PDA

View Full Version : Concluzii, pareri si alte lucruri


BeNnY
06 Mar 2006, 06:26
A fost o editie mult mai misto decat aia de anul trecut care a fost facuta in graba si pe genunchi, asa, aia a tinut vreo 2-3 ore parca? Oricum, de data asta a fost si un prezentator foarte misto, Jon Stewart, maimuta a luat si ea ce-a putut, memoriile ghisei a luat mult prea multe chestii, brokeback trebuia sa ia cel mai bun film, crash a luat bine cel mai bun scenariu, Dolly Parton o voma sinistra, tarfa disperata Felicity Puffman n-a luat nimic cu tot cu fata stalcita si cu penisu ei cu tot, memorile tarfei asiatice a luat premiu pentru imagine ceea ce e jenant, Santaolalallala a luat ce merita, toate melodiile originale sunt de rahat, Will Ferrel & Steve Carell foarte tari si alte chestii pe care nu mi le mai amintesc. Go Altman Go. Asa deci. Multumim lui Dumnezeu ca avem pro sieben.

Anonymous
06 Mar 2006, 06:29
jon stewart, sau cum l-o fi chemand, ROCKS. de mult timp n-am mai ras asa bine.

europe_east
06 Mar 2006, 06:32
that was me.

BeNnY
06 Mar 2006, 06:37
OMG, am uitat! "We're sorry Bjork couldn't be here tonight, she put on her dress and Dick Cheney shot her"!!!!! Really. Tipu e genial.

Cinemania
06 Mar 2006, 06:38
asta chiar a fost tare...da, la glume a fost tare tipu' da' nu prea a animat atmosfera..mi s-a parut crispat pe alocuri

Leonard
06 Mar 2006, 07:18
mi-a plãcut ediþia asta (cel puþin mai mult decît cea de anul trecut). M-au deranjat doar premiile pt actor principal, actriþã principalã ºi imagine. în rest, în principiu premiile au fost satisfãcãtoare. mã temeam sã nu iasã invers la regie ºi film, adicã brokeback premiul pt producãtori ºi haggis pt regie. dar a fost exact cum am vrut. Lee a meritat din plin regia, iar Crash ca film (ºi ce tare: e filmul cu bugetul cel mai mic dintre toate nominalizatele. cred cã demult nu s-a mai întîmplat aºa ceva). surprinzãtor totuºi cã filmul lui Jackson (pe care nu l-am vãzut) a împuºcat trei oscaruri ºi cã Munich n-a luat nimic.

prezentatorul foarte moderat. nu e genul ãla schimonosit. am zîmbit la glumele lui. Am rîs rãu la Ben Stiller. m-a impresionat Altman. mi-a surprins plãcut dialogul dintre Meryl Streep cu Lily Tomlin. Abia aºtept sã vãd A Prairie Home Companion.

subscriu, noroc cu pro7. mai dãdeam pe tvr cînd pro7 dãdea publicitate. praf comentatorii romîni, cel puþin tipul era pe dinafarã. cred cã nu vãzuse nici un film din nominalizãri. penibilã chestia cu scorul la predicþii.

qwerty
06 Mar 2006, 08:06
O editie foarte reusita pe care am urmarit-o cu foarte mare interes.Spre deosebire de ani trecuti am reusit sa vad toate nominalizarile.M-am bucurat foarte mult ca la categoria cel mai bun film a castigat favoritul meu CRASH.

Longshot
06 Mar 2006, 08:07
mda, stewart acceptabil, will ferrel si carrel misto, altman sweet (si io abia astept prairie home ala) si cam ce ati zis si voi.
despre premii, recunosc ca mi-a stat johnny walkers-ul (blue label) in gat cand a bagat nicholson fata aia de w00t pentru ca filmul lui haggis, am mai zis-o, nu ma are printre fani. da' all in all, parca nu e asa rau ca a fost asta ca surpriza si sunt multumit.
surpriza totusi dupa mine a fost si premiul pentru reese pentru ca, desi meritat, e pentru un rol cum nu vezi normal bagat in seama de ampas, adica fara bocit si machiaj over the top.

Anonymous
06 Mar 2006, 10:05
m-am culcat pe la 23.30, trezit ciudat p la 3.30, zvircolit, nema somn, so: deschid pe tvr1 (pro7 nu prind)... asa k am prins exact discursul funny & touching al masterului altman, 'prezentat' de cele 2 gagici belea din 'prairie home...' :love: , care-au fost si ele f funny & all that. odata momentul altmanian terminat, am inchis.
ada r mi s-a parut f ok, in skimb tipu ala (care, ce-i drept, mai facea trad. simultana, kestie deloc usoara!) arata k un papitoi de obor cu camasa aia mov deschisa la git sa i se vada medalionu & risu nervos & stuff... mai bine-o kemau pe irina margarina, macar sa stim o kestie :w00t:
asa k jon stewart, glume - nema :(

revenind la premii: intr=adevar, surpriza. intr-un fel e bine k au split premiile mari, desi, in conditiile in care 'crash' (pe care NU l-am vazut!) n-a luat la actori/actrite, regie, imagine, muzici s.a.m.d., ma-ntreb despre ce 'cel mai bun film' poate fi vorba...
ma bucur pt rachel weisz, pt ang lee (cred k e meritat, considering...), pt seymour hoffman; NU ma bucur pt reese. la secundari l-as fi preferat pe giamatti (dar recunosc k n-am vazut 'syriana'), la documentar era de asteptat (btw: de ce la unele categ. premiile au fost 'exact as expected', iar la alelalte nu? ;) ), mai putin la film strain (eu as fi pariat pe 'paradise now'...).
una peste alta, surprize-surprize. not a bad thing, after all. dar am senzatia, nu's de ce, k au vrut sa fie surprize - 'surprize premeditate', so to say - tocmai pt a nu se pupa cu globurile, baftele a.s.o.

notorious
06 Mar 2006, 10:46
revenind la premii: intr=adevar, surpriza. intr-un fel e bine k au split premiile mari, desi, in conditiile in care 'crash' (pe care NU l-am vazut!) n-a luat la actori/actrite, regie, imagine, muzici s.a.m.d., ma-ntreb despre ce 'cel mai bun film' poate fi vorba...

was that you, ALS ?... :D 'crash' a luat la cel mai bun scenariu.

eu am vazut ceremonia la tvr :((, nu i-am auzit glumele lui jon stewart (desi mi-a placut cum facea scorul martin scorsese-three six mafia - or whatever).

oscarurile mi s-a parut ca s-au dat pe merit. pe bune ! m-am bucurat pt reese witherspoon pt ca 1. este adorabila 2. a facut un rol trasnet in 'walk the line' (oricum unul din favoritele mele de anul acesta) si 3. este adorabila. mi-ar fi placut mai mult sa castige joaquin pheonix pt filmul lui mangold... de fapt, mi-ar fi placut sa fie nominalizat macar la categoria suprema filmul lui mangold. :( de asemenea, as fi preferat sa ia michelle williams pt 'brokeback mountain' si, evident, 'brokeback mountain' :) dar e ok si cu 'crash'. asta al lui haggis e un film destul de bunicel, una peste alta, cam de nivelul lui 'a beautiful mind' (care, iarasi, nu m-a dat pe spate). surprize-stupize...

Faenor
06 Mar 2006, 11:14
despre spectacol: mult mai inchegat si atragator decat cele din anii trecuti, o revenire la stilul glamour, usurel, dar sclipicios care i se potriveste cel mai bine. Foarte bine subliniata legatura cu traditia si incadrarea in traditie prin seriile de clipuri tematice, prin omagiile aduse diverselor genuri, prin echilibrarea paletei de prezentatori. Scenografia de apreciat, o serie de gaselnite foarte inspirate-cum ar fi rularea nominalizarilor pe un panou de afise de tip stradal, iar toaletele mai retinute, dar elegante nu austere ca acum 2-3 ani-asta daca nu esti T Hanks caz in care si blugii dau bine la papion ;)
despre premii: in proportie de 80% extrem de previzibile, dar tocmai restul de 20% vor face probabil aceasta editie memorabila-de mult n-am mai asistat la o asemenea lovitura de teatru in ultima clipa si efectul a fost cel scontat: desi mi-a placut Crash cel mai mult dintre cele 5 filme nominalizate si consider ca pana la urma a castigat pe drept, nu am putut sa nu simpatizez cu echipa de la BBM careia i-a fost tras pur si simplu "covorul rosu" de sub picioare...bine ca nu i-au mai filmat atunci ca iar ii vedeam pe Ledger si Gyllenhaal plangand unul in bratele celuilalt :D ...pe undeva ironia sortii la asa film dramatic cu final nefericit, un parcurs la fel de dramatic si final la fel de nefericit :lol: . Majoritatea premiilor au fost date unde trebuie, cu doua rezerve: Imagine la Gheisa-din umila experienta si dupa gustul propriu recunosc nu infailibil asa fi mers pe BBM si Film Strain la Totsi nu Paradise Now....oricum fata de anul trecut cand imi venea sa sparg televizorul pe ultima suta de metri cand Million Dollar Baby strangea premii nemeritate pot sa zic ca am fost muuult mai relaxat...Multumesc pe aceasta cale membrilor Academiei, mamei , cainelui, administratorului de bloc, tavanului de deasupra capului si bradului de Craciun care m-a ajutat sa am o copilarie fericita :D
despre prezentare: la ei un prezentator amuzant pe alocuri, dar mult prea "cuminte" comparativ cu Billy Crystal, Robin Williams sau Chris Rock si putin charismatic-in concluzie sala a stat cuminte jos si a aplaudat politicos pe poseta mai razand ici colo in batista....la noi Tanti Ada Rosetti a facut ce face cel mai bine: discursuri goale de continut sau confuzii grosolane asa cum ii sta bine, gust impecabil-se anunta extrem de incantata de prestatia lui H Ledger din A Knight's Tale pe care o considera cel putin la acelasi nivel cu cea din BBM, traducere dupa ureche si pariuri aruncate la misto cu coprezentatorul probabil sculer matriter de meserie-imi cer scuze pe acesta cale pentru asociere de la cei care practica aceasta nobila meserie -ca la capitolul film era ingrozitor de ignorant...da in schimb cred ca il iubea femeile ca la lookul de fante junior de mahala cine s-ar fi putut abtine?.. :D
Topul momentelor memorabile in ordine inversa:
3. ceata din sala de la Kodak Theater care facea ca prezentatorii sa nu vada bine la prompter din cauza lentilelor de contact aburite si sa se balbaie mai ceva ca niste corespondenti de stiri romani in actiune :hmm:
2. faza cu Bjork si Chenney-care a fost cea mai tare poanta a serii
1. cum Tanti Ada nu putea sa se lase mai prejos a comis-o si ea suav: "BBM -tumultoasa poveste de dragoste intre doi barbati de acelasi sex" :w00t: :shock: :sick:

Alex Leo Serban
06 Mar 2006, 11:17
pt notorious

si ti se pare suficient? :o
sincer, nu vad 'marea victorie' a lui 'crash' pe care o vad altii (in general, din cei care just hated 'b.m' si s-ar fi bucurat sa piarda indiferent ce film ar fi cistigat in locu lui ;) ) e o splituiala clara & clasica: nici unu nu merita sa ia cele mai imp. premii de unu singur, so they went for fifty-fifty! intreb. e: merita acest haggis pr. de regie? (care mi se pare mai imp., pt un regizor, decit 'cel mai bun film' :P )? dunno, k nu l-am vazut; dar pt lee, e bine meritat. (ce ma deranjeaza e k ac. sansa n-a avut-o scorsese anu trecut, cind toate pr. mari s-au dus, k pilitura la magnet, la 'million $ bullshit'...)

2 motive pt care a luat 'crash' si nu 'b.m.':
1. actiunea se petrece la l.a.: 'home sweet home';
2. maj. votantilor sint actori, iar 'crash' e -seemingly - un film de actori...
prob. asa se explica si 'the (neverneding) good fortune' al lui mr eastwood k regizor & incasator de premii barosane ;)

notorious
06 Mar 2006, 11:20
eu mor de curiozitate sa aflu parerea ta despre 'crash' (mie nu mi s-a parut extraordinar, repet). sunt curios care distribuitor il insfaca primul ca sa-l aduca pe ecranele noastre.

EgoN
06 Mar 2006, 11:53
nu am vazit ceremonia, asa ca ma pronunt doar despre premii:
crash-ul: e destept (twisturi de scenariu istete, bla-bla...), e frumos filmat, bine jucat, scenariu bun...dar brokebackul si munchenul is cu o clasa peste.
mi-ar fi placut regia lui spielberg (e lectie curata acolo) si marele premiu lui brokeback.
ma bucur pt. hoffman, e exceptional in capote, desi am tinut cu David Strathairn (mi se pare f. rafinat, nuantat si subtil in rol).

constant gardener, match point, history of violence....as fi vrut sa fi iesit mult mai in fata. :(

Anonymous
06 Mar 2006, 12:35
ce draq?
fara sa ma loghez
je, korben zice
a fost exact cum era de asteptat
adik
VARZA
4 filme au luat cate 3 premii
vai de mortii lor
b.m scenariu adaptat, muzik, regie
by far castigatorul
crush - montaj, scenariu original, producacatorisincer mi-era indiferent acuma mi-a devenit antipatic
memoriile prostituatei nipone de rit vechi
costume, imagine, scenaografie (?)
cumplit de previzibil
kk mixaj sunet montaj sunet efecte vizualedeci kk suna bine da-n rest ciu-ciu
mai corect le grand ciu-ciu
la actori clooney mie antipatik dar mam bucurat pt syriana
hoffman si witerspoon se pare ca meritau dar imi sunt in continuare indiferenti
rachel weisz mie la fel de antipatik si dupa acest happening
(sincer as fi vrut sa ia williams)

singura chestie cum trebuie a fost animatia de lung metraj pt wallace si gromitt
bine ca nu mam obosit sa ma uit
in alta ordine de idei
link catre razzies
http://www.cnn.com/2006/SHOWBIZ/Movies/03/05/razzie.awards/index.html

Anonymous
06 Mar 2006, 13:02
da mai da-le-n mortii ma-sii de culori, s vd d tot kktu albastru p bleomarin can't u c?!? :x

deh d'ale lu korben :)

Alex Leo Serban
06 Mar 2006, 13:06
that was (still) me... :oops:
nu's ce am azi, sorry.
si totusi n-am belit okii la teveu toata noaptea!
k altii :D

st3fan
06 Mar 2006, 13:37
In concluzie a luat Crash doar din raisoane politice.Mai mult de un premiu pentru scenariu nu merita.Acelasi film udat cu lacrimi a luat si premiul ptr montaj...presupun ca au fost profund atinsi de ralentiuri.Restul pare OK.

Anonymous
06 Mar 2006, 14:04
@ vizitator
pai te lasa ochii
imbatranesti, nene. asta e!

cristivasile
06 Mar 2006, 14:39
Crash, dupa parerea mea, merita cel mai putin din toate filmele nominalizate sa castige premiul cel mare (cu exceptia lui Munich pe care nu l-am vazut deci nu ma pronunt). Sincer, filosofii din astea de trei lei de tipul "nu judeca oamenii dupa aparente" am vazut in atatea filme hollywoodiene incat ma ingretoseaza. Si nici ca studiu de caractere nu merge, pentru ca personajele nu evolueaza natural, ci doar in perimetrul permis de utilizarea lor ca portavoce a "mesajului" filmului.

herbert
06 Mar 2006, 14:43
n-am mai rabdat si, iata, reintru pe forum.
prea mari sunt nedreptatile ca sa tac si sa-mi respect promisiunea…(…)
mai intai, dsp gala in sine, ca spectacol… m-am uitat, alternativ, si la nemti si la romani. nu-i inteleg pe cei care dorm ca niste (…) – il rog pe Teoctist sa ma ierte pt ce-am rostit si n-am scris - si mai au si tupeul sa se laude ca n-au privit. dormiti, mai, ca asta face omul de rand!!!...
a fost OK. Stewart nu ma enerveaza si asta e esential, adica e comestibil (ii savurez si emisiunea saptamanala de pe CNN)… ai nostri bravi comentatori/traducatori n-au fost catastrofici, iar balbele lor s-au inscris firesc, armonios in peisajul tv romanesc… Ada Rosetti macar pricepe la meserie, iar baiatul, parca Bogdan Stanescu ii spune, ilustra amatorismul cinefilic din Romania… defilam cu ce avem…
marea mea dezamagire este ca a castigat “Crash” in dauna lui “Brokeback Mountain” (urmau in preferintele mele: “Capote”, “Munich”) .
celelalte premii (actori, imagine, scenarii, muzica…) nu prea vor conta dupa un timp. in dreptul anului cinematografic 2005 va fi scris “Crash” si asta chiar ma enerveaza/dezamageste cumplit. “Crash” e un film tezist, n-are finete, stil si se hraneste dintr-o tema calarita de toti ageamiii…
ii multumesc lui BeNnY ca a deschis si a gestionat acesta sectiune. optiunile unor cinemagisti m-au intristat, dar eu respect dreptul la diferenta... salut.

Nightwane
06 Mar 2006, 14:51
mda. eu am zis pas la oscar-uri anu' asta. pentru ca 1. nu am vazut decat budoarele unei gay-she si wallace and grmoit si howl's moving castle si corpse bride 2. spaniolii nu dau asa ceva decat pe PPV deci nu. dar, socant ca a luat Wallace and grmoit la best animation. care wallace and grmoitr e de cacat si trebuia sa ia howl's moving castle.

le mue la spanioli ca nu dau oscar-uri si ca nu pot sa ma uit io la Bareback Mountain pt ca e in spaniola.

vreau sa vad Transamerica or what's its name ca i like felicity huffman is benny e nasol ca o vorbeste de urat, scartzarule!

n-am vazut nici MunchMunchMunchies al lu' Spilburger deci e an trist. Me go shoot moi in le a$$.

BeNnY
06 Mar 2006, 15:09
Da, bun, asa, declara public ca vrei sa vezi penisul lui Felicity Puffman.

Crash merita cel mai putin dintre nominalizatii la cel mai bun film, adica, da, e destul de foarte nasol ca asta o sa fie anul Crash. E un premiu superficial si nemeritat. Tipic

qwerty
06 Mar 2006, 15:21
ii multumesc lui BeNnY ca a deschis si a gestionat acesta sectiune. optiunile unor cinemagisti m-au intristat, dar eu respect dreptul la diferenta... salut.

Respect pentru ce ai spus.

anike
06 Mar 2006, 15:28
De ce? De ce televiziunea romana trebuia neaparat sa aiba traducere sincron la gala decernarii premiilor Oscar? De ce nu putea fi ca la nemti care transmit frumos gala fara sa o traduca si dupa aceea o arata a doua zi tradusa? De ce? De ce? De ce toate glumele lui Jon Stewart au fost ruinate pentru ca prezentatorii radeau la microfon si se pierdea orice sens al glumei prin traducere? De ce prezentatorii nu se jenau sa tuseasca la microfon, sa se intrerupa, sa vorbeasca in acelasi timp? De ce discursurile de acceptare au fost traduse in asa fel incat sa imi vina sa schimb programul? De ce la noi nu poate fi civilizat? De ce la noi nu poate fi ca la ei? Cand o sa ma uit si eu la televiziunea nationala romana si o sa pot sa spun :"Bravo. Au facut o treaba buna."? Cum poti sa crezi ca este normal sa traduci sincron timp de 6 ore si jumatate incepand cu ora 1? De ce? De ce? De ce au stricat sarbatoarea pe care am steptat-o un an? De ce?...

In ceea ce priveste premiile, cred ca BBm a fost nedreptatit pentru imagine. Mi-ar fi placut sa fi luat premiul pentru cel mai bun film insa nu stiu cum e Crash, nu l-am vazut inca. Mi-a parut bine pentru Ang Lee si pentru Rachel Weisz. Jon Stewart a fost foarte simpatic insa Ben Stiller o sa imi ramana pentru muuult timp in amintire :D

Leonard
06 Mar 2006, 18:25
eu mor de curiozitate sa aflu parerea ta despre 'crash' (mie nu mi s-a parut extraordinar, repet). sunt curios care distribuitor il insfaca primul ca sa-l aduca pe ecranele noastre.
eu nu mor de curiozitate. dar totuºi, dacã lui ALS i-a plãcut Magnolia ºi Pulp Fiction ºi nu va aprecia Crash (chiar dacã acesta e sub primele douã, dar tot e un film mare) înseamnã cã s-a dereglat iremediabil.

p.s. mã uit pe http://imdb.com/Sections/Awards/Academy_Awards_USA/ ºi-mi dau seama cã de la Annie Hall (1977) pînã în prezent, nu e alt film care sã-mi placã mai mult ca Crash dintre cîºtigãtorii la Best Picture (poate Forrest Gump, Schindler's List ºi American Beauty aproape la fel. dar totuºi sunt niºte high-budget, nici unul nu e film independent). Deci e o excepþie binevenitã cã în anul acesta s-a fãcut dreptate.



sincer, nu vad 'marea victorie' a lui 'crash' pe care o vad altii (in general, din cei care just hated 'b.m' si s-ar fi bucurat sa piarda indiferent ce film ar fi cistigat in locu lui ;)
no way. mi-au plãcut ambele. decît sã cîºtige Good Night sau Capote (dacã nu lua Crash), m-aº fi bucurat pentru BM. Crash a luat pentru cã e al naibii de bun.
totuºi, doar la scenariu consider cã n-a meritat sã cîºtige în faþa lui Match Point

Cinemania
06 Mar 2006, 19:40
p.s. mã uit pe http://imdb.com/Sections/Awards/Academy_Awards_USA/ ºi-mi dau seama cã de la Annie Hall (1977) pînã în prezent, nu e alt film care sã-mi placã mai mult ca Crash dintre cîºtigãtorii la Best Picture (poate Forrest Gump, Schindler's List ºi American Beauty aproape la fel. dar totuºi sunt niºte high-budget, nici unul nu e film independent). Deci e o excepþie binevenitã cã în anul acesta s-a fãcut dreptate.

se cere o noua vizionare a filmului

europe_east
06 Mar 2006, 22:10
http://www.newsday.com/entertainment/movies/env-oscarblog5mar05,0,6258545.story?page=1

Anonymous
07 Mar 2006, 11:03
eu nu mor de curiozitate. dar totuºi, dacã lui ALS i-a plãcut Magnolia ºi Pulp Fiction ºi nu va aprecia Crash (chiar dacã acesta e sub primele douã, dar tot e un film mare) înseamnã cã s-a dereglat iremediabil.

si mie miau placut 'magnolia' si 'pulp fiction', dar ce legatura are asta cu filmul lui haggis ? :huh: problema lui 'crash' e alta: incepe EXTREM de promitator, cu o prima ora montata perfect, cu o tensiune dramatica ireprosabil gradata, un adevarat tur de forta si regizoral, si scenaristic. pe urma are loc 'accidentul': dintr-o poveste realista, spusa cu curaj si fara menajamente, incepe sa pompeze cele mai neverosimile (trase de par, fortate) momente, twist-urile intrigii 'fiind doar acolo' (cine chiar le inghite, problema lui). sigur, ai sa-mi spui ca e doar un film si ca nu trebuie luat in serios, dar eu cred sincer ca haggis l-a executat intocmai ca sa FIE luat in serios. numai ca, vrea cu atata putere sa-ti tranteasca mesajul ala in fata la final (iubeste-ti aproapele alb/negru/galben/maroniu s.a.m.d.), incat scapa actiunea din mana. totul nu devine decat o teza care sa denunte rasismul.

gandeste-te si la personaje, de o subtirime si un schematism fantastic ! tot ce traiesc ele se rezuma la starea de ura, de frustrare vis-a-vis de problema in cauza (i.e. rasismul). nu vorbesc decat despre asta, nu traiesc decat asta, iar putinele exceptie sunt clisee obisnuite (tatal divortat care isi ingrijeste fiica, devotamentul politistului fata de tatal sau etc etc etc).

Leonard
07 Mar 2006, 16:29
si mie miau placut 'magnolia' si 'pulp fiction', dar ce legatura are asta cu filmul lui haggis ? :huh: problema lui 'crash' e alta: incepe EXTREM de promitator, cu o prima ora montata perfect, cu o tensiune dramatica ireprosabil gradata, un adevarat tur de forta si regizoral, si scenaristic. pe urma are loc 'accidentul': dintr-o poveste realista, spusa cu curaj si fara menajamente, incepe sa pompeze cele mai neverosimile (trase de par, fortate) momente, twist-urile intrigii 'fiind doar acolo' (cine chiar le inghite, problema lui). sigur, ai sa-mi spui ca e doar un film si ca nu trebuie luat in serios,
nu. n-am sã spun cã e doar un film ºi nu trebuie luat în serios. ai auzit de magic realism? sau de ficþiune pulp? îþi aminteºti de secvenþa din Pulp Fiction cu 'minunea' cînd Jules e împuºcat dar glonþul nu-l nimereºte ºi ce impact are chestia asta asupra filmului? sau de minunea învierii din Ordet al lui Dreyer? sau secvenþa cu broaºtele din Magnolia? Mi se pare cã nu e mai prejos secvenþa din Crash cu voalul protector al fetiþei lui Terrence Howard cînd e împuºcatã de la juma de metru ºi nu e atinsã. În secundele alea pînã sã-mi dau seama cã ea trãieºte mi s-au derulat o mulþime de gînduri. Mi se pãrea cã vrea sã fie genul finalului din American History X (un film superb dar care m-a dezamãgit tocmai prin finalul care îl face tezist). Deci mi se pare genial cînd e strecuratã o chestie din asta într-un film aparent realist ºi aparent tezist care chiar te face sã crezi în miracole (cel puþin în secundele alea nu ai nici o îndoialã).

MinRep
07 Mar 2006, 19:33
Well... cateva pareri, asa, la cald...

In primul rand, "Crash" e un film bun (poate un pic prea tehnic, dar asta e...) In schimb, nu e film 'de Oscar' in sensul traditional al expresiei, dar se pare ca lucrurile s-au mai schimbat pe la Hollywood. Nu sunt (inca) in masura sa zic daca a meritat sa castige in fata lui "Brokeback Mountain".

In rest, am mirosit majoritatea castigatorilor, inclusiv la categoria melodie originala (si, sincer, desi 'melodia' nu-mi place, decat lesinatura lui Dolly Parton...) Desi au lipsit momente de rasete generalizate, festivitatea nu a fost monotona ca in alti ani. Jon Stewart a fost o gazda mai slaba decat predecesorii sai (Crystal, Martin, Rock au fost toti mai buni), dar s-a comportat cu eleganta, a construit un show placut si - ajutat de montajele speciale - a servit cateva glume reusite (poanta cu Dick Chaney, cea cu Scorsese, plus autocaracterizarea: "the fourth male lead in Death To Smoochy"). Lily Tomlin, Meryl Street, Robert Altman si, in final, Jack Nicholson au furat scena.


P.S.: George Clooney - figura mai mult politica, dar si artistica a Hollywood-ului - s-a impus ca vedeta serii... pozitie pe care si-a asumat-o cu acel zambet smecheresc caracteristic.

P.P.S.: Daca ar fi sa comentez transmisia realizata de TVR: :sick: (vreau Pro7 inapoi!!! :(()

Alex Leo Serban
07 Mar 2006, 22:06
ai innebunit pe toata lumea de cite ori ai spus k n-ai apucat sa vezi 'b.m.'... da VEZI-L ODATA!

notorious
09 Mar 2006, 10:29
nu. n-am sã spun cã e doar un film ºi nu trebuie luat în serios. ai auzit de magic realism? sau de ficþiune pulp? îþi aminteºti de secvenþa din Pulp Fiction cu 'minunea' cînd Jules e împuºcat dar glonþul nu-l nimereºte ºi ce impact are chestia asta asupra filmului? sau de minunea învierii din Ordet al lui Dreyer? sau secvenþa cu broaºtele din Magnolia? Mi se pare cã nu e mai prejos secvenþa din Crash cu voalul protector al fetiþei lui Terrence Howard cînd e împuºcatã de la juma de metru ºi nu e atinsã. În secundele alea pînã sã-mi dau seama cã ea trãieºte mi s-au derulat o mulþime de gînduri. Mi se pãrea cã vrea sã fie genul finalului din American History X (un film superb dar care m-a dezamãgit tocmai prin finalul care îl face tezist). Deci mi se pare genial cînd e strecuratã o chestie din asta într-un film aparent realist ºi aparent tezist care chiar te face sã crezi în miracole (cel puþin în secundele alea nu ai nici o îndoialã).


cu parere de rau, dar tot nu sunt de acord. 'magnolia', 'ordet' si 'pulp fiction' difera la nivel de conceptie de 'crash' si tocmai de aceea 'miracolele' ce au loc acolo sunt nu numai justificate, dar de-a dreptul necesare (adica, pt forma finala a filmului) ! 'ordet' e, pana la un punct, melodrama si teatru (vezi si bergman cu ocazia asta), iar dincolo de asta devine mai degraba o parabola, un film simbolic (ALS, ajuta-ma putin, ca tu esti expert in dreyer); la fel cum este si 'alphaville'-ul lui godard. 'pulp fiction' este forma regizorala maxima a unui copil terbibil (tarantino) si, din nou, NU este pe aceeasi pagina cu 'crash'. nimeni nu cred ca a luat in serios 'pulp fiction', acolo era vorba de altceva: de un stil regizoral, poate nu nou, dar 'improspatat', verva situatiilor, de ce nu, chiar oda puterii 'cuvantului'. :) (si oricum, ca fapt divers, nu 'impuscarea' fetitei ma deranjase in 'crash', ci celelalte asa-zise 'twist'-uri.)

'crash' iti intretine timp de o ora senzatia ca te uiti la un film 100% realist, transant, care loveste exact unde societatea americana credea (sau arata 'celorlalti') ca a reusit, in speta sa treaca peste prejudecatile rasiale. pana la urma, cred ca tot asta a fost ceea ce i-a impresionat atat de tare pe americani,dar mai ales pe noi, 'restul': am realizat ca, pana si in societatea cea mai democratica dintre toate, exista inca aceasta problema arzatoare ! o spunea, de exemplu, cu jumatate de gura, si 'monster's ball', insa acolo personajele sale aveau mult mai mult suflet, mult mai multe trairi. nu era un film tezist. :(