Cinemagia Forum

Cinemagia Forum (https://www.cinemagia.ro/forum/index.php)
-   TIFF (https://www.cinemagia.ro/forum/forumdisplay.php?f=246)
-   -   "Critica criticii de film" se intoarce (https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=84239)

daniel 05 Apr 2004 11:21

"Critica criticii de film" se intoarce
 
Aici puteti sa aruncati cu borcane virtuale de zacusca (sau borcane de zacusca virtuala?).

crydead 06 Apr 2004 23:41

Nu putea sa revina in loc sa se intoarca? :roll:

marcu 07 Apr 2004 00:47

Re: "Critica criticii de film" se intoarce
 
Originally Posted by daniel:

Aici puteti sa aruncati cu borcane virtuale de zacusca (sau borcane de zacusca virtuala?).

Daniel, sper ca nu faci aluzie la senatoru' traseist Pruteanu - vajnic aparator al limbii stramosesti - cel care, spun gurile rele , dar bine informate, subtiliza borcane cu zacusca din gospodariile taranilor moldoveni, fapt pentru care s-a ales cu un proces.
Foarte subtiri "contributiile" critice postate pentru concurs. Voi reveni cu un comentariu.

raptor 14 Apr 2004 20:04

Nici o opinie detaliata-doar atat:critica lui Korben e cea mai interesanta pina acum.

Leonard Pyron 15 Apr 2004 10:31

Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?

BeNnY 15 Apr 2004 10:57

Desi sunt de acord cu tot ce a scris KORBEN acolo si ma bucur foarte tare ca in sfarsit a pus cineva cap la cap ce NU e Kill Bill Vol. 1. Sa inteleaga si cei ce se certau pe tema kill bill ce-i cu el... Totusi critica lui Ambra Blu imi ofera cam tot ce vreau de la o critica de film.

gionloc 15 Apr 2004 15:50

va salut!
 
salut. ieri am vazut si eu ce se intampla aci, anume povestea cu juriul. sunt curios pana cand se intinde concursul de selectionare. pare tare interesant!!
am trimis un fel de articol legat de Kill Bill. ma voi opri si aupra urmatoarelor: Passion of Christ, Dogville, Good Bye Lenin, eventual Brother Bear.

numai sa am posibilitatea fizica!!

raptor 15 Apr 2004 23:23

Scuze pentru 'mesajul' de la rubrica 'critica'-daniel sau emanuel,dak poate fi...razuit,pls?

BeNnY 16 Apr 2004 11:18

raptor eu iti spun parerea mea... critica ta seamana a povestire... pe cand nu asta vrea cineva care nu a vazut filmul

Critica lui Ambra Blu mi-a placut din nou

raptor 16 Apr 2004 12:10

Originally Posted by BeNnY:

raptor eu iti spun parerea mea... critica ta seamana a povestire... pe cand nu asta vrea cineva care nu a vazut filmul

Critica lui Ambra Blu mi-a placut din nou


Stiu.Asta si era.Ma,rog,asta m-am gindit eu k ar fi bine sa scriu pt Billy.Doar n-o fi sfirsitul lumii! :D

marx 16 Apr 2004 14:05

Exista un personaj nou venit pe acest forum, cu nume de catun uitat de lume-Gionloc-, care incearca sa fecundeze un eseu spiritual, dar risipa de idei, mentalitati, confruntari estetice seamana cu apa de ploaie.

K's 16 Apr 2004 19:04

Originally Posted by marx:

Exista un personaj nou venit pe acest forum, cu nume de catun uitat de lume-Gionloc-, care incearca sa fecundeze un eseu spiritual, dar risipa de idei, mentalitati, confruntari estetice seamana cu apa de ploaie.


nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).

marx 16 Apr 2004 19:55

Originally Posted by K's:

nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).

Tu faci parte din CONTINUT sau din FORMA ?

Mala Portugal 16 Apr 2004 20:22

Originally Posted by Leonard Pyron:

Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?

Eu propun sa ne luam si de altii ca pe el l-am epuizat. Next :lol:

Serghei 16 Apr 2004 21:10

Originally Posted by K's:

iti zic mai multe sau te documentezi?.


Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:

Marx,zi-mi in ce a excelat declaratia lui Rednic dupa meciul cu Rapid,in Forma sau in Continut?[/quote]

Ambra Blu 17 Apr 2004 07:37

Originally Posted by Serghei:

Originally Posted by K's:

iti zic mai multe sau te documentezi?.


Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.

Serghei 17 Apr 2004 07:49

Originally Posted by Ambra Blu:

Originally Posted by Serghei:

Originally Posted by K's:

iti zic mai multe sau te documentezi?.


Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.


Crezi?

Ambra Blu 17 Apr 2004 07:58

Originally Posted by Serghei:

Originally Posted by Ambra Blu:

Originally Posted by Serghei:

Originally Posted by K's:

iti zic mai multe sau te documentezi?.


Rookie Mistake :lol: :lol: :lol:


Naw, that was a rookie mistake.


Crezi?


You can (and may) bet your hat on it.

Alex Leo Serban 17 Apr 2004 10:06

Originally Posted by Mala Portugal:

Originally Posted by Leonard Pyron:

Daca asta e critica criticii inseamna ca putem sa ne luam din nou de als si sa-l porcaim ca la carte ?

Eu propun sa ne luam si de altii ca pe el l-am epuizat. Next :lol:


wishful thinking dear!
try again :P

marx 17 Apr 2004 11:40

Originally Posted by Serghei:

Marx,zi-mi in ce a excelat declaratia lui Rednic dupa meciul cu Rapid,in Forma sau in Continut?

In FORMA lui Plesan si CONTINUTUL tabelei de marcaj.

gionloc 17 Apr 2004 12:04

the element of crime
 
multumesc domnului K`s pentru explicatia data, nu pot decat sa fiu de acord cu el.
mai fac insa o precizare: nu-l iubesc pe domnul John Locke atat pentru teoria sa empirista, cat mai ales pentru scrierile sale politice, in special pentru meritul de a fi primul vorbitor despre DREPTURILE OMULUI (v. tratatul despre guvernare 2), care, totusi, nu puteau iesi din mintea unui rationalist, fie el Descartes, Spinoza sau Leibniz. pana la urma tot un corporalist (de la cunoastere senzoriala) putea concepe dprepturile la viata sau libertate! :wink:

Ambra Blu 17 Apr 2004 12:20

Bun. Si legatura cu cronicile pentru TIFF care e?

K's 17 Apr 2004 15:52

Originally Posted by marx:

Originally Posted by K's:

nu m-as pripi: gionloc nu-i nume de catun uitat de lume, este numai 'romanescul' pentru filosoful contractualist JOHN LOCKE (iti zic mai multe sau te documentezi?).

Tu faci parte din CONTINUT sau din FORMA ?


...si vietatea mergea pe langa gard.

gionloc: trebuia sa dai cu bata in balta si a doua oara? pacat de tine, filosof neinteles de la UBB...

marx 17 Apr 2004 16:22

Originally Posted by K's:

...si vietatea mergea pe langa gard.

Si iarba e o vietate...

K's 17 Apr 2004 16:26

Originally Posted by marx:

Originally Posted by K's:

...si vietatea mergea pe langa gard.

Si iarba e o vietate...


care uscata poate fi folosita in diverse scopuri...

marx 17 Apr 2004 16:34

Originally Posted by K's:

care uscata poate fi folosita in diverse scopuri...

scopurile sunt elemente de supravietuire....altfel ar fi totul uscat.

Ambra Blu 18 Apr 2004 10:17

Deci ieri seara am fost intr-un club si m-am intors la patru a.m.

K's 18 Apr 2004 11:06

deja-i plictisitor si pe langa subiect.

Ambra Blu 18 Apr 2004 11:17

stiu

KORBEN 20 Apr 2004 14:21

oricat de mult m`ar mira ca oamenii gasesc ceva demn de maul de juma de scuipat in filmele( pacientu si muntele) lu minghela, voi obiecta la o eroare tehnica a lui marcu
animalu taiat la gat este capra/tap, in nici un caz miel
pentru evitarea altor confuzii nefericite, recomand lectura cartii ilustrate "ne jucam la tara"

pssst 22 Apr 2004 10:42

salutari!

o prima intrebare - retorica - aici se poate trage foc rapid, de la sold, in tot ce misca sau autocenzura trebuie din nou sa-si spuna cuvintul?

Ambra Blu 25 Apr 2004 15:14

O obiectie la comentariul lui Serghei. Aroganta este deja unul dintre cele sapte pacate capitale (mindria), asa ca nu are cum sa fie un al optulea.

Serghei 25 Apr 2004 18:14

AROGÁNTA s.f. Purtare obraznica si sfidatoare; atitudine de mândrie dispretuitoare(varianta DEX-ului).

Deci o diferenta ar fi intre cele doua notiuni.Acuma depinde cum definesti mandria,in evanghelii mandria e definita destul de larg,ca sa fie siguri ca acopera tot ce poate gresi un om,iar aroganta e considerat un pacat derivat din mandrie.

Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.

Ambra Blu 25 Apr 2004 18:29

Originally Posted by Serghei:

Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.


Nu, se poate poleniza, da' nu am chef. Prefer s-o ard pe Yahoo Messenger!

Serghei 25 Apr 2004 19:54

Originally Posted by Ambra Blu:

Originally Posted by Serghei:

Acuma vorbind in limbaj comun nu cred ca poti defini personajul Grace prin "mandrie",da' se poate polemiza.


Nu, se poate poleniza, da' nu am chef. Prefer s-o ard pe Yahoo Messenger!


Se poate poleniza,da' cica la albine dupa consumarea actului sexual masculul ramane fara obiectul muncii!

Mala Portugal 25 Apr 2004 20:34

Ramane la matca? Nice :D

Ambra Blu 26 Apr 2004 10:16

Originally Posted by Serghei:

Se poate poleniza,da' cica la albine dupa consumarea actului sexual masculul ramane fara obiectul muncii!


Hehee. Deci si albinele are penis captivus? Fara nici o leagtura cu asta, Mala, unde e fata aia de care ma indragosteam incet, dar sigur? O dadusi in alcooluri si poesii?

Mala Portugal 26 Apr 2004 14:42

Fata aia m-a parasit. A fugit cu un artist. Eu am ramas cu paharul pana primesc unul nou :shock:

Ambra Blu 26 Apr 2004 15:09

Originally Posted by Mala Portugal:

Fata aia m-a parasit. A fugit cu un artist. Eu am ramas cu paharul pana primesc unul nou :shock:


Ale dracu' zdrente! Ineac-o in jumatatea aia de pa'ar ramasa.

Ambra Blu 30 Apr 2004 14:37

Am stat citeva secunde pe ginduri inainte sa scriu doua rinduri despre cele trei rinduri scrise de marx. Am fost avertizat sa fiu atent cu coarda (sa nu o sar, adica). Dar mie mereu mi-a placut sa impung limitele si sa ma ascund dincolo de minte. In cazul de fata, a trebuit sa sap in mine dupa minte, sa il sondam impreuna pe domnul doctor ex-ginecolog. Adincimile din textul dumnealui nu sint neaparat compatibile cu ceea ce astept in mod obisnuit de la o cronica de film, asa ca primul verdict a fost: "subtire". Paradoxal insa, si ceea ce este subtire poate sa contina foarte multe adincimi, suprafete. CDurile, de exemplu. Ce a scris marx aici e un text-cd. Marx ne zice doua lucruri, unul derivind din celalalt: unu, crestinsmul nu se maninca cu ce il maninca Gibson si, doi, crestinismul dupa marx. Din doua definitii, prima prin negatie, a doua particularizata, stringem doua-trei litere din numele secret al lui Dumnezeu. Desi, dupa sfintul Augustin, cred ca Dumnezeu este sigiliul care isi lasa amprenta in ceara care sintem (bine, Sfintul Augustin dupa ureche), desi cred ca ratiunea nu este intotdeauna Dumnezeu, iar Dumnezeu nu este dalta, textul lui Marx se situeaza pe acelasi bastion cu mine in lupta impotriva filmului lui Gibson: crez ca amindoi sintem da parere ca Gibson a esuat in crestinismul lui de pelicula. In rest, noi sa fim sanatosi si hai Romania - Germania 5-1!

marx 30 Apr 2004 15:54

Quote:

Pecetea Sofiei Coppola: ca si in “The Virgin Suicides”, in “Lost In Translation” doamna Coppola reuseste in cel mai inalt grad sa nareze exceptionalul (nevoia de ruptura, de transformare, de trecere, de depasire, in acest caz) eroilor sai, totul cuprins in oceanul de banalitate al cotidianului; nepasarea generala insoteste pas cu pas criza personajelor; nimeni nu are timp, emotii, cuvinte pentru nevoia celuilalt, doar actiunea extrema (sinuciderea, in primul film amintit, incremenirea, apatia, in cel discutat acum) par a fi solutiile care pot inceta, care pot stopa, si asta momentan, superficialitatea simtirii si privirii zilnice. Ceea ce (ma) impresioneaza la Sofia Coppola este conturarea in film(e) a unei impresii generale de neschimbare, pe care spectatorul o resimte constant, nimic nu vesteste nimic, nimic nu curge, iar in realitatea istoriei filmice (ca si in realitatea fiecaruia) de fapt se cristalizeaza neincetat prabusirea.

Aplaud cum acest/aceasta gionloc incearca sa-si depaseasca starea de miriapod filosofic.
O noua mostra de candoare candida : el/ea resimte "o impresie generala de neschimbare" in care "nimic nu curge", dar naratiunea filmului "cristalizeaza prabusirea". [un fel de ....duios gionloc trecea]. Vorbeste cu patima de "nevoia de ruptura, de transformare, de trecere, de depasire" ,iar apoi afirma "nimic nu curge". Nu e contrazicere de idei, pt ca gionloc nu are idei, el/ea serpuieste lent printre fragmente confuze, nu are forta de sondaj, ci doar de propunere. Nu risca stratificari, ci doar atinge epidermal. Scrie perpendicular pe eveniment,dar cu fir rasucit. Un fel de Turn Babel al exprimarii(de asta mi-e si greu sa citez punctual).
Dar imi place de gionloc si cutia lui craniana ce pare de chibrituri.

Ambra Blu 30 Apr 2004 16:12

Eu nu am rabdare sa il citesc deloc pe gionloc. Am intrat in primele fraze, m-am imbicsitsi am dezertat din desert.

BeNnY 30 Apr 2004 19:17

Originally Posted by Ambra Blu:

Eu nu am rabdare sa il citesc deloc pe gionloc. Am intrat in primele fraze, m-am imbicsitsi am dezertat din desert.


La fel...

PoliFanAthic 30 Apr 2004 22:48

Normal ca ti se taie macaroana cand vezi asa de mult de la cineva necunoscut. Si un articol cred ca ar fi fost mai mult decat suficient in acest caz.

BeNnY 01 May 2004 00:34

Nu e vorba de faptul ca e cineva necunoscut dar pur si simplu nu m-a captivat si interesat de nici un fel ce-a scris gionloc acolo... putea sa aiba si 2000 de mesaje pe forum tot aia era...

Serghei 01 May 2004 08:31

Originally Posted by marx:

... miriapod filosofic.


Cu sens peiorativ?

Serghei 01 May 2004 08:54

Niste concluzii la final de concurs

In primul rand organizatorii trebuie felicitati pt initiativa!

Cu toate ca nu am avut rabdare sa citesc toate "operele":

O mentiune speciala pt Ambra si sintagma "Lynch sarlatanul"( :lol: )
(o observatie in contextul faptului ca scrii oarecum "profesionist"):vezi ca mai e unu'(parca Gorzo ii zice) care la orice cronica gaseste de cuviinta sa mai arunce niste pietre in capul lui Tarantino,sa nu cazi in acelasi pacat.

O alta mentiune ar fi pt lucrarea lu' marx despre passion(nu stiu daca te incalzeste cu ceva da mi s-a parut cea mai buna cronica la passion).

Poate la anu',daca invat ce e ala un travelling,am sa ma descurc mai bine!(sper ca premiu cinemagia va deveni o traditie).

marx 02 May 2004 14:30

Originally Posted by Serghei:

Originally Posted by marx:

... miriapod filosofic.

Cu sens peiorativ?

....pt. pastrarea decentei.

gionloc 02 May 2004 18:15

un raspuns!
 
Domnului marx si celor cec simt ca dansul le este adresata aceasta scrisoare deeschisa!


Probabil ca ar fi fost mai interesant sa astept cateva zile inca, inainte de a cauta sa ofer un raspuns ragetelor disperate ale domnului marx, dar teama de a nu-i vedea explodata vreo artera sau vena importanta din cauza urii proletare ce-i intarata spiritul in asemenea masura incat uita ce inseamna critica, fair-play (suntem intr-un concurs, nu), egalitatea sanselor, poate chiar civilizatie, ma face sa postez randurile astea aici, nu inainte, insa, de a va cere – dumneavoastra domnule ce va porecliti marx si adeptilor dumneavoastra - sa-mi iertati umila fapta.

Domnule marx, observ ca pentru dumneavoastra (ca si pentru ilustrul filosof german, care pentru a-si sustine tezele anticapitaliste utiliza date de mult depasite din diverse rapoarte privind situatiile muncitorilor englez) a critica inseamna a prelua din modestele mele texte parti nu asa cum apar ele acolo, nici macar cum v-ar fi aparut dumneavoastra ca sens, ci pur si simplu a le lua asa cum va imaginati ca apar ele literar, de fapt asa cum ati dori ca ele sa fie in textele mele, incat orgoliul dumneavoastra de “guru” al forumului sa nu aiba nimic de suferit. Am sa va rog insistent sa urmariti un exemplu al celor afirmate de mine mai sus:
ex. Dumneavoastra ziceti ca eu afirm: “trairea (senzatia) este o exprimare exterioara obiectivista"; de fapt eu spun ca “trairea, simtul uman, in interiorul si in apropierea acestor manifestari artistice ar putea fi redusa la o astfel de insiruire: exteriorizare spirituala obiectivista in ideea substantializarii lumii (o incercare de a numni Universalul, cuvantul-nomos, de la Fericitul Augustin la Lev Tolstoi)”. Nu vedeti nici o diferenta?

Ei bine, in debutul textului referitor la Patimi eu spun urmatorul lucru: ca exista trei feluri prin care omul se exprima artistic – in scris (literatura), imagistic (pictura, fotografie, sculptura) sau prin sunete (in muzica), aceste moduri pot fi si combinate (cinematografie, teatru, opera),- si ca daca incercam sa vedem cam care ar fi dorinta si simtul creatorului de arta (“simt uman” nu se refera la senzatii, adica la a simti fierbintele cand pui mana pe o plita incinsa, ci la capacitatea omului creator, si nu numai a lui, de a vedea si vorbi despre lume in arta sa) atunci cand compune (cu alte cuvinte - sa vedem ce urmareste el!), insa nu oricum, ci in relatie cu aceste trei moduri de spunere artistica, atunci probabil am observa ca in ceea ce priveste scrisul (literatura), creatorul (scriitorul) vrea sa isi prezinte arta ca pe o privire obiectiva asupra lumii (daca nu ar vrea asta, si ar porni in a-si scrie gandurile asupra lumii direct, nu prin intermediul personajelor, nu ar face literatura la persoana a treia ci eseuri filosofice, care implicit sunt la persoana intai cata vreme sunt originale chiar daca expunerea academica cere si includerea cititorului in demers – pluralul “vom” urmari, vedea, analiza, etc.), dar evident ca cititorul are undeva prezenta ideea ca de fapt lumea nu arata poate chiar asa cum o prezinta scriitorul, cititorul stie ca romanul sau nuvela sunt rodul imaginatiei fecunde a unor tipi care pana la urma prezinta lumea asa cum o vad ei, asa cum o simt ei: de aceea in literatura spiritul (creatorului) se exteriorizeaza OBIECTIVIST (=cu pretentie obiectiva, cu falsa obiectivitate, cu dorinta de nepartinire), nu obiectiv (daca scriitorul ar putea fi obiectiv, atunci, si numai atunci ar insemna ca avem o Singura Lume prezentata intr-o Singura Carte a unui scriitor si ca restul sunt doar tampenii; dar lucrurile nu stau asa, citim multe romane in care ne regasim sau vrem sa ne regasim macar pana la un punct, romane care prezinta aspecte adevarate ale lumii dar si aspecte pe care simtul artistic le amplifica pentru a le putea evidentia; asadar in literatura avem mai multe lumi – nici in filosofie lucrurile nu sunt departe de aceasta stare – pe fiecare autorul ei prezentandu-ne-o ca fiind cea reala, dar din exterior privita aceasta atitudine scriitoriceasca este de “exteriorizare obiectivista”: ceea ce vede el ne prezinta ca fiind lumea), si face asta cu scopul de a da un sens curgerii istoriei omului, de a gasi o explicatie in ceea ce priveste fiinta si fiintarea omului in lume [aceasta este o incercare de a substantializa lumea – adica a vorbi despre esenta ei, a o numi, a-i cauta Universalul= o proprietate ce poate fi vizibila sau concretizata(materializata) in mai multe lucruri particulare; Aristotel zicea ca singurul Universal e banul, un nederminat care se poate schimba in orice determinat(=produs), un crestin ar zice ca Dumnezeu e Universalul, marii realisti rusi, Tolstoi, Dostoievski, Turgheniev, ar zice ca suferinta, mizeria umana e Universalul; in orice scriere, dar special in literatura, Universalul este Cuvantul – el se schimba in orice, orice vedem, vedem prin cuvant]. Pe de alta parte, un crestin ar putea spune ca exista un Scriitor (Dumnezeu) care dicteaza (revelandu-Se El si Legea Lui) Cartea, Biblia. Dar in arta scrierii avem doar obiectivism (adica incercare de a prezenta ceva, subiectiv in realitate, ca fiind obiectiv).

Apoi, omul nu este constrans de nimic atunci cand creeaza. Arta este creata de oameni talentati, un anti-talent nu creeaza, iar procesul creativ nu poate fi inchipuit ca o scremere, ca o scoatere-din-om-cu-forcepsul a frumosului sau a uratului (drept categorii estetice), ci numai ca o explozie fecunda fie a constiintei, in filosofie, fie a imaginatiei, in orice alt domeniu artistic. Acest lucru (produsul artistic) il implineste pe creator si implineste lumea, iar cand spiritul artistului este plin de seva, revarsarea este un factor normal, nefortat de nimic. Coercitia, constrangerea, apare, stimate domn, numai atunci cand cineva simte ca produsul lui nu are valoare artistica (valoare umana pana la urma), dar vrea sa il impuna cu orice pret, cum este cazul marxismului, de exemplu. In marxism religia este “opiu (drog, nu medicament) al popoarelor”, Dumnezeu este o iluzie omeneasca (a se citi “o slabiciune omeneasca”); cum creatorul divin este inlaturat din lume, trebuie ca marxismul sa puna un alt creator al celor vazute si nevazute – acela va fi omul marxist, singurul “artist” care obliga la a-i vedea opera ca fiind frumoasa. Pictura lui Dali se impune prin perfectiune, omul de sorginte marxista se impune prin administrarea doze perfecte de forta, pe care vrea sa-l institue ca arta a statului. In acest sens, afirmatia ca singura “arta” in care exista coercitie, constrangere, forta, pumni, bate, injuraturi, urlete, psihoza, este politica marx-ista, este adevarata. In rest exista doar spirite care potenteaza lumea.

Sa mergem mai departe, domnule marx si domnilor simpatizanti ai marx-ismului. La arta Soffiei Coppola. Spectatorul simte o aparenta neschimbare, subliniez aparenta (in text apare sintagma “impresie generala”), referire la forma problemei, nu la fondul ei: nimic in jurul personajelor cheie prezentate nu se schimba, chiar cand ei cauta schimbarea nu o pot optine fiindca intalnesc aceleasi piedici in orice colt al Terrei s-ar afla. Pentru acestea “nimic nu curge”, in ceea ce le priveste in naratiunea filmului se “cristalizeaza prabusirea”. Domnule marx, naratiunea nu incropeste nimic fiindca nu are putere sa faca asa ceva, doar personajele care o anima, adica IN naratiune, se petrece ceva! Evident ca personajele cheie se schimba – chiar definitiv in Virgin Siucides, prin aceea ca renunta total la viata, - dar alunecarea in pesimism ca atitudine in viata apare abia in urma incercarii esuate de a gasi o solutie pozitiva in ceea ce le priveste (pe ele, pe personajele cheie); cu alte cuvinte, apatia sau moartea, dupa caz, apar abia in urma constatarii ca “nimic nu curge” in legatura cu nevoia, dorinta lor de a se regasi pe ei intr-o noua postura, mai fericita, mai umana, mai “a lor”.

In schimb, nu pot decat sa ma bucur la vederea monumentului dumneavoastra de claritate, perfectiune logica si profunzime a ideilor insirate in ceea ce priveste domeniul cinematografic, de la niki ardelean la un citat din Nietzsche (intr-adevar ceva de notat), citat care, din nou, va imaginati ca desfiinteaza filmul lui Mel Gibson. Dati-mi voie sa va intreb, domnule marx, in ce sens Patimile reprezinta un “fiasco(=esec,n.m.) al perceptiei morale crestine”; probabil ca in opinia dumneavoastra morala crestina inseamna “munca dupa putere, bunuri dupa nevoi”, dar nu oricum, ci de-abia dedesuptul dumneavoastra, celui infailibil in graiul nikiardelenescostiintific, altfel nu vad unde este nereusita prezentarii gibsoniene; sa stea acest esec in aceea ca il prezinta pe Isus spunand ca trebuie sa ii iubim si pe dusmanii si hulitorii nostri precum pe cei ce ne indragesc, sau in aceea ca, precum o spune in predicile sale, El cere iertare pentru cei ce il condamna; sau sa stea acest esec al prezentarii moralei crestine in aceea ca Isus nu se impotriveste la rau? Daca ati fi citit macar coperta a patra a Antichristului nietzscheean in publicarea romana (Biblioteca Apostrof, Cluj-Napoca 1996,1998), probabil ati fi realizat ca Mel Gibson prezinta chiar ceea ce spune filosoful german ce a predat la Basel: “…in esenta a existat numai un singur crestin si el a murit pe cruce.” Intr-adevar, Dumnezeu nu cere imagini,etc., oamenii sunt cei ce simt intr-o icoana prezenta spiritului divin aproape (este o forma de a-si apropia abstractul, prin imagine,care, in cazul icoanei, nu se rezuma la o simpla prezenta materiala); si cata vreme prin aceste manifestari artistice prin imagini aduc omul intr-o anumita stare de constienta referitoare la un FAPT (sacrificiul divin in cazul de fata), cei ce le creeaza au tot dreptul sa le realizeze. Cat priveste viziunea dumneavoastra despre Dumnezeu: atunci cand ratiunea dumneavoastra disloca binele din faptele dumneavoastra probabil spuneti ca Dumnezeu v-a parasit? Sau tot ceea ce faceti dumneavoastra este Binele si atunci trebuie ca toti sa ne schimbam referinta, precum se pare ca stimabilii care va lauda pe forum o fac!

Si, ca veni vorba domnule marx, Universul nu e plural, cum incercati sa ne recomandati a fi in logo-ul dumneavoastra; Universul e Unul Singur, materia ce-l compune e multipla, plurala, iar formele diverse sub care aceasta se infatiseaza ii determina pe unii sa idntifice formele de viata din univers cu Universul (adica multiplul cu Unul).

Cu speranta ca aceste umile ganduri nu va vor determina, domnule marx, sa rupeti tastatura spumegand la adresa mea expresii ded genul "iarba', "uscaciune", "cutie de chibrituri", nu de altceva, ci numai pentru ca nu scrie atat de repede cum v-ati dori aceste lucruri, prea plecat va salut!

marx 02 May 2004 18:24

"La pittura e una cosa mentale" . Da Vinci

PS: Capisci caro gionloc?


All times are GMT +2. The time now is 01:44.

Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.