PDA

View Full Version : Anonimul 2007?


illotempore2002
30 May 2007, 13:37
Hello, people!
Ce stiti, s-a scos competitia de scenarii de la Anonimul? Stie cineva de ce? Ce s-a intamplat cu aceasta sectiune?

klein
17 Jul 2007, 09:49
nici o veste de la Anonimul? eu imi facusem planuri de vacanta ca sa ajung in delta... :(

Longshot
18 Jul 2007, 14:32
pai pe site nema. asa ca vesti doar daca vrea/poate als.

cornel
19 Jul 2007, 07:50
Din pacate anul acesta nu au comunicat prea bine acest festival

http://www.festival-anonimul.ro/festival_home_ro

pe site zice ca va avea loc in perioada 13 - 19 august
si ca inscrierile s-au terminat :(

Proletar
19 Jul 2007, 08:34
Din pacate anul acesta nu au comunicat prea bine acest festival

http://www.festival-anonimul.ro/festival_home_ro

pe site zice ca va avea loc in perioada 13 - 19 august
si ca inscrierile s-au terminat :(

e vorba de filmele inscrise in competitie.
e firesc ca aceste inscrieri sa se fi incheiat.
juriul de selectie trebuie sa aiba timp pentru a delibera.

andrei-gl
05 Aug 2007, 11:28
s-au anuntat filmele la TV.si nu numai.

e nevoie dei nvitatie pentru a viziona filmeele sau e accesul liber?

oxlock
05 Aug 2007, 22:20
Ken Loach invitat de onoare....in 2007
http://www.imdb.com/name/nm0516360/

Longshot
11 Aug 2007, 21:58
programul:
http://www.festival-anonimul.ro/uploads/1343/program_festival.pdf

gionloc
16 Aug 2007, 07:41
The Banishment - super film! in forme tarkovskiene si antonioniene, fara sa pastiseze insa, cu un imens plus la prelucrarea timpului: ofera toata vremea din lume pentru a trai alaturi de personaje, a le simti drama si a le adulmeca spiritul. evita cu eleganta orice derapaj mistic - desi sint simboluri in film.. adica, no, voiam sa spui ca desi incepe cu copaci, si o da si-n lecturi de Biblie, filmul e atit de curat din punct de vedere mistic si atit de ancorat intr-o realitate semi-scorsese incit m-a dezarmat complet. foarte bun!

Vier Minuten - o timpenie in care Ingerul Necesar da mina cu Orient Express cu Totul era nimic si fac un fel de parodie involuntara la Pianista (de M. Haneke). toate scenele sint fortat dramatice si actiunea este construita din detaliu in detaliu in asa fel incit mi-a dat senzatia ca realizatorii voiau sa amplifice dramatismul cu orice pret. din pacate doar devine ridicol in cazna sa de a aduce pe ecran toate elementele nocive, de la nenorocirea nazista pina la societatea contemporana unde justitia poate inchide un super talent (o pianista geniala :huh: ) din greseala. iar faptul ca e f talentata fiecare personaj al povestii o spune, la fiecare pas... astfel ca totul devine ca in filmul Cristinei Nichitus. acolo toti cei care o intilneau pe Magda Catone ii spuneau:

- saruminia d-na colonel!
- nu sint colonel raspundea dumneaei.

e aceeasi fortare de a ridica pe cineva in rang: unui subinginer ii crestea inima daca ii spuneai "domn' inginer", asa si cu filmu asta: realizatorii credeau ca daca indeasa cu picioru crize (ca in telenovele urlate), nedreptati, terori naziste... plus o indragosteala a elevei pianiste de profesoara octogenara pianista (ca sa iasa parodia involuntara la Haneke si Jelinek).. gata, avem drama, lacrimi si aplauze... acu aplauze au fost, foarte multe.. lumea agustat filmul asta german... iar eu ma miram cum de au atita bunavointa si aplecare spre povestiel astea cind vin din strainezia, dar cind vine vorba de galustele autohtone, lumea reactioneaa vehement!

StefanDo
17 Aug 2007, 12:28
hm, se pare ca multa lume nu prea e de acord cu tine in ceea ce priveste Vier Minuten... :) Gloria imi spune de la Anonimul ca filmul a produs ceva discutii si ca sunt multi care-l considera cel mai bun, desi Tuya's Marriage (Ursul de Aur la Berlin) si The Banishment (al doilea Zvyagintsev) au fost deja proiectate. Cum de esti asa impotriva curentului? :)

gionloc
17 Aug 2007, 14:59
pai ce stie lumea :P... Vier Minuten e un film care socheaza prin violenta - psihica, fizica -, probabil ca asta prinde (cel putin la sufletele neprihanite cinematografic :lol:). da' pentru mine teburile de acolo sint cam desuete prin nefirescu si fortarea notelor interioare.

Tuya mi-a placut si mie, la fel Interviul realizat de Buscemi, putin pedagogic, demonstrativ, insa.
nici Flandres nu e departe, o excelenta punere in imagine a unui sbiect legat de razboi. daca Vietnam pentru mine inseamna Full Metal Jacket, daca violenta din al Doilea RM ineamna deschiderea lui Saving Private Ryan, uite ca acum razboiu' din Orientu Mijlociu mi-a ramas in imaginile din Flandra.

topul meu:
The Banishment
Interview
Flandres

klein
01 Sep 2007, 09:13
nu stiu daca ii mai pasa cuiva de topicul asta, mai ales acum dupa trei saptamani de la inchiderea festivalului, dar als mi-a cerut sa zic trei vorbe si nu pot sa-l refuz. ;)

Nu am fost niciodata la tiff sau pe la alte festivaluri, dar nu cred ca se compara vreunul cu Anonimul. si tre sa fii batut in cap ca sa nu-ti placa. plus ca am senzatia ca in fiecare an e mai bine.
Anul trecut am vorbit despre festival in niste cronici culturale la un radio din Franta dedicat studentilor si se pare ca a functionat, fiindca anul asta am avut adepti din hexagon care s-au incumetat sa bata drumul si dunarea pana la Sf G. la anul am si alte promisiuni.

dar sa fac un bilant scurt (m-am profilat pe lung metraje):
1. filme selectionate: mai bune decat anul trecut, nu numai pentru ca au avut in spate festivaluri celebre ci pentru ca mi-au placut mie
2. premii = nici ca se putea mai bine. am plecat, in sfarsit, satisfacuta (anul trecut ramasesem cu un gust amar, cu senzatia ca juriul a vrut sa faca o demonstratie de elitism). o singura observatie, eu as fi vazut-o pe profa din four minutes pentru premiul de interpretare
3. coup de coeur: the bannissement :love: mi s-a parut pur si simplu prefect. am ramas muta. in schimb, comparatiile cu tarkovski mi se par abuzive, nu ca n-ar avea nimic in comun ci ca se bate prea multa modeda pe asemanarea dintre ei, iar mie nu-mi place T. Mi-a placut mai mult decat precedentul (intoarcrea) pe care l-am adorat si m-am bucurat ca a dezvaluit misterele intr-un final, ca nu m-a lasat sa ma strofoc si sa dezbat zile intregi solutia si cine stie doamne fereste, sa nu pot dormi noaptea. nopti albe, vara la cort, e perioculos, ca la 8 dimineata nici sa fi vrut si nu mai puteai dormi. soarele devenea ucigator
3.discutiile cu invitatii, seara in camping mult mai bine decat m-am asteptat. mai interesante schhimburile cu Loach decat cela cu Mungiu. Poate tocmai pentru ca opiniile erau unanime si in spiritul filmului la CM si in total dezacord cu KL. oricum Loach s-a descurcat de minune si tind sa ii dau dreptate si sa cred ca e inteles gresit la noi. (nu stiu cum a fost conferinta din sala)
hm... daca sunt reactii o sa revin

Fool's Gold
03 Sep 2007, 11:46
Doua momente mi s-au parut si superbe si tarkovskiene in "Izganie" (sorry,Klein :p):

1. Atunci cind filmeaza iarba, pamintul, inundate de ploaia aia mocaneasca si la un moment dat camera se opreste pe imaginea unei baltoace, sfichiuita de stropi. Dar nu dupa mult, oglinda apei se limpezeste vag si vedem in ea imaginea casei parintesti a lui Alex. Dar imediat alti stropi vin sa perturbe aceasta imagine si ea dispare. Asta mi s-a parut semnul ca acolo trebuie cautat sensul celor narate: in firele care il conditioneaza si il leaga pe Alex (si implicit familia sa) de un trecut poate cancerigen (sau nu. Dar in orice caz puternic, iradiant)

2. La sfirsitul perioadei de izolare, ni se arata ultimele pregatiri de plecare din casa parinteasca (reiterarea unei alte plecari ?). Usile sint zavorite, iar ferestrele acoperite cu scinduri. Dar camera ramine in interior. Vedem din interior cum usa este inchisa, apoi verificata, tot din interior vedem cum sint fixate acele scinduri in ferestre. Si apoi raminem (impreuna cu camera) in intunericul din casa si vedem, prin niste crapaturi, lumina de afara care inca patrunde. Imaginea in aceasta secventa are ceva pulsatil. Am simtit ca ma aflu in intunericul acelei incaperi si ca nu sint singur. In casa, de-acum nelocuita, ramine totusi cineva: sufletul locului, ca o fiara.