Bogie
07 Jan 2009, 11:55
Filmul uziteaza de o trama deloc noua: frecventarea unei familii aristocratice de catre un tanar sarac, pictor in devenire; tema principala este insa actiunea religiei asupra personajelor, sentimentele de vinovatie induse.
Charles Ryder petrece o vara de vis la castelul Brideshead al prietenului sau, lordul Sebastian Flyte (sodomit si alcoolic), intr-un paradis pagan din care religia (si oprimarile ei) a fost izgonita: vinuri bogate, natura luxurianta, o prietenie deschisa, barbateasca (mergand aproape pana la homosexualism) cu gazda sa, o iubire timida pentru Julia, sora lordului. Aparitia lady-ei Marchmain reteaza basmul, credinta rigida profesata cu ardoare de aceasta ingheata pornirile copiilor ei. Urmeaza o perioada la Venetia in care inconturnabilul se petrece: Sebastian pricepe ca Charles este atras de sora sa si pune capat prieteniei cu acesta, refugiindu-se mai abitir in bautura.
Cum spuneam, religia este omniprezenta, actionand pernicios asupra persoanelor indragite de Charles, rapindu-i rand pe rand de langa el: Sebastian isi distruge viata incercand sa scape prin bautura de "pacatul" de a fi homosexual, Julia refuza in cele din urma o relatie "in pacat", tatal lor reneaga pe patul de moarte o viata traita fara Dumnezeu.
Puncte slabe: mi-as fi dorit o tensiune erotica mai mare intre cei trei tineri in vara petrecuta la Brideshead; religia este prea caricaturizata, ateul Charles este aratat ca singura minte lucida; mici locuri comune in relatia cu Julia. La puncte bune as mentiona usurimea (si eleganta) cu care s-a trecut peste niste aspecte neinteresante: sunt necesare 2-3 scene cu sotia lui Charles pentru definirea ei, despartirea lor este omisa etc.
Autorul despre cartea sa:
"It was a bleak period of present privation and threatening disaster — the period of soya beans and Basic English — and in consequence the book is infused with a kind of gluttony, for food and wine, for the splendours of the recent past, and for rhetorical and ornamental language which now, with a full stomach, I find distasteful."...dar in film astea dau bine, adauga un rafinament binevenit.
Charles Ryder petrece o vara de vis la castelul Brideshead al prietenului sau, lordul Sebastian Flyte (sodomit si alcoolic), intr-un paradis pagan din care religia (si oprimarile ei) a fost izgonita: vinuri bogate, natura luxurianta, o prietenie deschisa, barbateasca (mergand aproape pana la homosexualism) cu gazda sa, o iubire timida pentru Julia, sora lordului. Aparitia lady-ei Marchmain reteaza basmul, credinta rigida profesata cu ardoare de aceasta ingheata pornirile copiilor ei. Urmeaza o perioada la Venetia in care inconturnabilul se petrece: Sebastian pricepe ca Charles este atras de sora sa si pune capat prieteniei cu acesta, refugiindu-se mai abitir in bautura.
Cum spuneam, religia este omniprezenta, actionand pernicios asupra persoanelor indragite de Charles, rapindu-i rand pe rand de langa el: Sebastian isi distruge viata incercand sa scape prin bautura de "pacatul" de a fi homosexual, Julia refuza in cele din urma o relatie "in pacat", tatal lor reneaga pe patul de moarte o viata traita fara Dumnezeu.
Puncte slabe: mi-as fi dorit o tensiune erotica mai mare intre cei trei tineri in vara petrecuta la Brideshead; religia este prea caricaturizata, ateul Charles este aratat ca singura minte lucida; mici locuri comune in relatia cu Julia. La puncte bune as mentiona usurimea (si eleganta) cu care s-a trecut peste niste aspecte neinteresante: sunt necesare 2-3 scene cu sotia lui Charles pentru definirea ei, despartirea lor este omisa etc.
Autorul despre cartea sa:
"It was a bleak period of present privation and threatening disaster — the period of soya beans and Basic English — and in consequence the book is infused with a kind of gluttony, for food and wine, for the splendours of the recent past, and for rhetorical and ornamental language which now, with a full stomach, I find distasteful."...dar in film astea dau bine, adauga un rafinament binevenit.