PDA

View Full Version : The Fountain


Creo
09 Jun 2006, 13:29
si.. cine mai asteapta filmul asta cu sufletul la gura? :w00t:

imdb Link (http://www.imdb.com/title/tt0414993/)

Are cineva idee cand o sa fie premiera la noi? Vad ca in state o sa fie lansat pe 13 octombrie..

Cinemania
09 Jun 2006, 23:41
eu, si inca cum :D

Terror_IST
10 Jun 2006, 17:32
"Requiem for a dream" a fost acum 6 ani! Sper ca lunga asteptare sa merite si ca Aronofsky sa nu o apuce pe urmele lui Richard Kelly.

Creo
12 Jun 2006, 02:35
primele review-uri de la test screenings sunt f pozitive:
Aint It Cool News Reviews (http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=23208)

Creo
18 Jul 2006, 00:26
a aparut posterul oficial:
http://www.joblo.com/newsimages1/postfountain1.jpg
(copy & paste in browser, nu merge cu left click)

Terror_IST
06 Sep 2006, 09:27
De pe IMDB citire:

'Fountain' Booed at Venice

British movie star Rachel Weisz was stunned when her new movie The Fountain was booed at its premiere at the Venice Film Festival yesterday. The film, directed by her fiance Darren Aronofsky, left the audience confused and disappointed - even though Weisz insists it is important to have something "different" on screen. The $35 million flop was snubbed repeatedly by movie studios until Warner Brothers decided to back it. The story spans 1,000 years and stars Hugh Jackman as a 16th century Spanish explorer, 21st century scientist and 26th century astronaut searching for the Fountain of Youth. Weisz, whose presence at the festival marked her first official public appearance since the birth of son Henry Chance in May, says, "I think it's wonderful that this film is so different. I would love to work with Darren again."

ALS, a little inside help!

Leonard
13 Sep 2006, 17:40
a fost un documentar pe TVR Cultural duminicã despre Arronofsky. A vorbit vreo juma de orã despre The Fountain. Interviuri cu actorii, imagini din film, de la filmãri... Cred cã o sã fie ceva halucinant.
am o mare admiraþie pentru el. practic, a pornit de la 0. ca sã facã rost de bani pentru Pi, a trimis scrisori la toþi prietenii cerîndu-le cîte 100 dolari, promiþîndu-le cã le va da 150 + 2 bilete la premierã. cîte probleme a avut ºi cu Requiem for a Dream cã nimeni nu era interesat de proiect. iar la The Fountain a muncit 6 ani. cred cã i-a întrecut pe Kubrick ºi pe WKW, ca duratã a unui proiect de film feature.
Hugh Jackman declara cã e cel mai solicitant rol al lui de pînã acum (interesant acest actor pe care nu l-am luat prea în serios pînã acum, joacã în ultimele filme a 3 din regizorii mei preferaþi: Darren, Woody ºi WKW)

gionloc
20 Sep 2006, 11:49
la The Fountain a muncit 6 ani. cred cã i-a întrecut pe Kubrick ºi pe WKW, ca duratã a unui proiect de film feature.

cred ca pe cei mentionati de tine i-a intrecut.
insa cam atat a muncit si Lynch la Eraserhead.

The FOuntain, un film pe care si eu il astept.. pana in februarie... (hmm).
Emanuel, Inland Empire pe cand ajunge la cinema?

Dea_Tofog
10 Oct 2006, 10:48
si eu vreau sa vad filmul.. mi se pare ca promite. oricum m-as fi uitat la el d curiozitate pt ca e cu Hugh Jackman. :P :P

gionloc
11 Oct 2006, 15:24
:P :P

nu i se poate baga la apa russelul omului astuia?

Dea_Tofog
11 Oct 2006, 15:33
:P :P

nu i se poate baga la apa russelul omului astuia?

can i help you?

gionloc
11 Oct 2006, 15:39
can i help you?

fa-(t)i poza mai mica!! strica alinierea posturilor !

Dea_Tofog
11 Oct 2006, 18:36
can i help you?

fa-(t)i poza mai mica!! strica alinierea posturilor !

there u go...

Leonard
27 Feb 2007, 13:37
*rog moderatorii sã-l mute la Acum pe ecrane

un film în care pãrþile bune alterneazã cu cele mai puþin reuºite, dar per ansamblu, balanþa înclinã spre plus.
pe de o parte, un pic sub aºteptãri, pe de alta peste aºteptãri. vãzusem un documentar anul trecut despre acest film pe tv cultural cu making of, interviuri cu regizorul, actorii ºi mã impresionase faptul cã au lucrat aproape 6 ani la el, au trecut prin numeroase dificultãþi legate de producþie. iar din spusele lor credeam cã va fi o capodoperã, un gen nemaiîntîlnit în cinematografie. se reuºeºte parþial. dpdv vizual e absolut superb, peste aºteptãri. imaginaþia e la ea acasã. dar se simte cã ºi bugetul a contribuit la asta. cel puþin pt imagine, filmul meritã vãzut (la cinema). ceva simboluri biblice ºi mitice, dar nu în mod exagerat.
ca scenariu mã aºteptam la ceva mai complex, la un film de dragoste întins pe mai multe perioade, cu spiritele care se regãsesc în diferite reîncarnãri ºi trãiesc aceeaºi iubire. nici vorbã de aºa ceva. partea din romanul ei cu spania în vremea inchiziþiei pe mine unul m-a cam plictisit.
jocul actorilor nu exceleazã (cu excepþia lui Ellen Burstyn), multe din replicile lor fiind cam banale ºi previzibile. prefer genul de film romantic în care imaginile, chipurile, gesturile spun mai mult mult decît orice cuvinte. aici e tocmai invers.
muzica foarte ok. clint mansell nu dezamãgeºte. totuºi, nu are vreo temã obsedantã care sã-þi rãmîne zile în ºir în minte, cum e cea de la Requiem for a Dream.
sub precedentele lui 2 filme, Pi ºi Requiem de care nu te plictiseºti la multiple vizionãri, totuºi de vãzut mãcar o datã. stilul rafinat al regizorului îl face sã nu fie un blockbuster tipic (deºi într-un mic procent, are ºi o tentã din asta de acþiune) ºi sã fie plãcut de urmãrit. 7/10

bellhop
28 Feb 2007, 04:41
ca scenariu mã aºteptam la ceva mai complex, la un film de dragoste întins pe mai multe perioade, cu spiritele care se regãsesc în diferite reîncarnãri ºi trãiesc aceeaºi iubire.

pai despre asta este filmul, n-ai vazut ca si semanau ;)

Pitbull
28 Feb 2007, 08:34
"The Fountain" - Cred cä-n filmul ästa era vorba despre ceva...
...da' sä fiu al dracu' dacä stiu despre ce!

Dacä George Cälinescu n-ar fi fost un mare filolog, ci doar un scriitor bun, tot ar fi avut o contributie seminalä pentru istoria si teoria artei, mäcar prin antologica scenä în care Titi, adolescentul retardat din "Enigma Otiliei", povesteste cum e la cinematograf. Concluzia e cä nu te poti simti deloc bine când ai senzatia coborârii la acelasi nivel intelectual, în fata unui film care se vede cam asa:
Mai întâi aratä niste luptätori de pe vremuri cum se bat în säbii si sulite c-un trib, pânä când numai unul scapä si ajunge în fata unui preot care vrea sä dea-n el cu ceva care arde.
Pe urmä aratä un om tuns zero care sade turceste-n aer plutind printre stele pânä ajunge la un balon de sticlä în care e putin pämânt si un pom. El ia în gurä o bucäticä din coaja copacului, si atunci apare o femeie în pardesiu alb cu fular lung care-i zice "Termin-o."
Pe urmä femeia e în usa unei case, si-l cheamä la o plimbare prin zäpadä pe un al treilea om, cu pär ca toti oamenii, care lucra la un birou. (Ei trei semänau, cred cä era acelasi actor.) El îi spune cä nu poate, cä-l asteaptä colegii lui.
Pe urmä äla ras în cap face miscäri de Tai-chi profilat pe cerul înstelat.
Pe urmä vedem cum äla de la birou, care e doctor, împreunä cu colegii, lucreazä ceva la un babuin legat într-o gäleatä de protectie.
Pe urmä...
Cam prin faza asta, începeam sä bänuiesc cä s-ar putea sä fie vorba despre ceva în film - da' taie-mä, omoarä-mä, nu pricepeam în vecii vecilor despre ce anume!
Totusi, speram ca, mai devreme sau mai târziu, sä devinä mäcar atât de coerent încât sä poatä fi urmärit, dacä nu si înteles.
A devenit. Cât de cât.
Asa c-am putut rezista pânä la sfârsit, ca sä scriu aceste rânduri si sä vä spun cä:

Domnilor,
Cine-si închipuie cä dacä tine el neapärat sä spunä ceva märet, ceva adânc, ceva emportant pentru omenire, asta-i conferä deplina libertate de a se zbengui cu regulile mestesugurilor artistice (literare, plastice, muzicale - ca sä nu mai vorbim de teatru si cinema!) eggzaktamente cum îi träsneste prin cap, se însalä amarnic. Uitati-vä la tablourile lui Dali. În nebunia lui intitulatä "paranoia criticä" (adeseori lipsitä intentionat de orice sistem!), marele geniu al suprarealismului respecta niste reguli elementare - poate chiar involuntar, poate chiar inevitabil. Cele sase busturi ale lui Lenin care apar pe un pian cu coadä spun o poveste! Nenumäratele ceasuri semipästoase si omniprezentele furnici te iau cu furnicäturi pe sira spinärii! Falsele perspective, oamenii invizibili, apoteozele dolarului, coarnele propriei virginitäti autosodomizând-o pe Gala sau mistica gärii din Perpignan, sunt nebunie cu metodä, copii! Asemenea Beckett, cu "Molloy" - a cärui primä parte, bizarul monolog autist al vagabondului nebun, te captiveazä atât de nemilos, încât apoi te poartä si de-a lungul trenantei pärti a doua, care urmäreste plicticosul declin al prozaicului Moran. Ce sä mai vorbim despre Tarkovski, cu straniile lui proiectii din "Cäläuza" (unul dintre cele mai eschatologice, criptice si mistice filme fäcute vreodatä, dar care pare a te hipnotiza de la cap la coadä), din "Sacrificiul", dar mai ales din "Oglinda" (autoportret psihologic neinteligibil pentru oricine nu e Tarkovski - dar care, oricât ar intriga, incita, irita, dezamägi, cel putin nu plictiseste nici un moment). Asemenea "Cârtita" lui Jodorowski - alt film menit doar sä-l facä pe autorul lui sä se simtä bine, dar suficient de parsiv pentru a seduce spectatorul încä din primele cadre, a-i spune cu negräitä mäiestrie o poveste socantä si întortocheatä care-i dä la tot pasul senzatia cä va gäsi cheia filmului chiar dupä coltul secventei urmätoare, iar în final îl lasä nu doar cu buzele umflate, ci si cu un chef nebun de a mai vedea filmul cel putin o datä (mäcar ca sä se uite mai bine la aschimodiile alea masacrate, sau la mielul rästignit în desert, cu titlurile lor biblice cu tot).
Toate aceste exemple de ciudätenii, în majoritate geniale, pe alocuri doar inteligente, au în comun douä träsäturi fundamentale: o foarte precisä stäpânire a mijloacelor profesionale, si (în consecinta acesteia) o uriasä putere de seductie asupra publicului. Ceea ce, relativ la "Fântâna" lui Aronofsky, ridicä mari probleme.
Rachel Weisz, interpreta rolului (ää... rolurilor) principal(e) feminin(e) si lodognica autorelui, s-a declarat socatä cä, anul trecut la Festivalul de la Venetia, filmul a fost primit cu huiduieli. Totusi, femeia se consola cu gândul cä "e altceva decât s-a fäcut pânä acum" si cä "unii n-au înteles".
Într-adevär, cred cä huiduitorii n-au înteles - pentru cä esecul acestui ziggurat de treizeci si cinci de milioane de dolari scremut pe parcursul a sase ani nu e de huiduit, ci de plâns. Si, din päcate, nu e ceva ce "nu s-a mai fäcut pânä acum". S-a fäcut cu vârf si îndesat. Stiti unde? În scolile de cinema ale întregii lumi, si mai cu seamä în cinecluburi. De-a lungul ultimelor patru, cinci decenii, mii si mii de amatori talentati si studenti promitätori au turnat pe peliculä ore, zile, luni, ani întregi de cadre din care nu se întelegea nimic, care nu se legau între ele de nici o culoare, dar trosneau vârtos de solemnitate, genialitate si stilisticitate. Parabole încriptate sprijinite pe cârje metaforice, pretentii mitologice însäilate prin simboluri, acrobatii onirice cusute cu atä ezotericä - si toate, umflate-n pene precum curcanu' cä preste noi pogorâtu-s-a inspiratia divinä cu hârzobu', si lasä, ce dacä ne râde lumea, äia e prosti.
Sä-ncercäm dar sä descâlcim câte ceva din märeata viziune a lui Darren Aronofsky - si sä ne dumirim: chiar suntem noi äia care e prosti?
Va sä zicä: tema scenariului e cäutarea vietii vesnice. Sub ce formä? Päi sub forma Copacului Vietii din Grädina Edenului, pe care Dumnezeu l-a ascuns bine-bine dupä ce Eva s-a înfruptat din frate-säu, Copacul Cunoasterii. Cum tema se regäseste în miturile generatoare ale majoritätii marilor religii, o au si mayasii, si se pare cä undeva într-un templu al lor, tupilat cu sträsnicie, se gäseste pomul cu pricina. Cine-i scrijeleste scoarta si-i suge putinä sevä, ästa e.
Tot de la mayasi citire, existä undeva în cer o stea Xibalba, un fel de Shamballa a sufletelor pure, poti sä-i zici Paradis, Rai, Eden - important e cä si acolo se poate gäsi putinä nemurire.
Asa cä pornind de-aici, se urzesc trei povesti, care de care mai interesantä:
În Spania renascentistä, Isabella de Castilia, ajunsä la cutite cu Marele Inchizitor, îl trimite pe conquistadorul Tomas în Lumea Nouä, sä-i aducä elixirul vietii vesnice - promitând ca la-ntoarcere sä-i dea mâna de sotie si jumate din împärätie. Tomas se duce, ajutat de-un cleric initiat, dezleagä rebusul a la Cäräbusul lui Poe, si gäseste templul cu pricina - dar când sä intre, un preot sare la el sä-l batä. Si-atunci...
În zilele noastre, doctorul Tom Creo face cercetäri pe babuini cancerosi, în timp ce nevastä-sa, Izzy, cancerizeazä si ea cu-o tumorä pe creier. Izzy a scris o carte, care-i povestea lui Tomas si-a Isabellei, întreruptä la fel ca paragraful de mai sus - asa cä, de pe patul de moarte, îsi tot misionificä sotul: "Termin-o." Noroc cä, nu se prea stie cum (desi se bänuieste cä si-a vârât coaja copacul vietii, äl de-l cäuta Tomas), cercetätorii descoperä un medicament care-l face pe maimutoiul bätrân sä întinereascä, ba chiar sä se mai vindece si de cancer. Tom abia asteaptä sä-i dea medicamentul si lui Izzy, dar are räbdare, cä încä nu e voie - nu s-au terminat testele, nu s-a aprobat nu stiu ce, blabla. Räbdare scump plätitä, cäci Izzy inträ-n fibrilatii si moare cu nesimtire, asa cä Tom face o crizä si zbiarä la colegii de la reanimare "Voi ati omorât-o"! Pe urmä se calmeazä, iar la înmormântare e chiar foarte solemn.
În sfârsit, Tommy, un cetätean din secolul XXVI, chel si debusolat, cälätoreste prin spatiu spre nebuloasa Xibalba, stând în pozitia Lotus. Din când în când, îl vedem în acea sferä unde creste si Pomul Vietii, si unde-l viziteazä uneori Izzy, care-i tot repetä: "Termin-o", "Termin-o".
Aceste trei storele (diminutiv de la story) se împletesc dupä reguli numai de Aronofsky stiute, nu foarte abil, dar teribil de confuz. Un inel däruit de Isabella lui Tomas tot sare dintr-una în alta. Personaje de ici gläsuiesc altora de colo. Spre sfârsit, convergenta se mai strânge oarecum - suficient cât sä devinä ridicolä de-a binelea. Astfel, chiar când marele preot mayas ridicä toroipanul de foc sä-l cotonogeascä pe Tomas, hop apare Tommy, levitând în Lotus. Popa se sperie si fuge, Tommy redevine Tomas, inträ-n camera dorintelor (nu aia de la Tarkovski, asta de la Aronofsky), stoarce putin smac din Pomul Vietii si vede cä unde picä räsar flori, asa cä bea si el, si ce sä vezi, de peste tot din el räsar flori - ceea ce nu-i tocmai sänätos, de vreme ce buchetelele alea îl cam fac ferfenitä. Asa cä Tommy, în extaz, inträ-n Xibalba. Kanietz filîma.
Sä zicem cä povestirile ar pärea, numai, incomplete, neclare, sui, pentru cä, vezi Doamne, constructia dramaturgicä s-ar închega din sinteza lor (mai ales cä-s povestite atât intercalat, cât nici în ordine cronologicä - adicä sä fim siguri cä nu se va mai întelege chiar nimic!) Dar cum sä identifici functii epice, când habar n-ai ce se întâmplä? Cum sä functioneze structurile, când liniile lor directoare sunt mai încâlcite decât un caier de câlti? Cum sä urmäresti niste directii narative, pe care sä se aseze frumos articulatiile povestirii, sä se identifice oarece noduri semantice si sä iasä la ivealä sensuri si conotatii, când naratiunea e imposibil de urmärit? Poa' sä zicä Aronofsky cât o vrea c-a stiut el ce vrea sä spunä - nu se vede, si pace! Nu se întelege. Nu e deloc clar care-i legätura între cele trei planuri temporale: metempsihozä? nemurire? sincronicitate? coincidentä? arhetipuri? includere oniricä sau fictivä (cum ar putea sugera manuscrisul lui Izzy)? Ca atare, nimeni n-are habar în ce formulä sä le conjuge, ca sä vadä ce-o iesi - si toate se golesc de sensuri: si inelul, si manuscrisul, si aschia de scoartä de copac, si numele personajelor care sunä demonstrativ de aidoma.
Ar mai putea Aronofsky (sau mäcar apärätorii lui) sä replice cä, mä-ntelegi, "nu e un film narativ", asa cä numai prostii s-ar astepta din partea lui la talente de povestitor (cum sunä si unul dintre cele mai aiuristice citate acum la modä, emis de Peter Greenaway cine stie cu ce ocazie: "Dacä vrei sä spui povesti, fä-te scriitor, nu regisor de filme!"). Drept räspuns, i-as (sau le-as) aminti nu numai de Tarkovsky (deja mentionat cu prisosintä mai sus), ci si de Fellini, în primul rând cu "Otto e mezzo", de trilogia lui Tenghiz Abuladze, ba chiar si de montajul afectiv (transcezând pânä si limitele realismului) folosit de Daneliuc în "Vânätoarea de vulpi" - semn cä da, se poate face film nenarativ care sä te tinä tintuit în scaun, si care în locul unui story epic sä urmäreascä o poveste a ideilor sau sentimentelor. Dar se face si ästa dupä anumite reguli, nu cum o da Dumnezeu.
Or, în "The Fountain", legile haosului functioneazä nu numai în planul actiunii, ci si la nivelul angajamentului strict afectiv. Pe lângä cä nu întelegem povestea, nu ne putem atasa nici de personaje. Drama lui Tom, construitä pe relatia dragoste-moarte, sunä a gol ca o cutie de contrabas, când nici el, nici Izzy n-au apucat mäcar sä se contureze uman, necum sä mai si prindä ceva carne. Asemenea, povestea spaniol-renascentistä aratä atât de ridicol, încât parc-ar fi mai degrabä joc video decât reconstituire istoricä. Mai convinge pe cineva de credibilitatea ei, dacä poti! Nu-i vorbä, cä si plutirile chelului Tommy prin spatiu aratä cam ca tribulatiile lui Gordon Freeman pe la nivelurile finale din Half-Life!
Ca si cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, Aronofsky mai si supraliciteazä în plan stilistic. Dacä stäm sä ne amintim de filmul lui anterior, "Requiem For a Dream", vom face o constatare foarte interesantä. Acolo, povestea era de o simplitate de-a dreptul didacticä, iar virtutile filmului purcedeau tocmai din modul stilizat de a o filma - astfel luând nastere o relatie esteticä perfect echilibratä: limpezimea scenariului constituia o bazä solidä pentru jocul mijloacelor de expresie, iar inventivitatea acestora din urmä potenta valentele unei trame altminteri pânditä de banalitate. Or, în "The Fountain" polaritatea respectivä stä cum nu se poate mai prost: povestea nu mai e banalä, ci de o "originalitate" voitä, cäutatä si super-fortatä, nu mai e clarä, ci încurcatä pân-la Dumnezeu (chiar pânä la El!), si pe deasupra, mai vine si un învelis stufos, prolix, înzorzonat pe toate pärtile, ca s-o arunce-n ceatä definitiv si irevocabil. Aronofsky tine neapärat sä filmeze "elaborat" - si elaboreazä pân-la loc comanda: încadraturi socante, unghiuri insolite, compozitii plastice alambicate, miscäri de aparat de-a dreptul acrobatice - ba încä, de multe ori repetându-se, ca un fel de leitmotive ostentative si färä pic de continut (cum ar fi tumba fäcutä de camerä când se-ntoarce dupä personajul care vine parcä pleacä: o datä, Tom cu masina, altä datä, Tomas cu calul; sau obsesivele filmäri în ax vertical: ba Isabella coborând treptele tronului spre Tomas, ba Tom jeluind la patul de moarte al lui Izzy; sau belsugul de portocaliu, care se revarsä si din firidele palatului regal, si din volutele nebuloasei Xibalba, si din monitoarele laboratoarelor medicale, si din neväzutele surse de luminä pe care le pune operatorul Matthew Libatique prin jurul lui Hugh Jackman când îl filmeazä mergând, numai sä-i mai dea cu putin oranj pe fatä.)
Peste toate astea mai pluteste si o partiturä muzicalä care, ce-i drept, sunä bine (gratie lui Clint Mansell) si demonstreazä cä nici chiar acum, dupä aproape optzeci de ani de la aparitia sonorului, unora nu le e clar cä în film muzica nu trebuie sä sune pleonastic. Viorile lui Clint vibreazä atât de adânc, si calcä asa de apäsat pe secvente, încât foarte curând devin chiar indigeste.
Indigeste sunt si decorurile concepute de o echipä întreagä (îi gäsiti pe toti pe I.M.D.B.), desi fiecare pärticicä în sine aratä impecabil - la fel cum spuneam adineaori cä sunä si muzica. Desi ridicolä istoriceste, scenografia povestii spaniole s-ar potrivi de minune unui heroic fantasy. Apartamentul lui Tom si Izzy e compus elaborat si expresiv, inclusiv acoperisul cu zäpadä de sub fereasträ, unde stä ea si se uitä la Xibalba prin telescop, sau spatiul usor abstractizat al bäii (cu acea dizolvare în luminä care realizeazä unul dintre putinele racorduri transtemporale reusite ale filmului). Iar ecosistemul plutitor prin spatiu al lui Tommy, si-n genere tot ceea ce tine de Pomul Vietii si Xibalba, sunt si inventive, si frumoase, si ireprosabile ca tehnicä a efectelor speciale. Dar ce folos, când substratul de continut scârtâie? Stim bine unde duc asemenea situatii: în lipsa unei substante artistice solide, arta devine mimatä - si cu cât se mimeazä mai strident, cu atât se afundä mai abitir în universul scabros al kitschului.
S-ar dori, aceastä "Fântânä", o poveste "despre dragoste, moarte, spiritualitate si fragilitatea existentei noastre în lume" - si-un praz verde! Facä bine Aronofsky sä-si ia un D.V.D. cu "Pädurea de mesteceni" a lui Wajda, sä vadä acolo poveste despre exact aceleasi elemente tematice, desfäsuratä într-un context eminamente realist, într-o splendidä unitate de spatiu si actiune (si, partial, timp), si cu un Daniel Olbrychsky pädurar si pianist incomparabil mai halucinant decât Hugh Jackman conquistador, doctor si astronaut. Numai cä... asta e. Cine are de la mama lui, are! Cine nu, mimeazä - si pe urmä, se mai mirä cä-i primit cu huiduieli la Venetia!

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
28 februarie, 2007, 06:00-08:00
Bucuresti, România

StefanDo
28 Feb 2007, 12:07
Pitbull, te-ai intrecut pe tine insuti... :)

ulrich
28 Feb 2007, 16:16
"noul kubrick",huh?

Pitbull
28 Feb 2007, 17:59
@StefanDo:
In räu, în bine, sau doar în lungime?

@Ulrich:
Da, dom'le, päi äla care pluteste prin spatiu ce e, paté de ficat?

aayana
01 Mar 2007, 08:37
Dupa filmele lui Aronofsky m-am indragostit de Clint Mansell :)

Andy69
10 Mar 2007, 12:02
"The Fountain"[/i] - Cred cä-n filmul ästa era vorba despre ceva...da' sä fiu al dracu' dacä stiu despre ce![/size][/b]

haha. coreeect. este sublim de aiurit.

RinTinTin
15 Mar 2007, 10:34
Sloboz, n-o mai ardeti aiurea, si hai sa vedem care e treaba.

In primul rand, n-aveti o privire de ansamblu, si un punct de vedere articulat.
Voi incerca sa fac eu asta pentru voi.
Filmul preia o idee oarecum tocita, love conquers all, si barbatul si femeia sunt aceiasi in totzi (mitul adam si eva, etc). Sunt multe trebi amestecate, de la misticism ieftin la spiritualitate orientala, biblica, etc. Exista si niste pasaje cam "mecanice", cum ar fi ca regina il numeste conchistador, nu-i zice pe nume, si replicile sunt cam fortzate.

DAR.
Filmul e FRUMOS, for fuck's sake.. i forgive everything, and i fucking really liked it :) E un film frumos, si construit misto, si are f. multe calitati.. Lucrurile spuse mai sus devin defecte minore, si chiar ignorabile, cand vezi frumusetea filmului, si felul in care joaca actorii (mai ales Weisz), cand vezi frumusetea imaginii, si, pana la urma, de ce nu, si a povestii.

Vorba cuiva de mai sus, stop hating.

Lecart
05 Apr 2007, 21:30
Mi-a placut filmul pana am citit cronica lui Pitbull. Are dreptate, in multe aspecte; aici, totul depinde de ce pretentii ai de la un film, pentru ca nu e genul de film care sa-ti intareasca sau sa-ti rastoarne convingerile asupra temelor puse in discutie. (sau puse pe panza, mai bine zis)

E filmul care-ti place pana incepi sa-l intelegi, atunci devine din ce in ce mai banal, colorat numai de efectele speciale.

E bine totusi ca te lasa sa interpretezi cum vrei tu..

Pitbull
05 Apr 2007, 22:02
Girlfrienda lui Collins si-a exprimat opinia despre film în urmätorul mod:
- In prima jumate, te tot întrebi: "Ce se-ntâmplä aici, dom'le...?" :shock:
- In a doua jumate, îti zici: "A, da." :hmm:
...Dar nu pentru apropoul ästa am revenit în topic, ci ca sä vä recomand cronica lui Cretulescu - incomparabil mai bunä ca a mea, scurtä, täioasä, bisturiu, nu alta! See here:
http://agenda.liternet.ro/articol/4110/Andrei-Cretulescu/Putul-si-pendulul-vietii---The-Fountain-ReBut.html

Lecart
06 Apr 2007, 00:29
Cred ca s-a exagerat un pic in ceea ce priveste critica negativa..

Alex Leo Serban
06 Apr 2007, 06:23
d acord cu lecart

dk era postata* si cronik doamnei cretulescu (codrutza) - re: gal in 're: publik" - ar fi trebuit sa n explici la kre dintre cretzuleshti t referi :)

* adik asta:

http://agenda.liternet.ro/articol/4109/Codruta-Cretulescu/Chintesenta-calatoriei-initiatice---The-Fountain-ReGal.html

Pitbull
06 Apr 2007, 13:04
Päi se vede cä scrie-n linkule.
Da' oshkât (ok, take 2 for today), e bine c-ai pus-o si pe Cretuleascä lângä Cretulesc. Foarte interesantä polaritate de opinii.
Evident, eu rämân în ostirea vräjmasä - ma non fanatico, asa cäci zic:
Admiratorii au vibrat la intentiile de pornire (cele nobile) si la rezultatele de sosire (cele frumoase).
Noi, criticii, scrâsnim la stratul median, adicä metodele de realizare (cele p-aläturea cu drumul) - taman ceea ce FACE filmul, între a VOI si a FI.

Lecart
06 Apr 2007, 16:44
Noi, criticii, scrâsnim la stratul median, adicä metodele de realizare (cele p-aläturea cu drumul) - taman ceea ce FACE filmul, între a VOI si a FI.

Desigur;

acum depinde de fiecare citic unde-si situeaza scopul criticii sale.

Sa fac o comparatie cat se poate de plastica:

Mananc o prajitura; imi place (asa cum este); vine un altul si imi spune: prajitura asta are prea multa (sau prea putina) frisca. Hmm.. ceva scartaie aici.

Multi critici privesc un film drept un examen a carui lucrare sta sa fie corectata de ei. Nu este asa.. cred eu.

Si am incheiat offtopicul pentru care cer scuze. :)

Pitbull
06 Apr 2007, 17:31
Nu, n-ai de ce sä te scuzi, interventia ta n-a fost off-topic - dimpotrivä a pus punctul pe... y! :)
I-as putea räspunde foarte pe larg, pentru cä problema pe care ai abordat-o e realä si ne preocupä, dar voi cäuta totusi sä punctez succint si precis.

Comparatia cu präjitura - merge si nu prea. As da douä motive (la modul cel mai serios):
- Dacä o präjiturä ITI PLACE, înseamnä cä e fäcutä CA LA CARTE! Altfel, dacä are prea multä friscä, prea mult unt, prea mult nu-s' ce, BORASTI! Nu stii de ce, da tot o debordezi!
- Chiar NU se poate compara o receptie de film cu una de artä culinarä (decât când vrem sä ne alintäm). Sunt cäprärii diferite - alte mecanisme, alte sisteme, alte alea.

Pe urmä: DA, AI DREPTATE. Existä, din päcate, prea multi critici cârcotasi, care disecä destructiv, färä pic de consideratie pentru efortul de creatie de-acolo - doar ca s-arate cä asa e ei, destepti (sau, cum ai spus tu, mai elegant, "ca si cum ar da un perpetuu examen").
Personal, îi desconsider la fel de mult ca pe opusii lor - äia care fac "Ooo, ooo, ooo!!!" :w00t: :love: :love: :love: la te miri ce. In plus, eu sunt de meserie regisor de film, nu critic, deci am un motiv în plus sä fiu solidar cu breasla. Sunt exigent, da - dar niciodatä gratuit; dimpotrivä: din convingerea cä intransigenta mea le va fi utilä celor care vin dupä noi (si chiar si celor criticati... asa, la un nivel idealist! :happy: ).
M-ai întrebat de ce scriu cronici atât de lungi. TOCMAI DE-ASTA. Din respect pentru munca la un film - oricât de prost! Pânä si o vomä ca "Si totul era nimic" a fost filmatä de un operator bun, care mi-a fost coleg de facultate (de fapt, imaginea a fost singura calitate a acelei pelicule), au jucat acolo actori excelenti, care mi-s prieteni, si pentru care acele roluri erau adevärate insulte, din päcate... Sau, "Azucena" a fost montatä de excelenta Melania Oproiu, care mi-a montat si mie scurt metrajul. Ca regisor de film, sunt constient de toate aceste eforturi - si, dacä tot esueazä uneori, mäcar meritä ca acest lucru sä fie spus clar si cu argumente, nu expediat din douä mistouri si-un brânci.
Cu "Fântâna" n-am avut ABSOLUT NIMIC. Stiam foarte vag subiectul (doar atât: "cäutarea vietii vesnice"), si cä Aronoffsky e cotat bine. Asa cä l-am privit färä nici un fel de prejudecäti. Mä asteptam la ceva ce suna bine, interesant, incitant - mai mult, nu stiam... Ce sä-i fac dacä nu m-a convins? Dacä din primele trei secvente m-a decuplat - si decuplat m-a läsat? Si dacä am väzut, de la cap la coadä, toate cliseele si automatismele studentilor de la clasele lui Saizescu, Drägan si Vitanidis, ale cäror filme de institut, voit "Buñueliene" si "Bergmaniene" cicä, ne plictiseau acu' 25 de ani? Nu cred cä e vina mea.

Lecart
06 Apr 2007, 18:10
Da, ai dreptate, exemplul cu prajiturica nu este prea elocvent. Ce cautam eu sa sublieniez este ca - in punctul meu de vedere, ca simplu individ care se holbeaza la panza sau la LCD - un film este dat catre public pentru entertainmentul acestuia, nu ptr "demontajul" infaptuit (cu maiestrie, recunosc) de critici.

Nu am absolut nimic impotriva cronicilor tale, Pitbull, de fapt, dupa ce am
citit-o pe cea de la "The Fountain" am inceput sa rasfoiesc forumul in cautarea mai multor cronici semnate de tine. Intrebarea mea (referitoarea la cantitatea textului) trebuia reformulata astfel: de ce scrii cronici lungi in defavoarea celor mai scurte? (in fine, am inteles in cele din urma)

Nu-mi permit sa critic criticile de film, constient ca nu sunt de prisos, si nu sunt la indemna oricui.. dar

pentru mine, comentariul unui film trebuie sa convinga omul potrivit sa vada filmul potrivit la momentul potrivit (idealistic vorbind).

Pitbull
06 Apr 2007, 22:14
(...) un film este dat catre public pentru entertainmentul acestuia, nu ptr "demontajul" infaptuit (cu maiestrie, recunosc) de critici.
Cred cä se pot împäca ambele optiuni: entertainmentul si "demontajul", cam asa:
Da, menirea finalä a filmului este sä îmbogäteascä publicul CU CEVA - un ceva aflat oriunde între entertainment ("Some Like It Hot") si marea culturä ("Stalker"). Dar cum bine îmi spunea Cristi Puiu acu' trei luni, filmele de continut (cum le spun eu, sau "de artä" ori "de autor", cum le spun altii) sunt cele care stabilesc standardele si regulile de bazä care apoi se vor distila, asimila, adapta si aplica la toate nivelurile, inclusiv al celor mai usoare (si oneste) filme comerciale si de divertisment. Färä mostenirea lui Thomas Ince, n-am fi avut niciodatä cowboys zglobii fäcând pac-pac din pistoale de sä moarä lumea de pläcere. Iar la substanta, la valoarea, la procesul de existentä al marilor filme, contribuie decisiv si munca teoreticienilor si a criticilor (a celor onesti si competenti, desigur, nu a Latrinel-Corpoaielor si Ilenelor-LuCace). Deci, e cu atât mai firesc ca pe lângä analizele meticuloase a unor "...cuiburi de cuci" si "...domni Läzärescu", sä examinäm si rezultatele de la capätul opus al spectrului: de ce merge brici un thriller de Tom Gries sau Peter Hyams, si de ce fâsâie J. Lee Thompson sau Sergiu Nicolaescu?
Iar cu privire la relatia dintre aceste demersuri si cei care le citesc, lucrurile stau chiar foarte simplu: nu e neapäratä nevoie ca spectatorul dornic de entertainment sä ne citeascä nouä cronicile! DACA totusi le citeste - înseamnä cä, automat, NU MAI E doar dornic de entertainment! Vrea si altceva! A fäcut pasul! Si ne bucuräm.
(...)pentru mine, comentariul unui film trebuie sa convinga omul potrivit sa vada filmul potrivit la momentul potrivit (idealistic vorbind).
;) ...stii, nu demult, mi-am dat seama cä majoritatea cronicilor mele se încheiau într-o asemenea notä didacticä: "duceti-vä sä vedeti filmul, dacä..." blabla; "mai bine stati acasä si bateti-vä nevasta..." bârabâra. Am început sä-mi mai cenzurez aceste porniri, dar pe dinäuntru am mentinut atitudinea - pentru cä, da, cronicile au si menirea de a ajuta publicul sä se orienteze. Avem un rol accesoriu pe lângä misiunea de bazä a artei pe care o slujim (cä-i film, cä-i picturä, cä-i prozä): de a da poporului circensis si/sau culturä.
Apropo, toate cronicile mele sunt adunate aici:
http://agenda.liternet.ro/cronici.php?aut=267

Lecart
06 Apr 2007, 22:49
Am inteles. Multumesc. (de asemenea, si ptr link)

Alex Leo Serban
07 Apr 2007, 08:19
mda
nu stiu dk sa ma (mai) bag si eu intr-un face-to-face in kre unu asculta iar celalalt face product placement (vai! cum scriu eu, vai! cita atentie la detalii, vai! cum fac dreptate fiecarui lucru bun dintr-un film - mai ales dk e facut d vreun fost coleg d fac...), kestia e k toate aceste nobile fapte pur si simplu nu s vad in cronik la 'the fountain' (sau la '300') a lui musiu pitbull!
geaba zice el k inceark sa 'weigh things' si sa nu cada in extreme - in practice it sucks :(
iar asta pt k pitbullik face parte din categoria exaltatilor - nu in scris (in txt adik), ci un atitudine: dk nu i-a placut un film, il rade fara mila (exceptiile, exact c spune el: vreun fost coleg implikkt...), nu-i mai gaseste NICIUN merit

in c ma priveste, am preferat intotdeauna sa gresesc din generozitate decit din zgircenie: prefer sa s spuna k am dat mai mult unui film kre nu merita atit decit sa dau prea putin unuia kre - poate - merita mai mult
si asta, dintr-un motiv f simplu: prefer sa laud - si sa am motive d admiratie (indiferent pt c fleac!) - decit sa rad sistematic...
d ex: NU m-am innebunit nici dupa 'lotr', nici dupa filmele dlui eastwood (cele mai proaste parindu-mi-se telenovela isterik kre s keama 'mystic river' si p-nedrept-oscarizatul 'million $ baby'!), DAR nici nu le-am considerat ultimele jeguri - cre k le-am 'cintarit' corect.
e ceea c incerc sa fac d fiekre data: sa evaluez corect
fara ura si partinire
(vezi 'cache': imi displace profund politik stingista a lui haneke si felul manipulator in kre t conduce catre concluziile lui, DAR recunosc k e vba acolo d mare cinema si k 'cache' e un film important)

Pitbull
07 Apr 2007, 18:35
Drept e cä "300" si "The Fountain" mi-a displäcut foarte (total, primul, aproape total, al doilea).
Totusi, dac-ai avea timp sä-mi iei la puricat lista de cronici, ai vedea cä în majoritatea cazurilor NUMAI exaltat nu-s! De regulä, tin acel echilibru, asa cum consider. Uite, pânä si la un stift de trei lulele ca "Ghost Rider" am gäsit câte ceva flecustete de läudat, de s-au crizat doi neuroni (unu' maro, altu' chihlimbricästriu) pe CineMocoFan - si n-am fost coleg cu äia de la efecte speciale! Sau, "M.D.L." si "A.F.S.N.A.F." - cât de-namorat sunt de ele, tot le-am gäsit câteva chichite.
Da' mai lasä, mä, cä nu-s eu subjectu aicea; chiar dacä pornise de la cronica mea, discutia o luase pe calea unor adeväruri generale privind critica. Alea conteazä, nu cä Gorzo si cu mine ne däm coate si ne râdem la "300"!

Lecart
07 Apr 2007, 19:35
Nu e nimic rau in a fi subiectiv - aduce mult la originalitate.

Cat despre face-a-face-ul pomenit de Alex: nu cred ca pozitia mea (sau rangul de novice de pe forum :) ) imi permite altceva decat sa.. ascult. Nu sunt critic de film, atunci ii citesc pe altii.

Ca sa fiu on-topic, parerea mea despre The Fountain se afla aici (http://apetit-pentru-film.blogspot.com/2007/04/fountain.html).

Pitbull
08 Apr 2007, 00:50
Ar fi inutil sä spun cä-n unele privinte suntem de acord, în altele, nu. Cine-i curios, comparä si vede.
Dar comentariul täu nu-i räu diloc - da' diloc! Mi-ai fäcut o bucurie; multumesc! :)

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 06:52
mi s pare un comentariu d bun-simt, a carui morala (valabila pt alde pitbull) sta in ult cuvinte: 'cert un film d vazut'!
sint exact si cuvintele d la sf cronicii mele; altfel spus, kiar dk sintem noi mai deshtepti decit aronofsky si-i spunem cum ar fi trebuie sa-si fak filmu, pina la urma cronik o facem pt spectatori - si a-i spune unui spectator sa nu s duk la filmu asta e o proba d arogantza: in fond, c pierzi (tu, k cronicar) dk il sfatuiesti sa vada - totusi - un film k asta? dk cuiva nu-i place scenariu (nici eu nu m-am innebunit dupa el!) poate o sa-i plak imaginea (extraordinara) sau muzik (idem) sau actorii...
'exaltatii' (imi mentin calificativul) sacrifik orice detaliu d dragu 'simetriei': dk au decretat k un film e prost, apai atunci e 'prost' pina la capat!
nu-mi place ac gen d critik: e unfair

gionloc
08 Apr 2007, 12:13
mi s pare un comentariu d bun-simt, a carui morala (valabila pt alde pitbull) sta in ult cuvinte: 'cert un film d vazut'!

da, insa cu o avertizare ;)
sa nu uite spectatorii sa isi ia in cinema o saltea de apa! daca la un moment dat vad ca fintina se umfla si se revarsa, repede sa o intinda sa se aseze, sa inchida ochii si sa viseze ei pe muzica lui Mansell, sigur visul va fi mai limpede decit apa fintinii.

am vazut ieri filmul... Dum-ne-zeule!!
ce ar trebui sa stie Darren e ca daca ai probleme cu logodnica nu trebuie sa o distribui in film si sa-i arati cit de mult ai suferi tu si universul de pe urma pierderii ei!! sau ca nu tre sa ii faca material didactic lui Bivolaru!

filmul asta e de un eclectism feroce.. a la Holly Mountain. doar ca Jodorovsky nu e interesat de spectator. el stie ca e destept, nu are nevoie de confirmarea publicului. Aronofsky o cere.. de aia ascunde iubirea in foi de varza... de iubire ne prindem, restu' simbolurlor tre sa le cautam in carti, ca sa fim si noi ca el de stiutori (bleah).

cind faci o astfel de gogomanie cinematografica - am numit-o ''teribilism de maturitate'' - ceva e clar: esti in criza! criza de identitate artistica! si sa stai 6 ani in ea e deja cam trist!

Holograf are o piesa groaznica - Ti-am dat un inel! no, inelul ala il poarta indragostitii din film dintr-o mina in alta - vreme de o mie de ani!

Pitbull
08 Apr 2007, 13:51
Leo,
Iti jur pe ce-am mai scump - martor mi-e Dumnezeu, acum în Duminica Sfintelor Pasti.
NU e vorba de subiectivism.
NU e vorba de "cä-mi vorbeste-n vorbä".
PUR SI SIMPLU, pe lângä cä Gionloc si cu mine suntem de aceeasi pärere, îi ador MODUL de a o spune. Asemenea Cretulescului, a punctat incomparabil mai bine ceea ce m-am cäznit si eu sä spun în cronica mea.
Deci (modul cum am folosit citatul înseamnä: "iubesc tot, dar mai ales"):
sa nu uite spectatorii sa isi ia in cinema o saltea de apa! daca la un moment dat vad ca fintina se umfla si se revarsa, repede sa o intinda sa se aseze, sa inchida ochii si sa viseze ei pe muzica lui Mansell, sigur visul va fi mai limpede decit apa fintinii.

am vazut ieri filmul... Dum-ne-zeule!!
ce ar trebui sa stie Darren e ca daca ai probleme cu logodnica nu trebuie sa o distribui in film si sa-i arati cit de mult ai suferi tu si universul de pe urma pierderii ei!! sau ca nu tre sa ii faca material didactic lui Bivolaru!

filmul asta e de un eclectism feroce.. a la Holly Mountain. doar ca Jodorovsky nu e interesat de spectator. el stie ca e destept, nu are nevoie de confirmarea publicului. Aronofsky o cere.. de aia ascunde iubirea in foi de varza... de iubire ne prindem, restu' simbolurlor tre sa le cautam in carti, ca sa fim si noi ca el de stiutori (bleah).

cind faci o astfel de gogomanie cinematografica - am numit-o ''teribilism de maturitate'' - ceva e clar: esti in criza! criza de identitate artistica! si sa stai 6 ani in ea e deja cam trist!

Holograf are o piesa groaznica - Ti-am dat un inel! no, inelul ala il poarta indragostitii din film dintr-o mina in alta - vreme de o mie de ani!
:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 15:37
nu, este vba - si la gionloc - exact d c spuneam/scriam mai sus: d umori kre dau p-afara (vezi salteaua d apa ;) )

deci:
1 eclectism? welcome to mr aronosfky's world! dk vezi abia acum k tipu e eclectic/new wave/whatever, go back to his other 2 films!
2 kitsch? ok. so? un film poate fi superkitsch si totusi sa t emotioneze. cre k nu mai e nevoie sa dau exemple
3 kre e probl k i-a dat lui rachel w nu unu, ci 3 roluri?? it's things lovers do.
4 'teribilism d maturitate'? suna bine, but elaborate on that: eu n-am vazut niciun 'teribilism', ci dorinta lui d a spune - cinematografic - k iubirea 'mishk sori si stele' si k ramine agatzata acolo undeva, printre ele; a face misto d asta e intellectual shit
5 hai bre gionloace, k nu tre sa cauti in mama dictionarelor k sa pricepi c vrea sa spuna aronofsky! c legatura cu 'holy mountain'(cu un singur 'l'!)? ala e filmu unui vizionar si al unui om pt kre filmu e un mod d expresie printre altele; 'the fountain' e (doar) un love story plimbat in timp & spatii - un fel d thinking man's 'somewhere in time' (pt cine-si mai aminteste d asta)

nu m-ati convins k e d kkt
si ramin la parerea lui lecart si a mea: merita vazut! doar k tre vazut cu okii, nu cu okelarii d cal

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 17:33
o cronik c face dreptate filmului aici:

http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1562575,00.html

(si atentie, e richard corliss d la 'time', nu cine-stie-ce no-name d la the chattanooga daily!)

Lecart
08 Apr 2007, 17:50
In primul rand, ma declar multumit ca am ajuns pe forumul asta. Nu credeam c-am sa dau peste oameni care-si sustin cu atata inversunare opiniile. Bravo! :love:

In al 2-lea rand.. in ultimele zile, in timp ce mama se lupta sa zugraveasca ouale, eu m-am ocupat cu sondaje - fie pe net, fie in grupurile de prieteni etc - si intrebam: "Dragilor, v-a placut The Fountain?" Si, in peticul lor de cunostinte cinematografice, oamenii spuneau: "Da, bun film! / Mi-a dat de gandit / Interesant / [...]" Nu le pasa lor ca filmul a fost turnat in 6 ani, sau ca Rachel Weisz e logodnica autorului. De ce le-ar pasa? Sunt detalii bune sa umfle cronicile.

Nu e nevoie sa cauti in carti sa intelegi simbolurile, respectiv filmul. Luat de la 0, fara sa cunosti niciun simbol, filmul are sens, si tot iti spune ceva la sfarsit; sau cel putin multi au inteles fara sa aiba idee ce e Xibalba / sau Copacul Vietii s.a.m.d.

Inelul; pe ecrane este unealta comerciala, zic eu.. dar, probabil accesoriul care are aceeasi insemnatate si in 1500, si astazi, si poate si in 2500. Regina i-a zis lui Tomas: poarta inelul cand vei ajunge la Fantana. Nu putea sa-i zica: "Sa-mi dai un sms!"...
Inelul lui Afronofsky sta sa puncteze (sau sa incercuiasca) ideea de uniune. Asta cauta Jackman in tot filmul; si asta ii scapa mereu; de aici si criza din 2006, cand il pierde la centru.

Nu este un film stralucit, OK. Dar nici un subiect pentru ironii. Partea cu kitsch-ul.. da, este; dar si aici e vorba de gustul fiecaruia - cum este, de fapt, in tot filmul.

Pitbull
08 Apr 2007, 17:53
JUR:

Acu' douä minute, revelatie:
"Ce faci tu, bä,aici?"
"Päi... citesc cronica unuia de la 'Time'!"
"Pe bune?"
Looking at the page.
"Yeah... It seems so..."

MAN!
That Corliss is BORING!
He knows cinema CRAP!
He's a POET!
Let him discuss "Sleepy Birds"! THAT'S his level.

Sorry. :(

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 17:59
np
case solved: iar ti-ai ieshit din fire! :lol:
vezi d c nu poti fi un critic reliable?
u r too jittery

si - k sa precizez unde ma situez - i'd rather be boring but true than flamboyant & false ;)

gionloc
08 Apr 2007, 18:00
nu m-ati convins k e d kkt
si ramin la parerea lui lecart si a mea: merita vazut! doar k tre vazut cu okii, nu cu okelarii d cal

lool - ochelarii de cal, bun.

las' ca te convinge articolu' :P
acolo am dezvoltat partea cu teribilismu', in mod inductiv (si ironic) !
legatura cu Holy Mountain am facut-o in numele exercitiului de suficienta auctoriala pe care il vedem executat pe ecran! eu asa il percep... imi pare rau ca Aronofsky, un tip pe care il priveam ca innoitor al filmului american avind in vedere primele doua povesti, n-a facut decit sa inece un proiect in propria fintina! pentru asta - suficienta si inec - io recomand filmul tuturor!

nu trebe dictionar ca sa intelegi filmul.. dar asta nu mi-l face suportabil...

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 18:02
mai bine citeste ce-a scris lecart mai sus: e d bun simt

too much mumbo-jumbo intelectualist strik la (buna) simtire ;)

d fapt, c discutam aici?? a spus cinva k 'the fountain' ar fi veo capodopera?
nu-mi amintesc. am spus - si eu, si lecart, si richard corliss - k e un film interesant, kre merita vazut! atit.
kre-i problema voastra, sintem asha d sufocati d capodopere k nu mai vreti sa vada omu un film interesant la cinema?!
imaginea e super iar muzik - geniala; makr pt asta si tot merita un drum la cinema! e un film f ambitios si - in parte - nereusit; dar e oricum altcva decit fast-foodu kre ni s baga p git in multiplexe...

Lecart
08 Apr 2007, 18:03
propria fintina! pentru asta - suficienta si inec - io recomand filmul tuturor!

Nu-i nimic, stiu sa inot bine! 8)

Pitbull
08 Apr 2007, 18:08
:lol: Ur sweet, ppl!

gionloc
08 Apr 2007, 18:38
too much mumbo-jumbo intelectualist strik la (buna) simtire ;)

d fapt, c discutam aici?? a spus cinva k 'the fountain' ar fi veo capodopera?
nu-mi amintesc.

ie ie, prima faza poti sa i-o spui si lu' Aronofsky :((

nu e o capodopera, nimeni nu a spus-o (inca :P)... dar eu asteptam cu totul altceva dela omul asta, prin prisma trecutului sau filmic! m-am amagit io inainte, e drept...

am un prieten care-i membru misa... caut sa-i proiectez filmul zilele astea; cred ca o sa ma distrez de minune cind o s-l vaz cum jubileaza! el sigur va spune ca e o capodopera! :D

Alex Leo Serban
08 Apr 2007, 19:57
faza cu misa coboara filmu in derizoriu :(
i mean - wtf, tre sa fii yoghin k sa intelegi/simti filmu asta sau c??

in c ma priveste, sint d acord cu corliss: desi este (k cinema) sub 'requiem' si mai ales sub 'pi', e superior acestora pt k a ieshit din nisha si a facut pasul spre mainstream

gionloc
09 Apr 2007, 01:00
faza cu misa coboara filmu in derizoriu :(
i mean - wtf, tre sa fii yoghin k sa intelegi/simti filmu asta sau c??


nu tre sa fi yoghin, normal, insa ei au un anume apetit pentru genul asta de povesti, unii dintre ei, cel putin. le vine ca o manusa, semnifica puternic in anumite zone puternic irigate in cursurile parcurse. mai ales fiindca in fintina is atit de amestecate simbolurile, cred ca le este un material perfect! (pe mine ma distreaza ast apetit al lor, pentru ca eu nu prea gust nostalgiile paradisului imbraacte in straie buddhiste, shivainiste, or de care or fi.. la fel cum nu prea gust idealizarile amoroase in sferele religiosului...)

si nu gust aceste fierturi filmice care care mizeaza pe ele. iar fintina mi se pare un fel de cazan in care Aronofsky a pus la fiert toate ingredientele lumii cautind a face o garnitura culturala magico-religioasa orient-occident pentru un hamburger american (eterna si fascinanta it's all about love - ea e haburgeru) : pe farfurie arata bine - ca imagine, e hipnotic, dar atitea condimente iti anesteziaza papilele (pe mine ma durea si stomacu dela filmul asta, am o constitutie mai sensibila :P, relationez doar cu scriitura ce se transforma in imagine in 2046, WKW)... iar daca nu ar fi condimentele alea... filmul nu ar avea niciun gust, caci junk foodul e... no, din cauza condimentelor unii vor spune ca.. mama, ce maiastru a inglobat tot universul intr-o poveste de dragoste. cum le-a mai legat DA si le-a dat sens.. ce bucurie si simfonie in imagini a inchinat iubirii...foarte bine, ferica de ei.. dar pentru mine inseamna doar ca au un stmoac mai puternic si ca suporta mult mai mult nimic decit irupe din fintina... cind montezi o poveste pe un calapod ce tine de intregul univers, eu suspectez ca nu prea ai nimic de spus, in fapt, si prin largirea nimicului la intreaga creatie cauti sa ii dai vreun sens - pina la urma omu' tot va gasi ceva sa-i placa...

daca e sa ramin in subiectu filmului si la o relatie a lui cu realitatea vazuta de mine, cel putin: prezinta o situatie de criza - lupta si durerea incercarilor Jackmaniene de a-si salva sotia, nereusita, durerea nereusitei... ok.. deci tipu e tot timpul in criza! or' din toate crizele pe care le-am vazut sau trait intr-o oarecare realitate.. niciodata nu am simtit ca lumea, universul s-a oprit vreun moment pentru a lacrima in drama observata! insa, ceea ce e interesant, e intelepciunea, sau tandra indiferenta care te cuprinde imediat dupa criza. aia e intr-adevar savuroasa... prin ea totul e simplu (adica nu are aerul prefabricarii, artificialului) si interesant in relatare... aia-i folosita in scrierea sa de Tony Leung in 2046...

despre criza amoroasa ii vorba si in Chungking Express, de ex... da' acolo disperarea e privita cu ironie fina... e de-a risu' plinsu', ca in viata. aci e ca in viata dela Hollywood! probleme serioase, gogule!.. se moare... si noi vrem sa fim nemuritori ca iubim.. ca ne iubim sotiile.... nu nu, Aronofsky vrea sa fie nemuritor, ca se crede el desteptu' pamintului!

bellhop
09 Apr 2007, 05:22
daca e sa ramin in subiectu filmului si la o relatie a lui cu realitatea vazuta de mine, cel putin: prezinta o situatie de criza - lupta si durerea incercarilor Jackmaniene de a-si salva sotia, nereusita, durerea nereusitei... ok.. deci tipu e tot timpul in criza! or' din toate crizele pe care le-am vazut sau trait intr-o oarecare realitate.. niciodata nu am simtit ca lumea, universul s-a oprit vreun moment pentru a lacrima in drama observata! insa, ceea ce e interesant, e intelepciunea, sau tandra indiferenta care te cuprinde imediat dupa criza. aia e intr-adevar savuroasa... prin ea totul e simplu (adica nu are aerul prefabricarii, artificialului) si interesant in relatare... aia-i folosita in scrierea sa de Tony Leung in 2046...

despre criza amoroasa ii vorba si in Chungking Express, de ex... da' acolo disperarea e privita cu ironie fina... e de-a risu' plinsu', ca in viata. aci e ca in viata dela Hollywood! probleme serioase, gogule!.. se moare... si noi vrem sa fim nemuritori ca iubim.. ca ne iubim sotiile.... nu nu, Aronofsky vrea sa fie nemuritor, ca se crede el desteptu' pamintului!

amice, esti ridicol. do yourself a favor si nu-ti mai da cu parerea despre lucruri mari, pentru care esti prea mic in existenta ta pubera sa le intelegi.

I cut my finger and it's a tragedy, you fall into an open sewer and die that's a comedy. That guy cares about someone, who cares about you?

gionloc
09 Apr 2007, 10:37
amice, esti ridicol. do yourself a favor si nu-ti mai da cu parerea despre lucruri mari, pentru care esti prea mic in existenta ta pubera sa le intelegi.

I cut my finger and it's a tragedy, you fall into an open sewer and die that's a comedy. That guy cares about someone, who cares about you?

esti nostim!
la fel de nostim ca Aronofsky! e bine ca vezi viata in pene de paun imbracata! dupa filme ca asta eu prefer sa trimit iubirea la abator!

intotdeauna cind vorbesti despre lucruri mari poti fi ridicol. in povestea citata de tine voiam sa sublinieze diferenta (la nivelul simtului comun) intre stilul wkw (simplu, elegant) si aronofsky (bombastic, contrafacut, afectat) de abordare a povestilor amoroase. in rest, e perfect ca preferi bulele lui aronofsky! ferica de tine!

Alex Leo Serban
09 Apr 2007, 12:27
dar d c trebuie, draga gionloc, sa-ti plak unu impotriva celuilalt?!
sint stiluri diferite d a vbi dspr iubire
personal, si eu il prefer p wkw (pt k mi s pare mai rafinat si mai inteligent), dar asta nu ma face sa dau d pamint cu aronofsky! nu o fac pt k eu cred k, dincolo d idiosincrazii, exista (sau ar trebui sa existe) o recunoastere calma & cumpanita a unor incercari d a iesi din tipar (din 'sirop', cum am zis eu in cronik) si k ac incercari pot lua multiple forme... a lui darren a e doar una dintre ele; ea nu este 'greshita' per se: totu e o kestiune d dozaj - si filmu trebuie luat in fctie d ceea c si-a propus (i.e. un love story 'metafizic')... ah, k nu n place nici love story-ul, nici metafizik in filme - is beside the point!

altfel, c facem - decretam k doar o formula e aia buna si l excludem p toate kre nu s conformeaza modelului?? aronofsky e - sa nu uitam! - american, normal sa fie mai 'siropos' poate... dar faptu k vrea sa fak film altfel e d admirat!
si apoi, cum adik 'e prea bombastic'?? cinva karuia i-a placut '300' n-ar trebui sa strimbe din nas ;) d c n-ar fi si iubirea - traita la intensitate maxima - un sentiment 'bombastic'?
think about that por favor!

gionloc
09 Apr 2007, 15:34
dar d c trebuie, draga gionloc, sa-ti plak unu impotriva celuilalt?!
sint stiluri diferite d a vbi dspr iubire
ah, k nu n place nici love story-ul, nici metafizik in filme - is beside the point!

altfel, c facem - decretam k doar o formula e aia buna si l excludem p toate kre nu s conformeaza modelului?? aronofsky e - sa nu uitam! - american, normal sa fie mai 'siropos' poate... dar faptu k vrea sa fak film altfel e d admirat!

si apoi, cum adik 'e prea bombastic'?? cinva karuia i-a placut '300' n-ar trebui sa strimbe din nas ;) d c n-ar fi si iubirea - traita la intensitate maxima - un sentiment 'bombastic'?
think about that por favor!

nu, nu imi place unul impotriva celuilalt. wkw imi place! astalalt nu! felul in care priveste wkw: el iubeste si personajele sale si cinematografia, iar asta se vede perfect in in the mood si in 2046, unde se intoarce si asupra iubirii si asupra creatiei sale, face o punte cu dobw, cu viata, cu lumea. felul sau de a privi este uman, e deasupra tuturor crizelor posibile, oricarei suferinte paranoice a.k.a. metafizice. mie nu imi place incercare lui aronofsky fiindca metafizica, in genere, nu e decit o religie laica (filosofica)... si, no, eu cred ca iubirea si tot ceea ce tine de ideea filosofica de bine sau frumos (sa zicem) poate gasi valoarea manifestarii si fara sa aiba motivatii extralumesti (metafizice)... de ce? fiindca filtrele astea meta-fizice muta de fapt taria si accentul pus asupra unei persoane, unei atitudini - dinspre asta lume si cel pentru care face nustiuce, spre o zona care nu are legatura cu ceea-ce-faci. in loc sa potentezi persoana pentru care intreprinzi ceva, potentezi lumea si ideile (metafizice) prin intermediul carora vezi sau in numele carora actionezi. astfel ca ceea ce faci nu faci pentru altcineva, ci pentru tine si ceea ce crezi tu ca e valoros - iar valorile alea nu prea apartin sferelor cotidiene!

pur si simplu omul ar fi cel pentru care valorile tre sa existe... si asta imi place sa o vad intr-o tratare mundana, intr-o estetica fara legaturi cu religia si sferele supralumesti... exemplul wkw mi-e cel mai drag. .altfel... mi-au placut foarte mult broken flowers, lost in translation, eyes wide shut, sau chiar unfaithfull. asadar, pentru mine nu exista o reteta acceptabila (wkw, sa zicem), in rest nimic. insa exista una pe care nu prea o o gust, ceea ce am vazut in Aronofsky.

[daca e sa-i dau un raspuns lui bellhop, asa e, te tai la un deget si e o tragedie - pentru tine, si daca ne-o prezinti ca atare, poate participam la tragedia ta, insa daca vrei sa credem ca tot universul o sa-ti impartasasca durerea, nu pot decit sa iti zimbesc intelegator! it may be a problem there! a crede ca imediat ce vorbesti despre lucruri mari esti si valoros... la fel.. it may be a problem there! iar daca tie iti vorbeste filmul despre frumusetea si forta iubirii, daca tu astfel vezi durerea, daca astfel simti.. foarte bine! tre sa iti inghit ''universalitatea''? nu, multumesc! prefer ca moartea mea sa fie o buna comedie, decit o paranoica pledoarie ''atotcuprinzatoare'', pentru un sine afectat.]

bine, pe linga asta, filmul in sine mi se pare o varza. daca despoi varza de foi-simboluri (pe care eu nu le accept ca fiind temelii ale existentei), nu mai ramine decit siropu'... de aceea eu nu il vad iesind din nimic... si proiectul lui m-a surprins teribil, evindet, surpriza neplacuta.. nimic din ceea ce facuse pina acum nu anunta inundatia asta :).

300 si fintina trateaza teme diferite in format diferit. mi-e dificil a le apropia! pomeneai ieri de new-age.. legat de 300 am facut io o legatura - intregul proiect imi pare o intrare a artei filmice in new-age, pe cind in fintina doar iubirea celor doi e construita pe un calapod new-age. e o diferenta considerabila!

ulrich
09 Apr 2007, 15:48
amice, esti ridicol. do yourself a favor si nu-ti mai da cu parerea despre lucruri mari, pentru care esti prea mic in existenta ta pubera sa le intelegi.

I cut my finger and it's a tragedy, you fall into an open sewer and die that's a comedy. That guy cares about someone, who cares about you?

gionloc,esti filosof,nu?stii ce spune kant,ca ptr. a vorbi despre generalitati trebuie sa fii ori foarte destept(categorie in care se includea pe sine)ori...vitavercea.ai tu ce ai cu sentimentalismul si superficialitatea lui aronofsky dar,fara ofensa,tu cum ai fi fost pregatit sa intampini o noua odisee spatiala?cu un text bleg,apos si dez-ordonat ca asta pe care l-ai scris azi-noapte?

p.s:nici mie nu mie nu mi-a placut prea tare filmul,insa l-am luat ca pe o poveste,for god's sake!(nu asteptam o ecranizare dupa die wissenschaft der logik,asa cum vad ca fac unii pe aici..)

gionloc
09 Apr 2007, 16:08
gionloc,esti filosof,nu?stii ce spune kant,ca ptr. a vorbi despre generalitati trebuie sa fii ori foarte destept(categorie in care se includea pe sine)ori...vitavercea.ai tu ce ai cu sentimentalismul si superficialitatea lui aronofsky dar,fara ofensa,tu cum ai fi fost pregatit sa intampini o noua odisee spatiala?cu un text bleg,apos si dez-ordonat ca asta pe care l-ai scris azi-noapte?


a, nu, nu cu ala de az-noapte am intimpinat filmul (faza cu odiseea spatiala tre sa fie o gluma :P)... textu ala e o diluare nocturna a ceea ce spuneam o pagina mai in spate sau aci (http://agenda.liternet.ro/articol/4156/Lucian-Maier/Recviem-pentru-un-regizor---The-Fountain.html).

Alex Leo Serban
09 Apr 2007, 16:40
ok. am inteles (in fine!): d fapt nu ti-a placut filmu lu aronofsky pt k

1 ai cva impotriva 'filozofiei' (sau mai degraba: filozofarii) in filme: ti s pare k nu e mediu cel mai 'adecvat'... (dar godard? dar tarkovski? dar antonioni? - cre k pt fiekre dintre acestia am putea gasi un filozof 'corespunzator': deleuze pt jlg; berdiaev pt tarkovski; merleau-ponty pt antonioni...)
2 nu-ti place 'siropu' - dar nu pari sa observi k (tocmai!) aronofsky inceark sa-l 'dreaga', sa gaseask motivatii mai inalte intr-o 'banala' melodrama, sa s amageask - poate - k 'e mai mult de-atit'; nemultumit d proza cotidiana, el inceark o 'transmutare' in poezie durabila... si asta e f frumos, pt k e in consonanta cu insasi drama d acolo: a nu accepta ireparabilul, a crede k - poate - exista un 'plan mai inalt' unde ceea c s-a intimplat 'aici jos' capata sens...
3 asteptai altcva d la el (dupa 'pi' & 'requiem'): scuza-ma, dar un autor nu e obligat sa satisfak asteptarile fanilor, pt k atunci devine un simplu prestator d servicii! el poate (kiar trebuie, uneori!) sa riste, sa s caute, sa s plieze p preocuparile d moment - kre nu sint neaparat ale spectatorilor.

in toate ac trei situatii, filmu nu ti-a placut din motive preexistente!
e un fel de-a spune k perceptia corecta (adik 'pura', sau makr candida) ti-a fost bruiata d propriile prejudecati; cronik ta e a case in point: este umorala, vagamente isterik, dar c ma deranjeaza cel mai mult este k faci - si tu! - ceea c facea (uneori) gorzo: ii atribui autorului propriile ginduri - mai mult: iti imaginezi k a facut cutare & cutare lucru k sa fak ac film!
wtf is that!? d unde stii tu k asta a gindit aronofsky, k asta a facut?? d unde stii tu kre i-au fost intentiile?!
asta e un mod d a 'proiecta' defecte pt a l combate ulterior si, k procedeu, este incalificabil iar k 'efect artistic' este dezolant...

gionloc
09 Apr 2007, 21:14
tarkovski nu imi place.. godard imi place - dar el cind filosofeaza o face pentru acel act in sine! nu aduce misticisme si religiozitati (caci aronofsky asta face, nu filosofie propriu-zisa - nu conceptualizeaza, nu dezbate idei, nu critica, ci infatiseaza o poveste facind apel la elementele amintite! asta nu e deranjant pentru mine decit prin aceea ca muta punctul de greutate dinspre destinatarul unei actiuni, inspre emitatorul povestii!)

punctu 2. ceea ce spui e ok. accept asta ca punct de vedere, insa eu nu cred in el si nu il sustin. poezie face wkw... aronofsky, daca e poet, e un fel de paunescu. sau de osho :P sau de Bitman :P. in cazul fintinii!

3. evident. nu tre sa faca nimic din ceea ce as vrea eu sa realizeze. dar in masura in care pot discuta ceva, o fac asa cum am chef :P

cronica - is de acord cu remarcile tale, doar ca tre sa spun un lucru: a porni de la si a ramine in intentiile autorului, a le cauta si reliefa, a 'lucra' pe ele... a proslavi autorul total.. inseamna a ramine intr-o critica specifica anilor 50-60... sensul cred ca se formeazala intilnirea intentiilro autorului cu proiectiile spectatorului. bagajul meu informational (ca sa nu spun cultural) proiectat asupra ecranului ela fel de viabil ca metoda ca si imaginea de pe ecran intrind in mine.

ideea e ca nu pot fi sigur nici ca aronofsky stie ce a vrut sa faca ;)
dupa ce filmul m-a cam aburit, trebuia sa ma distrez scriind cronica! :P pe mine m-a distrat scrierea... pentru mine filmul a fost dezolant! :P

da, hmm, mie nu imi place de gorzo :?

RinTinTin
10 Apr 2007, 13:17
Hahaha.

As fi tentat sa scriu doar atat.
Cum spuneam, filmul e flawed, dar e imposibil sa nu-i recunosti calitatile.
I mean, wtf, nu e The Holiday, sau alt love story beshit. Adica daca nu opservati corespondenta unor simboluri vizuale, etc, si frumusetea unor cadre, n-are rost sa discutam.
After all, nici Requiem for a dream nu are cine stie ce scenariu, si nici Pi nu exceleaza prin realism (si acolo e a lot of mumbo-jumbo, daca e sa fim exigenti).
But Darren is still on track, din punctul meu de vedere. Faptul ca e pe inca 2 proiecte soon arata asta.

I am looking forward to Black Swan.

gionloc
10 Apr 2007, 15:23
1 ai cva impotriva 'filozofiei' (sau mai degraba: filozofarii) in filme: ti s pare k nu e mediu cel mai 'adecvat'... (dar godard? dar tarkovski? dar antonioni? - cre k pt fiekre dintre acestia am putea gasi un filozof 'corespunzator': deleuze pt jlg; berdiaev pt tarkovski; merleau-ponty pt antonioni...)

uitasem ceva:
nu prezenta filosofiei in film o gasesc deranjanta! ci prezenta ei ostentativa, sublinierea ei, tusarea ei...
godard o foloseste intr-un mod funny, e o joaca... atunci cind spune, in MascFem, ca sintem copiii lui marx si ai Cocai Cola, jlg nu se apuca sa analizeze sociologic compozitia societatii contemporane si nici nu discuta marxismul si nici nu deseneaza o teorie a consumismului sau mai stiu eu ce legat de Coca cola. cind militeaza impotriva razboiului din vietnam, in acelasi film, o face printr-un gag, nu printr-o detaliere academica a neajunsurilor oricarui razboi... godard construieste in asa fel incit filosofarea apare ca o placere postfilmica, a spectatorului!

pe cind la aronofsky simbolurile sint prezente manifeste. el da si ideea, da si o demonstratie universala (exhaustiv pare a dori sa fie) incit sa fie clar ca are dreptate si, mai ales, ca el stie ca are dreptate. atunci noi ce mai facem? aplaudam cunostiintele lui? eu unul nu o fac! din acelasi motiv nu mi-a placut deloc The Thin Red Line: pur si simplu vedeai actiunea.. iti trezea anumite sentimente, apoi auzeazi gindurile tale pe ecran, monologate interior de personaje! pai daca in film e si actiunea si gindul tau despre actiune... de ce sa mai vad filmul? aronofsky, in fintina, la fel ca si mallik in the thin red line, imi par lipsiti de o anumita decenta: aceea de a da credit spectatorului ca e capabil sa faca el insusi, in analiza sa, legaturile cu lumea, sa puna el in context cultural evenimentele din film, sa le dea el coloratura si dimensiunea potrivita!

imagineaza-ti cum ar fi fost scenele din cabinele peep-clubului din finalul Paris,Texas-ului, daca Travis incepea sa-i povesteasca lui Jane relatia lor in motive cosmice, biblice, orientale, in bule, pomi ai vietii sau calatorii in timp prin intermediul unei carti!

din punctul meu de vedere, aronofsky face un film in care cauta sa dea spectatorului totul, idee, mesaj, demonstratie, context cultural... fiindca el, regizoru, crede ca spectatoru e prea putin capabil sa ajunga la o asemenea imagine a durerii legate de neimplinirea amoroasa. si ce face, in acelasi timp? ne arata cit e el de destept!

cit priveste faptul ca motivele receptarii mele negative ar fi fost preexistente filmului... mi se pare normal! pina la urma ne desfasuram activitatea in concepte si idei deja invatate, formulate (adica preexistente).. judecam lumea in termeni deja stiuti... eventual ei se pot reformula, preciza - in prezenta unui eveniment rascolitor, se pot face conexiuni noi intre ceea ce deja stii, atunci cind te izbeste ceva intr-o desfasurare artistica - precum e un film.. dar, altfel, cred ca orice judecata e circumscrisa formarii naostre culturale existente in momentul vizionarii unui film, ca sa raminem la cazul de fata.

no, ma duc imediat sa vaz Parfumul!
:P

Alex Leo Serban
10 Apr 2007, 15:26
filmul e flawed, dar e imposibil sa nu-i recunosti calitatile.


i totally agree

Lecart
10 Apr 2007, 15:38
filmul e flawed, dar e imposibil sa nu-i recunosti calitatile.


i totally agree

Me too.

Mala Portugal
07 May 2007, 21:45
'tis not my cup of coffee nor my glass of lemonade si oricat de frumoasa ar fi rachel weisz pe moartea tot nu vad cum as fi rezistat mai mult de 50 de minute, mai ales ca secventa in care regina spaniei isi trimitea conchistadorul in cautarea pomului vietii a fost un crunt flashback al gastritei procurate la codul lui da vinci :((

RinTinTin
09 May 2007, 12:27
'tis not my cup of coffee nor my glass of lemonade si oricat de frumoasa ar fi rachel weisz pe moartea tot nu vad cum as fi rezistat mai mult de 50 de minute, mai ales ca secventa in care regina spaniei isi trimitea conchistadorul in cautarea pomului vietii a fost un crunt flashback al gastritei procurate la codul lui da vinci :((

nu cred ca are vreo legatura.. e drept, e cam penal, si cam pe acelasi vein al misticismului de gospodine, pe alocuri, dar e mult mai misto facut.

ZENO
20 May 2007, 03:21
Cu ceva intirziere am vazut si eu filmul. E un film de vazut... Mi-a parut rau ca:
1. Povestea contemporana a fost ca un miez al intregului film in jurul caruia au gravitat alte doua povesti mai putin slefuite, de parca regizorul ar fi obosit la ele

2. Pe alocuri filmul e emotionant, dar dupa fiecare chestie buna vine una proasta si ...te oftici. M-am ofticat, de exemplu, la momentul intilnirii lor in fata desenului. De ce trebuia ea sa spuna in mod aspru ca "Moartea inseamna renastere?" Stilul asta de dat cu mucii in fasole a continuat pina la sfirsit.

3. Exact ce nu trebuiie sa faci intr-un film cu teme grele regizorul a tinut mortis sa faca, desi putea foarte usor sa evite: sa nu spui explicit vorbe mari. Macar sa nu pui majuscula daca tot vorbesti de iubire, moarte, etc. A facut-o fie nedelicat, fie nedublat de nici o autoironie sau simt al umorului. Rezultat: momente penibile.

4. Cele mai proaste momente ale filmului mi s-au parut cele misticoide. In nici un caz nu m-a trimis la dictionar. Din pacate demonstreaza ca el ar trebui sa mearga la dictionar. Asta ca esenta. Ca realizare mi s-au parut de un kitsch total.

Marele merit al filmului mi s-a parut ca este incercarea de a vulgariza si de a aduce publicul la intrebari esentiale. O face totusi intr-o maniera diferita de ceea ce am vazut pina acum, poate din cauza ca este adaptata la publicul de azi. Intrebarile care mi-au ramas dupa film nu au fost nici despre sensul vietii nici vreo La ce bun viata? etc. Ma intreb numai unde se termina imaginatia regizorului si unde incepe imaginarul colectiv in toata chestia asta? Unde se termina ceea ce a vrut regizorul sa spuna si ceea ce a crezut ca vrea publicul sa spuna prin regizor (sau sa auda de la el, ma rog)? In functie de raspunsul la intrebarile astea cred ca filmul ar putea sa dea masura crizei spirituale prin care trece azi Occidentul.

Lecart
21 May 2007, 01:26
'tis not my cup of coffee nor my glass of lemonade si oricat de frumoasa ar fi rachel weisz pe moartea tot nu vad cum as fi rezistat mai mult de 50 de minute, mai ales ca secventa in care regina spaniei isi trimitea conchistadorul in cautarea pomului vietii a fost un crunt flashback al gastritei procurate la codul lui da vinci :((

Eu cred ca ai un stomac (prea) sensibil.

***

@ ZENO:

De acord cu multe din punctele tale. Nu contest, filmul este penibil in unele momente. Dar daca trecem cu vederea? Nu, pai cum s-ar putea?... criticul casca ochii la defecte si-i inchide la partile bune.

***

La cat s-a cheltuit pe filmul asta, nu s-a gandit nimeni (inainte sa-l batjocoreasca mai mult sau mai putin) ca banii se scot de la multime, si nu de la 'telectuali cu gusturi fine?

choae
11 Jun 2007, 14:27
Traiasca 300!

BJBlazkowicz
08 Dec 2008, 14:17
Pentru ca nu savarsesc reviewuri savante la filme daca nu-i interes, am supersofisticat atata:

"finally vazui The Fountain
Imagine faina, mi-a placut unghiurile inedite ale camerei, coloana sonora ok, joc actoricesc pe masura.
Cateva idei ce pot fi extrase din film ar fi:
-simturile mele sunt pacatele mele
-singura certitudine e nemurirea, care vine din spirit, tradus in film prin legatura dintre fiintele vii, viata si moartea fiind doar aparente
Mesajul pe care il transmite filmul, cu sensibilitate, este speranta."

StefanDo
08 Dec 2008, 14:45
cica intentioneaza sa-l "refaca" :D
detalii aici: http://www.cinematical.com/2008/12/05/darren-aronofsky-wants-to-redo-the-fountain/

Cinemania
09 Dec 2008, 08:59
no sa-i uram la mai mare...

mie unul mi-a placut varianta actuala foarte mult

vave
14 Aug 2009, 19:42
Recunosc că m-a cam depăşit logica filmului. M-am rătăcit prin cele trei lumi, cât pe ce să mă pierd cu totul. Inel, copac, viaţă, moarte, iubire, aşteptare, încredere, trecut, prezent, viitor, curaj... toate puse într-un film. Sună bine şi promiţător, deşi ceva parcă lipseşte sau poate e în plus. Nu ştiu... nu îmi dau bine seama.
Totuşi din punct de vedere vizual mi-a plăcut enorm, iar Hugh Jackman a jucat chiar bine. Îmi place cum îi stă încruntat. :)) [lucru pe care îl observasem şi la Wolverine].
Citind cronica lui Pitbull m-am mai liniştit... it's not me, it's them. :P

Cinemania
14 Aug 2009, 20:13
tre' sa il revad neaparat ca am adormit de mai multe ori in timpul filmului

illotempore2002
14 Aug 2009, 20:18
Mie mi-a placut. E un film provocator.

Cinemania
14 Aug 2009, 20:19
de aia ma provoaca sa il revad

vave
14 Aug 2009, 20:21
tre' sa il revad neaparat ca am adormit de mai multe ori in timpul filmului

Cam aşa sunt eu cu "Ashes and snow". Dar tot nu mă las, anul ăsta îl văd tot. :P

Avalhon
28 Aug 2009, 10:57
Mie mi-a placut. E un film provocator.

I second that. E un film bun.:)

voldenuit
25 Dec 2009, 19:51
N-am înţeles nimic din el şi chiar l-am aşteptat cu interes.Praf..nu mi-a plăcut deloc.:-&

marius_em
20 Jan 2010, 13:16
Eu nu inteleg de ce filmul asta e incadrat la SF. In fine.

Ce tin eu minte din filmul asta, e ca l-a urmarit curios pana la final, am prins franturi de idei, dar nu am prins o idee generala, o revelatie, asa cum m-as fi asteptat.
Ce m-a marcat, si lucrul pentru care imi voi aminti mereu de acest film, e o idee, ce deriva dintr-o idee a filmului. Daca moartea ar putea fi "vindecata". Daca moartea nu e ceva natural, nu e ceea ce trebuie sa fie, ci o conditie anormala, o pacaleala nenatural , o boala, careia i se poate descoperi un tratament. Filmul merge pe ideea ca nu e natural, ca nu e in armonie cu universul ca acel cercetator sa gaseasca "elixirul vietii vesnice", insa mie mi-ar fi placut daca s-ar fi mers invers, pe ideea ca ar fi descoperit acel elixir, si ce consecinte ar fi avut asupra omului, asupra felului sau de a trai, asupra spiritualitatii, care practic ar deveni un aspect desuet al naturii umane.

Im.Kino
20 Jan 2010, 13:25
...

cremaxx
21 Jan 2010, 23:25
De doua ori am incercat sa deslusesc care e faza......Nu am reusit sa-l vad pana la final.Mi s-a parut un film reusit la inceput dar apoi se pierde in labirintul fara inteles care s-e creeaza de pe la jumatatea filmului incolo....Dezamagitor,iar genul asta de filme care incep bine dar vor sa se dea mai altfel sunt cele mai nesuferite de mine.Nota 4.:|

Pitbull
22 Jan 2010, 03:21
Ba as zice cä-i taman Vitävercea:
Girlfrienda lui Collins si-a exprimat opinia despre film în urmätorul mod:
- In prima jumate, te tot întrebi: "Ce se-ntâmplä aici, dom'le...?" :-?
- In a doua jumate, îti zici: "A, da." :|

Nu-i chiar de patru... E frumos filmat, ambitios... Meritä un 6, pentru încurajare.
Apropo, de la mesajul autocitat mai sus au trecut trei ani... Intre timp, Collins l-a cunoscut pe Aronofsky la un workshop la Sarajevo si a zis cä-i un tip mult mai cool decât ar pärea de-aici.

Gloria
22 Jan 2010, 18:11
The Fountain mi s-a parut ok de la un capat la altul daca il iei ca pe un fantasy; dar cand a inceput sa arate maimuta... n-a mai fost ok; adica mi s-a parut o schimbare cuidata de registru, ciudata si ilara.

Federico
23 Jan 2010, 14:08
Eu am senzatia ca e posibil ca acest film sa aiba, totusi, un sens. Spun asta pentru ca de la prima vizionare si pana in prezent, si dupa ce am scormonit prin toate colturile internetului, filmul imi apare de 1000 de ori mai limpede decat la inceput. De aceea, cred ca e posibil ca prin nu stiu ce colturi ale planetei, sa fie cineva pentru care filmul chiar are noima.
Dar chiar si fara un sens inteligibil, numai ca poezie audio-vizuala, ce poate fi doar simtita, pentru mine filmul inseamna o atmosfera de un nivel spiritual ce nu l-a mai atins niciun alt film, si o iubire de o profunzime ce transcende ecranul.


PS: O perspectiva interesanta intr-un comentariu de pe IMDb:

" Yes! I finally figured it out! (spoilers obviously)

1. The story begins in 2000, and Tom Creo is trying to save his wife, who is dying from cancer. During his search for a cure, he stumbles upon the fabled Tree of Life. When his wife dies, he becomes enraged and afraid of death ("Death is a disease") and begins researching the Tree.

2. Obviously, he fails in his research, but since he's so *beep* afraid of death ("Please, please, I'm afraid") he begins to feed off the Tree, prolonging his lifespan, but slowly killing the Tree in the process.

3. Somewhere near 2500 the Tree can't take it anymore and says goodbye to Creo. Since Creo failed in his quest for immortality, humanity is now extinct, and he is the "Last Man". In a vain attempt to bring the Tree back to life Creo takes it to Xibalba, because he thinks the light of the supernova would re-energize it ("Somewhere behind those clouds is a dying star... You will bloom again"). He does so not because he wants to resurrect his long-dead wife as many suggested, but to get immortality for himself ("And I will live").

4. As he slowly approaches the dying nebula in his "eco-spaceship", the memories of his wife begin to haunt him. He hates those memories ("Leave me, leave me alone!") and tries to rationalize his own behavior back in 2000 ("Hey, what are you doing here? I have work to do" - multiple times).

5. The "ghost" of his wife (really just a figment of his own sub-consciousness) tries to tell him that death is not a disease, but rather a road to awe, and that if he dies now, they will still "live forever, together".

6. These words are further evidenced by the fact that Creo, now supposed to be all buddhist and "enlightened", has already remembered one of his past lives, when he was a conquistador at the court of the Queen of Spain. His wife also seemed to remember that past life and even wrote a book about it, the titular "Fountain".

7. Up until the end nothing suggests that conquistador Tomas and Tommy Creo are the same person, but then the "enlightened" mayan priest sees the vision of the future (Creo in his spaceship) and tells the movie audiences that Tomas is the First Father (meaning that he will become a First Father in 2500).

8. In 2500, Creo finally puts on the ring he dropped in his past life and dies, re-energizing the Tree and creating a whole new universe in the process (or at least according to the mayan creation myth), thus finally becoming a First Father.

9. It is presumed that he and Izzy are both resurrected in the next life, but will probably make the same mistakes all over again.

Additional questions
In one of the last scenes taking place in 2500, Creo first screams in anger at his wife's "ghost" ("Leave me, leave me alone!"), but then sees Queen Izabel in her place, and his expression suddenly changes to that of sad happiness. Why?
Because up until that moment Creo didn't realize that the Queen of Spain and Izzy were the same reincarnated being (the fact that they share the same appearance in the film is just a visual metaphor). Thus, he didn't believe in being "together, forever". But then he enters the final stage of his "buddhist enlightenment" and understands that not only he himself was reincarnated, but his wife too. At this very moment, he excepts death, excepts the ring of the Queen instead of Izzy's ring he lost (since both women are the same entity anyway ;) ) and dies in peace. "

Pitbull
23 Jan 2010, 20:01
Eu am senzatia ca e posibil ca acest film sa aiba, totusi, un sens. (...) cred ca e posibil ca prin nu stiu ce colturi ale planetei, sa fie cineva pentru care filmul chiar are noima.
..
Cred cä-n filmul ästa era vorba despre ceva...
...da' sä fiu al dracu' dacä stiu despre ce!

Federico
23 Jan 2010, 22:05
Eu, de fapt, sun sigur ca filmul are un sens. Nu ma pune sa explic ca nu sunt in stare inca, dar simt ca sunt aproape. Un sens pe care tu, Cretulescu si altii( no offense; nu o spun ca sa atac ci asa vad eu lucrurile) care au abordat filmul cu o bascalie direct proportionala cu profunzimea sa, nu au cum sa-l priceapa.

Pitbull
24 Jan 2010, 08:06
Hehe, n-am zis cä nu l-am priceput, dimpotrivä. Doar cä-n prima parte e excesiv de confuz, iar în a doua, pueril de explicit. Afirmatia mea din titlu era mai mult retoricä.

cremaxx
24 Jan 2010, 09:32
Va rugam sa vorbiti pe romaneste,fiindca ati reusit sa faceti o confuzie.Nu toata lumea este asa de capabila ca DVS si vorba aia, daca tot suntem pe aici crec ca ar trebui sa vorbiti romaneste nu culturale de ultima oracare se aseamana cu vorbirea parlamentara din care reiese ca e criza si restul => REZULTA spre ce zic eu.

cremaxx
24 Jan 2010, 09:33
Sincer ,cred ca cele 5 decenii v-au schimbat intr-un fel ssau altul dar ,va rugam domnu critic sa vorbim sa inteleaga majoritatea.Daca nu atunci abtinetiva pt. Jobul dvs,.:|

Asa seamana a MB dar cel putin omul se explica ,face urat si isi pune si pene ..atunci cand vorbeste despre asa ceva: Hehe, n-am zis cä nu l-am priceput, dimpotrivä. Doar cä-n prima parte e excesiv de confuz, iar în a doua, pueril de explicit. Afirmatia mea din titlu era mai mult retoricä.
:-? (:| :| (:|

Gospin
24 Jan 2010, 10:40
wtf? Ce nu ai inteles tu din paragrafu' de mai sus cremax ? /:)

kenya
07 Apr 2011, 19:19
Aveam chef sa vorbesc despre alteceva dar mi-au sarit ochii pe acest subiect si cum filmul acesta este preferatul meu,m-am hotarat,totusi,sa dezvolt putin,oricum am chef sa scriu....
Daca a placut sau nu este chestie de nuanta si pt. mine nu are nicio importanta,nici parerea "criticului"nici a celor de pe forum-pe care nici nu ma obosesc sa le citesc.
Consider ca a gusta acest film ai nevoie de un anumit simtamant-pe care nu pot sa-l numesc-ceea ce observ ca nu e comun multora,mai ales acolo unde ai asteptari.
Vrei un film despre dragoste,despre moarte,despre nemurire,toate la un loc si in acelasi timp?Cam cum crezi ca ar putea fi realizat?Hop-top punem un povestitor sa nareze despre o intamplare logica,coerenta,sa inteleaga tot omul si tot platitorul de bilet?
Exista in mintea si in simtirea fiecaruia o limita,dincolo de care nu mai exista cuvinte.De acolo incepe magia-arta,ceea ce te misca,ce iti trezeste un altul care dormea,care incepe sa te incante sau sa te incomodeze-dupa caz.Unii ii pun calus,nu vor sa-l auda,pt ca nu-l pot intelege,altii se lasa prinsi in mreje si au de castigat-minute,ore de extaz....Nu este o pastila,nici un pahar cu ceva,este un film-o traire,o emotie.
Hai sa o disecam:
Un barbat iubeste o femeie,un sentiment miraculos RAR intalnit in natura,nespecefic regnului animal,rezervat si daruit exclusivist OMULUI.Femeia reprezinta idealul.Idealul este pe cale de a se termina.Barbatul,profanul se lupta sa-l pastreze,dar acesta -idealul-aluneca,prin timp,prin spatiu,prin ireal.Un lucru este cert iubirea nu are capat,viata este lucrul trecator,omul este condamnat la trecere dar aspira sa ramana,se lupta,se incapataneaza,refuza resemanarea.
Femeia moare,dar ramane urma,ceea ce tine barbatul in existenta-chiar si una utopica-altfel nu ar mai avea niciun sens.
Ce nu putem intelege?Ca suntem limitati,ca singura sansa este renasterea?Ca in samanta(ceea ce inseamna intotdeauna 2-asa este alcatuit acest univers-)sta salvarea?
Nicaieri nu apare a treia persoana(Dumnezeu!?!)in aceasta ecuatie,rezultatul se invarte mereu in jurul acestei variabile,crestem,ne inmultim,revenim,retraim.Ametitor,inutil,magnific, legati de cultura,de teluric,de religie,prin timp,prin generatii.
Cate filme,cate carti,cata muzica exista care sa nu contina iubirea(aceasta anosta,banala,desueta dintre barbat si femeie?)Eu cred ca nu prea multe.De ce oare?Ce inspira arta,de ce traim,de ce muncim,de ce ne ucidem si de ce suntem capabili de fapte extraordinare?
Acest film este despre iubire si despre propagarea ei prin timp si spatiu,prin realitate si imaginatie,desprea refuzul spiritului de a pune capat,despre existenta,despre constiinta,despre efemeritaea noastra.In acest amalgam de sfarsituri,ramane o singura constanta IUBIREA.
Nu sunt adepta siropurilor si nu vad acest sentiment redus la o acuplare penibila datatoare de simtaminte carnale ci fix asa cum, este descrisa aici in film-acaparatoare,cerebrala,ideala,invingatoare.
Criticii ma vor face praf acum pentru ca am avut prostul chef sa-mi placa acest"kitch"care nu se compara cu marea arta a anilor 60-70 in alb si negru,ca nu m-am referit in mod erudit la simbolistica biblica si mayasa la care este musai sa ai un doctorat,ca nu am avut chef sa disec detaliile tehnice,cum a stat ala cu camera,cum a flegmat maimuta,cum arata Rachel tunsa,cum iti spargea timpanele muzica lui Mansel (care,dupa umila mea parere de "novice"ii cam bate la c...ur pe multi compzitori),cum facea Aronufsky campanie anticipata PDL-ului etc...
Ce vreti domnilor,eu merg la cinema,ma asez pe scaun si ma uit....la un film,nu la o lectie de cinematografie.