PDA

View Full Version : Michael Haneke


Pauline Kael
13 Apr 2009, 20:51
Sa discutam despre Herr Haneke ,fiecare film cu bune ,cu rele,si votati...

Pauline Kael
13 Apr 2009, 20:56
De retinut:http://agenda.liternet.ro/articol/2794/Alex-Leo-Serban/FunnyHaneke.html

razi
13 Apr 2009, 20:58
n-am vazut prea multe dar cache si funny games mi-au placut la nebunie, astept sa vad benny's video, omu le are si inca bine de tot, pianista nu m-a impresionat prea tare din nici un punct de vedere

Pauline Kael
13 Apr 2009, 20:58
Am votat" Funny Games" ,mi se pare cel mai inteligent ,desi "La pianiste" reuseste sa ma izbeasca ,sa ma pocneasca mai mult in subconstient, iar"Cache" mi se pare oarecum monoton.Comentarii?

Pauline Kael
13 Apr 2009, 21:00
n-am vazut prea multe dar cache si funny games mi-au placut la nebunie, astept sa vad benny's video, omu le are si inca bine de tot, pianista nu m-a impresionat prea tare din nici un punct de vedere
Nu te-a socat cu nimic pianizda?

razi
13 Apr 2009, 21:03
nu-i vorba de socat dar nu m-a impresionat, tocmai trecusem prin o relatie de genu si asteptam sa vad ceva altceva, nu stiu o fi fost contextu de vina, dar nu m-a atins cu nimic

bre
14 Apr 2009, 08:37
pe mine m-a atins bine de tot pianista si pe moment m-a dezgustat (dar nu in sensul ca ar fi fost filmul prost). acum ma gandesc ca poate era de vina starea mea (cred ca pana la urma starea e elementul cheie cand apreciezi ceva), asa ca ma bate gandul sa-l revad. macar de dragul paulinei.

Pauline Kael
14 Apr 2009, 14:00
@Razi,scumpule, credeam ca numai eu am avut relatii "de genu' ",extreme asa.Ar fi misto sa ne povestim pe un topic experientele,pe toata lumea intereseaza amanuntele scabroase din viata,sufletul altora.Imposibil sa nu te fi impresionat:
1.muzica(de calitate,contrastanta cu imaginile porno pe bune),teoria muzicala destul de interesanta avizatilor;
2.nebunia ei,( repulsia privitorului se transforma intr-o mila trista);
3.felul in care tipul a ales s-o uite,s-o stearga din memorie(violent si imatur).
@ Bre,eu as face orice de dragul tau.Nu mi se pare ca e cel mai bun film al lui Haneke,dar indiferent n-are cum sa te lase,e sinistru.

Cel mai mult mi-a ramas in cap Funny games".M-a facut curioasa sa vad varianta austriaca a aceluiasi Michael Haneke ,din 1997.Desi seamana foarte mult,sunt curioasa sa vad si alte nuante... Unii zic ca aia europeana e mai buna.
Mi-a placut Naomi Watts,Tim Roth din pacate nu a avut mult de oferit,dar a dat mai mult decat se putea,pustiul mi s-a parut cam fara zvac,dar ma rog ,probabil se cauta o figura nevinovata...
Mi s-a parut un film din acelea pe care nu le uiti in niciun caz a doua zi,si nici peste un an! Cei doi psihopati gay cum le zice Pit sunt f bine alesi,unul e antipatic doar cand zambeste(Pitt) iar celalat e de o neputinta alunecoasa si repulsiva,pare cel dominat.
De la filmul asta nu ma mai pot uita la Formula 1 .

Filmul realist,spre un naturalism feroce: sa ne amintim scenele foarte reale,de parca am fi fost in locul personajelor,atunci cand au ramas singuri dupa uciderea(subiect tabu,dar tratat paradoxal cu delicatete) fiului,cum incercau in acea zapaceala ,cat de nepregatiti erau,sa usuce mobilul cu phoenul ,sa alerge in disperare inutila pe langa casa...linistea noptii,cadrele prelungite de parca noi,spectatorii am fi filmat totul.

Mesaje subliminale,shocking,regizorul nu se joaca,nu manipuleaza mintile noastre,ne prezinta doar o realitate cruda,perfect incadrabila in real,ceea ce e izbitor la aceste filme,este coespondenta de nedorit cu realitatea.
Ni s-au prezentat in direct stirile de la ora 5.Aceasta e realitatea.Si cand te gandesti cat de scarbita am fost la " Labirintul lui Pan".Dar aia e alta poveste,si nici macar.

Originally Posted by morphego:
E foarte "lucrat", pare fortat, si nu doar pe alocuri ... actorii sunt ok, dar incearca prea mult si cad in stereotipie ... unele fragmente sunt destul de neverosimile spre ridicole ... eu unul nu am fost convins nicio clipa de situatia respectiva, si nici n-am simtit vreo urma de compatimire pentru personajele victime ... nu mi-au placut nici tortionarii, Michael Pitt in special ... un plus poate pentru sfarsitul "neamerican"

Interesant punct de vedere,eu am laudat mai sus filmul,dar...
cam bate la ochi.In prima parte suntem vag amuzati si plictisiti de insistenta cu care se incearca sa se convinga ca urmeaza ceva rau.Aparent insa,totul decurge prea normal.De ce familia care va fi hartuita n-are nici o tresarire,tipii bizari sunt imbracati in alb,ca niste doctori-ingeri ai mortii si poarta amandoi manusi albe,chirurgicale.Sunt excesiv de politicosi ,pana la lacrimi..
Dar,pe de alta parte situatia e perfect plauzibila si verosimila,se poate intampla....Asta e si frumusetea filmului,ca iti pui o gramada de intrebari
De la Cache,m-asteptam la mult mai mult(probabil sentimentul ala persistent de groaza si de retragere in sine de la "Funny Games"),dar in afar de scena sinuciderii,in stilul ala care incepe sa ma plictiseasca prin violenta asta socanta ,europeana,nu mi s-a parut mare lucru,ba chiar usor ridicol filmul.Treburi din copilarie(iar freudenisme,ca doar "omul e rezultatul tuturor traumelor din copilarie),razbunare,mister.

"La Pianiste"
N-am putut sa nu fac o paralela cu ..."The Piano" revazut si ala recent,singurele puncte in comun erau expresivitatea de gheata a fetei protagonistelor(Isabelle si Holly,amandoua excelente cantarete la pian,antrenate de mici),felul in care vorbeau atat de nuantat cu ochii,muzica,mainile,suferinta interioara,cumplita la Erika(Pianista), dar izbavita printr-o dragoste normala(nu maladiva) la Ada(Pianul).
Cartea Elfriedei Jellinek se pare ca ar fi mult mai socanta.Se pare ca mama din film a fost insipirata de mama autoarei,scriitoarea avea astfel de mama posesiva,nevrotica, era pe undeva o scuza ca fiica ei sa devieze cumva.
In paranteza fie spus,am o stfel de mama posesiva,manipulatoare,egoista,geloasa,etc.E al naibii de greu sa mai ramai intreg ...
Acum ramane faza cu moralismul: sexologii spun ca de fapt nu exista perversiuni sexuale ,cu conditia ca acestea sa fie facute in deplin acord de parteneri,sa le provoace placerea,etc.
Si de altfel sado-maso-voyerismul Erikai nu ,mi s-a parut atat de extravagant, (poate doar faza automutilarii,adica sa stalcesti ce ai mai pretios ca femeie,da,e total aiurea)dar contrasta puternic cu imaginea ei de profa "nazzi", austriaca dura si era si ipocrita(faza cu elevul surprins la standul XXX).(Bre,remember Messalina si pasiunea ei pt bondage? Era si aia ciudata,dar echilibrata in real life).
Intre iubirea pt Schumann si Schubert,preferintele ei sexuale insa par augmentatizate de comportamentul ei "in real life",e cruda,diabolica(faza cu mutilarea mainilor unei eleve),prefacuta,inconstanta,lasa,etc.
Insa dragostea pt tanarul arogant o face sa-si piarda si farama de echilibru,de instinct de conservare,iar tipul mi se pare mult mai abject decat ea.

razi
14 Apr 2009, 16:29
pai da se poate, deobicei se face pe bloguri dar putem sa face aici un fel de blog comun in care sa ne povestim pana la ultimul detaliu.

tot raman la ideea mea nu m-a impresionat, nu am zis ca nu-l apreciez, e bine facut, asta da, dar nu a miscat ceva in mine, nu am simtit mila pentru ea, nu am simtit nimic nici macar repulsie, m-am uitat "ca camera" lu mungiu si atat

astept sa vad si eu funny gamesu lui asta american, ca eu l-am vazut pe ala vechi si revin cu comentarii.

Pauline Kael
14 Apr 2009, 16:43
pai da se poate, deobicei se face pe bloguri dar putem sa face aici un fel de blog comun in care sa ne povestim pana la ultimul detaliu.

.
Promiti ca esti sincer si ca ultimul detaliu ala e cel mai intim? Ar fi interesant...facem un thread?
Eu n-am vazut "Funny Games" austriac.Cum ti s-a parut?

razi
14 Apr 2009, 19:59
pai mie ala mi-a placut enorm, dar am vazut acum (recunosc nu tot doar m-am uitat prin el) funny games u.s. si am vazut ca e identic. De la replici, costume, cadre la tot. Mai putin actorii si limba.

cat punctu unu: haidem

Pauline Kael
14 Apr 2009, 20:47
Am vazut cine cu ce a votat,si am citit cronicile la "Cache",mie mi s-a parut un film conformist,chestia cu"misterul" e atat de fragila,iar corectitudinea politica despre rasism, dezumanizare,nu stiu ,mi se pare un film bun si atat,dar nu rascolitor.Sunt lipsita de subtilitati din astea cinematografice,fineturi induse prin deductii speculative,zau.Poate ca l-au premiat atat pe Haneke pt toate filmele de succes,asta(Cache-u') a fost un pretext.
Cum nimeni nu mai scrie aici din motive diferite,Razi dear,cum ti se pare "Cache"?

La treaba aia,mie mi-e rusine,tie ti-e rusine,asadar,eu sa incep?:-):p

illotempore2002
29 Apr 2009, 08:53
Am vazut doua filme si jumatate de Haneke. Pianista, Funny Games si jumate din Les temps du loup.

Cel mai complex mi se pare pianista si cel mai serios realizat. Personajul central e unul foarte interesant, iar Isabelle Hupert e foarte potrivita in rol, ca fizionomie: e slaba, astenica, nevrotica, si are priviri de nimfomana bolnava. Cartea Elfriedei Jelinek m-a lasat total rece, e redundanta si enervanta, nu stiu, are dozajele gresite, am abandonat-o dupa prima jumatate pt ca se repeta ca naiba. Personajul matern este odios realizat in carte, dar mai superficial in film, adica pe pelicula nu reuseste sa te enerveze la fel de tare ca in carte, si cred ca e important sa te calce pe nervi ca sa poti da circumstante atenuante pianistei.

Funny Games e exact genul de film pe care nu=l agreez: abunda de agresivitate, de terorism psihologic, genul de film in care nu vad nici o frumusete. Dimensiunea estetica este zero insa dimensiunea abuzarii psihicului tau e 10 (pe o scala de la 0 la 10). Nu am sa pot intelege niciodata filmele sufocate de violenta, criminalitate, disperare si uratzenie. Pt mine filmele astea sunt ZERO.

Les tems du loup l-am abandonat pe la jumate, nu mai stiu de ce nu mi-a placut, parca batea apa in piua foarte mult.

Overall, Haneke nu e un regizor pe gustul meu, exceptie facand Pianista care mi-a placut mult.

angelodellacitta
03 May 2009, 11:18
6/10 Der Siebente Kontinent (1989)
10/10 Benny's Video (1992)
6/10 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)
10/10 Funny Games (1997)
9/10 Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000)
9/10 La pianiste (2002)
6/10 Le temps du loup (2003)
10/10 Caché (2005)
8/10 Funny Games (2008)

Pauline Kael
03 May 2009, 12:39
6/10 Der Siebente Kontinent (1989)
10/10 Benny's Video (1992)
6/10 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)
10/10 Funny Games (1997)
9/10 Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000)
9/10 La pianiste (2002)
6/10 Le temps du loup (2003)
10/10 Caché (2005)
8/10 Funny Games (2008)
Angelo,da-ne niste detalii,de ce ai pus notele alea? Eu te cred pe cuvant,dar as fi si mai impresionata sa ne oferi niste detalii,f f f utile,n-are rost sa fii discret,lumineaza-ne:)
De obicei sunt cam curioasa,cine e in statuia ecvestra din avatarul tau?Grazie.
http://www.sitestory.dk/rejser/venedig2004/fotodoc/25e.htm
(daca esti pasionat de sculptura putem vb la cafenea,dau un espresso)

illotempore2002
26 May 2009, 18:46
propun sa speculam umpic pe seama noului si premiatului Haneke.
ce asteptari aveti de la ultimul lui film?
prin prisma filmelor pe care le-ati vazut din filmografia lui, ce anume tipare, motive recurente, obsesii, inclinatii va asteptati sa recunoasteti in noul sau film?

Eu de exemplu, nu am nici cea mai vaga idee despre ce este palm d'or-ul sau, nu am citit nici o cronica pe tema asta, insa ma astept sa descopar urmatoarele:

- niste personalitati bizare, cu ciudatenii care isi au originile in copilarie/familie
- cruzime
- un personaj sufera ingrozitor fara sa fie foarte explicit de ce
- un final negativ

Cinemania
26 May 2009, 19:31
- niste personalitati bizare, cu ciudatenii care isi au originile in copilarie/familie
- cruzime
- un personaj sufera ingrozitor fara sa fie foarte explicit de ce
- un final negativ

:D

suna a Haneke desigur

tot ce ai amintit tu mai sus ma astept sa fie prezentat cat mai detaliat

Ambra Blu
18 Jun 2009, 16:20
Benny's Video, faza cu porcul si apoi crima, vazuta prin video monitor.
Funny Games, telecomanda, clar.

Cinemania
18 Jun 2009, 17:04
zici de faza aia in care Peter e impuscat, dupa care vine Paul, ia telecomanda si bam...stati asa putzoilor care vreti happy-end-uri ca nu asa se face ?

Ambra Blu
18 Jun 2009, 17:09
da, aia in care haneke a pus degetu acolo unde trebe, la timpla.
asta cu facut sireturi din firul narativ e obsesie veche de filmmaker, dar faptul ca el a si zis sa o ilustreze fidel, cu un gimmick, mi-a demonstrat ca are spirit de initiativa. plus ca a functionat f bine ca statement: e filmul meu, ca regizor ma joc cum vrea pula mea cu durata si cu asteptarile voastre, e o conventie pe care fiecare o interpreteaza cum vrea

nu e nici pe departe auctorele meu favorit, dar e, cu siguranta, unul din aia pe care ii urmaresc serios, fara sa simt nevoia sa ii revad, bien sur

corinka
27 Aug 2010, 11:08
Nu am votat inca, pentru ca nu le-am vazut pe toate. Haneke ma incita.
Nu am vazut La Pianiste, am citit doar cartea, dar, din ce am auzit despre film, mi-e teama ca o sa ma dezguste oarecum, in felul in care spunea si PK.
Funny Games inca astept sa il vad in varianta originala, sper sa il difuzeze intr-una din saptamanile urmatoare pe Cinemax. Am vazut varianta noua acum cateva luni si nu m-a lasat indiferenta. Scena cu telecomanda este antologica.
Totusi, intre filmele enumerate in sondaj nu am regasit unul care efectiv m-a zdruncinat, chiar daca nu abunda de violenta "in sensul clasic" al termenului si ma refer aici la Al saptelea continent.
Personajele lui Haneke ma intriga. Pe de o parte ma enerveaza, pe de alta parte simt un pic de compasiune pentru ele, ma irita si ma atrag in acelasi timp. Ma socheaza, dar incerc sa le inteleg. Orice as simti, insa, nu le pot judeca. Cel putin in primele filme, [Al saptelea continent/I] sau [I]Videoul lui Benny, iti prezinta niste nevrozati despre care nici nu mai stii ce sa crezi sau ce sa iti vina sa faci? Sa ii iei la palme sau sa le iei apararea?

zeno.marin
12 Nov 2012, 22:26
Sa fac si eu un comentariu inteligent: "Nu poa' si Haineken asta sa faca un film cap coada sa priceapa omu ceva?..."

Probabil ca ar putea, dar atunci mai mult ca sigur si-ar renega propria creatie, pentru ca filmele sale au ceva in comun pestele in a carui coada se si termina. Daca exista un inceput, atunci sfarsitul are loc undeva mult in afara filmului si mult in afara intelegerii oricui incearca sa desluseasca ceva ce nu a fost menit sa fie inteles. Senzatia anticipabila, si cam singura la Haneke, e ca oricat de mult vei manca, tot vei pleca flamand de la masa.

Caci totul frizeaza abstractul, prin fragmente si detalii, cioburi si franturi intelectual solicitante, transpuse in cadre care se opresc cu sacadare enervanta. Si nu oricum, ci intr-o anarhie morbida si matematic pe cat de riguroasa pe atat de implacabila. Totul poarta amprenta unei recurente metodice, de la simplitatea chinuitor de detaliata a imaginilor cotidiene, la analogiile cu desertaciunea vietii.

[Der Siebente Kontinent (1989)]