PDA

View Full Version : "Max Payne"


Pitbull
14 Oct 2008, 16:51
"Max Payne" - Struþocãmilã de blockbuster cu film de conþinut
Calitãþi ºi defecte, în genere compensatorii

Un cadru din primul sfert de orã al filmului (în staþia de metrou, Max vãzut din spate, mergând înainte spre trei personaje dubioase) îi marcheazã provenienþa de third-person 3D shooter VG - dar în continuare avem surpriza de a constata cã nu e nicidecum un blockbuster nãzbâtios ca atâtea alte adaptãri de jocuri video, benzi desenate, sau nici mãcar, ci o încercare de a reformula povestea mai mult pe axa conþinutului decât a acþiunii, inclusiv pe tema motivului faustic, amintind în primul rând de "Angel Heart" - la care face trimitere motivul ninsorii declarat false, mai ales într-un alt cadru-marcã din segmentul introductiv. Iese un fel de struþocãmilã doldora de calitãþi ºi defecte, în genere compensatorii. Partea proastã stã eminamente în poveste - schematicã, previzibilã, cu veleitãþi de originalitate forþatã. Partea bunã vine de la regia lui John Moore, surprinzãtor de precisã ºi expresivã (în comparaþie cu futilele remake-uri dupã "Flight of the Phoenix", 2004, ºi "The Omen", 2006) pânã la limita când sare calul, cãzând în ridicol (mai ales în motivul valkiriilor, îngrozitor de prost fãcute: niºte ciori semi-umanoide jumulite, din fum cartonat, cu beculeþe-n chip de ochi - ºi complet inutile: sfârtecã o tanti, zvârl un nenea de la etaj, ºi fâlfâie-n fundalul protagonistului când îl macinã conºtiinþa; da' de rezolvat ceva la nivel dramaturgic, nema). Totuºi, dincolo de toate aceste neîmpliniri epice, filmul are stil ºi atmosferã, ºi imprimã o stare substanþialã de thriller sumbru, în care vulnerabilitãþile sufleteºti transformã eroul invincibil într-un cvasi-antierou. Mark Wahlberg, în rolul titular, e pietros în sens bun - rece, economic, discret-încruntat, în contrast cu durerile interioare (ºi totalmente ºablonarde) care-l animã, completat armonios de Chris "Ludacris" Bridges, în poliþistul Jim Bravura (dracu' sã mã ia dacã pricep ce-or fi vrut cu numele ãsta aiuristic, nepotrivit cu personajul nici direct, nici pe dos, nici la troznealã). Beau Bridges e un negativ stereotip, în schimb Amaury Nolasco reuºeºte sã compunã un accesoriu malefic credibil ºi destul de original - chiar ºi fãrã tatuaje. Pãcat cã Olga Kurylenko e o Nataºã pe cât de sexoasã, pe-atât de rizibilã - noroc cu Mila Kunis, care mai drege cât de cât coada la ibric, în rolul rãzbunãtoarei surori. ªi mai pãcat e cã se fâsâie diabolismul feminin al lui Kate Burton (dar noroc cu secvenþa de dupã genericul final, care promite un sequel vârtos în juru-i - aºa cã nu daþi fuga la budã, cã nici nu ºtiþi ce pierdeþi!)

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
14 octombrie, 2008, h. 17:00-17:35
Bucureºti, România

Pitbull
14 Oct 2008, 19:07
Oho!
Half-Life a fost shooterul meu favorit!
Mamä, ce mândru am fost când m-am prins cä trebuia sä sar în cârca deltacocorului, ca s-ajung la asteroidul cu poarta! Sau când i-am spart cristalele de energie cyborfätului äluia, Nihilant, de la sfârsit...!

vave
14 Oct 2008, 21:03
Nu am vazut filmul dar tin minte ca primul joc pe care l-am instalat pe calculatorul meu a fost Max Payne.Efecte ca-n Matrix,razbunare,conspiratii,grafica beton ,atmosfera de film noir -a fost un super joc. Si Max Payne 2 a fost destul de misto dar parca ceva s-a pierdut .
De dragul jocului promit solemn ca o sa-l trag de pe net si o sa-l vad. La fel am facut si cu Hitman (si aici mi-au placut primel doua parti ale jocului )
Pe cind un film Half Life ???

Max Paine m-am jucat ºi eu. Dar nu am fost în stare sã îl termin pentru cã m-am împotmolit ºi mã tot omorau unii. Am jucat ºi Matrix, dar acolo pe lângã roþile pãtrate când ajungeam într-un punct îmi ieºea din joc. Deci nici pe acesta nu l-am terminat.
Cât despre film nu l-am vãzut. :D [/b]

Cinemania
15 Oct 2008, 07:15
deci sa trag concluzia ca jocul e mai tare decat filmul...? :lol:

E.Floares
15 Oct 2008, 20:07
Pitbull, scuze, dar nu-ti pot citi review-ul acum. Chiar vreau sa fie o surpriza filmul...desi am vazut deja trailerul de vreo 20 de ori si am ascultat Marilyn Manson - If I Was Your Vampire (melodia din trailer) in prostie.
Ma duc sambata la "Max Payne" din cateva motive simple:
1. Mila Kunis...e noua mea obsesie...
2. Pentru ca am jucat ambele jocuri.
3. Pentru efecte: pistoale, sarituri de-ale lui Max Payne, demoni, oras acoperit de o zapada permanenta intr-o noapte care nu se mai sfarseste, etc.
4. Olga Kurylenko...am vazut ca joaca si in Quantum of Solace, arata binisor.
5. Sa zicem si Mark Wahlberg...dar doar ca sunt curios cum il interpreteaza pe "Payne to the Max".

P.S.: Macar Mila Kunis sper sa nu ma dezamageasca...

E.Floares
21 Oct 2008, 23:43
Eh, daca citeam si eu cronica lui Pit inainte sa vad filmul...eu am dat fuga la buda pe la jumatatea creditelor, ca oricum ramasesem singuri in sala, iar proiectionistul se uita la noi cu un gand de genul "nu mai pleaca si astia odata", dovada ca imediat dupa ce am iesit din sala de cinema, proiectionistul a oprit filmul in timpul creditelor. Cinema Pro, marti, 16:30.
P.S. Acum il trag de pe net sa vad finalul ala... :(

BJBlazkowicz
12 Dec 2008, 21:09
L-as fi preferat pe Mat Dillon in rolul principal, ca-i agresiv de brunet si parca si trasaturile duc catre Max Payne.

Cinemania
12 Dec 2008, 21:49
puteau sa bage pe oricine in rolul lui Max...filmul tot la fel de prost si lipsit de inspiratie (culmea!) ar fi fost

BJBlazkowicz
12 Dec 2008, 23:14
M-a luat postarea pe dinainte. Adica abia acum am intrat in miez si detaliul de mai sus a fost prima impresie foarte negativa la adresa filmului, hazarita din minutu' doi sau trei de inceput, da' presimteam ca un comentariu amplu nu o sa aiba virtute.
Un Max Payne sters, faze una mai ca niciuna si o sa am de furca cu vointa daca vreau sa-l vad pana la capat. Nici nu mai au rost impresiile de dupa...ce-o fi si nu s-o povesti.

E.Floares
12 Dec 2008, 23:28
Concluzia este urmatoarea: Max Payne a fost scris de un scenarist debutant, care a fost depasit de subiect si astfel i-a iesit foarte prost. Mark Wahlberg nu a jucat jocul, el a spus: "am inteles personajul din scenariu, nu am mai simtit nevoia sa mai joc si jocul". Mark a citit un scenariu prost facut, a jucat un personaj prost facut, filmul a iesit prost. Imaginea este singura care este fidela jocului si care impresioneaza.

pisicutaro
13 Dec 2008, 18:29
Pai niciun film nu o sa se ridice la inaltimea asteptarilor atata timp cat ai tiparul jocului in minte ai vrea ca filmu sa-l respecte intocmai, iar asa ceva nu cred ca o sa se intample niciodata ! ( uite de exemplu mie nu mi-a placut jocu' l-am jucat doar 2 ore si pot sa spun ca am privit cu alti ochi filmul :P ) oricum nu e unul reusit e de 5 5.5 asa

BJBlazkowicz
13 Dec 2008, 21:16
Pai niciun film nu o sa se ridice la inaltimea asteptarilor atata timp cat ai tiparul jocului in minte ai vrea ca filmu sa-l respecte intocmai, iar asa ceva nu cred ca o sa se intample niciodata ! ( uite de exemplu mie nu mi-a placut jocu' l-am jucat doar 2 ore si pot sa spun ca am privit cu alti ochi filmul :P ) oricum nu e unul reusit e de 5 5.5 asa

Despre joc, same here. Cauzele: perspectiva 3rd person obtura in anumite situatii campul vizual, apoi din dorinte rebele nu am vrut sa folosesc slow motion, ca toti bateau apa-n piua in exces dupa Matrix effects la vremea aia si m-or enervat usile alea idioate ce se inchideau singure, fortandu-ma sa intru in ambuscadele-scriptatele din care nu poti iesi basma curata, logic, decat prin slow motion. Stiu ca multi au apreciat jocul pentru story si atmosfera, dar efectiv partea de combat, care m-a interesat mai mult pe mine, era prea premeditat subjugata incetinitorului.