View Full Version : Oscar 2008
StefanDo
16 Jan 2008, 10:37
Ne-au tras-o: 432 nu este pe lista scurta a filmelor de nominalizat pentru Cel mai bun film strain.
The Counterfeiters/Die Falscher, Austria, regizat de Stefan Ruzowitzky, prezent anul trecut la Berlin
The Year My Parents Went on Vacation/O Ano em Que Meus Pais Sa�*ram de Férias, Brazilia, regia Cao Hamburger, si el prezent anul trecut la Berlin
Days of Darkness/L'age des tenebre, Canada, regia Denys Arcand, Oscar in 2004 pentru Invaziile Barbare
Beaufort, Israel, Joseph Cedar, Ursul de Argint la Berlin anul trecut
La Sconosciuta, Italia, Giuseppe Tornatore, Oscar in 1990 pentru Nuovo Cinema Paradiso
Mongol, Kazahstan, Sergei Bodrov, filmul va veni in curand si in Romania
Katyn, Polonia, Andrzej Wajda, prezentat in premiera mondiala la Berlin 2008
12, Rusia, Nikita Mihalkov, Leu de Aur special la Venetia 2007, Oscar in 1995 pentru Soarele inselator
The Trap/Klopka, Serbia, Srdan Golubovic, in competitia TIFF 2007
Ce mai, e groaznic, dintre filmele de mai sus am vazut 3: Klopka e un film bun, dar cam lipsit de miza si retezat prea brusc, 12 e salvat de actori (ca sa nu mai spunem ca e un fel de remake), La Sconosciuta l-am vazut cu totii si stim ca nu-i de nasul lui 432 si tot asa. Mongol e "blockbuster" :D si deja nu mai avem decat cinci filme, din care ma indoiesc ca merita vreunul mai mult decat 432 sa se afle pe lista. Voi ce-ati mai vazut din ele?
Cazeemeer
16 Jan 2008, 11:04
For what it's worth, nu suntem noi singurii in situatia asta. E clar ca niciuna dintre nominalizarile de la Globuri pentru film strain nu e pe lista asta.
Ceea ce sprijina teoria ca daca nu se difuzeaza ceremoniile la TV, nominalizarile si castigatorii devin tot mai random (desi la Globuri, cu exceptia lui Atonement, n-au fost mari surprize avand in vedere cu cine se astepta in general lumea sa castige).
televizor
16 Jan 2008, 13:17
Haideti sa nu picam in cealalta extrema, cand toti au "ceva" cu noi.
N-a fost sa fie. E foarte important ca a luat Palme D'Or si alte premii. Si sa ne bucuram ca exista si ca acele premii au deschis deja multe usi cinematografiei romane. Tinere.
Acum trebuie profitat la maximum. ;)
Neuptolem
16 Jan 2008, 13:21
Naspa! :( Filmul e o capodopera dar ma intreb cate filme cu incasat si Cannes-ul, si Oscarul la categoria Film Strain. N-o fi Mr.Mungiu campionul cinematografiei, era bine sa fie! dar nu e si punct. Nici Hagi nu e cel mai bun fotbalist din toate timpurile, nici Lost in Translation nu este o capodopera desi a luat Oscarul pt cel mai bun scenariu. asta e realitatea...
StefanDo
16 Jan 2008, 13:24
sunt doua filme care au luat si Palme d'Or si Oscarul pentru cel mai bun film strain
Toba de tinichea (Volker Schlöndorff) si
Pele Cuceritorul (Bille August)
putea sa fie si-un al treilea, ce mama ma-sii :P
Lucky Luciano
16 Jan 2008, 13:33
Juriul academiei e format din niste bosorogi care nu vor sa supere pe nimeni nominalizand un film despre avort, o tema tare sensibila pentru un stat puritan ca SUA.
Oricum nu inteleg supararea. Standardele de calitate ale Premiilor Oscar sunt sub cele europene, chiar si fata de Cannes unde se tine si acolo cont de popularitatea filmelor
Pitbull
16 Jan 2008, 13:44
Haideti sa nu picam in cealalta extrema, cand toti au "ceva" cu noi.
N-a fost sa fie. E foarte important ca a luat Palme D'Or si alte premii. Si sa ne bucuram ca exista si ca acele premii au deschis deja multe usi cinematografiei romane. Tinere.
Acum trebuie profitat la maximum. ;)
O reactie de mare bun-simt (de ce vii asa de rar pe-aici, bätrâne televizor?)
Sigur cä e frustrant, sigur cä si eu sunt necäjit, ca toatä lumea, dar, în fond, de ce...? Pentru cä în loc sä luäm TOT, am luat doar APROAPE TOT? La Glob am fost nominalizati si l-am ratat la mustatä - nu conteazä, nu? Iar la Oscar, am ratat tot la o mustatä nominalizarea - nici asta nu înseamnä nimic? Vor putea astea douä sä anuleze... nu neapärat Palma, dar mai ales imensa reputatie si distributie mondialä a filmului - si, mai presus de orice, valoarea lui unicä si inalienabilä? Sä evitäm extremele (asa de previzibile si primitive, în fond: atât lamentatiile bäbesti si conspirationismele paranoic-pizmase, cât si jubilatiile perverse ale fundamentalistilor dogmatici si ale nulitätilor diletante), si sä ne pästräm nealteratä bucuria cä "432" existä - si cä e AL NOSTRU - ca breaslä nationalä. E cea mai fireascä atitudine.
StefanDo
16 Jan 2008, 13:53
ideea este alta: pe mine unul ma enerveaza diferenta dintre criteriile academiei si criteriile de la cannes si ale criticilor/publicului din lumea intreaga. Aveam atat de mare incredere in steaua lui Mungiu, incat eram absolut convins ca toata lumea se va apleca in fata filmului sau si-i va da ce i se cuvine. Se pare ca m-am inselat si ca, pana la urma, eram unul dintre putinii entuziasti: un poll de pe cinemagia (dezactivat dupa stirea de azi, desigur) arata ca mai putin de 30 la suta dintre votanti credeau in acest Oscar pentru Romania. Bineinteles, cea mai demna pozitie este cea rezumata de televizor si Pitbull, dar regretul tot exista.
Pitbull
16 Jan 2008, 14:10
Stefane, la nivel sentimental, îti împärtäsesc întru totul dezamägirea - care, în fond, e justificatä si pe plan rational, în sensul strict al recunoasterii valorilor autentice. Dar mai existä si o altä dimensiune a rationalului: pragmatismul. Iar la nivel practic, iatä, survin criterii märginite dar cu efecte concrete puternice: gusturi personale si colective, politici culturale si financiare, limite de perceptie, prejudecäti ideologice, imposturä, incompetentä, hazard... Toate astea nu fac sä päleascä steaua lui Mungiu - dimpotrivä, am senzatia cä acum încep sä aparä si elementele contrastante care-i amplificä strälucirea cu atât mai mult (sau, eventual, norii care dau posibilitatea aparitiei unor raze mai vizibile si a unei aure mai spectaculoase).
PoliFanAthic
16 Jan 2008, 14:26
Si eu cred ca e mai mult o decizie politica, in sensul ca tema filmului este una prea prea pentru situatia actuala din SUA. Nu spun ca americanii n-ar fi in stare sa aprecieze filmul, spun doar ca "Academia" are aceasta impresie. Daca nu bagi bani intr-o campanie intensa de promovare a unui film n-ai sanse sa ajungi nominalizat. Nu stiu daca se aplica si la filmele straine, dar oricum, e bine ca am ajuns undeva sus, de unde ne vede toata lumea care conteaza.
sergiu puiu
16 Jan 2008, 14:48
Eu propun sa facem un lant viu in jurul ambasadei USA. Celor cu glezne groase le sugerez sa se lege cu lantul de gardul consulatului USA pentru impresie artistica. Poate vine Realitatea TV sa faca un live.
Daca ma intrebati ce ar trebui sa scrie pe cartoanele atirnate la git sau pe cele ridicate deasupra capului nu am idei. Pentru asta cei mai indicati sint cei ce au cistigat multe finantari la concursul CNC din aceasta iarna. Tudor Giurgiu, Ada Solomon, Marius Barna au nas fin cind vine vorba de texte valoroase. Florin Iaru a putea sa scrie chiar si citeva versuri pe care sa le folosim apoi toti ca motto in filmele noastre! Ca sa le batem obrazul americanilo pe veci. Americani porci, inculti! Si fara de istorie si cultura cinematografica!
:)
Singurul lucru trist din toata povestea cu oscarul si globul nu e faptul ca mungiu nu e nominalizat, ci ca toata tara romaneasca considera aceasta ca pe un esec. iar ca sa contrabalanseze aceasta tragedie nationala, se scoate cartea consolatoare a amaratului palme d'or. cand de fapt e exact invers.
432 nu e un film de Oscar, e prea uman, natural si tragic prin banalitate ca sa mearga la Oscar. Deci nu subiectul in sine nu a placut ci felul in care e tratat. ba chiar cred ca un Oscar i-ar fi scazut din valoare, ca ar fi fost impotriva intentiilor filmului si ale lui Mungiu.
am vazut pe un site un articol care incepe cu "momente grele pentru CM si 432". sincer, nu cred ca e un moment greu pentru Mungiu. sa ai un Oscar e intr-adevar un premiu prestigios, nu vreau sa minimalizez valoarea lui, fiindca sunt atatea exemple care ma contrazic, dar sunt convinsa ca pentru Mungiu, La Palme est premiul cel mare. Si ar fi normal ca si noi (vedeti ma contopesc cu poporul) sa revenim la realitate, ca nu America este garantul reusitei sau a calitatii.
Ambra Blu
16 Jan 2008, 17:28
doresc pe aceasta cale sa dedic un mesaj de multumire donilor de la oscar si globurile de aur si urmatoarea dedicatie 'aveti echipa, aveti valoare' pentru caci au spus 'nu' filmului cu avortul, multumex
bellhop
16 Jan 2008, 17:38
deci..despre nominalizari, please.
mutati-va jelania pe alt topic...;
destul v-ati masturbat cu 432-ul un an de zile pe toate tarabele, time to move over..go make/watch some real movies :hmm:
StefanDo
16 Jan 2008, 17:44
good point!
adipaul
19 Jan 2008, 04:42
din cate stiu americanilor le-a placut filmul la nebunie...
acu asta e... daca cativa bosorogi besinosi conservatori care nu suporta filme despre avort n-au apreciat filmul treaba lor...
za movie remains a masterpiece :P :love: :love:
Mala Portugal
19 Jan 2008, 18:42
mie reactia criticilor americani la nenominalizarea lui 432 mi se pare mult mai savuroasa decat orice nominalzare la oscar.
Scott Foundas (http://blogs.laweekly.com/foundas/how-do-you-say-oscar-scandal-i/) a luat foc iar Pete Hammond (http://theenvelope.latimes.com/columnists/notesonaseason/env-hammond-notes17jan17,0,2389637.column?page=3/) e delicios:
We spoke with three foreign language committee members to get the other side, and all were perplexed by the outcry at their choices.
"I voted for Austria, Canada, Italy and Poland among the films that made the final list, and I saw over 50 movies," one voter who has been on the committee since 1993 told us. "I did not like '4 Months.' I thought it was depressing. I've lived through the whole abortion thing. I didn't get anything out of it."
This same voter gave low scores to "City of God" [also nixed early on by the committee] as well saying, "I thought it was so violent. Who needs to watch 11-year-old kids killing people?"
big fsssss, anyway nici pe wkw nu l-au vrut vreodata oscarurile ;)
Pitbull
19 Jan 2008, 19:12
Splendide selectiuni, Mäluta - si, cum bine zici: mai pertinente decât premiul în sine. :)
vladvaidianu
19 Jan 2008, 19:18
din cate stiu americanilor le-a placut filmul la nebunie...
hm... esti sigur? ca nu prea a ajuns in cinematografe. s-a servit putin pe la festivaluri unui public dispus sa urmareasca un asemenea film...
I thought it was depressing.
exact acelasi lucru mi l-a spus si ryan jewell de la ciff. dar i-a placut f mult...
adipaul
20 Jan 2008, 10:45
din cate stiu americanilor le-a placut filmul la nebunie...
hm... esti sigur? ca nu prea a ajuns in cinematografe. s-a servit putin pe la festivaluri unui public dispus sa urmareasca un asemenea film...
I thought it was depressing.
exact acelasi lucru mi l-a spus si ryan jewell de la ciff. dar i-a placut f mult...
....foarte sigur. filmul va rula foarte putin in cinematografe... deci n-are cum sa aiba incasari fabuloase... dar citeste si tu una alta... cronici, critici, chestii
in legatura cu " dezamagirea nationala"- eu unul nu sunt deloc dezamagit de aceasta "ne-nominalizare" pt. ca filmul nu mi sa parut a fi exceptional. bun, dar in nici un caz nemaipomenit. personal, chiar mi s-a parut mai bun california dreamin'. in rest majoritatea celor pe care-i cunosc, fie au vazut filmul, dar nu le-a placut, fie nu l-au vazut si nici nu au de gand sa o faca prea curand...... nu am punctat acest lucru pt. a arata cat de ignoranti sunt ce-i pe care ii cunosc, ci pt. a reliefa ca nu toata romania a ramas asa de impresionata de acest film si statea cu sufletul la gura sa vada daca o sa fie sau nu nominalizat la oscar.
-vreau din tot sufletul ca un film romanesc sa fie nominalizat la oscar, dar sa ajunga acolo doar daca merita, nu pt. simplul fapt ca e romanesc.
Pitbull
20 Jan 2008, 17:53
Welcome to CineMagia!
Desi nu sunt deloc de acord cu ideile pe care le-ai enuntat (de exemplu, sustin cä filmul merita Oscarul pentru cä e realmente mare - mult îi durea pe ei cä e românesc sau nu!), consider cä atitudinea ta e plinä de bun-simt si, ca atare, meritä sä te angajezi într-o discutie mai aprofundatä cu noi, cei care admiräm "432". Iatä aici linkul spre topicul aferent:
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=14165&start=0
In aceeasi sectiune, "Cinematografia româneascä", vei gäsi si topicul dedicat filmului care ti-a pläcut, "California dreamin' (nesfârsit)".
vladvaidianu
20 Jan 2008, 18:29
adipaul a scris:
...din cate stiu americanilor le-a placut filmul la nebunie...
vladvaidianu a scris:
hm... esti sigur? ca nu prea a ajuns in cinematografe. s-a servit putin pe la festivaluri unui public dispus sa urmareasca un asemenea film...
adipaul a scris:
....foarte sigur. filmul va rula foarte putin in cinematografe... deci n-are cum sa aiba incasari fabuloase... dar citeste si tu una alta... cronici, critici, chestii
adi, hai sa ne-ntelegem. stiu sigur ca filmul a rulat de doua ori la chicago. ca fapt divers iti spun ca la prima proiectie consulatul ro a cumparat foarte multe bilete pe care ulterior le-a dat cadou unor parteneri...care nu prea s-au interesat de film asa ca s-a ajuns la o mica incurcatura. la ambele proiectii aprox 50% spectatori au fost romani. restul orice natie ar fi fost stiau exact la ce se uita pt ca erau spectatorii unui festival de film.
o mai fi rulat filmul si paltundeva. nu stiu. oricum inca nu a ajuns in cinematografe si habar nu am cum va fi distribuit. sti tu mai multe? da-ne si noua un link, o vorba....
asa ca "americanii" se reduc la un public de festival (format din foarte multi romani) si oameni din industrie care are experienta si stie mersul cu estetica filmului. si nici pe astia nu ia dat pe spate pe toti. a produs cam acelasi tip de controversa ca si acasa...exprimata mult mai decent si intr-o proportie mult mai mica.
so, pana sa ajunga filmul in deep south rural america mai e ceva. si sa nu uitam ca acolo se decide si presedintii. abia atunci putem spune cam cum le-a placut filmul la americani.
si chiar daca nu le-o placea, who cares?!
morphego
21 Jan 2008, 20:22
Din cate am vazut eu, 432 va fi lansat la o scara putin mai larga in SUA incepand cu 25 ianuarie (dar numai in orasele centrale) ...o sa vedem din incasari cat de mult le va placea... eu nu cred ca va fi o audienta spectaculoasa...pana la urma, nu cred ca americanii au un interes atat de mare pentru filmele est-europene, indiferent ce palmares international au ele..
StefanDo
22 Jan 2008, 15:15
Nominalizarile la principalele categorii ale premiilor Oscar (cate opt pentru No Country For Old Men si There Will Be Blood):
Cel mai bun film: "Atonement", "Juno", "Michael Clayton", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood"
Cel mai bun regizor: "The Diving Bell and the Butterfly" - Julian Schnabel, "Juno" - Jason Reitman, "Michael Clayton" - Tony Gilroy, "No Country for Old Men" - Joel Coen si Ethan Coen, "There Will Be Blood" - Paul Thomas Anderson
Cel mai bun actor in rol principal: George Clooney - "Michael Clayton", Daniel Day-Lewis - "There Will Be Blood", Johnny Depp - "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street", Tommy Lee Jones - "In the Valley of Elah", Viggo Mortensen - "Eastern Promises"
Cea mai buna actrita in rol principal: Cate Blanchett - "Elizabeth: The Golden Age", Julie Christie - "Away from Her", Marion Cotillard - "La Vie en Rose", Laura Linney - "The Savages", Ellen Page - "Juno"
Cel mai bun actor in rol secundar: Casey Affleck - "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", Javier Bardem - "No Country for Old Men", Philip Seymour Hoffman - "Charlie Wilson's War", Hal Holbrook - "Into the Wild", Tom Wilkinson - "Michael Clayton"
Cea mai buna actrita in rol secundar: Cate Blanchett - "I'm Not There", Ruby Dee - "American Gangster", Saoirse Ronan - "Atonement", Amy Ryan - "Gone Baby Gone", Tilda Swinton - "Michael Clayton"
Cel mai bun scenariu adaptatat: Christopher Hampton - Atonement, Sarah Polley - Away From Her, Ronald Harwood - The Diving Bell and the Butterfly, Joel and Ethan Coen - No Country For Old Men, Paul Thomas Anderson - There Will Be Blood
Cel mai bun scenariu original:
Diablo Cody - Juno, Nancy Oliver - Lars and the Real Girl, Tony Gilroy - Michael Clayton, Brad Bird, Jim Capobianco, Jan Pinkava - Ratatouille, Tamara Jenkins - The Savages
Cel mai bun film de animatie: "Persepolis", "Ratatouille”, "Surf's Up"
Cel mai bun film strain: "Beaufort" – Israel, "The Counterfeiters" – Austria, "Katyn" – Polonia, "Mongol" – Kazakhstan, "12" - Rusia
Cel mai bun montaj: "The Bourne Ultimatum”, "The Diving Bell and the Butterfly", "Into the Wild", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood"
Cea mai buna regie artistica: "American Gangster", "Atonement", "The Golden Compass", "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street", "There Will Be Blood"
Cea mai buna imagine: "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", "Atonement", "The Diving Bell and the Butterfly", "No Country for Old Men", "There Will Be Blood"
Cele mai bune costume: "Across the Universe", "Atonement", "Elizabeth: The Golden Age", "La Vie en Rose", "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street"
Cel mai bun documentar: "No End in Sight", "Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience", "Sicko", "Taxi to the Dark Side", "War/Dance"
Cel mai bun documentar – scurtmetraj: "Freeheld", "La Corona (The Crown)", "Salim Baba", "Sari's Mother"
Cel mai bun machiaj: "La Vie en Rose", "Norbit", "Pirates of the Caribbean: At World's End"
Cea mai buna coloana sonora: "Atonement", "The Kite Runner", "Michael Clayton", "Ratatouille", "3:10 to Yuma"
Cea mai buna melodie originala: "Falling Slowly"("Once"), "Happy Working Song" ("Enchanted"), "Raise It Up" ("August Rush"), "So Close" ("Enchanted"), "That's How You Know" ("Enchanted")
PoliFanAthic
22 Jan 2008, 15:29
Eu sper doar sa castige Once la Best Song si sa nu castige Atonement din nou.
In rest n-am vazut destule filme ca sa pot aprecia ce, cum, unde si de ce.
Mala Portugal
22 Jan 2008, 20:20
Cea mai buna coloana sonora: "Atonement", "The Kite Runner", "Michael Clayton", "Ratatouille", "3:10 to Yuma"
fara There Will Be Blood???
wankers' academy!!@#%@$^!!
StefanDo
22 Jan 2008, 21:06
fara there will be blood
i-au reprosat lui Jonny Greenwood ca a folosit muzica creata anterior si ca doar 35 de minute din coloana sonora sunt originale (fata de alte 46 cu preluari, creatii proprii mai vechi etc.), prin urmare a fost descalificat.
Mala Portugal
22 Jan 2008, 21:23
:x regulamentele astea sunt niste conspiratii mondiale ale netalentatilor !
bellhop
23 Jan 2008, 03:02
Juno..wtf?
:?
bine macar ca le-au nimerit pe alea bune din top; pacat de muzica lui Greenwood; Mongol cu Tadanobu trebuie vazut ASAP;
adipaul
23 Jan 2008, 08:05
eu sper sa castige Atonement.... La toate!
eu sper sa castige Atonement.... La toate!
si eu as vrea sa castige, dar nu are nici o sansa, cel putin la "cel mai bun film". e ca si cum ar juca romania cu italia si ar fi arbitrata de collina.
mi-a placut mult si no country...., insa atonement e excelent, parerea mea( am vazut comentarii cum ca-i slab, lacrimogen, etc......ce sa-i faci...n-apare nici un fetus la sfarsit, asta e)
p.s. n-am vazut inca there will be blood( torrentele astea e sadice, cand vrei sa copii un film cat de cat bun iti ia o saptamana, daca ai pune un porno, in juma' de ora e gata), iar nominalizarea lui juno, desi a fost simpatic filmul, mi se pare o gluma proasta
Pitbull
23 Jan 2008, 12:24
cand vrei sa copii un film cat de cat bun iti ia o saptamana,
L-ai särit pe "ai".
Altfel, ai dreptate: când voiam sä am copii, toate filmele cât de cât bune îmi luau o säptämânä.
larinho80
23 Jan 2008, 13:37
pacat de johnny greenwood...in rest sper sa nu ia telenovela de "atonement",si sa fie o bataie in 2 intre twbb si no country.
adipaul
24 Jan 2008, 06:37
poate sa-mi spuna si mie cineva de ce juno e nominalizat la regie??? poate ma luminati.... care e ideea?
:huh: :o :o
morphego
25 Jan 2008, 15:19
Think you should ask the guys that hand out the nominations 8)
Pana la urma nu au exclus Atonement chiar de tot, asa cum se preconiza (chiar daca nu au acordat nominalizari actorilor principale, cum s-a intamplat la Globuri), si cred ca filmul merita cateva premii, chiar daca poate nu-l va lua pe cel mai important...filmul e bun, chiar daca nu se ridica la asteptarile pe care le ai dupa ce termini cartea...
Cu siguranta Juno nu va lua prea multe premii pentru ca, desi este extrem de simpatic si moralizator intr-o maniera neofensatoare sau dura, nu reuseste sa fie un "film cu greutate"...
Si eu sper ca "Once" sa ia premiul pentru cel mai bun cantec, singura nominalizare pe care a primit-o, desi se lupta cu trei cantecele din "Enchanted", pe care nu le-am ascultat, deci cine stie...
Cel mai usor de prezis castigator: "Ratatouille" pentru cel mai bun film de animatie :P
PoliFanAthic
26 Jan 2008, 02:33
Melodiile din Enchanted sunt complet altceva, cu cateva clase inferioare celei nominalizate din Once. Pur si simplu nu cred ca s-ar putea acorda Oscar-ul in cauza altcuiva.
Am apucat si eu sa vizionez pe Clayton si pe Juno. Primul, desi mi-a placut, s-a auto-castrat, din punctul meu de vedere, multumindu-se cu un final moale. Problematica vijelioasa a eticii corporatiste, care m-a marcat pe mine, nu isi gaseste raspunsul intr-un banal precum cel ce defineste finalul filmului. Ii lipseste deci acel "ceva" care ar fi putut face diferenta intre o nominalizare si mai mult de atat.
Nu vad cum vreunul din celelalte filme poate sa-si bage nasul in lupta dintre No Country si There Will Be Blood. Chiar de nu l-am zarit inca pe cel din urma, sunt convins ca asa trebuie sa fie.
P.S. Ratatouille e departe de "sure thing". Persepolis, din cate am auzit, este cel putin de-o masura - daca nu mai bun prin definitie, fiindca trateaza o tema cu mai multa profunzime. Acuma spun si eu, ca nu l-am vazut, poate e altcumva.
morphego
27 Jan 2008, 11:38
Poate ca "Ratatouille" nu tinteste prea sus in ceea ce priveste greutatea temei, dar animatia e sublima, si povestea e extrem de incantatoare... "Persepolis" e inovator intr-un sens arhaic dupa parerea mea, foloseste un gen de animatie de mult ingropat, pe care nimeni nu-l mai credea reintegrabil in cultura secolului XXI...cu toate acestea nu trebuie sa uitam ca e un film francez, iar Oscarurile sunt prin definitie distinctii americane pentru filme si actori americani (in cea mai mare parte, si pana in prezent :P )...deci cu greu cred ca "Persepolis" are vreo sansa la acest premiu... :)
Dintre toate filmele nominalizate la Oscar cel mai bun mi se pare There will be blood. Ar fi si No country for old men , dar este totusi putin exagerat pe langa primul , TWBB fiind mai realist. Desi acestea 2 mi se pare foarte bune(poate si putin influentat de notele de pe imdb) , preferatul meu este Atonement , deoarece este un film mai pe gustul meu, insa de castigat as vrea sa castige There will be blood. Stiu ca este ciudat cum gandesc dar acest film mi se pare o capodopera , doar ca nu e genul meu , iar Daniel-Day Lewis este absolut incredibil . In rest nu pot sa spun decat ca Falling Slowly este o melodie incredibila si as fi vrut sa vad la cel ma bun film Into the wild si The asasination of Jesse James by the coward Rbert Ford.
Cazeemeer
12 Feb 2008, 22:23
Sunt de acord ca Daniel Day-Lewis joaca excelent in el, dar per total "There Will Be Blood" nu mi se pare o realizare atat de extraordinara. Din nefericire, for some reason, pare cumva mai oscarizabil decat "No Country For Old Men".
morphego
13 Feb 2008, 11:18
Se pare ca tot mai multi oameni apreciaza "Falling Slowly" ...tocmai am auzit-o si intr-un alt film lansat de curand, "Feast of Love" (destul de slab, dar melodia conteaza :D )
gionloc
13 Feb 2008, 12:28
Sunt de acord ca Daniel Day-Lewis joaca excelent in el, dar per total "There Will Be Blood" nu mi se pare o realizare atat de extraordinara
tin sa te contrazic :)
TWBB e un film naucitor... dpdv al realizarii are ritmul perfect al unei epopei personale - in genul A Man For All Seasons, Barry Lyndon sau Schindler's List, insa in fata tuturor mai are ceva... microbul subversiv - sondarea spre strafundurile raului. filmul m-a cutremurat pur si simplu.
rareori mi s-a intimplat sa am senzatia ca urmaresc un film Mare - la Babel am simtit asta dela un capat la altul, la Odiseea Spatiala 2001, Pulp Fiction.
eu as dori sa ia oscarul - sau macar regia - NCFOM, ar rasplati in sfirsit latura cea mai vie a cinematografiei americane contemporane - postmodernii (pe Lynch l-au sarit cu Blue Velvet, pe Tarantino cu Pulp FIction - doar scenariu), acum e un prilej foarte bun ca Hollywoodul sa isi asume dimensiunea cinematografica intelectuala, casa zic asa - sau de continut, cum ar zice Pitbull. si asta cu atit mai mult cu cit in partea cealalta avem Juno si Atonement!
Cazeemeer
13 Feb 2008, 12:52
Mie Paul Thomas Anderson imi place in general, si n-am zis ca TWBB nu e un film bun. Dar nu mi se pare atat de maret cum il vede toata lumea.
Da, personajul Daniel Plainview e construit si jucat ireprosabil (si aici meritul e indiscutabil si al lui PTA) - si nu cred ca el este ca atare o explorare a raului, cum spui tu - dar mi se pare ca PTA are o viziune foarte clara asupra personajului, dar nu si asupra directiei in care o ia povestea lui, si asta dauneaza spre sfarsit filmului.
eu sper ca pentru cel mai bun film strain sa ia oscarul Mongol, iar pentru cel mai bun scenariu original cred ca va fi Juno(un film simpatic :P )
n-am zis ca TWBB nu e un film bun. Dar nu mi se pare atat de maret cum il vede toata lumea
mie nu-mi place pta in general,iar filmul asta cu atat mai putin.behaviorism pur,unde poti sa afli cate ceva despre personaje doar din gesturile si actiunile lor.la dracu,prima si singura sondare in personajul principal apare de-abia la 1/2 filmului,cand ne dam seama cam ce gandeste el despre lume in discutia cu "fratele" lui.cum am vazut ca spune si ebert,e un film simplificat pana aproape de scheletic si os sa mi se spuna ca suplineste prin intensitate dar,sincer sa fiu,n-am vazut asa ceva decat(pe alocuri)in jocul lui day-lewis.bun si soundtrackul de care se vb atat(as fi zis ca sunt bucati din bartok acolo,m-a surprins sa aflu ca l-a compus un radiohead).
fireste,as prefera ca asta sau filmu coenilor sa ia oscarul,in conditiile in care in competitie mai sunt juno si atonement(film cu mare succes in randul cucoanelor de la serviciu,care mi-au spus ca de la "englezul rabdator" nu s-a mai pomenit asa film de bun :D )
Cazeemeer
17 Feb 2008, 12:51
os sa mi se spuna ca suplineste prin intensitate dar,sincer sa fiu,n-am vazut asa ceva decat(pe alocuri)in jocul lui day-lewis
Mie momentul 'intens' din final si modul relativ brusc in care se ajunge la el mi se par unele din cele mai mari probleme ale filmului.
Let's get things clear, filmul asta nu e teribil de subtil niciodata (muzica lui Jonny Greenwood e buna luata separat, dar modul in care pana si momentele aparent optimiste suna tensionat si sumbru e cam la fel de ostentativ ca si a avea pe ecran un semn din neoane cu "He may look successful and happy, but don't be fooled, kids: this is a downward spiral!"), insa secventa finala, incepand cam de cand Plainview se apuca sa urle "I DRINK YOUR MILKSHAKE!" e incredibil de over-the-top.
ulianov
20 Feb 2008, 21:48
de pe msnbc, dintr-un articol mai lung dedicat nominalizarilos la Oscar. Fiecare sectiune se incheie cu un "ar fi trebuit nominalizat".
http://www.msnbc.msn.com/id/22942134/
Should have been nominated: Anamaria Marinca
IFC Films
--------------------------------------------------------------------------------
In the way that the Academy’s snub of “Hoop Dreams” led to an overhaul of the best documentary nomination process, it seems likely that the absence of Romania’s “4 Months, 3 Weeks and 2 Days” among the best foreign film nominees will bring about a change in how those films are selected for Oscar consideration. But while the film itself was egregiously overlooked this year, so was its star, Anamaria Marinca.
Portraying Otilia, a young college student trying to help a friend secure an illegal abortion during the Ceausescu years, Marinca is the audience’s eyes and ears in a brutal and repressive state where cigarettes and hot showers are a form of currency and every stranger is a potential police informer. Director Cristian Mungiu creates almost unbearable tension with long, static shots, but Marinca’s taciturn exterior in a series of increasingly hostile situations also contributes greatly to the overall sense of dread and danger. Whether she’s negotiating with dismissive hotel clerks, bargaining with the terrifying abortionist, or maintaining a pleasant façade in front of her boyfriend’s family, Marinca expresses volumes with just a facial gesture or a turn of the head. She’s a key player in an exciting new wave of film.
PoliFanAthic
22 Feb 2008, 03:35
Ce sa zic, nu-ti nominalizeaza filmul si o sa-ti nominalizeze actrita intr-o categorie care este croita pentru publicitate. Nici nu vad cum ar functiona.
Suspect de bizar
24 Feb 2008, 11:52
sigur pe hbo o sa fie ????cu globu deaur si Bafta am luat tzeapa ca nu lo bagat
Iustina
24 Feb 2008, 12:41
Bine (cã) v-am gãsit! :)
ªtiþi cumva dacã existã vreun canal de televiziune care sã transmitã live ceremonia Oscarurilor 2008?
Neuptolem
24 Feb 2008, 13:58
Bine (ca) te-am gasit! :)
La 3 AM pe HBO in noaptea asta.
http://www.cinemagia.ro/programe_tv_all.php?action=refresh_station&period=&show_id=&station_id=5
Iustina
24 Feb 2008, 14:18
Multe mulþumiri, Neuptolem!
Neuptolem
24 Feb 2008, 14:22
Multe mulþumiri, Neuptolem!
With pleasure! :oops:
Suspect de bizar
24 Feb 2008, 14:29
pe hbo cik o fi fost si globul de aur bafta da am ashtept vreo 4 ore la giecare si nimik
Iustina
25 Feb 2008, 00:36
...ºi http://www.eonline.com/redcarpet/index.jsp?cat=1c1d0081-0c99-4379-908e-306fdd13493b&categoryName=oscars%202008
bellhop
25 Feb 2008, 02:10
Wake up bitches...it's Oxcar time again :lol:
Pitbull
25 Feb 2008, 05:12
And the winners are...
Cel mai bun film:
"Atonement",
"Juno",
"Michael Clayton",
"No Country for Old Men",
"There Will Be Blood"
Cel mai bun regizor:
"The Diving Bell and the Butterfly" - Julian Schnabel,
"Juno" - Jason Reitman,
"Michael Clayton" - Tony Gilroy,
"No Country for Old Men" - Joel Coen si Ethan Coen,
"There Will Be Blood" - Paul Thomas Anderson
Cel mai bun actor in rol principal:
George Clooney - "Michael Clayton",
Daniel Day-Lewis - "There Will Be Blood",
Johnny Depp - "Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street",
Tommy Lee Jones - "In the Valley of Elah",
Viggo Mortensen - "Eastern Promises"
Cea mai buna actrita in rol principal:
Cate Blanchett - "Elizabeth: The Golden Age",
Julie Christie - "Away from Her",
Marion Cotillard - "La Vie en Rose",
Laura Linney - "The Savages",
Ellen Page - "Juno"
Cel mai bun actor in rol secundar:
Casey Affleck - "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford",
Javier Bardem - "No Country for Old Men",
Philip Seymour Hoffman - "Charlie Wilson's War",
Hal Holbrook - "Into the Wild",
Tom Wilkinson - "Michael Clayton"
Cea mai buna actrita in rol secundar:
Cate Blanchett - "I'm Not There",
Ruby Dee - "American Gangster",
Saoirse Ronan - "Atonement",
Amy Ryan - "Gone Baby Gone",
Tilda Swinton - "Michael Clayton"
Cel mai bun scenariu adaptatat:
Christopher Hampton - Atonement,
Sarah Polley - Away From Her,
Ronald Harwood - The Diving Bell and the Butterfly,
Joel and Ethan Coen - No Country For Old Men,
Paul Thomas Anderson - There Will Be Blood
Cel mai bun scenariu original:
Diablo Cody - Juno,
Nancy Oliver - Lars and the Real Girl,
Tony Gilroy - Michael Clayton,
Brad Bird, Jim Capobianco, Jan Pinkava - Ratatouille,
Tamara Jenkins - The Savages
Cel mai bun film de animatie:
"Persepolis",
"Ratatouille”,
"Surf's Up"
Cel mai bun scurt-metraj animat:
"Even Pigeons Go To Heaven", Regizor: Samuel Tourneux
"I Met the Walrus", Regizor: Josh Raskin
"Madame Tutli-Putli", Regizor: Chris Lavis, Maciek Szczerbowski
"My Love", Regizor: Aleksandr Petrov
"Peter & the Wolf", Regizori: Suzie Templeton, Hugh Welchman
Cel mai bun film strain:
"Beaufort" – Israel,
"The Counterfeiters" – Austria,
"Katyn" – Polonia,
"Mongol" – Kazakhstan,
"12" - Rusia
Cel mai bun montaj:
"The Bourne Ultimatum”,
"The Diving Bell and the Butterfly",
"Into the Wild",
"No Country for Old Men",
"There Will Be Blood"
Cea mai buna scenografie:
"American Gangster",
"Atonement",
"The Golden Compass",
"Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street",
"There Will Be Blood"
Cea mai buna imagine:
"The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford", "Atonement",
"The Diving Bell and the Butterfly",
"No Country for Old Men",
"There Will Be Blood"
Cele mai bune costume:
"Across the Universe",
"Atonement",
"Elizabeth: The Golden Age",
"La Vie en Rose",
"Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street"
Cel mai bun documentar:
"No End in Sight",
"Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience",
"Sicko",
"Taxi to the Dark Side",
"War/Dance"
Cel mai bun documentar – scurtmetraj:
"Freeheld",
"La Corona (The Crown)",
"Salim Baba",
"Sari's Mother"
Cel mai bun machiaj:
"La Vie en Rose",
"Norbit",
"Pirates of the Caribbean: At World's End"
Cea mai buna muzica originala de film:
"Atonement",
"The Kite Runner",
"Michael Clayton",
"Ratatouille",
"3:10 to Yuma"
Cea mai buna melodie originala:
"Falling Slowly"("Once"),
"Happy Working Song" ("Enchanted"),
"Raise It Up" ("August Rush"),
"So Close" ("Enchanted"),
"That's How You Know" ("Enchanted")
Cel mai bun mixaj de sunet:
The Bourne Ultimatum - Scott Millan, David Parker, Kirk Francis
No Country for Old Man
Ratatouille
3:10 to Yuma
Transformers
Cel mai bun montaj de sunet:
The Bourne Ultimatum - Karen Baker Landers, Per Hallberg
No Country for Old Man
Ratatouille
There Will Be Blood
Transformers
Cele mai bune efecte vizuale:
The Golden Compass - Michael Fink, Bill Westenhofer, Ben Morris, Trevor Wood
Pirates of the Caribbean: At World's End
Transformers
Cel mai bun scurt-metraj
"At Night", SUA, regizor Hyoe Yamamoto
"The Substitute", Italia, regizor Andera Jublin
«Le Mozart of Pickpockets», Franþa, regizor Philippe Polet-Villard
"Tanghi Argentini", Belgia, regizor Guy Thys
"The Tonto Woman", UK, regizor Daniel Barber
Pitbull
25 Feb 2008, 06:04
Deci:
"No Country for Old Men",
Cel mai bun film
Cel mai bun regizor: Ethan si Joel Coen
Cel mai bun scenariu adaptatat: Ethan si Joel Coen
Cel mai bun actor in rol secundar: Javier Bardem
"The Bourne Ultimatum”,
Cel mai bun montaj: Christopher Rouse
Cel mai bun mixaj de sunet: Scott Millan, David Parker, Kirk Francis
Cel mai bun montaj de sunet: Karen Baker Landers, Per Hallberg
"There Will Be Blood",
Cel mai bun actor in rol principal: Daniel Day-Lewis
Cea mai buna imagine: Robert Elswit
"La Vie en Rose",
Cea mai buna actrita in rol principal: Marion Cotillard
Cel mai bun machiaj: Didier Lavergne, Jan Archibald
"Michael Clayton"
Cea mai buna actrita in rol secundar: Tilda Swinton
"Juno"
Cel mai bun scenariu original: Diablo Cody
"Ratatouille”
Cel mai bun film de animatie
"Peter & the Wolf"
Cel mai bun scurt-metraj animat:
"The Counterfeiters" – Austria
Cel mai bun film strain
"Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street"
Cea mai buna scenografie: Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo
"Elizabeth: The Golden Age"
Cele mai bune costume: Alexandra Byrne
"Taxi to the Dark Side"
Cel mai bun documentar
"Freeheld",
Cel mai bun documentar – scurtmetraj
"Atonement",
Cea mai buna muzica originala de film: Dario Marianelli
"Falling Slowly"
Cea mai buna melodie originala: "Once"
The Golden Compass
Cele mai bune efecte vizuale: Michael Fink, Bill Westenhofer, Ben Morris, Trevor Wood
«Le Mozart of Pickpockets», Franþa, regizor Philippe Polet-Villard
Cel mai bun scurt-metraj
bellhop
25 Feb 2008, 06:08
O editie aniversara pe o nota nostalgica - 80 de ani de Oscar, cu multe tribute si montaje , nu toate reusite, dar care pe ansamblu au reusit sa-si faca efectul - practic organizatorii au cautat sa evoce sau macar sa mentinoneze pe oricine a insemnat ceva in cei 80 de ani de cinematografie de cand se acorda premiile academiei. Starurile dornice de atentie dupa pauza din greva scriitorilor, numerele muzicale live sucked - as always in the last years, spiciurile premiatilor destul de decente: Tilda Swindon and the French chick did the best, in my opinion.
Prezentatorul - John Stewart enervant ca de obicei, some stupid jokes --'Gaydolf Titler' :sick: , dar dupa doua pahare de vin devenit acceptabil and even stupidest jokes sound funny - Cate Blanchet in rolul buldogului
si din No Country... si montajul cu binocluri si periscoape; other better
tries:
"Oscar at age 80 is now old enough to be the Republican nominee for
president."
"'Atonement.' Finally a story that captured the passion and raw sexuality of Yom Kippur."
"'Michael Clayton.' It's a little over 100 minutes long, but because it's about lawyers you can round that up to two hours."
Ar trebui sa-l incerce pe Steve Carrell next year, caruia i-a iesit bine numarul cu incurcarea prezentarii.
Honorary Oscar pt intreaga cariera Robert Boyle - Production Designer,
un tip care vorbeste despre film cu dedicatie si despre Hitchcock ca his old pal "Hitch";
Pe ansamblu fara o editie Oscar fara mare fast, dar eficienta. Felt sorry for Anderson ca n-a castigat Blood..., harciogii de Coeni nihilisti nu meritau mai mult de un premiu de actor secundar, studio dirty job le era si lor jena, who gives a f*ck about their Oscar anymore :hmm: ;;
adipaul
25 Feb 2008, 06:19
cred ca a fost cea mai plictisitoare editie ever... prezentatorul n-a avut nici sare nici piper... totul a fost foarte monoton. la fel si publicul. toti stateau ca si chiflele
anyway.... ma bucur pt No country for old men. Pt Daniel, care-i superb! Si pt Marion (foarte dragutza de altfel)...
p.s. dario marianelli good for you :P:P
Pitbull
25 Feb 2008, 06:23
Un palmares normal...
Mä bucur pentru cele patru statuete ale lui "No Country...", dar regret cä "...Blood" a luat doar douä. Trei la trei (eventual, unul pentru film, altul pentru regie) ar fi fost mai echitabil.
Alfel, cât de drag mi-e "...Blood", trebuie sä recunosc cä pentru imagine i-as fi dat lui "Atonement"... - dar pe de altä parte, mä bucur cä "Atonement" n-a luat DECAT pentru muzicä; prea era o gogoasä umflatä.
Yay!! pentru D. D.-Lewis :D
(Sorry pentru Clooney, care mi-e foarte simpatic, dar chiar n-ar fi meritat.)
Yay!! bis si pentru Tilda Swinton - foarte misto gagica; :) :love: lucrat fin, în "...Clayton". De fapt, rolul ei mi-a pläcut cel mai mult din tot filmul, urmat de Wilkinson; i-as fi dorit si lui un Oscar, da' cu Bardem :love: pe culoarul de-aläturi, cam greu...
Acelasi regret neputincios si pentru Philip Seymour Hoffmanm, si pentru Casey Affleck... Excelenti, bäietii - Philip, mai ales! - da' ce sä-i faci? :? Ce POTI sä faci, cä Bardem ästa, si el, ca Chigurh: rade tot.
Dublu-yay!! pentru «La Môme» - le-a meritat färä discutie! :D :D :love: :love:
Surprizä pläcutä la "Juno". Merita un Oscärut de încurajare, dar e clar cä la altul mai acätärii n-avea nici o sansä. Las-cä-i bine. :)
"Elizabeth..." si "Sweeney Todd...": foarte corect.
"Ratatouille" - normal
"The Golden Compass" - cred cä da... Ca film, oricum mi-a pläcut. Altfel, strict la nivel de efecte... strâns, strâns de tot... Poate m-as fi dus totusi pe "Transformers"...
Bine cä l-au linistit pe Schnabel. ;)
Alelante nu le-am väzut.
Una preste alta, stäm bine.
Alex Leo Serban
25 Feb 2008, 06:52
f satisfacut d ac palmares! :happy:
acum, sigur, dk il iau la bani marunti, as fi preferat:
1 sa ia 'persepolis' (mai fin, mai subtil, mai inteligent...) in locu lu 'ratatouille';
2 sa ia julie christie (desi n-am vazut 'away from her'), desi recunosc k marion c e senzationala (plus k reuseste o performanta fara precedent: globu, bafta, cesarul SI oscarul!!!);
3 sa ia si 'transformers' cva...
ps pt cine nu stie, tilda swinton (a carei versatilitate, k actrita, abia incepe sa fie descoperita...) a fost muza lui derek jarman si recent, la berlin, 'in carti' pt premiu d interpretare pt rolu din 'julia' al lui erick zonca... dar filmu nu merita!
StefanDo
25 Feb 2008, 09:31
bine ai revenit, Leo
nici eu n-am vazut Away from her, dar o preferam pe Cotillard, pentru ca asa toate premiile de interpretare sunt luate de actori non-americani (dintre care doi nevorbitori de limba engleza! :) )
Cazeemeer
25 Feb 2008, 10:13
Perfectly pleased by most of the results.
La best picture si best achievement in directing vroiam foarte clar sa iasa No Country For Old Men si nu There Will Be Blood, deci totul ok pe frontul ala.
Bardem era ca si asigurat din start (indiferent de alte premii mai mari pentru film), asa ca n-a fost teribil de surprinzator rezultatul - si a fost mildly amusing Tom Wilkinson in timp ce anuntau nominalizatii si se vedea foarte clar pe figura lui ca isi spunea "there's no chance i'm winning this". Dar decizia a fost corecta, fiindca desi Wilkinson joaca extrem de ok, pare mai mult ca face parada cu rolul ala decat ca e bine integrat in film. On the same topic, Oscarul pentru Tilda Swinton a fost exact cat trebuia sa primeasca "Michael Clayton". Nimic mai mult, nimic mai putin. Rolul ei e si bine jucat si e si suficient de ancorat in actiunea filmului.
La fel de ok a fost si decizia pentru Daniel Day-Lewis la best actor - great performance, good but not great movie. Also, foarte bine ca nu s-a lasat Academia sedusa inutil de Johnny Depp. "Sweeney Todd" merita poate niste Oscaruri suplimentare pe la categorii mai tehnice (desi nu e acolo nimic nou fata de filmele de pana acum ale lui Tim Burton), dar pentru best actor era stupid sa i-l dea lui.
What bugs me e premiul pentru cinematography, care trebuia sa ajunga la No Country. Oh well.
In rest, spectacolul aproape nememorabil. Jon Stewart, care de obicei imi place si pentru care chiar m-am bucurat ca a fost ales sa prezinte din nou Oscarurile, a fost disapointing. Pare sa se fi facut un compromis cu el: il lasa sa faca oricate glume politice obviously biased, dar sub nici o forma nu il lasa sa se ia la modul serios de Hollywood. Pacat. Montajele au fost lipsite de impact emotional (spre deosebire, de exemplu, de montajul facut de Tornatore anul trecut). Prezentatorii au fost extrem de lipsiti de chef in mare parte si n-au facut decat sa citeasca obisnuitele texte introductive fara prea multa energie.
The one saving grace, suprinzator, a fost Robert F. Boyle, care a fost extrem de potrivit pentru momentul aniversar (cariera lui se intinde pana spre inceputurile Oscarurilor) si ale carui amintiri si multumiri faceau referire, fara a fi ostentative, la personaje hollywoodiene pe care multi din cei din sala abia i-au mai prins in viata, si prin urmare era un tribute adus unei intregi istorii cinematografice. Cel mai bun moment de genul asta al serii. Very nice.
gionloc
25 Feb 2008, 10:30
na fain,
in sfirsit au canonizat cea mai ineresanta parte a cinematografiei lor!
sa o tie tot asa in urmatorii 20 de ani!
bellhop
25 Feb 2008, 12:42
Well..at least for the lack of Oscar show and Variety Show, ABC made it with a great after-show.
Kimmel was f*cking Ben Affleck big time and took his revenge on Sarah and Damon :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=6lcmNaXmjvs
Cazeemeer
25 Feb 2008, 12:52
Kimmel was f*cking Ben Affleck big time and took his revenge on Sarah and Damon :lol:
La inceput parea ca primul era mult mai funny, dar din momentul in care asta nou se transforma in We Are The World, il bate clar. Melodia lui I'm F*cking Matt Damon era insa mai catchy.
PoliFanAthic
25 Feb 2008, 13:50
bine ai revenit, Leo
nici eu n-am vazut Away from her, dar o preferam pe Cotillard, pentru ca asa toate premiile de interpretare sunt luate de actori non-americani (dintre care doi nevorbitori de limba engleza! :) )
Ultimii ani mi-au creat o usoara "dezininclinatie" in ceea ce priveste rolurile biografice. Nu stiu daca sunt neaparat mai usor de jucat fiindca "ai un model", dar cu siguranta sunt mai usor de judecat (in special de oscaristi) din acest motiv. Cotillard e super, dar vazand Away From Her, as fi preferat oarecum sa castige Christie. Eh, macar alegerea trebuia facuta intre doua actrite care joaca super, nu doua glume oscariene.
In rest destul de multumit, foarte nesurpinzatoare rezultatele (forza Once! nu ma asteptam sa o mai cheme pe Irglova). Poate mi-as fi dorit sa ia TWBB unul din premiile mari pentru regie/film, dar sa ai doua filme atat de bune precum acesta si NC este un fapt destul de imbucurator in sine!
P.S. Vad pe imdb ca multa lume a apreciat revenirea lui Irglova.
Vendetta
25 Feb 2008, 15:26
-Salutare tuturor.Sunt nou dar urmaresc forumul de mai mult de 3 ani de zile.Am un mare respect pentru foarte multa lume de aici.
Back on topic:
-Revenind la Oscar.Foarte fericit pentru Marion Cotillard, extrem defapt.Am vazut majoritatea daca nu toate filmele ei, si e "magnifique", sunt subiectiv dar nah e greu sa fii obiectiv in lumea artei cinematografice.
E frantuzoaica si joaca si intr-un film francez, nu mi-am imaginat ca o sa si castige premiul de la americani de-acasa. Si uite asa a intrat in elita actorilor.La cat mai multe filme bune.
-In rest mi-au placut rememorarile de pe parcursul celor 80 de ani.Am avut impresia ca a lipsit fastul din anii precedenti, iar Jon Stewart rasuflat, nu m-a impresionat cu nimic, poate are mult succesc la americani care din fire is mai "saraci cu duhul".Oricum cateva ore in care uiti unde te afli, uiti cine esti, si astepti stauietele, poate te striga si pe tine. :lol:
ulianov
25 Feb 2008, 15:49
- iar Jon Stewart rasuflat, nu m-a impresionat cu nimic, poate are mult succesc la americani care din fire is mai "saraci cu duhul".Oricum cateva ore in care uiti unde te afli, uiti cine esti, si astepti stauietele, poate te striga si pe tine. :lol:
Propune-i Academiei ca la anul sa-i cheme pe adevaratii de la Vacanta Mare sa "gazduiasca" Oscarurile, poate prinzi si tu o gluma. si te rizi. si noi de tine.
Pitbull
25 Feb 2008, 17:39
Asta-i pe post de "Welcome to Cinemagia", nu?
Drägut. Frumos. Elegant.
ulianov
25 Feb 2008, 18:16
nu. asta e pe post de replica la prejudecata : "ce destepti e romanii si ce prosti e americanii". Cred ca de asta are si filmul lui Nemescu atita succes: le merge la suflet celebra replica a lui "Al mai prost om e americanu'. " da' ma rog, trebuie sa ai "deschiderea" lui Doicaru ca s-o crezi.
in alta ordine de idei: Welcome to Cinemagia, novice!
Alex Leo Serban
25 Feb 2008, 18:30
da, mai ales k nu e a lui nemescu si nu e din 'california dreamin', ci a lui victor rebengiuc in 'balanta' :lol:
si doi: e doiaru, nu 'doicaru'!
Proletar
25 Feb 2008, 18:32
si doi: e doiaru, nu 'doicaru'!
da, "personajul" doicaru parca era un tortionar securist cat se poate de real...din cate imi aduc aminte.
ulianov
25 Feb 2008, 19:23
da, mai ales k nu e a lui nemescu si nu e din 'california dreamin', ci a lui victor rebengiuc in 'balanta' :lol:
si doi: e doiaru, nu 'doicaru'!
whatever. zicerea ramine la fel de "adevarata".
Alex Leo Serban
26 Feb 2008, 10:13
Ultimii ani mi-au creat o usoara "dezininclinatie" in ceea ce priveste rolurile biografice. Nu stiu daca sunt neaparat mai usor de jucat fiindca "ai un model", dar cu siguranta sunt mai usor de judecat (in special de oscaristi) din acest motiv. Cotillard e super, dar vazand Away From Her, as fi preferat oarecum sa castige Christie. Eh, macar alegerea trebuia facuta intre doua actrite care joaca super, nu doua glume oscariene.
i beg to differ: eu cre k, dimpotriva, rolurile 'biografice' sint mai dificil d jukt, pt k 'erou real' ala e mai cunoscut, si deci s pot face comparatii cu pers reala - deci s interpune un soi d 'filtru cultural', very biased adeseori... - p cita vreme un pers imaginar poate fi jukt oricum: cine sa t contrazik??
adipaul
26 Feb 2008, 11:47
... poate prinzi si tu o gluma. si te rizi. si noi de tine.[/quote]
:lol: :lol: lol TE razi... (asta din seria m-am ras pe mine, nu?)
Alex Leo Serban
26 Feb 2008, 13:56
u talkin to ME!?? :?
Vendetta
26 Feb 2008, 14:30
Nu sunt prea orgolios din fire, primesc orice sfat, dar sa fie de la cine trebuie si cu ceva substanta, sunt prea nou ca sa comentez prea multe :). Cat despre americani, imi mentin parerea.
Pitbull
26 Feb 2008, 14:46
u talkin to ME!?? :?
Nope, si-a täiat capu' de citat din Ulianov si i-a fost lene sä-l puie la loc, ca sä se vadä clar:
... poate prinzi si tu o gluma. si te rizi. si noi de tine.
:lol: :lol: lol TE razi... (asta din seria m-am ras pe mine, nu?)
adipaul
26 Feb 2008, 15:11
sorry :oops:
Cazeemeer
26 Feb 2008, 21:52
i beg to differ: eu cre k, dimpotriva, rolurile 'biografice' sint mai dificil d jukt, pt k 'erou real' ala e mai cunoscut, si deci s pot face comparatii cu pers reala - deci s interpune un soi d 'filtru cultural', very biased adeseori... - p cita vreme un pers imaginar poate fi jukt oricum: cine sa t contrazik??
Cred ca provocarea e cu atat mai mare cand joci personaje reale cu cat nu e destul doar sa recreezi personajul ca atare (ca daca asta era tot, te duceai si-l imitai prin show-uri umoristice mai degraba), ci trebuie sa treci de imaginea lui publica si sa descoperi ce se ascunde in spate. Acolo e de fapt adevaratul selling point al unui personaj de genul asta: ce aduci nou fata de chestiile arhicunoscute despre el (si aici cred ca apare o noua capcana: echilibrul fin dintre chestiile realmente insightful despre personaj si anecdotica ieftina care sa satisfaca dorinta publicului de lurid exposes about the rich and famous). Point in case: Helen Mirren, anul trecut; nu recreaza doar imaginea reginei, ci iti ofera o privire in spatele fatadei, dar nu una senzationalista, ci una care chiar explica cum functioneaza personajul (and that was something, avand in vedere ca in general am o aversiune fata de familia regala britanica).
Alex Leo Serban
27 Feb 2008, 06:22
f adevarat c spui - cu precizarea k eu 'nu am o aversiune' fata d familia regala brit (dimpotriva), dar - sincer - nici nu credeam k s-ar afla cva dincolo d fatada d sfinx cu palariutza a elisabetei 2... :lol: mirren a fost geniala!
Neuptolem
27 Feb 2008, 08:42
Ce pot spune? Nimic esential, ma bag si eu ca musca-n otzet, doar ca sa nu zic lapte.
Sa le luam pe rand, Michael Clayton, un pic aranjat si cizelat barbatul din Syriana - coruptia globala, nimic interesant cu deosebire de synopsisul spre dezvoltarea in scenariu/film a lui Tony Gilrov, suna al dracului de ok insa e genul de scenariu ce n-ar fi fost dat in mana unui incepator nici daca acesta ar fi colaborat gratuit la scrierea lui, e complex. TWBB e genul de film ce apare in anul X (vezi Crash) apoi nu se mai aude de el, de neneglijat dar nu merita Oscarul. Juno, mda, ce-o zice Mr. Mungiu de filmu' asta? Cum privesc americanii astia problemu' dom'le! Mie-mi suna a palma zdravana data 432-ului. Ca logline nush cine s-ar fi incumetat (vorbele alea pe care tre sa i le spui repede producatorului in pauza de masa inainte de a te da afara pe usa), da' ca scenariu s-ar putea sa fie ceva de capul lui, mai ales ca: "Juno este un personaj unic, diferit de tot ce s-a putut vedea pana in momentul de fata in filmele de gen." desi poate suna redundant sa afirmi ca Diablo Cody sparge gheata datorita unor frustrari adolescentine de timida analizatoare a colegelor ce aveau parte de sex non-stop dar ea s-ar putea totusi sa fi gasit cu adevarat personajul ala irepetabil, unic si echivoc, merge la scenariu. "Toamna se transforma in iarna, iar iarna, in primavara, iar schimbarile fizice ale lui Juno cresc vazand cu ochii." si astfel s-a ajuns de la premisa la rezolutie. Ellen Page? Dupa personaje mercantile ce ar putea fi scrise si de absolventii CAV (ex: Hard Candy - AnteFeminista Castratoare! - suna ca dracu', asa-i), ascunse in spatele frustrarilor adolescentine rabufnind a Julia Stiles??? N-ar fi trecut castingul daca eram acolo, e matura, da' totusi, putina credibilitate in interpretari nu strica nicaieri. Atonement - asa e, o DUDA. O Keira Knightley indragostita de rolul ei, personaj filmat atat de zgarcit (in detrimentul calitatilor ei actoricesti) din cauza unui actor taraganand a ezitare si a unei razgaiate micute intepata-n fund. Un synopsis ce abia daca merita cartea, daramite un film. Nu am inteles de ce au construit frontul ala de razboi si cat au investit in secventele respective cu special-effect-ul, doar pentru poezie? doar sa expozezi la modul cel mai plicticos un dezorientat de personaj legat cu ata galbena - un pic peste alba?? Felicitari camerei dintr-o singura miscare! care-i baiu? "A devenit ca o piesa de teatru.” povesteste Wright." si teatru a ramas. Finalu' face toti banii, dar un film nu inseamna un final excelent si-atat.
Cel mai bun film: merita. Fratii Coen au un stil... i-am indragit de la Fargo si Barton Fink. Genii in carne si oase, not joke.
Actor principal: i-as fi dat lui Deep statueta dar DDL e diavol pe scena, indestructibil.
Actrita principal: surprins placut si OK.
Actori secundar: cred ca bine.
Scenariu adaptat, poate DB Butterfly ori TWBB insa n-am vazut nicunul si s-ar putea sa vorbesc aiurea.
Scenariu original: cu inima as fi mers pe Lars and the Real Girl iar rational pe Clayton.
Animatie: Ok dar poate merita Surf's Up, o grafica si-o mimica net superioara.
La SM-uri n-am idee.
Film strain: Katyn e mai bine realizat, fara discutie, desi The Counterfeiters s-ar putea sa aiba un scenariu mai bun. Acum io nush care-s criteriile prin care un film iese in fata altuia: naturalismul sau emotia trezita? - Katyn e mai emotionant. Mongol ce cauta acolo? Eu l-as baga la filme istorice, s-ar putea ca si asta sa fi meritat ceva mai mult ca The Counterfeiters.
Montaj: Fara discutii.
Scenografie: poate OK dar era meritabil si Atonement.
Imagine: ma abtin, nu-mi dau seama din cateva cadre.
Costume: poate La vie en Rose dar merge.
Documentare: n-am idee.
Machiaj: DA.
Soundtrack: 3:10 premiu' de la mine.
Mixaj si montaj sunet: Bourne, DA.
Efecte vizuale: merita detasat Transformers, am sesizat o tehnologie noua fata de ce mi-a dat sa vad pana acum. Sper sa o foloseasca si la Terminator 4.
Cazeemeer
27 Feb 2008, 08:51
Ai vazut macar vreunul din filmele de care vorbesti?
gionloc
28 Feb 2008, 12:51
am o singura nemultumire legata de oscarul asta :), am tot uitat sa o spun.
imi doream foarte mult ca Jack Fisk sa primeasca un premiu. cred ca este unul dintre cei mai distinsi scenografi dela Hollywood, era vremea sa fie recunoscut in acest sens.
Alex Leo Serban
28 Feb 2008, 13:25
'katyn' 'emotionaaaaant'?!? :?
poate povestea in sine, da filmu... credeam k nu s mai termina: cinema d la bunicu citire, academist d sta cadru-n loc nene!! poate fi pus la muzeu d istorie a poloniei in kip d exponat fix :lol:
Slava Domnului ca 432 n-a luat premiul pe care l-a luat Crash! Eu asa film idiot precum Crash rareori am vazut, pe post de film care se doreste important. Cum a ajuns porcaria asta asa de sus nu stiu. Asa o labareala tembela care zici ca o sa fie despre ceva ca lumea si o da in mii de happy-enduri de doi bani, nu am crezut ca am sa vad vreodata. Efectiv nu imi revin din uimire ca s-a putut face si premia asa o prostie incoerenta, simplista si dobitoaca. Pare efectiv genul de film care a pornit de la o idee buna, discriminarea pozitiva a minoritarilor, de care ne lovim fiecare in fiecare zi sau aproape si, sub efectul unor tembeli de 20 si ceva de ani pusi capete de studiouri, oameni fara experienta, cultura si creier, e data in balarii. Iar la final se zice ca s-a bifat si tema "grea". Doamne, apara si pazeste, ca mare ti-e gradina.
E bun Oscarul ca cica iti aduce bani, dar nici chiar in halul asta de jenant.
PoliFanAthic
05 Mar 2008, 00:23
i beg to differ: eu cre k, dimpotriva, rolurile 'biografice' sint mai dificil d jukt, pt k 'erou real' ala e mai cunoscut, si deci s pot face comparatii cu pers reala - deci s interpune un soi d 'filtru cultural', very biased adeseori... - p cita vreme un pers imaginar poate fi jukt oricum: cine sa t contrazik??
Cred ca provocarea e cu atat mai mare cand joci personaje reale cu cat nu e destul doar sa recreezi personajul ca atare (ca daca asta era tot, te duceai si-l imitai prin show-uri umoristice mai degraba), ci trebuie sa treci de imaginea lui publica si sa descoperi ce se ascunde in spate. Acolo e de fapt adevaratul selling point al unui personaj de genul asta: ce aduci nou fata de chestiile arhicunoscute despre el (si aici cred ca apare o noua capcana: echilibrul fin dintre chestiile realmente insightful despre personaj si anecdotica ieftina care sa satisfaca dorinta publicului de lurid exposes about the rich and famous). Point in case: Helen Mirren, anul trecut; nu recreaza doar imaginea reginei, ci iti ofera o privire in spatele fatadei, dar nu una senzationalista, ci una care chiar explica cum functioneaza personajul (and that was something, avand in vedere ca in general am o aversiune fata de familia regala britanica).
Numai adevaruri, deci ma simt obligat sa-mi nuantez afirmatia: nu e mai usor sa joci roluri biopice, dar e mai usor sa le premiezi. Pentru ca un rol biopic bun sare in ochi mai usor decat un rol bun in general (desi cand vad un Daniel Day Lewis parca ma face sa "think about it").
Si in plus, de multe ori persoana reala este "inaccesibila" multimii; adica eu nu-i "cunoscusem" propriu-zis pe Capote, pe Piaf, pe Idi Amin, etc. Probabil juriile sunt mai informate in acest sens, dar ma indoiesc sa fie tot timpul cazul. De multe ori disociez(i) intre artist si om, deci in consecinta am o imagine doar despre arta lor, nu atat una despre ei. Unde este cazul, se intelege. Deci nu sunt convins ca se creeaza neaparat un bias/filtru cultural, cel putin nu in randul majoritatii. De multe ori tot ce am cand merg la un biopic este o imagine de ansamblu, in care orice interpretare a unui astfel de rol are deci mult loc de "interpretare". Iar cei care cunosc cu adevarat manierisme si alte "personal intricacies" sunt putini. Ma indoiesc ca la Oscaruri, par ex, sunt cu adevarat multi care sa stie aceste lucruri, considerand ce atitudine pot avea cand vine vorba de o categorie mai complicata/diferita, precum filmele straine.
mafalda
11 Aug 2008, 13:30
Eu astept un Oscar pentru filmul romanesc! :oops:
Dar cred ca noi romanii inca nu stim sa facem marketing de film.
La Oscar conteaza mult si cum stii sa-ti faci publicitate.
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.