![]() |
Filmul de arta - Filmul comercial
Numesc film de arta o pelicula de autor. Regizorul este in principal un nume in domeniu, si care are un cuvant de spus publicului. In principal e vorba de filme parabola, la noi in tara filme cu o tenta cenusie, pe care publicul le accepta sau nu.
Filmul comercial ar fi un segment mult mai larg, in care productia cinematografica merge pe mana publicului. Aici apar doua feluri de autori. Primii se prostitueaza fara nici o jena, dand publicului exact ce isi doreste. Deocamdata nu doresc sa deschid o discutie pe acest segment. A doua categorie tine seama de preferintele si reactiile publicului, insa filmul isi pastreaza logica interna si conduce publicul prin labirintul narativ. Exista cazuri deosebite, in care filmul are atat un succes comercial cat si unul de autor. Nae Caranfil exceleaza pe ambele planuri. El lucreaza cu instrumentul numit public fara sa scape din mana bagheta de dirijor. |
Intotdeuna calitatea. Nu este necesar sa coboram la nivelul multor filme din industria SUA.
|
Re: Filmul de arta - Filmul comercial
Originally Posted by Bubu:
No shit. He controls the horizontal and the vertical, ain't he? |
Originally Posted by PoliFanAthic:
Gen Dupa-amaiza unui tortinar? sau Eu sunt Adam? Insa ce ne facem daca publicul romanesc s-a saturat de filmele parabola, indigeste si cenusii? |
Desi interesante, 4 poll-uri intr-o zi ma duc cu gandul ca lucrezi pe marketing intr-o firmade distributie!!
Si da, eu tin cu comercialul, ca, vorba lu' Tomita de la "Copiii spun lucruri traznite" metaforele m-au dat gata! |
Important in acest moment pentru "industria noastra" (daca ma aude un coleg de-al meu il pufneste rasul...) este sa se realizeze filme care sa atraga cat mai multi spectatori, ca sa ne putem pune un pic pe picioare la acest capitol si dupa aceea ne putem gandi si la filme "de casa"...
|
Originally Posted by Semaca:
Nu. Nici macar nu ma pricep la film. Eu sunt caricaturist si ilustrator. Filmul e o pasiune, iar cele patru sondaje mi-au confirmat niste aspecte. Spre deosebire de alte forumuri optiunea de poll ne poate ajuta efectiv. Sunt curios cum arata niste sondaje reale, facute de cei interesati. |
Originally Posted by emanuel:
Corect! Dar cum? |
Nu stiu...si eu aveam idei preconcepute in legatura cu filmele romanesti. Filantropica si Marfa si Banii mi-au dovedit insa cat de imatur eram(si mai sunt). Ma intreb insa daca nu poti face un compromis intre cele doua...
Totusi cum credeti ca un film poate atrage atentia asupra sa? Mai ales un filme romanesc, care este privit urat inca de la afis de cei din generatia mea(16 ani)... Mie imi place sa am o perspectiva clara asupra lucrurilor, si sa fiu "open-minded". Mai ales in materie de filme... |
Bubu: ok, sorry for the innuendo!!
In alta ordine de idei, probabil ca primul pas ar fi filmele cu poveste!! Adicatelea un film care sa spuna o poveste cu destule momente de suspense, nu neaparat originala, cu ceva accente comice, care sa tina spectatorul pe scaun! Evident, e vorba de reteta americana, nu stiu cine a zis ca un film de succes trebuie sa aiba impuscaturi, o urmarire si un pic de sex!! Cam asa ceva ne-ar trebui!! A! da! si ceva mai mult profesionalism, zic, eu! Ca degeaba ai povestea, daca realizarea e sub orice critica! Astept comentarii (acide, eventual)! |
Bubu, ai adus in discutie filmele gen Dupa-amiaza unui tortionar care tu zici ca sunt parabole...parerea mea este ca sunt niste parabole proaste....ascund un sens dar nu ofera spectatorului sansa sa-l descopere...
probabil ca solutia aleasa de Caranfil e cea mai buna pentru noi...un film intre comercial si de arta: idei interesante prezentate intr-o forma atractiva ( un episod cu pistolul in clasa, un dans cu portocala)... sincera sa fiu cred ca publicul romanesc nu e inca pregatit pentru filme comerciale...deocamdata nu prind suficient de bine pentru ca lumea prefera filmele straine...si poate ca asa e mai bine! |
Originally Posted by ricutza:
"Dupa-amiaza unui tortionar" merita criticat doar pentru sonorizare. Nu spun ca ar fi un film de geniu. E "de arta", sigur, dar nu unul foarte reusit (nu mai bun decat "Filantropica", oricum). Totusi, era o discutie la inceput care, daca o urmaresti cu atentie, parca te lasa sa vezi despre ce e vorba in film. Dar nu era de ajuns... Am citat si restul mesajului, pentru ca (desi "Filantropica" nu mi-a placut in mod exceptional) mi-ar place sa mai amintesc o data scena dansului cu portocala. Fara nici un fel de remarci la originalitatea lui Nae Caranfil, imi aminteste asa, nostalgic, de dansul din "Pulp Fiction". Si e bina ca se fac filme inteligente, nostime, in care fiecare scena e un prilej de bucurie pentru public. Oriunde s-ar face aceste filme... |
MinRep sa stii ca scena cu portocala din Filantropica nu seamana cu cea din Pulp Fiction!
referitor la filmul lui Pintilie, da, discutia de la inceput aduce niste lamuriri si orienteaza oarecum interpretarea, dar nu explica filmul...oricum despre "Dupa-amiaza unui tortinar" asta putem sa mai vorbim daca vrei la subiectul cu acelasi nume care se afla tot aici la Cinematografia Romaneasca. |
Filmul comercial romanesc! Aleluia, in sfirsit.
Pai, mai, e un no brainer. Daca cinematografia romaneasca nu incepe sa produca niste profit serios, nu vor fi bani decit cu tiriita, cum e si acum, pentru filmul de arta.
|
Am gasit solutia pentru filmul romanesc!
OK, ma laud cam mult, dar, daca tot e sa discutam asa, hai a facem ceva filme in genu' lu' "Eyes Wide Shut": arta cu scene provocative. Macar asa inghesuim ceva lume in sala! |
Flime de arta comerciale!
Cei sapte samurai! |
Cred ca raspunsul ar fi: comerciale sau de arta. Pentru ca majoritatea covarshitoare a filmelor romanesti sunt BLATURI , adica filme proaste facute exclusiv pentru a umple buzunarele regizorului si producatorului. Trebuie sa dau exemple sau prietenii stiu care-s?
|
Cata dreptate ai Crydead, cata dreptate...
|
Occdident si Filantropica sunt filme de arta sau comerciale? Pe bune ca nu-mi dau seama! Important e ca, valoric, nu stau asa de rau...
|
Originally Posted by MinRep:
Buna idee! Ma gandesc sa-l regizeze Pintilie. Maestrutzul, cum ii spun prin spate colaboratorii, a tras, (la Dupa amiza ...) pe banii publici evident si doar pentru uz personal, o secventa torida cu o tanara actrita de succes. :oops: Prietenii stiu cine e! Dar cu actorii am dubii. Hai s-o luam pe Maia Morgenstern dublata in scenele de actiune de blonda aia bine din Filantropica. Si el? Sa alegem experienta lui Albulescu (vezi Cel mai iubit dintre pamenteni) sau un actor tanar ca Dragos Bucur care poate sa o faca chiar in gradinitza? Perversul din mine vrea sa-l vada pe George Ivascu in actiune! :roll: |
S-ar mai putea face un Terminator 3 cu Radu Gabriel de la Grupul Voua in rolul principal (mustaciosul) si cu membrii Consiliului Consultativ al CNC in rolurile Agentilor. In regia lui Nutu Carmazan, cum altfel ?
Produs de oricine din actuali ca oricum toti au peste 60 de ani si santiere in lucru la vile si palate care trebuiesc terminate. |
Originally Posted by crydead:
Ayyo, eu vreau s/o vad pe Kitty Cepraga. Pe Mihai Calin l/am vazut deja, intr-un film erotic difuzat pe M6. |
Sal'!
Bah, pe Mihai Calin l-am vazut si la Antena1 in filmele alea de trei lei. Era un mare... limbist (mi-a povestit o gagica care a fost la ROATA NOROCULUI, ca M.C. era un super libidinos :x ). In filmele alea au mai jucat si alti "actori" romani. Imi aduc aminte doar de Florin Chiriac, care era un voyeurist (deh, bateriile... :lol: ). Despre Kitty Cepraga am auzit ca a jucat intr-o piesa de teatru, transmisa pe TVR, unde era cam dezbracata(???). Mi-ar place s-o vad naked si pe tipa aia de la MTV news, care face reclama la CAP & UMERI. P.S. Asta ar trebui sa fie Terminator 4, care apare acum in vara. Terminator 3 a fost Mikel Jackson in "Remember the time". :lol: PAREREA MEA! |
Imi place discutia! Cel mai tare mi se pare faptul ca suntem la subiectul "Filmul de arta" sau cam asa ceva. COOL! 8)
|
SAL'!
:D ADEVARUL E CA FILMU' DE ARTA ROMANESC E SUBLIM SI ADMIRABIL! :D 8) TURNUL DIN PISSA (MASII), de exemplu. respec! :D PAREREA MEA! |
PONT:
Cica la un pahar de vorba, Serban Marinescu regizorul/ginecolog de la TURNUL ... a sustinut sus si tare ca asta este cel mai bun film al sau si e foarte mandru - desi nu o luase foarte tare pe ulei. Desi comesenii au incercat ploiticos sa ii spuna ca parca era cate ceva mai interesant parca, dom regizor in alte filme ca Cel mai iubit... sa D-soara Aurica, Creatorul s-a aratat foarte indaratnic sustinand in continuare ca TURNUL este o capodopera. Fratioare, daca asta e intr-adevar cel mai bun al tau, ne-ai convins! Nu mai trage sfori ca sa castigi si alte proiecte. Ti-o fi si tie de ajuns cat ai pus deoparte din atatia ani in care ai fost un securist cuminte si disciplinat! Lasa-ne! :evil: |
Turnu' din Pisa? Asta nu-i filmu' ala cu Ghitza Mureshan? Sau titlu e metaforic ca adica situatzia generala e inclinata rau care va sa zica sta sa cada?
:-? |
Nimic nu stii! Turnu' din Pisa e o metafora legata de vagina dentata si omphallos. In viziunea lu' Nea Preputzu' de a facu' filmu', Romania e buricu' pamintului, iar titlu' te duce cu gindu' la coit: un ditamai turnu' intr-o ditamai pizda.
|
Atunci trebuia sa-i zica Tasare turnului din Pisa ori Turnul din Pisa se indoaie ros de vicisitudini :oops:
|
Apropo de filmul comercial...
Exista regizorashi si/sau scenarishti romani care cred ca e foarte ushor sa faci film comercial. Adaugi putzin sex, nitzica actiune si niste glumite fara perdea si ciorba astfel obtinuta va fi sorbita cu mare placere de catre spectatori. Problema e ca sexul, umorul si violenta sunt comerciale, dar nimic nu e mai putzin comercial decat o partida de sex prost jucata si filmata sau o glumitza rasuflata. :( "Nu va bucurati, nu ninge, scuipa deasupra noastra plictisitzii din paradis." |
Stiu si io...cred ca mai rasuflata e o basina.
|
Un bum exemplu de astfel de ciorba basinoasa este SEXY CLUB ADA-KALEH cu un umor de brigada artistica a sectiei scularie si cu momente sexy cu grasane deformate care se zvarcolesc turceste. Nu lipsesc nici cioacele cu poponari accidentali. Daca nu l-ati vazut nu e timpul pierdut. Autorele - Mircea Miresan - a primit se pare dreptul sa faca o noua capodopera. Ti-ar veni sa crezi ca acelasi om facea acu peste 20 de ani RASOALA si lua premiul Opera Prima la Cannes ?
zau! |
Mai cataline, da' ai vazut "A doua cadere a Constantinopolelui"?
El este un film sexy, ceva de gen "Miss Litoral". |
MMMMmmmm!!!!
Am ratat. Dar fac eu rost de el pe DVD. Sau il descarc de pe KaaZaa. |
Care dvd, moshule, ca incap pe o discheta. :lol:
Berea e frate cu romanu, iar codru-i este muma. |
Eu nu inteleg ce presteaza criticii de film din Rom.?Multe filme ar trebui desfiintate(pe hartie,cel putin) cat mai agresiv posibil.Dar nu se aud decat pupaturi in fund si alte clinchete asemanatoare.
|
Criticii consacrati ca sa zic asa sunt niste animale care atarna de cinematografie ca liliecii de tavan. Asadar nu pot musca mana din care mananca cu toata nemernicia lor. Si desi lucrurile s-au mai schimbat ca si cantina la re mananca dansii, reflexul a ramas valabil pentru ca cineastii batrani le sunt prieteni de ani buni de zile. Si decat sa faci in continuu cronici care injura filmele romanesti si sa te ia lumea de carcotas, mai bine faci jucause recenzii pozitive la DUDE WHERE'S MY CAR? In plus, unde sa faci cronica de film serioasa in Romania. Nu mai avem nici o revista de cinema!!! De mult!!!!
|
In toamna aparea o revista,CINEMA parca se numea,unde filme ca Garcea
si oltenii si Dracula erau prezentate pe 2-3 pagini si comentate mai mult decat favorabil.La TVR Cultural am vazut ca au fost ceva emisiuni cu tematica cinefila si iarasi laude si supralaude de parca toti regizorii romani sunt copiii de suflet a lui Fellini.Uitasem de Turnul din Pisa senzationala capodopereta a lui SM,in opinia acelorasi imperturbabili si falnici critici ai CINEMA-ului.Deci, in Rom se fac filme superbe cu mare succes de critica,reconfirmate de premii sclifosite.Si multi dintre noi nu reusim sa le decodificam fastul elitist care ni se ofera!Ce saraci suntem!Eu propun sa le ridicam o statuie acestor truditori ai privitului languros,dar sa nu mai scrie nimic . |
Baietii astia asa e: cand prind ceva - rad. Nu lasa nimic nepupat in cur. Revista CINEMA a sucombat nu se stie de ce pentru ca era o intreprindere subventionata de CNC deci nu se baza pe vanzari ci trebuia sa fie inca o carja care sa sprijine cinematografia rom.
Faza misto e ca CNC ramasese cu o datorie baneasca fata de tipograful revistei si nu avea alta posibilitate legla de a-l plati deacat sa/i dea banii ca fiind pentru un film care trebuia facut. Pentru ca respectivul nu a terminat inca nici o scoala de film si deci nu are nici o diploma de specialitate i s-a sugerat sa aiba un alt om la inaintare, un regizor cu patalama ca paravan. Drept care, tipograful cinefil a primit dreptul de a face un film documentar cu subiect livrat si el de altii, cu regizor gasit in ultimul moment si cu scopul nobil de a sterge o datorie baneasca. Ce mai conteaza critica de film pe langa fazele astea?! |
Ar trebui scris un scenariu despre fazele astea.Daca nu iese de'un film
macar de-o piesa de teatru! |
Originally Posted by marx:
Sau de un spectacol multimedia in are liber cam asa ca la Jean Michel Jarre ci imagini cu Sergiu Nicolaescu proiectate cu laser pe cladiri! |
Originally Posted by marx:
...de papusi gonflabile. |
Verdict:CRITICII DE FILM NU SUNT CINEFILI!
|
Originally Posted by marx:
Nu. Ei este cineasti. Sau cinefagi. Sau coprofagi. Sau copro-faggoti (unii dintre ei, deh :lol: ) |
Nu.Ei sunt doar "cine...?".
|
Originally Posted by marx:
.................................................. ........... Viitorul suna ocupat. |
Conteaza ?
|
Ar fi interesant un termen ca CINE-CARJE sa, mai departe, CINE-HANDICAPATI :lol:
|
Sau CineOchiulMaro. 8)
|
Vreau sa vad si eu(in cinematografia romana) un tip CINEmilos.Idiferent ca e critic,regizor,peruchier sau cascador.Sa-l vad in rolul lui Don Q. luptandu-se cu morile de vant!
|
All times are GMT +2. The time now is 14:25. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.