PDA

View Full Version : Festivalul Filmului Britanic 2006


Longshot
14 Oct 2006, 11:46
http://www.britishcouncil.org/ro/romania-arts-future-events-british-film-festival-programme.htm

de pe 27 octombrie pana pe 5 noiembrie.
ratez probabil multe ca o sa fiu plecat dar : children of men, the queen, red road :w00t:, unknown white male.

in rest : descent, road to guantanamo, tsotsi, breakfast on pluto. totusi astea s-au vazut deja pe alte cai.

Leonard
14 Oct 2006, 14:30
Red Road ºi Gypo (Dogme #37) chiar le cãutam.

Alex Leo Serban
14 Oct 2006, 16:38
'red road' a fost cit p-aci sa-l aduc la anonimul...
kiar sunt curios sa-l revad, pt k explicatia oficiala pt neadusu filmului a fost k reface coloana sonora si mai taie putin din el

jeleu
16 Oct 2006, 15:22
well, children of men si the queen sunt highlight-urile evidente. si o gramada de alte filme misto pe langa, cat sa stai toata ziua la studio.

poate aud ca a fost cineva la filmul lui nichitus.

Bogie
31 Oct 2006, 09:05
Tideland...filmul a inceput prost, a continuat si mai prost...dupa vreo 80 de minute am parasit sala, pt prima data in viata mea inainte de sfarsitul fimului...Alice in Tara Minunilor, eternul copil din noi, fentarea cotidianului brutal prin fantezie, o lume aparte...fuck off...scalambaielile idiotului au fost penibile...plictisitor cu draci.

Diseara astept ceva mai multe de la Descent...oricum, filme putin incitante la festival.

Ambra Blu
31 Oct 2006, 13:09
Astepti prost. Descent e un horror jenant, dar extrem de ingenios filmat, jocurile de lumini (multe cu sursa in cadru, lanternele speologistelor) si umbre. Ca prestatii actoricesti, monstri sau efecte, e varza.

Bogie
01 Nov 2006, 08:57
AB a facut rezumatul perfect; 6 pizde proaste care vor aventuri, cei mai penibili monstri vazuti la vreun film, care mai scoteau si niste zgomote incredibile:"cri-cri-cri".
http://www.pitofhorror.com/newdesign/promo/descent/descent4.jpg

ilogic(cine dracu isi omoara prietena intr-un asemenea moment, deoarece s-a futut acum 1 an cu barbatu-sau?), penibil, amuzant( toata sala radea de monstrii aia expirati)....merita vazut pt tampenia lui.

Intrebare: cine face selectia filmelor? sala a fost plina, lumea e interesata, din pacate asemenea filme inseamna bataie de joc pt spectatori.

Ambra Blu
01 Nov 2006, 09:13
Mihai Chirilov.

StefanDo
01 Nov 2006, 12:34
Selectia este ok, Mihai Chirilov a adus filme cat mai variate, ca sa fie pe gustul tuturor. Oricum, dintre ultimele filme aparute in Marea Britanie astea sunt cele mai notorii, din diverse puncte de vedere: premii castigatate, succes la public, controverse. ;)

Bogie
02 Nov 2006, 11:42
;)
ma pis pe premiile sau controversele lor ;)
filme de cacat ;)

StefanDo
02 Nov 2006, 12:05
Nu cred ca poti sa judeci un festival dupa doar doua filme, mai ales daca acestea sunt "Tideland" si "The Descent". Children of Men, Breakfast on Pluto, The Road to Guantanamo, Tsotsi, Stoned n-ai vazut?

Alex Leo Serban
02 Nov 2006, 12:26
;)
ma pis pe premiile sau controversele lor ;)
filme de c**** ;)

ok, da pisha-te acasa, nu p forumuri!
eu personal m-am saturat d astia carora l pute tot, carora nu l plac nici filmele premiate, nici alea nepremiate, nici alea d public, nici alea d critik...

cre k dk indraznea sa spuna cineva dspr filmele aduse d mine la anonimu k sint d kkt scoteam shishu! :x

Bogie
02 Nov 2006, 12:50
Nu cred ca poti sa judeci un festival dupa doar doua filme, mai ales daca acestea sunt "Tideland" si "The Descent"
;)
Pai parca spuneai ca au luat premii, au starnit controverse...te asteptai sa cad pe spate pt motivele acestea?
si referirea am facut-o doar la astea 2 pe care le-am vazut, nu la tot festivalul
;)

@ALS. nu ma intereseaza daca a luat sau nu premii, daca e "de public" sau "de critica"..

Mala Portugal
02 Nov 2006, 15:01
Tideland e de departe cel mai misto, mai proaspat si mai 'de pe alta lume' film vazut de mine in '06 .

StefanDo
03 Nov 2006, 00:39
Melanj de realitate si fictiune, filmul lui Frears e naucitor. Meritul e in mare masura al lui Helen Mirren, pur si simplu fantastica, dar “The Queen” reprezinta in acelasi timp o ocazie: verosimil si de nesperat, intri in spatele usilor inchise.

Ce face Frears cu regina Marii Britanii? Ii da viata. Da, putem spune ca avem de-a face cu un nou Pygmalion si o noua Galateea. Frears o transforma pe regina dintr-o femeie-statuie, lipsita de sentimente si obsedata de formalism, intr-o femeie care sufera si rezoneaza daca nu la moartea fizica a Dianei macar la reactia atat de categorica a “poporului” la acest eveniment nefericit. Bineinteles, nu fara ironie, uneori chiar cu un usor cinism, dar in acelasi timp cu foarte, foarte multa dragoste si foarte mult respect. Cred ca Her Royal Highness ar trebui sa-i fie recunoscatoare regizorului pentru acest omagiu, pentru ca “The Queen” este pana la urma si impotriva tuturor aparentelor un omagiu.

Ca rol de mediator intre regina si englezi, Frears are aceeasi functie ca si cea a premierului Tony Blair in timpul crizei provocate de moartea neasteptata a Dianei. O face pe regina sa renunte la rezerva, la ceremonial si formalism, la eticheta si nobila intimitate si o da tuturor, o arunca in fata lumii intregi, o desinstitutionalizeaza si o desacralizeaza. Si, de ce nu, o trivializeaza, dar nu in sensul rau al cuvantului. Un argument este insasi inmormantarea Dianei, unde (si ironia lui Frears este amara aici) nu sunt invitati sefi de state, sefi de guverne sau capete incoronate, ci actori, cantareti (referire directa la homosexualitatea lui Elton John) intr-un fel de carnaval mediatic, un circ.

Cand Lady Di moare, regina rationeaza cat se poate de corect. Cine este Lady Di? O fosta membra a familiei regale, o persoana care a pierdut acest statut in urma divortului de printul Charles. Era cat se poate de logic sa ia decizia de a nu avea nici o pozitie oficiala cu privire la eveniment. Prin urmare nu a facut nicio declaratie publica si nu a coborat steagul de pe palat in berna. Dar nu poti discuta logic si formal cu “the mob”, multimea cuprinsa de isterie la disparitia Dianei, Printesa Oamenilor, asa cum a denumit-o Tony Blair si asa cum se autodenumeste singura intr-unul dintre interviurile inserate de Frears in film.

Ce se intampla in continuare este probabil cea mai mare drama a familiei regale britanice. Aflata intre ciocan si nicovala, regina trebuie sa se decida daca persista in tacerea ei sau isi exprima durerea, pe care o resimte sau nu, in mod public. Aici se vede cat de mult se aseamana regina cu o marioneta, un saltimbanc in echilibru pe o coarda foarte subtire tinuta la un capat de presa, iar la celalalt de o multime anonima, dar capricioasa si deloc binevoitoare.

Pe post de nuia de echilibru, Tony Blair intr-o functie eminamente diplomatica, de negociator intru buna intelegere dintre natiunea britanica si regina ei. Numai ca aceasta stie foarte bine ca “sugestiile” premierului sunt mai mult niste directive carora trebuie sa le dea ascultare. Dar, chiar daca premierul discuta de pe o pozitie de forta, iar interesele lui sunt si personale, el este singurul care intelege ceea ce se petrece in inima reginei: o imensa frustrare, datorata obligatiei de a suferi public pentru moartea unei persoane pe care nu o regreta, o persoana care a facut totul pentru a ataca toate valorile in care regina a crezut si pentru care a luptat in toti cei 50 de ani de domnie.

Moartea Dianei provoaca un dialog intre regina si popor, un dialog privit initial cu neincredere si considerat inutil de catre regina, dar cerut cu insistenta de multime, care are nevoie inainte de toate nu de un simbol, ci de o regina vie, umana, prezenta, la indemana. Iar Helen Mirren interpreteaza atat de viu si o aduce pe regina atat de aproape…

Alex Leo Serban
03 Nov 2006, 07:29
v good comment, f utile si parerile celor 2 englezoaice invitate sa ia parte la discutia d dupa proiectie - amin2 spuneau, in esenta, ac. lucru: k filmul lui frears le-a 'apropiat-o' p regina, le-a facut s-o cunoasca si inteleaga (evident, cea mai mare parte din film este fictiune!)
atentie, insa: din cite stiu, 'royal highness' este apelativul printilor (= alteta regala), pt regina cre k s zice 'majesty'!

StefanDo
03 Nov 2006, 07:59
Leo, ai dreptate. HRH este apelativul folosit pentru anumiti membri ai familiei regale cu exceptia reginei sau a regelui. Prin urmare, este Her Royal Majesty, the Queen... Iar in 1996 casa regala a dat un decret prin care hotara ca o sotie/un sot a/al unui membru al casei regale pierde acest titlu prin divort. De unde si reactia reginei la sugestia de a organiza funeralii publice la moartea Dianei: "but she was not a HRH!". De unde si presupunearea mea ca regina este o HRH... :) Dar se pare ca e o HRM ;)

Bogie
22 Nov 2006, 16:45
The Descent, bijuteria semnatã Neil Marshall (al cãrui Dog Soldiers s-a vãzut într-o mai veche ediþie), dincolo de cadrul, impecabil executat, de horror visceral, pune în ecuaþie durerea provocatã de dispariþia a tot ce era esenþial pentru eroinã (familia) ºi, adãugînd trãdarea prieteniei, duce ideea dezumanizãrii produse de suferinþa exacerbatã pînã la ultimele consecinþe, i.e. abandonul voluntar al lumii

Carmen MEZINCESCU, in Dilema
rahat.."bijuterie", "dezumanizare", "abandon"...filmul e foarte prost, asta trebuia spus.

Ambra Blu
22 Nov 2006, 17:57
Aia e o proasta, ce sa-i ceri. Daca iei la mina, aleatoriu, 3-5-7 din articolele ei, e imposibil sa nu gasesti cuvintul 'schizoid', 'tripant', 'clipangiu' sau 'visceral'. Vocabularul limitat nu e depasit decit de o imaginatie si mai limitata.