Log in

View Full Version : Geomi Sup - (Spider Forest) (2004) - Il-gon Song


Mercutio
03 May 2012, 01:30
http://www.electricsheepmagazine.co.uk/reviews/wp-content/uploads/2008/08/review_spiderforest.jpg
http://www.imdb.com/title/tt0407821/

Sistemul de notare:
4 stele = 4 puncte - excelent
3 stele = 3 puncte - bun
2 stele = 2 puncte - merita incercat
1 stea = 1 punct - slab
1 bila neagra = 0 puncte - groaznic
In afara de cei inscrisi cu un film oricine are dreptul sa participe la comentarii si poate nota un film, cu conditia de a argumenta, macar in cateva fraze, nota acordata.

marcusARCUS
04 May 2012, 21:07
Inteleg ca oricine ar dreptul de a vota,so here I go.

Spider Forest e un film intrigant.Are o atmosfera extrem de creepy,de film horror,dar si una de film politist.E unul dintre putinele filme recente care m-a facut sa intru in film cu personajele si sa le deslusesc misterul.

Cea mai ciudata scena din tot filmul mi-se pare cea din bucatarie,cand Ming face o mica sceneta,in care mananca marul imaginar,tragandu-l (la figurat) pe Kang in lumea ei.Este cea mai ciudata,dar totodata cea mai buna scena din tot filmul.

As for the bad parts,sfarsitul a fost destul de banal.Desi incearca sa fie dramatic,mie mi-a dat un feeling de sfarsit Dardennian,adica sec.A,si filmul este destul de episodic,calatoria lui Kang fiind impartita parca pe capitole.

Bref:

2,5/4

P.S.:Nice one,Twinsen :D

MinRep
05 May 2012, 19:17
Cred ca este aproape imposibil sa vorbesc despre film fara sa mentionez eventuale spoilere. Deci, sunteti avertizati, daca e cazul...

Cred ca nu am mai vazut demult un film care sa fie atat de incapatanat in a crea un mister si apoi sa ascunda cheia care l-ar putea rezolva. Urmarind filmul, am formulat mai multe teorii despre ce se intampla, fiecare dintre ele fiind ulterior demontat de un mic twist pe care nu l-am putut anticipa, dar la final aproape teoriile par sa stea in picioare la fel de bine. Este Kang mort inca de la inceput? Sunt toate evenimentele create de mintea lui Kang doar pentru a se dezvinovati? Sau pentru a ascunde o trauma, fie ea din copilarie sau mai recenta? Care este evenimentul care a declansat fragmentarea memoriei sale si halucinatiile? - pierderea sotiei, a tatalui sau a mamei acum multi ani? Oricum, cred ca gasirea raspunsului corect conteaza mai putin si, pana la urma, filmul nu are decat de castigat din alegerea ambiguitatii. Suntem atrasi de misterul care se creeaza in jurul personajului Kang si a celor trei femei din viata sa (unele dintre ele posibil inexistente in realitate).

Nu am vazut al film de Il-gon Song (cum nu am vazut nici prea multe filme coreene, de altfel) si nu pot comenta in context, dar mi se pare semnificativ ca Song este si autorul scenariului. In unele parti, filmul mi s-a parut static din punctul de vedere al punerii in scena (unele flashback-uri cu iubita, de exemplu), mai important fiind evenimentul care este prezentat (si al carui pondere in poveste este greu de evaluat la prima vedere), decat aspectul estetic. M-as hazarda sa spun ca principalul sau talent este cel de scenarist, daca nu ar demonstra ca are ochi pentru compozitie, simtul spatiului si timpului (foarte importante intr-un horror/thriller psihologic) si fler in a folosi simboluri biblice/mitologice (paianjeni, mere etc.) si repetitii (doua invitatii la ceai, revizitarile locului crimei, jocul cu papusile reconstituit in povestea lui Min s.a.m.d.)


3 stele

Twinsen
06 May 2012, 22:42
Pentru mine, Spider Forest e in esenta un film despre descompunere sufleteasca, despre pierderea scopului de a trai. Una din scenele cele mai semnificative e cea in care seful ii spune lui Kang: "Losers are not those who fail in life, but those without any will to live".

Partea de thriller/mistery nu are o solutie. In mod normal asta m-ar deranja, pare incorect sa provoci spectatorul la un puzzle complex, stiind ca e insolvabil. insa ceea ce trebuie inteles aici e ca Spider Forest e un film de arta, iar faptul ca are ritmul si suspansul unui thriller e o realizare remarcabila in sine. Atat de multi "autori" aleg sa faca filme greoaie in care personajele fie privesc profund in gol minute in sir, fie urla permanent ca disperatii. Spider Forest insa are o logica de vis, curge natural de la agresivitate si frustrare, la momente de o delicatete si inteligenta rar intalnite. Scena cu marul de exemplu e simultan o reprezentare a ispitirii lui Adam si Eva de catre sarpe, o constructie a personajelor filmului si genul de moment inefabil care face un film de arta cu adevarat bun.

Il-gon Song e primul coreeean care a primit un premiu la Cannes, pentru scurt metraj, dar filmele sale nu au avut nicodata succesul compatriotilor sai mai extremi si mai comerciali. Ceea ce apreciez enorm la el e faptul ca isi deschide inima in filmele sale si are o anume caldura sufleteasca unica care care radiaza chiar intr-un film atat de dureros precum Spider Forest. Un interviu interesant se gaseste aici (http://sensesofcinema.com/2005/36/song_il-gon/), din care reiese ca se identifica cu personalul principal.

4 stele

aniela07
08 May 2012, 15:08
Mi-a placut perspectiva foarte subiectiva de surprindere a experientei, redand legaturile de multe ori aleatorii pe care le facem intre momente si persoane disparate din viata noastra atunci cand incercam sa ne punem ordine in propria minte. Mi-a tinut atentia concentrata ca sa urmaresc indiciile si sa incerc sa fac conexiunile cu tot felul de simboluri.

Altfel, filmul nu prea m-a prins in afara acestui joc de puzzle mental. L-am luat mai mult ca un exercitiu, ca o explorare.

2 stele

Mercutio
09 May 2012, 03:18
luat secventa cu secventa filmul e bine realizat ca mizanscena si imagine. nu la fel se poate spune despre muzica, care in loc sa fie sugestiva, vrea sa dicteze atmosfera. am zis secventa cu secventa pentru ca in intregime filmul nu are alura, nu are unitate. se intrevede lucratura autorul improvizand parca un scenariu din bucati ce nu se potrivesc prea bine. apoi nu are un mesaj, o ideea de baza, o morala. si e nevoie de asa ceva, mai ales atunci cand, ca autor, o iei pe cai bine batatorite, cai ce pot deveni alunecoase. filmul debuteaza cu o tema uzitata (draga lui Hitchcock), "the wrong man", fara a o imbogati cu ceva mai spectaculos. ar fi fost prea subtire sa continue in felul acesta, asa ca spre sfarsit vireaza in domeniul lui Lynch, cel al halucinatiilor, care pot explica sau suspenda orice enigma. modalitatea aceasta are insa doua taisuri. pe de o parte cand totul se petrece la nivel de halucinatie sau oniric, in cazul nostru in mintea unui tip lovit in cap intr-un accident, nu exista limite. orice bizarerie isi poate gasi locul. pe de alta parte insa, atunci cand sunt introduse tot felul de elemente fara relevanta (episoade ce pot fi excluse fara ca povestea sa sufere in vreun fel) filmul isi pierde din unitate. devine incoerent si neconvingator.

2 stele

anaemona
10 May 2012, 03:08
Desi am incercat sa vad mai mult de atit, pentru mine filmul nu a reusit sa depaseasca nivelul unui film de entertainment. Este un film antrenant, dar cu nimic de-asupra altor filme in care actiunea te imbirliga pentru ca in final sa nu aiba nimic important de spus. Mi-a venit in minte o comparatie cu filmul Mother, nu stiu daca e cazul, dar eu o vad posibila. In ambele filme e o crima, in ambele filme criminalul nu arata a fi constient de crima pina la final. Dar la ce distanta sint cele 2 filme. Daca de la Mother pleci bulversat pentru ca filmul oscileaza intre iubire neconditionata si nevoia de adevar, de la Spider Forest nu iti ramine nici un sentiment, mie cel putin nu mi-a ramas. Am ramas cu senzatia ca filmul nu a vrut sa spuna nimic in final.

Nu inteleg de unde rezulta descompunerea sufleteasca de care vorbeste Twinsen, iar citatul dat desi este o observatie foarte corecta, nu pare neaparat potrivita personajului nostru. Avem de-a face cu un personaj principal despre care nu stim nimic, pe care il putem lega de intimplari si personaje care nu stim daca sint reale sau imaginare, care, daca-mi amintesc corect, dupa acel citat spus de seful lui, de fapt isi schimba viata, alaturi de cea cu care va vrea sa se si casatoreasca, inainte de evenimentul din padure. Oricum, vreau sa spun ca, daca vorbim de descompunere sufleteasca, filmul rateaza sa ne arate aceasta descompunere, fiind prea preocupat sa ne ameteasca intr-un labirint din care, in final, uita sa ne mai scoata.

2 stele

Mercutio
10 May 2012, 04:59
incheiere votare:

marcusARCUS 2.5
MinRep 3
Twisen 4
aniela07 2
Mercutio 2
anaemona 2

total puncte 15.5
medie 2.58

Twinsen
10 May 2012, 12:25
Nu inteleg de unde rezulta descompunerea sufleteasca de care vorbeste Twinsen, iar citatul dat desi este o observatie foarte corecta, nu pare neaparat potrivita personajului nostru.
Aha, nu intelegi. Pai sa vedem cateva marunte motive:

- Proaspat casatorit si nevasta ii moare in accident de avion
- Bea pana la punctul in care musca din pahar si isi raneste gingiile
- Nu mai e instare sa-si faca meseria si e concediat.
- Noua prietena il inseala cu seful sau, ceea ce il doare atat de mutl incat ii omoara pe amandoi cu multiple lovituri cu secera.

Da, e foarte greu de ineles de unde rezulta descompunerea sufleteasca... :-?

anaemona
10 May 2012, 16:40
Ce-ai scris tu se petrece cam in 10 minute de film. nu exista o progresie, o tensiune, care sa justifice descompunerea de care vorbesti. Tensiunea e doar in padure, cind mintea lui a luat-o deja razna si pe asta se axeaza filmul mai bine de o ora, pe o tensiune de situatie. De fapt cred ca sint si amestecate cronologic faptele (dar nu am cum sa reiau filmul, doar ca sa fiu sigura), pentru ca dupa ce musca din pahar isi face noua prietena, care de fapt era dinainte cu directorul, ceea ce el putea sa nu afle niciodata. Ce vreau sa spun e ca el avind deja prietena actuala, scapase de ce-l bintuia din trecut, sotie, daca ea chiar a existat, deci era de fapt linistit interior si doar curiozitatea l-a minat sa-si urmareasca prietena, in urma telefoanelor alea, care chiar, cine le-a dat?

Twinsen
10 May 2012, 19:44
El insusi si-a dat telefoanele. Sunt niste paradoxuri aici, dar asa e.