PDA

View Full Version : Cel mai nouveau dintre nouvellisti


marx
30 Apr 2008, 12:13
mda. e de bon ton sa spui ca esti fan truffaut sau godard, cazi in cool si asta face bine la stima. dar unii kiar sunt admirativi, la propriu si nu la cliseu.
pe langa optiunea votului, ar fi bine sa oferiti si o motivatie, macar de-un cuvant.

Supastar
30 Apr 2008, 14:52
am votat alain resnais pt usoara lui distanta fata de val, pentru ca l'annee derniere a marienbad e printre preferatele mele all-time si pentru ca inca face filme destul de misto.

marx
01 May 2008, 10:39
vot pt Louis Malle: divers, revoltat, jazz :love: , Le souffle au coeur...

Pitbull
01 May 2008, 15:46
Resnais.
Fiindcä «Hiroshima, mon amour» m-a läsat cu ochii-n cizmä, la doispe ani, ca o epifanie cä cinema nu-nseamnä [un anume film pe care ar fi o impietate sä-l mentionez în acelasi topic, necum mesaj, sau paragraf].
Iar doi ani mai târziu, «L'Année derinère Ã* Marienbad" a întärit ideea.
Altfel, naiba stie când as mai fi avut ochii destul de deschisi ca sä-i descopär si pe ceilalti.

gheorghe orban si baba
01 May 2008, 20:19
rohmer, cineva? :hmm:

Proletar
01 May 2008, 20:41
francois truffaut, pentru ca la unele scene din "cele 400 de lovituri" aveam ochii in lacrimi.
pe atunci, habar n-aveam cine l-a regizat.

EgoN
02 May 2008, 17:56
godard pentru a 'a bout de soufle'
rohmer pentru 'ma nuit chez maud'
truffaut pentru 'jules et jim'
resnais pentru 'L'année dernière Ã* Marienbad'

& eustache pentru 'La Maman et la putain'.

illotempore2002
05 May 2008, 21:54
Cred ca ar trebui sa explicam care e cel mai reprezentativ autor pt acest val....adica cine aduce cele mai multe elemente noi, care dintre regizori este emblematic pt aceasta etapa din istoria filmului....sau altfel spus, care regizor iti vine primul in minte cand auzi Nouvelle Vague?

Voi ati raspuns la intrebarea "care e regizorul vostru preferat din new wave si mai ales, cu ce film" adica total pe langa subiect

Il gasesc pe Godard ca fiind cel mai reprezentativ pt noul val. Pentru ca rupe mult mai multe conventii decat ceilalti la un loc, pentru ca este atat de spontan, pt ca inoveaza, pentru ca nu se tine de scenariu ca uneori nici nu are (ca Truffaut, ca americanii, ca tot ce s-a facut pana la ei), pentru ca transcede filmul si da intalnire literaturii, filosofiei, mitologiei, pentru ca e INEFABIL

:D

illotempore2002
05 May 2008, 23:53
godard pentru a 'a bout de soufle'
rohmer pentru 'ma nuit chez maud'
truffaut pentru 'jules et jim'
resnais pentru 'L'année dernière Ã* Marienbad'

& eustache pentru 'La Maman et la putain'.

Egon, stii ca atunci cand spui "A bout de souffle" spui si Truffaut?
Nu e un film godardian prin excelenta.....se simte mana precisa a lui Truffaut, se simte structura in scenariu, scheletul de nezdruncinat al naratiunii...altfel spus, aici e un Godard mult temperat de un Truffaut iubitor de Hollywoodul de Aur....

klein
06 May 2008, 09:35
de-aia e singurul film de la Godard care imi place ;)
am votat cu Truffaut pentru Antoine Doinel, pentru Jean-Pierre Leaud, pentru 'Jules et Jim', pentru 'Le dernier metro', pentru 'Noaptea Americana' si cred ca ar mai fi, dar nu imi vin in minte acum. aaa.. si pentru interviul cu Hitchcock

illotempore2002
07 May 2008, 12:58
daca e sa comparam in termeni de procedee literare, as zice ca atat Godard cat si Truffaut sunt versuri, doar ca Godard e poezie pura iar Truffaut e poem (adica tot poezie dar cu naratiune)

Stiu ca m-am tot repetat cu Godard si cu poezia, are sa-mi sara Marx in cap iar :D dar daca atunci cand vad filme de Godard imi vine sa scriu poezii, ce pot eu sa fac?

Citesc acum o carte pe care mi-am luat-o de la Dublin se numeste Le vouvelle vague et le cinema d'auteur. Promit sa pun aici toate chestiile interesante pe care le voi descoperi despre french new wave (si mai ales despre Godard haha)

marx
07 May 2008, 13:48
Stiu ca m-am tot repetat cu Godard si cu poezia, are sa-mi sara Marx in cap iar :D dar daca atunci cand vad filme de Godard imi vine sa scriu poezii, ce pot eu sa fac?
mda. deja am alergie la godard. mai skimba si tu repertoriul. La litera "G" mai exista Greenaway sau Gilliam.

ps: din fassbinder cand o sa citezi?

illotempore2002
07 May 2008, 13:50
I will, I will....deocamdata am vazut numai Veronica Voss (magnific), mai bag vreo 2 bucati si iti zic vreo doua....

p.s. am si o carte maaaaaaaaaaare, tot de la Dublin, se numeste Fassbinder's Germany .... sic!

:D

illotempore2002
07 May 2008, 13:53
yupeeeeeee, la sondajul tau, draga Marcs, conduce nimeni altul decat.....????

marx
07 May 2008, 14:19
pai cred ca punctul G il ai pe retina daca te extaziezi atat de mult...

Proletar
07 May 2008, 14:20
pai cred ca punctul G il ai pe retina daca te extaziezi atat de mult...

G de la Godard :)

illotempore2002
07 May 2008, 14:21
pai decat sa ma constip (ca unii de pe-aici) mai bine ma extaziez
extazul e ceva bun, frumos, placut, pozitiv.....
de ce ii dai o lumina rea?

illotempore2002
07 May 2008, 14:25
pai cred ca punctul G il ai pe retina daca te extaziezi atat de mult...

G de la Godard :)

Multumesc, Prole!
Nu m-as fi prins singura.....G vine de la Godard?
Cum Dumnezeu?

:lol:

marx
07 May 2008, 14:34
pai decat sa ma constip (ca unii de pe-aici) mai bine ma extaziez
extazul e ceva bun, frumos, placut, pozitiv.....
de ce ii dai o lumina rea?
lumina rea vine de la lumanarea cu care cauti sa ma futi la cap zilnic, pervers si non-senzual cu al tau punct "G" cinefilic. :hmm:

Pitbull
07 May 2008, 14:37
Illo! :x
Te rog foarte important!
De-acum încolo, sä-l futi la cap bisäptämânal, cast si non-frigid!
...Cu al täu punct "H" hemofilic!

illotempore2002
07 May 2008, 14:41
@ marx
ia uite.....ce-ai dragutza, ti-e rau?
Sa stii ca nu pe tine te faceam constipat....adica si tu esti, un pic asa, dar sunt altii ohohooooo....ii stim cu totii....

Hai, gura mica, asta pare sa fie un forum cu potential de liniste, armonie si .... poezia de Godard!

marx
07 May 2008, 14:58
Hai, gura mica, asta pare sa fie un forum cu potential de liniste, armonie si .... poezia de Godard!
mda. iar povesti cu zen-e....

marx
07 May 2008, 15:05
...Cu al täu punct "H" hemofilic!
n-am prea inteles aluzia cu acest punct "H"

illotempore2002
07 May 2008, 15:10
Bai, si cum conduce Godard! Degajat!

:love:

Pitbull
07 May 2008, 15:19
...Cu al täu punct "H" hemofilic!
n-am prea inteles aluzia cu acest punct "H"
Päi dupä Gî nu vine Hî?
Iar de la "cinefilie", mi-a venit direct "hemofilie".
(N-a fost aluzie, a fost sinapsä.)

marx
07 May 2008, 15:34
Päi dupä Gî nu vine Hî?
Iar de la "cinefilie", mi-a venit direct "hemofilie".
(N-a fost aluzie, a fost sinapsä.)
aha, din inertie...

illotempore2002
07 May 2008, 15:36
auzi, max, se poate vora de mai multe ori pe poll-ul asta?
ca vai, de cand am zis ca Godard rules, a crescut drastic cota lui Truffaut.....ia zi, pe cine ai momit sa voteze pt domnul T.?

marx
07 May 2008, 15:46
au mai aparut doua voturi. cred ca Fanny Ardant si Depardieu vor sa te faca sa plangi.... :oops:

illotempore2002
07 May 2008, 15:49
yeak, nu-mi place Ardant deloc....nu mi-a placut de la Aldi la delle nuovole (daca am scris corect, mi-e lene sa verific) i-am mai dat totusi o sansa la Roman du garre al lui Lelouch....mi-e total antipatica, ma respinge....

Si Depardieu doamneeeeee, nu mi-a placut niciodata.....

marx
07 May 2008, 15:53
deci: nu-ti place ultima generatie de actori-fetis ai lui truffaut....

illotempore2002
07 May 2008, 15:56
Fara legatura cu Truffaut....nu-mi plac aia doi.

thequietsurfer
07 May 2008, 16:01
Am votat cu Resnais pentru finetea de care da dovada in "Hiroshima mon amour", seducator cantec despre memorie si uitare.

illotempore2002
07 May 2008, 16:38
Mda, Hiroshima ... e cu totul alta specie filmica, adica ar trebui sa fie Nouvelle Vague si Hiroshima....

illotempore2002
19 May 2008, 15:44
vreau sa mai voteze cineva pt Godard.....cine nu a votat, haidetzi!

adica sa votati daca va place, nu asa aiurea in tramvai!

a votat toata lumea?

:D

Cristi Weed
19 May 2008, 16:08
godard :) ( a bout de soufle ) :> superb !

illotempore2002
19 May 2008, 16:11
HUGE HUGS!

:D

klein
19 May 2008, 16:21
eu zic sa-ti mai faci un cont sau mai multe si sa il votezi pe Godard pana nu mai poate fi ajuns :D
cred ca daca lumea ar vota sincer, intre FT si J-LG, primul ar trebui sa casige detasat. am inteles ca G e poezie, e geniu, e talent si ce mai vrei, dar Truffaut e mult mai agreabil, seamana mai mult a cinema. T spune povesti frumoase, isi iubeste spectatorul si inversul e inevitabil. Godard e rece, pedant, prea elitist chiar snob ceea ce personal ma enerveaza. nu ii contest valoare (ar fi o prostie), doar ca mi se pare firesc ca intr-un meci T-G, T sa aibe mai multe voturi tocmai prin prisma accesibilitatii filmelor lui care ating mai multa lume.

klein
19 May 2008, 16:24
godard :) ( a bout de soufle ) :> superb !
ce spuneam! e superb in mare masura si gratie lui Truffaut care semneaza scenariul.
sa vezi 'Le mepris' si dupa aia mai vedem cu cine votezi.

illotempore2002
19 May 2008, 16:28
klein, doar nu vrei sa ne impui cu tarnacopul sa ne placa mai mult Truffaut! In fond sunt la fel de multi admiratori ai lui Godard cat si ai lui Truffaut! Cred ca diferenta numarului de fani este foarte mica!

Eu nu ma supar pe nimeni caruia ii place Truffaut si nu as duce munca de lamurire cu ei...lasa oamenii sa se exprime liberi...eu am facut apel doar la cei carora le place Godard!

:D

Da?

illotempore2002
19 May 2008, 16:35
eu zic sa-ti mai faci un cont sau mai multe si sa il votezi pe Godard pana nu mai poate fi ajuns :D
cred ca daca lumea ar vota sincer, intre FT si J-LG, primul ar trebui sa casige detasat. am inteles ca G e poezie, e geniu, e talent si ce mai vrei, dar Truffaut e mult mai agreabil, seamana mai mult a cinema. T spune povesti frumoase, isi iubeste spectatorul si inversul e inevitabil. Godard e rece, pedant, prea elitist chiar snob ceea ce personal ma enerveaza. nu ii contest valoare (ar fi o prostie), doar ca mi se pare firesc ca intr-un meci T-G, T sa aibe mai multe voturi tocmai prin prisma accesibilitatii filmelor lui care ating mai multa lume.

Da, inteleg ce vrei sa zici: Truffaut e asa, mai pe intzelesul tuturor, Godard e mai abstract si deci mai greu digerabil!

Ai dreptate, nu te pot contrazice!Later edit: pt Klein

Scenariul lui A bout de souffle nu e semnat de Truffaut....este doar o idee veche a acestuia pe care o abandoneaza.....nici macar nu a scris scenariu de fapt....Godard a luat aceasta idee (o idee poate sa insemne doar un rand, ca exercitiile noastre de la atelierul de scenaristica :D )....

Cristi Weed
19 May 2008, 16:36
Godard reprezinta stilul abstract , poate din cauza asta nu prea va place ! Dar dak ati sta sa intelegeti .... poate ca v-ati schimba opinia !

klein
19 May 2008, 16:37
@illotempore2002
eu am spus ce cred despre meciul asta, nu am impus nimanui sa voteze cu nimeni. si, sincer, chiar suspectez o mare parte din cei care se declara fani Godard de snobism. (nu ma refer la cei care au votat pe acest forum, deci nici la tine, ci asa in general) fiindca nu e un regizor la indemana oricui.

illotempore2002
19 May 2008, 16:39
we dont care about those one....snobii....sunt sigura ca si printre fanii lui truffaut sunt snobi...as porni o discutie despre 400 coups care sincer mi se pare supra-estimat, insa nu e aici locul si sincer mi-e si cam frica :D

Cristi Weed
19 May 2008, 16:41
:-s ok ok , nu am vrut sa para ca am ceva cu cei care nu il plac pe Godard , vroiam doar sa imi impun punctul de vedere . Dak imi permiti as vrea sa iti propun un film .... Notre musique , e al doilea film din cele marca Godard , care m-a impresionat profund :) . Try it !

klein
19 May 2008, 16:52
...as porni o discutie despre 400 coups care sincer mi se pare supra-estimat, insa nu e aici locul si sincer mi-e si cam frica :D
nu se poate sa nu iti placa 'les 400 coups'. :( e unul dintre favoritele mele din filmografia lui. Antoine Doinel e induiosator pana la lacrimi.
nu vreau sa lansez o discutie, ca oricum fiecare si-ar apara punctul de vedere pana in panzele albe. eu as zice sa il mai vezi o data . si poate ma incumet si eu la o revizionare Godard, ceva ce ti-a placut tie ;)

Proletar
19 May 2008, 16:55
nu cumva sa se atinga cineva de "cele 400 de lovituri"! :x

illotempore2002
19 May 2008, 16:59
@ KLEIN & PROLETAR

pai fiti atenti:
m-a emotionat foarte mult filmul (l-am revazut aseara), m-a indignat nedreptatea fata de micul Antoine, m-a stupefiat atitudinea parintilor lui total dezinteresatI, m-a frapat prezenta la scoala de corectie a unor copilasi care aveau 3-4 anisori si 60 cm inaltime (am zis impreuna cu prietenul meu, in acelasi timp: OMG, ce e cu aia atat de mici la puscaria asta de scoala de corectie), m-au amuzat o multime de lucruri. E un film atat de limpede, de curat in exprimare, are un scenariu atat de puternic de ai zice ca se sprijina pe pilonii universului....e un film frumos, frumos, frumos, o zic din toata inima, te rog sa ma crezi. Problema nu tine de film ci tine de mine....imi plac lucrurile mai complicate, imi place filmul sofisticat, imi place FILMUL DE FITZA ca sa ma exprim asa.... imi plac subtilitatile, intertextualitatile secrete, nu-mi place sa mi se dea pe tava, mura-n gura....vreau sa ma doara capul cand ma uit la un film, sa ma provoace

400 coups nu m-a provocat, m-a emotionat, induiosat, bucurat si totul, inafara de provocat....

:)

illotempore2002
19 May 2008, 17:09
In schimb Klein, ca sa te mai linistesc, daca m-ai pune sa aleg intre Jules & Jim si Le Mepris (sau altceva de Godard) credema ca m-as afla in imposibilitate.

Jules et Jim se incadreaza perfect in categoria de filme care mie-mi sporeste adrenalina intelectuala si afectiva si estetica....e genul de film care ma challenge-uieste total

:)

klein
19 May 2008, 17:15
In schimb Klein, ca sa te mai linistesc, daca m-ai pune sa aleg intre Jules & Jim si Le Mepris (sau altceva de Godard) credema ca m-as afla in imposibilitate.

Le mepris! ce film ciudat. pe mine m-a enervat rau, da' rau de tot BB, adica personajul ei cu fazele alea "je t'aime, je ne t'aime pas/ je t'aime, je ne t'aime pas" si tot asa. film mai fitzos n-am pomenit!
ce anume ti-a placut?

illotempore2002
19 May 2008, 17:34
am dat un exemplu aleator, adica as fi putut alege pe aproape oricare dintre filmele lui Godard...cred ca am scris un pic si la topicul Le Mepris, tot aici, la Clasic

imi place foarte mult totul :D
Povestea porneste de la un roman de Alberto Moravia (scriitor pe care il citesc chiar acum, s-a dat o carte la Cotidianul saptamana trecuta). Ce imi place la nivel de story? Diversitatea: e povestea de dragoste dintre scriitor si sotia lui, foarte nuantata si frumos exprimata - intre cei doi lucrurile se desfasoara foarte aparte, ei isi vorbesc intr-un anumit fel, ceva-ul care exista intre ei desi aparent moare, e defapt foarte viu. Apoi, prezenta lui Fritz Lang in film este foarte touching, adica sa fim sinceri, nu e de colo sa-l vezi pe unul dintre parintii expresionismului intr-un film nouvelist....apoi, problematica mitologiei pusa foarte interesant: e timpul sa regandim valorile clasice! (doar french new wave despre asta e, nu? despre modul in care relationeaza traditonalul cu noul).
apoi ironiile la adresa producatorilor americanmi de film sunt si ele simpatice

Cat despre Brigitte Bardot, e bine acolo cum e, e bine ce zice, e debusolata, ce vrei, se simte tradata, vanduta....isi pierde si ea reperele...

Ca sa nu mai zic ca m-a innebunit "genericul" de inceput.....daca iti aduci aminte toata echipa care a lucrat la acest film este rostita vocal de catre actorii centrali....nu apare nimic scris, totul este vorbit.... :love:

Mi-ai deschis apetitul sa revad filmul asta (daca relatarile mele de mai sus sunt cam vagi e din cauza ca am vazut filmul asta demult)....sa vezi dupa aia ce ma activez pe Godard :D

Serghei
20 May 2008, 09:19
Votez cu Truffaut pentru ca l-a dat jos din masina pe un autostopist cand si-a dat seama ca habar nu avea de cinema.

La Godard mi-a placut scena aia,parca din Vivre sa vie,cu Maria Falconetti.

klein
20 May 2008, 09:25
Votez cu Truffaut pentru ca l-a dat jos din masina pe un autostopist cand si-a dat seama ca habar nu avea de cinema.

halal raison! :shock:

illotempore2002
20 May 2008, 09:27
hai mah ca-i misto raison-ul lui
el a votat cu omul Truffaut nu cu cineastul
e si asta o optiune

klein
20 May 2008, 09:33
Scenariul lui A bout de souffle nu e semnat de Truffaut....este doar o idee veche a acestuia pe care o abandoneaza.....nici macar nu a scris scenariu de fapt....Godard a luat aceasta idee (o idee poate sa insemne doar un rand, ca exercitiile noastre de la atelierul de scenaristica :D )....
am citit si celelalte topicuri despre Godard (ma gandeam sa ma las convinsa la o revizionare) si la "a bout de souffle" chiar tu insisti pe ideea ca in scenariu se simte mana lui truffaut. acelasi lucru am vrut si eu sa spun. deci nu inteleg postarea de mai sus.

illotempore2002
20 May 2008, 09:39
pai meanwhile am aflat ca e doar o idee mica si nedezvoltata a lui Truffaut pe care acesta o abandonase (citesc acu o carte despre nouvelle vague)....dar cred in continuare ca se simte "mana" lui Truffaut....in sensul ca informatia e parca mai organizata, mai structurata....

oricum ar fi, Cu sufletul la gura e beton!

:D

Serghei
20 May 2008, 10:23
halal raison! :shock:

Stii vorba aia...Truffaut was cinema?

...si apoi, ce importanta are cine a scris scenariu la A bout de souffle?
Jean Seberg face tot filmul.

illotempore2002
20 May 2008, 10:25
nu Belmondo face tot filmul?

(acuma nah, daca tu esti baiat evident ca gagica face filmul, pt mine il face Belmondo)

crissis
14 Jun 2008, 17:21
cred ca ii prefer pe resnais (desi parca nu e 100% nouvellist), rohmer si rivette. dar imi plac si malle, truffaut sau godard. chabrol nu ma da pe spate, demoazelele lui demy m-au enervat iar despre agnes varda nu stiu inca prea multe

illotempore2002
14 Jul 2008, 12:21
considerati ca filmele Nouvelle Vague sunt filme clasice? Nu as fi facut topicul asta la forumul "Clasic". Pentru ca adevarul e ca nu e nimic clasic in nouvelle vague. Totul este nou (deh!), are loc o regenerare, poate chiar o zdruncinare a clasicului sau o reformulare a lui. Dar dincolo de teorie, de curent, e senzatia aia de prospetime, de energie care pune orice in miscare, de vitalitate actuala, moderna, prezenta care se intampla chiar acum, in momentul asta....cam asta imi spun mie filmele din nouvelle vague...nu l-as asimila deloc cu clasicul.

Pauline Kael
28 Jul 2008, 15:09
francois truffaut, pentru ca la unele scene din "cele 400 de lovituri" aveam ochii in lacrimi.
pe atunci, habar n-aveam cine l-a regizat.
Nu m-a impresionat deloc"400 coups".In nici un caz nu m-a facut sa plang,decat poate daca ar fi fost singurul film de pe lume.E uimitor cat de supraevaluate sunt filmele,regizorii..daca spunem Truffaut trebuie sa ne gandim la Dumnezeul filmului...
Un film monoton,nu mi-a trezit nici un sentiment,poate putina repulsie fata de mama lui Antoine,in rest nimic,si ceva simpatie pentru Rene,prietenul si colegul eroului principal.
Felul in care a fost filmat,da,e o alta poveste.Dar scenariul ,povestea ...banala.Searbada.Eroul ininteligibil,sters.Raceala tipica franzuzeasca.

Pitbull
28 Jul 2008, 20:04
Mai vezi-l o datä.
Si încä...
Eu si acum, la peste a 10-a oara, ma crucesc.

Pauline Kael
29 Jul 2008, 03:01
Mai vezi-l o datä.
Si încä...
Eu si acum, la peste a 10-a oara, ma crucesc.
Nouvelle blague
Nouvel mer :shock: ...de
Nu mai vreau sa ma uit.Nu sufar de incapatanare,dar poate il voi privi cand voi fi pregatita ,peste un timp,ani,niciodata...
Inteleg ca a reprezentat un fel de pionierat in cinema,ca a...deschis drumuri(n-am gasit alta rima),ca la vremea lui soca,desi,si el si Godard,au debutat spectaculos dupa ce s-au inspirat din"Touch of Evil"al lui Orson Welles.Mi-a placut cum a fost realizat,filmat...Nu mi-a placut raceala din scenariu si relatia dintre personaje...la vremea lui o fi socat,o fi impresionat,dar acum nu vad,ce si cum,ce va impresioneaza,toti spuneti ca ati plans,ca v-a impresionat(acum niste ani probabil,cu respect o spun),dar de fapt filmul acesta a capatat valoare dupa ce Truffaut nu s-a oprit aici si a facut si alte filme.Faptul ca a fost interzis(desi filmul chiar si pentru vremea aia intr-o Franta consevatorista cum o stim,formalista..) i-a adus beneficii.Filmul e unul personal,inspirat din biografia lui Truffaut,poate avea oarece valoare documentara,si eu am avut o perioada tulbure in adolescenta si multi dintre dumneavoastra,dar filmul acesta mi s-a parut ...fad, ca si mesaj.Cred ca "Poile de carotte "("Morcoveata" ,Jules Renard) era mult mai original,vrand sa ilustreze respingerea si torturarea de catre parinti(in speta relatia oribila cu mama) a unui copil.
In schimb abia astept sa vad"Jules et Jim",marea capodopera...
Voila le tourbillon de la vie:
http://youtube.com/watch?v=dcVcwwo8QFE
http://youtube.com/watch?v=vDg4kW8HHoY&feature=related

Nouveau vague a incercat sa perfectioneze neorealismul italian(pe undeva il consider superior)..destul de scortos.
Pentru mine cinema inseamna(exemple la intamplare)sa zicem emotia baroca a lui Fellini amestecata cu geniul lui Vincente Minelli cu opulenta actoriceasca si materiala de la Hollywoodul de Aur...geniul european combinat cu libertatea si emotia pe care o oferea numai Hollywoodul...Hollywood caruia din pacate ii lipsea genialitatea regizorilor europeni.In Europa in schimb era si este greu,sa te lovesti de atatea prejudecati,de lipsa libertatii...
Nu exista un echilibru in cinema,iar astazi , cu atat mai putin.

crissis
29 Jul 2008, 14:04
europa? lipsa libertatii? poate aici, in tzaratul romano-bulgar. cinema-ul european occidental de dupa '60, nouvellist sau ne-nouvellist, e insasi expresia libertatii. kubrick si gilliam au sters-o din america, forman a regizat cele mai bune filme in cehoslovacia, iar fellini nu s-a format la hollywood.

Pauline Kael
30 Jul 2008, 13:20
europa? lipsa libertatii? poate aici, in tzaratul romano-bulgar. cinema-ul european occidental de dupa '60, nouvellist sau ne-nouvellist, e insasi expresia libertatii. kubrick si gilliam au sters-o din america, forman a regizat cele mai bune filme in cehoslovacia, iar fellini nu s-a format la hollywood.
Nu cred ca m-am exprimat prea clar: admir unele lucruri ale Hollywoodului clasic si genialitatea ideatica a regizorilor europeni.Dar niciodata nu s-a ajuns la un echilibru,nu s-a gasit formula perfecta in cinema.
Filmul noir atat de stilat al anilor '40,'50 e american si duce la paroxism expresionismul german,iar cele mai bune filme,reuseau sa le faca atunci...europenii emigrati.Cred ca Hitchcock si John Huston,Orson Welles i-au influentat in masa atunci pe europeni,si nu invers..Jules Dassin,Louis Malle,Visconti,Kurosava..
De aici incep neo-noir"Tirez sur la pianiste",Truffaut si A bout de souffle,Godard,(in ultimul, Jean Paul Belmondo e un alter -ego al lui Huphrey Bogart).Nu vad cum ar fi putut critica the french new wave cinema-ul american,imitandu-l..
Cinema-ul cehoaslovac,perfectioneza aceste tehnici si ce aduce nou e faptul ca se bazeaza pe povesti,scenarii autentice.Deja devine un manifest politic si e alta poveste.Nu se poate nega influenta hollywoodiana a lui Forman.Filmele realizate inainte de plecarea lui in America nu sunt cu nimic mai bune,si nici mai proaste decat cele facute in America,numai ca trateaza probleme diferite cu mijloace diferite.
Stanley Kubrik a colaborat f bine cu actorii europeni,cunoscute fiind radacinile sale evreiesti-austriace.S-a mutat apoi in Europa,filmand,dar cu ...finantari de la Hollywood,incercand sa faca filme asa-zis independente,producandu-si singur filmele,era alegrea personala,dupa succesele de la Hollywood.Si de altfel, despre capodoperele sale..(Dr. Strangelove,Portocala mecanica)nu cred ca are importanta ca au fost facute in Anglia,a continuat sa filmeze cu actori americani si s-a intors in America sa arate cat de departe a ajuns cu tehnica sa,in "Shining" de exemplu..Kubrik s-a miscat bine intre Europa si America,un exemplu de perfectionism..
Despre Terri Gilliam nu stiu prea multe,multumesc ca mi-ati spus,mi se pare absolut fabulos,cu desenele si lumea fantastica...
Am vazut doar "Fratii Grimm" ,sper sa-i vad filmele din anii'70,cand intr-adevar se faceau Filme adevarate.
Fellini...e unic si irepetabil,si merita un topic intreg.Nu pot sa uit insa pe sotia sa (nu in "La strada" nu in "Noptile Cabiriei") in "Ginger si Fred"...dansul acela,care spunea parca ,transmitea ca Hollywoodul are glamoure,iar Europa vede cu sufletul...
http://youtube.com/watch?v=-nrywgCvHAQ&feature=related

ricutza
08 Aug 2008, 11:11
considerati ca filmele Nouvelle Vague sunt filme clasice? Nu as fi facut topicul asta la forumul "Clasic". Pentru ca adevarul e ca nu e nimic clasic in nouvelle vague. Totul este nou (deh!), are loc o regenerare, poate chiar o zdruncinare a clasicului sau o reformulare a lui. Dar dincolo de teorie, de curent, e senzatia aia de prospetime, de energie care pune orice in miscare, de vitalitate actuala, moderna, prezenta care se intampla chiar acum, in momentul asta....cam asta imi spun mie filmele din nouvelle vague...nu l-as asimila deloc cu clasicul.

sa inteleg ca tu esti de parere ca de 50 de ani incoace nu s-a mai intamplat nimic semnificativ in cinema: nici stilistic nici din punct de vedere al naratiunii, nici din punctul de vedere al consturctiei personajelor? ar fi cam deprimant...

Pauline Kael
08 Aug 2008, 11:46
Am vazut aseara "Stavisky" al lui Alain Resnais.
Raman la parerea ca noul val francez a reprezentat ceva atunci, acum dupa suprasaturatia de filme(majoritatea proaste ,vanadabile) americane,dupa atatia descendenti si plagiatori ai noului val francez ,filmele astea nu mi se par mare lucru.S-a vrut o fronda la adresa filmelor comerciale americane.
Sa ma intorc la "Stavizky".Probabil si sper ca nu e cel mai bun film al lui Resnais.Filmat minunat ,dar subiectul tras rau de par,multe nepotriviri si confuzii,real amestecat cu fictiune,deformare,nu ma omor dupa...Jean Paul Belmondo (potrivit pt comedie,il iubeam in copilarie) mi s-a parut la fel de rus ca Imparateasa Chinei la JO.
Charles Boyer imbatranit...Silvia Badesco de care nu- si aminteste nimeni in film...fragmente.

illotempore2002
08 Aug 2008, 12:01
@ricutza

ma refeream la spiritul din filmele astea, la prospetimea si vitalitatea lor pe care nu s-a pus praful....ceva meta-tehnic sau meta-temporal....evident ca lucrurile au evoluat, bineinteles ca forma se schimba la fel si fondul....

ca sa fiu mai clara: daca ar face vreun regizor acum un film in maniera french new wave, eu una nu as avea senzatia ca ar fi un film demodat.....daca insa un regizor ar face acum un film neorealist sau expresionist, as sti cu siguranta ca nu apartine vremurilor noastre si as suspecta ca e facut in mod intentionat asa (pt aducere aminte)....

filmele nouvelle vague au o prospetime eterna si o naturalete hranitoare, mai ales prin intelectualismul pe care lumea il considera fortat sau emfatic, prin emotiile expuse atat de inteligent (iara nu siropos, bleg, lacrimogen, amar) si inedit si etc

Pauline Kael
08 Aug 2008, 12:12
dar,Ricutzule ce zici de Fellini? Nu -i asa ca nu e sec deloc si nici snob? Ala cinema.Cine dracu' mai poate face asa ceva...nici Imitatorul Begnini...nimeni.In schimb oricine poate filma ca noul val,oricand.Ma parole,ma fifille.Justement.
Nouvelle gag.

crissis
08 Aug 2008, 19:15
Am vazut aseara "Stavisky" al lui Alain Resnais.



daca n-ar fi atit de transparente prejudecatile tale vizavi de noul val francez, ti-as spune ca ar merita vazute Anul trecut la Marienbad, Providence sau Mon oncle d'Amerique, mie mi-au placut mult

Pauline Kael
08 Aug 2008, 19:21
Am vazut aseara "Stavisky" al lui Alain Resnais.



daca n-ar fi atit de transparente prejudecatile tale vizavi de noul val francez, ti-as spune ca ar merita vazute Anul trecut la Marienbad, Providence sau Mon oncle d'Amerique, mie mi-au placut mult
Dumneata ai preconceptii semidocte si pseudo-rafinate si dai ochii peste cap la filme supraestimate,care au avut un rol candva si atat,scuze de agresivitate,asta era daca voiam sa jignesc ,vad ca se poarta pe forumul asta.Dar fiecare are preferintele lui,nu inseamna ca unu e mai prost ca iubeste neoclasicismul si altul post-impresionismul,sa nu privim asa unilateral.
Oricum ,multumesc pt ultimele trei recomandari,sper sa merite efortul.Convingeti-ma ca noul val era grozav.Ajunge doar o fraza.

crissis
08 Aug 2008, 19:47
hei, nu te ambala asa. nu ti-am recomandat nimic, n-are rost

Pauline Kael
08 Aug 2008, 19:51
Asa e n-are rost cand n-ai argumente.Nu stiu de ce,dar dumneata cred ca esti insolentul aici.Forumul e pt discutii(CU MAI MULTE PERSOANE) nu pt obsesii personale luate ca judecati generale de valoare.Nu esti singurul ..

ricutza
08 Aug 2008, 22:01
dar,Ricutzule ce zici de Fellini? Nu -i asa ca nu e sec deloc si nici snob? Ala cinema.Cine dracu' mai poate face asa ceva...nici Imitatorul Begnini...nimeni.In schimb oricine poate filma ca noul val,oricand.Ma parole,ma fifille.Justement.
Nouvelle gag.

Daca e sa ne batem in cine e mai deosebit, cred ca Resnais il bate pe Felinni, din simplul motiv ca era mult mai nebun. "Anul trecut la Marienbad" te lasa cu dureri de cap pentru ca nu poti sa iti explici cum de nu intelegi nimic.
Nu cred ca are rost insa sa ne aventuram in astfel de comparatii.
Din pucntul meu de vedere, sunt regizori care indiscutabil si-au pus amprenta pe cinema. Noul Val Francez a fost mai pedagogic, drept care inca mai vedem in filme o serie de procedee initiate de ei. Cinema-ul fara Noul Val Francez n-ar fi avut sare si piper. Este ultimul mare curent pe care l-a dat cinematograful european, si descoperirile facute atunci au luminat multi regizori.

Din pacate, pe mine sincer ma impresioneaza foarte rar filmele vechi (de pana in anii '70-'80). Pe majoritatea le vad intr-un scop pur educativ. Vad ca sunt valoroase, stiu ce au facut pentru cinema, cunosc contextul in care au aparut, le apreciez, dar foarte rar chiar le-as socoti printre filmele preferate.

Pauline Kael
08 Aug 2008, 22:19
Da,s-ar putea sa ma convingi Ricutzule.
N-am vazut " La derniere annee a Marienbad" si nici " Hiroshima ,mon amour".Ma atrag povestile de dragoste interrasiale,echivoce,adulterul,astea...cand am timp.
Mie imi plac filmele din orice epoca,numai ca astea frantuzesti(desi sunt francofila pana la moarte cu toate ca vad defectele francezilor)sunt reci,distante,didacticiste,exhibitionste" voila de vezi ce stiu sa fac"...

mafalda
14 Aug 2008, 10:44
Francois Truffaud pentru:
Cele 400 de lovituri
Nu trageti in pianist
Jules ei Jim

A fost critic la "Cahiers du cinema"

Azi 14 august se implinesc 46 de ani, de cand Studiourile UNIVERSAL din Los Angeles a inceput munca la HITCHBOOK, documentul sonor considerat de multi "Biblia cinefililor" , care a insemnat vre-o cinci ani de vizionari, scrieri si transcrieri. Cercetare stiintifica serioasa, un dialog creator intre "maestrul suspansului Alfred Hitchcock si fanul sau Francois Truffraut

Pauline Kael
14 Aug 2008, 10:56
Hitchcock e mult mai tare.

illotempore2002
14 Aug 2008, 12:36
Francois Truffaud pentru:
Cele 400 de lovituri
Nu trageti in pianist
Jules ei Jim

A fost critic la "Cahiers du cinema"

Azi 14 august se implinesc 46 de ani, de cand Studiourile UNIVERSAL din Los Angeles a inceput munca la HITCHBOOK, documentul sonor considerat de multi "Biblia cinefililor" , care a insemnat vre-o cinci ani de vizionari, scrieri si transcrieri. Cercetare stiintifica serioasa, un dialog creator intre "maestrul suspansului Alfred Hitchcock si fanul sau Francois Truffraut

Este vorba despre ecranizarea sau sonorizarea interviului luat de Truffaut lui Hitchcock, sau despre ce e vorba in acest documentar?

Pauline Kael
27 Mar 2009, 09:24
La a adoua vizionare Godard incepe sa-mi placa ,iar Truffaut sa ma plictiseasca.Asta inseamna ca trebuie sa ma mai uit o data:-P :mad: :rolleyes: :o

redmen
03 Apr 2009, 23:08
"Les Quatre cents coups"
Top 250: #249
MOVIEmeter: Up 204% in popularity this week.

Asta da procentaj.

illotempore2002
05 Apr 2009, 03:04
nu nteleg, 400 coups ocupa locul 249 intr-un top 250?
cam defaimator, dar incredibil....si neplauzibil....ce top e asta, cine l-a facut?
care e sursa?

Teonna
05 Apr 2009, 18:09
am votat alain resnais pt usoara lui distanta fata de val, pentru ca l'annee derniere a marienbad e printre preferatele mele all-time si pentru ca inca face filme destul de misto.
Si eu tot pe Alain Resnais il plac cel mai mult.
Dar si ceilalti regizori imi sunt cu totii foarte dragi, caci iubesc cinematografia franceza, o ador !

redmen
05 Apr 2009, 23:22
nu nteleg, 400 coups ocupa locul 249 intr-un top 250?
cam defaimator, dar incredibil....si neplauzibil....ce top e asta, cine l-a facut?
care e sursa?

Nu e un top facut de lume avizata ... e top imdb.

illotempore2002
06 Apr 2009, 12:52
ce sa faca si ei....

corinka
06 Apr 2009, 13:58
nu nteleg, 400 coups ocupa locul 249 intr-un top 250?
cam defaimator, dar incredibil....si neplauzibil....ce top e asta, cine l-a facut?
care e sursa?

Nu e un top facut de lume avizata ... e top imdb.

Da, sa nu facem confuzie intre "filme bune" si "filme populare".

Chambord
06 Apr 2009, 15:29
Agnes Varda nici un vot ?!
Bravo fetelor bravoooooooo :(

illotempore2002
06 Apr 2009, 17:11
Cleo de 5 a 7

:)

filmul clasic pt tehnica filajului in cinema .... tehnica prin care intram in subiectivitatea cea mai intima a unui personaj, filandu-l, vazand prin ochii lui tot ce il inconjoara.

synopsis: Cleo este suspecta de o boala foarte grava, terminala, asa ca se duce la ora 5 la niste analize medicale; raspunsul acestor analize (va mai trai sau va muri) il va avea abia peste 2 ore. In tot acest timp, Cleo trece prin tot felul de stari si are tot felul de ganduri si intentii.

Totul se petrece in timp real (aproximativ).

Chambord
07 Apr 2009, 09:25
illo saves the day ... again.

Pauline Kael
11 Apr 2009, 22:25
http://uk.eonline.com/uberblog/b118271_8_kilometres_stellar_truffaut_strange.html

illotempore2002
25 Apr 2009, 02:49
godard :) ( a bout de soufle ) :> superb !
ce spuneam! e superb in mare masura si gratie lui Truffaut care semneaza scenariul.
sa vezi 'Le mepris' si dupa aia mai vedem cu cine votezi.

din fericire, exemplul ales ca si adversar, Le Mepris, este ales prost . Asta pt ca Le Mepris e unul din putinele filme de dragoste ale lui Godard in care povestea amoroasa e clara, e sensibila, adica in maniera lui Truffaut. Ce aduce in plus Godard fata de aceasta poveste de dragoste centrala este penajul de idei, intertextualitatea, filmul in film, povestea regizorului si a filmului sau, povestea creatiei, mitologia. Din puntul asta de vedere, Godard devine hiper-complex, pe cand Truffaut tinde in filmele sale mai epice (Domiciliul Conjugal, Jules et Jim) sa isi monopolizeze propriile filme cu povestea lor, sau sa le sufoce cu povestea lor. Nu ai diversitate, nu ai optiuni, nu poti alege sa te focusezi si pe altceva decat pe povestea in sine.

illotempore2002
26 Apr 2009, 02:15
Chambod, I'm waiting for you here!

se pare ca am ramas ultimii iubitori de Godard :(

Chambord
26 Apr 2009, 17:35
Chambod, I'm waiting for you here!

se pare ca am ramas ultimii iubitori de Godard :(

pai, ne gasim la topicul JLG cand ne mai vine vreo idee despre filmele lui.

illotempore2002
26 Apr 2009, 21:11
a, scrisesem mai sus despre Le Mepris, de asta ziceam ca te asteptam

Ai vazut Sauve qui peut la vie (1980)? As vrea sa-l vad, mi-l recomanzi?
:)

Chambord
27 Apr 2009, 22:59
illo, nu l-am vazut dar ca orice Godard poti sa-l consideri recomandat a priori :P
stii ce as vrea sa vad eu ? ultimul lui film - Notre musique din 2004. Hai sa-ti zic un secret (da' nu mai zici la nimeni, promiti ? :"> ) Primul film de Godard pe care l-am vazut e unul care nu are nici 10 ani vechime - Eloge de l'amour. Mi-a placut la nebunie si de atunci am inceput sa-l descopar pe JLG. Urmatorul vazut a fost A bout de soufle :P Am vazut si Le mepris e super taredar hai sa il comentam maine seara, tre sa ma duc la nani acush, sunt in delegatie si am o zi plina ochi maine. somn usor sapte purici p'un picior :P

illotempore2002
28 Apr 2009, 10:50
Chambord, am vazut Sauve qui peut la vie, am scris in sectiunea Iconoclast, unde a fost mutat mult-iubitul JL Godard.

illotempore2002
12 May 2010, 08:42
La femme d'a cote

Un film delicios, bun ca un tiramisu, cu accente prea dulci uneori, insa overall, gustos.
Cu Fanny Ardant si Gerard Depardieu in rolurile amantilor infideli, prinsi in volbura si vuietul unei relatii extraconjugale. Nu e insa o relatie extraconjugala oarecare, nici gratuita nu e, pentru ca cei doi se iubisera mistuitor in tinerete, inainte de a se fi casatorit. Nesansa lor insa este ca, odata casatoriti, sa nimereasca intr-un orasel de provincie, pe aceeasi strada, casa in casa.

Cum se intampla lucrurile, cum o iau razna relatiile, asta e mai mult sau mai putin firesc si frecvent, in anumite contexte. Ceeea ce este special la film insa este modul in care este prezentata povestea lui, si este atat de specifica New Wave-ului. Totul are forma unei relatari de tip reportaj: filmul incepe cu o doamna foarte placuta, pe la 50 de ani, care in fata unui teren de tenis ne promite o poveste tragica si foarte interesanta. Ea ne va relata despre ce s-a intamplat in casele celor doua cupluri conjugale si cum s-a ajuns la asa ceva.

Pe tot parcursul filmului, mai multe secvente se vor desfasura la acest club de tenis si cred ca asta este destul de simbolic (prietenul meu sustine ca acest tenis semnifica jocul dintre barbati si femei, mingea e cand la unul, cand la celalalt, si asta se intampla intr-adevar in film).

Windom
25 Jun 2010, 16:03
Am vazut aseara Le mépris. Nu prea-s fan Godard, nu m-a dat nici filmul pe spate. Atita hiper-stilizare si pseudo-intelectualism ce nu fac altceva decit sa saraceasca onestitatea a ceea ce se intimpla pe ecran. E opusul lui Bergman, cel putin pentru mine. Daca acolo, trairile interioare ale personajelor creeaza simpatie ori macar indeamna la exercitiu intelectual, aici toate artificiile rocambolesti te alieneaza de respectivele personaje. Cind afirma Brigitte pe un ton categoric ceva de genul: "Ieri te-am iubit, azi nu te mai iubesc..." m-a pufnit risul. A scos dopul si toate sentimentele au disparut in canalizare sau cum? In plus, m-a si deprimat. Chestia asta:
508
a devenit chestia asta?
509
Jesus H Christ. Iar filmul a stirnit controverse pentru ca BB a aratat o buca?=))