PDA

View Full Version : scurtmetraje romanesti la cluj


gionloc
01 Apr 2006, 22:15
(am corectat unele nume!)

:hmm:
nu ca oi fi io cel mai frumos, mai inalt ca bradu si mai drept dintre romani, dar, domnilor si domnilor, in seara asta am fost la victoria la un eveniment tineresc romanesc intitulat (aproximativ) SCURT/6 la Cluj-Napoca si am plecat amarat rau rau rau. am vazut 6 scurtmetraje romanesti realizate recent (cerd) de studenti din Bucuresti si Cluj (asta in masura in care dl Marisianþu - imi cer scuze daca numele le scriu total aiurea, nu le-am retinut! nici nu prea meritau retinute, numai ca asta e o alta poveste! - e tanar sau student).

per ansamblu, in fiece film era cate un element bun, ceva de la care s-ar putea pleca in viitor sau care se putea exploata in filmul ce rula, numai ca: ori regizorul isi tradeaza tineretea in teribilismul numit a arata tot ce stiu, ori vrea sa multumeasca pe toata lumea (asta e o mare problema la noi - acum imi vin in minte doar vro 4 oameni car enu o fac - Puiu, Caranfil, Mungiu si Munteanu oarecum) si amesteca situatiile rasuflate gen vacanta mare cu moente mult prea esuate in tragism... un fel de cocteiluri a la Italiencele.

asa ca avem urmatoarele:

1. Feedback
Marisiantu (maine promit ca merg cu un carnetel si notez de pe afis toate numele si corectez toate deformarile pe care le voi face!)

un tip, Nikki, intalneste gagici dupa anunturi date de ele la Matrimoniale. se vede cu vreo doo tute pana ce apare Mara (jucata de Angelica Nicoara, o tipa care intervieva pe TVR Cj oameni luminati ai locului, de nu ma puteam dezlipi de felul cum arata gagica - iar s-mîu' asta nu se ridica nici la jumatatea valorii picioarelor ei de pe TVR Cj) in peisaj si se crede cel mai norocos om di pa pamant. dar dupa intalnirea lor.. barbatu n-are ce face si o urmareste pentru a constata ca e la bratul unui alt tip.. pe care asta norocosu' il rapeste si il chinuie trei zile pentru a-l abandona apoi la groapa cu gunoi.. dar, vai, era fratele Marei de fapt (nu va suna cunaoscuta treaba asta?).. si parintii ei.. hi hi, dar el are noroc, e recuperat de tigani, repus pe picioare si i se da si o masina (da, mda, se poate zambi aci in film) plus un cutit cu care il va injunghia pe cel care il rapise, aflat in casa Marei in vizita... filmul se inchide cu o lunga infatisare a chipului ucigasului sub dus. pam pam.

joc actorices cslab, poveste care imi amintea de o alta citita sau vazuta (d-aia am detaliat-o, poate va spune voua cate ceva si imi amintiti ceva), dar nu mi-o aminetsc nici acum, joc actoricesc slab, usor fortat totul si o
muzica extrasa parca depe coloana lui Va vis et Deviens!

2. Advertising
Florin Piersic Jr.

cel mai bun sm din echipa, fara sa fie el insusi bun in absolutul smurilor. ar fi fost excelent daca nu ar fi avut in coloana sonora efecte a la Ry Cooder (vezi Paris, Texas, par aduse de acolo) si daca nu ar fi avut finalul cu reclama pamfletara - viitorul suna bine. nu prea isi avea rostul!! chiar imi parea rau ca a ales sa-l faca asa!

3. Caffe Abuse
(din pacate n-am notat numele ca am zis ca-l retin si uite ca...)

despre un tata bogat (aparent, dar care nu stie sa-si faca prieteni - poate dupa maortea sotiei) si fiul sau, care nici el nu-i e prieten, si e smenar fiul, si se trezeste dimineata beat si cu pantalonii pe vine (:huh: :huh:) langa un zid unde, poate, incercase sa urineze... ha ha ha. mda.

4. Pentru un pumn de bomboane...
asta o fo si la TIFF anu tecut in ziua smurilor romanesti, alaturi de canton (very good one!), Bucuresti, Berlin sau... Pubic display of affection :P
il consideram stiut!

5. I want to be a superstar (ca sa zic asa)
Virginia C.

un melanj de personaje idioate (cuplul de retardati mintal, prietenii lui, ai celui cu drama personala - vedeti mai incolo - vin la el ca sa il roage sa ii lase sa si-o traga in liniste, niste papagali care rad si fac bascalie dni orice adica din tot ceea ce stiu ei, vreo 6 cuvinte), drame personale nefiresc tratate -scenaristul care nu mai poate crea nimic de un an, de cand iubita l-a parasit pentru a fi un, ati ghicit, zupastar!
dar dupa o cearta cu producatorul (probabil) de animatii care-l angajase intr-un proiect in urm acu un an, ploaia (singurul cuvant pe care reusise sa-l pune in officeul macului sau) incepe, poate ca o fi mantuit astfel, oricum, eu unul am fost fiindca filmul s-a incheiat.

inteleg poate: dra care a realizat filmul crede ca de fapt o mare iubire e atunci atunci cand dupa tine, cel ramas in urma, nu mai poate fi cu altcineva.. si asta poate ca dorea sa ne arate. anyawy...

6. Mihai si Cristina
Cristian Nemescu

asta e tipul.. incepe cu o pixelatie, apoi incearca niste cadre a la w k way, apoi o schimba pe petercerile juvenile a la Moodysson, aopi pe scenele de dragoste a la lost highway sau wild at heart, apoi inapoi la wkw si iarasi o pixelatie si beaturi si simfonie si liceenii (filmul) si rockerul virgin si frustrat sexual care intra in pielea lui Gianny fara sa vrea si e mancat de gagici, si dup'aia, plin de vana, merge la iubita lui secreta - liceanca - si o intreba: do you want some action baby? du-re-re! nu mai vreaaaaaau! :w00t:

si, per ansamblu, din nou,
:hmm:

:sleep:

gionloc
01 Apr 2006, 22:18
si mai e o problema...

mi se pare mie, sau actorii nostri (acu nu toti, da' in filmele astea m-a izbit din nou senzatia) nu prea dau bine pe marele ecran.. sa fie din cauza ca is pregatiti pentru teatru si is cam prea teatrali, adica exagereaza fiece gest, fiecare traire, emotie... ceea ce ii face nenaturali pe marele ecran. adica au o atitudine oarecum de film mut in cazul cinemaului, tind sa duca putni cam prea departe fiecare miscare, sa evidentieze intr-un mod care atunca emotia in derizoriu, o ingroasa prea tare, o subliniaza cu prea multe linii incat nu mai stii ce vor in fapt...

Pitbull
02 Apr 2006, 06:20
(asta in masura in care dl Marisianþu - imi cer scuze daca numele le scriu total aiurea, nu le-am retinut! nici nu prea meritau retinute, numai ca asta e o alta poveste! (...) maine promit ca merg cu un carnetel si notez de pe afis toate numele si corectez toate deformarile pe care le voi face!- e tanar sau student).
Sorin Misirianþu; "misirianþ" = locuitor din Misir (ardeleneste)
In 1993, m-am dus la Cluj sä-mi caut actriþä pentru rolul principal din "Neînvinsä-i dragostea". Am dat probe cu clasa lui Vistrian Roman (bunul meu prieten, Dumnezeu sä-l ierte) si Mela Ursu. Am selectat câteva fete talentate - Violeta Totir, Ramona... nu-mai-stiu-cum (Basarab? Basarabescu? Asmärändoaie? asa ceva...) - dar l-am remarcat si pe Sorin Misirianþu, care era foarte bun. Desi pentru rolul lui aveam deja trei candidaþi siguri (Costel Cascaval, Ioan Batinas si Marius Florea Vizante), l-am chemat totusi la Bucuresti. Pânä la urmä, numai pe el l-am ales (iar protagonista, într-un final, a fost tot din Bucuresti: Dana Mägdici).
Sorin (aka Misi) era un actor foarte talentat, si mi-a fäcut excelent rolul. Dar mai era si dificil: ca actor, tindea sä sarjeze, iar ca om, era coleric si din prima zi de filmare s-a luat în gurä cu scenograful, Dodo Bäläsoiu (fiecare þipând: "dacä-l mai þii pe ästa în film, eu pa!"). Totusi, ca de obicei, am rezolvat ambele probleme, l-am temperat usor pe Sorin (si ca actor, si ca om), si pästrez o amintire splendidä despre colaborarea cu el.
De-atunci nu l-am mai väzut, dar am citit recent cä face si regie teatru. Acum, iatä, s-a avântat si-n film. Bravo lui! (Päcat doar, dacä e asa cum spui tu despre calitatea filmului säu.)
per ansamblu, in fiece film era cate un element bun, ceva de la care s-ar putea pleca in viitor sau care se putea exploata in filmul ce rula, numai ca: ori regizorul isi tradeaza tineretea in teribilismul numit a arata tot ce stiu, ori vrea sa multumeasca pe toata lumea (asta e o mare problema la noi - acum imi vin in minte doar vro patru oameni care nu o fac - Puiu, Caranfil, Mungiu si Munteanu oarecum) si amesteca situatiile rasuflate gen vacanta mare cu momente mult prea esuate in tragism... un fel de cocteiluri �* la "Italiencele".
Ai perfectä dreptate, e MAREA PROBLEMA la noi - a debutantilor, si nu numai a lor! Nici nu mai am ce sä zic, ai explicat-o just.
o urmareste pentru a constata ca e la bratul unui alt tip.. pe care asta norocosu' il rapeste si il chinuie trei zile pentru a-l abandona apoi la groapa cu gunoi.. dar, vai, era fratele Marei de fapt (nu va suna cunoscuta treaba asta?)
"Scarface".
mi se pare mie, sau actorii nostri (acu nu toti, da' in filmele astea m-a izbit din nou senzatia) nu prea dau bine pe marele ecran.. sa fie din cauza ca is pregatiti pentru teatru si is cam prea teatrali, adica exagereaza fiece gest, fiecare traire, emotie... ceea ce ii face nenaturali pe marele ecran. adica au o atitudine oarecum de film mut in cazul cinemaului, tind sa duca putni cam prea departe fiecare miscare, sa evidentieze intr-un mod care atunca emotia in derizoriu, o ingroasa prea tare, o subliniaza cu prea multe linii incat nu mai stii ce vor in fapt...
Si pe asta ai disecat-o corect. Nu avem încä o scoalä de actorie de film, aia e! Isi aduc zestrea actoriceascä de scenä. Doar câteva päsäri rare (Andi Vasluianu, Dragos Bucur, Ana Ularu, si altii), din ultimele generaþii, au dovedit cä au SIMTUL ecranului, ajustându-si adecvat elementele de joc.
Ar fi interesant ca oarece CineMagicieni apropiaþi de zona studenþiei actuale la actorie (Obviooooous! Esti pe-aici?) sä ne explice si ei câte ceva despre cum stä treaba prin ograda asta.

Bravo, mäi Gionloace, bun si folositor topic ai deschis, bogat în informaþii necesare, si cu comentarii pertinente.

Bulumulu
02 Apr 2006, 15:02
daca tot se uita unii de pe la UNATC p-aici, i-as ruga sa binevoiasca sa-mi transmita niste informatii si despre scurtmetrajele d-aici (http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=7929) - k incepe festivalu miercuri :happy:

rafael
03 Apr 2006, 23:39
1. Sorin Misirianþu e numele corect. A terminat ºi regia de teatru.

De la ora 4 a fost ºi conferinþa de presã în care a explicat cã s-a recurs la scurtmetraj dintr-o simplã încercare a capacitãþilor de a realiza ºi aºa ceva. Feedback e o producþie Panorama Films. Filmul lui Misirianþu e, aºa cum se lauda ºi el, un film fãcut din ambiþie ºi extrem de rapid, cu scenariul scris în 2 zile (observatia lui gionloc e extrem de pertinentã ºi anume are un tarantian-ism în acþiune dar din pãcate nu e suficient exploatatã) Filmul are o evoluþie narativã platã ºi personajele nu au nici un fel de fundament. Nikki (de la Niculae) e un frustrat care brusc capãtã forþã ºi curaj dupã ce o întîlneºte pe Mara. Partea cu încãrcãturã puternicã e momentul în care þiganii salveazã situaþia. Finalul cade în banal prin soluþia de duzinã gãsitã. Parinþii (jucaþi de Anton Tauf ºi Melania Ursu) sincer nu aduc nici un aport situaþiei dramatice. Tot exerciþiul cinematografic îmi pare mai degrabã o desfãºurare de fortã, sau în cel mai bun caz o încercare de dezmorþire a "muºchilor" actoriceºti.

2. Advertising. regia: Florin Piersic jr.

Neînþelegerea mea e fondul financiar al bãtrînei. De unde are aceºti bani? E pensia? Tatiana Iekel are acel joc realist dobîndit în teatru... Presupunerea mea e cã banii vin din acordul dat cã sã îi fie luatã din luminã prin reclama ce acoperã blocul. Dupã o construire a climaxului extrem de îndelungatã, se lasã întunericul... ºi pe urmã soluþia oferitã de protagonistã. O ferestrã în "viitorul [care] sunã bine"

3. Coffee Abuse.

Enigmã totalã ºi pentru mine. Nu cred cã era tatãl. Fiul era un puºti homosexual care cãuta sã agate ceva. Pe mine mã lasã cu impresia cã se bea mult. (apã mineralã, cafea, vin)

4. mã abþin

5. mã abtin again

6. De departe cel mai bun. Procedee tehnice folosite bine, povestea poate putin incalcita, dar la urma urmei comicul se naste aici. Caracter neutru al "moralei".

Opinie:

Chiar cred cã e binevenitã încercarea de la cluj. aºtept acum sã vãd ediþia urmãtoare. Dacã va fi vre-una.
Apropos... care e viitorul scurtmetrajelor? mai bine zis.. ce finalitate au acestea? Financiarã, ideaticã (socialã, politicã) sau.. artsticã?
De asemenea dacã e vre-un student de la UNATC pe aici ºi are access la arhivele cu scrutmetraje... se poate lasa mostenire putin acces la arhive?

BeNnY
04 Apr 2006, 00:32
Pe Svenja l-am vazut la Dakino, dupa ce l-am vazut n-am mai putut sa vad nimic. Nu m-a mai miscat nici ala cu "undressing my mother". Nu stiu daca poti categorisi un film ca asta ca fiind "bun" sau "rau". E foarte bine facut, dar nu stiu cum as putea sa zic ca e un film bun.

Bulumulu
04 Apr 2006, 03:47
mersi - acu stiu la ce sa ma astept - o sa iau servetele cu mine :D

gionloc
04 Apr 2006, 10:59
2. Advertising. regia: Florin Piersic jr.

Neînþelegerea mea e fondul financiar al bãtrînei. De unde are aceºti bani? E pensia? Tatiana Iekel are acel joc realist dobîndit în teatru... Presupunerea mea e cã banii vin din acordul dat cã sã îi fie luatã din luminã prin reclama ce acoperã blocul. Dupã o construire a climaxului extrem de îndelungatã, se lasã întunericul... ºi pe urmã soluþia oferitã de protagonistã. O ferestrã în "viitorul [care] sunã bine"

6. De departe cel mai bun. Procedee tehnice folosite bine, povestea poate putin incalcita, dar la urma urmei comicul se naste aici. Caracter neutru al "moralei".


cred ca bani batranei erau de fapt pensia. incepe sa-i imparta catre lumina, catre apa, catre telefonie... si deodata se face intuneric!! abia atunci e lipit afisul (adevaru-i ca si in digital abia atunci e pus :P).
questia cu batrana e partea buna a povestii, adica felul cum numara banii, cum ii imparte, filmarea... toate buna. din pacate nu is bune gingãlurile sonore care insotesc formarea fiecarei gramezi de bani care va lua drumul electricii sau romtelecomului... tocmai banalitatea realului acestor intamplari le face si deosebite in prezentare.. adica era totul de un firesc excelent.. pana cand HOP.. intuneric si o intoarce Florin Piersic JR cu reclama pusa peste intreg blocul, care anunta un viitor care suna bine :sleep:
nu prea era nevoie de nici o moralizare finala, ironico-sugestiva.. deja stim totul, nu e cazul sa pamfleteze, sa se erijeze el in moralizator al neamului, blabla.

mie nu mi-a placut nici ultimul sm tocmai din cauza ca omul asta a incercat sa aduca in 15-20 min cam tot cea a vazut el in filme in treaga viata. din pacate, acolo unde un om apare ca stie multe (ma rog, la nivelul la care le stie, ca tocmai aci ii hiba), dar intr-o clipa vrea sa iti arate totul, marturiseste de fapt si confuzia in care se afla, imposibilitatea de a decide, nehotararea si... un fel de neseriozitate, superficialitate.
la fel cum o simfonie are un ritm si o masura in fiecare parte, si filmul trebuie sa se opreasca la o forma de a povesti, nu sa le aduca pe toate in fata incat sa nu mai stii ce conteaza de fapt: stilul primeaza povestii, povestea e mai importanta..... aaa.. si mai e si problema reperelor! tot filmul fiind o colectie de imagini - românizate - din pelicule mult mai bune...

cam atat.

raptor
04 Apr 2006, 11:22
mersi - acu stiu la ce sa ma astept - o sa iau servetele cu mine

de ce?

Bulumulu
04 Apr 2006, 12:05
pt lacrimi (pos/neg) din cauza filmelor. sau sa sterg voma. :P

Supastar
22 Jun 2006, 23:28
2. Advertising. regia: Florin Piersic jr.

era totul de un firesc excelent.. pana cand HOP.. intuneric si o intoarce Florin Piersic JR cu reclama pusa peste intreg blocul, care anunta un viitor care suna bine :sleep:
nu prea era nevoie de nici o moralizare finala, ironico-sugestiva.. deja stim totul, nu e cazul sa pamfleteze, sa se erijeze el in moralizator al neamului, blabla.
prostie de proiector (sau dvd-ul nush care era de vina)! dar eu initial am crezut k baba a orbit pentru ca se incetosase o secunda imaginea cu foarte putin timp inainte blackout-ului... :D
cat despre faza cu "viitorul suna bine".... nu e nicio morala, nimic ironico-sugestiv... e mult mai simplu de atat.... cine vizioneaza si credits-urile de la sfarsitul FIX ALERT-ului (noroc ca n-au vrut astia sa aprinda lumina cand a vrut piersic) poate observa urmatoarele : "Acest film a fost realizat cu ajutorul ZAPP - the next generation network"
you do the thinking.... pe celalalt probabil n-au vrut sa puna pentru a nu fi PREA evident!

:w00t: