PDA

View Full Version : Turneu Iconoclast II - The Hole (1998) Ming-Liang Tsai


Mercutio
01 Aug 2012, 23:49
http://images.moviepostershop.com/the-hole-movie-poster-1998-1020474111.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0156610/

Saptamanal se trage la sorti un film ce va fi afisat intr-un topic propriu. Topicul ramane deschis pentru votare doua saptamani.
Oricare membru cinemagia e invitat la discutii si poate vota, cu conditia de a-si justifica votul printr-un comentariu.
Sistemul de votare:
4 stele = 4 puncte - excelent, 3 stele = 3 puncte - bun, 2 stele = 2 puncte - merita incercat, 1 stea = 1 punct - slab, 1 bila neagra = 0 puncte - foarte slab
Se pot da si note intermediare, de exemplu 2.5 puncte.

marcusARCUS
03 Aug 2012, 09:47
Un film ciudat,The Hole discuta despre intimitate in societatea moderna si anul 2000,dar ne si arata o poveste de dragoste,scoasa parca din creierul unui David Lynch mai bland.De fapt asta m-a intrigat pe mine cel mai mult la filmul asta.Combinatia de umor Lynch-ian (reprezentat prin numerele muzicale care sunt mortale) si realism social mega-minimalist.

3 puncte

MinRep
04 Aug 2012, 16:00
Se pare ca unul dintre scopurile nedeclarate ale turneelor de pe CineMagia e sa completam filmografia lui Tsai Ming-Liang... Ceea ce nu e un lucru rau.

“The Hole” e unul dintre filmele lui care mi-au placut cel mai mult. Am apreciat faptul ca intr-un decor relativ restrans (doua apartamente, niste coridoare si un beci), cu putine personaje si cu obisnuita economie de mijloace, Tsai reuseste sa creeze sentimentul de claustrofobie si de alienare pe care subiectul il necesita, dar si sa spuna o poveste foarte umana. Numerele muzicale beneficiaza de costume sclipitoare, ceva lumini si o oarecare coregrafie, dar se desfasoara in aceleasi decoruri “deprimante”, fiind la randul lor bittersweet, in ton cu restul filmului. Oricum, sunt departe de extravaganta numerelor muzicale din “The Wayward Cloud”.

In distributie ii regasim pe Kang-sheng Lee, Lin Kun-huei si – intr-un rol mai mic – pe Tien Miao, figuri obisnuite in filmele lui Tsai. De fapt, toate filmele sale seamana intre ele, dar impresia mea este ca “The Hole” este unul dintre cele care functioneaza cel mai bine si in care Tsai gaseste o armonie intre elementele sale favorite de stil. Nu e chiar in acceasi liga cu “What Time Is It There?” (cel mai complex si mai influent film al sau), dar se apropie destul de mult.

3 stele

Mercutio
11 Aug 2012, 16:39
Deprimant universul descris in acest film. Sfarsitul lumii. Potopul.
Omenirea ajunsa la un grad ireversibil de alienare. Fiecare dialog din film arata lipsa de intelegere reciproca. Oamenii au devenit incapabili sa comunice intre ei. Sunt sortiti sa se transforme in insecte. E de-a dreptul kafkian. Cei doi protagonisti nu pot ajunge unul la altul pe cai umane. Gaura din plafon devine in final o noua cale de comunicare. Trecerea la stadiul de insecta pare a fi singura scapare.
Interludiile ce aduc a cabaret sau musical hollywoodian fac prin contrast atmosfera, daca mai era nevoie, si mai dezolanta.


3 stele

Mercutio
15 Aug 2012, 21:47
final vot

total = 9 puncte
medie = 3 puncte

Liviu-
12 Sep 2012, 11:25
@Mercutio - Poate nu-mi mai aduc eu bine aminte, dar mie mi-a lasat impresia ca oamenii involuau la stadiul de insecta tocmai pentru ca lipseau contactele interumane. Gaura era cea care le asigura un minim contact, iar odata astupata incepe si transformarea tipei. Revenirea se produce dupa ce gaura e refacuta, deci si contactul dintre cei doi e restabilit. Utilizarea metaforica a metamorfozei spirituale face referire la lipsa sentimentelor in cazul insectelor, stadiu la care se ajunge prin disparitia lor treptata pana la punctul in care daca nu mai exista sentimente, care in mod normal au o aplicare interumana, nu mai e nevoie nici de umanitate sau de comportament uman.