View Full Version : "Public Enemies"
buticut
09 Jul 2009, 03:14
***WARNING: SOME SPOILERS AHEAD***
Maine s-ar putea sa il vad si eu :D,asa ca deschid topicul sa nu mi-o ia nimeni inainte. Ma astept sa fie un MANN film - cu shoot-out-uri realizate ca la carte,cu un pacing potrivit si cu o mare atentie pentru detalii. Ce imi place la Michael Mann e faptul ca este un perfectionist. S-a lucrat intens pentru ca orasele in care s-a filmat sa fie fidele "look-ului" aniilor '30 (masinile,btw,sunt superbe :) ), inchisoarea din Crown Point e chiar inchisoarea din Crown Point pe care au reconditionat-o si shoot-out-ul pe timp de noapte,pe care l-am vazut partial intr-un clip, s-a realizat exact in acelasi Little Bohemia Lodge in care fusese si Dillinger - clanta pe care a pus Depp mana a pus si Dillinger :). Am citit putin fragmente din carte postate de altii pe ici,pe colo and I'm currently reading the whole book,oricum mi-a fost spoileruit destul filmul si de altii si de mine,prin research-ul facut anul trecut - in mare filmul este fidel cartii,evident nu poate fi 100% fidel,pt ca altfel s-ar numi documentar :D.In principiu este schimbata ordinea in care mor unele personaje si rezultatul "infruntarii" de la Little Bo,care s-a dovedit a fi un fiasco complet pentru FBI,ranind chiar in acea incaierare 3 civili,in timp ce toata gasca lui Dillinger a scapat.Purvis isi si depusese demisia ulterior,refuzata insa de Hoover - pacat ca secventa asta nu a fost inclusa in film.
Filmul din cate am inteles debuteaza cu o evadare din inchisoare,secvente care apar si in trailere,de unde deduc ca Mann ne baga direct in miezul actiunii.De obicei Mann nu prea spune povesti,el doar iti arata. Multa lume se plange ca filmul nu are un character development pe masura - un lucru oarecum asteptat,avand in vedere ca in film sunt introduse multe personaje,fara introducere :). E greu in 2 h si jumatate sa te ocupi de fiecare, ma astept ca Depp si Cotillard sa fure show-ul si poate chiar si Stephen Graham,care din cate am vazut,face o treaba excelenta. Nici despre adevaratul John Dillinger in realitate nu sunt multe de zis - he robbed banks,asta facea,la asta se pricepea.Profita la maxim de statutul lui de Robin Hood,fiind iubit de oamenii care il vedeau ca pe un razbunator,furand de la bancile care i-au furat pe ei. De asemenea era un mare cinefil,adoptand chiar din ele atitudini ale gangsterilor. Pe langa sarm si charisma,avea si o mare aroganta in el.Dupa cum povestea Johnny la Letterman, o data s-a dus chiar la un politist rugandu-l sa-i faca o poza cu prietena,in timp ce era considerat Public Enemy :).Asta era adevarul, FBI-ul era incompetent,Dillinger ii juca pe degete si din aceasta cauza nu au avut scrupule,apeland la orice metode pentru a-si atinge scopul.
Deja stiu ca imi va placea :)),nu stiu insa daca in proportie de 100%,nu ma pot pronunta inca in privinta HD-ului,daca ma va deranja sau nu,pentru ca din trailere si clipuri nu mi s-a parut nimic in neregula.HD-ul are un avantaj la filmarile pe timp de noapte si e mult mai accesibil.Aveam un scan cu un interviu luat lui Dante Spinotti pe undeva legat de HD,dar nu mai stiu pe unde l-am salvat.
Am mai postat asta intr-un alt topic,dar consider ca si aici ii este locul.In cazul in care nu sunteti la curent cu clipurile,va las aici niste linkuri :D.
Public Enemies - HBO First Look,Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=eR9aLV3NnWk
Public Enemies - HBO First Look, Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=YDVqjYu3s2g
Public Enemies - 8 Clips released by Universal:
http://www.youtube.com/watch?v=JHwjYZnkYlk
TV Spots, Featurettes (recomand cel cu Professionals si Real to Reel) and Trailers:
http://www.themoviebox.net/movies/2009/NOPQR/Public-Enemies/trailer.php
Featurette aratat in cadrul premiilor MTV Movie Awards:
http://www.youtube.com/watch?v=nReW3gNw5s4
Press Junket Interviews
Johnny
http://www.traileraddict.com/trailer/public-enemies/junket-interview-johnny-depp
Christian
http://www.traileraddict.com/trailer/public-enemies/junket-interview-christian-bale
Marion
http://www.traileraddict.com/trailer/public-enemies/junket-interview-marion-cotillard
Marion @ Late Late Show With Craig Ferguson (HILARIOUS! Oricum stiam ca Marion e o scumpete,dar dupa interviul asta sunt si mai convinsa. She is really FOCUSING hard on what she's doing =)))
http://www.youtube.com/watch?v=zazzvv9f86w
Screencaps,Stills,Character Profiles,Wallpapers:
http://johnny-depp.org/galleries/moviepics/
Official Website:
www.publicenemies.net (http://www.publicenemies.net/)
Official Game:
www.bankraids.com (http://www.bankraids.com/)
Am asteptari mari de la film. Deja Christian si Johnny in special sunt "praised",atat de fani si critici,cat si de rudele lui Purvis si Dillinger. I smell Oscar noms. :D,poate nu si pt Bale,rolul sau nefiind foarte extins,dar cel putin pentru Depp si chiar Marion Cotillard...I will feel for her,desi la Depp competitia va fi dura: Leo DiCaprio (Trailerul pt Shutter Island arata grozav), Daniel Day-Lewis, Viggo Mortensen, Morgan Freeman, Sam Rockwell, James McAvoy...toti par strong contenders. Culmea ca toate filmele pe care le astept cu nerabdare au cele mai grozave trailere :D.
Nu imi pasa catusi de putin de Omul-Auriu-Chel-si-Gol-Tinand-in-Mana-o-Sabie, dar vreau sa il vad pe Johnny pe covorul rosu,lipit de Vanessa :)) si vreau sa il vad...DAND DISCURSUL. The gum-chewing-head-scratching-ear-touching-mumbling-SPEECH! A scapat cu Globul de Aur,cred ca s-a simtit cel mai fericit om de pe pamant,netrebuind sa ofere un discurs,dar nu mai vreau sa se repete istoria :D.
Toata lumea stie ca merita premiul de multi multi ani,deja ma mir daca il va primi vreodata inainte de cel Lifetime Achievement.Academia i-a ignorat cea mai buna "transformare", John Wilmot,deci nimic nu ma mai surprinde. S-ar putea chiar sa ia Oscarul pentru un rol nu foarte solicitant,doar pentru ca "se simt" ca e timpul. Oricum mai e cale lunga pana atunci si cele mai bune filme apar spre sfarsitul anului.
Si de John Dillinger se spune ca nu e chiar o provocare pt el,dar pare atat de natural,bad-ass si charismatic in rol,ca el insusi probabil creeaza aceasta falsa impresie cum ca ar fi un rol usor. Simt ca in my book John Dillinger nu ii va intrece pe John Wilmot,Sweeney Todd si cei doi Ed's, dar tot va fi un rol memorabil :D.
Oricum,hoping for the best,mai ales de cand vor fi 10 filme nominalizate la BP :D!
PS: Daca cineva da peste asta,mi-l poate fura,daca tot vorbim de infractori si de infractiuni ;)?
http://img440.imageshack.us/img440/6899/pecampc6shtmaster.jpg
Si in cazul in care credeti ca doar la PE sunt asa de entuziasmata,pregatiti-va si pentru Inglourious Basterds, The Imaginarium of Doctor Parnassus, 9, Nine, Avatar si Shutter Island!
Probabil ca nu vei fi dezamagita de film ... pentru ca joaca Depp in el.Si eu astept filmul ... dar nu am mari asteptari de la el,tocmai din cauza ca nu mi`l pot imagina pe Depp facand rolul asta.
Pitbull
09 Jul 2009, 09:50
L-am väzut alaltäieri, da' analiza mai întârzie putin... O s-o fac, oricum.
E un film oarecare. N-as spune cä mi-a displäcut ceva anume la el, sau c-ar avea "greseli" propriu-zise - e doar mediocru. N-are inefabil, n-are fior, n-are nimic deosebit. Depp (culmea!) se cam pierde în peisaj. Mult mai mult mi-a pläcut Warren Oates - era un Dillinger mai real(ist).
StefanDo
09 Jul 2009, 10:10
eu am avut o mare problema cu imaginea, as interzice camerele digitale in filmul de epoca
buticut, cel mai bine ar fi sa tai cam 50% din asteptari, Public Enemies pur si simplu nu tine bine pusca in mana :)
Pitbull
09 Jul 2009, 10:25
Da, si Collins comenta chestia asta - mä rog, el e mai updated ca mine pe partea tehnicä.
buticut
09 Jul 2009, 11:43
Probabil ca nu vei fi dezamagita de film ... pentru ca joaca Depp in el.Si eu astept filmul ... dar nu am mari asteptari de la el,tocmai din cauza ca nu mi`l pot imagina pe Depp facand rolul asta.
Una e sa nu fiu dezamagita de Depp si alta e sa nu fiu dezamagita de film. JD didn't suck in any movie,but he did play in sucky movies,deci orice se poate intampla :D.Atata doar ca daca nu am fost dezamagita cu ce am vazut pana acum,nu cred sa fiu de acum incolo. De ce nu ti-l poti imagina? He's got the grin,the charisma,the bad-boy charm.In plus personajul trece printr-o serie de stari,iar la expresivitatea lui Depp,nu cred sa fie vreo problema...he's not flat at all.
Mult mai mult mi-a pläcut Warren Oates - era un Dillinger mai real(ist). Doar ca imaginea lui John Dillinger din filmul cu Warren e mult mai inaccurate,pentru ca nu ti-l prezinta ca pe un "glamorized" gangster,ceea ce a si fost,ci mai degraba ca pe unul ruthless.Nu sustin infractorii,dar despre Dillingerul real nici macar nu se stie 100% daca a omorat pe cineva,toate crimele au fost atribuite Gang-ului si nu lui in mod special.In plus incaierarea lui cu Baby Face Nelson parca, e total aiurea,inutila, doar ca sa isi arate dominatia.In plus,in film o violeaza pe Billie! WTF?? L-au facut sa arate ca un nenorocit.Ce mi-a placut in mod special la film e replica cu Ok boys,let's go make a withdrawal...si cam atat.
eu am avut o mare problema cu imaginea, as interzice camerele digitale in filmul de epoca Mie initial mi-a placut ideea sa fie filmat in HD, mi s-a parut ca are un feel mai de 'real',Mann a facut la fel cu Collateral si Miami Vice.Oricum va mai dura mult pana sa il vad pe un ecran de cinema,cu posibilitatile mele de acum nu o sa pot comenta prea mult cu privire la HD. Totusi cred ca HD va fi viitorul,consider o idee buna ca filmmakerii sa profite de posibilitatile pe care le au in ziua de astazi. Zodiac, The Curious Case of Benjamin Button - ambele filmate in HD si arata bine.
Pitbull
09 Jul 2009, 12:01
Mult mai mult mi-a pläcut Warren Oates - era un Dillinger mai real(ist). Doar ca imaginea lui John Dillinger din filmul cu Warren e mult mai inaccurate,pentru ca nu ti-l prezinta ca pe un "glamorized" gangster,ceea ce a si fost,ci mai degraba ca pe unul ruthless.
Eu as zice cä imaginea lui Dillinger din filmul lui Milius nu e mai inaccurate, ci doar mai unilateralä. Intr-adevär, "glamorizarea" lui Dillinger e un subiect semnificativ - iar aici ajungem la un alt repros adus filmului lui Mann: o abordeazä, si o lasä la jumätate... Nu dezvoltä nici pe departe acceptabil acest fenomen atât de interesant, în conditiile sociale post-Great Depression.
Intâmplätor, si Cloris Leachman mi-a pläcut mai mult în Ana Cumpänas.
Si mai întâmplätor, în perioada asta traduc trei romane incredibil de iconoclaste din toate punctele de vedere (continut, structurä, stil, zi-i pe nume..), "The Illuminatus! Trilogy", de Robert Shea si Robert Anton Wilson (primul a apärut anul trecut, al doilea va apärea în toamnä, iar al treilea, la anu'), în care unul dintre personaje este Dillinger bätrân (apropo de controversele privind moartea lui).
Doar ca imaginea lui John Dillinger din filmul cu Warren e mult mai inaccurate,pentru ca nu ti-l prezinta ca pe un "glamorized" gangster,ceea ce a si fost,ci mai degraba ca pe unul ruthless.
Gangster = ruthless
glamour e doar in filme si in mintea outsiderilor.
buticut
09 Jul 2009, 12:43
Tocmai ca Dillinger prelua multe atitudini si gesturi din filmele pe care le vedea.Chiar si saritul peste zid era "furat" din Zorro.John Dillinger a fost o figura publica,nimic nu il putea opri de la activitatile sociale,isi batea joc de FBI fiind chiar sub nasul lor.Vorba aia,de multe ori nu vezi ceea ce se afla chiar langa tine :).
Si tiganii de la noi poarta costum si au melodia de la Godfather pe telefon ... asta nu inseamna ca atunci cand iti taie capu` cu sabia e ceva glamour la ei.
buticut
09 Jul 2009, 13:00
It's not the same thing...Anii '30 erau cu totul o alta poveste. Chiar si Bonnie and Clyde oarecum invidiosi pe popularitatea lui Dillinger,incepusera sa ii urmeze modelul cu "We're here for the banks money,not yours,put it away!", replica folosita si in Heat :).
paul_aramis
09 Jul 2009, 13:55
o să fiu un pic off-topic, dar totuşi on-topic (cu precizarea că nu am văzut (încă) filmul şi habar nu am când o să o fac):
tipic american: iei un criminal şi faci din el un erou. pui un actor pe care îl place toată lumea să joace rolul principal şi toată lumea cade-n fund în faţa "eroului".
mă rog, că filmul ca şi document artistic are o valoare, e de înţeles. interpretările lui Johhny Depp sunt excelente, indiferent că joacă un pirat, pe Willy Wonka, sau un gangster. dar de aici şi până la a exalta la adresa "eroului" real e ceva cale.
să laşi filmul să-ţi creeze o imagine falsă asupra persoanelor reale, să îţi bazezi aprecierile asupra faptelor sale (reale) pe ceea ce îţi prezintă filmul, e cam ... aiurea.
John Dillinger nu a fost defel "glamorous". a fost un simplu gangster, care a devenit "renumit" din cauza cruzimii jafurilor sale. "cariera" sa a durat exact ... 9 luni, între 22 septembrie 1933 (când a jefuit prima bancă) şi 22 iulie 1934 (când a fost lichidat de agenţii FBI). chiar dacă punem la socoteală şi cei 8 ani şi jumătate cât a stat la "facultate" pentru un "armed robbery" din 1924, tot nu e ceva impresionat.
FBI (cel de care Dillinger "şi-a bătut joc" cică) a avut nevoie de doar 5 luni ca să îl doboare.
când o să văd filmul, revin on-topic ...
PS fără supărare buticut, dar nici despre hitler nu poate să zică nimeni 100% că a omorât vreodată pe cineva. sau despre stalin. sau ceaşcă al nostru...
btw, dacă îl luăm pe warren beaty, cred că putem face un film despre "eroul" ceauşescu de-or să plângă babele de le sar cămăşile. sau tot johnny deep să fie , că e mai charming şi mai cu vino-ncoa?
It's not the same thing...Anii '30 erau cu totul o alta poveste. Chiar si Bonnie and Clyde oarecum invidiosi pe popularitatea lui Dillinger,incepusera sa ii urmeze modelul cu "We're here for the banks money,not yours,put it away!", replica folosita si in Heat :).
aşa e, când te uiţi doar la filme ...
buticut
09 Jul 2009, 14:08
Jeez guys....nu bagati toti gangsterii in aceeasi oala.The people loved John Dillinger.It's a FACT,it's in the book. De ce credeti ca nimeni nu l-a tradat,decat acea prostituata care nu a facut-o insa pe gratis? He was wanted,but nobody cared :). Dillinger era un orator grozav,stia cum sa atraga oamenii de partea lui,he owned them while he was speaking to them,cum spune Mann.Poza celebra cu mana lui pe umarul procurorului a atras din urma concedierea procurorului de catre Hoover.
http://www.fbi.gov/headlines/john-dillinger/dillinger_john_Indiana_jail.jpg
Era cocky,confident,arrogant,charming.Daca filmul face un erou din el,reflecta pur si simplu parerea multor oameni care sufereau de pe urma Marii Depresiuni. Din ce am vazut, portretul facut lui este aproape de realitate,poate cu un accent mai mare pe romantismul dintre el si Billie,for dramatic purposes. Si e Depp, nu Deep. Credeam ca dupa atata timp v-ati prins :-S.
It's not the same thing...Anii '30 erau cu totul o alta poveste. Chiar si Bonnie and Clyde oarecum invidiosi pe popularitatea lui Dillinger,incepusera sa ii urmeze modelul cu "We're here for the banks money,not yours,put it away!", replica folosita si in Heat :).
aşa e, când te uiţi doar la filme ...
FFS man,asta nu o spun nici filmele,nici eu,ci za history!
paul_aramis
09 Jul 2009, 14:10
în cazul de faţă e .. deep B-)
PS la fel e şi când înlocuieşti filmele cu cărţi de aceeaşi manieră.
... concedierea procurorului de catre Hoover.
jeez girl, chiar de către hoover?:-O
buticut
09 Jul 2009, 14:20
în cazul de faţă e .. deep
PS la fel e şi când înlocuieşti filmele cu cărţi de aceeaşi manieră. Deci dupa capul tau toate cartile non-fictional sunt de fapt fictional?
Bryan Burrough - Public Enemies: America's Greatest Crime Wave and the Birth of the FBI, 1933-34 - read it :)!
... concedierea procurorului de catre Hoover.
jeez girl, chiar de către hoover?:-O
Nu stiu daca esti sarcastic sau nu,dar el tragea toate sforile.
când o să văd filmul, revin on-topic ...
Astept...
paul_aramis
09 Jul 2009, 14:31
Jeez guys....nu bagati toti gangsterii in aceeasi oala.The people loved John Dillinger.It's a FACT,it's in the book. De ce credeti ca nimeni nu l-a tradat,decat acea prostituata care nu a facut-o insa pe gratis? He was wanted,but nobody cared :).
ianuarie '34 - cei doi pompieri care le-au recuperat bagajele
30 martie - proprietarul apartamentului închiriat în chicago
aprilie - Nan Wanatka
sau prin trădat te referi strict la cei care îi erau apropiaţi, adică făceau parte din banda lui?
da, atunci când autorul introduce într-o carte non-ficţională punctul lui de vedere ea devine ficţională (chiar să dacă doar semi)
uite, zilele astea mă duc la bibliotecă şi îmi iau cartea (care carte btw nu e despre john dillinger, ci despre ...). abia după aia o să văd filmul.
şi ca să încheiem cu dillinger şi să revenim la film în sine
Making a movie about John Dillinger is tricky. He was funny. He was clever. He had style. But unlike the case of Frank Abagnale Jr, where nobody really got hurt, John Dillinger was a fucking psycho murderer. He killed cops, or he was there when cops died. And he did it at a time in American history when criminals were rich, and famous, and people (were so stupid to)* admired them. Unlike today.
* - my note
buticut
09 Jul 2009, 14:43
sau prin trădat te referi strict la cei care îi erau apropiaţi, adică făceau parte din banda lui?
Da, gang-ul lui era format din oameni de incredere.Cand spargeau banci,fiecare stia bine ce are de facut...Oricum sotul lui Nan vroia ca ei sa scape,dar ea era cea agitata de prezenta lor acolo. Rectific,aproape nimeni nu l-a tradat :), cu exceptiile de rigoare. Cineva tot trebuia sa se gaseasca,dar in principiu oamenii nu le dadeau prea mare atentie,considerandu-i chiar eroi,dupa cum am mai spus,pentru ca ii razbuna.FBI-ul nu inspira...sa zicem...incredere, pana la primele mari capturi ale sale. Stirea ca toti au scapat de la Little Bohemia si ca FBI-ul a omorat un civil si accidentat inca doi a facut inconjurul Americii.Plus ca Dillinger mai si evadase din inchisoare cu masina serifului si i-a facut de ras,aceasta fiind picatura care a umplut paharul,de a devenit Public Enemy.
<div style="font-style: italic;">Making a movie about John Dillinger is tricky. He was funny. He was clever. He had style. But unlike the case of Frank Abagnale Jr, where nobody really got hurt, John Dillinger was a fucking psycho murderer. He killed cops, or he was there when cops died. And he did it at a time in American history when criminals were rich, and famous, and people <b>(were so stupid to)<font color="Red">*</b> admired them. Unlike today.
Source?Formularea ca JD was a fucking psycho murderer e exagerata,cum am spus,se presupune ca ar fi omorat un politist, pentru ca ar fi vorbit despre asta intr-o scrisoare,dar restul crimelor sunt atribuite lui Dillinger Gang si se presupune ca nu el personal le-a comis.Cat despre partea cu psycho,I would say he was damn clever - cum isi coordona spargerile, cum ii controla pe cei cu are vorbeaI didn't say it was clever to admire them,I JUST SAID PEOPLE DID ADMIRE THEM!
uite, zilele astea mă duc la bibliotecă şi îmi iau cartea (care carte btw nu e despre john dillinger, ci despre ...). abia după aia o să văd filmul.
O gasesti acolo?A mea e de pe Ebay luata :P.
Oricum imi place ca desi nu suntem pe aceeasi lungime de unda si inca nu am vazut filmul,topicul asta devine popular :D.
paul_aramis
09 Jul 2009, 15:05
Plus ca Dillinger mai si evadase din inchisoare cu masina serifului si i-a facut de ras,aceasta fiind picatura care a umplut paharul,de a devenit Public Enemy.
la care din cele două evenimente te referi că l-a transformat în public enemy, cel cu evadarea sau incidentul de la han?
şi da cartea se găseşte la bibliotecă. deocamdată e indisponibilă până pe 30 iulie ;) (că de tocmai ce a apărut filmul) da' îmi fac rezervare şi tot pun eu mâna pe ea.B-)
buticut
09 Jul 2009, 15:09
Plus ca Dillinger mai si evadase din inchisoare cu masina serifului si i-a facut de ras,aceasta fiind picatura care a umplut paharul,de a devenit Public Enemy.
la care din cele două evenimente te referi că l-a transformat în public enemy, cel cu evadarea sau incidentul de la han?
şi da cartea se găseşte la bibliotecă. deocamdată e indisponibilă până pe 30 iulie ;) (că de tocmai ce a apărut filmul) da' îmi fac rezervare şi tot pun eu mâna pe ea.B-)
Faptul ca a evadat cu masina serifului.
par4zi7u
10 Jul 2009, 14:47
unde ati vazut voi filmul ???
L-am väzut alaltäieri, da' analiza mai întârzie putin... O s-o fac, oricum.
E un film oarecare. N-as spune cä mi-a displäcut ceva anume la el, sau c-ar avea "greseli" propriu-zise - e doar mediocru. N-are inefabil, n-are fior, n-are nimic deosebit. Depp (culmea!) se cam pierde în peisaj. Mult mai mult mi-a pläcut Warren Oates - era un Dillinger mai real(ist). unde ai vazut filmul???? mari critici ce sunteti ..
voua nu va place nici un film
faceti voi unu daca sunteti buni numai de criticat stiti :)
unde ati vazut voi filmul ???
unde ai vazut filmul???? mari critici ce sunteti ..
voua nu va place nici un film
faceti voi unu daca sunteti buni numai de criticat stiti :)
Probabil o vizionare de presa sau ceva de genul?
Comentariul tau e absolut ilar, dar te asigur ca majoritatea suntem obisnuiti cu ele. Desi de obicei reactia e una ilara, de data asta nu pot simti decat o parere de rau, bineinteles ca nu pentru propria persoana.
Pitbull
11 Jul 2009, 09:16
unde ati vazut voi filmul ???
unde ai vazut filmul???? mari critici ce sunteti ..
voua nu va place nici un film
faceti voi unu daca sunteti buni numai de criticat stiti :)
Probabil o vizionare de presa sau ceva de genul?
Evident. Marti, la 10:30 am avut vizionarea de presä.
M-am plictisit teribil la filmul asta. Pe la jumatate am inceput sa ma intreb daca s-au spalat bani cu el sau regizorul a avut o mare pila ca sa fie facut. E slab de la un cap la altul. Scenariul e varza, unele replici sint absolut penibile si culmineaza cu replica din final...Totul este fortat, nimic nu se leaga. Bucatile de camera digitala sint ca nuca in perete, nu au nicio logica in povestitul povestii, ba as zice ca nu reusesc decit sa dea un aer de telenovela facuta cu bani putini, personajele sint insipide si atit de prost conturate, incit sint ca niste marionete puse sa zica niste replici in cadre diferite. Niciun fel de tensiune, continuitate, sarm sau chichirez. Imi pare rau pentru ca m-am dus cu asteptari la filmul asta si a fost o dezamagire totala...Totul e aiureala de la replicile stupide, pentru ca nu se bazeaza pe niciun fel de poveste inchegata, pina la aparitia Dianei Krall. Nu stiu cine este Mann, dar a dat-o in bara cu filmul asta: a avut un potential urias de la poveste la actori si a iesit o insailare fusarita. Cih...:-&
buticut
12 Jul 2009, 02:06
Am mai asteptat dupa conditii mai bune de "vizualizare" , nu demult am terminat de vazut filmul,per total mi-a placut,maine povestesc mai pe larg, ca mi se inchid ochii acum.Comentariul tau mi se pare cam dur si cam...aiurea,sincer,ceva-ceva tot ar fi trebuit sa iti placa la film.
Scenariul e varza, unele replici sint absolut penibile si culmineaza cu replica din final... Scenariul a primit aprobarea lui Bryan Burrough,cel care a scris cartea dupa care filmul s-a facut si e cea mai acurata ecranizare despre Dillinger,desi ce-i drept nu s-au facut prea multe si filmul acopera doar ultima parte a vietii sale:).Nu stiu unde vezi tu penibilul,mai ales ca unele replici au fost chiar spuse de John Dillinger in real life, plus replicile din secventa curtii de judecata sunt extrase aproape in totalitate din transcripts. Mie mi-a placut in mod special: "I like baseball,movies,good clothes,fast cars,whiskey...and you!What else you need to know?"
Cam 65% din film este in conformitate cu ceea ce s-a intamplat in realitate,un procentaj mai mult decat decent as spune eu.Daca evenimentele ar fi fost 100% accurate,s-ar fi numit Documentary si nu Biopic.
Intr-adevar,ultimele cuvinte ale lui Dillinger au fost speculate de Mann,dar nu e exclus ca acesta sa fi incercat sa spuna asa ceva in viata reala, o trecere in nefiinta "glorioasa",precum cele ale gangsterilor din filmele pe care le iubea.Unul dintre cei trei agenti care erau la fata locului a incercat sa ii desluseasca ultimele cuvinte,dar nu a reusit sa inteleaga ceva.Oricum,efectul e poignant, Bye Bye Blackbird, tocmai melodia pe care au dansat.Mann ghiceste replica si intr-un fel te face sa crezi ca Dillinger chiar ar fi spus asa ceva.
Bucatile de camera digitala sint ca nuca in perete, nu au nicio logica in povestitul povestii, ba as zice ca nu reusesc decit sa dea un aer de telenovela facuta cu bani putini
Ce vrei sa spui prin "bucati de camera digitala"?Filmul a fost filmat in full HD. Nu inteleg ce logica ar trebui sa aiba camera de filmat cu povestea? Ce e drept,pe de-o parte HD-ul confera filmului un feel mai real, camerele hand-held sunt foarte efective in shoot-out-uri,simti ca faci parte din secventa. HD-ul isi arata plusurile la filmarile pe timp de noapte.Gloantele care zboara,provocand scantei la "contactul" cu masinile si copacii din timpul shoot-out-ului se vad/se aud superb,precum si urmarirea prin padure de la Little Bohemia si secventele de la Biograph Theater... sau atunci cand soseste Dillinger cu avionul in Indiana. La fel si textura cladirilor se vede mult mai detaliata,mi-au placut cum s-au vazut urmele lasate de gloante. In minus in schimb unele culori mi s-au parut cam "supra-saturate" :)), de exemplu lumina soarelui care se reflecta pe fata lui Dillinger cand intra in cladire Biroului de Investigatie si am remarcat si eu niste pixelari,dar nimic prea deranjant,oricum nu afecteaza cu nimic povestea.Nu am vreo problema cu HD-ul in Period Movies,cum am mai zis,daca avem tehnologie,ar trebui sa profitam de ea. HD-ul va mai face progrese in viitor si se vor rezolva si aceste minusuri.
personajele sint insipide si atit de prost conturate, incit sint ca niste marionete puse sa zica niste replici in cadre diferite. Personajele cheie sunt conturate,asta e esentialul.Chiar daca e vorba despre Public Enemies, Dillinger e inamicul principal si el este cel mai bine conturat,precum si relatia dintre el si Billie,au renuntat la a mai adauga alte femei ulterior,tocmai ca sa se axeze pe asta.Evident ca datorita incarcaturii de personaje,nu puteau aloca fiecaruia un timp decent pentru a fi caracterizat,dar oricum toti isi au locul in poveste.E mai usor de inteles filmul daca stii ceva despre ei de dinainte sau ai citit macar partial cartea.Nu cred ca Mann a vrut ca vreunul dintre actori sa iasa in evidenta,de aceea caracterizarea lor se face mai mult subtil,mi-au placut in mod special focalizarile pe chipurile actorilor,reusind astfel sa transmita mult prin priviri. Mi-au placut Depp,Cotillard,Bale,Graham,Crudup si chiar si Stephen Lang (Agentul Winstead),care straluceste spre final. Si Bale despre care se spune ca ar fi fost 'wooden' in rol,de ex in secventa in care ii spune doctorului sa nu intervina si asista la metodele de convingere dure ale colegului,se vede pe chipul lui cat de incomod se simtea in postura respectiva.
pentru ca nu se bazeaza pe niciun fel de poveste inchegata, pina la aparitia Dianei Krall. Tu te-ai uitat la acelasi film sau scrii doar ca sa te afli in treaba?Cum ar trebui sa ajute o melodie (desi btw, printre altele, coloana compusa de Elliot Goldenthal e superba) la "inchegarea unei povesti" ma depaseste. Si daca ar fi asa,ar insemna ca doar primele 20 de minute din film nu au o poveste inchegata,cam atunci danseaza Billie si John pe melodie.
Nu stiu cine este Mann FAIL! Heat? The Insider? Manhunter? Collateral?
Maine incerc sa fac si eu un post mai...inchegat,o tentativa de cronica :).
PS: Cand vine vorba despre Historical Accuracy,n-are niciun sens sa compari filmul lui Mann cu cel al lui Milius,caci in afara de 'rezultatul' shoot-out-ului de la Little Bohemia,care si asa tot functioneaza in 'contextul' filmului,nu ma deranjeaza mai nimic in mod special, desi mai sunt pe ici pe colo neregularitati,inca de la inceput cu evadarea la care Dillinger nici macar nu participase,fiind inchis pe acea vreme. Dillinger-ul lui Milius era un sociopat...he kidnapped and raped Billie FFS. In plus intr-o secventa Purvis se afla in acelasi loc cu Dillinger,il vede,dar nu il aresteaza,Poate ca Mann il "romantizeaza" putin,dar o face intr-un mod exagerat...oricum desi Dillinger a tinut la Billie (a incercat sa il omoare pe cel care o lovise si sa o ajute sa evadeze din inchisoare,dar a renuntat la plan la insistentele ei si ale asociatilor sai),era un womanizer,dar nu un om care omora oamenii la intamplare cu sange rece,asa cum mai facea Baby Face Nelson.Singura ocazie in care se presupune ca ar fi omorat un politist ar fi fost ca sa isi salveze viata. Da,a fost un infractor,spargea banci si tragea dupa oameni ca sa nu fie el cel omorat,evident :D,dar nu a fost un sociopath cold blooded killer. Sunt infractori si infractori...nu poti sa ii bagi in aceeasi oala...toti merita pedepsiti,dar nu toti merita aceeasi pedeapsa :D.
PS2: Ca un fapt divers,Purvis se pare ca ar fi fost ucis chiar cu arma cu care a tras in Dillinger in acea noapte,se presupune ca in timp ce o curata ar fi ramas un glont pe teava si s-ar fi descarcat accidental,cealalta ipoteza fiind evident suicide. Saracul,a avut viata grea cu Hoover dupa ce a contribuit la uciderea lui Dillinger si a fost in centrul atentiei presei.
tank240388
13 Jul 2009, 18:13
Michael Mann este un regizor bun, pacat ca nu vrea sa inteleaga ca HD-ul e pt porno.
marcusARCUS
15 Jul 2009, 19:11
Are you out of your freaking minds?!HD nu e pt porno!E pentru tot felul de chestii!Cum ar fi:YouTube,The Simpsons,South Park si multe alte chestii.Dar nu PORNO!
nici eu nu ma numar printre fanii filmului. nu sunt chiar atat de radicala precum Eze (sunt totusi momente reusite : finalul acela de la cinema, dillinger la "o plimbare" in sediul politiei, in fine, s-ar mai gasi), dar da, mi se pare ca nu e suficient exploatat intr-un sens sau in altul. cam ce zice pitbull. btw, exista cronica pe undeva?
mie in schimb mi-a placut Depp, mai ales pt ca nu mai are ticurile alea deppienne din filmele lui burton &co. nu pot spune acelasi lucru despre marion, care chiar nu se potriveste cu rolul. Nu are carisma actritelor de la hollywood oricat s-ar stradui.
Pitbull
20 Jul 2009, 13:39
cam ce zice pitbull. btw, exista cronica pe undeva?
Not yet, but soon.
Lili1982
20 Jul 2009, 15:22
Maine merg si eu sa-l vad si din cate am citit... nu prea am la ce sa ma astept ! Sa speram ca nu e chiar o mare dezamagire. :)
Pitbull
20 Jul 2009, 17:10
Nu e în nici un caz o "mare dezamägire" - doar în raport cu asteptärile, si cu ce-ar fi putut/trebuit sä fie. Dar, în sine, e un film satisfäcätor.
corinka
20 Jul 2009, 23:30
Filmul nu m-a dat gata, dar a avut si plusuri. Fiind "addicted to 'senor' Bale" l-as putea revedea in nestire, asa cum sotia lui Cristi o tot asculta pe Mirabela Dauer! :P
Cadrele filmate cu hand-held camera imi dadeau senzatia ca urmaresc un documentar de pe Discovery. Stiti documentarele acelea despre criminali in serie, evadati etc. in care sunt inserate reconstituiri ale evnimentelor cu ajutorul unor actori...
corinka
21 Jul 2009, 23:43
Spre finalul filmului, un tip care statea pe rand cu mine vorbea cu tipa care il insotea si ii spunea referitor la Anna Sage (tradatoarea): "Ca intotdeauna, curva-i romanca! Astia suntem...".
Dar asa a fost in realitate. Ana Cumpanas (Ana Sage, poreclita "Woman in red") (1889 – April 25, 1947) s-a nascut in Austro-Ungaria, pe teritoriul actualului judet Timis si a emigrat in SUA in 1909, alaturi de primul ei sot, Michael Chiolak. Dupa divort s-a apucat de prostitutie, devenind ulterior patroana de bordel. S-a recasatorit cu un avocat, Alexandru Suciu ( nume pe care l-au americanizat in Sage), dar nici acest mariaj nu a durat mult, datorita neintelegerilor dintre al doilea sot si fiul ei din prima casatorie.
In ciuda promisiunilor primite de la FBI, procedurile de deportare nu au mai putut fi stopate, astfel ca Ana Cumpanas a fost deportata la Timisoara in anul 1936. A murit in Romania, datorita unei boli de ficat. Se pare ca a primit si o recompensa pentru tradarea lui Dillinger, 5.000 de dolari, desi i se promisese o suma dubla.
Sursa: Wikipedia
notorious
22 Jul 2009, 13:59
***revin cu postarea mea de pe myforum, sperand ca, dialogand cu cat mai multi, sa imi clarific multe din dubiile mele legate de filmul lui mann***
am vazut si eu filmul aseara si inca nu pot spune daca mi-a placut sau nu. cert este ca a fost mult sub asteptarile mele. iata gandurile mele confuze (poate cu ocazia asta, imi voi si pune putina ordine in ele).
in primul rand, poate eram eu intr-o pasa mai proasta sau mai obosit, dar m-am trezit uitandu-ma la el cu o raceala de gheata. nu m-a emotionat pur si simplu cu nimic in cea mai mare parte. nici momentele presupus 'glorioase' si care in mod evident se voiau amintite peste 20 de ani ca 'antologie' cinematografica au fost fasaite ca un balon pt copii dezlegat: ma refer la cel cu capturarea din indiana a lui dillinger, care combina o imagine destul de inflorita de prea multe blitz-uri ale jurnalistilor cu secvente de arhiva. da' eu, eu stateam si ma uitam la ele nesimtit ca vaca, mai-mai ca dadeam si eu din coada. :-S
apoi, ar fi imaginea HD. nu nu, chiar n-am nimic cu HD-ul, 'collateral' si 'miami vice' (unul din cele mai subestimate filme ale lui mann) au aratat incredibil, 'inland empire' a aratat incredibil... de insidios (unul din putinele lucruri bune la el a fost imaginea), insa aici ceva era in neregula. eu in filmarea digitala am gasit mereu un sentiment de 'cool', bombastic, ceva 'unic'. nu neaparat ca sporea autenticitatea situatiilor, dar era ceva ce n-am mai vazut, or pt un cinefil destul de blazat asta e ceva ! aici insa secventele intime si 'romantice' par scoase din burta dupa felul cum sunt filmate. poate ca totusi HD-ul cu feeling-ul sau modern nu da bine cu decorurile si costumele de epoca. nu stiu...
si ce m-a enervat cel mai tare a fost irosirea lui bale intr-un rol COMPLET opac (da, poate ca are cateva secvente mai ok), de altfel toate personajele fiind tip: politistul dur, bruta, politistul corect si mandru, banditi usor eroici. daca depp se descurca ok, nu acelasi lucru il pot spune despre restul casting-ului (hoover e, apropo, si el tot opac).
in schimb, are o serie de chestii (foarte) bune: tot imaginea care da conflictelor nocturne o autenticitate si un 'feeling' aparte (dovada ca tot e mai buna pt treburi 'moderne' decat pt surprinderea unor decoruri somptuoase de poca). apoi, ar fi ultimul act al filmului, plin de un 'film-loving feeling' (cu toata treaba cu 'manhattan melodrama'), si finalul tragic al aventurii lui dillinger cu billie. 'bye bye, blackbird'-ul chiar e emotionant.
raman in dubiu. chiar nu as putea spune daca e un film bun sau prost. as inclina sa spun ca, luat per ansamblu, e bun. putine filme m-au mai lasat asa confuz. :(
nutzu13
28 Jul 2009, 20:00
unde ati vazut voi filmul ???
L-am väzut alaltäieri, da' analiza mai întârzie putin... O s-o fac, oricum.
E un film oarecare. N-as spune cä mi-a displäcut ceva anume la el, sau c-ar avea "greseli" propriu-zise - e doar mediocru. N-are inefabil, n-are fior, n-are nimic deosebit. Depp (culmea!) se cam pierde în peisaj. Mult mai mult mi-a pläcut Warren Oates - era un Dillinger mai real(ist). unde ai vazut filmul???? mari critici ce sunteti ..
voua nu va place nici un film
faceti voi unu daca sunteti buni numai de criticat stiti :)
Sincer un film cu gangsteri si atat,pacat de Deep ca a intrat in mascarada asta
marcusARCUS
01 Aug 2009, 11:46
Bai de ce trebuie corectata toata lumea?!Se zice Depp,nu Deep(Adinc).Oricum,mi-a placut filmul.
Pitbull, i-ai mai făcut recenzie?
Pitbull
07 Feb 2010, 18:58
Din päcate nu - eram foarte îngrämädit cu probleme urgente, timpul a trecut, impactul s-a räcit... :(
PoliFanAthic
09 Feb 2010, 19:56
Eu tin minte doar ca am fost dezolat de cat de anost si neinteresant a fost filmul. Povestea a fost atat de familiara incat personajul central mi s-a parut absolut banal - in ceea ce priveste criminalii cu sarm si principii.
Mie numai anost nu mi s-a parut. Ca orice film marca Michael Mann, estetica se impune si aici, lucru cu atit mai de admirat cu cit e vorba de un moment istoric, transformat in mit aproape imediat dupa producerea sa, de catre presa si cinema (si da, fiind vorba de true events, putea derapa in anost si neinteresant, pentru că e greu să creezi situaţii interesante atunci cînd trebuie să rămîi fidel realităţii. E integral meritul lui Mann că filmul nu a luat-o pe panta respectivă). Singura abatere de la realitatea istorica e Depp, cel mai sarmant Dilinger to date, asta in conditiile in care personajul real era un cretin cu un IQ egal, probabil, cu numarul de la pantof...
Singura abatere de la realitatea istorica e Depp, cel mai sarmant Dilinger to date, asta in conditiile in care personajul real era un cretin cu un IQ egal, probabil, cu numarul de la pantof...
Cât timp l-am vizionat, mi-am adus aminte de Don Juan DeMarco [încontinuu]. Ce m-a deranjat la film, dar poate că şi asta face parte din realitatea de atunci [?!], era mormăitul lor. De abia desluşeam ce spuneau. Deşi vocea lui Johnny Depp mi-a plăcut enorm.
Nu mi s-a părut un film plictisitor sau anost, dar parcă ceva îi lipseşte, o sclipire de undeva.
Daca tot ati adus vorba de Public Enemies, am si eu o mica dilema in privinta unui lucru...
De ce erau soldatii imbracati in uniforme britanice? Ma refer la cei ce pazeau penitenciarul de unde evadase protagonistul principal.
http://img14.imageshack.us/img14/6191/soldiersn.png
Factual errors: In the scene where Dillinger escapes from the Indiana prison the soldiers that are guarding the prison are wearing the shoulder insignia (Gold Cross on Black Background) of the 33d Infantry Division, Illinois Army National Guard.
Imdb dixit.
RomaniaMare
08 Apr 2010, 17:34
regizorul Michael Mann a stricat filmul.Filmatul cu camera de mina+scenariul prost+comprimarea extrema(ca si in cazul filmului Alexander)=nota 6.50
Se putea mult mai bine...
Exact. Mann e de vina. Daca la cirma era Cameron, poate punea camera pe trepied si n-aveam rau de mare. Si pentru Heat tot Mann e de vina, ca a fugit ca nebunu' dupa Pacino prin oras. Cu camera in mina.
Pitbull
08 Apr 2010, 17:49
Mann ESTE de vinä, evident, dar färä nici o legäturä cu Cameron sau filmatul din mânä (chestii complet off-subject). Pur si simplu, nu i-a reusit - i se poate întâmpla oricui.
Pit, daca o cronica amanuntita nu mai faci, nu ne zici macar de ce crezi ca filmul e un esec? Sint foarte curios, serios vorbesc. Pentru mine n-a fost mai slab decit oricare alt Mann. Imi amintesc ca si Insider a fost hulit de multi (inclusiv de Tudor Caranfil, daca-mi amintesc bine). Cu toate astea, e Mann-ul meu favorit. Alaturi de Manhunter.
Pitbull
08 Apr 2010, 18:05
Cronica n-am fäcut-o fiindcä eram destul de ocupat în perioada aia, si filmul nu m-a incitat deloc.
Dupä atâta timp, îmi mai amintesc cä era trenant, plicticos, conventional - nu mai avea energia din "Heat", de exemplu; parcä tin minte si ceva didacticism, si ceva idealism ieftin... Iar portretul lui Johnny Depp, prin conceptie, nu m-a marcat la fel de puternic ca al lui Warren Oates. Dar, repet, vremea a trecut, în mare parte l-am uitat - ceea ce, iaräsi spune ceva!
RomaniaMare
09 Apr 2010, 12:34
Exact. Mann e de vina. Daca la cirma era Cameron, poate punea camera pe trepied si n-aveam rau de mare. Si pentru Heat tot Mann e de vina, ca a fugit ca nebunu' dupa Pacino prin oras. Cu camera in mina.
Dar cine e de vină,dacă nu Mann ?
Nu e nimeni "de vina" pentru ca nu are de ce. Filmatul cu camera in mina e un trademark Michael Mann si constituie sarea si piperul filmelor sale. Scenariu prost? De unde pina unde? Povestea surprinde spiritul epocii fara prea multe artificii, asta e adevarat, dar unde nu-s necesare, n-are rost sa te complici. N-am inteles ce ai vrut sa zici prin "comprimare extrema". Incearca sa aduci niste argumente mai elaborate, nu sa desfiintezi filmul in 2-3 cuvinte.
buticut
10 Apr 2010, 00:48
Exact, de unde pana unde comprimare extrema? Si ce au Inamicii cu Alexander? Evident ca filmul trebuie comprimat, cand are la baza un roman de 592 pagini. Scenaristul trebuie sa scrie in asa fel incat materialul sau sa fie diferit de sursa originala, insa nu prea mult cat sa fie de nerecunoscut si nici prea putin, cat sa fie acuzat de superficialitate. Tehnica copy-paste nu merge, altfel unde ar mai fi provocarea? Cartile chiar si biografice, la urma urmei sunt carti, nu scenarii. Ce da bine negru pe alb poate nu da bine pe ecran. Ideea de baza e ca personajele de pe ecran sa aiba esenta celor din carte, lucru valabil evident si la romanele de fictiune. Nu poti cuprinde toate detaliile intr-un film de 2 ore, nici sa zabovesti relatand pe larg acea perioada. Filmul e doar un moment din viata lui Dillinger, nu e un rise and fall, ci mai degraba doar un fall, fiindca il surprinde cand deja ajunsese in varf.
Gangsterii nu au murit in aceeasi ordine, nici infruntarea de la Little Bohemia nu a avut acelasi deznodamant si Dillinger nu a participat la prima evadare, fiind el insusi inchis la acel moment, acestea fiind marile probleme pe care le au unii cu filmul, in terms of historical accuracy. Pe mine in special ma deranjeaza a doua, ar fi fost interesant sa il vedem pe Purvis dandu-si demisia, dupa rusinea prin care a trecut FBI-ul in acea seara, dar inteleg de ce au ales sa ii puna intr-o lumina favorabila. Toate schimbarile au fost facute 'for dramatic purposes' (una dintre secventele mele preferate, cea in care Dillinger vede pozele membrilor gangului sau, all deceased si simtind ca el urmeaza, nu ar mai fi existat daca el murea primul). In rest, Mann le-a cam nimerit. A captat foarte bine atmosfera de 30's, lucru care a insemnat schimbari majore privind strazile si cladirile unde s-a filmat. Am urmarit indeaproape (pics&vids) cum au decurs filmarile: Chicago si Wisconsin au fost de nerecunoscut. Masinile, score-ul si insistenta lui Mann de a filma chiar in locatiile pe unde trecuse insusi Dillinger - toate au contribuit la asta. Spargerile mi s-au parut foarte bine orchestrate, fiecare membru avand un scop precis. In plus, the red dress was in fact orange, in concordanta cu ce zice istoria.
Dillinger-ul din film e Dillinger asa cum il stie America: nepasator, arogant, dorind sa fie mereu in centrul atentiei si ducand o viata glamouroasa, sfidand legea. E surprinzator sa stii ca intr-adevar, se afla tot timpul sub nasul celor de la FBI, fara ca acestia sa isi dea seama. John Dillinger-ul lui Johnny Depp owns every scene, mai ales cea a confruntarii din inchisoare.
Urmarile marii crize economice sunt aratate subtil in film. Da, stim, banca era lupul cel rau care ii lasase pe oameni fara bani, lucru care se deduce din felul in care oamenii il idolatrizau pe JD, dar in afara de asta imi amintesc ca am detectat cel putin trei vagabonzi hoinarind pe strazi.
Repet, filmul lui Milius are mult mai multe chestii in neregula decat Public Enemies. Nu am nimic impotriva digital-ului, cu care Mann experimenteaza de la Collateral incoace, daca nu ma insel, nici impotriva camerelor de tip hand-held, atata timp cat sunt efective. Isi fac bine rolul in shoot-outs, cand toata zgaltaiala parca te plaseaza direct in mijlocul actiunii. Nu imi doresc ca digitalul sa inlocuiasca pelicula, dar atata timp cat avem aceasta tehnologie, de ce sa nu profitam de ea si sa o imbunatatim?
EDIT: Ramasesem in urma cu discutiile de pe topic, vreau sa comentez scurt asupra acestei remarci a lui Win:
Singura abatere de la realitatea istorica e Depp, cel mai sarmant Dilinger to date, asta in conditiile in care personajul real era un cretin cu un IQ egal, probabil, cu numarul de la pantof...
Dillinger-ul adevarat, desi nu era handsome (avea 30 de ani si ii puteai da usor peste 40), avea sarmul sau. Sarmul nu e datorat doar frumusetii, ci are legatura cu felul de a vorbi, gesturi, miscari. Din moment ce era mare consumator de filme Hollywoodiene, era normal sa fure ceva de la eroii de pe ecrane. Nici nu era un cretin, robbing banks requires some skills, insa era un inconstient. Ca si in film, nu ii pasa de viitor, se gandea doar la prezent si la imaginea pe care o avea in societate.
RomaniaMare
10 Apr 2010, 13:18
Nu e nimeni "de vina" pentru ca nu are de ce. Filmatul cu camera in mina e un trademark Michael Mann si constituie sarea si piperul filmelor sale. Scenariu prost? De unde pina unde? Povestea surprinde spiritul epocii fara prea multe artificii, asta e adevarat, dar unde nu-s necesare, n-are rost sa te complici. N-am inteles ce ai vrut sa zici prin "comprimare extrema". Incearca sa aduci niste argumente mai elaborate, nu sa desfiintezi filmul in 2-3 cuvinte.
Prin "comprimare extrema" am vrut sa spun ca s-au sarit capitole intregi din viata lui Dillinger.
In general,eu asteptam filmul asta cu sufletul la gura:in primul rind,pentru ca imi place Johny Depp.In al doilea rind pentru ca sunt un fan a lui John Dillinger,ii citisem biografia ceva timp in urma...deci,asteptam ca filmul sa fie ceva....Dar rezultatul a fost dezamagitor,adica nu spun ca e un film slab,dar nici nu e o capodopera sau un film pe care as vrea sa-l revad de multe alte ori...
Mi s-a parut static si plictisitor.Si m-am enervat pentru ca mi-am pus sperante in film.
Dupa cum spunea Booty, filmul nu s-a dorit a fi o biografie from cradlle to the grave a lui Dilinger. Acesta se afla deja "pe val" atunci cind filmul incepe, pentru ca apoi sa fie surprinsa decaderea sa (mai mult sau mai putin romantoasa). Plictisul de care vorbesti se putea, poate, strecura daca era vorba de o biografie mai elaborata. Au fost, in schimb, alese momentele definitorii in conturarea personalitatii acestui "erou tragic".
RomaniaMare
14 Apr 2010, 12:26
Dupa cum spunea Booty, filmul nu s-a dorit a fi o biografie from cradlle to the grave a lui Dilinger. Acesta se afla deja "pe val" atunci cind filmul incepe, pentru ca apoi sa fie surprinsa decaderea sa (mai mult sau mai putin romantoasa). Plictisul de care vorbesti se putea, poate, strecura daca era vorba de o biografie mai elaborata. Au fost, in schimb, alese momentele definitorii in conturarea personalitatii acestui "erou tragic".
Ramin la ideea ca filmul e sub asteptari.
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.