![]() |
The Dreamers (2004)
Aseara am vazut acest film extraordinar si am stat si m-am gandit mult si bine .....si am ajuns la concluzia ca acest film nu are nici un defect...Cel putin eu nu i-am gasit nici unul. Voi?
Un film de Bernardo Bertolucci care prezinta viata boema a trei studenti(doi gemeni francezi si un american studenti la cinematografie) din Parisul anilor '60. Chiar daca majoritatea scenelor au loc in apartament, nu te poti plictisi nici macar un minut... Un film necenzurat, erotic, dar fara pic de vulgaritate(e la moda). Cel mai mult mi-a placut atunci cand unul dintre ei interpreta un rol dintr-un film mai vechi si ii punea sa ghiceasca, iar daca nu stiau, le dadea tot felul de pedepse ciudate. Din cate am citit, acest film este compus din multe cadre preluate din filmele clasice, anii 20-30. In doua cuvinte: TREBUIE VAZUT. http://www.cinemagia.ro/movie.php?movie_id=8467&hist=0 |
The Dreamers
The Dreamers (2004)
Un film foarte bun, din care invatam cateva chestii legate de cultura generala despre film. Mi-a placut enorm povestea. O sa vedeti ca nu se aseamana cu nimic altceva de pana acum. Puteti sa cautati pe unde vreti dar nu veti gasi nimic asemantor cu el. Si genul este unul "delicat": Drama, Erotic, Istoric. Este un succes al regizorului Bernardo Bertolucci. La o a doua vedere, filmul este unul despre "nimic" - adica actiunea este redusa, nu se pune accent pe actiune (in cazul asta). Este un film linistit, la care te uiti din placerea imaginilor pe care le vezi. Practic, nici nu ai nevoie de o actiune de proportii intr-un astfel de film. Am zis ca nu se aseamana cu nimic de pana acum deoarece este foarte "ciudat", poate unul dintre cele mai "ciudate" filme pe care l-am vazut. Este un "film in teatru". Asta ce inseamna? Inseamna ca sunt de fapt 3 personaje "principale" si ca tot scenariul este '"aruncat" asupra lor. Nu este deloc plictisitor si chiar iti pare rau atunci cand se termina. Finalul este "sec" dar spune multe. Chiar foarte multe. Am fost foarte impresionat in primul rand de regie. Apoi de scenariu si de celelalte... De remarcat interpretarea lui Eva Green. Wow! Concluzia: The Dreamers este o arta plastica transpusa pe marele ecran. Practic - este un film in care iti place totul. De ce nu ii dau gradul maxim? Ca sa-l provoc pe Bertolucci sa mai faca astfel de filme minunate! 4.5/5 |
o alta scena pe care nu o sa o uit este cea in care parintii vin acasa si ii gasesc pe cei 3 dormind goi
|
Un film pretentios, artsy fartsy, cu Bertolucci care in afara de nuditate si sex-related issues nu mai stie nimic sa faca, fie ca e vorba de "Un ceai in Sahara" sau de "Ultimul tangou la Paris". Filmul de fata e subtirel, si nu ma face sa ma simt nici beatnik, nici anti-american. Personaje de film erotic subtirel si scene gratuite, ca cea a deflorarii fetei sau grotesti chiar, cu fotogafia lipita pe penis. Stay away.
|
batranul Bertolucci (ce morala impecabila au comunistii) a mizat si el pe sex, un succes comercial garantat. n-a fost sa fie. filmul este, in schimb, un omagiu adus generatiei sale, tineretii “revolutionare” si “protestatare” (portretul lui Mao din casa), vremurilor cand filmul chiar insemna ceva. Berto… refuza tehnicile moderne, filmeaza intr-un limbaj cinematografic curat… placut pentru ochi… aceeasi frumusete formala, de deosebit rafinament din filmele sale anterioare…
zgomotul protestantilor de afara e concurat de icnetul orgiastic din casa. sexul – o modalitate de a cunoaste lumea. cam visatori “practicantii”, ajunsi sa rascoleasca tomberoanele… dar si cu parintii (labagii ’68, care conduc acum atat de oligofren Europa) nu mi-i rusine. tatal nu este oripilat de ce vede in casa (trupuri goale, istovite de sex s. cl.), ci de faptul ca i-a fost golita o sticla din vinul lui de colectie. mi-a placut. ce mi-ar fi facut oare ai mei??? cateva trucuri marca Bertolucci: sex in trei, stegulete rosii… refrenul filmului: visatorii vin si pleaca. pana la urma, din toate aceste “revolte” & dramolete ramane Franta – titrele de final curg pe un cantec de Edit Piaf merita vazut |
Un Bertolucci net sub "Ultimul Imparat". Imi amintesc numai ce miscari de camera facea cu macaraua acolo, ce lust si opulenta in imagini. La un moment dat se aude sunetul clopotului, macaraua se ridica peste paravan sa priveasca in directia sunetului, apoi se lasa iarasi in jos. Superpizda.
|
Originally Posted by Ambra Blu:
nu poate fi comparat cu "L'ultimo imperatore", sunt in categorii diferite. Bertolucci era mai tanar, mai impetuos (carnetul de membru PCI ii "bomba" pieptul), avea anvergura, a fost complice cu "cenzorii" chinezi, pentru ca "imparatul" nu trebuia sa iasa "mai bun" decat in memoriile (si ele verificate) ale lui Pu Yi. a si fost primul regizor strain caruia i s-a permis sa filmeze in "Curtea interzisa" de la Beijing. "The Dreamers" e o privire in urma, melancolica, spre tineretea sa agitata si cu destule complicatii... inclusiv sexuale. |
Da, perfect de acord cu tot ce ai zis - stiam si de privilegiile acordate lui Bertolucci, the first ever to shoot in orasul interzis - insa, fiind tot la un film de Bertolucci, nu pot sa nu imi exprim nemultumirea fata de temele lui de juvenete, tratate la o virsta inaintata. Fratre Bertolucci, fugit irreparabile tempus, ai vazut ce cinstit a facut Bergman cu "Fragii salbatici", si-a asumat batrinetea si viata trecuta, tu de ce vrei sa ramii cu the politicall imbued sixty sixties? Bine, acum sint unfair pentru ca nu mi-a placut nici Sheltering Sky, cu povestea tragica a cuplului agonic (decit cu exceptia unor rafinamenturi sexuale, v. scena cind el merge la araboaica in cort), nici Tangoul, nici aventurile erotice ale celor tiner nebunei. Prefer si o alta epoca, de fapt, o generatie pierduta americana care o arde aiurea la Paris, dupa cum arata cinstit Henry & June.
|
tata Bertolucci e un voyeur-ist caruia ii este frica... de moarte. ultimele placeri accesibile - privitul unor trupuri tinere care se cupleaza, urla, se chinuiesc dulce-dragalas. nu-l acuz de perversitate, il inteleg... toti vom imbatrani.
|
OK
Mie filmul mi-a placut. E drept, imi place Bertolucci. Bine scris si regizat, bine jucat, poveste agreabila...
|
Originally Posted by Ambra Blu:
|
Originally Posted by Ambra Blu:
de acord cu Ambra: film cu pretentii dar care nu reuseste sa se ridice din mediocritate. Se vede ca s-a strofocat sa faca un film interesant, boem, dar nu i-a reusit. scenele sunt artificiale si fara consistenta. in schimb "Ultimul tango..." mi-a placut. MI s-a parut mai bine argumentat, o istorie care sta in picioare. ceea ce m-a socat a fost declaratia lui Brando in care zicea ca a fost dezgustat sa joace in filmul lui Bertolucci. Nu pricep de ce-a mai acceptat. Asta mi se pare destul de penibil. Daca nu crede in meseria pe care o face e destul de grav. |
i sognatori-5/5
dupa 2 rateuri (mai exact mediocritati) cum ar fi Little Budha (sau budismul explicat pentru copii si oligofreni/americani) si The Last Emperor (sau As soon as he`ll get the comunist cock out of his mouth mr bertolucci will tell you how great, humain and so much needed comunism is) italianu cu untu si tangoul recidiveza cu Dreamers. care Dreamers e... nici asa, nici pe dincolo. suspect de aproape de capodopera, filmu asta facut la 70 si ceva de ani arata ca se poate, ca timpu chiar schimba (uneori) lucrurile in bine. marile si obsedantele teme, sexu la hectolitru, comunismul superb si inaltator, personajul central masculin care nu prea intelege ce, cum si de ce se intampla sunt reluate... pentru prima oara cu luciditate si nostalgie, drept care devin digerabile. fara fascisti diabolici sau tarani comunisti martirizati (novecento), fara a vrea sa impuna publicului ca filmele lui sunt cruciale pentru ca istoria are un sens (care evident ar fi bunsatrea generala oferita de comunism-ultimul imparat; conformistul), dar cu (auto-)ironie, melancolie, linkuri cu caru spre repere picturale, cinematografice sau muzicale (ba chair si filosofice) mr b reuseste in visatorii un KillBill al lui, propriu si personal. protestele si tot ce implica marea simpatie pro-mao, lenin, stalin si alti |
Originally Posted by KORBEN:
Originally Posted by KORBEN:
|
sunt de fundal, elemente de recuzita...
nu pentru ca bertolucci ar fi tradat marea cauza, cat pentru ca timpul si luciditatea au facut ca "la gauche caviar" sa para pentru prima oara in ochii batrani ai regizorului ca simplu moft ( pana si personajele inteleg ca oricate postere cu vietnamu comunist ar avea pe pereti si oricat de cool ar fi lampa in forma de mao, comunismu implica si altceva in afara de citirea cartilor de doctina in aparatamentu de sute de mii de para al babacilor) asa ca personajele nu sunt atat visatori cat 'fu- tangi'... cum altfel pot fi 3 adolescenti intr-un film de bertolucci? desi sex la metru, nuditate nonstop... dublate de o retea complicata si bizara de sentimente, manipulari; la un moment dat filmul de vine foarte de interior, nu numai pentru ca 90% din timp personajele stau in apartamentul din centrul parisului, cat si (de fapt mai ales pentru ca) sentimentele si procesele interioare din mintea personajelor sunt mult prea puternice ca toata mascarada abundentei de faze sexuale sa le mai umbreasca apropos de nuditate, louvre-ul nu e folosit doar ca pista de alergari, mr b "citeaza" din anumite tablouri; la fel cum si citeaza din enspe filme deci..visatorii sunt generatia `68 care a marsat pe strazi cu ce nu trebuia in cap si-n gura (comunismu) si s-au pierdut intr-un simulacru de revolutie fara scop |
mai Korbene, ai produs o interpretare baroc-psihedelica...
un fel de descifrarea descifrarii... tre' sa inteleg ca ti-a placut?... si mie mi-a placut pelicola batranului comunist voyeurist. am scris frumos despre el la topicul Bertolucci (vezi, vedeti) cred ca esti in mare eroare cand descalifici Buda si Imparatul. ce naiba, n-ai nici un dumnezeu? :) |
@nume
pai, uite fara alcool in sange ma bazez pe il conformista, la strateggia del ragno si novecento, ba chiar si pe tangoul ala cu unt care nu-mi place de nici o culoare; filme care spre diferenta de micu buda (film conceput pe buda) si ultimu imparat ( simpatiile si adeziunile la miscari comuniste /socialiste sunt impardonabile, mai ale cand sunt in nestiinta de cauza) sunt cinema spre diferenta de ultima buda care e, cel mult cinematografie (as in cinematography) |
Originally Posted by herbert:
|
Originally Posted by KORBEN:
Revenind, eu la Ultimul Imparat n-am vazut nici un elogiu al comunismului, ba din contra. |
Sexualitatea si relatia celor trei in acest film poate fi superba doar daca stii cum sa o privesti. Altfel te scarbesti mai ceva ca la un film porno.
Eu am privit-o psihanalitic si am pus lupa pe faptul ca cei doi erau gemeni. Si tare bine si frumos arata ... |
All times are GMT +2. The time now is 01:36. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.