View Full Version : Turneu Iconoclast III - The World (2004) Zhang Ke Jia
Mercutio
26 Sep 2012, 23:11
Editia a III-a a Turneului Iconoclast debuteaza cu tema Cinemaul Chinez Modern.
In cadrul acestei teme Liviu- ne propune filmul:
The World (2004) Zhang Ke Jia (http://www.imdb.com/title/tt0423176/)
http://babel36.files.wordpress.com/2008/08/the-world.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=IUHunJGsBMU)
Saptamanal se trage la sorti un film ce va fi afisat intr-un thread propriu. Thread-ul ramane deschis pentru votare doua saptamani.
Orice membru cinemagia poate participa la discutii si poate vota, cu conditia de a-si justifica votul printr-un comentariu.
Sistemul de votare:
4 stele = 4 puncte - excelent, 3 stele = 3 puncte - bun, 2 stele = 2 puncte - merita incercat, 1 stea = 1 punct - slab, 1 bila neagra = 0 puncte - foarte slab
Se pot da si note intermediare, de exemplu 2.5 stele.
bun. ma uit pe afis si vad o micuta chinezoaica imbracata in chimonoul traditional, tinand in mana un telefon mobil(model demodat, dar, n-are importanta). interesant, contrastul. pe fundal, celebrul turn din capitala Frantei si un tren suspendat.
exista vreun film asiatic modern fara amestecul acesta de traditional si occidental? nu stiu, cultura lor este atat de diferita de cea europeana, iar ei, atat de rigurosi cu traditiile lor, incat, nu pot renunta niciodata la ele, dar, in acelasi timp, au prins gustul traiului occidental, le place, s-au adaptat la el si l-au facut supica impreuna cu al lor.
as vrea sa vad un afis de film romanesc cu o taranca imbracata in costum popular national, tinand in mana, un iphone.
Malombra
28 Sep 2012, 17:55
nu vei vedea aşa ceva, rvn, pentru că la noi s-a împrumutat tot calupul, nu s-a păstrat ceva şi s-a omis altceva, ci s-a ras tot şi s-a implantat la loc, ca pe dealu' spirii. de asta nici nu există ţărănci cu iphone, pentru că în general nu prea există ţărani, din ăia rurali, nu de oraş - cea mai proastă specie de animal, nu?, în filmul românesc de acum. le e prea ruşine, probabil, cu ei. dar nah, pentru că suntem albi şi europeni, contrastul se vede mai puţin, ba deloc. eu nu văd nimic rău că au luat din invenţiile occidentului. în fond, nu toţi gîndesc ca ho chi minh.
tradiţional - mizoguchi. în plus, unul dintre cei mai umani regozori care au existat vreodată.
Pai cam asta e si tematica filmelor lui Zhang Ke Jia, transformarile sociale ale tarii in diferite perioade nu prea indepartate (Platform trateaza subiectul plasat intr-o alta perioada a modernizarii Chinei, cu cateva decenii in urma), dar aratate mai ales prin modul in care oamenii simpli le resimt. In cazul de fata afisul e chiar un fel de sinteza a filmului, dar, sigur, ar trebui vazut tot filmul pentru a merge mai departe cu discutia.
@Malombra - rvn se referea la cinemaul modern. In cazul asta ar putea fi celalalt Zhang al Chinei, veteranul Yimou, care se ocupa mai mult de partea traditionala.
Malombra
28 Sep 2012, 18:17
păi mizoguchi e modern şi modernist, dar nu contemporan. cred că la contemporan se referea rvn. sau?
yimou - da , tre 'să văd, după ce trec prin hoţul de cai.
nu la-m văzut pe ăsta încă, dar în wu yong zkj deplînge trecerea pe linie moartă nu a meşteşugului tradiţional, care e dead and buried şi supravieţuind numai la nivelul de artizanat de lux probabil, dar şi incapacitatea oamenilor de a trăi din meserii care nu sunt industrii. nu poţi trăi din croitorie decît dacă eşti într-o fabrică sau dacă te faci artist şi dai ţoalelor semnificaţii nu ştiu de care. progresul nu e un fetiş, nu e neapărat o binecuvîntare, pentru că elimină rentabilitatea iniţiativei personale. o să văd şi the world. cît de curînd.
Daca o luam asa probabil ai dreptate, desi mi-e greu sa accept termeni de genul asta in cinema din moment ce e o arta relativ noua fata de celelalte pentru care "modernism" are mult mai mult sens. In cazul asta "contemporan" ar fi fost o alegere mult mai potrivita, atat din partea ei cat mai ales din partea mea, ca eu am ales tema.
Si eu am Hotul de cai printre primele din lista de vazut.
Liviu a intuit bine.
nu stiu cat este rau ca au imprumutat din optica consumerismului occidental. eu doar am privit afisul cateva secunde si am recunoscut acelasi kitsch, vazut in mai multe randuri.
nu critic filmele sau filmul acesta. abia astept sa discutam despre el. era doar un punct de pornire, o simpla observatie si eram curioasa ce parere aveti voi.
The World mi s-a parut un film foarte melancolic, foarte frumos filmat, dar mi-a lasat impresia ca Zhang incearca prea mult pentru a ajunge la un punct, dar nu se poate decide care e. Mi s-a parut foarte greoi la inceput, dar am fost captivat de relatia dintre Anna si Tao care formeaza o frumoasa prietenie in ciuda faptului ca nici una nu vorbeste limba celeilalte.
Ce m-a deranjat la film e lungimea lui, daca se limita undeva la 90 de minute, cu mai multe momente Anna-Tao, probabil mi-ar fi placut mai mult.
Regizori asiatici, de obicei reusesc sa transmita unele stari prin imagini cum nici o alta cultura nu reuseste, iar The World imi pare a fi unul din acele filme.
2.5 stele
ahh, ce subiect delicat! traditie si modernism in China! asta, da! civilizatia lor este atat de veche!
au atat de multe bogatii spirituale, inestimabile ca valoare, sunt mari inventatori si artisti desavarsiti ai portelanului si matasii. si mai au Marele Zid. cu toate astea, marea lor majoritate,se multumeste cu un pumn de orez. este halucinant. contrasteaza violent cu dorinta de imbuibare a occidentalilor. a noastra, de exemplu...
Malombra
28 Sep 2012, 19:14
:-S /:)
poster chinezesc . tot roşu. iax.
http://www.taschen.com/media/images/820/teaser_va_25_chinese_propaganda_posters_top_120420 1334_id_540275.jpg
Mi s-a parut foarte greoi la inceput
De la ZKJ am mai vazut Platform si Still Life. Puteam alege pe oricare din astea 3, toate sunt valoroase dupa parerea mea, dar l-am ales pe The World si pentru ca mi s-a parut cel mai accesibil. Platform e putin mai lung decat The World si e si ceva mai static, la care se adauga si faptul ca perioada s-ar putea sa fie mai putin atractiva decat in cazul de fata. Still Life e mai scurt, dar foarte static prin comparatie (in concordanta cu titlul). Din punctul asta de vedere se apropie putin de Weerasethakul.
Principalul motiv pentru care l-am ales e situatia sociala, viata de zi cu zi a omului intr-o societate in plina schimbare, precum si unele paradoxuri, principalul fiind chiar in titlu, acel "parc de distractii" care iti aducea lumea in China daca invers nu prea e posibil.
Regizori asiatici, de obicei reusesc sa transmita unele stari prin imagini cum nici o alta cultura nu reuseste, iar The World imi pare a fi unul din acele filme.
As zice ca filmul asta nu e chiar atat de impresionant din punctul asta de vedere, mai ales daca e pus langa un Tsai Ming-liang sau Wong Kar-wai ca sa pastram proportiile zonei. Mai degraba Still Life impresioneaza in special prin imagine. In The World ZKJ merge mai mult spre mainstream ca mod de expresie.
Malombra
28 Sep 2012, 20:14
next target : Wang Bing , Tie Xi Qu: West of the Tracks (2003) - Uncut Edition
kk, nu mai spamez :D
Acum l-am terminat de vazut si mi-a placut, chiar daca nu m-a cucerit decat partial. Ideea de a plasa intregul film intr-un parc de distractii care recreeaza atractii turistice de pe tot globul este geniala. Diferentele dintre vietile pe care personajele principale le duc si vietile pe care si le doresc par sa se accentueze cand sunt filtrate prin ceea ce trebuie sa faca la locul de munca, unde se deghizeaza in gheise, stewardese sau dansatoare, simuland o adevarat experienta turistica. Mi se pare ca preocupare principala a filmului nu este sa arate cu degetul inspre statul politienesc chinez sau inspre occidentalismul desantat (sau macar nu ca prima intentie), ci sa gaseasca universalul in problemele acestor oameni. Filmul insista in special asupra a doua personaje, Tao si Taisheng, care formeaza un cuplu si, totusi, ii vedem mai frecvent cand nu sunt impreuna - ceea ce iar mi s-a parut foarte interesant si ajuta foarte mult pentru a contura caracterizarile acestor personaje (in momentul in care ii vedem cum reactioneaza in cuplu, apoi singuri, apoi cu alte persoane). Iar cei doi actori fac o treaba excelenta.
Tot filmul e facut din cadre lungi (aproape fiecare cadru este o scena intreaga), un approach care de obicei imi place si care cred ca a functionat destul de bine aici. Chiar daca filmul are 140 de minute (pe care le simti), acest lucru se iarta pentru ca se vede ca Zhang vrea sa iti arate mai mult decat cateva conversatii. De multe ori camera insista inca cateva secunde in plus pe reactiile personajelor la ceea ce tocmai s-a intamplat, iar unele dintre aceste momente (unele probabil chiar improvizate) ofera autenticitate. Secventele animate, pe de alta parte, nu mi s-au parut necesare. Nu mi-au displacut, dar nu le vad rostul (altul decat acela de a incerca sa faca sa para mai cinematice sms-urile)
Spre sfarsit, m-am dezumflat un pic si finalul nu mi-a placut in mod special. As fi preferat fie un deznodamant clar (chiar si din categoria deus ex machina), fie o lipsa totala a acestuia (personajele vazandu-si in continuare de treaba, cum se intampla in viata reala). Oricum, accept si compromisul pe care l-au facut (trying to have it both ways), iar fiindca nu a rupt ritmul pe care filmul l-a impus pana atunci, nici nu ma deranjeaza asa tare.
3 stele
:-S /:)
poster chinezesc . tot roşu. iax.
http://www.taschen.com/media/images/820/teaser_va_25_chinese_propaganda_posters_top_120420 1334_id_540275.jpg
Sabin Balasa in stil chinezesc. bleah! sunt ca nalucile pentru mine!
am urat megalomania propagandistica copiata de la ei. am iubit gumele frumos mirositoare si stilourile.
Twinsen
29 Sep 2012, 19:19
E absolut remarcabil cum poti sa filmezi 30 de minute in care nu se intampla nimic. (:|
E absolut remarcabil cum poti sa filmezi 30 de minute in care nu se intampla nimic. (:|
T., tu ai stat vreodata inert, fara sa faci nimic, dar absolut nimic, doar sa privesti in gol...sa zicem pret de o ora?
Twinsen
29 Sep 2012, 20:06
T., tu ai stat vreodata inert, fara sa faci nimic, dar absolut nimic, doar sa privesti in gol...sa zicem pret de o ora?
Chiar azi, dar a fost doar pentru jumatate de ora. Cat m-am uitat la filmul asta.
T., tu ai stat vreodata inert, fara sa faci nimic, dar absolut nimic, doar sa privesti in gol...sa zicem pret de o ora?
Chiar azi, dar a fost doar pentru jumatate de ora. Cat m-am uitat la filmul asta.
perfect! ia-o asa: ma uit la un film in care nu se intampla nimic 30 de minute ca pretext pentru a verifica in cat timp imi intepeneste mintea.
la tine totul trebuie sa fie alert. chiar nu simti nevoia lentorii niciodata? de ce nu ai rabdare pana la sfarsit?
Mercutio
29 Sep 2012, 20:28
...
2.5 stele
Bine ai venit SAMCRO, si pe site si la turneu!
Twinsen
29 Sep 2012, 20:34
la tine totul trebuie sa fie alert. chiar nu simti nevoia lentorii niciodata? de ce nu ai rabdare pana la sfarsit?
Pe unul din tricourile mele preferate scrie: "I'll sleep in my grave". De ce m-as uita pana la capat la creatia unui pictor care si-a ratat meseria, cand pot sa ma uit la un film?
Malombra
30 Sep 2012, 12:20
... făcut în grabă, scrijelit la o bere, gen made in hong kong. aşa e.
bremen1980
30 Sep 2012, 13:32
''-Vrei sa vezi turnul din Pisa fara sa-ti fie frica sa nu-ti cada in cap ??
Il avem ,e mai mititel dar mai sigur si nici nu trebuie sa te duci pana-n Italia .'' Cam asa au gandit si creatorii acestui parc tematic . Lucrurile pot fi copiate chiar daca vor fi descarnate si dezbracate de esenta lor ,de unicitatea lor .Esenta pe care oricum cei mai multi nu o o observa si nu-i vor simti deci lipsa . Gata cu istoria tesuta in jurul unui monument , noi vrem de fapt sa punem mana pe cladire ,sa facem poze cu obectul si sa-i facem pe vecini gelosi .
Un mod corect de a vedea lumea ar fi :o colectie de lucruri , de obiecte care inseamna ceva pentru unii si vor insemna si pentru noi ceva daca le atingem ,le fotografiem , le zgariem cu unghia (sau cu cheia de la Logan ) si daca putem le cumparam .Mai greu cu cumparatul pentru ca sunt scumpe , putine si nu ajung pentru toti .
Gresit par sa spuna chinezoii : va facem noi niste clone si ajung la toti . Mai mici ,hidoase , din plastic dar in cantitati industriale .
Asta e viziunea pesimista a filmului pentru ca exista si partea optimista a filmului :cu toate kitschurile
care-i inconjoara in acel parc , chinezii nostri sunt si ei oameni si oamenii iubesc ,sufera , au dureri de masele si de burta chiar daca stau linga piramidele din Cairo sau din Shanghai . Vorba aia : un momument il faci ,il darami si faci altul mai bun dar cu un Li Ping e greu .L-ai scapat pe scari ,s-a dus pe copca ,altul nu mai face ma-sa :)) .
3 stele si respect pentru fratii chinezi care ne cos tricourile cu abidos
Twinsen
30 Sep 2012, 13:34
... făcut în grabă, scrijelit la o bere, gen made in hong kong
Oh da, adevarata valoare trebuie sa se gaseasca doar in film planuite indelung, timp in care cei implicati beau exclusiv apa plata cu lamaie. Te rog, ofera-ne si alte cugetari pentru descretirea fruntii.
''-Vrei sa vezi turnul din Pisa fara sa-ti fie frica sa nu-ti cada in cap ??
Il avem ,e mai mititel dar mai sigur si nici nu trebuie sa te duci pana-n Italia .'' Cam asa au gandit si creatorii acestui parc tematic .
mai, eu inca n-am vazut filmul, insa, abundenta de spoilere nevinovate m-a ajutat sa-mi fac o idee la ce sa ma astept. inca nu ma pronunt, pana nu vaz cu ochii mei.
n-am rezistat, insa, sa nu-l contrazic putin pe bremen cu toate ca mi-a placut deliciosul lui speech.
asemenea parcuri exista peste tot in lume, deci, e putin probabil sa fie inventia lor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Minimundus
poate chinezii au vrut sa-l aiba si ei, dar, nu pentru a face o mica bucurie saracilor care nu-si permit sa vada exemplarele originale,ci, pentru a mai stoarce ceva dolarasi de la strainii care le viziteaza tara. care straini? pai, aia care cauta parcuri de distractii, nu aia care vor sa refaca drumul matasii pe camila si nici aia care ar fi amatori sa se urce pe Marele Zid. cum spuneam, este halucinant amestecul de traditional si occidental in China.
investitorii straini au adus odata cu banii si mc donald's-ul, da'n loc de binecunoscuta chiftea de vita, gasesti in el un serpisor sau o gaza.
bremen1980
30 Sep 2012, 20:48
Pentru ca ma contrazici asa de la obraz o sa-ti dedic o chinezarie :P :
http://www.youtube.com/watch?v=hMA6Ftmykmc
Cred ca ma repet, dar aici exista un interesant contrast spre deosebire de Austria: viziteaza lumea fara sa mai fie nevoie sa pleci din China... de parca ai putea pleca.
Mercutio
30 Sep 2012, 21:04
Filmul sufera putin de lungime. S-ar fi putut monta mai scurt, cred. Totusi, ramane emotionanta povestea tinerilor provinciali chinezi, veniti in Beijing sa caute o viata mai buna. Intrebarea pe care pare s-o puna mereu autorul e: gasesc ei intr-adevar o viata mai buna? Valorile si traditiile acestor tineri, bagajul lor moral, cu care au sosit in marele oras, aflat in ampla dezvoltare economica, sunt puse la incercare. Unii se adapteaza, altii nu. Tentatia de a face un ban usor, mai ales in randul fetelor, e mare. Scena cea mai intensa si semnificativa mi se pare cea in care Tao se intalneste cu Anna in toaleta, in timpul petrecerii date de patroni. Ne dam seama ca pentru Tao e foarte importanta integritatea morala, dar ca intelege alegerea Annei, si ca probabil ar fi facut la fel in locul ei. De aceea plange.
Parcul in care se petrece in mare actiunea, cu nume sugestiv, The World, reprezinta, cred, o metafora. Ea arata ca viata personajele din film e la fel ca acest parc. Un surogat, o imitatie. Oamenii acestia sunt dezradacinati, nu mai pot fi ei insesi, autentici.
Acelasi scepticism si ironie amara transmite titlul unuia dintre capitole, Tokio Story: parintii lui Little Sister veniti in vizita, la un fiu mort. Dar probabil e si un omagiu adus lui Ozu.
Ca forma, s-ar putea spune ca filmul e la fel ca unul romanesc minimalist.
Exceptand muzica de fundal si secventele animate; daca cea dintai invioreaza cat de cat atmosfera, pentru cele de-al doilea nu gasesc o semnificatie.
2.5 stele
Malombra
04 Oct 2012, 01:19
în epoca embargoului sîrbesc şi a restricţiilor impuse iugoslaviei de onu, se spune că veneau oamenii de peste tot şi întrebau: unde este oraşul Pescari? pescariul era un sat la graniţă, unde bişniţa a înflorit un timp şi unde din trafic cu benzină s-au ridicat nu neapărat chamborduri, dar tot ceva pe acolo. azi s-a revenit la ancestralul pescuit şi la (ancestrala) sărăcie, că era jeannei d'arc şi a războiului de o sută de ani s-a cam dus. s-au dus şi banii. se mai zice că erau cazinouri, dar cel mai important este că se exclamă şi azi : băăi, dar aveau copia în miniatură a teatrului naţional din viena! tu-ţi dai seama? românul s-a născut chinez, măcar cîteodată.
nu ştiu ce să spun despre film. s-au spus destule. scurt tratat despre falsuri. falsuri la scară mică, ce îi fac pe chinezii expuşi la fotografiat în faţa lor să pară mai mari, mai robuşti, ca personajele viguroase ale lui michelangelo. 'oamenii sunt singurul lucru de care china nu duce lipsă', de aceea stau în condiţii jalnice, fără apă caldă, în cămine scorojite. iniţiativa guvernului e înduioşătoare: de ce să îngroşi pib-ul unui stat străin, pe deasupra şi necomunist, cum e franţa sau america, mergînd ca turist acolo sau ridicînd monumetele lor la rangul de simboluri ale libertăţii imposibil de atins, cînd poţi avea toate astea la tine în curte şi contribui prin asta la prosperitatea naţiunii? turism caritabil, ideologic ok. nici nu mai e nevoie să-ţi iei concediu 'ca să vezi lumea', poţi lucra non-stop pentru că într-un weekend ai văzut întreaga lume adunată într-un hectar, două. şi totuşi, dorul de afară tot dă ghes oamenilor, care se întreabă visători, uitîndu-se spre cer: 'oare cine zboară în avioanele acelea? nu am cunoscut niciodată pe cineva care a zburat cu avionul'. ba ai cunoscut, dar cel ce a zburat nu s-a mai întors niciodată ca să-ţi spună. nu s-o găsi cineva să-i ia de guler : adică ţie avionul ăla feic, din parc, nu ţi se pare destul de real?? vrabia din palmă...
apoi, cu tot stilul lui 'documentar', filmul a avut pe alocuri momente de vrajă. oare lu' putin îi place filmul ăsta?
3.5 *
charles
06 Oct 2012, 11:31
Cînd contemplăm zîmbetul Giocondei la o dimensiune de nşpe mii de pixeli, sau cînd ne uitam doar la un “xerox” după buletin, nu avem niciodata impresia ca am sta în faţa unui fals. Spunem despre acel obiect că este o copie, un duplicat, o clonă (dupa bremen). La fel și Zhang. Nu oferă vreo valoare de adevăr (0/1, fals/adevărat ) acelui minimundus, cu o singură excepție. Nici un personaj, nici măcar acei vizitatori, nu se află în dubii. Toți știu că au în faţa un album cu monumente ale gloriei capitaliste, și probabil toți se visează în fața originalului, a unicatului. Doar într-un joc ironic, Tao le întreaba pe celelalte fete dacă se duc în Japonia, referindu-se evident la acea parte a parcului dedicată Japoniei.
Țin să subliniez diferența asta între copie și fals pentru că indiferent că vorbim de chinezi sau de noi, suntem măcar cu un picior în același rahat. Cîți sunt cei care au avut ocazia să vadă “pe viu” toate cîte s-au făcut, fie artă fie edificu, si mai ales cîţi dintre ei le-au putut percepe cu uimirea celui ce le are pentru prima dată în faţa ochilor? (replica binecunoscută este da, îi mai mare decît in poză!). Cît despre amintiri (excepția de care vorbeam mai sus), ele oricum nu sunt din aceiași substanța ca experiențele trăite, deşi tindem să le dăm valoare de adevăr și să le situam pe același plan. Într-un anume sens sunt la fel de false ca înregistrarea cu carpeta magică. Și daca ar fi să extindem kantian nici măcar de simplul obiect în sine nu avem parte. In fine, chinezii n-au libertate, dar chiar dacă ar avea, din punctul ăsta de vedere, nu le-ar fi de mare folos, cum nu ne este nici nouă. Și în orice caz, altele sunt mizele libertății. Zhang nu critică furibund lipsa ei ci doar ne-o serveşte destul de superficial, în termeni de viză și pașaport.
De altfel, el nu critică nimic. Nici capitalismul, nici globalizarea, nici modernizare agresiva a Chinei (cine naiba mai e uimit de asta?). And thank god for that. Ceea ce-mi pare că vrea să transmită acelor prieteni de acasă care l-au întrebat cum mama naibii e viaţa în Beijing şi care am înteles din citite că ar fi fost premisa filmului, e ca realitatea vieţii, cu toată goliciunea, cu toate geloziile, cu tot bla bla-ul ei, nu este alterată de artificialitatea butaforiei propusă de sistem. Nu, Zhang nu l-a citit pe Baudrillard, pentru care lucrurile devin mai nasoale, copia își pierde reperul fața de original și devine adevăr. Nici pe Eco. Iar faptul că nu e în stare să coreleze coerent ideea de libertate sau mai bine zis, a lipsei de libertate cu transformarea copiei în simulacru e dezamăgitor.
In rest, n-am ce stoarce mai mult de cîteva secvenţe - degetele de la o mîna sunt prea multe - din cele +2 ore de film. Si daca ar fi să mai adaug şi imaginea, se face de-o steluta sau biluţă sau ce se da pe aici. Si auf wiedersehen mr. Zhang, dar drumurile noastre se despart.
*
PS.
http://i552.photobucket.com/albums/jj353/cebra87/06102012.png
Cine pus în fața unei situații similare are curajul sa reproducă scena asta? ca metodă de manipulare sentimentala mi se pare imbatabilă :))
bremen1980
06 Oct 2012, 18:35
Charles ai adus vorba de Baudrillard si mi-am adus aminte de cartea lui ''America'' o carte in care atitudinile ambivalentele ale autorului fata de Amrika ( dragoste/ura si admiratie/respingere )sunt omniprezente . Am gasit si un termen cu care Baudrillard descrie multe realitati americane ,termen usor aplicabil pana la un anumit punct si realitatilor chinezesti din acest film . Este vorba de simulacru =copia unei copii care nu are original. Bine ca ale nostre chinezarii sunt pe treapta cea mai inalta pe scara ce duce in prapastie : copie-clona -simulacru :-S .
Am vizitat recent doua muzee celebre si nu am fost deranjat de faptul ca unele picturi sau exponate erau prezente sub forma de copii ,originalele fiind furate sau protejate de diverse agresiuni ( temperatura ,umiditate ,s.a.) .M-a incanta numai ideea ca anumiti oameni au putut sa atinga un asemenea nivel de genialitate in operele lor in epoci pe care unii le considera( in mod evident gresit ) primitive si barbare . Nu ma interesa ca o anumita pictura chiar a fost pictata de Rafael sau de un ucenic al acestuia si doar terminata si semnata de marele maestru. Ma bucuram ca niste genii au putut sa picteze asemenea lucruri indiferent cine or fi fost ei .
SoricicaMov
10 Oct 2012, 22:43
Prima oara am incercat sa il vad acum cateva luni, greseala mea fiind sa il pornesc undeva pe la un unu noaptea cand eram deja somnoroasa, nu am rezistat mai mult de 30-40 minute, cam acelasi interval mi-a dat batai de cap si in dupa-amiaza asta, cand in prima ora m-am tot fatait si am pus pauze dese, dar cumva trecand de pragul asta, incet-incet filmul mi s-a strecurat pe sub piele, mi-a captat interesul si m-a emotionat, o emotie totusi desaturata cumva, impusa de ritmul lent al filmului care se construieste minutios, intamplare cu intamplare si personaj cu personaj (toate mi se par importante, nici unul nu joaca un rol secundar, sunt un fel de celule fiecare cu rolul ei egal ca importanta cu al celeilalte in intregul ca un organism viu al filmului) si care in ciuda fragmentelor cu distractii turistice duplicate exotice viu colorate si muzica pulsand modern tumultuos, are un aspect palid, nesanatos, fragil; asemenea atractiilor turistice ieftin reproduse in parcul de amuzament de langa Beijing servind drept surogat pentru a potoli curiozitatile de vacanta ale turistilor chinezi, la fel tinerii care migreaza din provincie catre marea metropola pentru a avea mai multe sanse la o viata mai buna, par a fi doar clone, adaptarea la ritmul de trai si la sistemul de valori din mediul urban dinamic, intr-o continua modernizare, facandu-i sa sufere o depersonalizare, o treptata decolorare, secatuire a integritatii lor morale; solutiile sunt intotdeauna de compromis, chiar si atunci cand alegerea personala ramane onesta, angrenajul modern urban muscand adanc cu gurile lui zimtate din carnea morala a personajelor si tragand viguros fiecare –victima- in vortexul miscarilor lui sacadat zdrobitoare
3 stele
Mercutio
11 Oct 2012, 00:13
SAMCRO = 2.5
MinRep = 3
bremen1980 = 3
Mercutio = 2.5
Malombra = 3.5
Charles = 1
SoricicaMov = 3
Total = 18.5
Medie = 2.64
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.