey a reusit unul dintre rolurile lui foarte bune iar Kate Winslet a reusit cu succes sa dea impresia unei fucked-up girl. Cu toate acestea cuplul Kate Winslet si Jim Carrey a jucat prost, in sensul ca nu mi-au dat impresia unei legaturi afective intre cei doi nici macar in momentele de inceput ale relatiei. Si n-ar fi trebuit sa fie vreo problema. Cele doua personaje sunt complementare, asa ca atractia reciproca ar fi parut naturala. Poate ca alti actori in locul lor ar fi reusit ceva mai bine sa creeze atmosfera. Din ce am vazut, Eternal sunshine of the spotless mind este filmul cel mai bine primit de catre critici si, mai ales, de catre spectatori. A facut deja ceva bani incat sa-si acopere cheltuielile de productie si promovare estimate la 30 mil. $ (20. mil productia si 10 mil $ promovarea). Se pare ca majoritatea spectatorilor, spre deosebire de mine, a ramas fascinata de acest film. Imi pare rau ca nu mi s-a intamplat si mie. |
Mie mi-a placut "Eternal Sunshine of The Spotless Mind".
Bine, e cam overrated de critica americana si sunt convins ca Gondry nu a fost cea mai buna alegere pentru regie, dar parerea mea e ca montajul putea fi gandit altfel. Povestea, in schimb, mi s-a parut foarte originala, dar un pic lungita prin modul de inlantuire al amintirilor. Ceea ce mi-a placut cu adevarat este ca, din perspectiva mea, aici nu avem de-a face cu o poveste de dragoste, ci, mai mult, cu povestea unui om. Aproape tot filmul se petrece in mintea lui Joel, deci, de aici, toate amintirile sunt prezentate din perspectiva lui. Pana la sfarsit, nu aflam motivul pentru care relatia lor esuaza, nu aflam motivul pentru care Clementine isi sterge memoria (Lacuna - ce nume!), traim aceeasi nedumerire ca si personajul principal si suntem martori la suferinta lui si la dorintele pe care le are (daca ar fi facut aia, daca nu ar fi facut aialalta etc. etc. etc.). Trist este cel de-al doilea plan al povestii, care-i implica pe Kirsten Dunst si Tom Wilkinson. Despre al doilea nu stiam ca joaca in film (nu am fost atent la distributie) si a fost o surpriza cand a aparut. Amandoi isi interpreteaza rolurile subtil, seducator, fara impulsivitate, in opozitie cu interpretarile lui Carrey si Winslet (ajung si acolo). Mi-a fost doar dor de accentul british al lui Wilkinson din "Gol pusca". Elijah Wood a fost si el tare de tot! Un rol neobisnuit pentru el (de fpat, fiacare actor a primit un rol neobisnuit aici), in care arata ca are talent si la chestii mai serioase, nu numai "Lord Of The Rings" (no offence)... Si, fiindca eu consider ca filmul asta a supravietuit prin actorii care dau viata personajele, am ajuns la Jim Carrey si Kate Winslet. Din start spun ca ea isi juca rolul mai bine. Cand a aparut, a fost o surpriza totala si nu mi-a venit sa cred ca ea incerca sa joace pe langa DiCaprio in "Titanic". Dar nici Carrey nu este chiar mai prejos. Deocamdata, este cel mai bun rol al sau si reuseste sa traca printr-o gama diversa de tehnici de interpretare. Nu lipsesc nici strambaturile ocazionale, dar care aici au mai mult decat efectul comic (vezi scena cand se intinde pe covor cu sos pe gat, in care el incearca, oarecum disperat, sa salveze relatia), nu lipseste nici schimbare vocii (scena de la cinema), dar personajul este unitar, iar Carrey reuseste sa-l aduca intr-un contur bine definit. Pentru ca, asa cum am spus mai sus, el este cel despre care aflam cele mai multe - totul... Si muzica a fost interesanta... Despre partile negative nu mai comentez... ;) |
subscriu la ce a scris apathic_me desi nu am citit scenariul ca el (n-are rost sa comentez prea mult fiindca a scris destul si sunt de acord). ideea e misto dar rezultatul dezamagitor. scartaie zdravan la capitolele regie, imagine, joc actoricesc (nu neaparat ca joaca prost dar nu prea au ce sa joace toti iar Carrey nu prea se potriveste deloc, parca joaca chinuit). cel mai slab dintre filmele pe scenariu de Kaufman.
nota 6/10 |
Nici pe mine Eternal Sunshine nu m-a dat pe spate. E adevarat ca l-am vazut duminica , in ultima zi a tiff-ului, dupa ce vazusem alte 4 filme inainte..
so poate n-aveam dispozitia necesara. Imi place sa iau filmele unu' cate unu' si la le savurez, nu asa, la calup...da' nah...asta a fost neajunsul TIFF-ului- prea mult in prea putin timp. Si, in plus, privirea imi era obturata de un imens coc roscat din cauza caruia, mare parte din film, n-am vazut decat 2/3 din ecran . Enfin, facand abstractie de numerosi carlionti care mi-au invadat ecranul, nu m-a deranjeaza Kaufman cu obsesia lui de a diseca creiere in schimb, m-a lasat rece joaca de-a regizorul a lui Gondry. Poate am fost eu mult prea fascinata de Vanilla Sky sa mai gust orice mi se ofera pe felia asta. |
super filmul!
putin cam inabil ca regie, dar scenariul face toti banii... iar jim e chiar mai bun decat in 'man on the moon', incredibil |
Originally Posted by keyzer soze:
?????????????????????? |
Originally Posted by keyzer soze:
???? |
Human Nature e un film grozav, asa ca nu stiu a cui vina e ca Eternal Sunshine a esuat in halul asta. Probabil actorii. Tim Robbins evident e cu 2 clase peste Jim Carrey si Patricia Arquette peste Kate Winslet s.a.m.d. Dar si povestea e mai slaba, mai putin credibila, in plus lipseste orice urma de umor in comparatie cu Human Nature.
|
cred ca este un film care merita vazut, pentru toti. nu cred ca poti zice, bun sau prost, oricum este relativ... pentru orice gust scenariu da tot, si la fel si pentru felul in care fiecare il interpreteaza. in privinta asta este genial, si mesajul este clar si misto facut.
jim carrey nu joaca mai bine decat in man on the moon, dar nici nu este prost. este convingator pentru rolul lui, si nici kate nu sparge, dar amindoi intra in poveste si o fac..... tare credibila, as-i putea zice... mi-a palcuts i kaufman din nou si-a aratat tot talentul. pe el si ideie se bazeaza totul. daca n-ar fi decupajul care este, nu ar fi fost decat o poveste de dragoste chicioasa... dar asa... mi-a palcut |
Ce-i cu atata chibit pe-aici? Filmul e bestial! O fantezie mai debordanta decat cea a lui Kaufman nu am mai intampinat, desi tare mi-as dori sa o fac. Nu e doar "punct ochit, punct lovit", ci e mult mai mult: probabil cel mai revigorant film de dragoste al ultimilor ani. Intr-adevar este putin cam lent pe alocuri, dar pana in final se merita intru totul. Precum zicea Clementine: I'm not a concept...I'm just a fucked up girl looking for my own peace of mind.
|
Jim a dovedit shi cu filmul asta k poate mai mult decat filmele lui comedie in kre este incredibil de funny. Nu toate filmele au fost amuzante dar el este cel mai tare in meserie. Shi spun asta k am vazut multe clipuri de la Comedy Central :lol: The man's crazzzy! :shock:
Este unul din cele mai frumoase filme. Pe mine subiectul m-a inmuiat iar finalul m-a daramat psihic. i :love: this movie! |
in curand si la noi
Aici: http://www.cinemagia.ro/soon.php?&hist=0
scrie cum ca ar aparea curand si pe la noi. Asta pentru cine ar mai dori sa-l vada si la cinema. Urata traducerea- "Stralucirea eterna a mintii neprihanite" Imi cer scuze pentru textul kilometric din pagina anterioara! Sper ca n-ati avut ragazul sa-l cititi. |
seninatatea, nu stralucirea...
astia chiar nu stiu ca alexander pope a fost tradus in romaneste? or they simply just don't give a f ? |
Re: in curand si la noi
Originally Posted by apathic_me:
|
Sunt tare curios pe unde o sa si apara mintea neprihanita, adica in ce orase.
|
Originally Posted by PoliFanAthic:
|
Originally Posted by MinRep:
eu l-am 'fumat' abia acum, si mi-a placut la nebunie. eu cred ca gondry e un stilist de geniu, convingandu-ma cu doar un film ('eternal sunshine of the spotless mind') si o reclama (aia de la 'marca inregistrata' cu niste indivizi cu capete de soareci angajati sa recupereze o felina rapita !). este al doilea film in top-ul meu de anul asta dupa 'dogville'. |
Originally Posted by keyzer soze:
I decided to go where springs not fail and out of the swing of the sea |
Originally Posted by Nae:
Poate sa nu-ti placa, dar sa poti sa zici ca e prost n-as prea crede ... are si relativitatea asta limitele ei :) Eu l-am vazut acum 2 zile ... Frumos regizat, mi-a placut |
Vazut la cinematograf, filmul a fost ok. Nu m-a mai plictisit si enervat ca la prima vizionare. Si a fost indeajuns.
|
si a fost indeajuns ???????????????
de ce trag clopotele... :shock: |
singurele faze care m-au deranjat au fost alea cu jim carrey schimonosindu-se in chip de copilas. jim carrey oblige...
|
Cum se numeste melodia din trailer? Sau nu stiu daca era trailer, era o chestie care a fost data la F&TV pe Prima, sau, pula mea, unde era! Are cineva idee?
|
Originally Posted by BeNnY:
Una din urmatoarele: -"Mr blue sky" - ELO -"Light & Day" - Polyphonic Spree's -"Everybody's Gotta Learn Sometime" - Beck |
Originally Posted by apathic_me:
Era. Multumesc mult! |
eu intotdeauna cand vreau sa aflu numele unei melodii dintr-un film, caut pe imdb, la pagina filmului respectiv, la soundtrack listing.
|
Nu stiam ca la soundtrack listing gasesc si melodiile din trailer + acolo sunt vreo 10 melodii, mi-a fost mai usor sa intreb daca stie cineva si sa downloadez 3 melodii in loc de 10
|
Cand mai ruleaza in Bucuresti ???
Si totusi nu mi-a raspuns nimeni de ce a rulat doar vreo doua saptamani in Bucuresti :(( Stie cineva cand anume mai sunt sanse sa revina pe marile ecrane din capitala pt. ca sunt multi doritori... care l-au scapat!
Emanuel, poate ai tu niste informatii... Merci anticipat. La cat mai multe filme bune... Bafta tuturor. Si multa sanatate ca-i mai buna decat toate. |
inteleg ca o sa apara in brasov
daca ai drum p`acolo... |
de ce a stat atat de putin pe ecrane??
|
Ca sa ne faca-n ciuda. Eu stiu? O noua tactica brilianta, marca distribuitorilor.
|
am reusit intr-un final sa vad si eu acest film...nu de alta dar il am pe cd de vreo 3 luni si nu mi-am facut pana acum timp si pentru el!
filmul mi-a placut super mult....kaufman mi se pare genial...cred ca e primul scenarist pe care chiar l-am remarcat si m-as duce la un film al carui scenariu il semneaza, fara sa mai stiu absolut nimic nici de distributie, nici de regizor! omul mi se pare ca are o mica obsesie legata de mintea umana, dar atata vreme cat abordeaza aceasta idee in situatii total diferite, nu am nici o problema cu ea. mi-a placut mult de Jim Carey...imi plce ca a inceput sa abordeze si altfel de roluri...era pacat sa se iroseasca cu rolurile gen Ace Ventura. si Kate Winslet mi s-a parut o alegere potrivita...eu chiar nu am ce sa-i reprosez si mi s-a parut extrem de credibila si naturala chiar (in fond cred ca asta e si ideea de a fi un actor bun). cat despre subiectul filmului, mi s-a parut deosebit de original si bine tratat...mi s-a parut super marfa ca persoanele care beneficiau de tratament se intorceau la aceleasi obsesii de care incercasera sa scape...si mi-a placut si scena in care ea pune la casetofon inregistrarea de la consultatie...reactia lui mi s-a parut super potrivita! minrep, ai zis ceva de faptul ca tu ai fi vazut filmul montat altfel...altfel cum? nu prea am inteles chestia asta... |
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Erase and rewind Cause I/ve been changing my mind The Cardigans Sa privesti Eternal Sunshine of the Spotless Mind; e ca si cum ai urmari un CD invirtindu-se si te-ai intreba unde incepe si unde se opreste. Doi DJ si-au impreunat mintile intr-un turntables session de 141 de minute: unul dintre ei este Michel Gondry, francezul care a ambalat in videoclipuri sunetele celor de la Massive Attack, Bjork & co, si a imbracat-o pe Patricia Arquette in blana de maimuta (Human Nature). Celalalt, scenaristul, este Charlie Kaufman, avind deja la activ un film dubios, ‘Adaptation’, si fiind, totodata, si autorul unui ghid de calatorit prin minti: ‘Being John Malcovich’. Play. In ‘Eternal…’ cei doi DJ il freaca la capul de redare a memoriei pe Joel (Jim Carey), fugarindu-l pe suprafata discului inainte si-napoi, pina va sar voua CD-urile pirat din PCuri, incercind sa intelegeti de unde si pina unde. Unde vrea sa ajunga Joel este destul de simplu, intr-un fel de Final Home, cum ar zice DJ Krush, inapoi la origini, in punctul fix care ii confera echilibru. Cum ii sta bine oricarui barbat, punctul de echilibru pe harta mintii lui este o femeie. In filmul de fata, femeia este Clementine (Kate Winslet). Clementine il cunoaste pe Joel pe o plaja, asa incepe filmul, si tot asa se si termina, dar lucrul asta nu inseamna ca ‘Eternal…’ are deja clasica structura circulara pe care filmele ciudatele ne-au invatat s-o intuim. Asta dintr-un motiv simplu: povestea se schimba continuu si, ceea ce intial parea expozitie, poate sa devina foarte usor deznodamint. Fanii lui Robert McKee si ai structurii scenariului hollywoodian in trei acte pot sa se culce linistiti: filmul asta nu e pentru ei. Cei care au mai calcat prin realitatile subiective ale lui Philip Kindred Dick, prin ‘12 Monkeys’ sau prin scurt-metrajul ‘Our Man’ pot sa inteleaga mai usor ca ‘Eternal…’ este un soi aparte de labirint vizual, rotund ca un CD si la fel de inselator: il vezi tu mic si inofensiv, dar ascunde multe dincolo de suprafata argintie. Rew. Joel se indragosteste de Clementine si Clementine se indragosteste de el. Au impreuna o relatie, pe care fata - cine altcineva - se decide sa o rupa intr-un mod original: apreleaza la serviciile unei firme, numite, cum altfel, Lacuna Inc, care-i sterge din memorie toate amintirile referitoare la Joel. Confuz intial, apoi socat si deprimat, Joel merge la aceeasi firma, pentru a si-o scoate pe Clementine din cap. Baietii de la firma ii cer sa ii aduca toate obiectele care au vreo legatura cu fata si, pe baza emotiilor pe care Joel le resimte la vederea lor, il monitorizeaza si delimiteaza harta mentala marcata de Clemetine. Il supercableaza, dau drumul la hi tech si, pusi pe pilot automat, incep sa fumeze marijuana. Operatiunea de amneziere mecanica merge prost, pentru ca, odata ajuns in propria-i minte si revizitind locurile si timpurile cind el si fata se iubeau, Joel se razgindeste. Sa renunte la memorii, ar insemna sa renunte la iubire, fie ea si la diateza pasiva. Fuga lui prin diverse locatii si timpuri psihologice, ajungind din acum in atunci, revazindu-se pe sine, posedat de un acut sentiment al déj�* vu-ului, este strabatuta de licarirea unora dintre cele mai lirice pasaje pe care le-am vazut in vreun film. Citeam undeva cum ca Gondry ar fi comis un film sobru din punct de vedere vizual, departe de videoclipele cu Massive. Astea sint insa basme: ‘Eternal…’ este ca un vis lucid, comprimind foarte bine timpul si spatiul prin tehnici vizuale extrem de originale. De exemplu, Joel fuge dintr-o librarie Barnes and Noble, in timp ce aplicele de pe tavan se sting repede in urma sa, lasind cadrul intunecat complet exact in momentul in care, fugind, se prabuseste pe niste scari aflate in alta locatie, camera prietenilor sai, adiacenta librariei. Fara fade out-uri, fara prostii. Incadraturi si unghiulatii surprinzatoare care, ca elefantii impodobiti din film, duc in spinare o poveste tinereasca, eficient si fara ostentatie. In plus, daca povestea e o intoarcere cu fatza inapoi, hainele noi si stralucitoare ale imparatului-film privesc in mod categoric inainte. Iar, daca de viziunea miscatoare si ultramoderna vinovatul pare sa fie Gondry, omagiul pe care filmul il aduce en passant clasicilor pare sa fie mina lui Kauffman, care ne recita din Alexander Pope, ceva despre zilele frumoase de altadata si stralucirea neprihanita a mintilor fara de pata amintirilor. Sa nu decad in lirisme ieftine si sentimentalisme ambigue, totusi. Asadar: inainte de a pune punct, declar cu mina pe minte ca ‘Eternal Sunshine of the Spotless Mind’ este un film care mi-a ramas in cap multa vreme de acum inapoi. |
All times are GMT +2. The time now is 21:02. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.