PDA

View Full Version : Gilbert Taylor


SMC
28 May 2011, 13:57
Britanicul director de imagine Gilbert Taylor este privit ca un maestru al filmului alb-negru. Nascut in 1914, Gilbert lucra deja ca asistent cameraman la varsta de 15 ani. In filmul lui Stanley Kubrick, Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1963) si in A Hard Day’s Night, al lui Richard Lester, din 1964, exploateaza potentialul visual al mediului alb-negru cu o asemenea forta incat impresioneaza si azi. Uimit de placerea sa de experimentare, Polanski il angajeaza pentru Repulsion (1965), in care Taylor protesteaza vehement fata de ambitia regizorului de a folosi, la un moment dat, un unghi larg pentru gros-planul de pe chipul actritei Catherine Deneuve. Cu toate acestea, cei doi vor mai lucra impreuna la inca doua filme: Cul-De-Sac (1965) si The Tragedy of Macbeth (1971). In cel de-al doilea, Taylor demonstreaza ca poate crea atmosfera morbida si amenintatoare, de asemenea, si intr-un film color. Era o chestiune de timp, s-ar putea spune, pana cand Hitchcock avea sa-i bata la usa, iar Taylor va semna imaginea comediei negre Frenzy, in 1972. De cand fusese creatorul imaginilor bantuitoare si claustrofobice din Repulsion, Taylor avea sa devina cel mai cautat specialist al regizorilor de filme horror si thriller. Totusi, filmografia sa, in care se regasesc peste 70 de lucrari, nu include doar clasice ale genului precum The Omen (1976) sau Dracula (1979); gasim, totodata, si filme cum ar fi Star Wars (1977) sau Flash Gordon (1980) – dovada a unei uimitoare si surprinzatoare versatilitati a “perfectionistului workaholic”. Ultimul film la care a lucrat, The Bedroom Window (1986), al lui Curtis Hanson, demonstreaza inca odata ca Taylor a fost un adevarat maestru al suspansului visual.

dragonfly_drk
28 May 2011, 20:09
da, de fapt, a ajuns in lumea filmului din intamplare. La varsta de 15 ani el urma arhitectura. Era razvratit impotriva ideii de a deveni arhitect mai ales ca acest lucru i-a fost impus de parinti. iar ocazia de a deveni un "om al filmului" s-a ivit tot cam pe la aceeasi varsta cand un vecin i-a oferit un loc de munca pe platou ca asistent. desigur, ca tatal sau nu a fost de acord, fiind de parere ca lumea filmului era plina de tigani, tarfe si huligani, insa cu ajutorul mamei a reusit sa isi convinga tatal de oportunitatea care i se deschidea in fata. si bine a facut. nu stiu cum ar fi fost ca arhitect. probabil ca ar fi fost unul mediocru, avand in vedere ca (virgula) chiar el sustinea ca uraste arhitectura insa stiu ca omul asta a avut noroc si a stiut sa profite de el si sa il exploateze la maxim.:D

si asa, ca o curiozitate:
http://www.cinematographers.nl/GreatDoPh/taylor.htm