![]() |
Chiar sub nasul nostru se afla o serie de compozitori de muzica de film geniali ale caror opere rivalizeaza uneori cu cele ale clasicilor. Ei sunt cei care compun o muzica concentrata, care iti spune foarte multe intr-un timp relativ scurt. Este muzica care combina orchestra clasica cu efectele speciale, este muzica care iti ofera sentimente foarte diferite si trairi unice.
Compozitori ca Jerry Golsmith, John Williams, Don Davis, Howard Shore, James Newton Howard, Alan Silvestri, Elliot Goldenthal, Brad Fiedel si multi altii sunt continuatorii marilor clasici. Muzica lor este adaptata nevoilor de azi ale spiritului avid de senzatii si sentimente complet noi. Nu-i asa ca am drepate? |
Ba da, ceea ce auzi pe un soundtrack bun depaseste in unele privinte muzica clasica, te apropie de o stare de spirit fara de care un film nu poate sa comunice cu tine.
Muzica de film este intr-adevar ceva care merita mai multa atentie, dar din pacate putini incearca sa o guste fara film. De exemplu pentru mine soundtrackul filmului "The last of the mohikans" este ceva genial, si cate nu sunt la fel? ... |
Cateva soundtrackuri favorite:
Pulp Fiction The Bladerunner Crouching Tiger, Hidden Dragon Zorba Grecul (putin patetic, dar rezist criticii :smile:) voi reveni |
Trei culori:mai ales Albastru si Rosu, dar si Alb (compozitor Zbigniew Preisner);
The Million Dollar Hotel; In the Mood For Love; Dancer in the Dark (nu in intregime); Arizona Dream, dar si Underground Lisbon Story, tot de Wenders - dupa mine, cel mai inspirat regizor in alegerea muzicii filmelor sale - cu muzica de Madredeus; Pulp Fiction. |
Nu stiu de ce dar rubrica asta nu este accesata de prea multi... probabil sunt putini cei care asculta si coloana sonora in timp ce urmaresc filmul... Pentru aceia, eu zic, sa se faca filme mute...
James Horner este fara indoiala un compozitor care merita o parte din atentia noastra. Braveheart, Titanic sau Masca lui Zorro sunt doar cateva din filmele pentru care a compus muzica. A castigat chiar Oscarul pentru muzica din Titanic, iar acum este din nou nominalizat. |
Muzica de film buna e aceea pe care nu trebuie sa o auzi.
|
Filmele mai au si ATAT de multe lucruri in afara de muzica in coloana sonora... iar unele dintre ele ar profita daca muzica asta santajista emotional care place atat de mult la Hollywood ar fi eliminata.
Btw. James Cameron e regizor si nu are nici o legatura cu scriitura de muzica de film. Cel la care te referi se numeste James Horner. Salutari, Andrei |
Nu stiu de ce oi fii scris Cameron. Insa ai intuit bine cand ai zis Horner. Oricum I'am f. sorry.
|
Hai sa fim seriosi! Muzica de film mai tare decit muzica clasica? :lol: Muzica de film e mai concentrata! :lol: :lol: De fapt, Kiki are dreptate, variatiunile Goldberg, de pilda, sint o pierdere de vreme. Baiatu asta, Ionel Sebastian ia o tema muzicala si o tot variaza, de 30 de ori. Ce tot o tine langa, nu inteleg, doar e aceeasi tema muzicala. Unii nu stiu cind sa se opreasca!
|
si pentru mine coloana sonora a unui film este extrem de importanta. M-am uitata la Sweet November(si la multe alte filme) numai pentru ca avea melodia lui Enya: Only time.
categoric soundtrackul meu preferat este cel de la City of Angels!... si daca tot sunt printre persoane interesatre de soundtrackuri, poate sa-mi spuna cineva numele tuturor melodiilor care se afla pe soundtrackul de la Gone in 60 seconds?eu il caut de vreo doua luni prin toate magazinele de muzica din Bucuresti si deja am renuntat la ideea ca mi-l voi putea cumpara!nu stiu cum se face dar este de negasit! |
Quote:
Poti gasi acum numele tuturor pieselor de pe coloana sonora a filmului. Mai mult, vei gasi la datele filmului si numele compozitorului, respectiv al producatorului. Enjoy it! <font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: alexandru pe 2002-03-16 15:29 ]</font> |
Mie mi-a placut muzica din Billy Elliot.
|
Si eu, si eu :smile:
|
The best ever: James Horner. Vezi Braveheart, Legends of the Fall, Titanic, The Perfect Storm, A Beautiful Mind, ect.
Foarte mult imi place si Jerry Goldsmith, in special cu Powder. |
Ce ziceti de muzica compusa pentru Anonimul venetian de catre Benedetto Marcello, cu 260 de ani inainte de turnarea filmului? Asta da colaborare!
|
Favoritul meu e Danny Elfman: seria Batman, Man in Black, Mars Attacks, Nightmare Before Christmas, Misiune imposibila, To Die for, Sleepy Hollow, Sommersby, Tales from the Crypt, Beetlejuice, etc
|
Mi se pare ca se face o mica confuzie uneori intre (ceea ce eu numesc, nu stiu daca scrie si in teorie asta) soundtrack si score. Consider ca score-u' (partea compusa, cantata de o orchestra, cu dirijor si tot tacamul :smile: este mai "importanta"(?; nu o fi cel mai nimerit cuvant) decat soundtrack-u' (care este totalitatea melodiilor care apar in film, fiind scrise inainte, rar cu gandul de a fi puse intr-un film). Asta pt. ca citisem mesajul ricutzei care zicea de (cred?) de soundtrack. Ceilalti vorbeau de score-uri nu? (asta daca nu o fi Horner vreun acolit Hetfield :smile:
Sunt semi-socat ca un compozitor nu a fost mentionat, not once. L-ati cam uitat pe Hans Zimmer care, sa nu uitam, a revolutionat industria muzicii de film cu muzica sa din T. Scott's Crimson Tide. Cine l-a ascultat stie de ce. Si a mai scris si alte super-muzici, cum ar fi MEMORABILUL Gladiator (s-au scos 2 cd-uri cu muzica asta), Hannibal, Black Hawk Down... (ce naiba, Ridley Scott e de baza! :smile: |
intr-adevar, trebuie sa recunosc ca nu-mi era foarte clara diferenta dintre soundtrack si score...si inca nu-mi este...in primul rand pentru ca exista soundtrackuri care contin melodii special compuse pentru filmul respectiv...de exemplu "Coyote Ugly","Titanic", "Arizona dream" si multe altele...
In al doilea rand, exista soundtrackuri care contin si melodii pur instrumentale care apar pe tot parcursul filmului...si as da aici ca exempl soundtrackul de la "City of Angels" care la sfarsit are 4 melodii compuse de Gabriel Yared si cantate de orchestra...din ce am inteles eu de la scorp_RSR acestea ar trebui sa faca parte din score.. dar ele totusi se gasesc pe soundtrack...de ce? lamuriti-ma va rog si pe mine! |
Pt ca facand o retrospectiva a ce am scris mai devreme am realizat ca nu e inteligibil :smile: Ce am scris eu acolo este un soi de regula universala cu numeroase exceptii: score-ul este facut exclusiv de cel care la inceput este trecut la Music by; soundtrack-ul este compus din melodiile care apar ultimele la credits-uri (cred ca responsabilitatea lu' nea Music Supervisor). Nu cred ca exista film fara score, oricat de putin ar fi sesizabil in film. (exemple bune sunt filmele that tell the story of a band. Alea de obicei sunt pline de melodii din era respectiva, de formatii asemanatoare etc.)
Cat despre cele 4 melodii de Gabriel Yared de pe soundtrack... poate nu erau destule sa faca un album score pt ca in film se punea accentul pe soundtrack - one thing is certain though, Yared este compozitor si nu "canta" melodii ca Bono. Daca vrei, poti sa te duci pe IMDb si sa te uiti la City of Angels. O sa vezi ca original music este by MULTI (incl good ol' Bono) uncredited si Yared. Daca te duci la soundtrack listing o sa vezi toate melodiile scrise de aia multi. (alea 4 melodii fac parte din score si nu sunt "melodii instrumentale" in sensul, stiu eu, Orion de la Metallica, daca stii. Alea 4 fac parte din score, care este si el impartit tot in melodii) Treaba merge si invers: score-ul de la Pearl Harbor de Hans Zimmer are primul track o melodie de Faith Hill (exact ce eu, fan Zimmer, cautam, by the way :smile:). Explicatia as to why are probabil legatura cu economia, as in cu paraiu'. Poate era mai profitabil sa scoata combinatii de astea decat sa scoata 2 CDuri. Just a thought... Cat despre melodiile scrise special pentru film, sure they exist (don't they mr. W. Smith?), dar tot nu sunt score -- la Titanic, muzica melodiei My Heart Will Go On este scrisa chiar de J. Horner, dar este performed de Celine Dion. La fel cred ca este cazul si cu Days of the Thunder (T. Scott) cu muzica de Hans Zimmer care are (cred) o singura melodie pe albumul de soundtrack. VERY IMPORTANT! Asta este o clasificare facuta de mine, si, probabil, nu exista in the real world :smile:, eu o folosesc ca sa diferentiez cele doua tipuri de muzica din film -- de unde si lipsa unei explicatii simple si la obiect pt ca este o idee vaga in capul meu. Scuzati-ma ca am explicat (sau am incercat) in atatea cuvinte dar I'm not good at this :smile: Sper ca nu a murit nimeni de plictiseala si sper ca te-am mai lamurit macar un pic ricutza. (chiar daca nu am atins un nivel acceptabil de coerenta :smile:) O alta chestie interesanta, cum se mai zic la soundtrack si la score: score - Original Music from the Motion Picture soundtrack - Music from or Inspired by the Motion Picture |
...cat'a mai romanu', eh? Heh, heh.
Uitasem... Ridley Scott rules! |
multumesc mult pentru explicatii...m-am mai lamurit un pic!
|
vroia cineva coloana sonora de la gone in 60 seconds. e super-misto, ii are intre altii pe moby, dmx, ch. brothers. reply pe personala
|
ok...mai am o intrebare...din ce stiu eu, pe coloana sonora de la 12 Monkeys figureaza si Grieg (care este intalnit pe coloana sonora a multor filme)...dupa parerea mea Grieg face parte din score-ul acestui film, dar conform definitiei el apartine tot soundtrackului pentru ca muzica nu este special compusa pentreu 12 monkeys...pana la urma cum este?
asa..si mai vroiam sa mai stiu exect care sunt corespondentii in romana ai termenilor:"score" si "soundtrack" |
Ricutza, poate nu stiu eu la cine te referi, dar Grieg nu apare in 12 Monkeys. Muzica este de P. Buckmaster (parca asa-l chema). Dar cred ca stiu unde bati cu exemplul ala. Un score scris anterior folosit (o parte) intr-un alt film. Daca asta-i cazul, ar intra la Non Original Music (cum ar fi muzica clasica in filmele lui Stanley Kubrick) si cred ca ar intra la soundtrack, pentru ca, in definitiv, score-ul include opera celui care e trecut la Music by sau Original music by. (stupid definition)
In ultimul timp, cu ocazia acestei discutii, am facut si eu "digging around" ca sa-mi clarific si eu clasificarea, si am constatat ca ea nu mai este respectata pe CDurile cu muzica din film. Acolo sunt amestecate pentru ca ala de-a facut CDu' vroia sa recreeze spiritul filmului cat mai bine. In unele cazuri, sunt numai piese de pe score (Gladiator, music by H. Zimmer si L. Gerrard). In alte cazuri, sunt combinate (CD cu muzica din R. Scott's Thelma&Louise are o singura melodie de la H. Zimmer, restul melodii d-alea country d-ale lor. La fel, Pearl Harbor are o singura melodie de soundtrack de Faith Hill, restul sunt score de H. Zimmer). In alte alte (:)) cazuri sunt numai melodii de soundtrack (aici nu prea stiu dar cred ca Moulin Rouge! e un exemplu bun). Inca odata trebuie sa-mi cer scuze pentru gargara si ineficienta in a da un raspuns clar si concis. Daca mai ai intrebari da-mi un mail pe [email protected] ca sa nu ii asasinam pe astia cu discutia noastra :smile: . Voi incerca sa-ti raspund. |
Unde se pot gasi in Bucuresti coloane sonore din "A.I.", "Sleepy Hollow", "S.W. EP. II: AOTC", "sCHINDLER'S lIST"?
O tipa de la Alma Artex Mi-a spus ca nu se afla in tara si comanda nu se poate face de nici un fel. La fel si la HMF. Caut mai mult pe casete, fiindca CD-urile costa prea mult... Se poate face undeva comanda? |
Poti sa incerci sa faci comanda la Music Box (micul magazinas de muzica cu forma de conserva din fata lui Eva - aproximativ). De obicei, iti aduc orice, dar sa nu te astepti sa fie prea prompti si o sa cam trebuiasca sa-i pistonezi cu telefoane pana ti-l dau. In rest, cand am avut nevoie au fost OK.
Salutari, Andrei |
Multumesc, amyd.
Am fost la Music Box, care acum e pe Corneliu Coposu 5 langa Sony Center si mi-au zis ca ma anunta atunci cand il primesc. Cred ca o sa adopt tactica cu bombardatul cu telefoane. Lucru valabil si pentru casete, intrucat nici n-au vrut sa auda de asa ceva (comanda pentru casete). |
era aici un tinar care il elogia pe hans zimmer pt muzica din gladiator. nu contrazic, ba, chiar, aprob. insa muzica aia nu ar fi iesit asa de buna daca n/ar fi fost facuta de zina zinelor, aleasa inimii mele, Lisa Gerrard, de la fostul Dead Can Dance. Sa mai amintim ca Lisa, draguta de ea, apare si pe Protagonist si pe The Insider. Pai sigur ca da...
|
Pentru mine, cele mai frumoase soundtrack-uri sunt cele de la "Pacientul englez", "Ultimul mohican", "Braveheart",
"Star Wars" si "Dirty Dancing" - desi la ultimul soundtrackul nu este original, doar melodiile sunt extraordinare (I've had the time of mi life" etc.). Altele sunt "Terminator 2", "American Beauty", "Matrix", "Arizona Dream", "Heat". Ma mai gandesc. Totusi este "suspect" ca nu prea este vizitata aceasta rubrica, coloana sonora mi se pare una din partile esentiale ale unui film. A, era sa uit de Amelie, care are o muzica care te predispune la veselie. |
Unlike the film "Amelie..." care predispune la depresiiiiiii
|
de ce te predispune la depresii?
|
pai asa fac francezii filmele, si asa le face Jeunet. ai vazut Delicatessen? l/a facut tot el; nu imi place ca sint prea trist-existentialiste pt gustul meu; besides, promoveaza ideea de predestinare care ma supara so fornicating much; o fi muzica vesela, dar filmul e trist si cu un umor sec. prefer un umor mai sanatos, marca Ritchie sau Tarantino.
|
Cunosc vreo doi psihologi care ar zice ca umorul lui Tarantino e departe de a fi "sanatos"... Mie imi place enorm genul asta de umor, dar nici macar eu n-as zice ca e tocmai "sanatos"! :grin:
|
De ce? E prea cinic? Pai e un sarcasm de cea mai buna calitate, face bine la umori, da delicii si placeri.
|
O coloana sonora buna depinde si de film ca nu ai putea sa bagi muzica grea intr-un film de dragoste dar cea mai buna coloana sonora eu cred ca e a filmului "Titanic" si "Lord Of The Rings"!
|
Chiar daca acest thread este mort de mult eu imi voi face revenirea spectaculoasa intrucat am sesizat ca Ambra Blu face referire la un tanar care pomenea de Hans Zimmer. Si cum m-am simtit imediat, usor deranjat de cuvantul tanar, m-am pus pe raspuns sperand ca cineva va si citi raspunsul, preferabil Ambra Blu. (sper ca scriu corect numele)
Este adevarat ca Lisa Gerrard este vinovata de vocea divina care se face auzita in film dar, ca sa nu zic prea multe, nici domnul Zimmer nu sta degeaba. Multi dau mult prea mult credit cantaretei. Cu siguranta merita laude dar sa nu uitam compozitorul principal care pe score-ul respectiv ne-a oferit track-urile 3, The Battle, 7, Patricide, 9, The Might Of Rome, si 14, Am I Not Merciful? (sper ca cititorul a ascultat CD-ul cu muzica din film si nu se ghideaza dupa titluri ca sa isi aduca aminte muzica auzita in cinematograf). Iar cum Ambra Blu a dat repere din cariera Lisei Gerrard sa dam cateva repere si din cariera lui Hans Zimmer: Hannibal, Black Hawk Down (ca sa pastram si regizorul, de ce nu), The Peacemaker, As Good As It Gets, The Lion King, The Preacher's Wife si multe altele. Separat voi pomeni Crimson Tide care a schimbat multe lucruri in domeniul muzicii de film. Am scris aceasta mica nota pentru ca am simtit ca Ambra Blu nu l-a tratat corect pe Hans Zimmer in interventia sa ceva mai indepartata. Dar pana la urma, exact asta am facut si eu cu echipa din spatele lui Zimmer si a lui Gerrard, cum ar fi instrumentistul si altii. :smile: Deh, ce sa-i faci? |
Daca l/am tratat rau pe Zimmer, nu asta a fost intentia mea, mai ales ca (si acum rid ha, ha) Lisa insasi il trateaza mult mai bine; intim de bine, as putea zice. Eu zic ca Zimmer ramine un compozitor de muzica de film (score) in timp ce, pt mine, Lisa ramine the classically trained ethereal voice one can hear both on her former band's albums (Aion, Dead Can Dance, The serpent's Egg) and on her solo album, Duality, unde a lucrat si cu Bourke, cu care a mai lucrat la The Insider. Stiu ca Lisa a mai lucrat si la Ali. More info http://www.deadcandance.com
PS Raspund acum, ca de abia acum am citit meaajul tau. |
Thomas Newman - American Beauty
The Dust Brothers - Fight Club Gabriel Yared - The English Patient Don Davis - The Matrix Mai sint o groaza, astea-s doar din filmele mai cunoscute. |
Salut.
Imi puteti spune de unde mi-as putea procura coloana sonora a filmului "Masca lui Zorro" (1998, compusa de James Horner)? Multumesc. |
L-a remarcat cineva de aici pe Patrick Doyle?
"Great Expectations"; "Sense and Sensibility"; "Much Ado About Nothing" al lui Branagh. Mai sint si altele de care eu nu stiu? |
Eu l-am remarcat pe Patrick Doyle dupa ce ascultasem cateva track-uri de pe coloana sonora a filmului "Marile sperante". Nu ma pricep sa apreciez in vreo masura muzica de film, insa compozitiile lui Doyle mi-au placut mult. La un moment dat chiar imi doream sa-mi cumpar soundtrack-ul.
Pe langa filmele amintite mai sus de Guinevere a caror muzica poarta amprenta lui P. Doyle eu as mai mentiona: "East-West", cu Catherine Deneuve (difuzat relativ recent pe Romania 1), "Gosford Park", "Hamlet" al lui Kenneth Branagh. |
Eu tot nu inteleg ce cauta subiectul asta la staruri.
|
Nu pot decat sa-mi exprim si eu mirarea. Asta e. Cred ca de vina e cel care a initiat subiectul de discutie la aceasta categorie a forumului.
|
atunci cand am venit eu la Cinemagia, forumul avea o alta forma si continea mai multe subiecte...s-a renuntat la acea impartire pentru ca avea subiecte unde nu prea se intampla nimic, si s-au facut mai putine asa ca anumite discutii au mai ajuns si in locuri nepotrivite...
asta nu scuza faptul ca multi useri fie deschid discutii in locuri total nepotrvite fie deschid discutii deja existente ( a se vedea cele n subiecte despre LOTR sau cele k despre Matrix)...ideea e ca poti sa gasesti orice oriunde, asa ca mai bine dati un Cauta daca vreti sa aflati ce s-a scris despre o anumita tema. |
Dupa parerea mea cel mai bun compozitor contemporan de coloana sonora e John Williams. Horner, Goldsmith, Elfman, Goldenthal, Zimmer si Shore sunt exceptionali (vezi Titanic, Alien, Batman, Edward Scissorhands, Interviu cu un vampir, Lion King, The Ring, Lord of the Rings, Silence of the Lambs, etc etc), dar mie mi s-a parut dintotdeauna ca muzica lui Williams e cea mai dinamica, foloseste cea mai mare varietate de instrumente si nici o tema muzicala compusa de el n-a dat gres. Una din cele mai bune coloane sonore compuse de el a fost cea pentru Jurassic Park, care, pe langa jocul de exceptie al actorilor si efectele speciale superbe, a reusit sa faca dintr-un film - pe care altfel multi l-ar fi considerat doar un SF cu dinozauri - o opera de arta, plin de emotie (vezi tema scenei cu brachiozaurul din prima parte a filmului, sau tema zborului cu elicopterul spre insula). Cele doua teme principale din film mi se par inaltatoare, te fac sa te simti mic pe langa lumea creaturilor imense in care te introduce, sa intelegi emotia personajelor care vad un dinozaur pentru prima data. Si aici mai pot fi amintite zeci de coloane sonore splendide semnate tot de Williams, de la E.T., Star Wars, Jaws, pana la Schindler's List, un film de o cu totul alta factura.
De asemenea mi se pare foarte reusita trecerea facuta de Howard Shore de la muzica din Tacerea Mieilor, care-ti da fiori, unde foloseste destul de putine instrumente, la Lord of the Rings 1 si 2, unde muzica e puternica, mai dura, dominata de instrumente puternice de suflat. |
O coloana sonora care iti da fiori e cea de la "Nosferatu" (ala din '21). A fost compusa dupa realizarea filmului, dar e tot infricosatoare. Eu am auzit-o cantata live la TIFF 2002 de trei instrumentisti. A fost ceva cu adevarat impresionant.
|
Intr-adevar John Williams reprezinta numele pe care il asociem cel mai adesea cu termenul soundtrack. Nu intamplator cei de la Academia Americana de film (AMPAS) il cheama pe Williams din cand in cand sa conduca orchestra la decernarea premiilor Oscar. E un privilegiu pe care putini compozitori il au.
Insa motivul pentru care m-am oprit la aceasta sectiune a forumului este altul. Am ascultat o parte din coloana sonora a filmului The Hours, semnata de nu foarte cunoscutul compozitor Philip Glass, si mi-a placut mult incat m-am gandit sa va impartasesc si voua din entuziasmul meu. Muzica este ritmata, dar in accord cu tonul dramatic al filmului; este o muzica in care predomina cu precadere pianul si viorile, care se imbina intr-un joc muzical armonios. Fiindca filmul surprinde cate un episode din vietile a 3 femei, care apartin unor timpuri, unor generatii diferite, s-ar crede ca si muzica trateaza 3 stiluri distincte. Insa nu este asa, e o muzica uniforma, generala pentru intregul film. Si daca nu v-am convins (pe deplin) sa ascultati aceasta coloana sonora, atunci mai adaug ca muzica filmului The Hours a fost nominalizata la Oscar. |
Bune observatia ca muzica din "The Hours" e uniforma. Cred ca reflecta universalitatea temei, aplicabilitatea ei in orice perioada de timp. Sau asa ceva.
|
Nu foarte cunoscutul Philip Glass?
Saracul de el, e unul dintre putinii compozitori de muzica "clasica" (care face printre altele si muzica de film) care au ajuns cu adevarat celebrii in ultimii 50 de ani. Desigur, celebritatea sa este in continuare contestata, dar eu cel putin apreciez muzica scrisa de matematicianul cu diploma de filozof (sau invers). Printre "izbande" se numara "Einstein on the Beach", o opera din 1976 care a rescris practic regulile genului atunci cand a fost lansata si debutul sau cu Philip Glass Ensemble in 1974 cu "Music in Twelve Parts" (care a definit teoria sa a repetitiei in componistica). Anyway, desigur, si muzica sa de film e foarte importanta ("Koyaanisqatsi", anybody?), dar vroiam sa subliniez ca domnul respectiv a ajuns un star cu ceva vreme inainte de a fi cunoscut pentru muzica de film. Salutari, Andrei P.S.: Nu ratati Philip Glass and Richard James (a.k.a. Aphex Twin) impreuna pe albumul "Donkey Rhubarb" ("Icct Hedral"). |
nu mai tin minte Amyd daca mi-a zis sau nu de unde pot sa fac rost de filmul ala (sunt mult prea obosita pentru a-i reproduce corect numele asa ca nici nu ma voi chinui). Daca raspunsul tau a fost cumva '...de la biblioteca/fonoteca (sau cum se numeste) UNATC-ului' atunci explica-mi te rog si ce trebuie sa fac pentru a putea vedea filme acolo...
multumesc! |
All times are GMT +2. The time now is 23:04. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.