PDA

View Full Version : The Departed


PoliFanAthic
29 Oct 2006, 00:40
Chiar daca mai dureaza o saptamana pana se lanseaza in RO, doream sa prefatez momentul cu impresiile mele, pur personale si suferinde, din principiu.

Am fost astazi sa-l vizionez in Londinium (desi as fi putut s-o fac acuma chiar 3 saptamani!), reusind cumva sa pun deopartea teama ca va fi inca un film al lui Scorsese prea-slavit de critici si cinefili, dar pe care sa nu il gust cu adevarat.

Concluzia la care am ajuns (desi am incercat, sincer, sa iubesc filmul) este ca fie Scorsese si-a pierdut abilitatea de a fi genial, fie nu a fost niciodata posesorul acestei abilitati. La o adica, am impresia ca este ceea ce s-ar denumi "an extremely skilled director" care dispune mai mereu de "a fantastic ensemble cast".

Nu spun ca "The Departed" este o experienta neplacuta, dar poate am avut (din nou) prea multe pretentii; adica, am avut o pretentie, aceea de a vedea un film cat mai original (greu, mai ales la un remake) si cat mai puternic. Meticulozitatea cu care Scorsese puna "in scena" acest nou "Infernal Affairs" (pe care nu l-am vazut) este atat marele merit, cat si pacatul primordial al filmului care, cel mai probabil, ii va aduce in sfarsit un Oscar (daca e sa judecam mentalitatea Academiei, nu cred ca are cum sa il scape). Intr-un fel cred ca meticulozitatea si arta pura sunt foarte greu de imbinat.

Asadar o noua dezamagire, oarecum, chiar daca pana la urma ceva mai digerabil decat Aviator si Gangs (de v-au placut, cu siguranta si acesta va fi fantastic). E greu sa imi displaca, intru definitiv, un film cu Jack.

P.S. Un alt pas ar fi, totusi, sa-l mai "schimbe" Scorsese pe Di Caprio. Chiar daca ar fi bun, nu sunt dintre aceia fermecati de metamorfoza sa.

P.P.S. Sper ca nu trebuia sa postez altundeva umila-mi parere. :?

ulrich
30 Oct 2006, 08:11
Concluzia la care am ajuns (desi am incercat, sincer, sa iubesc filmul) este ca fie Scorsese si-a pierdut abilitatea de a fi genial, fie nu a fost niciodata posesorul acestei abilitati.
am ras rau la "colour of money","goodfellas","casino","kundun","gangs..","the aviator"(mai sunt?),dar aici nici macar n-am mai zambit,ptr.ca saptamana trecuta am vazut "miami vice","running scared"(inceputul),ma rog...si altele,si m-am gandit cum de-a ajuns autorul a trei dintre cele mai bune filme facute vreodata(sau cel putin al lui "taxi driver" si "raging bull",ca "the last temptation.." e mai mult provocare intelectuala,ca film fiind destul de slab)sa se masoare cu maestri de fum si lumini ca michael mann,tony scott sau chiar altii mai mici?intreb si mai simplu:exista vreo categorie de public in fata careia boratura asta sa nu fie surclasata de "miami vice"(nici macar cel mai bun m.mann;se intelege ca lui m.mann i-ar mai trebui o viata ca sa faca un "taxi driver",dar asta face totul si mai trist)?n-ar fi fost mai bine ca scorsese sa moara in 1980?
imi vine in minte tagline-ul dintr-un film al lui jarmusch:"no one can survive becoming a legend".

Ambra Blu
30 Oct 2006, 09:30
Fuck that. Combini labele lui Mann cu The Departed, and not's wise. Based on what. ASL? (as in average shot length, due to the fact The Departed is Scorsese & Thelma Schoonmaker's fastest cut opus - 2,7 seconds/ cut) Influence from Bad Guy or Old Boy? Ever moving camera? Citeste interviul dat de DPul lui Marty in American Cinematographer si ai sa vezi de ce au decis sa traga hiper kinetic. As for me, Scorsese is still king in family business: cussing's still there, so are the villains and the trigger happy gun blazing heroes. Da, recunosc, un pic cam prea pe repde inainte filmul, putin cam mainstream, dar inca super violent, inca atent la character development, inca viril.

Miami Vice e o prostie desaturata si murky, cu palpitatii de film tv. Collateral, la fel, desi ocultind in imagini o simbolistica mai accentuata. Domino si alte labe de-ale lui Tony Scott nici nu intra in aceeasi liga, iar Running Scared, desi mi-a placut mult, nu are all them fleshed out characters ca la Scorsese, si nici actorii aia, nici nu are in spate o istorie de Goodfellas, Bringing Out the Dead sau Casino (my fav so far), toate facute dupa 1980.

Alex Leo Serban
30 Oct 2006, 14:13
cam dezamagitor, to be quite, hm, frank...

peste 'gangs...', totusi, dar clar nu peste 'the aviator' - care avea macar meritul d a fi cva mai original in seria all-time-h'wood-biopic; leo dicaprio RULZ here - desi toti sint buni, he simply steals the show!
filmu are o anumita economie care mi-a placut, imaginea lui ballhaus is brilliant as usual (mai ales in scena urmaririi lui damon d catre leo), dar - for chrissake! - c dracu cauta sobolanu ala la final!?
i mean - it's a joke, i got that, dar hitch l facea mai bine... ;)

bellhop
31 Oct 2006, 06:31
c dracu cauta sobolanu ala la final!?
i mean - it's a joke, i got that, dar hitch l facea mai bine... ;)
actually, sobolanu chiar made sense si mi-a placut faza;
cand damon a intrat in camera, avea o punga cu alimente, iar cand i-a cazut punga, camera a ramas vreo do'o secunde pe chiflele alea si nu stiam ce vrea sa spuna cu asta..pana la cadrul cu sobolanu; adica sobolanul viu urma sa intre in camera atras de alimente ca sa fie gasit langa sobolanul mort, asa cum mafiotii lasa un semn la locul executiei unui tradator: no explanation, no further inquiries, just symbolism, pt. colegii sai intelectualii care urmau sa investigheze crima, etc... ;) iar frumusetea e in modul cum e sugerata ideea, cu scenariu, nu e doar un instantaneu moralizator;

Alex Leo Serban
31 Oct 2006, 12:10
c dracu cauta sobolanu ala la final!?
i mean - it's a joke, i got that, dar hitch l facea mai bine... ;)
actually, sobolanu chiar made sense si mi-a placut faza;
frumusetea e in modul cum e sugerata ideea, cu scenariu, nu e doar un instantaneu moralizator;

well, i'm sorry to say - pt mine is exactly that! :((

herbert
03 Nov 2006, 21:15
bun Scorsese si in acest film. 7.5/10.
excelent condus, adica antrenant, desi destul de intins, peste 2 ore…
Di Caprio – magistral. daca nu ia Oscarul, macar sa prinda o nominalizare…
finalul nu m-a deranjat. totul fusese spus. sobolanul pe balustrada balconului – climaxul pe dos al unui thriller and policier in care se moare exemplar, abrupt, cu cate un glonte in cap…
situez “The Departed” langa “Collateral”, excelente filme de gen…

gionloc
04 Nov 2006, 23:38
c dracu cauta sobolanu ala la final!?
i mean - it's a joke, i got that, dar hitch l facea mai bine... ;)
actually, sobolanu chiar made sense si mi-a placut faza;
frumusetea e in modul cum e sugerata ideea, cu scenariu, nu e doar un instantaneu moralizator;

well, i'm sorry to say - pt mine is exactly that! :((

pornesc dela sobolan ca sa nu risc a ma lungi in caractere.
sobolanul poarta cu sine, fara sa fie la nivelul gaselnitei lui Lynch cu pasarea mecanica din Blue Velvet, ironia si, in acelasi timp, gentiletea unei remarci pe care spectatorul trebuie sa o aiba in cap (pentru ca Scorsese duce finalul intr-un evaziv moral suficient incit toti sa fie impacati - si asta e foaaaarte bine!!) dupa rezolvarea fiecarui nebun (ca pion e prea putin) existent in jocul narativ: fiecare sobolan din poveste a cam sfeclit-o, e perfect! astfel incit rolul moralizator al sobolanului viu si cu codita e respins din start (pentru mine): deja i-a moralizat povestea pe toti, nu mai e nevoie sa o faca animalul.

ramine sa fie o adresare directa spectatorului, o ghicire a gindului sau, o ironie la adresa a ceea ce sobolanul, in echilibristica sa, taie, precum pisica neagra: cladirea senatului, sau o catedrala, in acealsi timp... cumva, chiar daca sobolanii astia din povestea noastra au cam sfeclit-o, inca mai is destui prin zona, iar animalul asta real vine sa-i indice, taindu-le calea!

fara sa aiba forta lui Taxi Driver, Mean Streets, Raging Bull (si, pentru mine nu are nici savoarea lui Alice, a Ispitei, a lui Goodfellas sau a lui Casino), The Departed se de-ruleaza bine, are un final excelent, eu unul, pierdut in firul narativ, nu il vedeam sub forma asta... asa ca mi-a venit in ne-asteptare, asadar bine! mi-a amintit de The Heat, pe bloc in fostul duel Pacino-deNiro, de Infernal Affairs, chiar si de Munich, ba si de Persona in faza penis-istic-la-vedere... ritm alert... dozari bune de liniste-certuri-muzica-soc vizual... ok.

diCaprio arata adesea precum Brad Pitt in Fight Club (in mutritele :lol: ce le facea diC). si nu cred ca se datoreaza faptului ca Pitt e producator aci (lool).

un singur lucru nu mi-a placut!! de ce a trebuit sa imprumute in coloana sonora Confortably Numb-ul cintat de Van Morrison in The Wallul din 1990 montat in Potsdam Platz din Berlin :(( (ca ala parca a fost!!).. fara vocea lui Gilmour, fara chitara lui... picioarele si cxxxx domnitei nu au aceeasi valaore conceptuala :D...

nu la fel de tulburator precum the 70s and 80s, nu la fel de inspirat, nu la fel de... nu la fel de purtator in reverii urbane, in paranoia, in violenta si vigoare... insa... un sincer 7/8 pentru Scorsese! I still :love: his cinema!

GhitzaCartitza
05 Nov 2006, 18:02
Infernal Affairs e de n ori mai bun decat The Departed. Desi Scorsese a avut o distributie exceptionala, n-a reusit sa-l faca nici macar pe Nicholson sa arate ca un cap mafiot, iar DiCaprio in nici un caz n-o sa ia Oscarul intr-un remake. Prefer versiunea Hong Kong.

victor
06 Nov 2006, 13:02
[b]Prefer versiunea Hong Kong.

Sa inteleg ca este un remake ? Daca da cum se cheama originalul ?

Remake sau nu nu inteleg de ce este comparat cu Internal Affairs, doar pentru ca exista un bad cop ? Si chiar si asa cum se compara personajul lui Damon (crescut si infiltrat special in Politie) cu personajul lui Gere ( un bad cop pe cont propriu)

Pentru mine este cel mai bun film prezentat pe ecranele patriei de la Mystic River sau 21 Gramms(nu stiu care a fost ultimul) in 2004.

gionloc
06 Nov 2006, 13:12
Pentru mine este cel mai bun film prezentat pe ecranele patriei de la Mystic River sau 21 Gramms(nu stiu care a fost ultimul) in 2004.

dada, pleaca de la, e bazat pe povestea hongkongoneza (Infernal Affairs)... pe care am vazut-o cindva si mi-a placut. insa... nu-mi amintesc finalul hong-kongonez... nu cred ca era cu sobolanul... asta mie imi schimba raportarea fata de film si ma face sa-l consider mai bun.

oricum, dela 21 Gramms au fost filme (mult mai) bune pela noi...
unu ar fi Cache!
altul Broken Flowers...
(ce exemple dau si eu :sleep:)

Hennry Hill
06 Nov 2006, 15:13
Smechere...am sa fiu civilizat cu tine.
Ai vazut si tu la Londra un film si gata, hai pe Cinemagia.
Te anunta oficial ca incepnad de azi Hennry Hill si Travis Bickle vor fi cu ochii pe toti cei care scriu despre Scorsese in particulat si despre film in general. Vom critica cronicile si criticile de film proaste.
ce ai scris aici e de-a dreptul hilar. Mai bine scriai cum a fost in Londra, ce gagica ai futut, ce album ti-ai mai luat, chestii din astea. Filmu te depaseste, e clar, asa ca ai grija ce scrii, ca libera exprimare o fi ea libera dar asta nu iti da tie dreptul sa induci oamenii in eroare.
Hai sa o luam pas cu pas.

Scorsese si-a pierdut abilitatea de a fi genial, fie nu a fost niciodata posesorul acestei abilitati.
Ce inseamna pentru tine a fi genial in film? Cate filme ai facut tu ca sa intelegi ce inseamna a incerca sa fi genial in film. Formuleaza si tu te rog o definitie a geniului cinematografic.

Ca sa spui ca filmul este un nou Infernal Affairs inseamna ca trebuie sa vezi filmu, Deci tu nu l-ai vazut, asa ca fraza se descalifica. Pana acum, n-ai zis nimic. Sa continuam.

faptul ca tu spui destul de usor o noua dezamagire TE-AI FACUT DE CACAT. NOTA 1. Mafia celor care vor critica criticile te condamna la anonimat. de fiecare data cand vei scrie ceva si vei posta oriunde, te vom gasi si te vom demonta, pentru ca e clar ca esti varza. Filmul nu este o barfa de cartier si nu ti-a cerut nimeni parerea. cand vei face tu un film sa vezi cum se face un film, atunci sa vorbesti.
Filmul The Departed este de departe unul cu coaie. Nu ma obosesc sa iti explic de ce.
Scorsese nu trebuie sa il schimbe pe DiCaprio, DiCaprio e un mare actor. ca sa iti faci mana de scandal nu tebuie sa dai intr-un film mare, incepe si tu cu filme mici.
Ai vazut si tu ca a luat Almodovar premiu pentru cel mai bun rol feminin cu toate gagicile care joaca in Volver si probabil toate Emy-urile pe care le-au luat Neveste Disperate si gata, crezi ca stii ce inseamna un ENSEMBLE CAST. NU STII! NU MAI CONFUNDA.

PS. Explica-mi de ce ai simti nevoia sa te faci citit? poate te inteleg mai bine.

I'LL BE WATCHING YOU!

StefanDo
06 Nov 2006, 15:46
Ca totul sa fie foarte clar, postul lui Hennry Hill este un raspuns la post-ul lui PoliFanAthic, cel care a si initiat acest subiect. Eu am luat-o in sus din post in post pentru a descoperi destinatarul acidului mesaj (Hennry, multumesc pentru grija cu care ai inlocuit ultimele litere din cuvintele obscene cu stelute, poate data viitoare ai sa sari peste ele - la cuvintele obscene ma refer, ca doar nu sunt esentiale pentru a scrie un mesaj eficient si bine directionat :hmm:)

Cat despre intentia ta si a lui Travis Bickle de a da la cap tuturor celor care-l critica pe Scorsese in special si vorbesc de rau filmele in general, spor la treaba! :) Dar nu porni de la ideea ca trebuie sa faci film pentru a avea voie sau pentru a-ti permite sa critici un film. Pana la urma filmele sunt facute pentru noi, spectatorii, noi dam banii pe ele si noi ne lasam impresionati/schimbati/vrajiti/scarbiti (etc....) de ele. Prin urmare noi suntem cei mai in masura sa ne dam cu parerea (de bine sau rau) despre ele. Bineinteles, parerea trebuie sa fie bine argumentata... ;)

PoliFanAthic
06 Nov 2006, 20:53
Tot ce scriu este parerea mea si nu pretind sa aibe valoare universala. Si nici nu scriu cronici de film, ci imi dau sumar cu parerea. Daca cineva venea sa ma intrebe civilizat de ce am spus una si alta, incercam sa explic (nu cred ca totul se poate explica), insa asa mi se pare aproape derizoriu, pentru ca orice as spune, tot de c**** o sa fiu in ochii tai.

Dar pentru ochii celorlalti.

Nu am facut filme, la fel cum mai toata suflarea care da cu parerea nu a facut filme. Problema este ca arta cade in categoria lucrurilor despre care iti poti da cu parerea, am impresia. Din acest motiv am grija sa apreciez orice munca si sa nu pun la zid nicio creatie, mai ales una atat de muncita ca un film. Nu am incercat sa pun la zid nici "The Departed", am zis doar ca nu mi-a placut asa cum mi-as fi dorit.

Despre geniu se pot spune multe, dar nu stiu cate afirmatii chiar merita spuse. Geniul este cat se poate de personal, fie ca il detii sau nu. In arta, mai ales. Cred ca indiferent de gradul de perfectiune pe care il atinge, un film poate avea "geniu" si acesta se poate manifesta printr-un actor sau printr-un cadru. Un cadru care, luat in abstract, ar ramane genial. Eu unul nu am dat nici de una, nici de alta in Departed, dar este, precum ziceam, o chestiune de subiectivitate.

Daca imi este permis sa-mi prezint o opinie despre critici, cred ca adesea nu conteaza atata cat de bine acesta isi construieste o cronica, ci cat de des opinia lui, respectiv felul in care filtreaza sentimentele, coincide cu cel care citeste acea cronica. Adica se citeste omul, nu cuvintele.

Informatia ca "The Departed" este un remake am luat-o cum mi-a parvenit, dar si asa nu asta este opinia pe care o emit in acea fraza - poate unele lucruri nu trebuie privite chiar in denotativitatea lor perversa.

In rest, nu cred ca mai am ce raspunsuri sa dau, fiindca discursul tau devine retoric. Oricum, doar fiindca vorbesti despre cum altii trebuie sa aduca argumente, nu inseamna ca e de buna cuviinta ca tu insuti "sa nu te obosesti sa explici de ce".

Cat despre preluarea gresita a termenului "ensemble cast", imi cer scuze - dar nici nu mi se pare groaznic de deplasta expresia. Oricum, asta nu schimba cu nimic afirmatia in sine.

Iar de ce scriu, ma intreb si eu uneori, mai ales cand citesc rautatea altora.

Alex Leo Serban
07 Nov 2006, 06:31
aiurea, cine spune, mincta-ti-ash, k 'the departed' o vreo 'capodopera' si k mosh scorsissy da dovada d niscaiva 'geniu' in filmu asta!?
hai ma lashi!?
e un film meseriash, citeva interpretari f bune - & that's all, folks :lol:

RinTinTin
07 Nov 2006, 14:35
Infernal Affairs e de n ori mai bun decat The Departed. Desi Scorsese a avut o distributie exceptionala, n-a reusit sa-l faca nici macar pe Nicholson sa arate ca un cap mafiot, iar DiCaprio in nici un caz n-o sa ia Oscarul intr-un remake. Prefer versiunea Hong Kong.

"n ori mai buna" .. kkt.
Am vazut ambele versiuni, ambele sunt super-ok. Unde HK pluseaza prin actiune / adrenalina , Scorsese dezvolta the characters, le adauga greutate. Unde HK adauga smart twists la scenariu, Scorsese pluseaza prin secvente epice (vezi aia cu ingerii, sau cum bine-a punctat cineva, urmarirea alora, excelent filmata). Versiunea din HK e mai "fireasca" putin, curge mai natural.
Totusi..Scorsese e un lup batran caruia, chiar daca i s-au smochinit putzin coaiele, le are inca mari. Mult mai mari ca ale altora. The Departed e un film solid, cu micile inadvertente / aspecte criticabile prezente mai peste tot la Scorsese!
E drept, sufera putsin la capitolul naturaletze / firesc (microcipuri , blah, nu suna credibil, plotul era cam transparent la faza aia), but nonetheless is quite cool!

Alex Leo Serban
07 Nov 2006, 15:29
e clar c avem aici: d o parte fanii intratabili ai geniului (cu ghilimele sau nu) numit scorsese, pt care orice atinge acesta e aur curat, d cealalta - cei care il considera un regizor important, dar nu infailibil...
primii nu pot fi creditati, pt k 'gindesc' cu inima si, fiind too much into it (him/ her), nu mai observa defectele - sau l scuza in virtutea 'ansamblului'; ceilalti au mai mari sanse sa ajunga la mult-dorita obiectivitate (cu ghilimele sau fara), cu conditia sa nu ajunga ei insisi - in febra argumentelor in contradictoriu, cum se-ntimpla adesea... - la extreme!

ceea c ma indeamna sa pun o probl (nou topic sau tot aici):

odata c ati devenit fanii (unui regizor), ramineti d git cu el - 'dulaii d paza' ai acestuia, pina la moarte?? :shock:
sau va mai skimbati p parcurs, in fctie (si) d cu c vine stimabilul p piatza?
eu, recunosc, nu sint tocmai 'fidel' din ac. pdv... am fost fan godard - nu mai sint; wenders - nu mai sint; moretti - idem; a.s.o.

c ziceti? wanna play the game?? ;)

ulrich
07 Nov 2006, 17:39
Filmul The Departed este de departe unul cu c****.

exact asta nu mai are.in regula,e un film bine facut-lucrat-polisat,dar forta lui scorsese statea in elan,emotie si sinceritate,in pasiunea maniacala cu care se apleca pe cate un personaj(cele de aici sunt reci,prost desenate si fara consistenta.si au un final meritat).poate ca nu-i reusesc portretele de grup(si cu atat mai putin frescele),poate ca lipseste de data asta ma-sa,care sa ne arate cum se fac ravioli (aparitia ei-repetata-cred ca a fost unul din primele semne de degenerescenta a lui scorsese) sau sa-si astupe urechile auzindu-l pe wahlberg,nu stiu...nu-mi face nici o placere discutia asta,e ca si cum as spune ca i s-a blegit lui taica-meu.
finalul...finalul e de teatru absurd sau de comedie muta,unde toata lumea trage cate un tort de frisca sau palmuieste pe toata lumea,pana cand ramane unul singur in picioare.
nu,ma,scorsese e un tip emotional,acum 30 de ani gasea grozav sa se identifice cu travis bickle si sa-l puna sa exprime furia si obsesiile lui,pe cand acum..spokesman-ul lui se pare ca a ajuns personajul lui jack,ce entuziasm sa mai aiba?eu asa il si vad pe scorsese:in halat,cu parul lung si rar,ascultand donizetti si holbandu-se la o gagica tanara care isi da cu frisca pe tate.bleah.

Gloria
07 Nov 2006, 17:50
[quote="erectia eunucului"]Ai dreptate ,nu poti sa mori cu nimeni de git.A mers cu ''Fratii Grimm'' dar cu ''Tideland'' nu cred ca Gilliam se indreapta in directia buna

Am deschis un topic despre Tideland; te invit acolo ca sa nu divagam aici discutia;

GhitzaCartitza
07 Nov 2006, 18:08
@RinTinTin si toata lumea. Scuzati-ma ca nu sar in sus cand aud de Scorsese. M-am dus sa vad un film, nu un documentar despre regizor. OK? Si nu am zis deloc ca filmul ar fi egal cu 0, pentru ca ar fi insemnat ca n*0=0. The Departed are destule defecte. Chiar tu ai spus cateva majore.

Alex Leo Serban
08 Nov 2006, 06:52
Filmul The Departed este de departe unul cu c****.

exact asta nu mai are.in regula,e un film bine facut-lucrat-polisat,dar forta lui scorsese statea in elan,emotie si sinceritate,in pasiunea maniacala cu care se apleca pe cate un personaj(cele de aici sunt reci,prost desenate si fara consistenta.si au un final meritat).poate ca nu-i reusesc portretele de grup(si cu atat mai putin frescele),poate ca lipseste de data asta ma-sa,care sa ne arate cum se fac ravioli (aparitia ei-repetata-cred ca a fost unul din primele semne de degenerescenta a lui scorsese) sau sa-si astupe urechile auzindu-l pe wahlberg,nu stiu...nu-mi face nici o placere discutia asta,e ca si cum as spune ca i s-a blegit lui taica-meu.
finalul...finalul e de teatru absurd sau de comedie muta,unde toata lumea trage cate un tort de frisca sau palmuieste pe toata lumea,pana cand ramane unul singur in picioare.
nu,ma,scorsese e un tip emotional,acum 30 de ani gasea grozav sa se identifice cu travis bickle si sa-l puna sa exprime furia si obsesiile lui,pe cand acum..spokesman-ul lui se pare ca a ajuns personajul lui jack,ce entuziasm sa mai aiba?eu asa il si vad pe scorsese:in halat,cu parul lung si rar,ascultand donizetti si holbandu-se la o gagica tanara care isi da cu frisca pe tate.bleah.

blabla, prea multe comparatii...
marty n-are nicio probl cu 'portretele d grup', dovada insusi ac. film! pers. sint f ok, au exact atita adincime cit e nevoie - cita 'consistenta' poti da unui ansamblu!? - pt k esential, aici, nu e fiec. pers. in parte, ci interactiunea lor. pina la urma, dk ramii cu cva, ramii tocmai cu personajele & interpretarile lor...
probl e in alta parte, anume faptul k marty a luat un subiect dja-facut (s pare briliant) si k nu a reusit sa-l infuzeze cu altcva! filmu lui ramine un produs derivat, care nu e nici suficient d 'scorsese' pt a explik necesitatea facerii lui (in ciuda mafiei, irlandezi-as-substitutes- for-italian-americans & stuff), nici suficient d surprinzator on its own...

sincer, toata discutia asta dspr kwaie ma irita, o gasesc mult prea macho pt gustu meu (kestia cu frishk p tzitze, pula blegita a tatalui etc :sick: c treaba are marty cu toate astea!? really!)... (cre k kwaiele, d altfel, sint overrated :w00t: ), in plus, SI femeile pot avea kwaie (remember leni riefenstahl?), iar scorsese a facut un minunat film (dspr care nu s prea vbeste la marile sale realizari, oare d c?), 'virsta inocentei', care nu e 'decit' o ecranizare, dspr o lume atipik pt marty, p care nu o poti defini tocmai prin 'are kwaie', si care totusi stands on its own feet, ba kiar stands out in comp. cu multe filme ale lui marty - gen 'ult. ispita...', 'kundun'. 'gangs...' & such stuff :sick:
pt k probl nu e d 'vigoare', ci d VIZIUNE; viziunea bate vigoarea!
or, (ink o) probl la 'departed' este k nu are o viziune, sau k viziunea aceea este mediocra... atit.

RinTinTin
08 Nov 2006, 09:40
@RinTinTin si toata lumea. Scuzati-ma ca nu sar in sus cand aud de Scorsese. M-am dus sa vad un film, nu un documentar despre regizor. OK? Si nu am zis deloc ca filmul ar fi egal cu 0, pentru ca ar fi insemnat ca n*0=0. The Departed are destule defecte. Chiar tu ai spus cateva majore.

@ ALS - im not a fan, and The Departed is flawed. Small flaws, but nonetheless visible. Cu kwaele ai dreptate, intrucatva, dar tot e enjoyable de vazut unorthodox, politically incorrect, hunky, violent and humourous stuff. Comparati Casino (si altele) cu The Departed.. Lipseste acel "ceva", izbucnirea aia. Doar Leo mai duce trenul, surprinzator.
Ah, si ALS, apropo de filmele lui Marty, sa vezi After Hours.. e antologic. Plus ca mie mi-a placut foarte mult Bringing out the dead, un film despre insingurare absolut magistral, dupa mine. Si filmat la mare arta.


@ GhitzaTheRat :) - nici eu nu sar, dar stie sa faca treaba.

Pana la urma, v-a placut sau NU v-a placut filmul?:D

Alex Leo Serban
08 Nov 2006, 10:42
draga rin tin tin (nice nick, btw :) ), 'after hours' is one of my all-time-marty-favorites :love:
un film p nedrept subevaluat, dupa mine.
cu 'bringing...' nu sint atit d sigur, though...

GhitzaCartitza
08 Nov 2006, 17:22
@ GhitzaTheRat :) - nici eu nu sar, dar stie sa faca treaba.
Pana la urma, v-a placut sau NU v-a placut filmul?:DDa. A fost OK 8). L-am judecat insa in comparatie cu Infernal Affairs, care mi-a placut mai mult. Atat doar.
Apropo, Infernal Affairs (stiu ca devin enervant cu titlu' asta) a ajuns la partea a treia. A vazut cineva 2 si 3? Poate vine Scorsese si o pune de o trilogie :D .

victor
08 Nov 2006, 18:42
Ok sa zicem (de ex eu) ca cineva nu a vazut Internal Affairs ( am facut o confuzie mai sus cu cel cu Richared Gere si Andy Garcia). Sa zicem ca acel cineva vede The Departed si nu stie ca a existat un Internal Affairs from Honk Kong. Ce ar trebui sa faca ? Sa nu dea un verdict ? Sa caute pe net daca The departed e original ? Sa nu ii placa filmul pentru ca nu e original ?

Raman la parerea mea, pur subiectiva, The departed este cel mai bun dupa Mystic river si 21 gramms. Desigur nu am cunostintele si abilitatea unui critic de film dar sper ca acest forum nu este exclusivist.

P.S. vrea cineva sa imi mentioneze un flawless movie ?

Supastar
08 Nov 2006, 18:53
P.S. vrea cineva sa imi mentioneze un flawless movie ?
Persona

Alex Leo Serban
09 Nov 2006, 07:50
pt victor

k sa spui 'este cel mai bun' dupa cutare & cutare, trebuie sa fi vazut TOATE filmele facute intre timp...
in general, nu sint recomandabile asemenea topuri fara o solida baza cinefilik: pt a face o comparatie, dusa la extrem, cineva care n-a vazut NICIUN film in viata lui va spune dspr primul film vazut k este genial.
nimeni nu spune, insa, k nu-ti poti spune parerea! doar k ea are fix valoarea p care o are ;)

notorious
10 Nov 2006, 09:21
mie mi s-a parut, sincer, unul dintre cele mai bune filme ale lui scorsese pana acum. favoritul meu ramane 'taxi driver', apoi ar fi 'casino'. 'departed' este scorsese at his best, o combinatie (foarte morbida pe alocuri) de 'infernal affairs' (filmul din care, evident, se revendica) si, sa zicem, reteta 'goodfellas' / 'casino': portretele au profunzime psihologica, personajele sunt inchegate, exista suspans si acel fascinant joc de-a soarecele si pisica din filmul asiatic, dar si violenta, doza de soc, umorul negru frenetic din gang movie-urile lui scorsese.

mi s-a paurt excelent pe toate planurile: regie uber-strong, montaj extrem de alert (e naucitoare insiruirea de scene din prolog, in primele 15 minute ale filmului), muzica perfecta ('shipping up to boston' Very Happy), scenariu intens, destept, interpretari senzationale.

ok, poate nicholson a jucat un pic la limita cabotinismului (fetele, gesturile), dar di caprio face cel mai misto rol din cariera in afara de cel al lui howard hughes, iar matt damon face, probabil, cel mai complex rol din film.

9+/10

victor
10 Nov 2006, 16:22
Sfarsitul cu acel OK al lui Mat Damon si executia lui mi-a amintit de Do it-ul lui Tom Berenger in Platoon.

Chantal
12 Nov 2006, 21:55
Tocmai am venit de la cinema. De mult imi doream sa vad un film care sa ma captiveze atat de mult. De abia am clipit tot filmul. Excelent jucat.
Ma duc sa il mai vad odata. Mi-a placut mai mult decat "Mystic River" si "21 Grams".
Scena de la final intr-adevar de nota 10, cu un minus pentru sobolanul acela de pe balustrada - prea "in your face", ca sa zic asa.
Il recomand calduros.

Bogie
13 Nov 2006, 15:38
Film bunicel...
pe Matt Damon il antipatizez; Leo joaca din ce in ce mai bine, dar avea niste grimase si intonatii care aminteau de Bobby DeNiro.
Un 7/10.

norina
17 Nov 2006, 14:08
desi tine 2 ore si vreo 20 min, nu stiu cand a trecut timpul; foarte alert filmul, iar in primele 15-20 min secventele care prezinta trecutul personajelor sunt nemaipomenite, naucitoare
toti actorii joaca foarte bine, muzica e buna, iar finalul... :w00t:
si accentul pus pe tehnologie, in special telefoanele mobile (scena in care personajul lui matt damon tasteaza un mesaj pe telefonul tinut in buzunar)
mi-a placut mult, chiar foarte mult si intr-adevar dicaprio face cel mai bun rol al sau de pana acum
m-a surprins ff placut mark wahlberg, foarte bun joc

PoliFanAthic
18 Nov 2006, 12:15
Film bunicel...
pe Matt Damon il antipatizez; Leo joaca din ce in ce mai bine, dar avea niste grimase si intonatii care aminteau de Bobby DeNiro.
Un 7/10.

Pai in viziunea lui Scorsese, am impresia ca asta este si rolul lui Di Caprio. De parca ar avea vreodata sarmul lui DeNiro. :P

Ajax26
09 Dec 2006, 19:46
http://www.cinemagia.ro/movie.php?movie_id=13923&what=article&article_id=15309
quote :
"DiCaprio a fost nominalizat pentru a treia oarã la Globul de Aur pentru interpretarea escrocului Frank Abagnale din filmul din 2002 „Prinde-mã dacã poþi”, care a marcat prima colaborare cu regizorul Martin Scorsese"

baietii astia care scriu prezentarile ar trebui sa consulte mai des IMDB ..Pentru cultura lor generala le spun eu ca filmul "Catch me if u can " este regizat si produs de Steven Spielberg si nu marcheaza nici o prima colaborare a lui DiCaprio cu Scorsese.
Daca nu ma credeti pe cuvant : http://www.imdb.com/title/tt0264464/ bagati un click si nu mai scrieti prostii pe site ca nu e frumos.

StefanDo
10 Dec 2006, 09:21
Am modificat prezentarea lui DiCaprio. In general, noi, cei de la Cinemagia, nu verificam cuvant cu cuvant caietele de presa, in speranta ca distribuitorii chiar stiu ce spun in ele. Dar se pare ca se mai strecoara si scapari din cand in cand... :)

marx
10 Dec 2006, 17:21
mdea.... aceleasi scuze le avea si emanuel lazarescu cand era atentionat pt gafe;
imi dati impresia ca voi sunteti ca soldateii ce fac planton: va skimbati intre voi, dar (im)postura ramane....

victor
20 Dec 2006, 18:16
cred ca la categoria forum ar trebui sa iti spui parerea despre film nu sa faci un rezumat. iar daca faci un rezumat sa precizezi "spoiler" pentru ca cei ce nu au vazut filmul sa nu pice in pacat.

legardere
07 Jan 2008, 15:01
Apropo, Infernal Affairs (stiu ca devin enervant cu titlu' asta) a ajuns la partea a treia. A vazut cineva 2 si 3? Poate vine Scorsese si o pune de o trilogie :D .

Stiu ca atrecut 1 an de la ultimele posturi in topicul asta dar treaba asta cu copiile devine de-a dreptul enervanta. Daca Shall we dance a fost un film de casa si cam atat, si poate ca puteam inchide ochii (desi tot furt ii zice), The Departed este chiar culmea nesimtirii. Chiar recomand fanilor inraiti ai acestui film sa vizualizeze Internal Affairs si apoi sa incerce sa mai vorbeasca este ceva de genul 80% furat din 1, 10% din 2 (poate chiar mai putin) si restul sunt copii estetizate (adica cam acelasi lucru, doar schimbat pe ici pe colo prin locurile esentiale, dar tot cam aia iese). Priviti mai in amanunt oameni buni.

Si ca sa nu uit EXISTA CHIAR SI O IDEE FURATA DIN 3, doar ca e pe dos (exista o oarecare atractie intre donsoara psiholog si Bad Guy-ul filmului).

Cel mai interesant a fost ca autorii filmului l-au conceput si cu un fel de Happy ending (ma refer la original), dar a fost doar o varianta alternativa, deoarece isi pierdea rostul partea a 3-a.

Asadar domnii aparatori ai lui Scorsese si ai filmului, priviti originalul si apoi daca va mai da mana vorbiti.

Genialitatea Regisorala (asta e din respect ptr Pitbul) ramane, jocul actoricesc de asemeni, calitatea filmului la fel, dar tot asa ramane si faptul ca e COPIE APROAPE LA INDIGO.

Colac peste pupaza chiar "working title"-ul a fost acelasi, si ca sa fie si mai si Infernal Affairs III a fost lansat in Decembrie 2003.

Twinsen
07 Jan 2008, 20:02
Remake-urile astea sunt pentru retardati americani care nu pot intelege de ce exista alte natii pe lume si ce vrea ele. Cel mai amuzant e cand aleg filme cu un stil si o gandire profund asiatice, de exemplu Pulse a lui Kurosawa (Kiyoshi, nu Akira) pe care le transforma intr-o varza ambulanta.

herbert
07 Jan 2008, 20:29
Remake-urile astea sunt pentru retardati americani care nu pot intelege de ce exista alte natii pe lume si ce vrea ele. Cel mai amuzant e cand aleg filme cu un stil si o gandire profund asiatice, de exemplu Pulse a lui Kurosawa (Kiyoshi, nu Akira) pe care le transforma intr-o varza ambulanta.
nu te enerva. remake-urile sunt necesare..."The Departed" e excelent. americanii nu sunt deloc retardati - e o prejudecta.

Neuptolem
07 Jan 2008, 20:57
Remake-urile astea sunt pentru retardati americani care nu pot intelege de ce exista alte natii pe lume si ce vrea ele. Cel mai amuzant e cand aleg filme cu un stil si o gandire profund asiatice, de exemplu Pulse a lui Kurosawa (Kiyoshi, nu Akira) pe care le transforma intr-o varza ambulanta.
nu te enerva. remake-urile sunt necesare..."The Departed" e excelent. americanii nu sunt deloc retardati - e o prejudecta.
Corect!
Daca americanii sunt la fel de retardati precum insuficienta calitatilor mele de a scrie un scenariu, incep sa-l cred. :hmm:

Twinsen
07 Jan 2008, 21:05
Majoritatea sunt retardati, evident nu de la natura, ci ca rezultat a modului in care sunt educati. De ce ar fi necesar un remake american la un film asiatic? Poate ca sa nu ii supuna efortului enorm (nu glumesc!) de a fi expusi unui mod de a gandi foarte diferit de a lor si a incerca sa-l inteleaga. Plus ca e greu sa citesti subtitrari... :?

Twinsen
07 Jan 2008, 21:26
Daca americanii sunt la fel de retardati precum insuficienta calitatilor mele de a scrie un scenariu, incep sa-l cred. :hmm:
Daca reusesti sa-mi explici cum poate fi "insuficienta" calitatilor tale considerata "retardata" atunci o sa incep sa te cred ca poti scrie un scenariu. "Insuficienta retardata" n-are nici un sens.

Alina B
24 Jan 2008, 17:03
Vad ca lumea se intrece in tot felul de explicatii despre film si lasa la o parte o problema: v-a placut sau nu? Mie, da! Fara sa fiu super fan Scorsese, imi plac unele din 'produsele lui', iar asta e unul dintre ele. E adevarat ca si DeCaprio il ajuta (iar fanul astuia cu siguranta ca nu sunt)
iar filmul a iesit bine!!

Neuptolem
25 Jan 2008, 00:25
Leo Fira: Alina, insinuezi ca e cel mai bun film vazut de tine?!? :hmm:
---------------------------------------------------------------------------------
Just kiding...

Da. filmul e excelent, e gustos, curge al dracului de eficient, sanatos, frumos, cum trebuie. Eu il consider material de studiu pt dialoguri, personaje, intorsaturi, in general scenariu, dar nu numai: regia e ireprosabila. Probabil ai sa fii socata daca iti spun ca am vazut jumate din el, restul... mi s-a blocat cd-ul, si-au trecut aproape 9 luni de atunci si am tot uitat sa revin la el. Oricum, a fost suficient cat sa-mi fac o impresie egala cu cea a Academiei. In acelasi timp, e trist, filmul e un remake al altuia, Hollywood-ul se rezuma la supraexplicit, comercial, a luat-o razna de tot, de la American Beauty la Departed e cale lunga, de la Good Will Hunting la American Beauty e ceva de mers, ca sa nu mai spun ca majoritatea celor de pe acest forum au o impresie proasta depsre ultimele mentionate: le dau dreptate (partial) filme precum: "Elephant", "432", "Reconstruction" sau "Old Boy" te fac sa uiti de Hollywood.

Un mesaj din Colectia de Neuitat: "Amintiri de Aur" feat Leo Fira - un personaj creat de mine ce exista in viata reala, il pot suna chiar maine.

legardere
25 Jan 2008, 09:18
Vad ca lumea se intrece in tot felul de explicatii despre film si lasa la o parte o problema: v-a placut sau nu? Mie, da! Fara sa fiu super fan Scorsese, imi plac unele din 'produsele lui', iar asta e unul dintre ele. E adevarat ca si DeCaprio il ajuta (iar fanul astuia cu siguranta ca nu sunt)
iar filmul a iesit bine!!

Daca mi-am "pierdut" O NOAPTE ca sa vad materialul de inspiratie, este clar mi-a placut. Ce mi-a placut cel mai mult (tot la original) e ca primul are si un final alternativ, iar al treilea are si varianta prima (director's cut parca-i zice), in combinatie cu varianta de cinema (theatrical version).

Legat de DiCaprio il consider cel mai imposibil actor, rolurile grele si foarte grele ii ies extraordinar iar cele mai facile le "pocneste" intr-un hal de nu il mai recunosti. Totusi e posibil ca si regizorul sa aiba o mare influenta aici, ceea ce demonstreaza ca este un actor bunicel cu un mare noroc ca a ajuns la nivelul asta.

cornel
13 Jun 2008, 08:44
:lol: “Cartita” este plasat in sudul Bostonului, acolo unde Departamentul de Politie al statului Massachusetts a declarat un razboi total, menit sa distruga varfurile crimei organizate. Ideea este sa se puna capat domniei puternicului cap al mafiei, Frank Costello, actionandu-se din interiorul structurii mafiote. Un tanar novice, Billy Costigan, care a crescut in sudul Bostonului, este cel desemnat sa se infiltreze in cercurile mafiei conduse de Costello. In timp ce Billy isi da silinta sa castige increderea lui Costello, un alt tanar politist venit de pe strazile din „sud”, Colin Sullivan, se afirma cu repeziciune in departamentul de politie al statului. Fiind promovat in Sectia de Investigatii Speciale, Colin face parte dintr-o mana de politisti de elita a caror misiune este sa-l distruga pe Costello. Insa ceea ce nu stiu superiorii sai este ca acest Colin lucreaza de fapt pentru Costello, informandu-l pe seful crimei organizate despre fiecare pas pe care urmeaza sa-l faca politia.
Nu este frumos sa copiezi sinopsis-uri din alte parti http://www.port.ro/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=79681&i_city_id=3372&i_county_id=-1 si sa le postezi aici ca fiind ale tale. Nu este frumos sa fii o cartita...
Eu am vazut filmul de curand si nu prea m-a impresionat, poate si pentru ca aveam cam multe sperante de la el. Cred ca daca Jack Nicholson juca rol de politist si diCaprio era mafiot, filmul era mult mai interesant.
De remarcat product placement-ul cu acele telefoane mobile cu clapeta(toate la fel) de care se foloseau personajele.