PDA

View Full Version : Pedro Almodovar si filmele lui


K's
15 Oct 2004, 19:43
Ma asteptam la altceva (mai bun).
Parca trairile nu au fost la fel de intense ca in alte filme de-ale lui Almodovar, deci nici ceea ce transmite. Gael Garcia dezgolit, putin mai bun in rolul de travestit. Optiunea pentru trei povesti, unite de 2 personaje jumate, intr-un film (si un film intr-un film) este elementul care atrage atentia.

raptor
15 Oct 2004, 22:12
.cam-cam....nu a fost ceea ce ma asteptam dar nici nu stiam ce asteptam da' oricum nu a fost ce asteptam.
.alambicate relatiile men-to-men-to-boyz care se plimba si prin transvesteala si prin pedofilie-in fine,nu scutesc privitorul de nici un detaliu interesant(sau mai putin)al traiului "pe invers".captivant:de-a lungul filmului vechiul prieten si noul futai evolueaza spre alte dimensiuni,nebanuite,pe un traseu a la "murder,she wrote" prea indesat cu baliverne ca sa impreseeoneze cine-stie-cit.
....concluzia:
un almodovar de-un metru si-un...snitzel.

.un homofob.

Mala Portugal
15 Oct 2004, 22:35
Si eu am iesit dezumflata de la film.
Adica muzica e de 10, scenografia la fel, populatia gay poate sa fie linistita fiindca Jean-Paul Gaultier a semnat din nou condica. Dar Almodovar fara dive isterice si povesti cinico-melodramatice parca nu mai e Almodovar :( .

Alex Leo Serban
16 Oct 2004, 11:09
right on.. target: almodovar fara femei (alme + ovare, sorry girls!) nu e almodovar...
self-promotion: va recomand d p acum numarul din decembrie din 'elle' (ei, da!), un articol despre 'almodive'.

herbert
16 Oct 2004, 15:49
eu cred ca ramane acelasi Almodovar, doar ca si-a luat curajul sa ne anunte – bine instalat in renumele sau – ca i-a venit timpul marturisirilor incomode, asa ca si-a filmat propriul Amarcord. a iesit un Amarcord mai trist si mai rascolitor decat la altii, dar de asta Almodovar e ceea ce este in cinematografie si e iubit... el scandalizeaza fara sa se instaleze cu adevarat in scandal, spune lucruri complicate, fara sa racneasca, atinge teme „delicate”, tabuizate, cu mult gust, inspiratie si tact, reusind sa propuna spectatorului un „produs’ care sa declanseze o discutie, nu un protest...

filmul (pe care l-am vazut de 2 ori, in primavara si acum) mi se pare remarcabil. excelent filmat (imagini antologice), inteligent conceput: un lant de istorii misterioase, "ascunse" dupa principiul matrioscai, pe fundalul unei iubiri (triungiulare, homosexuale...) tragice.
filmat in semitonuri, fara ranchiuna, cinism si mistificari. recuzita si topos de poveste (teatru de travestiti, copii frumosi balacindu-se in rau, coruri de copii cantatnd pentru clerici lacrimosi, escapade la film, pentru a ramane in doi cu dragostea lor...), dar o poveste monstruoasa...
chiar apreciez trecerea lui Almodovar pe un registru mai grav – prea se cliseizase cu „trupa sa –zgomotoasa - de femei”. era usor de „gasit” in formula aceea care trecea dintr-un fim in altul, devenind previzibil...

un 8,5/10, un reper pentru palmaresul din acest an

Ambra Blu
16 Oct 2004, 17:16
Titlul este La mala educacion, si nu "education".
In rest, my soul spx, by Lore.

K's
16 Oct 2004, 17:36
S-a rezolvat (doar englezismul gresit si prost plasat), dar nu de la suflet. ;)

Ambra Blu
16 Oct 2004, 19:13
Bine.

Demona
17 Oct 2004, 13:06
That was one gay movie. Anyway, a fost bine bagata faza cu fratele care de fapt ii luase locul celuilalt. Oricum cine ar fi crezut ca dupa atatzia ani un preot sa mai vrea "razbunarea". Damn, love makes people do crazy things! Was freaky, iar cum nu sunt o fana al acestui regizor, oricum, a reusit sa ma tzina in scaun... ma rog...

herbert
17 Oct 2004, 18:47
self-promotion: va recomand d p acum numarul din decembrie din 'elle' (ei, da!), un articol despre 'almodive'.

uneori ALS e (pare) ca voinicul din poveste. arunca "buzduganul" si ne anunta ca soseste peste 3 zile si ne spune adevarul :P

Mala Portugal
18 Oct 2004, 19:32
eu cred ca ramane acelasi Almodovar, doar ca si-a luat curajul sa ne anunte – bine instalat in renumele sau – ca i-a venit timpul marturisirilor incomode,



Well, Almodovar nu mi s-a parut niciodata autorul nesincer sau disimulat. Ba mai mult, si-a tinut mereu obsesile la vedere.
Totusi de data asta filmul are cateva chestii care ma fac sa cred ca La Mala Educacion e un fel de payback. De pilda stiti ca Almodovar a fost educat la o scoala de preoti franciscani? In plus Almodovar isi iubea personajele si le facea iubite dar de data asta le distruge.
Cat despre femeile lui cliseistice, asta chiar n-o inghit fiindca mereu am fost fascinata de felul in care toate uratele reuseau sa staluceasca in filmele lui.

KORBEN
19 Oct 2004, 21:26
vazut proasta crestere....
3/5 mai mult pentru bucatele dact pentru ansamblu care nu m-a lasat in nici un fel
culmea ironiei e ca ultimu cadru din film zice "passion" si io zik ka tocmai asta i-a lipsit la greu....
personajele nu m-au impresionat, parca fara nici o profunzime....
muzica e marele atu
presupun ca tot alberto iglesias
am senzatia ca din filmu asta se puteau face mai multe filme, mult mai "valabile"
1 ceva plin de ura si aproape insuportabil de crud despre educatia catolica si pedofilie
2 un trash glamoros cu dive travestite/i care ar fi putut fi o comedie/melodrama
3 o drama bazata pe rellatia dintre frati
4 o poiveste politista
almodovar nua facut decat bucatele din chestiile astea si le-a pus intr-un film care este pasabil...
4

cherryblossom
20 Oct 2004, 09:54
As vrea si eu filmul asta, il are cineva? thx.

K's
20 Oct 2004, 10:15
Il are cinematografu'!

cherryblossom
20 Oct 2004, 14:57
Il are cinematografu'!

ma gandeam sa iau niste merdenele de banii aia... :lol:

Ambra Blu
20 Oct 2004, 16:16
Atitudine tipica de sarmani chitrosi erijati in cinefagi. Mincati fragi salbatici pe pine.

cherryblossom
20 Oct 2004, 16:35
Atitudine tipica de sarmani chitrosi erijati in cinefagi. Mincati fragi salbatici pe pine.

it was supposed to be a joke, dar se pare ca n-a tinut... Ambra Blu, nu mai trage concluzii pripite...

Ambra Blu
20 Oct 2004, 16:43
Nu, sarmano, a fost o constatare: atitudinea ta, de basita care sta si se uita la filme pe cd in loc sa mearga la cinema.

Frank
20 Oct 2004, 16:58
Am auzit ca este mai prost ca Habla con ella, de exemplu, sau decat alte filme ale lui Almodovar. Vroiam sa merg sa-l vad, totusi. Merita?

K's
20 Oct 2004, 17:10
Da, merita, dar asta nu inseamna ca a fost mai bun decit alte almodovare.

cherryblossom
20 Oct 2004, 21:30
Ambra Blu, tu suferi de mala educacion? sau vrei sa vezi mujeres al borde de un ataque de nervios? :x De unde scoti frate epitetele alea, ca m-ai spart! :x ... Stai tu linistit, ma duc si la cinema cu placere, nu-mi spune tu ce sa fac... Am pus o intrebare care nu te viza pe tine, doar n-am dat cu parul! Te rog, mai lasa-ma in pace...

Mala Portugal
20 Oct 2004, 21:38
Am auzit ca este mai prost ca Habla con ella, de exemplu, sau decat alte filme ale lui Almodovar.
Eh, nu e cel mai slab film al lui Almodovar. In topul meu ala ar fi Carne tremula (dar inca nu le-am vazut pe toate).

KORBEN
20 Oct 2004, 23:42
@mala
prefer carne tremula...
oricand

Ambra Blu
21 Oct 2004, 12:44
Ambra Blu, tu suferi de mala educacion? sau vrei sa vezi mujeres al borde de un ataque de nervios? :x De unde scoti frate epitetele alea, ca m-ai spart! :x ... Stai tu linistit, ma duc si la cinema cu placere, nu-mi spune tu ce sa fac... Am pus o intrebare care nu te viza pe tine, doar n-am dat cu parul! Te rog, mai lasa-ma in pace...

1. Nu sint epitete, sint apelative.
2. Cu siguranta nu te-am spart eu, a fost un alt baiat ala.

cherryblossom
21 Oct 2004, 15:01
Ambra Blu, tu suferi de mala educacion? sau vrei sa vezi mujeres al borde de un ataque de nervios? :x De unde scoti frate epitetele alea, ca m-ai spart! :x ... Stai tu linistit, ma duc si la cinema cu placere, nu-mi spune tu ce sa fac... Am pus o intrebare care nu te viza pe tine, doar n-am dat cu parul! Te rog, mai lasa-ma in pace...

1. Nu sint epitete, sint apelative.
2. Cu siguranta nu te-am spart eu, a fost un alt baiat ala.

bine.

RECVIEM
22 Oct 2004, 00:42
... sunt si acum destul de socat si de... chiar nu stiu c sa mai spun visavis de un film fata de care au fost spuse atat de multe, intr-adevar un almodovar fara femei parca nu mai e almodovar. Dar cu atat mai bine a iesit din tiparul ce-l consacrase pastrandu-si rafinamentul si facand un film care din punctul meu de vedere depaseste, la nivel de imagine, tot ceea ce a realizat pana-n prezent. Este foarte bine jucat cateva dintre replici sunt monumentale... cum ar fi momentul in care "parintele" il intreba pe juan in muzeul figurilor uriase, "de ce rad astai?!" juan raspunde "de noi". Stuatiile incalcite, incalceala scenariului sunt tipice regizorului si scenaristului almodovar dar trecerea si legaturile dintre povesti sunt exceptionale(destul de atipic pt el) cred ca tarantino a cam palit cand a vazut filmul(gluma) :D. Si dupa ce am scris atata visavis de un film despre care spuneam ca nu am ce sa scriu, tot nu am o concluzie, daca cineva ma intreaba: "ei, si ti-a placut?!" tot nu stiu ce sa-i raspund, singururl lucru pe care-l stiu zice este:"dute si vezi-l it's a MUST SEE!!!" :shock:

Jay
23 Oct 2004, 08:11
Asa nu-mi place lucrul asta!!!... sa stiu la ce ma duc... am vazut mai mult Almodovar [mi-a placut foarte mult Mujeres al borde de un attaque de nervios, dar si Carne Tremula , chiar si Habla con ella] si pot sa spun ca am mers la acest film.. cu, sa le zicem "prejudecati", sau mai bine asteptari... Sincer ma asteptam la mai mult, dar asta doar pentru ca sunt un admirator a lui Almodovar. Filmul este intradevar foarte bine realizat si filmat... personaje, muzica, decoruri... si sa nu uitam faza cu preotul dintre buturi...
Ca se putea mai bine? Poate... Dar a fost indeajuns... Remarc si eu lipsa personajelor feminine... Mi-ar parea foarte rau ca Pedro sa ramana in mediul asta "barbatesc" ... chiar si cu Habla con ella... si acum cu La Mala Educacion.

Dupa 4 ani de spaniola[cat o luna] mai invart si eu doua, trei cuvinte si am observat, iar, mici probleme la subtitrare.

herbert
23 Oct 2004, 19:03
...Mi-ar parea foarte rau ca Pedro sa ramana in mediul asta "barbatesc" ... chiar si cu Habla con ella... si acum cu La Mala Educacion.

pai acest mediu il cunoaste cel mai bine si inca n-a spus tot ce stie...
e esta bien ca a facut "o escavatie" in copilarie... curaj intelectual si proba de mare artist.

Blanche
25 Oct 2004, 15:19
...Mi-ar parea foarte rau ca Pedro sa ramana in mediul asta "barbatesc" ... chiar si cu Habla con ella... si acum cu La Mala Educacion.

pai acest mediu il cunoaste cel mai bine si inca n-a spus tot ce stie...
e esta bien ca a facut "o escavatie" in copilarie... curaj intelectual si proba de mare artist.

Cam asa cred si eu. Mie mi-a placut filmul, dar am remarcat ca aproape nici unui barbat dintre cunoscutii mei nu i-a placut (cu 1 exceptie). Dupa investigatii mai amanuntite, am constatat ca dincolo de argumente "artistice" la o mare parte din ei argumentele tin de fapt de o (usoara) homofobie sau oricum o receptare "bruiata" de "nefirescul" temei.
Constat pe forum cam aceiasi situatie (stiu, Mala, exista si exceptii ...), si argumentul principal e lipsa din film a femeilor lui Almodovar (sau mediul asta "barbatesc" ... cum zicea cineva). De fapt nu cred ca asta atarna negativ in cazul filmului asta, doar ca e mai greu sa receptezi firesc discursul ...

Jay
25 Oct 2004, 16:15
De fapt nu cred ca asta atarna negativ in cazul filmului asta, doar ca e mai greu sa receptezi firesc discursul ...

frumos spus....

K's
25 Oct 2004, 20:23
Dupa investigatii mai amanuntite, am constatat ca dincolo de argumente "artistice" la o mare parte din ei argumentele tin de fapt de o (usoara) homofobie sau oricum o receptare "bruiata" de "nefirescul" temei.
Constat pe forum cam aceiasi situatie si argumentul principal e lipsa din film a femeilor lui Almodovar (sau mediul asta "barbatesc" ... cum zicea cineva).
Argumentasem usoara dezamagire de dupa La mala educacion cu lipsa personajelor feminine nu din vreun considerent homofobic (in nici un caz!!!), ci pentru ca Gael Garcia Bernal (fie el barbat, fie el travestit) si Fele Martinez nici macar nu se apropie -prin trairi, povesti, etc.- de eroinele cu melodrame in circa din filmele anterioare ale lui Almodovar. Asta nu inseamna ca filmu' nu te atinge (chiar daca doar en passant) la corason.

Mala Portugal
26 Oct 2004, 22:31
Mi-ar parea foarte rau ca Pedro sa ramana in mediul asta "barbatesc" ... chiar si cu Habla con ella... si acum cu La Mala Educacion.



Hable con ella nu mi s-a parut catusi de putin plasat intr-un mediu barbatesc.Cele doua personaje principale sunt barbati dar sunt atat de bantuiti de amintiri femeiesti incat e mai degraba povestea celor doi intr-o lume a femeilor.

cherryblossom
27 Oct 2004, 10:45
Probabil ca sunt impotriva curentului, dar mie mi-a placut mult "La Mala Educacion", chiar mai mult decat alte filme ale lui Almodovar... povestea, actorii, imaginile, totul este foarte reusit... ma gandeam la sentimentul acela de homofobie pe care l-au resimtit altii, cred ca e mult spus... pur si simplu n-au existat femei in peisaj, dar asta nu face din film unul mai putin bun...

Despre subiect... exista doua teorii cu privire la manifestarile sexuale ale unui adult... unii sustin, ca si Almodovar acum, ca acestea sunt o consecinta a comportamentelor invatate in copilarie, si nu sunt legate neaparat de organele sexuale pe care ti le-a dat natura... altii zic ca totul se limiteaza la o chestie genetica, la nastere esti dotat cu "echipamentul" fiziologic si emotional corespunzator... inclin sa cred ca ambele lucruri conteaza, dar Almodovar stie mai bine ce e in mintea unui homosexual...

Imi place ca Almodovar este foarte atent la detalii... am remarcat costumele foarte colorate, s-a vazut amprenta lui Jean Paul Gautier in stilul neconventional... si decorurile in stil Art Nouveau, fatadele cladirilor decorate a la Gaudi cu bucatele de faianta colorate, picturile abstracte, decorul cu o ladita verde asezata pe post de masuta intre doua sezlonguri rosii... totul este superb! ... beauty is in the eye of the beholder...

Sa nu uit de actori, frumusel Gael Garcia Bernal, dar Fele Martinez e preferatul meu... :love:

Jay
27 Oct 2004, 21:07
Mi-ar parea foarte rau ca Pedro sa ramana in mediul asta "barbatesc" ... chiar si cu Habla con ella... si acum cu La Mala Educacion.



Hable con ella nu mi s-a parut catusi de putin plasat intr-un mediu barbatesc.Cele doua personaje principale sunt barbati dar sunt atat de bantuiti de amintiri femeiesti incat e mai degraba povestea celor doi intr-o lume a femeilor.

Mie nu... :D .. Dar sa fie oare diferentele de sex?

herbert
27 Oct 2004, 22:17
Probabil ca sunt impotriva curentului, dar mie mi-a placut mult "La Mala Educacion", chiar mai mult decat alte filme ale lui Almodovar...

nu esti singura, asa ca putem crea un "curent". si mie mi-a placut f. mult "La Mala educacion" - am spus-o pe acest topic. e cel mai complex film Almodovar. antologic...

cherryblossom
28 Oct 2004, 12:36
nu esti singura, asa ca putem crea un "curent". si mie mi-a placut f. mult "La Mala educacion" - am spus-o pe acest topic. e cel mai complex film Almodovar. antologic...

Cred ca "La Mala Educacion" e un film bun prin faptul ca e muncit, gandit, simtit si trait profund de Almodovar... citeam ieri niste comentarii de-ale lui pe un site, spunea ca se gandea sa faca filmul asta de vreo 10 ani, timp in care devenise aproape o obsesie pentru el...

notorious
28 Oct 2004, 13:25
e cel mai complex film Almodovar. antologic...


sincer, cel mai 'almondovar' lucru din film mi s-a parut scena in care regizorul (ignacio sau enrique, nu mai tin minte exact cum il chema...) citeste un articol despre o femeie care se arunca intr-o balta plina cu crocodili, si in timp ce este mancata de vie de animalele hamesite, nu cracneste, ba chiar le imbratiseaza... este un mic tablou despre suferinta feminina, realizata cu un sadism si un umor negru bunuel-ian (almondovar este nu intampaltor, cel mai aclamat regizor spaniol dupa unuel)... parca aveam in fata ochilor femeia tipica portretizata de almondovar, care isi traieste durerea cu o tacere paradoxala, intr-un recital de disperare mocnita... asta cred ca e tot ce are mai bun almondovar in filmele sale, el insusi declarand ca nimic nu i se pare mai fascinant decat portretul unei femei indurerate.

deci, nu neaparat ca sa fiu 100% de acord cu K's, este oarecum normal sa-l criticam pe almondovar pentru lipsa unor portrete feminine fascinante. nu este un secret ca almondovar este homosexual, dar exorcizarea propriilor sale obsesii (despre care amintea si mala portugal) tinde, in peliculele lui, sa devina automatism, deformatie profesionala... parerea lui, inca din 'hable con ella', este ca un homosexual este cel mai apropiat de sufletul unei femei, este chiar probabil singurul barbat capabil sa-i inteleaga toata suferinta, fara sa rupa misterul care ii provoaca ascunderea propriei dureri tinzand spre un usor masochism...

in privinta homosexualitatii, almonodovar devine ca laptarul care incearca sa toarne 2l de lapte intr-o sticla de un litru. nu prea mai merge. trebuie sa se autoanalizeze si sa descopere noi resurse, cum este capabil sa faca lars von trier.

dupa ce am plecat de la film, am ramas cu senzatia unui pumn in stomac... prea lipsit de subtilitate (desi din punct de vedere stilistic al imaginii si al muzicii este aproape iritant de perfect), incepand ca o comedie neagra, o parodie asupra meseriei de regizor (regizorul care cauta idei pt noul sau film... intr-un ziar de scandal !!!), continuand ca o melodrama in stil tipic almondovar, apoi virand-o spre thriller si terminand iarasi ca o comedie neagra... mi-am adus cu nostalgie aminte de scena aceea extraordinara din 'hable con ella' in care niste femei joaca o scena de teatru incercand sa-si exprime durerea mocnita fara cuvinte si cu ochii inchisi... almondovar pur, combinaie de bunuel, visconti, putin hitchcock...

pacat ca filmul in sine nu este almondovar pur...

Frank
28 Oct 2004, 13:50
Mie mi-a placut filmul /din punctul de vedere al performantei regizorale/ dar m-a si intristat: toate personajele astea mutilate, sufletele astea chinuite de travestiti si homosexuali. Chiar daca sunt niste personaje tipice pentru filmele lui Almodovar, in acest film ele nu au mai fost simpatice. Unii compara acest ultim film cu Habla con ella, si-l gasesc superior. Totusi, chiar daca personajul din Habla con ella este un alienat, care ajunge sa violeze o femeie aflata in coma /cica scenariul ar fi fost inspirat de un fapt divers care a avut loc in Romania! un nebun a violat un cadavru intr-o morga de spital, caz mediatizat la noi/, intr-un final ajungi sa simpatizezi cu acest personaj nebun, care are o credinta oarba in adevarul poveºtii sale de dragoste. Personajele din La Mala educacion, insa, ajung, in final, sa te enerveze. Oricum, este interesanta pasiunea asta a lui Almodovar pentru fapte diverse, pentru lucruri ”urate” luate din viata de zi cu zi, pe care le ”umanizeaza” si le abordeaza din cu totul alt unghi. Ca si cum ar dori sa caute frumosul /si de multe ori il si gaseste/ chiar si intr-un sac de gunoi.

herbert
28 Oct 2004, 17:49
@notorious
ce vrei/ce tii sa demonstrezi tot scriind Almondovar???

Ainda
29 Oct 2004, 09:34
Lasati omu' sa-l scrie pe Almodóvar cum vrea, nu-i nici o dovada de "mala educación".

cherryblossom
29 Oct 2004, 10:17
heeei Ainda... ce poza frumoasa ti-ai pus... "ceasurile moi", o pictura pe care Dali a facut-o in numai 2 ore...

notorious
29 Oct 2004, 13:13
ce vrei/ce tii sa demonstrezi tot scriind Almondovar???

scuze, l-am scris gresit de prima oara si apoi i-am dat cu ctrl+v... n-o sa se mai repete.

Frank
29 Oct 2004, 14:23
Notorius, spui ca homosexualii sunt cei mai apropiati de suferinta femeii, ca o pot cel mai bine intelege. Nu mi s-a parut ca cei doi fii sa fi avut vreo sensibiliate la suferinta mamei lor. Nici Ignacio si nici Juan, care isi omoara fratele nu pentru a chinut-o pe mama lor, ci pentru ”ca-i incurca lui viata” si-i ”era rusine cu un asa frate in micul oras in care locuia”. De altfel, performanta regizorului este extraordinara. Vazand trupusoarele astea de baieti, mangaiate de razele soarelui si de stropii de apa, mai mai ca te duce gandul la pacat. Spectatorul ajunge ca preotii aia de salivau uitandu-se la micutul Ignacio cum le canta candid. :)

K's
29 Oct 2004, 18:55
"ceasurile moi", o pictura pe care Dali a facut-o in numai 2 ore...
Sint tari totusi, de aia persista timpu'.

notorious
29 Oct 2004, 22:41
Notorius, spui ca homosexualii sunt cei mai apropiati de suferinta femeii, ca o pot cel mai bine intelege. Nu mi s-a parut ca cei doi fii sa fi avut vreo sensibiliate la suferinta mamei lor. Nici Ignacio si nici Juan, care isi omoara fratele nu pentru a chinut-o pe mama lor, ci pentru ”ca-i incurca lui viata” si-i ”era rusine cu un asa frate in micul oras in care locuia”

stai, ma... in primul rand nu eu spun asta, ci almodovar ! eu din pacate am tot incercat timp de vreo doi ani daca nu chiar mai bine sa ma autoconving ca nu sunt homofob. in ultima vreme, am fost mai cinstit cu mine si am descoperit ca n-am reusit. poate ca si asta e un motiv pt care 'la mala education' mi s-a parut socant, fortat, cam indigest... numai ca bunul simt m-a obligat sa-l iau mai mult ca pe o parodie in stil almodovar, plina de umor negru insesizabil si kitsch (voit).

portretele de homosexuali pe care le-am vazut pana acuma in filmele lui almodovar au fost sensibile, ba chiar sentimentale (daca ne uitam la cel al lui benigno din 'hable con ella' - apropo, curios ca actorul care l-a jucat in 'hce', javier camera joaca un rol asemanator si in 'mala education')... nu am reusit sa-i urasc... aici, in schimb, avem de-a face cu niste epave umane precum preotul care le distruge viata celor doi copii pe care trebuia sa-i educe, frati ucigasi, 'cainizati' daca pot spune asa (dupa cum chiar tu ai remarcat), etc.

poate asta este un alt motiv pentru care am conchis ca NU este un almodovar veritabil...

keyzer soze
29 Oct 2004, 22:49
desi sunt un mic fan al lui don pedro (sau ar trebui sa spun donna?), poate ca la un moment dat ne plictisim de femeile sale si, implicit, de crizele lor de nervi...
nu imi doresc un 'veritabil amodovar', ci doar un almodovar!

notorious
30 Oct 2004, 16:31
o sa mai auzim de almodovar, mai mult ca sigur. chiar cu capodopere. portretele de femei din peliculele sale mi se vor parea in continuare inepuizabile ipostaze ale aceluiasi sulet mutilat.

cherryblossom
01 Nov 2004, 11:13
Mie mi-a placut filmul /din punctul de vedere al performantei regizorale/ dar m-a si intristat: toate personajele astea mutilate, sufletele astea chinuite de travestiti si homosexuali. Chiar daca sunt niste personaje tipice pentru filmele lui Almodovar, in acest film ele nu au mai fost simpatice. Unii compara acest ultim film cu Habla con ella, si-l gasesc superior. Totusi, chiar daca personajul din Habla con ella este un alienat, care ajunge sa violeze o femeie aflata in coma, intr-un final ajungi sa simpatizezi cu acest personaj nebun, care are o credinta oarba in adevarul poveºtii sale de dragoste. Personajele din La Mala educacion, insa, ajung, in final, sa te enerveze. Oricum, este interesanta pasiunea asta a lui Almodovar pentru fapte diverse, pentru lucruri ”urate” luate din viata de zi cu zi, pe care le ”umanizeaza” si le abordeaza din cu totul alt unghi. Ca si cum ar dori sa caute frumosul /si de multe ori il si gaseste/ chiar si intr-un sac de gunoi.

da, ai dreptate cu personajele care ajung sa te enerveze in final... dar Almodovar a aratat realitatea... psihologic vorbind, un om agresat fizic si verbal in copilarie este cel care mai tarziu ii va agresa la randul lui pe altii in acelasi mod (un fel de payback pentru nedreptatile care i s-au facut)... va fi un om dificil, si nicidecum nu va fi iubit de toata lumea...

notorious
02 Nov 2004, 10:33
prea suna a 'stirile de la ora 5', cherryblossom...

tocmai asta e ideea: filmul nu are finete, eleganta, gratie... chiar daca subiectul e (destul de) generos.

Floydman
03 Nov 2004, 23:25
slab...dezlanat...fara punct de vedere pe problema...fara problema in sine...promiscuitate...dorinta de a shoca fara scop...nimic legat...nimic cinematografic. poate doar interesanta constructie a povestii in poveste...un film slab

lynx
05 Nov 2004, 16:11
Hai, Floydman, cum poti spune ca e un film slab? Ca e promiscuitate, sunt de acord, de asta e si semnat Almodovar, dar nu poti sa negi performantele artistice ale filmului.

Mala Portugal
07 Nov 2004, 22:49
realizata cu un sadism si un umor negru bunuel-ian (almondovar este nu intampaltor, cel mai aclamat regizor spaniol dupa unuel)...


Calificativul de "cel mai aclamat regizor spaniol dupa Bunuel" i-a fost lipit pe tricou si lui Carlos Saura - regizorul favorit al lui Bunuel ;)

notorious
10 Nov 2004, 10:13
remarca asta am citit-o la trivia, pe imdb, pe pagina lui pedro almodovar. n-am vazut nici un film de carlos saura...

notorious
10 Nov 2004, 10:14
sau poate era 'PROBABLY the best director after luis bunuel'... :w00t: :P

Mala Portugal
10 Nov 2004, 10:58
Si eu tot pe imdb am citit-o :P

Floydman
12 Nov 2004, 00:07
filmul e lipsit de logos...nu spune nimic...nici ganduri nici senzatii nici imagini nu transmite...e o poveste seaca chiar daca firul ei nu e simplu. la un film de autor te astepti la altceva. singura chestie cu care raman de la acest film este chicoteala infundata de puberi tampiti a unei jumatati de sala (nu stiu daca juma de sala dar erau cativa) la vederea a doi tipi care si-o trag in cur.

notorious
12 Nov 2004, 22:15
hmmm... eu l-am vazut la 'studio' acum vreo luna. nici urma de chicoteli, ba chiar puberii in cauza au spus la iesirea din sala ca este rafinat!...

uite, cinematografele din bucuresti imi plac la nebunie.

Floydman
16 Nov 2004, 10:29
by the way....cinema studio, unde si eu am vazut mala education, sala candva in elita cinema-urilor din bucuresti, arata groaznic. si e pe magheru nu in ferentari! shiish! e o atmosfera atat de imbacsita acolo. eu nu as mai proiecta acolo decat ultimul film al lui sergiu. non stop. pana la renovarea salii.
e pacat ca o sala ultramoderna ca union sa fie inchinata doar proiectiilor cinematecii...mare pacat. e jenant ca o asemenea sala sa aiba 4-5 spectatori pe proiectie si filmele noi sa fie vizionate in sali ca studio. dar in fine...stiu ca e diferenta de ...proprietari....ca cinemateca e cinemateca....in fine...just for the sake of the ideea

notorious
16 Nov 2004, 22:01
si e pe magheru nu in ferentari! shiish!

i totally disagree... 'studio' este printre cinematografe;e mele preferate din bucuresti. daca 'studio' arata jalnic, ce mai zici de 'bucuresti' ?

lynx
19 Nov 2004, 16:25
Ce mai lauda Mihai Chirilov La Mala Educacion! :)

Bogie
11 Jan 2005, 16:13
Mie nu mi-a placut filmul...iarasi istorii cu poponari, drogati....m-am cam saturat...devine previzibil Almodovar asta...

illotempore2002
04 May 2009, 16:11
Votati filmul preferat. Le-am ales pe cele mai sonore. Nu vreau sa pun in poll toata filmografia lui asa ca nu astept sugestii referitoare la ce filme ar fi trebuit sa mai adaug.

Almodovar e un Iconoclast. Mai mult, e esentza de iconoclasm. Atat de iconoclast ca nu indrazneste nimeni sa-l emuleze, cu exceptia compatriotului rival, Bigas luna.

E iconoclast pt nu are pic de pudoare, este indragostit lulea de personajele lui si ne fortzeaza si pe noi sa o facem. Pt ca nu s-a sfiit sa ne arate toate ungherele sufeletelor homosexualilor, prostituatelor, travestitilor si ale marginalilor. Nu s-a sfiit, ba chiar a fost cam nesimtit, sa implice Biserica in toata treaba asta atat de delicata a sexualitatii "deviante".

Marca a telenovelismului de arta (hm, imi place propriul meu oximoron), senzorial, colorat, pervers dar extrem de sincer.

corinka
04 May 2009, 16:14
Pedro Almodovar Iconoclast??? :-/ De Ce?!

illotempore2002
04 May 2009, 16:19
hai mah Corinka, ce naiba pui intrebarea asta X(

raspunde-ti singura

illotempore2002
04 May 2009, 16:22
Ii cer ajutorul lui Stefan, daca mai exista topicuri pe tema filmelor lui Almodovar, sa le alipim aici, sa avem ceva mai inchegat.

Judex
04 May 2009, 16:29
Am votat Carne tremula din motive foarte personale.

corinka
04 May 2009, 17:24
hai mah Corinka, ce naiba pui intrebarea asta X(

raspunde-ti singura

Nu stiu sa raspund, pentru ca pe mine nici nu m-a socat, nici nu m-a scandalizat Almodovar. Inca n-am votat, pentru ca sunt cateva filme pe care nu i le-am vazut, dar din ce am vazut pana acum as alege Hable con ella. Iconoclast sau nu, per ansamblu, Almodovar are un vot favorabil din partea mea. :)

illotempore2002
04 May 2009, 17:30
Astazi poate nu e chiar cel mai iconoclast dintre iconoclasti. Nu e un Dogma 95. Insa chiar si asa, nu mai abordeaza nimeni tematicile pe care le abordeaza el. Nu exista alt regizor "dedicat" acestei zone - relatii aparte intre niste persoane pt care sexualitatea (de o orientare sau alta) sa fie emblematica.
Matador e facut in '86 si sunt convinsa ca pentru vremurile acelea a cam cazut greu la stomac. Si azi iti cade greu la stomac un Mala Educacion, filmul a fost extraordinar de controversat, s-a ajuns pana la Vatican cu el :D

illotempore2002
05 May 2009, 21:36
as muta topicul asta la topicul dedicat lui Almodovar, if possible....poate mai suscita discutii.
Stefan ce parere ai?

Pauline Kael
05 May 2009, 21:37
Mie nu mi-a placut filmul...iarasi istorii cu poponari, drogati....m-am cam saturat...devine previzibil Almodovar asta...
...dap,Almodovar nu mai e ce-a fost odat'.

Dragomara
08 May 2009, 19:32
îmi pare rău că nu le-am putut vota aproape pe toate, mă rog, mai puţin Volver, el fiind ultimul-n inima mea.

no, am votat doar cu Hable con ella.

Pedro Almodovar este unul dintre regizorii mei preferaţi. în afară de conţinutul, nebunia, pasiunea, fantasticul filmelor lui în balanţă a atârnat foarte mult faptul că el e spaniol. mor după Spania. :">

Dragomara
09 May 2009, 10:47
revăzut azi-noapte Carne trémula, însă tot mai mult îmi place Hable con ella, foarte mult mi-a plăcut şi La flor de mi secreto (1995).
partea bună a fost descoperirea faptului că am început să-l plac pe Javier Bardem şi ca bărbat, :"> nu ştiu ce-am avut cu el până acum, adică l-am apreciat ca actor, i-am iubit vocea, dar nu mi-a plăcut ever fizic, aseară l-am studiat mai bine, unde am stat mai aproape de TV şi din cauza subtitrării aiurea a tb să fiu foarte atentă la ce spunea - tipul chiar e bărbat bine, mă rog şi rolul mai mult fizic e vinovat de noua mea optică. :P

Dragomara
09 May 2009, 13:20
Coloana sonoră a “Mujeres al borde de un ataque de nervios” (1988) – Pedro Almodóvar

“Soy Infeliz” - Lola Beltran
http://www.youtube.com/watch?v=NhXmFmwr6-s&feature=related

“Puro teatro” – La Lupe
http://www.youtube.com/watch?v=PE6YBdqC5So

Capriccio Espagnol Rimsky-Korsakov Delaware County Youth Orchestra
http://www.youtube.com/watch?v=RRaYzSnGGUU

Versurile

Lola Beltran - „Soy Infeliz”

Soy infeliz porque se que no me quieres para que mas insistir
Vive feliz mi bien, si el amor que tu me diste para siempre he de sentir
Soy infeliz si porque tu no me quieres, piensas que yo he de morir
Que me sirvan otro trago cantinero yo los pago
Pa' calmar este sufrir
Vive feliz en tu mundo de ilusiones
No pienses mas en tu amor y tus traiciones
Soy infeliz si porque tu no me quieres, piensas que yo he de morir
Que me sirvan cuatro tragos cantinero yo los pago
Pa' calmar este sufrir
Vive feliz en tu mundo de ilusiones
No pienses mas en tu amor y tus traiciones
Soy infeliz si porque tu no me quieres, piensas que yo he de morir
Que me sirvan cuatro tragos cantinero yo los pago
Pa' calmar este sufrir

La Lupe – “Puro teatro”

Igual que en un escenario
Finges tu dolor barato
Tu drama no es necesario
Ya conozco ese teatro
Mintiendo que bien te queda el papel
Despues de todo parece
Que es tu forma de ser
Yo confiaba ciegamente
En la fiebre de tus besos
Mentiste serenamente
Y el telon cayo por eso
Teatro...
lo tuyo es puro teatro
falsedad bien ensayada
estudiado simulacro
Fue tu mejor actuacion
Destrozar mi corazon
y hoy que me lloras de veras
Recuerdo tu simulacro
Perdona que no te crea
me parece que es teatro
y acuerdate que segun tu punta de vista yo soy la mala!
Ay!!
Teatro...
lo tuyo es puro teatro
falsedad bien ensayada
estudiado simulacro
Fue tu mejor actuacion
Destrozar mi corazon
y hoy que me lloras de veras
Recuerdo tu simulacro
Perdona que no te crea
me parece que es teatro
Perdona que no te crea
Lo tuyo es puro...
Teatrooooo.

Capriccio Espagnol From Wikipedia, the free encyclopedia

Capriccio Espagnol, Op. 34, is the common Western title for an orchestral work based on Spanish melodies and written by Nikolai Rimsky-Korsakov in 1887.

Originally intended for a soloviolin against an orchestra, Rimsky-Korsakov later decided that a purely orchestral work would do better justice to the lively melodies. The Russian title is Каприччио на испанские темы (literally, Capriccio on Spanish Themes).
The Capriccio consists of five movements and is scored for 2 flutes, piccolo, 2 oboes (one doubling English horn), 2 clarinets, 2 bassoons, 4 horns, 2 trumpets, 3 trombones, tuba, timpani, percussion, harp and strings.[1]

The work has five movements.

1. The first movement, Alborada, is a festive and exciting dance, typical from traditional asturian music to celebrate the rising of the sun.
2. The second movement, Variazioni, begins with a melody in the horn section. Variations of this melody are then repeated by other instruments and sections of the orchestra.
3. The third movement, Alborada, presents the same asturian dance as the first movement. The two movements are nearly identical, in fact, except that this movement has a different instrumentation and key.
4. The fourth movement, Scena e canto gitano ("Scene and gypsy song") opens with five cadenzas — first by the horns and trumpets, then solo violin, flute, clarinet, and harp — played over rolls on various percussion instruments. It is then followed by a dance in triple time leading attacca into the final movement.
5. The fifth and final movement, Fandango asturiano, is also an energetic dance from the Asturias region of northern Spain. The piece ends with an even more rousing statement of the Alborada theme.

A complete performance of the Capriccio takes around 16 minutes.

Characteristics

The piece is often lauded for its orchestration, which features a large percussion section and many special techniques and articulations, such as in the fourth movement when the violinists, violists, and cellists are asked to imitate guitars (the violin and viola parts are marked "quasi guitara"). Despite the critical praise, Rimsky-Korsakov was annoyed that the other aspects of the piece were being ignored. In his autobiography, he wrote:
The opinion formed by both critics and the public, that the Capriccio is a magnificently orchestrated piece — is wrong. The Capriccio is a brilliant composition for the orchestra. The change of timbres, the felicitous choice of melodic designs and figuration patterns, exactly suiting each kind of instrument, brief virtuoso cadenzas for instruments solo, the rhythm of the percussion instruments, etc., constitute here the very essence of the composition and not its garb or orchestration. The Spanish themes, of dance character, furnished me with rich material for putting in use multiform orchestral effects. All in all, the Capriccio is undoubtedly a purely external piece, but vividly brilliant for all that. I was a little less successful in its third section (Alborada, in B-flat major), where the brasses somewhat drown the melodic designs of the woodwinds; but this is very easy to remedy, if the conductor will pay attention to it and moderate the indications of the shades of force in the brass instruments by replacing the fortissimo by a simple forte.

Use in Film
 A recording by Philharmonia Slavonica featured in the film "Brokeback Mountain" (2006).

References
1. ^ "Capriccio Espagnol, Op. 34". Luck's Music Library.
 "Nikolay Andreyevich Rimsky-Korsakov: Works; orchestral," http://www.grovemusic.com (available by subscription only), viewed 2007-02-28.
 Laki, Peter. Cleveland Orchestra program notes for performances on January 28 and 29, 2005.