View Full Version : "Nuovomondo"
l-ati vazut?
mie mi-a placut foarte mult. in ciuda unor momente cam lungi (inceputul, secventele din italia inainte de calatorie), filmul e proaspat, sensibil, personajele atasante. bulversante scenele cu selectia imigrantilor.
ce ma mira in difuzarea de la noi e trailerul in engleza, pe tonul ala din filmele americane de actiune. de ce nu l-au luat dublat in americana daca tot suntem asa fascinati de cinematografia lor.
si inca o chestie, filmul a luat leul de argint, nu leul de aur cum scrie pe prima pagina. leul de aur s-a dus in china, l-a luat Still life.
StefanDo
20 Nov 2007, 10:42
modificat
mersi :)
nu se inghesuie nimeni sa spuna doua vorbe despre filmul asta. pacat, pentru ca e este un film special si ar fi meritat mai multa atentie. dar ce sa-i faci nu candideaza la Oscar.
postez mai jos cronica lui Gorzo din Dilema.
http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=199&cmd=articol&id=7159
mi-a placut termenul de "epopee minimalista" care e foarte potrivit cu spiritul filmului
postez mai jos cronica lui Gorzo din Dilema.
http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=199&cmd=articol&id=7159
mi-a placut termenul de "epopee minimalista" care e foarte potrivit cu spiritul filmului
"Epopee minimalista"?! Poate "Evropee existentialista".
Enfin, am citit si eu acum cronica lui gonzo si am constat cu stupoare coincidenta (!?) unei idei expusa de mine in cronica filmului aparuta acum cateva luni in revista Cinemagia.
deci, gandesc previzionar si mai rapid decat un cronicaretz cu diploma ;)
eu nu am avut de unde sa citesc cronica ta. nu am cum sa cumpar revista si daca nu e pe net, nici o sansa sa o gasesc.
si in continuare mi se pare mai potrivita formula "minimalista" decat existentialista. nu are nici o legatura cu diplomele.
eu nu am avut de unde sa citesc cronica ta. nu am cum sa cumpar revista si daca nu e pe net, nici o sansa sa o gasesc.
si in continuare mi se pare mai potrivita formula "minimalista" decat existentialista. nu are nici o legatura cu diplomele.
ai incurcat intelesurile.
illotempore2002
07 Dec 2007, 12:57
Asta nu mai e la nici un cinema, nu?
gionloc
07 Dec 2007, 14:00
ba e, tocmai ca acum e. a inchis tifful, dar ruleaza acu prin cinemauri. de ex saptamina viitoare va reveni in Cj, la Arta.
revin cu exemplificarea coincidentei gonzo la cererea cititorilor si nedumeritilor(gen Klein care n-a inteles nimic din comentariul meu anterior):
Andrei Gorzo, Dilema Veche, Anul IV, nr.199 - 02 decembrie 2007
"Transportaþi" - cronica filmului Nuovomondo:
Filmul are destul suflu vizionar, dar nu destul suflu dramatic pentru a fi o mare epopee; în comparaþie cu America, America de Elia Kazan sau cu Emigranþii de Jan Troell, pare cumva nedus pînã la capãt.
Eu, revista Cinemagia nr 38, aparuta acum 3-4 luni:
"Ghid maritim de traversare a iluziilor" - cronica aceluiasi film
Dar, spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator, America, America (1963) de Elia Kazan sau The Emigrants / Utvandrarna (1971) de Jan Troell, filmul regizat de Emanuele Crialese perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele in traversarea “oceanului viselor” [...]
en bref: o similitudine banala, dar dubioasa.
revin cu exemplificarea coincidentei gonzo la cererea cititorilor si nedumeritilor(gen Klein care n-a inteles nimic din comentariul meu anterior):
Andrei Gorzo, Dilema Veche, Anul IV, nr.199 - 02 decembrie 2007
"Transportaþi" - cronica filmului Nuovomondo:
Filmul are destul suflu vizionar, dar nu destul suflu dramatic pentru a fi o mare epopee; în comparaþie cu America, America de Elia Kazan sau cu Emigranþii de Jan Troell, pare cumva nedus pînã la capãt.
Eu, revista Cinemagia nr 38, aparuta acum 3-4 luni:
"Ghid maritim de traversare a iluziilor" - cronica aceluiasi film
Dar, spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator, America, America (1963) de Elia Kazan sau The Emigrants / Utvandrarna (1971) de Jan Troell, filmul regizat de Emanuele Crialese perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele in traversarea “oceanului viselor” [...]
en bref: o similitudine banala, dar dubioasa.
ce nu am inteles? sau ce era asa de inteles? incerci sa fii subtil, dar in fond vrei sa sugerezi ca ai avut aceleasi idei cu o luna in avans. ba chiar insinuezi ca te-ar fi copiat.
totusi, exemplul pe care il folosesti nu e prea clar. faptul ca aveti aceleasi filme ca termen de comparatie mi se pare mai degraba un demers de bun simt decat un plagiat.
si nu comparatia in sine conteaza ci ce faci cu ea. stiind continuarea textului lui gorzo, formula "pare cumva nedus pînã la capãt" e foarte clara, adica am inteles ce-a vrut sa zica.
in schimb "spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele" , dar mai ales spiritul moralizator e total confuz. nu vreau sa te simti vexat, dar chiar nu e clar ce vrei sa zici. poate continuarea ne-ar fi lamurit mai mult.
ce nu am inteles? sau ce era asa de inteles? incerci sa fii subtil, dar in fond vrei sa sugerezi ca ai avut aceleasi idei cu o luna in avans. ba chiar insinuezi ca te-ar fi copiat.
nu acuz de plagiat, ci remarcam (dubla) coincidenta.
si referirea la "diploma" era clara: nu ai nevoie sa bifezi prezenta in catalog pt a scrie despre filme, kiar si scenarii (referire la unele discutii forumistice despre accesibilitatea la publicare)
in schimb "spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele" , dar mai ales spiritul moralizator e total confuz. nu vreau sa te simti vexat, dar chiar nu e clar ce vrei sa zici. poate continuarea ne-ar fi lamurit mai mult.
ai vazut cele doua filme incriminate sau vorbim aiurea?
ai vazut cele doua filme incriminate sau vorbim aiurea?
am vazut America America, nu pe celalalt. dar fraza ta era suna asa: spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator (cele doua exemple), Nuovomondo perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele... etc . adica in ce consta comparatia? ca primele filme sunt solemne, dramatice si moralizatoare si filmul italianului ar fi trebuit sa fie si nu e?
ai vazut cele doua filme incriminate sau vorbim aiurea?
am vazut America America, nu pe celalalt. dar fraza ta era suna asa: spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator (cele doua exemple), Nuovomondo perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele... etc . adica in ce consta comparatia? ca primele filme sunt solemne, dramatice si moralizatoare si filmul italianului ar fi trebuit sa fie si nu e?
continui sa ma uimesti cu reinterpretarile, mai ales ca ai afirmat ca ai inteles ce-a scris Gorzo despre film.
deci, in America, America avem o intreaga compozitie dramatica (drama grecilor si armenilor din podisul anatolian, drama inadaptarii intr-un oras mare-Constantinopol, drama unui tuberculos, drama plecarii spre o alta lume total necunsocuta si drama acestui drum). aproape fiecare poveste ramificata din axul diegezei ne dezvaluie o noua drama. reiterand toate acestea inteleg de ce Gorzo s-a simtit dator sa explice de ce i se pare Nuovomondo o "epopee minimalista", pt ca tema este pretabila pt asa ceva, dar desfasurarea subiectului a fost restransa la "scene de transport". de aceea termenul nascocit de mine - "evropee"- era ironic, in spiritul filmului.
si acum revin la ce-am scris eu:
spre deosebire de alte filme mai sobre cu subiect asemanator (cele doua exemple), Nuovomondo perturba spiritul solemn, dramatic si moralizator ce insoteste personajele...
deci, tema din America, America care se regaseste si-n Nuovomondo nu mai este tratata in context dramatic, letargic, grav ci are un spirit ludic, fabulatoriu, ca o zbenguiala intre copii, cum scria si Gorzo "nu are spirit dramatic pt a fi o epopee".
q e d
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.