PDA

View Full Version : Turneu Iconoclast III -Femme Fatale (2002) Brian de Palma


Mercutio
26 Dec 2012, 22:13
Am ajuns in sfarsit, dar nu in cele din urma, la ultima etapa a turneul nostru. robertsandu ne propune tema Dominația formei asupra conținutului în cinematografia post 2000, pentru care a ales filmul Femme Fatale (2002) (http://www.imdb.com/title/tt0280665/) Brian de Palma.

http://www.movingimage.us/images/calendar/media/Femme_Fatale_1_lowres-detail-main.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=LGttEqkwGBo)

Se poate vota pana pe 9 Ianuarie 2013.
L-as ruga pe robertsandu sa ne spuna cate ceva despre tema in chestiune. Merci!

Saptamanal se trage la sorti un film ce va fi afisat intr-un thread propriu. Thread-ul ramane deschis pentru votare doua saptamani.
Oricine poate participa la discutii si poate vota, cu conditia de a-si justifica votul printr-un comentariu.
Sistemul de votare:
4 stele = 4 puncte - excelent, 3 stele = 3 puncte - bun, 2 stele = 2 puncte - merita incercat, 1 stea = 1 punct - slab, 1 bila neagra = 0 puncte - foarte slab
Se pot da si note intermediare, de exemplu 2.5 stele.

Windom
27 Dec 2012, 08:55
Cu Becky în cadru ce conținut mai vreți?:D Forma e mai mult decît de ajuns. Știu că filmul ăsta are mulți detractori, dar mie mi-a plăcut. Și înțeleg motivul pentru care robertsandu l-a încadrat în nișa asta a formei ce primează în fața conținutului, lăsînd-o acum pe Becky la o parte...
De Palma e un Hitchcock contemporan, discipol ce i-a preluat stilul și i-a adăugat ceea ce Hitch n-a putut în vremea lui – sexul și violența. Forma într-adevăr primează în Femme Fatale. Povestea pare însăilată doar pentru a susține această formă, devenind extrem de confuză la final și dîndu-ți ghes la o revizionare pentru a rezolva puzzle-ul. Cu toate acestea, Femme Fatale e un excelent thriller și asta datorită, în primul rînd, talentului lui De Palma de a utiliza forma pe post de conținut. E un trademark al regizorului. O actiune simplă, un personaj care-l urmărește pe altul, un fotograf care surprinde un anumit lucru, devine la De Palma o poveste în sine, despicată-n frame-uri și privită din toate unghiurile posibile. Conținut așadar există, doar că ne este livrat prin intermediul formei.
Acel opening shot pe Bolero-ul lui Ravel e uluitor de-a dreptul și, în același timp, un exemplu perfect despre ceea ce vorbeam mai sus: forma în slujba conținutului – aproape 20 de minute în care camera de filmat spune povestea, înainte de a face cunoștință cu personajele.

Demențial și numărul de striptease, unul dintre cele mai reușite din istoria cinema-ului, in my humble opinion...

3 stele

MinRep
27 Dec 2012, 13:02
Cel mai misto la filmul asta e trailerul: https://www.youtube.com/watch?v=LGttEqkwGBo (you should watch it before seeing the movie)

Am sa revin cu comentarii si doua stelute mai tarziu

Mercutio
27 Dec 2012, 14:34
Nu stiu daca s-a observat, dar eu mereu pun un link spre trailer pe imaginea de la inceput.
Daca gasesc filmul in intregime pe youtube pun un link catre film.

Chambord
27 Dec 2012, 14:38
it's Brian

Mercutio
27 Dec 2012, 14:56
corect!

robertsandu
28 Dec 2012, 15:52
@Mercutio, eu voiam să spun cam ce a spus și Windom în comment-ul său - cu mențiunea că aș fi dat cel puțin 3.5 stele filmului -, așa că voi fi mai succint. Femme Fatale captivează nu prin CE este redat (o poveste aparent simplă despre răzbunare), cât mai ales prin CUM este redat.

Un film cu multă personalitate acest Femme Fatale, o operă de autor cum se mai spune. Pe mine m-au încercat cam aceleași senzații ca la Drive-ul lui Lynch, pentru că e genul de peliculă de la care nu-ți poți lua ochii. Și m-aș fi uitat la filmul ăsta chit că n-ar fi avut deloc conținut (o poveste de spus). Doar pentru frumusețea formei.

Mercutio
28 Dec 2012, 17:15
Ok , deci sa consider ca ai notat filmul cu 3.5?

robertsandu
28 Dec 2012, 18:31
Da.

rvn
29 Dec 2012, 23:53
mi-a placut filmul. mi s-a parut interesanta ideea lui Brian de Palma de a redescoperi femeia fatala, frumusetea si senzualitatea ei, intr-o forma moderna de noir. titlul filmului este sugestiv, dealtfel. la fel este si rolul Rebeccai Romjin, un rol pe care l-a jucat cu toata naturaletea de care era capabil fizicul ei impecabil, imbinata cu vulgaritatea vampei de lux, pe care, a folosit-o ostentativ, dar placut, pentru a incita erotic si vizual. imaginea acestei femei este secretul, dar, nu numai acea imagine de fotomodel care a consacrat-o pe Romjin, ci, tot glamourul, accesoriile de lux, locurile de filmare,fondul muzical, iar in ipostazele in care ea isi etaleaza splendoarea trupului in fata aparatului de filmat,se simte ca o face cu placerea de a domina, constienta de puterea erotismului ei. intr-adevar, am avut parte de nuditate, reclama la haute couture si bijuterii de lux, dar asta nu inseamna ca filmul n-a avut parte si de actiune. inceput nervos, pe covorul rosu de la Cannes, s-a domolit dupa scena fierbinte din toaleta femeilor, ca sa se reia intr-un ritm potrivit de alert, odata cu visul Rebeccai si a aparitiei ei sub doua identitati. mi-a placut mult, cum spuneam, aceasta "reinventare" a noirului. trasaturile lui de baza au fost transformate, dar nu in esenta lor, ci, doar in forma de exprimare.intriga( furtul diamantelor) miza (banii pentru rascumparare), barbatul cucerit de femeia fatala ( fotograful), sotul inselat (ambasadorul), toate au fost restaurate in forma moderna, destul de reusita dupa parerea mea.

Mercutio
30 Dec 2012, 00:08
Nota, s'il vous plait! :)

rvn
30 Dec 2012, 08:32
3.5.sunt mai darnica astazi.

robertsandu
30 Dec 2012, 10:46
3.5.sunt mai darnica astazi.

Sărbătorile-s "de vină". :)

rvn
31 Dec 2012, 13:04
Sărbătorile-s "de vină". :)
daca tu crezi...
era cat pe ce sa dau nota maxima. depunctarea am facut-o din cauza lui Banderas...

MinRep
09 Jan 2013, 19:13
Numele pe care robertsandu l-a dat temei cred ca se potriveste cel mai bine ca explicatie pentru faptul ca "Femme fatale" mi se pare in acelasi timp fascinant si frustrant.

Fascinant pentru ca este filmat seducator, montat rapid si o are pe Rebecca Romjin-Stamos in rol (aproape) principal. Pentru ca are o cronologie care iti solicita un pic de atentie, mascand defecte de scenariu prin accelerari de ritm, sincope, elipse si intoarceri in timp. Pentru ca iti aminteste de Hitchcock si de mari filme noir

Frustrat pentru ca nu te duce mai departe de atat. Incepe cu o secventa din "Double Indemnity", care te face sa te gandesti, la sfarsit, cat de complex si cat de emblematic este acel film. "Femme fatale" este o suprafata de pe care se reflecta ale filme, pentru care De Palma are, cu siguranta, o pasiune sincera. Ideile lui despre cinema sunt, insa, diferite de ale mele si, de aceea, exista intotdeauna un disconnect intre mine, ca spectator si el, ca regizor, atata timp cat filmele sale sunt copii sau omagii.

Ii dau o jumatate de steluta in plus din motive personale. Este unul dintre putinele filme ale lui De Palma care chiar au ajuns la noi in cinematografe si din care nu pot sa nu ma uit macar cateva minute cand il prind la televizor sau otherwise, ocazional si din greseala (acelasi lucru este valabil si pentru "Snake Eyes", care il are in plus si pe Nicolas Cage)


2 stele

Mercutio
09 Jan 2013, 22:03
Final votare

Windom - 3
robertsandu - 3.5
rvn - 3.5
MinRep - 2


Total 12
Medie 3